ada ale czego Zajrzyj na bok pralki – koło pasowe to się zorientujesz o co biega :D http://obrazki.elektroda.pl/2000079700_1... :arrow: F16 : Blokada bębna (top loading only = tylko ładowane od góry) - blokada bębna, która znajduje się (przy) na kole pasowym.
koło 2808010200 pasek 2810980100
Odkręć (zluzuj) śrubę mocującą koło pasowe silnika . Ustaw koło pasowe na osi wirnika tak by śruba weszła w wycięcie i przykręć śrubę. Po przykręceniu śruby na osi wirnika załóż pasek i pokręć wirnikiem tak by koło pasowe na silniku zrównało się z kołem na wirniku. Gdy się zrówna to dokręć śrubę na osi silnika i powinno działać i nie spadać.
To jest śruba na klucz torx (chyba 40).
Cześć! czasem klej tak sklei że trzeba młotkiem walić po śrubie albo grzać palnikiem :/
Jeżeli silnik pracuje to jedynie zerwany może być krzyżak bębna lub zerwane koło pasowe. Zdejmij pasek i sprawdź czy koło pasowe nie obraca się na osi krzyżaka. Pralka nie pracowała przypadkiem bardzo głośno przez dłuższy czas? Jeżeli koło pasowe nie będzie zerwane na osi krzyżaka to pozostaje wymiana zespołu piorącego: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
Ściągaczem zniszczysz koło. Weź dwa duże śrubokręty i podważ nimi rozstawiając możliwie o 180stopni. Wtedy musisz pociągnąć równo do siebie i powinno zejść. Mi zawsze schodzi :)
Można ściągaczem lub pomiędzy koło a łożyskowanie wbić wkrętak z jednej i drugiej to powinno zejść
Mam jeszcze pytanie dotyczące zakładania V-oringu: wklejać go czy tylko nasunąć? Jeżeli gniazdo v-ringa jest czyste i nie skorodowane (utlenione), to nie należy używać kleju.
Trzeba było najpierw pomyśleć, przed zdjęciem kółka. :wink: Silnik INDESCO. Masz prasę? To w czym problem? Ja tam zawsze zapieram na tym "jakimś metalowym kołku", żeby to koło wcisnąć i magnes zostaje nienaruszony. Tylko fakt, trzeba jednak trochę uważać, żeby się wirnik nie ześliznął. Wtedy może być problem. I nic na siłę. A robisz to pierwszy raz?...
Trzeba sprawdzić czy koło pasowe po prostu jest poluzowane i do dokręcenia, czy problem jest na wałku wirnika. Ogółem pralka starsza od węgla, konstrukcja wodożerna. Rozważył bym wywalenie teg i zakup czegoś cywilizowanego :)
Norma...prawy, na kleju - czasem trzeba zagrzać bo ciężko idzie.
Wyjmij cały zbiornik z pralki zdejmij koło pasowe grzałka jeśli pamiętam do wyjęcia i jeśli jest czujnik do wyjęcia Odkręć śruby z takiego mocowania w koło zbiornika Musisz zdjąć tą tylną część z aluminium(uwaga dosyć trudno oddzielić od zbiornika sklejone na silikon) Ta zdjęta część to rodzaj krzyżaka z łożyskami i uszczelką wymień łożyska ,uszczelkę...
Witam W tych pralkach nieraz się spotkałem z tym przypadkiem raczej na pewno koło pasowe ma luzy i do wymiany .
Próbowałem ściągaczem ale nie drgnęło nawet, bałem się ' na całego' ale może tak trzeba. Niestety w większości przypadków tylko dobra prasa daje radę.
Panowie sobie trochę tu pitolą, na chybił trafił :) Usterka prozaiczna i nagminna w tych konstrukcjach Whirlpoola (Polara) - uszkodzenie wałków bębna wskutek korozji i ich wykrzywienie. Wałki do wymiany, a to już było na forum.
Coś jest nie halo z zawieszeniem zespołu piorącego. Nie grzeb sam tylko powiadom niezwłocznie właściciela niech w ramach gwarancji wzywa serwis.
Podgrzej palnikiem aż kropelka zmięknie. Wykręcenie samej śruby w zależności od tego ile wystaje lub przewiercenie i nagwintowanie na m-8 jeśli jest miejsce. Można spróbować wywiercić mniejszy otwór w śrubie i użyć wykrętaków ale to średnio wychodzi.
6203zz, 6204zz, 25X47/64X7/10,5 Zdjąć pokrywę i tylną klapę, położyć delikatnie pralkę na dziób, zdjąć koło pasowe, odkręcić i wyjąć krzyżak z łożyskami, przebić łożyska i siemer w krzyżaku i w kolejności odwrotnej złożyć.
tam jest gwint normalny tz. prawy
Koło pasowe powinno być w jednej linii z kołem pasowym silnika. Powodzenia
Trzeba spuścić wodę , następnie wyciągnąć grzałkę. Przez otwór grzałki śrubokrętem podważasz drzwiczki bębna i obracasz bęben za koło pasowe.
a z tyłu pralki powinna być osłona do zdemontowania Jeśli ją sobie ktoś fleksem zrobił, to jest :D = Zdjąć sprężynę spinającą zespół porący z obudową, zespół piorący odchylić do przodu pralki ile się da, zarzucić pasek na koło pasowe silnika, naciągnąć w górę by nie spadł z rolki silnika, zarzucić pasek na koło pasowe bębna przekręcić bębnem by pasek...
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
Witam. Koło pasowe silnika ma rowki na pasek np. J-3, lub J-5. Natomiast koło pasowe bębna pralki od strony paska jest gładkie. Brak calgonu. Kamień osadził się na mocowaniu ośki bębna i zcentrował ją, dlatego przypuszczalnie spada pasek. Do wymiany ośka.
Łożyska na 99% ale znając tą pralkę to sprawdź w 4 pozycjach co 90stopni jeszcze jedna rzecz. Złap jedna ręką za koło pasowe a drugą za bęben i podnoś go delikatnie palcami. Jeżeli w każdej pozycji rusza się jednocześnie koło pasowe z bebnem to mamy pół biedy bo tylko łożyska. Ale jeżeli zauważysz ze koło pasowe nie reaguje na ruch bebnem to krzyżak...
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, przyłożyć kawałek pumeksu do komutatora, lekko dociskając, a ktoś inny niech pokręci za koło pasowe pralki, aby wprawić w ruch wirnik silnika. Oczywiście nie jest to metoda dokładna, ale na takim etapie wystarczająca.
Witam ,a dlaczego pasek się zerwał może koło pasowe ma luzy pralka chyba nie jest stara .A czasami pasek o tych samych wymiarach nie pasuje trzeba przymierzyć
Witam .Postawiłbym na uszkodzenie bębna pralki .Zdejmij osłonę od strony koła pasowego i sprawdź czy koło pasowe bębna chodzi równo podczas wirowania - jeżeli bije to najprawdopodobnie uszkodzony jest bęben .Jest to nagminna usterka pralek AWT.
Tu masz namiary: http://www.4b.pl/1_0_50718/koło-pasowe-d...
Zerwany gwint. Odkręcałeś w lewo? Sprawdź jeszcze czy koło pasowe da się obrócić przy zablokowanym bębnie.
Sprawdź czy bęben nie ma luzów bo mogło dojść do korozji krzyżaka bębna i dlatego koło pasowe tak pracuje. Tutaj przykład takiej awarii: https://youtu.be/uh9LjhhAAts Oczywiście naprawa w przypadku gdy krzyżak ulegnie uszkodzeniu jest jak najbardziej możliwa: https://youtu.be/BrKuDXULzCs Koło pasowe jeszcze jest dostępne: https://north.pl/karta/kolo-pasowe-bebna...
Znaleźć redukcję do koła pasowego silnika pralki - dość łatwo dostępne.
jakby coś przeskakiwało gdy pracuje na wolnych obrotach. Wołaj serwis skoro jest na gwarancji. Poluźniła się śruba mocująca koło pasowe i wyrobiło się gniazdo koła pasowego. Samo dokręcenie nie wystarczy. Należy wymienić koło i zamontować nową śrubę. https://north.pl/karta/kolo-pasowe-do-pr...
dwoch stron nie wymienialem bo ulozyskowanie od strony czynnej wydawalo sie ok - bez luzow, oporow, ladnie i plynnie chodzilo. z obserwacji wynika, ze strasznie 'nierownolegle' chodzi kolo pasowe - nie wiem, czy to normalne bo nigdy wczesniej pralki nie rozbieralem :) Jeżeli koło pasowe ma bicie to prawdopodobnie kamień zgromadził się między duraluminiową...
W tych pralkach koło pasowe lubiło się wyrabiać. Na początku wystarczało dokręcenie ale z czasem się pogarszało i tylko wymiana. Sprawdź to.
Czy powodem może być koło pasowe i pozycjoner? Jeśli koło przełożyłeś to które było w pralce z pozycjonerem to nie, sam pozycjoner może, nie musi. Odczytaj błędy z modułu, bo inaczej to długo będziemy zgadywać, zwłaszcza przy takim przeszczepie.
Odp: 1. Torx T 30 , dostępny w każdym sklepie z narzędziami . 2, Nie trzeba demontować , zdjąć tylko boczki obudowy pralki . 3, Zdjąć koło pasowe , odkręcić te trzy śruby na torx , podważaćwkrętakami na obwodzie korpus z łożyskiem dopóty , dopóki nie zejdzie z otworu pokrywy bocznej kotła . Nie ma tam gwintu , trzeba podważać na siłę . 4. Czy nie ma...
Witaj Sprawdź:łozyska na bębnie, sam bęben czy nie popuścił na nitach oraz koło pasowe z tyłu. Wyłącz wtyczkę z gniazdka, odkręć tylną pokrywę i zdejmnij pasek klinowy, napędzający bęben. Ręką pokręć koło pasowe na bębnie oraz samym silnikiem. Pozdr.
Są trzy przyczyny. Łożyska,koło pasowe,zerwana lub wykrzywiona oś bębna. Ta trzecia jest najbardziej prawdopodobna. To powinno być to.
No to miałeś pecha i kupiłeś pralkę z wadą fabryczną. Koło pasowe nie było luźne?
Nie ma napinacza. Należy założyć pasek najpierw na koło silnika, a następnie na koło pasowe bębna (mniej więcej na pół obwodu) i przytrzymując go na kole pasowym obracać tymże, aż do "wskoczenia" paska w odpowiednie miejsce - idzie z dużym oporem.
Pierwotnie miałam wybraną Beko, ale poczytałam na blogach i w komentarzach, że są strasznie awaryjne i po 2 latach do wyrzucenia Siedem lat temu kupiłem pralkę Beko. Działa do dnia dzisiejszego bez żadnych awarii. Co prawda łożyska już trochę słychać i pojawiła się korozja na obudowie, ale działa. Nic nie serwisuję. Jak się zepsuje lub zje ją rdza...
Czy ciężko później jest nałożyć ten pasek spowrotem? Nakładasz najpierw pasek na kółko pasowe silnika a później na koło pasowe bębna powoli nim kręcąc w dowolnym kierunku.
Szczotki silnika są przykręcone z drugiej strony jak patrzysz na koło pasowe silnika.
to nie łożyska tylko silnik padnięty lub coś z paskiem bo ręką można bęben okręcić lub koło pasowe jak odręcisz tylną osłonę to zobaczysz koło pasowe ,pasek i stwierdzisz czy czasami nie jest to taka właśnie awaria
Należy wykręcić śrubę. Załączam schemat, który powinien ułatwić sprawę. ------------------------------ Z poważaniem, Obsługa sklepu internetowego www.KlinikaAGD.pl - Twój sklep z częściami AGD
Jak zdemontować koło pasowe w pralce model Polar PDH 585
Założyłem łożyska i simering ale wał wchodzi i wychodzi z nich swobodnie. Wał wygląda na nienaruszony. Czy taki luz jest normalny? Tak sobie myślę, że jak tak zostawię to w czasie pracy pralki koło pasowe może ocierać o łożysko albo zbiornik. Co z tym robić czy tego nie ruszać? Z góry dzięki. Pozdrawiam
koło pasowy pralka koło pasowy odkręcić koło pasowy pralka
nivona wyjęcie zaparzacza korek wlewowy radio słońce
licznik skoda drukarki termiczne
Trix Broken Swing - schemat PCB i naprawa Koszt pracy silnika 3 kW przez 24 godziny