Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
Łożyska w wentylatorach wycierają się łapią luzy i jak smar na nich się skończy to łapią wibracje. Rada to wymiana na inne/nowe. Smarowanie przez zakropienie łożysk olejem (pomaga na kilka miesięcy. Czy rozebranie wentylatorów czyszczenie i smarowanie smarem (osi i tulejek) pomaga na rok może dwa.
Ja jednak zalecam smarowanie tulejek mimo ze są za stopu samosmarującego- mam doswiadczenie w tej dziedzinie i zauwazyłem ze wytrzymuja znacznie dłużej.
kolego, jak benzyna ekstrakcyjna zareaguje w stosunku do plastikowych obsad tulejek? A co z uzwojeniem wentylatorka? Bo jak bym już kombinować, to rozpuścił bym smar stały ale w czym innym; nie ma sensu mówić w czym; i podgrzał bym go strumieniem ciepłego powietrza. Niech wnika w pory. Ps- świetny do smarowania tulejek z krzemobrązu, fosforobrązu, albo...
czy wirnik silnika, pracuje cały czas całkowicie zanurzony w wodzie? Tak, bo woda pełni rolę "smarującą" tulejki ślizgowe.
Do tego najlepiej jeszcze przejrzeć całość. Czyli stan łożysk/tulejek. Czyszczenie smarowanie. Tak samo stan szczotek i komutatora. Generalnie robi się z tego mała renegacja. PS Zawsze jak nie zazębia albo wyrzuca rozrusznik. Jak ja robię to stary bendiks ląduje w koszu.
tulejek nie smaruj bo są samosmarne
No właśnie jedną z trzech(wizualnie zuzytą) z złomu zalalem zużytym olejem silnikowym, zatkalem wylot, zakrecilem koleem napędowym pompy w kierunku lewym no i stawia duży otwór, wytwarza ciśnienie ale z tych otworów olej leci no i dlatego pytam aby wiedzieć czy ewentualne zaslepjenie tych otworów nie zaszkodzi jej, czy może pracować w środowisku nie...
Może być również zatarty wirnik silnika w tulejkach stanowiących łożyska.Jeżeli silnik buczy to znaczy jest zatarty i skończyło mu się smarowanie .Do tulejek stanowiących rolę łożysk przylega okrągły wycinek z filcu i na ten filc trzeba nanieść kilka kroply oleju do maszyn krawieckich aby uzupełnić ubytek oleju zarówno na dolnym jak i górnym łożysku.
Zauważyłem przy smarowaniu tulejek że ta taśma co owijana jest wokół zwojów na stojanie była popękana (w złym stanie). Można kupić nową cewkę za 29 zł z przesyłką (allegro). Na pewno nie warto dlatego że wymiana takiej cewki pewnie jest pracochłonna i efekt nie zawsze może być dobry... A cały rozrusznik na allegro 50 zł... W sumie nie chodzi mi o pieniądze...
Wynika prawdopodobnie z marnej współpracy elementów ciernych - jeśli silnik nie puścił dymu i jest sprawny. Do sprawdzenia i wyczyszczenia wszystkie gumowe rolki, ewentualnie wymiana pasków gumowych - jeśli występują, akurat Maka nie patroszyłem... Dodatkowo, delikatne smarowanie wszystkich tulejek łożyskowych. Do sprawdzenia również sprzęgło prawego...
A ja taką klepsydrę wyrównuję pilnikiem na wiertarce, ubytek uzupełniam paskiem mosiężnym ale tak zwiniętym by było z dwa zwoje ta szczelina poprawia smarowanie i nigdy poprawki nie robiłem.
Wydaje mi się też, że tych silników nie powinno się smarować. Miały chyba łożyska ślizgowe bez smarowania. """""""""" Są to łożyska "porowate" , które należy nasączyć olejem.Jeśli były wyczyszczone-wypłukane należy je najlepiej namoczyć w podgrzanym oleju. Jeśli jest problem z wyjęciem tulejek trzeba wpuścić kilka kropel oleju, są tam filcowe podkładki.
juz zrobione, zaczelo sie od tych wlasnie tulejek, nikt sie nimi nie zajal i zatarly sie po czym pekl ten wspornik miedzy tulejkami wiec dobra rada na przyszlosc jak komus zaczna wolniej pracowac to niech szybko smaruje tulejki, wielkie dzieki wszystkim za pomoc :)
Przyczyn zwalniania obrotów młynka może być brak smarowania oś silnika - tulejki. Gdy kończy się zapas oleju w podkładkach filcowych przylegających do tulejek spełniających rolę łożysk to oś wirnika - tulejka pracuje na sucho i wówczas spadają obroty na silniku. Smarowanie można przywrócić nasycając ponownie podkładki filcowe olejem do maszyn do szycia.
Pomyślałem że dzięki smarowaniu tulejki wchodzącej w otwór kostki z uzwojeniem silnik będzię bardziej gładko kręcił. Jeżeli dobrze zrozumiałem co to jest według Ciebie tulejka, to wydaje mi się że chcesz posmarować wirnik. Jeżeli tak to pod żadnym pozorem tego nie rób. Jedyne co możesz zrobić to dać po parę kropel na na panewki (tulejki).
Tak więc dzisiaj zrobiłem: - demontaż rozrusznika i rozbiórka na części pierwsze, - wymiana szczotkotrzymacza (Bosch), - wymiana bendixa (Bosch), - wymiana tulejek i łożyska (Bosch), - kąpiel w benzynce ekstrakcyjnej, - poskładanie wszystkiego na smar łożyskowy, przy czym zaznaczam że tulejek nie smarowałem tylko namoczyłem w oleju. Samochód odpala...
Witam. Intryguje mnie co to za sprężarka ze smarowaniem tulejki tłoka ciśnieniowa? Z "ciuchci"?
Czołem, Podpowiedzcie Panowie, skąd wziąć tulejkę główki korbowodu do sprężarki z IFY? Sworzeń fi 15, otwór w korbowodzie fi19. Brak otworu/nacięcia na smarowanie. Stara tulejka jest stalowa, najprawdopodobniej dorabiana przez kogoś i ma spory luz. Gdybym nie dostał oryginału, czy np. tulejki rozrusznika nadawałyby się jako materiał do wykonania takiej...
Ja założyłem kalamitki 25 lat temu do citroena bx na tyle i w partnerze po wymianie tulejek także z tylu☺ 2 - 3 razy w roku smarowanie przejechał tysiące km belka nie wymieniana do konca az dziw.
nafta mu nie zaszkodzi ale tobie pewnie będzie szkodził zapach w kabinie tulejek lepiej niczym nie smarować bo będzie się lepił kurz i to tylko przyspieszy ich zużycie czy znalazłeś przyczynę "ciężkiego kręcenia się" silnika?
Na tym zdjęciu jest kuleczka, ale ona spełnia inną rolę. Posmaruj wałek główny, widełki i olejkiem rdzeń automatu. Tulejek się nie smaruje gdyż są wykonane ze specjalnego materiału tzw. samosmarowne. Ja do naprawy używam zawsze nowych części, a Ty widzę jedziesz na starociach więc efekty mogą być różne. Tą kuleczką się nie przejmuj, nie wszystkie miały.
Witam. W wiertarce była wymieniana część obudowy 63, ze względu na rozwalone łożysko igiełkowe oraz jego gniazdo. Do łożyska tego wchodzi element 37, po jego drugiej stronie jest aluminiowa część przekładni 27 i w niej tulejka, prawdopodobnie z brązu. Tulejka została stara i jest na niej już trochę luzu, wiertarka chodzi bez zarzutu, lecz po włączeniu...
Naciecie sluzy do smarowania tulejki ,a czy musisz to sobie sam odpowiedz za ta czcionke centymetrowa, ale to jest oczywiste.
trzeba wymontować fotel .Odkręcasz z przodu (poniżej czołowej osłony plastikowej) 2 nakrętki kluczem nr13 ,za fotelem demontujesz osłony plastikowe prowadnic fotela (śrubokręt krzyżak- po 1 wkręcie na każdej prowadnicy ) ,ROZŁĄCZASZ żółtą kostkę pod fotelem ( to AIRBAG) .Przesuwasz w tył fotel tak aż cały wyjdzie .Czyścisz i smarujesz tulejkę ,w której...
A czy były w tych tulejkach rowki do smarowania, takcie co doprowadzają olej do tulejki? Gdzieś na forum było o ich braku, co powodowało zacieranie się kół na wałku. Czemu nie kontynuujesz wątku tylko tworzysz nowy?
Kiedyś tak zrobiłem, tylko że rozwiercałem w wiertarce kolumnowej. Ręcznie może być ciężko rozwiercić w osi, ale jak się postarasz to może się uda, i nie zapomnij o smarowaniu tulejki.
Problem połączenia cieniutkiego przewodów w gniazdku przybrał konkretnych rozmiarów, smarowanie pastami, przekładki Al/Cu, i techniki rodem z sieci energetycznych, nawet prasowanie tulejek było, co następne :?:
Panowie, Co może powodować silne wibracje podczas prania, pralka jakby chciała skakać po całej łazience. Próbowałem coś robić z amortyzatorami ale nic nie pomaga: - najpierw wymiana wypracowanych plastikowych tulejek na metal, - smarowanie "tłoczków" bo może się nie przestawiają, - matowienie rurek żeby bardziej trzymały, kończą mi się pomysły a nie...
Ci się przypmniało... A może rozrusznik klinuje sie gdzieś na wieńcu i ten nie pozwala mu sie cofnąć co? A może masz zwarcie w instalacji co? A ty sobie odpuszczasz... To może odpuść sobie samodzielną naprawę i oddaj auto do naprawy, bo jak na razie jesteś głuchy na rady innych. Masz jakiegoś guru, co to umie "naprawić" rozrusznik w swoim aucie i na...
jeśli tak to zmienię tulejki na nowe jak mówisz a co do smarowania to tylko tulejki się smaruje czy coś tam w środku jeszcze tez ? Jak odsiarczyć te akumulatory jak to się w ogóle robi żebym ich nie rozwalił do reszty:(
"Brąz B101 to brąz cynowo-fosforowy, posiada wysoką odporność na korozję. Dzięki dodatkowi fosforu posiada wysoką odporność na ścieranie i wykazuje właściwości samosmarujące, odporny jest na duże obciążenia mechaniczne. Znajduje zastosowanie w silnie obciążonych częściach maszyn, szybkoobrotowych, źle smarowanych oraz narażonych na korozję częściach...
a czy smarujesz smarem tulejki w rozruszniku ??????
Tuleja z krzywkami ma luzno sie obracac na walku aparatu o okolo 10°. Jesli nie - rozbierz aparat, oczysc i nasmaruj. Wiekszosc kierowcow zapomina o koniecznosci smarowania (olejenia) filcowej wkladki w tulejce z krzywkami.
Możesz dać np dirko sht czarny.Będzie dobry.Tylko porządnie odtłuścić.Najlepiej poczekać przez noc jak olej całkowicie skapie.Nie powinno się też smarować uszczelek korkowych bo przy montażu lubią się wyślizgnąć.Tym bardziej jak nie ma tam tulejek lub jakichś innych ograniczników.
Bzdury totalne. Na zimnym luzie wirnika może być nawet do 1 mm. Na różnice luzu wpływa wiele czynników, chociażby moment obrotowy, czas nagrzania układu wodnego, osiągnięcie temperatury spalin. Olej, wiadomo, jak zimny jest gęsty, dlatego powoduje naprawdę znikomą ilość poboru i smaruje mosiężną tulejkę, która wraz z temperaturą rozszerza się jak każdy...
Ja tego wzmacniacza nie mam. No MJ15003 jest zamiast D388A i identyfikacja łatwa (uwaga na zwarcia !!!) - zasilanie symetryczne: załączasz wzmacniacz bez końcówek i robisz pomiary miernikiem przeciwko zera. Na przewodu do kolektora MJ15003 pełne napięcie plusowe, do kolektora MJ15004 pełne napięcie ujemne. Do wyjścia powinno 0 (jeżeli nie ma, to uszkodzone...
Ojej dopływa bo wałek ma smarowanie,brakuje jednej tulejki ustalającej,może tu jest problem.Silnik poszedł na złom.
Witam Mam kłopot jak w temacie z tulejkami w tych zwrotnicach , wymieniłem na nowe bo były już tak zużyte że kręcąc kierownica w prawo nie było równoznaczne z jazdą w prawo ( to tak żartem ) kupiłem nowe , założyłem i w krótkim czasie było to samo , więc zleciłem wykonanie tokarzowi wykonanie tych tulejek , niestety też materiał z którego zrobił tulejki...
Tak jak kolega Rybekk napisał bez sensu rozcinanie kompresora , olej jest po to aby chłodziło, anty wibracja silnika bo jest zawieszony na sprężynach ,a przede wszystkim smarowanie osi silnika . na osi silnika są wyfrezowane ukośne rowki po to aby zgarniały olej do tulejek ,bo silnik jest pozbawiony łożyskowania
W moim "Poldolocie" też jest problem ze wspomaganiem, ale problem troche innego rodzaju. Na zimno tez jest OK a jak sie rozgrzeje to zaczyna byc ciężko. Tyle że u mnie jest problem z tulejkami. W którymś miejscu w układzie kierowniczym (gdzieś przy zwrotnicach) są w Poldku takie plastikowe tulejki, których ponoć sie nie smaruje. U mnie właśnie dopuki...
To są łożyska w postaci tulejek ze specjalnego materiału porowatego zabudowane bezpośrednio w obudowach silniczka.Właśnie w te łożyska wchodzi obustronna ośka wirnika silnika.
Jeżeli laser ma tulejki metalowe, to są one fabrycznie wysycane smarem, który starcza na b. długo. Ale wadą jego jest to,że wg pewnej teorii taki smar może się "pogryźć" z jakimś innym i 'nici' ze smarowania. Bezpiecznym wydaje sie smar do tulejek capstan, stosowałem tez glicerynę techniczną. Jeżeli zaś tulejki są plstikowe, to faktycznie poprzednicy...
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
Wom wyjdzie do tyłu z łożyskiem, tuleja zostanie. Bierzesz odtłuszczasz tą brązową tulejkę i otwór w tulei załączającej, smarujesz Loctite 638 i wciskasz na miejsce przy pomocy młotka i dopasowanego pobijaka. Potem wkładasz walek wom z powrotem i gotowe. Nie wiem czemu ta tulejka wylata - oryginalnie jest dość ciasno pasowana.
Smarowanie samego mechanizmu bez rozbierania nic nieda. Z tego co pamiętam najlepszy będzie smar grafitowy, z tym że rozebranie i wyciągniecie tych trzpieni z tulejek to nie taka prosta sprawa, trochę zabawy jest.
Tulejka łożyskowa jest tzw. samosmarna. Metal jest porowaty jak gąbka i nasączony olejem. Łożysk takich nie smaruje się żadnym gęstym smarem, bo pozalepiają się kanaliki i zniknie efekt smarowania. Jeśli chcesz je od nowa nasączyć olejem, należy najpierw wyjąć tulejki i dobrze przemyć np. rozcieńczalnikiem nitro (moczyć kilka godzin). Po wysuszeniu...
Coś masz źle. Te tulejki smarowało się smarem grafitowym i wystarczały na bardzo długo.
Tulejki i smarowanie pewnie nie pomogą jeśli ośka wirnika pod tulejkami wytarta. Jeśli tak to można się poratować stoczeniem wirnika.
Na przykład zbyt gęsty olej. Sprawdź otworki w tej aluminiowej tulejce pompki (cylindrze).
Witam. Jeżeli kola zębate w moście całe, to problemem może być: 1. nie ruszające się prawidłowo talerze wariatora (kurz, brud, rdza), 2. zastała oś w tulejkach zespołu wariatora (rdza, brud)-bardziej prawdopodobne. Zanim rozbierzesz tylny most, zacznij od demontażu zespołu wariatora(wtedy ocenisz czy pkt 1 czy2), przy okazji będziesz mógł wymienić łożyska...
Nie tylko warto ale należy smarować.Zapobiega to nadmiernemu zużywaniu się tulejek mosiężnych i powstawaniu luzów.Oliwką do maszyn precyzyjnych trzeba kilkukrotnie smarowć i na przemian przejeżdżać karetką oraz wycierać do sucha miękką szmatką najlepiej bawełnianą do momentu gdy na wałku nie będzie się już odkładał czarny osad.Potem po jednej kropelce...
Dowiedziałem się co i jak. W/W elementy tak mają pracować. Olej wlewamy po prostu od góry, po wymontowaniu regulacji młot/wiertarka. Młot uruchomiony! Zamykam temat
Dziękuję za odpowiedź. W międzyczasie zadałem pytanie sprzedawcy tego Evil Grease i dostałem dwie propozycje: Smar Gear jest dedykowany właśnie do przekładni planetarnych roweru elektrycznego, w tym plastikowych przekładni połączeń. Jest syntetyczny, kompatybilny w połączeniach metal/plastik/ więc nadałby się do innych mechanizmów również. Natomiast...
Wałka niczym się nie smaruje karetka ma teflonowe tulejki.
nowe tulejki smarowałem lekko smarem stałym odpownym na wysokie temperatury (do 300 st C) a po złożeniu wirnik chodził leciutko.
Ja w Nissanie i Oplu smarowałem. Nigdy nie miałem z tym problemu że zacisk się nie cofnął. Jeśli nie posmarujesz to prowadnica w kopycie może się zatrzeć i dopiero będzie problem. Faktem jest, że jak posmarujesz rowki, w które wchodzi ta karbowana gumowa osłonka to może ona spadać przy powrocie zacisku, dla tego tam się nie smaruje, tylko samą tulejkę...
Obawiam się że tych łożysk to się nie uda wymienić bo są one w formie tulejek , a najczęściej to ośka wirnika bywa ceramiczna . Taka pompa nie może pracować bez wody bo wtedy nie ma smarowania którym przy normalnej pracy jest woda i te panewki się uszkadzają . Wirnik tego silnika pracuje w wodzie a od uzwojeń separuje go metalowa tuleja.Kiedyś z ciekawości...
Tulejki dokładnie wyczyścić ze starego smaru i jako nowego użyc oleju do tulejek capstan lub oleju silikonowego... ostatecznie jakiejś zwykłej oliwki maszynowej. Raczej nie smar. Najważniejsze, co dalej w tym mechanizmie, to dokładne wyczyszczenie bieżni- pomiędzy osią którą smarujesz a talerzykam(od przodu).
witam,dzięki za info,jeśli Cię dobrze zrozumiałem,to tulejki które są stosowane w tych typach są takie same,jeśli tak to potwierdź gdyż konkretnie chodzi mi o zamówienie sobie tulejek do rozrusznika,pozdrawiam. 18.50 dodam że już dałem sobie radę z naprawą,mam rozrusznik VALEO D9E76,do którego przychodzą dwie tulejki śr.zewn.15,wewn.12mm,po wymianie,smarowaniu...
podmień silniczek płyty też możliwe ale wcześniejsze objawy, w tym problem z sankami wskazują na winę po stronie zasilania. Silniczki udaje mi się często uratować wtryskując do środka kontakt IPA i smarując olejem tulejki, później praca luzem przez kilkanaście sekund. Jeśli nie masz za dużego doświadczenia to zrób wyraźne zdjęcie przetwornicy i zobaczymy...
Wyczyściłem rozrusznik od Forda Escorta 1.8 Td z 98r. Muszę wymienić w nim tulejki i prawdopodobnie łożysko igiełkowe. Chciałbym zapytać o smarowanie tych elementów bo co temat to inne pomysły. Z tego co wyczytałem to tulejki samosmarne moczy się w oleju, montuje i już się niczym więcej nie smaruje. Ale czy te tulejki w zamienniku są samosmane to też...
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz...
Tak tuleja powinna wejść ciasno. Mało tego między tuleję a wirnik alternatora wchodzi taka podkładka falista ale bez niej powinno także wszystko działać. Wcześniej odpalałeś bez tej tulejki? Smarowałeś wargi uszczelniaczy olejem ? Teraz to w sumie za późno na ten od strony skrzyni ale ten od alternatora wysmaruj.
Przyznaję, że wycierają się nie smarowane fabrycznie żadnym smarem tulejki wałka gumowego i to była przyczyna. Te sprężynki to jakaś ściema. zamykam temat
Z tego schematu raczej nie wywnioskuje. Smarowanie głowicy odbywa się przez 2 szpilki głowicy. To te, które mają w miejscu wkręcenia w blok tulejki mosiężne- uszczelniające. Olej idzie po szpilkach i rozbryzgowo smaruje głowicę z pod podkładek nakrętek głowicy /nacięcia na powierzchni pod podkładką/. Jak sprawdzić, czy jest smarowana- wyjmij czarny...
sprubój podmienić pojemniki z tuszem ( jak masz to tylko na prube ) - u mnie było identycznie po napełnieniu - zmieniłem i jest OK. A tak ogulnie to ja jestem przeciwny jakiemukolwiek smarowaniu prowadzenia karetki - jest ona na tulejkach i nie wymaga smarowania.
Witam Myślę że zostaje ci tylko regeneracja wentylatora. opisy znajdziesz nawet na naszym forum,cała operacja polega na wyczyszczeniu wentylatora i smarowaniu/wymianie łożyska lub tulejki mosiężnej.
A ja dalej za nowym wentylatorem kolego miałem tak np w laguna II wyciągałem smarowałem a A po co smarujesz jak trzeba wymienić tulejki lub szczotki.
Tam są kalamitki i powinno się to smarowąć . Jak są luzy to wymiana tulejek załątwia sprawe możesz też dać tarczki z boku tak żeby smar nie wypływał , a piach nie wchodził tam.
konkretnie tulei do przegubów Zaznacz na zdjęciu o którą część chodzi. Mosiężne - nie, ale z brązu będą dobre jeśli wykonane z odpowiedniego gatunku i smarowane.
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
Ciekawe metal trze o metal i to się nazywa samosmarne ? Zwykły stop mosiądzu. Co innego gdyby mia rowki smarne. Akurat w mojej specjalizacji jest mechanika precyzyjna i takiej głupoty nie słyszałem, by przy tak dużym obciążeniu tuleja jakimś cudem się sama smarowała. Może to tak wygląda do kilkuset odpaleń silnika ale na dłuższą metę to już tylko degradacja....
WSK nie posiada łożyskowania główki korbowodu na łożysku igiełkowym dlatego trzeba stosować 1:25. Zapraszam do testu, zrób mieszankę 1:25 z oleju Stihl (ale to musi być Stihl a nie czerwona marketówka) i zalej do choćby najtańszej chińskiej piły która ma na korku zbiornika paliwa "odlew 1:25" a potem nią popracuj. Gwarantuję że komary nie będą się...
W Focusie tddi miałem taki stuk i były felerne rowkowane zawijasami tulejki na korbowodach. Szlifierz założył normalne z dziurką na smarowanie i igła.Też podmieniałem wtryski cuda na kiju a tam...
eeeee to prosta drukarka zdejm obudowe wyjmij fuser i zobacz czy on nie ma zuzytych zebatek (czesta ta posrednia jakby przezroczysta sie sciera i wydaje to pozniej dziwne odglosy).. wyjm karte sieciowa (jetdirect) o ile ma zdejm elektronike (bedzie ci potrzebny torks rozmiar 10) i caly mechanizm ktory sie kreci o braca zdejmujesz po odkreceniu kilku...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Obawiam się, że urządzenie do wyrzucenia. Ulepszana ośka się zużyła, przestała być "doskonale gładka", dlatego piłuje tą mięciutką tulejkę.
Magnetowid przewija do przodu (także na podglądzie) dobrze natomiast wstecz (także na podglądzie) bardzo licho , po pewnym czasie zatrzymuje się, jest także pływający tracking (sprawdziłem na różnych kasetach) Wymieniłem tulejki Capstana , ustawiając hamulec taśma przy funkcji play też się zatrzymuje. Co mogę z tym cholerstwem zrobić. Czy to może być...
A czujesz jakieś opory gdy zakręcisz tym wentylatorem? Dodano po 44 Przypuszczam że jest tam mosiężna tulejka i nie wymaga smarowania.
Witam wszystkich Czas też coś napisać nie tylko czytać fora posiadam focusa 1,8 tdci z 2003roku od nowości i znam jego bolączki z odpalaniem, otóż ciężko palił gdy temp. spadała do około 0st.C Przebieg 235000 km. .Przerobiłam filtry, świece, wtryski, akumulator (miał już 9latek oryginał) a efekty marne .Podłączyłem Texe i zastanowił mnie spadek napięcia...
słupy z śrubą Nie zgaduj, to tulejki teflonowe, nigdy nie smarowane! Smar był pod płytą na prowadnicach tych Te dwa białe (raczej lekko żółte) słupy
Witam, problemy zlokalizowane, jeden to kiepska uszczelka pod korpusem filtra oleju a druga (trochę zastanawiające dlaczego tak się stało) nadmiernie zużyta tulejka małego koła pośredniego rozrządu, wymieniony był niedawno komplet, nowy sworzeń i koło (nominał). Smarowanie tego koła jest, prawdopodobnie tulejka była zrobiona z nieodpowiedniego materiału....
Oring powinien być w zestawie. Przekłada się zazwyczaj iglicę ze starej tulejki . Ta iglica pracując 20 lat wytarła gniazdo (zwiększyła średnicę) w tej tulejce , stąd ten wyciek . Do smarowania zwykły smar lub smar teflonowy. Iglica zespołu gazowego jest ponad zespołem wodnym. Jak wymontujesz zespól wodny to będzie widać od dołu. Iglica zespołu wodnego...
To ruska pompa i tulejek w niej nie ma a wałki są ułożyskowane w aluminiowej obudowie i absolutnie nie ma możliwości by wytrzymała na dłuższą metę obciążenie jakie wywiera pasek klinowy. Sam kierunek obrotów jest ważny ze względu na kanał olejowy który smaruje ośki pompy. Jest on umieszczony od strony ssącej. Jęśli pompa będzie pracowała w przeciwnym...
http://obrazki.elektroda.pl/3430710600_1... Witam. Chciałbym przedstawić pewien projekt, który realizowałem w wolnych chwilach. Zajęło mi to około półtora roku z przerwami. Konstrukcję robiłem samodzielnie od podstaw, w pełni amortyzowana (wahacze czteropunktowe, zamiast tulejek użyłem ogniw od dużego łańcucha; jak na razie tanie i...
Tryby rewers mają byc na wałku dobrze spsowane z podkładkami dystansowymi ,żeby nie było zadnego luzu a na końcu zabezpieczyć zeby tryby rewers się nie rozeszły. A jak ustawić ? Najlepiej papierkiem (dykturą) czy równo biorą tryby . A co najważniejsze tryby rewers mają tulejki . Muszą byc lużno osadzone zeby je za chwilkę nie zapiekło. (Koła rewersu...
Przeważnie wybija się guma a następnie tulejka, więc co tu da smarowanie?
Nigdy nie robiłem pony, ale jeśli się zaciera a wsporniki są aluminiowe (oczywiście z tulejkami) to trzeba niestety rozbierać, smarowanie nic nie da a i może pogorszyć sprawę z czasem.
Autor poda numer PNC maszyny to i będzie można sprawdzić co dokładnie do danego modelu producent przewidział, póki co jest po tym modelu kilka odmian. Producent może przewidzieć nie jedno. Fakt ,faktem że niektóre są do d....py. Nie pomoże żadne polerowanie ośki i tulejki . Podobnie jest ze smarowaniem . Jak już zacznie chrobotać to nie pomoże ni huuuchu.
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Od dawien dawna olejek rycynowy był stosowany jako smar , widziałem już nawet przypadki ze smarowano nim wodziki w tulejkach. Dodano po 17 Był także używany jako składnik paliwa o wysokich osiągach jako czynnik smarujący. w przypadku lania z etanolem do diesla to moc wzrośnie ale silnik się bardzo szybko skończy . W takim ciśnieniu nastąpi samozapłon...
Cała grupa vw audi z lat około 1996 2001 ma zacierający się mechanizm wycieraczek, jest to bardzo irytujące jak w deszczu nagle wszystko staje, pomaga tylko albo mocne rozwiercanie prowadnic (tulejek) albo wymiana na nowe, raz wszystko udało mi się rozebrać fajnie pięknie wymyłem wyczyściłem oskrobałem ośki i nasmarowałem, jakież moje było zdziwienie...
Większość starych małych 2T była na tulejkach a raczej na łożyskach ślizgowych. I by smarowanie takiego łożyska było dobre główka korbowodu była nacinana wraz z łożyskiem ślizgowym. A wały silników samochodowych wiesz na czym się kręcą? Ale tam jest oczywiście inne smarowanie.
Ja takich panasoników zrobiłem kilka dziesiąt i nie miałem problemu i tulejki nie wymieniałem tylko kleiłem super glutem ...po oczyszczeniu ze smaru oś silnika ze slifować pilniczkiem by była szorska po smarować klejem i szybko na łożyć tulejkię po czym ją też po smarować w miejscu gdzie jest to pęknięcie i widoczną oś tuż na końcu tulejki,po wyschnięciu...
(at)decybel91 Trochę mnie nie było, ale problem rozwiązałem na 2gi dzień. Okazało się, że w jedna tulejka mosiężna pracowała bez smarowania, przez co silniczek nie miał siły.
Rusz wałem korbowym w prawo lewo i obserwuj czy nie ma zwłoki w obracaniu się walka rozrządu. Koła pośrednie rozrządu mogą być na tulejkach i smarowane olejem. Jak rozrząd napędza jakąś pompę hydrauliczną to jest duże obciążenie. Jak masz miskę ściągniętą to można nabrać oleju do strzykawy i wtłoczyć w główny kanał olejowy i od dołu obserwować którędy...
Wymieniłem elektrolit w zasilaczu -był ewidentnie spuchnięty(pojemność bodajże 2200µ, natomiast na silnik w miejsce mosiężnej tulejki spadła kropla smarującego specyfiku i jak narazie do dnia dzisiejszego cisza jak makiem zasiał. Temat zamykam i dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Też o tym pomyślałem i w wolnej chwili dokupię trójnik i będzie smarowanie ;) Ogólnie doszliśmy do wniosku, że mogła obrócić się tulejka na wałku rozrządu i przez to nie smaruje klawiatury. Narazie wózek pracuje bez smarowania, od czasu do czasu zdejmowana jest pokrywa i ręcznie się polewa olejem. Jak się coś zatrze to silnik do rozbiórki i kapitalny...
A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana? Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo) No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min). No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie,...
smarowanie tulejek rozrusznika praska tulejek zaciskarka tulejek
smarowanie siodło podłączenie optotriaka gorący przewód
Zacięte pokrętło regulacji w krajalnicy Zelmer Paliwo w misce olejowej ciągnika Fendt PDF - przyczyny i rozwiązania