Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Sprawdz silnik -.tacho
To jest raczej dioda zenera równolegle z kondensatorem zasilana z tacho i wyprowadzonym sygnałem na bazę tranzystora.
https://obrazki.elektroda.pl/2958531700_...
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Witam, był dzisiaj serwis do pralki. Pan wymienił tacho i pralka dalej pracuje zrywając sobie obroty... A po co te tacho wymienił? (ciekawe, skąd je wziął, ale to inna bajka) Już lepiej mógł wymienić sterownik, ale pożytku z tej roboty byłoby tyle, co psu na budę... Proszę przyzwyczaić się do takiego, a nie innego działania urządzenia. Tak ma być.
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Silnik już wyciągałem, podłączałem go pod 230V przy pomocy regulatora obrotów wykręcałem większą ilość obrotów niż to robi pralka. Tacho generowało to co pamiętam do 60-70V? Jeśli nawet to co może być w temacie tacho źle, że programator, źle interpretuje napięcie z niego pochodzące?
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
33Ω (treść w celu spełnienia wymogu wpisania więcej treści w odpowiedzi ;) )
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Nowy kosztuje ok500zł używany ok 100-150. Dopasować od innej da sie tylko trzeba zwrócić uwagę na mocowanie i cewkę tacho
Witam. Miałem autentyczny przypadek z pralką Siemens przed świętami Bożego Narodzenia. Wymieniłem cewkę tacho, odtłuściłem magnes i pralka pracuje poprawnie.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Zobacz na (aukcja 2547893300 lub 2547760085) czy on tak od strony tacho wygląda. Jeżeli tak, to jeszcze pozostaje kontakt ze sprzedawcą w celu porównania otworu w magnesie.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Do sprawdzenia szczotki i tacho.
Jeśli nie tacho to pewnie programator
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
To są oporniki umieszczone z drugiej strony płytki i nie mają numerków . Wychodzą z numerów 1-2 złączki K1 . Wychodzą z numerów 1=100 Om, 2=22 kOm- złączki K1 http://obrazki.elektroda.net/98_12118273...
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
https://obrazki.elektroda.pl/1394345100_... Miałem dziś na stole. Wylutowalem C16 i jest 100nf. Pozdrawiam
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Ja bym zaczął od elektroniki, znacznie częstszy problem niż tacho w elektroluxach.
Przerywa tacho po nagrzaniu się silnika.
E11 Motor open circuit error or tacho open circuit error.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Witam, czy rozwiązał Pan problem pralki? U mnie identycznie, czczotki nowe cewka tacho nowa
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Dodatkowo źle działa opcja otwierania dźwiczek, czyli w każdej chwili można je otworzyć jak pralka działa Objaw braku obwodu prądniczki tacho - na tym się koncentruj.
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Komutator w silniku iskrzy?
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
szukałem już na forach, i jest mowa o jakimś triaku. czy to może być to ? i gdzie tego szukać ? Triak znajduje się na module głównym i wygląda mniej więcej tak. http://www.image.micros.com.pl/_icon_aut... Jeżeli triak jest sprawny to warto też sprawdzić cewkę tacho.
Taki sam jak R71 , czyli 13 kΩ.
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Witam Sprawdziłem kondensator C19, był dobry i miał 100nF, zostawiłem. Wymieniłem diodę D9 1N4148, a DZ2 wyluzowałem i okazała się dobra, więc została. Pralka działa, tacho nie uległo spaleniu. Napięcie na tacho na wolnych obrotach to 2,5-3,5VAC. Podczas wirowania ok. 34,5VAC. Może komuś się przyda. Dzięki wielkie za pomoc w naprawie. PS. Łożyska i...
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
A czy pradnica tacho jest sprawna?
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Może jakieś fotko tej pralki. Tacho kontroluje pracę silnika podczas całego prania więc to chyba nie to.
Prawdopodobnie rezystor w obwodzie tacho - zazwyczaj były wartości ok. 2kΩ.
Zostaw to tacho i wymień triaka .Będzie OK.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Kup Tacho od pralki Beko
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Witam Po pierwsze sprawdź dokładnie jeszcze raz wąż pomiędzy zbiornikiem a hydrostatem (sprawdź czy aby przypadkiem nie ma tam pozostałości po wycinaniu fabrycznym otwory w rurce. Czasami zdarzały się przypadki pozostawienia resztki gumy w tym o to wężyku. Następnie połączenia kości silnika, moduł ,programator. Jeżeli dasz radę zdemontuj programator...
Triaka nie sprawdzałeś a chcesz kupować w ciemno tacho i magnes. Powodzenia 😁
Witam, przy wymianie łożyska w silniku rozsypał się magnes. Czy ktoś może ma na sprzedaż lub wie gdzie to kupić ? Efekt jest taki że pralka kręci tylko na starcie programu dwa obroty i to samo przy wirowaniu.Po za tym zero obracania.
Błędy serii E50 dotyczą silnika. Sprawdż go (szczotki, prądnica tacho, itd).
Poszukuję pilnie części do pralki gorenje model WA 801 nr art.605198, chodzi mi o prądnicę tachometryczną umieszczony na tylnej osi silnika komutatorowego, ta część w serwisie nie występuje osobno, tylko razem z silnikiem, gdyby ktoś miał np.spalony lub uszkodzony silnik i mógł mi tą część sprzedać to byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie poradził jaką...
Jeżeli reaguje elektronika na ciepło, zimno i jest łatwe dojście do płytki, to do diagnozy tylko zamrażacz i suszarka z cienkim wylotem i szybko zlokalizujesz obszar, który robi cyrki. Jeszcze jedna sprawa, bo może któraś przelotka na module nie kontaktuje albo złącza, wtyki, piny — sprawdź też to... od strony tacho i modułu..
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Witam! Ostatnio zepsuło mi się tacho do silnika pralki Amica AWCT10L. Żeby je wymienić musiałbym zakupić cały silnik. Gdzie mogę kupić tacho do tej pralki? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam!
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Trzeba sprawdzic polaczenia tacho z elektronika, ponieważ takie objawy daje brak kontaktu elektroniki z sygnalem tacha. Chodzi o kostki, oraz samo tacho, po podgrzaniu suszarki, a były przypadki gdy tacho dostawalo przerwy w wyniku nagrzania.
No i niestety po podmianie hydrotstatu brak zmian, na długim programie pralka w fazie płukania zatrzymuje się na dłuższe chwile. Po resecie programu i przejściu na program płukanie pralka też się zatrzymuje. Dałem jej odpocząć, sprawdziłem rezystancję za wtyczce tacho - 60 Ohm.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Ignore the 2 yellow cables. They are only for tacho speed mesurement.
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
O schemacie zapomnij, zrób wyrażone foto z zaznaczonymi uszkodzonymi elementami, może ktoś ma taki moduł i odczyta?
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Wiem że to może czepialstwo ale gdzie w silnikach inwerterowych aż tyle pinów, tam są co najmniej 3 do zasilania cewki, nie ma również tacho 💁🏻♂️
Prawdopodobnie uszkodzony silnik lub tacho
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
Usterka znaleziona temat zamykam. Ps.Po oględzinach od spodu okazało się że tacho było całe mokre!!! po wysuszeniu pralka działa. Pozdr.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
To silnik szeregowy da się dość prosto sterować. Jego prędkość jest jednak zależna od obciążenia. Dlatego w tym od pralki ma jeszcze osobne tacho żeby tą prędkość można było dokładnie ustawić.
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
F4 the connection to the tacho generator is open or shortcircuited.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Ten magnes tacho trzeba zabezpieczyć aby nie było powtórki z rozrywki. Przydałoby się zdjęcie magnesu tacho .
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
tacho pralka uszkodzone tacho pralka pralka rezystancja tacho
antena radia detektorowego zgrzyt biegu lenovo laduje baterie
odkurzacz pionowy upgrade sharp
Seat Alhambra Mk1 1.9 TDI 1999 – brak rozruchu po naprawie drzwi, immobiliser, bezpieczniki, przekaźnik 109 MAN TGA EDC 00190-08 – diagnoza błędu czujnika prędkości obrotowej silnika