Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
Łożyska stosuje się typu zz obustronnie kryte,które napełnione są odpowiednim smarem łożyskowym. Kolega nares napisał już jak i co smarować.
Mogę tylko potwierdzić Pana przypuszczenia. Jak Pan chce jeszcze sprawdzić czy długie pranie to problem temperatury proszę wlać ciepłej wody. Mała uwaga zawsze przed montażem czegokolwiek z uszczelnieniem do pralki wcześniej smaruję powierzchnię uszczelnienia płynem do naczyń, z mojego doświadczenia daje to 100% szczelności. Jerzy
A który tranzystor chcesz smarować pastą termoprzewodzącą?
Tak. Należy zdjąć pokrywę panelu sterowania. Dźwignia jest popychana krzywką na programatorze. Szczypcami należy ścisnąć zatrzaski , a zewnętrzną część wyciągnąć ku górze (pomagając sobie płaskim wkrętakiem). Wyczyścić i złożyć (niczym nie smaruj).
Będzie dobre, tylko nie smaruj uszczelki w tym kolanie do którego wchodzi syfon zmywarki/pralki, już dwa razy słyszałem jak uderzenie pompy wyrwało taki syfon, wsadź najlepiej bez smarowania
Bosch ma dobrze zrobione pasowanie osi,nie trzeba jej smarować.
Jest ich jeszcze dużo, dzięki za szybką odpowiedź, Ide składać w takim razie. Pozdrawiam Artur
Łożyska 6204, 6305. Simmering 35x62x10. Na wargi simera wciskasz wazelinę techniczną. Do zdemontowania tylna pokrywa, opaska płaszcza, część suszarki, okablowanie i termostat (od płaszcza), wyjęcie bębna wraz z płaszczem i grzałką, odkręcenie koła pasowego, oddzielenie bębna od płaszcza, wybicie starych łożysk i simera, założenie nowych... dalej wszystko...
wymień same wkładki cierne i nic nie smaruj
(at)mrice dziękuję za pomoc. Zakupimy zestaw naprawczy. W wykazie pralek nie ma mojego modelu, ale jak rozumiem powinno wszystko pasować? Napisz mi proszę co i jak mam zrobić, poza faktem odkręcenia amortyzatora od podłoża pralki. Co i jak smarujemy smarem i w jakiej ilości. Może są jakieś inne dodatkowe rzeczy o których powinienem wiedzieć?
A czy te plamy są tłuste? Obstawiałbym jako źródło smar, który smaruje bęben pralki.
A o co chodzi z smarowaniem simmeringu . '
Klasyka programatorów z Termeta. ;) Ja zawsze przy rozbieraniu silniczka smarowałem ośki smarem stałym (np. ŁT4). WD to dobry do odrdzewiania, a nie smarowania. Oczywiście że na początku programu pralka najpierw pobiera wodę, a potem włącza napęd programatora ;) Silnik programatora "na pusto" w Gracji pracuje tylko na spustach i odwirowaniach
Nie musisz kupować całej pompy tylko sam silnik Plaset ,koszt około 40zł.Pozdrawiam.
Witam. Od jakiego urządzenia niestety nie wiem. Jedynie mogę powiedzieć,że taki kompresor możesz napędzić silnikiem np.1,1kW. (jednofazowym). Silnik od pralki nie poradzi sobie z taką sprężarką.
WD-40 To nie jest dobry pomysł, Coś na bazie silikonu by się przydało, bo są tam uszczelniacze. Proponuję wyczyścić to co tam jest, i dać coś do gumowych elementów, typu : uszczelki, oringi, uszczelniacze. W AGD pracuję na CX80, smar zalecany do śrub motorowych, ale u Ciebie nie ma potrzeby stosowania drogiego smaru do tak ciężkich. warunków. Proponuję...
Posmaruj smarem tak jak piszesz i tyle-nic się nie stanie! Temat wałkowany już był na elektrodzie, ale opinie różne. Jednego jestem pewien, że gdy posmarujesz wazeliną, czy smarem simmering od środka to na pewno nic się nie stanie!...i nie będzie piszczeć:) (pralka oczywiście)
Kupując łożyska weź / RS /- kryte. Smar mają już wewnątrz. Simering - posmaruj delikatnie wewnętrzną część która będzie dotykała osi bębna. https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Moze chodzic dalej o ile masz zamiar niedlugo wymienic sprzet na nowy. Oprocz tego warto byc w poblizu gdy pralka pierze ;) :arrow: Skryn Nitowany silnik, nitowany magnes to nie taki znowu problem ;) (Polak potrafi :D )
a potem wklej na butaprenie Na tym przejechało się Ardo. Po czasie smar przedostawał się do butaprenu, mieszał się z nim i "zacierał" V-ring. No chyba, że ktoś nie smaruje, ale lepiej posmarować, i zastosować klej niereagujący ze smarem.
kupiłem zamiennik zamiast oryginału, ale.. Zamiennik może być tylko z uszczelką odpowiedniej szerokości do plastikowego zbiornika i prawidłową płytką blokującą (wewnętrzną) smaruję kołnierz np płynem do zmywania nie ma takiej potrzeby.
Program włączony 30 stopni, przy pierwszej wylewce woda zimna ale cieplejsza od wylewki drugiej i trzeciej. Brak błędów. 30C to woda ledwo ciepła. Grzanie kończy się może i kilkadziesiąt minut przed wylaniem, więc wystygnie. Do tego, prawdopodobnie przed wylanie pierwszej wody, pralka dobiera trochę zimnej. Wygląda wszystko prawidłowo. Jeżeli przy...
On jest nie do uratowania- co zrobić napisłem wcześniej- DO WYMIANY a nie żadne kondenstory - i tak mu nie pomozesz- JEST USZKODZONY- Może go zalało przez wirnik pralki- ma żużyte uszczelnienia i wałek, chodził bez smarowania- najcześciej - wirnik pralki też do wymiany wraz z ułożyskowaniem. Proponuję zakończyć temat.
Magnes wkręciłeś na kleju?Ja smaruję gwint zwykłym butaprenem.
Małem na myśli emalię taka do malowania wanny czyli ceramiczną. Przerost treści nad formą. Wymieniłem mnóstwo tych końcówek, żadne nie wróciło. Jedynie jak skręcam śruby (bez podkładki która podwyższa wszystko) to śruby smaruję klejem.
Nie smaruj żadnym silikonem, bo skutek będzie odwrotny od zamierzonego. Spróbuj tą grzałkę włożyć do zbiornika tak aby 1/3 uszczelki wystawała z pralki , jeżeli zbiornik jest plastikowy i skręcić z czuciem. Jeżeli to nie pomoże to inną grzałkę trzeba kupić.
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Ja przerobiłem HS-18 na smarowanie rozbryzgowe. wywierciłem otworki fi4 w korbowodzie. Jak na razie działa, ale mam za słaby silnik (od pralki) i obroty tylko 500 [obr/min].
No właśnie ja tez smarowałem zwykłym towocikiem i było ok.
Pytanie po co smarować? Ogólnie stosuje o pralek łożyskowy ŁT43
Koniecznie je czymś posmaruj ( uszczelniacze) np. wazeliną bezkwasową. Pamiętaj, że kto smaruje ten jedzie :-) pozdrawiam
Dziękuję Kolegom za szybkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że smarowanie pomoże, gdyż z dnia na dzień wirnik pralki zaczął obracać się bardzo ciężko i piszczeć. Wymienię również kondensator rozruchowy. Pozdrawiam!
Nie trzeba niczym smarować. Wymień łożyska i zrób próbę.
Ja przy składaniu bębna używałem smaru silikonowego cx80 i nic nie przecieka Primo, jak już to zbiornika a nie bębna, secundo, smar silikonowy nic tu nie wniesie, to nie jest maź uszczelniająca tylko smarująca.
Bardzo proszę o podpowiedź, czy przed założeniem nowego łożyska powinno się smarować oś na którą się je zakłada? Powinno się smarować simmering, między krawędziami uszczelniającymi.
Otwórz górną pokrywę i zobacz czy przypadkiem sprężyny na mocowaniach nie wydają tego dźwięku. Smarowanie pomoże doraźnie. Ja się przyzwyczaiłem ;-)
Łożysk nie smaruje się w pralce. W takich urządzeniach są stosowane łożyska zamknięte nie wymagające smarowania. Jeżeli uszczelniacz ulega zużyciu to przepuszcza wodę na łożyska i wtedy trzeba je wymienić. Zrób prosty test: https://youtube.com/shorts/MmLYPdhAbYY?f... Jeżeli usłyszysz taki dźwięk jak na filmie to łożyska natychmiast do wymiany....
Na sucho ;/ Łożyska nasmarowałem myślałem że to starczy. I co teraz samo ustąpi? :sm31: łożysk nie trzeba było smarować, chyba że zastosowałeś "nie kryte" nattomiast trzeba nasmarować simmering (rozbiórka ponowna Cię czeka :evil: ) na sucho to bieżnia na której współpracuje simmering szybko się "wyrobi" ;)
Jaka może być przyczyna szybkiego używania się łożyska w pralce Electrolux EW7T3272SP? Pierwszy raz łożyska padły po 2,5 roku od zakupu. Wymieniłem na oryginalne, pochodziły rok. Wymieniłem na oryginalny i po pół roku już pralka wiruje bardzo głośno, zanosi się, że za chwilę znowu wymiana. Czyli coraz szybciej, jaka może być przyczyna? Oczywiście oś,...
Wymiana sprężyn nic nie da, a smaruje się je po to, żeby było ciszej.
Witam . Ten rodzaj przekaźnika rozruchowego zastosowanego w silniku, wymaga ustawienia silnika pionowo osią skierowaną w górę . Przy próbie uruchomienia w opozycji poziomej , silnik ulega uszkodzeniu . Jeśli silnik ( o ile już nie został uszkodzony ) ma zostać zamontowany ponownie w pralce to niestety należy wymienić śrubunek i tarczę wirnika z osią...
:arrow: newDJ W tej pralce jest pompa magnetyczna i nic się w niej nie smaruje tylko wymienia całą pompę, ew. silniczek.
Wyjmij redukcje, i wsadz węża głeboko w rurkę lub zamontuj syfon który masz, spróbuj włóżyć bez smarowania bo jak lekko będzie wchodził i jeszcze posmarujesz to uderzenie pompy Ci wyrwie ten syfon ze sciany
AD1 Wymień łożyska (smarowanie nic nie da!!!) i szczotki na nowe-łożyska mają luz i dlatego taki komutator. AD2 Fartuch przy wprawionych ruchach :) wymienisz przez otwór wsadowy w kilka minut bez narzędzi, a jeśli nie czeka cię demontaż tarczy przeciwciężaru, a to już cięższa robota Pozdrawiam
Przecież są łożyska kulkowe ceramiczne smarowane wodą, po co nierdzewne pakować?
Jeśli już coś smarujemy co pracuje w wodzie to smarujmy to smarem silikonowym z teflonem np.AS-4T.Wazelina zostanie wypłukana po pierwszym praniu.W.w smarem smaruję zawsze simeringi ułożyskowań.
Czy da się wymienić w tej pralce samo łożysko lub wymaga smarowania ? Słychać już je delikatnie i nie wiem czy możliwa jest wymiana czy jest razem z bębnem. kod 80785770000 Z góry dziękuję.
Niepoprawny montaż. Nad górną opaską po prawej, wygląda jak przecięcie. Kto smaruje, ten jedzie. Jak powiedział (at)stanislaw1954 mydło w płynie, lub płyn do naczyń.
to że opada do dołu klapką to normalne, jak już napisaliście do wymiany kpl. 4 amortyzatorów , są to elementy sprężynowo-cierne i z czasem wycieka z nich smar ( zobacz sam czy nie są brudne ze smaru ) i stają się zbyt twarde, czasowo może pomóc smarowanie np. siliconem w spray-u ale z doświadczenia wiem że nie pomoże to na długo, wymiana 2 amortyzatorów...
Ciekawe jak została rozwiązana kwestia smarowania sprężarki rotacyjnej w tej pozycji? Nie wiem ale jak się zepsuje to sprawdzę :-).
Rozbieraj ponownie, a uszczelkę i krawędź zbiornika potraktuj silikonem. Jest z tym trochę problemu dla niewprawnych (chodzi o złożenie wszystkiego do kupy), ale przy spokojnej pracy Ci się uda. Pozdrawiam. PS. Nie smaruj butaprenem...brrr...!
witam, wcześniej nie było plam na jasnych rzeczach a teraz wychodzą jasne szarawe jak z oleju plamy, ktoś mi powiedział że to plamy z smarowania łożyska :/ pomóżcie, muszę kupować nową pralkę czy to da się naprawić?
Tatramat nie miał simmeringu. Uszczelniany był pierścieniem gumowo-grafitowym. To się zgadza i żeby go wymienić to trzeba było połowe pralki rozebrać. Ale olej brali. Co do smarowania simmeringu to chyba chodzi o to aby go nie uszkodzić podczas montażu, bo przecież póżniej i tak w wodzie pracuje i wszelkie smarowidła i tak zostaną wypłukane. Dlatego...
Mocno naoliwiłem oba łożyska WD 40. Zrobiłeś najgorsze co było możliwe, WD nie służy do smarowania tylko do wypłukiwania, ale skoro wiesz lepiej to po kiego mam się tu produkować.
Nie znam tej pralki, więc najlepiej zdemontować i zobaczyć jakie łożyska są w tej pralce. Łożyska typu 2RS i ZZ są smarowane fabrycznie i nie wymagają żadnego smaru. Pamiętaj też o uszczelniaczu (Simerring) , którego wymiary dobierzesz po rozbiórce.
Jeżeli pył jest śliski i smaruje palce to z silnika czyli szczotek węglowych.Jeśli szorstki to z paska.
Na początek sprawdź łożyska, jeśli ok, to komutator zawsze troszkę można przetoczyć. Albo wirnik zapiąć w wiertarkę stołową i wyrównać. PS. Łożyska się wymienia, a nie smaruje stare (to pomaga tylko na "chwilę")
niestety ale czeka cie wymiana pompki. Naprawiałem PDH585 z takimi samymi objawami. Zacinały sie łopatki w pompce.Próbowałem smarować, czyścić ale efekt tylko na kilka dni
Nie używaj towotu do smarowania simmering-u . Smary na pochodnych ropy rozmiękczają gumę, zastosuj wazelinę techniczną.
..Nie wiem jak w tym modelu, ale prawidłowe smarowanie dotyczy również amortyzatorów - w dolnej części pralki. Amortyzatory można doraźnie psiknąć dowolnym olejem penetrującym - jest szansa, że rozprowadzi się oryginalny smar. Lepiej jednak rozebrać, wyczyścić z brudu i posmarować cienko dobrym, gęstym smarem. Jeśli oryginalny smar, jest w dobrym stanie,...
Zaglądałem wszędzie w zakamarki pralki i niestety nie ma żadnych numerów zaczynających się na 85... Znalazłem jakieś numery za programatorem. Może to coś pomoże w identyfikacji części: Nie pomoże w niczym... I przy tej pralce nie będzie. Łożyska i simmering wedle rozmiarów. Suwmiarka w rękę i mierzyć. 1. Wybijam stare łożyska i nowe wbijam bez żadnego...
Nikt tu nie chce wymieniać samych łożysk :) Kenworth18 - Rok temu właśnie tam kupowałem łożyska - niestety nie pamiętam producenta. Jednakowoż tej firmie raczej podziękuję. Poszukam z tych firm co proponujesz ale czy nie lepiej oba 2RS zamiast ZZ? Zawsze to dodatkowe zabezpieczenie + smarowanie. Odnośnie linka - jesteś pewien że simmering do tej pralki...
A ten otwór to jakieś wyrównanie ciśnienia, smarowanie?? Przecież napisałem. Coś mogłem nabroić? Raczej nie.
Aby to naprawić ja ucinam rurkę na grubość plastiku czyli ok.12mm średnicy 10mm i na gorąco wciskam w ten rozwalony otwór. Po wciśnięciu smaruję miejsce gdzie ma być sprężyna, zakładam sprężynę i można prać.
Może ktoś ma już doświadczenie co po 6 lub 7 latach należało by wymienić przesmarować ..... może gdzieś znajdę jakieś fotki z napraw? W pralkach się nic nie smaruje w celu konserwacji. Wymianę łożysk proponuję zlecić komuś, kto się na tym zna. Do wyjęcia zespół piorący. Temat zamykam.
Dobrym rozwiązanie jest zastosowanie jakiejś pompy zębatej (występuje w układach smarowania silnika). Zaletą jest samozasysanie cieczy w porównaniu do pompy wirnikowej (np. od pralki) którą należy najpierw zalać żeby zaczęła pompować.
Temat jest mi znany ze swojego podwórka. Pralka Beko podczas prania stawała dęba i czekała nie wiadomo na co. Uchem wychwyciłem burczenie pochodzące z pompki. Po pogmeraniu paluchem w filtrze pralka zaczęła chodzić, jak się okazało nie na długo. Po rozebraniu pompy widać było że wirnik z powodu uszkodzenia uszczelnień pracował w wodzie, ślizgi pozdzierane...
Fartucha się nie smaruje. Może źle lub krzywo go założyłeś lub fartuch nie taki. Spróbuj założyć go jeszcze raz.
Zamiast fabrycznego butaprenu, możesz posłużyć się silikonem sanitarnym. (smarujesz miejsce łączenia gumy ze zbiornikem) Pozdrawiam.
Witam Chciałem powiększyć swoją ofertę serwisową i w tym celu na Allegro kupiłem uszkodzoną pralkę Amica PA4580A520 Teraz ją rozbieram, czyszczę, smaruję itp i spowrotem będę próbował uruchomić. Ale widzę, że brak jest ślizgacza na sterowniku od pokrętła programatora. Czy jest to część rozbieralna czy została urwana ? Gdyby komuś taki element zbywał...
Szampon po to , żeby łatwo się układała uszczelka , można próbowac wyczyścic i założyc ( jesli po mocnym skręceniu cieknie , trzeba wymienic ). Smar wystarczy łożyskowy , ja smaruję wszystko , oś gniazda pod łożyska i sporo na simer .Od dawna się mówi , że kto smaruje ten jedzie !
Nie dla Ciebie są działy serwisowe. Przynajmniej ten, w AGD. Ja nie doradzam czy smarować czy nie. Napisałem, że nie smarowałem i dodam, że po wymianie łożyska nie pracowały krócej niż fabryczne a jeżeli krócej to dlatego, że zmieniłem pralkę z innych powodów niż uszkodzenie łożysk. Miałem trzy pralki i w każdej raz wymieniałem łożyska.
Czy to może oznaczać, że łożyska w bębnie wymagają smarowania lub wymiany? Ani jedno, ani drugie. W tych modelach łożyska są nie wymienialne - zespół piorący nierozbieralny.
Czym innym jest dbałość o sprzęt a czym innym rozrzutność. Moja matka używa jeszcze bez awarii i bez użycia środków typu Calgon pralki Polar. Ale "podobnie jak w przypadku samochodu" wykonuję raz na jakiś czas przegląd. Czyszczę z kamienia i zanieczyszczeń oraz konserwuję i smaruję. Wiem że można inaczej wyrzucić co stare i kupić nowe -a może pochodzi...
Zwycięzcą konkursu jest pęknięty krzyżak i to w dodatku dwa ramiona. Tym co zgadli na słuch gratuluje. Mam przy okazji pytanie a w zasadzie dwa: 1. Czy śruby krzyżaka trzeba smarować klejem do gwintów? 2. Symering i łożyska wyglądają jak nowe bez luzów czy wymienić zapobiegawczo symering ? Pozdrawiam, Czarek
To poświęć trochę czasu i zweryfikuj stan amortyzatorów. Jak się do tego zabrać możesz zobaczyć choćby tutaj: https://youtu.be/gmF8MHTAsRw Jeszcze znajdziesz z pewnością kilka innych filmów o tej tematyce, ale pralka pokazana na filmie ma ten sam typ mocowanie amortyzatorów jak Twoja Amica. Można w sumie to zrobić i w taki sposób: https://youtu.be/tkG-1L4jGCg...
mam jeszcze pytanie. niektórzy piszą że między łożyska pchają smaru ile wejdzie.. czy tak się robi? jest tam dość dużo przestrzeni między jednym a drugim łożyskiem bo średnica otworu jest większa niż grubość wałka.. Podobnie mam pytanie o smarowanie uszczelniacza od wewnątrz i osi w miejscu uszczelniacza.. ponoć smar może narobić kłopotów.. lepsza wazelina...
dzięki za podpowiedź, mam jeszcze pytanie jeśli łożysko po stronie czynnej jest dobre to mimo wszystko wymienić oba ? bo padło tylko to po stronie biernej i czy przy wymianie trzeba je czymś smarować ? czy masz jakieś sugestie odnośnie amortyzatorów ? pierwszy raz widzę co pralka ma w środu i trudno mi ocenić czy amortyzatory są do wymiany czy nie....
Wystarczy jakaś uszczelka redukcyjna? jeżeli dobierzesz odpowiednią to wystarczy. Od biedy można też kilkakrotnie owinąć taśmą klejącą na odcinku 10-15cm. Ja mam prywatny patent na takie nietypowe złącza - smaruję butaprenem i owijam paskiem tkaniny bawełnianej, 3-4 warstwy. Każda warstwa musi być przesycona klejem.
Witam. Łożyska mogą być ale 2RS by były zamknięte po obu stronach. Jest to istotne bo do ich wnętrza jest wprowadzony smar który je smaruje. A czy będą zamykane blachą czy tworzywem nie ma większego znaczenia. W pralce nie ma możliwości smarowania łożysk więc muszą być tzw. samosmarujące. Co do uszczelniacza to będzie on węższy od oryginału i musiałbyś...
Poszukuję pralki ładowanej od przodu. Z forum wyczytałem juz, że często pięta achillesowa są łożyska bębna. W związku z tym pytanie do techników - czy istnieją pralki z łożyskami ceramicznymi odpornymi na pracę bez smarowania i chemikalia? Ponieważ temat zakłada generalne zapytanie, chciałbym się jeszcze dowiedzieć co najczęściej psuje się w dzisiejszych...
Amortyzator jest lekko zardzewiały stoi w ogolę nie rusza się i z tym mam problem. może jest jeszcze jedna opcja wy czyścic szczotka druciana go i wy smarować ? jak widać na zdjęciach rozlany jest cały. Kolego zobacz najpierw jak zbudowany jest amortyzator w amice bo w zasadzie amortyzator to tylko ta dolna część górna to tylko jak by pręt który wchodzi...
To się nazywa ekologia w wydaniu światowym. Po co robić sprzęt dlugowieczny, kto za niego zapłaci kto na tym zarobi? Teraz każdy wyczulony na najmniejszy grosz szuka taniego uwna a z drugiej strony po co kupować taki sprzęt na lata skoro zaraz wypuszczą nową generację procesora i na starym już będzie mulić. Albo nową wersję Windowsa z blokadą obsługi/upgrade...
Przychylam sie do wypowiedzi zayzajera-brak smarowania na simmeringu z czasem sie uspokoi , ale moze to kosztowac nastepna wymiane lozysk.Czyli zrobione zle to robione dwa razy.
Panowie, Co może powodować silne wibracje podczas prania, pralka jakby chciała skakać po całej łazience. Próbowałem coś robić z amortyzatorami ale nic nie pomaga: - najpierw wymiana wypracowanych plastikowych tulejek na metal, - smarowanie "tłoczków" bo może się nie przestawiają, - matowienie rurek żeby bardziej trzymały, kończą mi się pomysły a nie...
Ja zawsze smaruje smarem silikonowym który ma właściwości uszczelniające i konserwujące ,a zarazem do posmarowania osi bębna obracającej się w simmerngu tak samo łożyska następnym razem nie ma problemu z wybiciem.Nie smaruj żadnym smarem typu ŁT-4 i inne bo te smary mogą rozpuszczać gumę i po krótkim czasie znów simmering do wymiany. Może być wazelina...
Nierzadko najpierw uszkadza się piasta samego krzyżaka. Brak odprysku wody powoduje iż wnika ona w łożysko bo uszczelka V-ring'owa (nawet jak jest w dobrym stanie) nie jest w stanie już doszczelnić łożyska. Wtedy woda z detergentem wypłukuje smar z łożyska a ono pozbawione smarowanie zużywa się poprzez zatarcie i finalnie masz obraz jaki masz. Temat...
Przyłączam się do poprzedników, pompka do wymiany, robiałe to wczoraj. Kombinowałem, czyściłem kamień próbowałem smarować nic nie dało. Poszedłem do sklepu zapłaciłem 40 dychy ,zamontowałem, jest ok. Pompka chodziła 12 lat. :D
Ok. Zadzwonię fachowca z firmy Whirlpoola i sprawdzą. a Możesz powiedzieć czym umyć ten pojemnik(dozownik) do sypania proszku? Tam gromadzi proszki i kamienie i na dodatek żółte jakby przypomniała rdzę. Ja zawsze sypie do pralki Calgon przy każdym praniu ale widać ze ten calgon nic nie pomaga widocznie bo nie chroni pralkę.... Sprobuję odkręcić odbudowę...
No to już możesz usiąść i list do świętego Mikołaja smarować. To i tak kolega będzie musiał parę dni poczekać :-) A pisze, że to na tip-top. irus.m , czy najgłupszy z możliwych sposobów, polegający na resetowaniu prądem, a raczej bezprądziem, testowałeś? Myślę o odpięciu aku, odczekaniu 30min. i od nowa podłączenie. Pewnie to głupia rada, ale jestem...
Wszystkie pkt do 4 zrobione. Jak oddzielić tylnią flauszę od zbiornika? Pomimo że opaska ściągnięta flausza ani drgnie. Jak to ruszyć? Nie chcę niczego urwać. Czy tam jest jakiś klej? Aha, jeszcze jedno: czy na dalszym etapie musze wyciągać górną przeciwwagę? Tu przeszkadza z kolei mocowanie zawieszenia bębna. Jak na razie tylko odkręciłem śruby mocujące...
Ta wzrokowo "chodzi jak nowa" pomoże na bardzo krótki czas. Z Twoich postów wynika, że to właśnie TA POMPA jest do wymiany (bez żadnych sugestii- wodę usunąłeś-pomoże wg problemu). Nie jest smarowana ŻADNYM olejem. Do wymiany i basta! Koszt marny, ok. 35PLN. Pozdrawiam. PS. Żadne hydrostaty....!!
Oryginalnie były posmarowane, nikt w tej pralce wcześniej nie grzebał, stała 12 lat w 1 miejscu i prała a kupiłem ją nową. Smar był bo mam jego próbkę nawet, i nie jest to coś z innego miejsca pralki, było dokładnie na starych amortyzatorach. EDIT: ........Amortyzatory cierne nie wymagają żadnego smarowania. Fabryczne wystarczy. Fabrycznego brak w zestawie...
przy okazji wyczyściłem, posmarować olejem WD40. Rozbierz go jeszcze raz, jeszcze raz umyj i już bez głupich pomysłów, by smarować WD40 elementy elektryczne.
witam ,ja rozcinam to piłką ręczną do metalu bo szlifierką za bardzo topi plastik póżniej nawiercam cienkie otwory w koło na blachowkręty całość smaruję w koło ośmiorniczką .z indesitu robiłem model WISL: 105X i We 10EX to były łożyska 6202 ,6203 i simer 22*40m*10/11,5
z doświadczenia jaką pastę/smar do gwintów użyć? Czy to musi być pasta a nie np. smar miedziowy? Klej do gwintów, czyli zapobiegamy samoczynnemu odkręcaniu. Możesz użyć tego CX80 którego linkowałeś. Znalazłem jeszcze taki tytanowy do łożysk? Czy to słuszny kierunek? Zwykły poczciwy smar litoły ŁT-43 i będzie dobrze. Tubka powinna w 5zł się zmieścić....
Pasy płaskie to się smarowało chyba kalafonią, ale wielorowkowe to po co i jeszcze mydłem? Jeśli się ślizga, to raczej koło pasowe papierem ściernym dla uszorstknienia powierzchni dla zwiększenia tarcia. Wystające nitki kordu paska obciąć nożyczkami, bo się nawiną na koło pasowe silnika i go zniszczą! W tym modelu to nie będzie prosta sprawa!
O ile oring jest w dobrym stanie, być może wyczyszczenie i nasmarowanie na jakiś czas pomoże. Co tam chcesz smarować kolego (at)volt1 ? Widziałeś taki silnik pompy kiedyś w środku? Tam jest ośka, która pracuje na panewkach z tworzywa i to po prostu ulega zużyciu. Pompa dostaje luzu i uruchamia się wyrywkowo aż w końcu przestanie pracować. Kolego autorze...
Dwa lata po czasie ale mam nadzieję że wniosek coś do tematu wartościowego. Stosuje te łożyska głównie do pralek ale nie tylko od ponad 10lat. Zero problemów, ani jednej ponownej naprawy z winy łożyska nie miałem. Przy pralce wszystko zależy od uszczelnienia, jeżeli woda się nie dostanie do łożyska to nic mu nie będzie. Dlatego stan bieżni uszczelniacza...
smarowanie pralka smarowanie tulejek smarowanie husqvarna
elektryczna tylna klapa licznik honda sprawdzić model telewizor toshiba
Nissan Almera Tino - komunikat "SECURE" na zielonym tle Zawory ssące i wydechowe do silnika 1HC102 S231 - kompatybilne modele ciągników Ursus