Moze chodzic dalej o ile masz zamiar niedlugo wymienic sprzet na nowy. Oprocz tego warto byc w poblizu gdy pralka pierze ;) :arrow: Skryn Nitowany silnik, nitowany magnes to nie taki znowu problem ;) (Polak potrafi :D )
Temat jest mi znany ze swojego podwórka. Pralka Beko podczas prania stawała dęba i czekała nie wiadomo na co. Uchem wychwyciłem burczenie pochodzące z pompki. Po pogmeraniu paluchem w filtrze pralka zaczęła chodzić, jak się okazało nie na długo. Po rozebraniu pompy widać było że wirnik z powodu uszkodzenia uszczelnień pracował w wodzie, ślizgi pozdzierane...
to że opada do dołu klapką to normalne, jak już napisaliście do wymiany kpl. 4 amortyzatorów , są to elementy sprężynowo-cierne i z czasem wycieka z nich smar ( zobacz sam czy nie są brudne ze smaru ) i stają się zbyt twarde, czasowo może pomóc smarowanie np. siliconem w spray-u ale z doświadczenia wiem że nie pomoże to na długo, wymiana 2 amortyzatorów...
żadnych narzędzi - poza ściągaczem do łożysk (taki trójnik ze śrubą pośrodku) ale będzie potrzebny tylko, gdy łożyska się sypnęły i zostaną same pierścienie na wale bębna Aby zacząć - nie należy rozbierać całej pralki tylko: 1- Zdjąć tylną pokrywę odsłaniającą koło napędowe - zdjąć pasek, odkręcić śrubę z koła i delikatnie uderzając zdjąć koło z wału...
Program włączony 30 stopni, przy pierwszej wylewce woda zimna ale cieplejsza od wylewki drugiej i trzeciej. Brak błędów. 30C to woda ledwo ciepła. Grzanie kończy się może i kilkadziesiąt minut przed wylaniem, więc wystygnie. Do tego, prawdopodobnie przed wylanie pierwszej wody, pralka dobiera trochę zimnej. Wygląda wszystko prawidłowo. Jeżeli przy...
Niestety nie powiem Ci na 100% czy zabierak będzie na śrubki bo i takie bywały, że można go zdemotować dopiero po wyjęciu bębna ze zbiornika a zdjęcie części pokazuje tylko górę części: https://north.pl/karta/zabierak-bebna-do... (zobacz film zamieszczony przez sklep z częściami do AGD z którego dodałem Ci link do...
Podbijam temat. Pralka AWO/c 61200. Kupiłem silnik pompki, lecz ma inny wtyk. Dolutowałem 2 kabelki do kabli w pralce biegnących do wtyczki, podłączyłem konektory i silnik pompki nie działa. Brak prądu w kablach (tych dolutowanych). Po założeniu starego silnika i podpięciu go do oryginalnej wtyczki, wszystko ok, poza tym, ze silnik jest już głośny....
Tak.Ten hałas pochodzi z silnika. Oś silnika jest troszkę skorodowana. Więc domniewam że łożyska też mogą być w takim stanie. Czy samo smarowanie łożysk da efekt? Czy będzie konieczność wymiany? Mam WD40 jak i smar ŁT 43(do łożysk). Co mi podpowiecie?
Otwórz górną pokrywę i zobacz czy przypadkiem sprężyny na mocowaniach nie wydają tego dźwięku. Smarowanie pomoże doraźnie. Ja się przyzwyczaiłem ;-)
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
..Nie wiem jak w tym modelu, ale prawidłowe smarowanie dotyczy również amortyzatorów - w dolnej części pralki. Amortyzatory można doraźnie psiknąć dowolnym olejem penetrującym - jest szansa, że rozprowadzi się oryginalny smar. Lepiej jednak rozebrać, wyczyścić z brudu i posmarować cienko dobrym, gęstym smarem. Jeśli oryginalny smar, jest w dobrym stanie,...
Kiedy zadawałem pytanie, był 2011. Skrzypiało, aż uszy puchły. Fachowcy z forum doradzili od razu wymianę, a smarowanie towotem nazwali największym błędem, jaki mogłem zrobić. Nic nie wymieniałem, a po przesmarowaniu pralka działa do dziś i ma się świetnie. Pomyślałem : gorzej nie zrobię, a jeśli będzie lepiej ... i miałem rację.
W sumie nie ma większego znaczenia czy zastosujesz typ ZZ i 2RS bo łożyska ma chronić przed wodą nowy uszczelniacz a smarowanie mają oba typy łożysk bo to łożyska zamknięte. Nie namawiam na kupowanie w "tym" sklepie bo tylko podałem jaki zestaw naprawczy należy skompletować. Łożyska markowe i w lepszych cenach można nabyć w każdej hurtowni zajmującej...
Dokładnie takiego potrzebuję. Łożysko o takim wymiarze było stosowane w japońskich motocyklach, ale nie było kryte bo miało smarowanie olejem silnikowym. Myślę, że to po prostu jest wada przy produkcji tego zamiennika, lub producent nie przykładał większej wagi do zachowania wymiarów osi krzyżaka. Niestety jakby nie mierzyć osi wychodzi 24mm. O dziwo...
mam jeszcze pytanie. niektórzy piszą że między łożyska pchają smaru ile wejdzie.. czy tak się robi? jest tam dość dużo przestrzeni między jednym a drugim łożyskiem bo średnica otworu jest większa niż grubość wałka.. Podobnie mam pytanie o smarowanie uszczelniacza od wewnątrz i osi w miejscu uszczelniacza.. ponoć smar może narobić kłopotów.. lepsza wazelina...
Z wymianą łożysk to może być ciężko, ponieważ silnik jest zamknięty na nity (co z nimi zrobić??. Łożyska są otwarte i smarowanie zawsze pomagało na rok, 2 lata, luzów nie ma. Z fartuchem nie będzie problemu myślę.
Panowie, Co może powodować silne wibracje podczas prania, pralka jakby chciała skakać po całej łazience. Próbowałem coś robić z amortyzatorami ale nic nie pomaga: - najpierw wymiana wypracowanych plastikowych tulejek na metal, - smarowanie "tłoczków" bo może się nie przestawiają, - matowienie rurek żeby bardziej trzymały, kończą mi się pomysły a nie...
Witam. Smarowanie jedynie w miejscu zawieszenia na obudowie (nawet jeśli są zdarte koszulki igelitowe to i tak nic szczególengo nie da), co do amortyzatorów to i tak znajdą się oponenci tak jak w tamtym poście, ale cóż....takie jest życie.
Zdejmij pasek klinowy i energicznie zakręć bębnem. Odgłos wszystko Ci powie :) Miałem te pralkę, działała dzielnie jakieś 11 lat, a prane w niej było codziennie, po jakiejś przerwie nawet i 5 razy dziennie. Łożyska siadały kilka razy, ale po ich wymianie pralka pracowała naprawdę bardzo cicho. Z wymianą łożysk jest jednak dużo pracy, za pierwszym razem...
Właściwie to pierwsza warga, w znakomitej większości simeringów, pełni funkcję przeciwpyłową i nie uszczelnia tak pewnie i dokładnie jak druga. Wynika to zresztą z braku sprężyny i większej średnicy otworu. Tym niemniej uważam, że smarowanie jest konieczne bez względu na to, czy jest jedna warga w simeringu, czy dwie. Widziałem zniszczone gumy simeringów,...
Ja zastosowałem to rozwiązanie (we Frani SHL) łącząc na stałe baterię kondensatorów około 7 uF, kilka lat pralka chodziła, chociaż silnik grzał się mocniej. Silnik ma mniejszy moment przy ruszaniu niż na wyłączniku odśrodkowym, ale w czasie pracy jest mocniejszy. Trzeba zadbać o mniejsze opory mechaniczne: smarowanie wirnika i umiarkowany naciąg paska....
Mogę tylko potwierdzić Pana przypuszczenia. Jak Pan chce jeszcze sprawdzić czy długie pranie to problem temperatury proszę wlać ciepłej wody. Mała uwaga zawsze przed montażem czegokolwiek z uszczelnieniem do pralki wcześniej smaruję powierzchnię uszczelnienia płynem do naczyń, z mojego doświadczenia daje to 100% szczelności. Jerzy
Wystarczy ale smaruj z umiarem.
A który tranzystor chcesz smarować pastą termoprzewodzącą?
Ja przy składaniu bębna używałem smaru silikonowego cx80 i nic nie przecieka Primo, jak już to zbiornika a nie bębna, secundo, smar silikonowy nic tu nie wniesie, to nie jest maź uszczelniająca tylko smarująca.
Tak. Należy zdjąć pokrywę panelu sterowania. Dźwignia jest popychana krzywką na programatorze. Szczypcami należy ścisnąć zatrzaski , a zewnętrzną część wyciągnąć ku górze (pomagając sobie płaskim wkrętakiem). Wyczyścić i złożyć (niczym nie smaruj).
Będzie dobre, tylko nie smaruj uszczelki w tym kolanie do którego wchodzi syfon zmywarki/pralki, już dwa razy słyszałem jak uderzenie pompy wyrwało taki syfon, wsadź najlepiej bez smarowania
przy okazji wyczyściłem, posmarować olejem WD40. Rozbierz go jeszcze raz, jeszcze raz umyj i już bez głupich pomysłów, by smarować WD40 elementy elektryczne.
Klasyka programatorów z Termeta. ;) Ja zawsze przy rozbieraniu silniczka smarowałem ośki smarem stałym (np. ŁT4). WD to dobry do odrdzewiania, a nie smarowania. Oczywiście że na początku programu pralka najpierw pobiera wodę, a potem włącza napęd programatora ;) Silnik programatora "na pusto" w Gracji pracuje tylko na spustach i odwirowaniach
Witam. Łożyska mogą być ale 2RS by były zamknięte po obu stronach. Jest to istotne bo do ich wnętrza jest wprowadzony smar który je smaruje. A czy będą zamykane blachą czy tworzywem nie ma większego znaczenia. W pralce nie ma możliwości smarowania łożysk więc muszą być tzw. samosmarujące. Co do uszczelniacza to będzie on węższy od oryginału i musiałbyś...
kol. John Doe 77 ma wiele racji. Jednak w pralce trwałość łożyska jest tak długa jak trwałość siemeringu który go uszczelnia.
Bosch ma dobrze zrobione pasowanie osi,nie trzeba jej smarować.
Witam. Od jakiego urządzenia niestety nie wiem. Jedynie mogę powiedzieć,że taki kompresor możesz napędzić silnikiem np.1,1kW. (jednofazowym). Silnik od pralki nie poradzi sobie z taką sprężarką.
WD-40 To nie jest dobry pomysł, Coś na bazie silikonu by się przydało, bo są tam uszczelniacze. Proponuję wyczyścić to co tam jest, i dać coś do gumowych elementów, typu : uszczelki, oringi, uszczelniacze. W AGD pracuję na CX80, smar zalecany do śrub motorowych, ale u Ciebie nie ma potrzeby stosowania drogiego smaru do tak ciężkich. warunków. Proponuję...
(at)mrice dziękuję za pomoc. Zakupimy zestaw naprawczy. W wykazie pralek nie ma mojego modelu, ale jak rozumiem powinno wszystko pasować? Napisz mi proszę co i jak mam zrobić, poza faktem odkręcenia amortyzatora od podłoża pralki. Co i jak smarujemy smarem i w jakiej ilości. Może są jakieś inne dodatkowe rzeczy o których powinienem wiedzieć?
Jest ich jeszcze dużo, dzięki za szybką odpowiedź, Ide składać w takim razie. Pozdrawiam Artur
Potraktować w odstępach czasu przez spryskanie gwintu specjalnym preparatem penetrująco-smarującym. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Łożysko pralki Mastercook Brandt Polar PWA 1000 (6755262100)
Czy przy wymianie simmering się smaruje smarem w środku??
Łożyska 6204, 6305. Simmering 35x62x10. Na wargi simera wciskasz wazelinę techniczną. Do zdemontowania tylna pokrywa, opaska płaszcza, część suszarki, okablowanie i termostat (od płaszcza), wyjęcie bębna wraz z płaszczem i grzałką, odkręcenie koła pasowego, oddzielenie bębna od płaszcza, wybicie starych łożysk i simera, założenie nowych... dalej wszystko...
kupiłem zamiennik zamiast oryginału, ale.. Zamiennik może być tylko z uszczelką odpowiedniej szerokości do plastikowego zbiornika i prawidłową płytką blokującą (wewnętrzną) smaruję kołnierz np płynem do zmywania nie ma takiej potrzeby.
A o co chodzi z smarowaniem simmeringu . '
a potem wklej na butaprenie Na tym przejechało się Ardo. Po czasie smar przedostawał się do butaprenu, mieszał się z nim i "zacierał" V-ring. No chyba, że ktoś nie smaruje, ale lepiej posmarować, i zastosować klej niereagujący ze smarem.
Posmaruj smarem tak jak piszesz i tyle-nic się nie stanie! Temat wałkowany już był na elektrodzie, ale opinie różne. Jednego jestem pewien, że gdy posmarujesz wazeliną, czy smarem simmering od środka to na pewno nic się nie stanie!...i nie będzie piszczeć:) (pralka oczywiście)
A czy te plamy są tłuste? Obstawiałbym jako źródło smar, który smaruje bęben pralki.
Wyjmujesz stary wąż z bębna i zakładasz nowy smarując brzeg otworu butaprenem.Nic nie trzeba demontować!!! A pompę trzeba rozebrać i sprawdzić czy coś jej nie blokuje. Przyjemnej pracy. Pozdrawiam
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Nie smaruj żadnym silikonem, bo skutek będzie odwrotny od zamierzonego. Spróbuj tą grzałkę włożyć do zbiornika tak aby 1/3 uszczelki wystawała z pralki , jeżeli zbiornik jest plastikowy i skręcić z czuciem. Jeżeli to nie pomoże to inną grzałkę trzeba kupić.
Wymontuj grzałkę , oczyść z kamienia i zamontuj powtórnie smarując jej uszczelkę czymś śliskim ( wazelina, mydło w płynie ,itp) .Będziesz musiał również powtórnie zazbroić rozłączone zabezpieczenie ogranicznika temperatury.
Ja przerobiłem HS-18 na smarowanie rozbryzgowe. wywierciłem otworki fi4 w korbowodzie. Jak na razie działa, ale mam za słaby silnik (od pralki) i obroty tylko 500 [obr/min].
Na sucho ;/ Łożyska nasmarowałem myślałem że to starczy. I co teraz samo ustąpi? :sm31: łożysk nie trzeba było smarować, chyba że zastosowałeś "nie kryte" nattomiast trzeba nasmarować simmering (rozbiórka ponowna Cię czeka :evil: ) na sucho to bieżnia na której współpracuje simmering szybko się "wyrobi" ;)
smarowanie pralka kalamitki smarowanie smarowanie tulejek
mcp23017 raspberry audio zdalne sterowanie screen panel repair
pralka haier zmywarka whirpool mruga start
Termistory w przetwornicy Volt Polska 3000W: montaż i funkcje Podłączenie halogenu w Audi A6 C6 - przewody i schematy