Dziękuję za odpowiedź. W międzyczasie zadałem pytanie sprzedawcy tego Evil Grease i dostałem dwie propozycje: Smar Gear jest dedykowany właśnie do przekładni planetarnych roweru elektrycznego, w tym plastikowych przekładni połączeń. Jest syntetyczny, kompatybilny w połączeniach metal/plastik/ więc nadałby się do innych mechanizmów również. Natomiast...
A ja taką klepsydrę wyrównuję pilnikiem na wiertarce, ubytek uzupełniam paskiem mosiężnym ale tak zwiniętym by było z dwa zwoje ta szczelina poprawia smarowanie i nigdy poprawki nie robiłem.
Może być również zatarty wirnik silnika w tulejkach stanowiących łożyska.Jeżeli silnik buczy to znaczy jest zatarty i skończyło mu się smarowanie .Do tulejek stanowiących rolę łożysk przylega okrągły wycinek z filcu i na ten filc trzeba nanieść kilka kroply oleju do maszyn krawieckich aby uzupełnić ubytek oleju zarówno na dolnym jak i górnym łożysku.
Ja założyłem kalamitki 25 lat temu do citroena bx na tyle i w partnerze po wymianie tulejek także z tylu☺ 2 - 3 razy w roku smarowanie przejechał tysiące km belka nie wymieniana do konca az dziw.
Ja jednak zalecam smarowanie tulejek mimo ze są za stopu samosmarującego- mam doswiadczenie w tej dziedzinie i zauwazyłem ze wytrzymuja znacznie dłużej.
Przyczyn zwalniania obrotów młynka może być brak smarowania oś silnika - tulejki. Gdy kończy się zapas oleju w podkładkach filcowych przylegających do tulejek spełniających rolę łożysk to oś wirnika - tulejka pracuje na sucho i wówczas spadają obroty na silniku. Smarowanie można przywrócić nasycając ponownie podkładki filcowe olejem do maszyn do szycia.
Wynika prawdopodobnie z marnej współpracy elementów ciernych - jeśli silnik nie puścił dymu i jest sprawny. Do sprawdzenia i wyczyszczenia wszystkie gumowe rolki, ewentualnie wymiana pasków gumowych - jeśli występują, akurat Maka nie patroszyłem... Dodatkowo, delikatne smarowanie wszystkich tulejek łożyskowych. Do sprawdzenia również sprzęgło prawego...
czy wirnik silnika, pracuje cały czas całkowicie zanurzony w wodzie? Tak, bo woda pełni rolę "smarującą" tulejki ślizgowe.
Problem połączenia cieniutkiego przewodów w gniazdku przybrał konkretnych rozmiarów, smarowanie pastami, przekładki Al/Cu, i techniki rodem z sieci energetycznych, nawet prasowanie tulejek było, co następne :?:
Witam Mam kłopot jak w temacie z tulejkami w tych zwrotnicach , wymieniłem na nowe bo były już tak zużyte że kręcąc kierownica w prawo nie było równoznaczne z jazdą w prawo ( to tak żartem ) kupiłem nowe , założyłem i w krótkim czasie było to samo , więc zleciłem wykonanie tokarzowi wykonanie tych tulejek , niestety też materiał z którego zrobił tulejki...
Witam, poniżej kontynuacja "zaparcia hobbystycznego" :) 1.) Łożyska Okazało się, że rozważane łożyska nie są zrobione z brązu B101 (jego właściwości były wyżej). Podaję podsumowanie informacji uzyskanych między innymi od jednego z producentów łożysk takich jak stosowane w rozważanym wentylatorze oraz z dodatkowych źródeł. Są to samosmarujące tuleje...
Panowie, Co może powodować silne wibracje podczas prania, pralka jakby chciała skakać po całej łazience. Próbowałem coś robić z amortyzatorami ale nic nie pomaga: - najpierw wymiana wypracowanych plastikowych tulejek na metal, - smarowanie "tłoczków" bo może się nie przestawiają, - matowienie rurek żeby bardziej trzymały, kończą mi się pomysły a nie...
Tak jak kolega Rybekk napisał bez sensu rozcinanie kompresora , olej jest po to aby chłodziło, anty wibracja silnika bo jest zawieszony na sprężynach ,a przede wszystkim smarowanie osi silnika . na osi silnika są wyfrezowane ukośne rowki po to aby zgarniały olej do tulejek ,bo silnik jest pozbawiony łożyskowania
Smarowanie samego mechanizmu bez rozbierania nic nieda. Z tego co pamiętam najlepszy będzie smar grafitowy, z tym że rozebranie i wyciągniecie tych trzpieni z tulejek to nie taka prosta sprawa, trochę zabawy jest.
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
Łożyska w wentylatorach wycierają się łapią luzy i jak smar na nich się skończy to łapią wibracje. Rada to wymiana na inne/nowe. Smarowanie przez zakropienie łożysk olejem (pomaga na kilka miesięcy. Czy rozebranie wentylatorów czyszczenie i smarowanie smarem (osi i tulejek) pomaga na rok może dwa.
Czołem, Podpowiedzcie Panowie, skąd wziąć tulejkę główki korbowodu do sprężarki z IFY? Sworzeń fi 15, otwór w korbowodzie fi19. Brak otworu/nacięcia na smarowanie. Stara tulejka jest stalowa, najprawdopodobniej dorabiana przez kogoś i ma spory luz. Gdybym nie dostał oryginału, czy np. tulejki rozrusznika nadawałyby się jako materiał do wykonania takiej...
Pomyślałem że dzięki smarowaniu tulejki wchodzącej w otwór kostki z uzwojeniem silnik będzię bardziej gładko kręcił. Jeżeli dobrze zrozumiałem co to jest według Ciebie tulejka, to wydaje mi się że chcesz posmarować wirnik. Jeżeli tak to pod żadnym pozorem tego nie rób. Jedyne co możesz zrobić to dać po parę kropel na na panewki (tulejki).
Wom wyjdzie do tyłu z łożyskiem, tuleja zostanie. Bierzesz odtłuszczasz tą brązową tulejkę i otwór w tulei załączającej, smarujesz Loctite 638 i wciskasz na miejsce przy pomocy młotka i dopasowanego pobijaka. Potem wkładasz walek wom z powrotem i gotowe. Nie wiem czemu ta tulejka wylata - oryginalnie jest dość ciasno pasowana.
Tuleja z krzywkami ma luzno sie obracac na walku aparatu o okolo 10°. Jesli nie - rozbierz aparat, oczysc i nasmaruj. Wiekszosc kierowcow zapomina o koniecznosci smarowania (olejenia) filcowej wkladki w tulejce z krzywkami.
Witam. W wiertarce była wymieniana część obudowy 63, ze względu na rozwalone łożysko igiełkowe oraz jego gniazdo. Do łożyska tego wchodzi element 37, po jego drugiej stronie jest aluminiowa część przekładni 27 i w niej tulejka, prawdopodobnie z brązu. Tulejka została stara i jest na niej już trochę luzu, wiertarka chodzi bez zarzutu, lecz po włączeniu...
Na przykład zbyt gęsty olej. Sprawdź otworki w tej aluminiowej tulejce pompki (cylindrze).
Witam. Intryguje mnie co to za sprężarka ze smarowaniem tulejki tłoka ciśnieniowa? Z "ciuchci"?
Naciecie sluzy do smarowania tulejki ,a czy musisz to sobie sam odpowiedz za ta czcionke centymetrowa, ale to jest oczywiste.
trzeba wymontować fotel .Odkręcasz z przodu (poniżej czołowej osłony plastikowej) 2 nakrętki kluczem nr13 ,za fotelem demontujesz osłony plastikowe prowadnic fotela (śrubokręt krzyżak- po 1 wkręcie na każdej prowadnicy ) ,ROZŁĄCZASZ żółtą kostkę pod fotelem ( to AIRBAG) .Przesuwasz w tył fotel tak aż cały wyjdzie .Czyścisz i smarujesz tulejkę ,w której...
Z tego schematu raczej nie wywnioskuje. Smarowanie głowicy odbywa się przez 2 szpilki głowicy. To te, które mają w miejscu wkręcenia w blok tulejki mosiężne- uszczelniające. Olej idzie po szpilkach i rozbryzgowo smaruje głowicę z pod podkładek nakrętek głowicy /nacięcia na powierzchni pod podkładką/. Jak sprawdzić, czy jest smarowana- wyjmij czarny...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Ja tego wzmacniacza nie mam. No MJ15003 jest zamiast D388A i identyfikacja łatwa (uwaga na zwarcia !!!) - zasilanie symetryczne: załączasz wzmacniacz bez końcówek i robisz pomiary miernikiem przeciwko zera. Na przewodu do kolektora MJ15003 pełne napięcie plusowe, do kolektora MJ15004 pełne napięcie ujemne. Do wyjścia powinno 0 (jeżeli nie ma, to uszkodzone...
Kiedyś tak zrobiłem, tylko że rozwiercałem w wiertarce kolumnowej. Ręcznie może być ciężko rozwiercić w osi, ale jak się postarasz to może się uda, i nie zapomnij o smarowaniu tulejki.
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
jeśli tak to zmienię tulejki na nowe jak mówisz a co do smarowania to tylko tulejki się smaruje czy coś tam w środku jeszcze tez ? Jak odsiarczyć te akumulatory jak to się w ogóle robi żebym ich nie rozwalił do reszty:(
kolego, jak benzyna ekstrakcyjna zareaguje w stosunku do plastikowych obsad tulejek? A co z uzwojeniem wentylatorka? Bo jak bym już kombinować, to rozpuścił bym smar stały ale w czym innym; nie ma sensu mówić w czym; i podgrzał bym go strumieniem ciepłego powietrza. Niech wnika w pory. Ps- świetny do smarowania tulejek z krzemobrązu, fosforobrązu, albo...
Ja takich panasoników zrobiłem kilka dziesiąt i nie miałem problemu i tulejki nie wymieniałem tylko kleiłem super glutem ...po oczyszczeniu ze smaru oś silnika ze slifować pilniczkiem by była szorska po smarować klejem i szybko na łożyć tulejkię po czym ją też po smarować w miejscu gdzie jest to pęknięcie i widoczną oś tuż na końcu tulejki,po wyschnięciu...
juz zrobione, zaczelo sie od tych wlasnie tulejek, nikt sie nimi nie zajal i zatarly sie po czym pekl ten wspornik miedzy tulejkami wiec dobra rada na przyszlosc jak komus zaczna wolniej pracowac to niech szybko smaruje tulejki, wielkie dzieki wszystkim za pomoc :)
W Focusie tddi miałem taki stuk i były felerne rowkowane zawijasami tulejki na korbowodach. Szlifierz założył normalne z dziurką na smarowanie i igła.Też podmieniałem wtryski cuda na kiju a tam...
Do tego najlepiej jeszcze przejrzeć całość. Czyli stan łożysk/tulejek. Czyszczenie smarowanie. Tak samo stan szczotek i komutatora. Generalnie robi się z tego mała renegacja. PS Zawsze jak nie zazębia albo wyrzuca rozrusznik. Jak ja robię to stary bendiks ląduje w koszu.
a czy smarujesz smarem tulejki w rozruszniku ??????
Możesz spróbować psiuknąć , ale jeżeli nie pomoże to pewnie tulejki się wytarły i przez to piszczy bo ma za duże luzy .
tulejek nie smaruj bo są samosmarne
Bzdury totalne. Na zimnym luzie wirnika może być nawet do 1 mm. Na różnice luzu wpływa wiele czynników, chociażby moment obrotowy, czas nagrzania układu wodnego, osiągnięcie temperatury spalin. Olej, wiadomo, jak zimny jest gęsty, dlatego powoduje naprawdę znikomą ilość poboru i smaruje mosiężną tulejkę, która wraz z temperaturą rozszerza się jak każdy...
Ojej dopływa bo wałek ma smarowanie,brakuje jednej tulejki ustalającej,może tu jest problem.Silnik poszedł na złom.
Oring powinien być w zestawie. Przekłada się zazwyczaj iglicę ze starej tulejki . Ta iglica pracując 20 lat wytarła gniazdo (zwiększyła średnicę) w tej tulejce , stąd ten wyciek . Do smarowania zwykły smar lub smar teflonowy. Iglica zespołu gazowego jest ponad zespołem wodnym. Jak wymontujesz zespól wodny to będzie widać od dołu. Iglica zespołu wodnego...
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Dowiedziałem się co i jak. W/W elementy tak mają pracować. Olej wlewamy po prostu od góry, po wymontowaniu regulacji młot/wiertarka. Młot uruchomiony! Zamykam temat
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
No właśnie jedną z trzech(wizualnie zuzytą) z złomu zalalem zużytym olejem silnikowym, zatkalem wylot, zakrecilem koleem napędowym pompy w kierunku lewym no i stawia duży otwór, wytwarza ciśnienie ale z tych otworów olej leci no i dlatego pytam aby wiedzieć czy ewentualne zaslepjenie tych otworów nie zaszkodzi jej, czy może pracować w środowisku nie...
Odnośnie tych podkładek izolujących tranzystory mocy od radiatora, to w czasach Radmorów 5102 były one robione z miki. Później zaczęto stosować podkładki teflonowe. Materiały te mają dobrze przewodzić ciepło. Dodatkowo smaruje się miejsce styku z radiatorem pastą silikonową. Śruby mocujące oczywiście też izolowane odpowiednimi tulejkami z kołnierzem....
Wydaje mi się też, że tych silników nie powinno się smarować. Miały chyba łożyska ślizgowe bez smarowania. """""""""" Są to łożyska "porowate" , które należy nasączyć olejem.Jeśli były wyczyszczone-wypłukane należy je najlepiej namoczyć w podgrzanym oleju. Jeśli jest problem z wyjęciem tulejek trzeba wpuścić kilka kropel oleju, są tam filcowe podkładki.
Coś masz źle. Te tulejki smarowało się smarem grafitowym i wystarczały na bardzo długo.
Tulejki i smarowanie pewnie nie pomogą jeśli ośka wirnika pod tulejkami wytarta. Jeśli tak to można się poratować stoczeniem wirnika.
smarowanie tulejek rozrusznika zaciskarka tulejek praska tulejek
szczotki silniczek siłownika safari zasilanie suszarka edh97981w
CANM8 – podłączenie do szyny CAN w Peugeot 5008: lokalizacja przewodów, BSI, OBD-II VW Transporter T4 – brak dźwięku po wymianie głośników, radio nie działa, bezpiecznik, ISO