Nie da się , silnik pompy co posiada dodatkowe odczepy na uzwojeniu.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
W pierwszej kolejności sprawdź prądnczke tachometryczną na silniku ona kontroluje obroty. Sprawź czy ma przejście na uzwojeniu i magnes czy się nie wykręcił .
Wygląda na uszkodzony silnik , zwarcie na uzwojeniach.
podsuszyli pralkę suszarką do włosów i stwierdzili, że działa. Za nic nie chcieli powiedzieć o co chodzi Problem leży w silniku. Jest słaba izolacja pomiędzy uzwojeniem, a blachami silnika. Silnik trochę się zawilgoci i pralka zatrzymuje się. Jest to tzw. upływ na masę silnika. Grzejąc suszarką usuwamy wilgoć z silnika i pralka działa. Aby pozbyć się...
Twój silnik miał 800 ob/min ten drugi jest z pralki która posiada 1000ob/min różnica w kole pasowym. Jak masz na stanie ten silnik to możesz podłożyć i sprawdzić . Pralka była wykonana przez firmę ARDO dla WHIRLPOOL.
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Miałem takie przypadki-tu jest silnik do wymiany.Zwarcie na uzwojeniach.
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Na praniu rezystancja powinna być taka sama Na uzwojeniu wirowania raczej nie Mało prawdopodobne aby silnik miał wpływ na uszkodzenie TDA,no chyba że coś z taho
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Jeśli zaczyna wirować i po jakimś czasie przestaje a programator pracuje dalej to może wyłączac bezpiecznik termiczny zamontowany w uzwojeniu silnika można to sprawdzić po takim wyłączeniu jest przerwa na uzwojeniu silnika
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Ha, nie dobiegłem :) bo miałem napisać, żebyś wywalił ten kondensator . Byłeś wcześniej. Zastanawiam się po jaki grzyb połaczono szeregowo z uzwojeniem silnika kondensator :?:
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
Jak go podłączyć do prądu aby wykorzystać go do szlifierki? Podłączenie tego silnika to nie problem, natomiast użycie go do szlifierki jest poważnym błędem. Do takich zastosowań używa się silniki o budowie zamkniętej, a nie z uzwojeniem praktycznie na wierzchu.
Sprzęt ma wykonaną instalację ochronną, wszystkie elementy metalowe obudowy są połączone z przewodem ochronnym. Dalsza część ochrony to twoja instalacja i tu w zasadzie jej nie ma bo brak w gniazdku przewodu ochronnego. Więc trzeba zrobić zerowanie. W przypadku zwarcia w uzwojeniu silnika pralki napięcie przedostaje się na jego obudowę i dalej na elementy...
Prądnica z magnesem trwałym tak się będzie zachowywać, ze wzrostem obciążenia napięcie będzie spadać. Nie jest źle obciążyłeś żarówką 75W, to ile chciałeś otrzymac 100W? Obciąż 2-ma setkami i zobacz, ile mocy pobiorą. Jaką częstotliwość miało napięcie ? Do regulacji napięcia w prądnicach stosuje się regulację pola, poprzez zmianę prądu w uzwojeniu wirnika.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
Falownik nowy czy z demobilu ? Do sprawdzenia wiązka miedzy falownikiem a motorem i uzwojenia silnika.
Witam. W jaki sposób zmienić prąd 3-fazowy na 1-fazowy? Mam prądnicę z silnika od pralki na oryginalnym uzwojeniu. Prądnicę podłączyłem przez mostek prostowniczy trójfazowy. Ale prąd stały uszkadza mi przełączniki i przekaźniki.
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Witam. Wynikiem zwarcia na uzwojeniach silnika pompy przypuszczalnie uszkodzony został triak załączający silnik pompy spustu wody.
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Pralka z roku 1994, silnik komutatorowy z dynamem tachometrycznym i regulacją elektroniczną. Był ślad przeskoku iskry na kostce połączeniowej silnika pomiędzy obwodem rotora i uzwojeniem tachometycznym. Silnik pralki nie pracuje, pomiędzy konektorami prądowymi regulatora (pracującego w szereg z silnikiem) jest pełne napięcie sieci. Spalone są oporniki...
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Jeśli są rewersy a brak wirowania może być również uszkodzony programator który przełącza uzwojenia silnika.
Witam Wirnik takiego silnika jest łączony szeregowo z uzwojeniem stojana.
Witam ! Ten silnik do rozruchu potrzebuje wył. chwilowego, może to być wył. odśrodkowy, wyłącznik elektromagnetyczny lub przycisk. Jeśli w szereg z uzwojeniem rozruchowym podłączysz kondensator to w ten sposób możesz uszkodzić silnik. Pozdrawiam. Stefan
Tego sinik nie wypalił. Podłaczony jest do N i F. Do tych na obrazku podłączone jest zasilanie, programator i tacho.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Tak silnik ma zabezpieczenie w uzwojeniu jak wyłączy to silnik będzie miał przerwę Pozdrawiam
To znaczy, że on pracuje cały czas?. Tak. Więc dla czego po włożeniu nowego kondensatora jego praca jest głośniejsza niż bez , no i dlaczego się po jednym praniu spalił? Możliwe zwarcie zwojowe w uzwojeniu pomocniczym.
W tych pralkach silnik jest zalewany wodą z węża zasobnik-zbiornik .Co innego sprawdzić silnik poza pralką a co innego w pralce . Jezeli silnik ma przebicie między uzwojeniem wolnoobrotowym a szybkoobrotowym to dopiero wychodzi po podłączeniu programatora, bez programatora jest OK .
do sprawdzenia silnik - jakie prawidłowe są opory na uzwojeniach http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Witam, mam do sprzedania praktycznie wszystkie części z w.w. pralki. Jedyna zepsuta rzecz w niej to silnik, najprawdopodobniej z przerwanym, przegrzanym uzwojeniem.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Czy ktoś życzliwy mógłby potwierdzić czy tachymetr może być źródłem problemów Sm potwierdź sobie. Cewkę podepnij pod omomierz i wrzuć do szklanki z b. gorącą wodą. Jeśli jej coś dolega, to omomierz pokarze przerwę na uzwojeniu. Moim zdaniem wariuje triak silnika na module - często zdarza sie w tym typie pralek.
Dobrze ,ale chciałbym na początek wykorzystać orginalne uzwojenie z tego silnika od pralki ,ale nie wiem ile miałbym watt po wklejeniu magnesów neodymowych? Jak ktoś wie ile bym osiągnął na orginalnym uzwojeniu to bardzo był bym wdzięczny za odpowiedz.
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
Uzwojenia raczej zostaw w spokoju -silnik przecież obraca w jedną stronę ,może sprawdż dokładnie przekażniki na module i ich luty.
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
Z Twojego opisu wysuwam taki oto wniosek: zanieś sam silnik do warsztatu gdzie dłubią koło silników-przewijanie itp. i niech gościu Ci go dokładnie sprawdzi. Bo być może coś jest nie tak z uzwojeniami stojana lub wirnika. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz. A tym bardziej że masz już go dość. Zadnego pumeksu nie używaj. Przetrzyj wirnik papierem...
Bezszczotkowe silniki prądu stałego wymagają specjalnych sterowników. Trzeba w odpowiedniej kolejności i momencie włączać poszczególne uzwojenia silnika, w Twojej pralce steruje tym programator. Tu należy szukać przyczyny błędu.(o ile sam silnik jest sprawny) Możliwe przepalenie warystora, a tym samym brak impulsów sterujących na silnik. Nie posiadam...
taka jest konstrukca większości pralek uzwojenie silnika pompy jest przewodnikiem dla elektrozaworu i jeśli spali się pompa to pralka nie pobiera wody jest to rodzaj zabezpieczenia przed zalaniem
do wojtek32 no , ciekawe co pokażą moje cuda ? chociaż i tak wszystko do wyprostowania to nasycenie będzie zabierać cenne waty do romanbem ja osobiście nie bawiłbym się z uzwojeniem fabrycznym silnika pralki , cieńki drucik koło tys zw na fazę rezystancja kosmos fakt że napięcie będzie wysokie ale mocy żadnej pozdr Dodano po 7 Do Gacek - naprawd jesteś...
Czy takie podłączenie będzie prawidłowe? Na przykładzie silnika pralki widziałem dodatkowo mostek pomiędzy V z U. Nic z tego nie będzie, mostki też nie pomogą. To silnik 3-fazowy, skojarzony bezpośrednio na uzwojeniach, bez ingerencji w uzwojenia nic nie zrobisz. Temat wyczerpany- zamykam.
Masz 3 przewody stojanu i dwa od szczotek,na połowie uzwojenia masz mniejsze obroty a na całym uzwojeniu masz pełne. Pomijasz tylko tacho.
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Czyli szczotki są w dobrym stanie skoro kolega liczy na dalsze wskazówki? wyglądają jeszcze na dobre Błąd oznacza problem z silnikiem i silnik należy poddać oględzinom. Dodano po 3 wyglądają jeszcze na dobre chyba ze coś z uzwojeniem silnik gorący nie jest
Wymieniłeś połowę pralki i dopiero pytasz? Pomiar grzałki zrobiony? Na przejście i przebicie? Pompa odpływu nie zawiesza się? Silnik nie ma przebicia na uzwojeniu? Szczotki silnika ok? Odepnij wszystkie przewody uziemiające i zrób pranie, nie dotykaj metalowych elementów pralki i nie dopuszczaj nikogo do pracującego sprzętu w tym czasie, to o czym piszę,...
Co do silników jednofazowych, dołączanie uzwojeń rozruchowych poprzez kondensator lub układ wyłącznika odśrodkowego nie jest jedynym. Spotkałem się z uzwojeniem rozruchowym wpiętym na stałe - silnik wirówki z pralki ROMO - mały offtop, ale przypomniałem to sobie czytając dyskusję :)
silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Czyli indukcyjny klatkowy, to tylko falownik
Również mam problem z silnikiem w pralce Ariston ALS88X. Pierwszy jakiejś dziwnej firmy przepalił się wirnik, wymieniony w całości na gwarancji gwarancji. Drugi silnik komutatorowy Indesco 940N1S.01 850/1000 również przepalił się wirnik. Przewijać raczej nie będę. Na mój gust silniki w tych pralkach są za słabe, nie mają wentylatora, przegrzewają się....
Wygląda na uszkodzenie uzwojenia silnika.
zmień oczywiscie silnik , obroty wyższe przełańcza programator sposób podłączenia uzwojenia silnika
Jeżeli jest o identyczny jak z tamtego tematu to sprawdź omomierzem przejście między szczotkami czyli 3 i 4 oraz przejście na uzwojeniu stojana czyli 5 i 6.
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Przyjżyj się dokładnie połączeniom-czy na pewno są styki(przejścia),czy nie zaśniedziało,zawilgociło się.Przyjrzyj się uzwojeniom silnika,obwąchaj.Starsze pralki nie miały reg obrotów i silnik połączony z kondensatorem-jeśli u Ciebie tak jest,sprawdz jego wygląd.W nowej jest mniej więcej płynna regulacja obrotów poprzez triak czy tyrystor,lecz silnik...
Ardo A-600 i A-400 nie posiada modułu. Moduł posiada pralka z A-60 ,albo TL-60.Tutaj z Twojego opisu wygląda na zwarcie między zwojowe w silniku.Zwarcie na uzwojeniu wirowania.Trzeba sam silnik sprawdzić z pominięciem programatora.
Internet przejrzał, a elektrodę nie ;) Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Ogólnie: E8 i E9 w candy oznacza problemy z silnikiem (uzwojenia, szczotki, tachoprądniczka)
Czerwony i czarny regulator. A co do niebieskiego, pomarańczowego i białego to musisz zmierzyć które uzwojenie jest wolne a, które szybkie, nie możesz ich łączyć razem, musisz zdecydować się na jedno uzwojenie.
Znalazłem w końcu przyczynę tej usterki, a mianowicie w silniku jest przebicie w uzwojeniu stojana na obudowę. I dlatego silnik chodził na maksymalnych obrotach. Temat zamykam.
Zmierz porządnie jeszcze raz oporności uzwojeń, przyrządem pomiarowym, na zakresie "Ω" i podaj wyniki. W celu sprawdzenia silnika, zamiast przekaźnika rozruchowego, można użyć przycisku chwilowego włączonego w szereg z uzwojeniem rozruchowym (tym o większej oporności).
z silnika od pralki :D
Witam Sprawdż uzwojenie prania powinno mieć ok. 55Ω,jednakowo na obudwu uzwojeniach,sprawdż silnik i pompę poza instalacją pralki .Pozdrawiam
Moduł dostaniesz na przykład tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/0-p... Sprawdź czy przypadkiem sam silnik nie dostał przerwy na uzwojeniach bo to się zdarza: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-2... Do kupienia tutaj: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Programatora raczej niewymienie bo chyba drogi. Programator to płytka 20cmx12cm ,procesor motoroli xc68hc705b , pamięci , kilkanaście elementów dyskretnych i cztery przekaźniki aha no i panel ale tam są tylko diody i przyciski. Prądniczka to magnes zamocowany na wale i cewka naokoło o oporności 177Ohm. Ale na silniku pisze wyraźnie 300/14000 obrotów...
przerwa na uzwojeniu silnika - obroty do prania. Sprawdzić przejście na kostce na podłączeniu silnika
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Witam. To do czego dochodzą opisane przewody to kondensator rozruchowy silnika.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Nie zgodzę się z jacek9223 ponieważ miałeś tabelkę z rezystancją uzwojeń silnika po odłączeniu go od instalacji pralki czyli wykręceniu wszystkich przewodów z tabliczki znamionowej. Uzwojenia silnika były w porządku więc nic innego nie mogło być źle oprócz tego przewodu między tabliczką zaciskową silnika M1 a obudową pralki- przewód ochronny PE (M1:3-P2:4B)....
Problemem był silnik, a konkretnie zwarcie w uzwojeniu. Wymiana na inny rozwiązała sprawę
sprawdź uzwojenia i kostkę na silniku być może że gdzieś na zbiorniku bębna jest przeciek i ulało się na silnik bądź na jego okolice ?? Dodano po 58 oczywiście czy nie ma śladu nadpaleń na kostce i na uzwojeniach wirowania w silniku
W betoniarce 130 litrów jest silnik 0,37kW,( nie wiem ile obrotów) Nie wiem ile mocy ma Twój silnik ale obstawiam, że do betoniarki wystarczy, oczywiście na uzwojeniu wirowania. Coś nie tak podłączyłeś ten silnik lub jest uszkodzony
Byl tam triak 24?? Moze wstawiles nieodpowiedni i sa klopoty z jego wysterowaniem. 16-stka w zupelnosci wystarcza. Brak reakcji silnika wskazuje na przerwe w uzwojeniu tacho. A silnik sprawdziles (szczotki, wirnik)??
http://obrazki.elektroda.pl/2674696200_1... Witajcie. Chcę Wam pokazać coś co będzie przydatne dla osób, które zajmują się zbieraniem ziół i roślin do celów spożywczych. W przepisach dla zbieraczy zwykle jest mowa o rozkładaniu zbiorów na białym papierze na słońcu, aby robaki z czasem wyszły, ale z mojego doświadczenia wynika, że niechętnie...
zgadzam się z podpowiedziami ewentualnie sprawdz łączenie styków programatora podających napięcie na uzwojenia silnika wirówki,w lunie są to styki 7-7B(programator) Sprawdź omomierzem uzwojenie silnika pralki zacisk 10B ,9B .
Jeśli nie znasz zasady działania silnika jednofazowego, to mogę dołożyć, ze czasem" twardy start" stosowałem, by upewnić się, że uzwojenie pracy jest dobre/sprawne, a nie ze tyko buczy. Silnik(np. od pralki frani) mocowałem w imadle, na osi silnika nawinąłem kilka zwoi sznurka, pociągałem żeby silnik zaczął się obracać, po czym podawałem napięcie na...
1,2 od dołu - tachoprądnica 3,4 od dołu - szczotki 5,6 od dołu - uzwojenie stojanu.
Sprawdź płytki programatora czy nie są nadpalone a w następnej kolejności tak jak pisali poprzednicy silnik poza pralką, prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirowania.Pozdrawiam.
Trzeba sprawdzić silnik czy nie ma przebicia na jakimś uzwojeniu lub czy nie iskrzy komutator.
W moim padły prawdopodobnie szczotki i pachnie spalonym uzwojeniem.... Sprawdziłbym wpierwej czy to nie pachnie spalonym tworzywem szczotkotrzymacza.
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
Rezystancje są identyczne, zarówno na wyjściu, na uzwojeniach silnika, jak i na rezystorach pomiaru prądu w poszczególnych fazach. Była to pierwsza rzecz, od której zacząłem aby wykluczyć uszkodzenie stopnia wyjściowego IPM.
Trochę inny temat- czy da się to zrobić bezpiecznie. Obroty OK 2800rpm, gorzej sprawa wygląda z samą konstrukcją silnika. Ma przewietrzanie wewnętrzne i opiłki będą się osadzać na uzwojeniach. Co jak co ale bezpieczne to nie jest.
prawdopodobie jest przepalone uzwojenie na silniku
Witam. Chciałbym dowiedzieć się czegoś na temat silników montowanych w pralkach automatycznych. Chodzi i silnik z pralki Polar który posiada 5 przewodów, szukając dowiedziałem się że są tam uzwojenia potrzebne do prania zasadniczego i wirowania, czy czasie prania np. zasadniczego 2 przewody podpięte są do kondensatora, a 2 dostarczają napięcie, i uzwojenie...
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Rozumiem że w trakcie prania jest dobrze, z tego wynika że jest problem z uzwojeniem silnika wirowania (czy czasem nie pojawia się woda pod pralką?) neleży też sprawdzić układ połączeń do programatora, czasami wypalają się styki. Powodzenia.
pralka uzwoić silnik rezystancja uzwoić silnik pralka silnik pomiar uzwoić
volvo silnika wtyczka angielska blokada mechanizm
moment dokręcania wałka rozrządu hantek 6022be
Zmywarka Siemens nie płucze - przyczyny i rozwiązania Volvo V70 - Wentylator nagrzewnicy działa wolno