nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
Nie da się , silnik pompy co posiada dodatkowe odczepy na uzwojeniu.
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
Twój silnik miał 800 ob/min ten drugi jest z pralki która posiada 1000ob/min różnica w kole pasowym. Jak masz na stanie ten silnik to możesz podłożyć i sprawdzić . Pralka była wykonana przez firmę ARDO dla WHIRLPOOL.
W pierwszej kolejności sprawdź prądnczke tachometryczną na silniku ona kontroluje obroty. Sprawź czy ma przejście na uzwojeniu i magnes czy się nie wykręcił .
Wygląda na uszkodzony silnik , zwarcie na uzwojeniach.
podsuszyli pralkę suszarką do włosów i stwierdzili, że działa. Za nic nie chcieli powiedzieć o co chodzi Problem leży w silniku. Jest słaba izolacja pomiędzy uzwojeniem, a blachami silnika. Silnik trochę się zawilgoci i pralka zatrzymuje się. Jest to tzw. upływ na masę silnika. Grzejąc suszarką usuwamy wilgoć z silnika i pralka działa. Aby pozbyć się...
taka jest konstrukca większości pralek uzwojenie silnika pompy jest przewodnikiem dla elektrozaworu i jeśli spali się pompa to pralka nie pobiera wody jest to rodzaj zabezpieczenia przed zalaniem
Miałem takie przypadki-tu jest silnik do wymiany.Zwarcie na uzwojeniach.
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Witam. W jaki sposób zmienić prąd 3-fazowy na 1-fazowy? Mam prądnicę z silnika od pralki na oryginalnym uzwojeniu. Prądnicę podłączyłem przez mostek prostowniczy trójfazowy. Ale prąd stały uszkadza mi przełączniki i przekaźniki.
Jak go podłączyć do prądu aby wykorzystać go do szlifierki? Podłączenie tego silnika to nie problem, natomiast użycie go do szlifierki jest poważnym błędem. Do takich zastosowań używa się silniki o budowie zamkniętej, a nie z uzwojeniem praktycznie na wierzchu.
Jeśli zaczyna wirować i po jakimś czasie przestaje a programator pracuje dalej to może wyłączac bezpiecznik termiczny zamontowany w uzwojeniu silnika można to sprawdzić po takim wyłączeniu jest przerwa na uzwojeniu silnika
W tych pralkach silnik jest zalewany wodą z węża zasobnik-zbiornik .Co innego sprawdzić silnik poza pralką a co innego w pralce . Jezeli silnik ma przebicie między uzwojeniem wolnoobrotowym a szybkoobrotowym to dopiero wychodzi po podłączeniu programatora, bez programatora jest OK .
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Witam. Wynikiem zwarcia na uzwojeniach silnika pompy przypuszczalnie uszkodzony został triak załączający silnik pompy spustu wody.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Witam ! Ten silnik do rozruchu potrzebuje wył. chwilowego, może to być wył. odśrodkowy, wyłącznik elektromagnetyczny lub przycisk. Jeśli w szereg z uzwojeniem rozruchowym podłączysz kondensator to w ten sposób możesz uszkodzić silnik. Pozdrawiam. Stefan
Prądnica z magnesem trwałym tak się będzie zachowywać, ze wzrostem obciążenia napięcie będzie spadać. Nie jest źle obciążyłeś żarówką 75W, to ile chciałeś otrzymac 100W? Obciąż 2-ma setkami i zobacz, ile mocy pobiorą. Jaką częstotliwość miało napięcie ? Do regulacji napięcia w prądnicach stosuje się regulację pola, poprzez zmianę prądu w uzwojeniu wirnika.
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
do sprawdzenia silnik - jakie prawidłowe są opory na uzwojeniach http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam Wirnik takiego silnika jest łączony szeregowo z uzwojeniem stojana.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Tak silnik ma zabezpieczenie w uzwojeniu jak wyłączy to silnik będzie miał przerwę Pozdrawiam
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Czy takie podłączenie będzie prawidłowe? Na przykładzie silnika pralki widziałem dodatkowo mostek pomiędzy V z U. Nic z tego nie będzie, mostki też nie pomogą. To silnik 3-fazowy, skojarzony bezpośrednio na uzwojeniach, bez ingerencji w uzwojenia nic nie zrobisz. Temat wyczerpany- zamykam.
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
Witam, mam do sprzedania praktycznie wszystkie części z w.w. pralki. Jedyna zepsuta rzecz w niej to silnik, najprawdopodobniej z przerwanym, przegrzanym uzwojeniem.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
Czy ktoś życzliwy mógłby potwierdzić czy tachymetr może być źródłem problemów Sm potwierdź sobie. Cewkę podepnij pod omomierz i wrzuć do szklanki z b. gorącą wodą. Jeśli jej coś dolega, to omomierz pokarze przerwę na uzwojeniu. Moim zdaniem wariuje triak silnika na module - często zdarza sie w tym typie pralek.
Z Twojego opisu wysuwam taki oto wniosek: zanieś sam silnik do warsztatu gdzie dłubią koło silników-przewijanie itp. i niech gościu Ci go dokładnie sprawdzi. Bo być może coś jest nie tak z uzwojeniami stojana lub wirnika. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz. A tym bardziej że masz już go dość. Zadnego pumeksu nie używaj. Przetrzyj wirnik papierem...
Ha, nie dobiegłem :) bo miałem napisać, żebyś wywalił ten kondensator . Byłeś wcześniej. Zastanawiam się po jaki grzyb połaczono szeregowo z uzwojeniem silnika kondensator :?:
Na praniu rezystancja powinna być taka sama Na uzwojeniu wirowania raczej nie Mało prawdopodobne aby silnik miał wpływ na uszkodzenie TDA,no chyba że coś z taho
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Dobrze ,ale chciałbym na początek wykorzystać orginalne uzwojenie z tego silnika od pralki ,ale nie wiem ile miałbym watt po wklejeniu magnesów neodymowych? Jak ktoś wie ile bym osiągnął na orginalnym uzwojeniu to bardzo był bym wdzięczny za odpowiedz.
Pralka z roku 1994, silnik komutatorowy z dynamem tachometrycznym i regulacją elektroniczną. Był ślad przeskoku iskry na kostce połączeniowej silnika pomiędzy obwodem rotora i uzwojeniem tachometycznym. Silnik pralki nie pracuje, pomiędzy konektorami prądowymi regulatora (pracującego w szereg z silnikiem) jest pełne napięcie sieci. Spalone są oporniki...
Ten silnik musi mieć kondensator 7,5 µF podłączony razem z uzwojeniem pomocniczym na stałe. Podłaczenie innego kondensatora spowoduje uszkodzenie uzwojenia pomocniczego.
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Wymieniłeś połowę pralki i dopiero pytasz? Pomiar grzałki zrobiony? Na przejście i przebicie? Pompa odpływu nie zawiesza się? Silnik nie ma przebicia na uzwojeniu? Szczotki silnika ok? Odepnij wszystkie przewody uziemiające i zrób pranie, nie dotykaj metalowych elementów pralki i nie dopuszczaj nikogo do pracującego sprzętu w tym czasie, to o czym piszę,...
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Programatora raczej niewymienie bo chyba drogi. Programator to płytka 20cmx12cm ,procesor motoroli xc68hc705b , pamięci , kilkanaście elementów dyskretnych i cztery przekaźniki aha no i panel ale tam są tylko diody i przyciski. Prądniczka to magnes zamocowany na wale i cewka naokoło o oporności 177Ohm. Ale na silniku pisze wyraźnie 300/14000 obrotów...
silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Czyli indukcyjny klatkowy, to tylko falownik
z silnika od pralki :D
Nie zgodzę się z jacek9223 ponieważ miałeś tabelkę z rezystancją uzwojeń silnika po odłączeniu go od instalacji pralki czyli wykręceniu wszystkich przewodów z tabliczki znamionowej. Uzwojenia silnika były w porządku więc nic innego nie mogło być źle oprócz tego przewodu między tabliczką zaciskową silnika M1 a obudową pralki- przewód ochronny PE (M1:3-P2:4B)....
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
http://obrazki.elektroda.pl/2674696200_1... Witajcie. Chcę Wam pokazać coś co będzie przydatne dla osób, które zajmują się zbieraniem ziół i roślin do celów spożywczych. W przepisach dla zbieraczy zwykle jest mowa o rozkładaniu zbiorów na białym papierze na słońcu, aby robaki z czasem wyszły, ale z mojego doświadczenia wynika, że niechętnie...
Witam. To do czego dochodzą opisane przewody to kondensator rozruchowy silnika.
Masz 3 przewody stojanu i dwa od szczotek,na połowie uzwojenia masz mniejsze obroty a na całym uzwojeniu masz pełne. Pomijasz tylko tacho.
Co do silników jednofazowych, dołączanie uzwojeń rozruchowych poprzez kondensator lub układ wyłącznika odśrodkowego nie jest jedynym. Spotkałem się z uzwojeniem rozruchowym wpiętym na stałe - silnik wirówki z pralki ROMO - mały offtop, ale przypomniałem to sobie czytając dyskusję :)
Jeżeli jest o identyczny jak z tamtego tematu to sprawdź omomierzem przejście między szczotkami czyli 3 i 4 oraz przejście na uzwojeniu stojana czyli 5 i 6.
Moduł dostaniesz na przykład tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/0-p... Sprawdź czy przypadkiem sam silnik nie dostał przerwy na uzwojeniach bo to się zdarza: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-2... Do kupienia tutaj: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Ardo A-600 i A-400 nie posiada modułu. Moduł posiada pralka z A-60 ,albo TL-60.Tutaj z Twojego opisu wygląda na zwarcie między zwojowe w silniku.Zwarcie na uzwojeniu wirowania.Trzeba sam silnik sprawdzić z pominięciem programatora.
Znalazłem w końcu przyczynę tej usterki, a mianowicie w silniku jest przebicie w uzwojeniu stojana na obudowę. I dlatego silnik chodził na maksymalnych obrotach. Temat zamykam.
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Sprawdź płytki programatora czy nie są nadpalone a w następnej kolejności tak jak pisali poprzednicy silnik poza pralką, prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirowania.Pozdrawiam.
przerwa na uzwojeniu silnika - obroty do prania. Sprawdzić przejście na kostce na podłączeniu silnika
Jeśli nie znasz zasady działania silnika jednofazowego, to mogę dołożyć, ze czasem" twardy start" stosowałem, by upewnić się, że uzwojenie pracy jest dobre/sprawne, a nie ze tyko buczy. Silnik(np. od pralki frani) mocowałem w imadle, na osi silnika nawinąłem kilka zwoi sznurka, pociągałem żeby silnik zaczął się obracać, po czym podawałem napięcie na...
Zmierz porządnie jeszcze raz oporności uzwojeń, przyrządem pomiarowym, na zakresie "Ω" i podaj wyniki. W celu sprawdzenia silnika, zamiast przekaźnika rozruchowego, można użyć przycisku chwilowego włączonego w szereg z uzwojeniem rozruchowym (tym o większej oporności).
Rezystancje są identyczne, zarówno na wyjściu, na uzwojeniach silnika, jak i na rezystorach pomiaru prądu w poszczególnych fazach. Była to pierwsza rzecz, od której zacząłem aby wykluczyć uszkodzenie stopnia wyjściowego IPM.
Sprzęt ma wykonaną instalację ochronną, wszystkie elementy metalowe obudowy są połączone z przewodem ochronnym. Dalsza część ochrony to twoja instalacja i tu w zasadzie jej nie ma bo brak w gniazdku przewodu ochronnego. Więc trzeba zrobić zerowanie. W przypadku zwarcia w uzwojeniu silnika pralki napięcie przedostaje się na jego obudowę i dalej na elementy...
W moim padły prawdopodobnie szczotki i pachnie spalonym uzwojeniem.... Sprawdziłbym wpierwej czy to nie pachnie spalonym tworzywem szczotkotrzymacza.
W betoniarce 130 litrów jest silnik 0,37kW,( nie wiem ile obrotów) Nie wiem ile mocy ma Twój silnik ale obstawiam, że do betoniarki wystarczy, oczywiście na uzwojeniu wirowania. Coś nie tak podłączyłeś ten silnik lub jest uszkodzony
Witam Sprawdż uzwojenie prania powinno mieć ok. 55Ω,jednakowo na obudwu uzwojeniach,sprawdż silnik i pompę poza instalacją pralki .Pozdrawiam
Czyli szczotki są w dobrym stanie skoro kolega liczy na dalsze wskazówki? wyglądają jeszcze na dobre Błąd oznacza problem z silnikiem i silnik należy poddać oględzinom. Dodano po 3 wyglądają jeszcze na dobre chyba ze coś z uzwojeniem silnik gorący nie jest
Problemem był silnik, a konkretnie zwarcie w uzwojeniu. Wymiana na inny rozwiązała sprawę
Byl tam triak 24?? Moze wstawiles nieodpowiedni i sa klopoty z jego wysterowaniem. 16-stka w zupelnosci wystarcza. Brak reakcji silnika wskazuje na przerwe w uzwojeniu tacho. A silnik sprawdziles (szczotki, wirnik)??
Jest to filtr przeciwzakłóceniowy. Tak jak to jest narysowane na schemacie, w środku w obudowie są dławiki, kondensatory i rezystor. Filtr ten nie ma nic wspólnego z uzwojeniem rozruchowym silnika. Filtr taki jest wpinany pomiędzy silnik a sieć zasilającą, a jego rolą jest filtrowanie(zatrzymanie) zakłóceń powstających podczas pracy silnika, aby nie...
Jeżeli silnik w ogóle nie podejmuje pracy to sprawdź poprawność montażu szczotek i pomierz czy mają przejście. Najlepiej silnik sprawdzić poza pralką czy podejmie pracę. Jeśli nie to prawdopodobnie uzwojenia silnika uległy uszkodzeniu i będzie wymagał wymiany. W załączniku opisy błędów w tym również F06:
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
Trzeba sprawdzić silnik czy nie ma przebicia na jakimś uzwojeniu lub czy nie iskrzy komutator.
Trochę inny temat- czy da się to zrobić bezpiecznie. Obroty OK 2800rpm, gorzej sprawa wygląda z samą konstrukcją silnika. Ma przewietrzanie wewnętrzne i opiłki będą się osadzać na uzwojeniach. Co jak co ale bezpieczne to nie jest.
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Jak podłączyć silnik do sprawdzenia ? wg. schematy wtyczka ma siedem podłączonych przewodów a faktycznie jest osiem. Dwa skrajne odpadają bo nie wchodzą do silnika. Nie chcę popełnić błedu i uszkodzić silnik. W uzwojeniu sinika widziałem jakby zabezpieczenie na którym napisane jest 15AM 211A co to jest ?
Falownik nowy czy z demobilu ? Do sprawdzenia wiązka miedzy falownikiem a motorem i uzwojenia silnika.
Czy te silniki mają szczotki? Nie. Silnik klatkowy z kondensatorem rozruchowym 14µF Co może być nie tak, że nie wiruje, a pierze i grzeje wodę? Np . uszkodzone uzwojenie silnika
Prądniczka jest na wale silnika pralki po przeciwnej stronie koła pasowego.Zmierz czy nie ma przerwy w uzwojeniu.
Czy jest sposób, zeby stwierdzic czy silnik jest dobry, czy uszkodzony? Dziekujei pozdrawiam. W warsztacie przez autotransformator mostek pomiedzy wyjść.z szczotek a uzwojeniem stojana,zasilanie na drugi zacisk z szczotek i drugi zacisk z uzwojenia stojana nie pomylić zacis.prądnicy tah. Pozdrawiam
Silniki do pralek są bezszczotkowe. Smród wskazywałby na palący się lakier na uzwojeniach w stojanie. Używaj pralki dopuki silnik całkiem nie wysiądzie (wszak jeszcze działa) a potem albo przezwajanie albo nowy. Co Ci się będzie bardziej opłacać zadecyduj sam.
Bezszczotkowe silniki prądu stałego wymagają specjalnych sterowników. Trzeba w odpowiedniej kolejności i momencie włączać poszczególne uzwojenia silnika, w Twojej pralce steruje tym programator. Tu należy szukać przyczyny błędu.(o ile sam silnik jest sprawny) Możliwe przepalenie warystora, a tym samym brak impulsów sterujących na silnik. Nie posiadam...
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Rozumiem że w trakcie prania jest dobrze, z tego wynika że jest problem z uzwojeniem silnika wirowania (czy czasem nie pojawia się woda pod pralką?) neleży też sprawdzić układ połączeń do programatora, czasami wypalają się styki. Powodzenia.
szukam silnika do tego modelu pralki BOSCH WFL1600PL - uzwojenie w silniku zakończyło żywot.
To znaczy że wczśniei był zalany, woda spowodowała przebicie a teraz silnik ma zwarcie na wolnych obrotach Zwarcia na uzwojeniach mogą wystąpić nawet po kilku miesiącach od zalania silnika.
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
Silnik od pralki automatycznej posiada dwa uzwojenia. Jedno 2800 obr/min, drugie chyba 375 obr/min. Są to dwa niezależne od siebie uzwojenia. przykro mi gdyż nie mam mozliwości wrzucenia fotek gdyż silnik został na wsi, wiem tylko że z silnika są wyprowadzone trzy przewody w tym silniku będziesz musiał znaleźć w uzwojeniu połączenie uzwojenia rozruchowego...
odkręcił się magnesik na ośce silnika od prądniczki lib ma przerwę w uzwojeniu pradniczka
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Może być przerwa na uzwojeniu silnika pompy. Może też triak pompy na module uszkodzony. Silnik napędu bębna też do sprawdzenia (szczotki)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90... Piętro wyżej właśnie kolega opisał jak podłaczyć silnik podobny do Twojego, podłącz poza pralką jw, możliwe słabe podłaczenia jednego z biegunów (kostka?) Kolejnośc sprawdzenia: 1 ogledziny podłączen kostki 2 podłączenie silnika poza instalacją pralki programator wyklucz, byłby to pierwszy przypadek...
uzwoić silnik pralka rezystancja uzwoić silnik pralka silnik pomiar uzwoić
mruga kranik przytłumić dźwięk sterowanie zaworami hydraulicznymi
generator prądu philips 43pus6401
Bosch błąd E3546 - zawór ceramiczny i detekcja wody Wymiana baterii w sterowniku Buderus RC310 - czy to konieczne?