Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Komutator w silniku iskrzy?
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Do sprawdzenia szczotki i tacho.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
No i niestety po podmianie hydrotstatu brak zmian, na długim programie pralka w fazie płukania zatrzymuje się na dłuższe chwile. Po resecie programu i przejściu na program płukanie pralka też się zatrzymuje. Dałem jej odpocząć, sprawdziłem rezystancję za wtyczce tacho - 60 Ohm.
sprawdź prądniczke tacho na silniku
szukałem już na forach, i jest mowa o jakimś triaku. czy to może być to ? i gdzie tego szukać ? Triak znajduje się na module głównym i wygląda mniej więcej tak. http://www.image.micros.com.pl/_icon_aut... Jeżeli triak jest sprawny to warto też sprawdzić cewkę tacho.
sprawdź prądniczkę tacho >>>>pewnie wypadła http://obrazki.elektroda.net/82_11592974...
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
Witam Po pierwsze sprawdź dokładnie jeszcze raz wąż pomiędzy zbiornikiem a hydrostatem (sprawdź czy aby przypadkiem nie ma tam pozostałości po wycinaniu fabrycznym otwory w rurce. Czasami zdarzały się przypadki pozostawienia resztki gumy w tym o to wężyku. Następnie połączenia kości silnika, moduł ,programator. Jeżeli dasz radę zdemontuj programator...
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Tacho silnika jest ok? Zacznij od sprawdzenia tacho!
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Gdyby coś było z tachogeneratorem to pralka powinna generować błędy z grupy E50, ale chcesz sprawdzić to tu na przykład jest wzmianka o generowanym napięciu tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Sprawdź jeszcze prądniczkę tacho.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Jeżeli reaguje elektronika na ciepło, zimno i jest łatwe dojście do płytki, to do diagnozy tylko zamrażacz i suszarka z cienkim wylotem i szybko zlokalizujesz obszar, który robi cyrki. Jeszcze jedna sprawa, bo może któraś przelotka na module nie kontaktuje albo złącza, wtyki, piny — sprawdź też to... od strony tacho i modułu..
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Dzięki, znalazłem wczoraj podobne posty na jakimś węgierskim i szoszońskim forum. Wlutowałem równolegle 27k tak aby dało 13.5k. Pralka czeka na sprawdzenie.
Sprawdź tacho silnika.
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Sprawdź silnik-kostkę połączeniową i prądniczkę tacho.
Witam Sprawdziłem kondensator C19, był dobry i miał 100nF, zostawiłem. Wymieniłem diodę D9 1N4148, a DZ2 wyluzowałem i okazała się dobra, więc została. Pralka działa, tacho nie uległo spaleniu. Napięcie na tacho na wolnych obrotach to 2,5-3,5VAC. Podczas wirowania ok. 34,5VAC. Może komuś się przyda. Dzięki wielkie za pomoc w naprawie. PS. Łożyska i...
Jak sprawdzić cewkę tacho
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Problem z silnikiem, sprawdź szczotki i tacho. Ewentualnie elektronika uszkodzona.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Tacho sprawdzone ?
Wiem co projektuję ;) W tej konkretnej pralce układ tacho jest trochę "zakręcony" - jest dodatkowe hardware'owe zabezpieczenie podające zasilanie na doorlock'a kiedy obecne są impulsy z tacho. Natomiast impulsy pomiarowe idą przez tranzystor T410 (nie wiem, czy są opisy na PCB), a z jego kolektora - na pin 1 procesora. Jeśli chcesz, to sprawdź oscyloskopem...
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
sprawdź czujkę NTC,tacho silnika
Chciałem zmierzyć oporność miedzy czerwonymi kablami od cewki i niestety nic mi nie wychodzi. Czyli masz przerwę na cewce tacho. (Chyba że miałeś na myśli co innego.) Jeżeli tak to prawdopodobnie znalazłeś przyczynę.
Aby sprawdzić oporność tacho wystarczy wypiąć kostkę silnika i na niej sprawdzić. Czy pralka stoi na czterech nogach stabilnie i nie kołysze się?
Prądnica tacho sprawdzona?
Cewka tacho sprawdzona?
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Sprawdź cewkę tacho.
Sprawdź tacho na silniku.
najlepiej ją zdjąć i sprawdzić magnes wewnątrz, beko robi tandetne magnesy i potrafią się rozpadać. Mierzenie omomierzem tacho nic tu nie wykaże i proponuję od tego zacząć.
Do sprawdzenia prądniczka tacho.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
możesz to zrobić zmostkuj 1 szczotkę ze stykiem stojana pod 2 szczotkę i styk stojana 230v nie podpinaj tacho bo go spalisz ale przed podłączeniem dokonaj oględzin wirnika i szczotek ale najpierw sprawdź pasek klinowy i łożyskowanie zbiornika !
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Tylko właśnie jak mogę sprawdzić tacho
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Spróbuj. Prądowo niczego sobie nie popsujesz/nie spalisz. Przy uszkodzonym tacho powinien Ci się pojawić się jakiś kod błędu (3E? 3C? ). Możesz spróbować też włączyć pralkę przy wypiętym tacho i sprawdzić czy Ci się tego typu błędy nie pojawią.
A samo tacho sprawdziłeś?
Sprawdz silnik -.tacho
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
A tacho sprawdziłeś?Sprawdź tacho i termistor jeśli jest.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Tacho jeszcze do sprawdzenia.
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Sprawdź wszystkie kostki przy silniku i przy module sprawdź jeszcze tacho.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Wymieniłem elementy R71 R72 oraz C19 niestety dalej nie pracuje pomiar uzwojenia tacho 80Ω, przewody styki sprawdzone zostaje niestety procesor.
sprawdź tacho na silniku często siada
Przepraszam że tak długo nie odpowiadałem, ale nie miałem czasu. Wracając do sprawy pralki ,tacho wymontowałem wszystko jest ok. sprawdziłem wszystko jeszcze raz, pralka zrobiła dwa cykle prania z wirowaniem i na tym się skończyło poprawne działanie pralki. Myślę że jest to wina płytki sterującej. Pytałem w serwisie ardo płytka kosztuje ok 300zł . Druga...
Witam, Mam problem z pralką Candy G04 1272D-16S. Wyświetla mi się błąd Er08 - bęben pralki stoi w miejscu. Wydaje mi się, że przyczyną jest tachogenerator, był serwisant, który potwierdził diagnozę, z tym, że powiedział, że jest on wymienialny z całym silnikiem. Pralka ma dodatkowe ubezpieczenie do 5 lat, ale boję, się, że koszty naprawy (wymiana silnika)...
Jeżeli czujesz się na siłach to silnik możesz podłączyć do prądu i sprawdzić czy Tacho generuje napięcie.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Sprawdź czy się magnes z prądniczki tacho nie wykręcił.
Tacho jest sprawne. Nic się nie rozsypuje i cefka ma przejście. Chyba, że coś jeszcze mam sprawdzić w tacho. pozdrawiam
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Prawdopodobnie prądnica tacho w silniku ma zwarcie i daje takie efekty bądż wtyk zwęglony po zalaniu wodą. Należy wszystko od nowa odbudować, sprawdzić (wymienić) prądniczkę i uszczelnić fartuch.
silnik sprawdziłem. Podpięty poza pralką kręci ładnie. Tacho przy ręcznym kręceniu wirnikiem daje napięcie 0,3 -0,4 V. A jaki opór powinna mieć sprawna grzałka? Moja ma 26Ω
komparator może pomóc tak mi się zdaje. Jak mu się napięcie wyjdzie poza zakres to zawsze możesz je zmienić na jakimś dzielniku napięcia poprzez zwarcie do masy przez którą linię wolnego portu Wy.
https://obrazki.elektroda.pl/8954411300_... Masz problem ze silnikiem Sprawdź szczotki i tacho
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Przerwałem pranie bo teraz tak szybko obraca bębnem (kilka razy co jakiś czas), że aż pralka podskakuje - sprawdzę ten tacho i kable do niego.
sprawdzi tacho pralka bosch tacho whirlpool sprawdzi tacho silnik tacho sprawdzi
bolero altus volvo silnika schemat lusterka
beninca heady 01336 centralny zamek
Piaggio X8 125 2006 – demontaż iskrownika i impulsatora krok po kroku Opel Mokka 1.6 benzyna – chwilowy brak reakcji pedału gazu, APP, błędy P2138, diagnostyka