Prawdopodobnie czujnik różnicy ciśnień cząstek stałych, tylko nie wiadomo czy zwarcie do masy/plusa czy sygnał niezrozumiały - jest kilka opcji.
https://obrazki.elektroda.pl/6173915300_...
W zafirach jeżeli masz taki błąd to sprawdź rurkę gumową (przy połączeniu rurki metalowej z gumową - zagięcie podłogi i ściany grodziowej). Miałem kilka razy albo urwaną albo pękniętą.
Ciężki przypadek Ci powiem. Jedynie co przychodzi mi do głowy to czujnik na stole zasilacz laboratoryjny podać 5v masę no zmierzyć sygnał względem zmian temperatury. Jeśli będzie stabilne to niestety ale edc by dawało ciała.
Trochę czarnych skałek widać sadzy ale nie jest to mokre tylko wyschnięte na wiór. Dodam że siedziałem chwile pomierzyłem zaczęło ladnie na zapłonie pokazywać 0,5 v mowie lecę po kompa sprawdzę błędy nie ma błędu wyjechałem przed bramę wczytuje znów i błąd jest. Mówię ok i tak się przejadę przejechałem się wróciłem do domu silnik był dobrze rozgrzany...
Obecne systemy OBDII potrafią same zgasić kontrolkę MIL jeśli po iluś odpaleniach nie wykryją usterki w układzie.
http://obrazki.elektroda.pl/8332544700_1... http://obrazki.elektroda.pl/8332544700_1...
Czy problem został rozwiązany?
Prawdopodobnie to czujnik różnicy ciśnień, lub podciśnieniowy regulator zapłonu - nie opisałeś gdzie idzie ten wężyk. Pozdro GM
Zacząć należy od diagnostyki ,dla przykładu odczytu ciśnienia z czujników różnicy ciśnień jak i innych parametrów. A z wróżb to zapchany EGR (chłodnica)niskiego ciśnienia.
Numer błędu i krótki opis. Wiem tyle że jest prawdopodobnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień czy coś takiego. O tym informuje ten błąd p2435. Niestety nie wiem gdzie on jest w moim silniku. 1.6tdi 90KM. Podobno do czujnika uda dwa gumowe węże i wtyczka.
Czujnik temperatury prawdopodobnie uszkodzony. Spróbuj go na chwilę zastąpić rezystorem 1k i zobacz jaka będzie reakcja. Warto sprawdzić wężyki do czujnika różnicy ciśnień.
A myślisz że skąd ECM wie co się dzieje w filtrze? Przecież sadza jak i poziom popiołu to wartości wyimaginowane . To tylko obliczenia na podstawie czujnika różnicy ciśnień, MAF ,MAP, czujniki spalin itd. Jak wzrasta sadza (g)i to i ciśnienie różnicowe musi wzrastać.
Chodzi mi o adaptację po wymianie czujnika róznicy ciśnienia DPF. Czy sam się adaptuje czy konieczne kompem resetowanie w sterowniku.
Witam Jest to prawdopodobnie presostat czujnik różnicy ciśnień. Błąd F04 - Obecność równoczesna wskaźnika pustego i przepływu (presostat sklejony na pustym). Jeśli styk presostatu jest sklejony na wskazaniu pusty, pralka pobiera wodę do osiągnięcia poziomu przepływu. Pompa spustowa zostanie automatycznie uruchomiona przez styk na presostacie przepływu....
Weź sobie jakieś lusterko i szukaj obok gruszki turbo. To jest chyba euro 6 i raczej bedzie tam, dostęp bardzo kiepski.
jakis biuletyn opisywał . że czujnik produkowany w usa zastąpić malasya usa wadliwe
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Wszystko wskazuje na to że do wymiany jest czujnik ciśnienia minimalnego.
Wywala zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień. Na pewno ciśnienia ok? Na wysokich obrotach nie rośnie ciśnienie przed DPF?
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Bardzo często padają te czujniki---wystarczy spojrzeć na wyłączonym silniku czy jest jakaś różnica ciśnień i wiadomo czy jest uszkodzony
Kupię nowy czujnik różnicy ciśnień MPXV5004DP Producent NXP Obudowa: 98ASA99255D Link do karty katalogowej: https://pl.mouser.com/datasheet/2/302/MP... Ilość: 1-4 szt. Odbiór osobisty w Warszawie lub wschodnich okolica (Sulejówek, Halinów, etc.) Osoby chcące sprzedać proszę o kontakt pod nr tel. 609416020. //Norbert
Ok, więc od początku jakie ciśnienie różnicowe masz po włączeniu zapłonu i na wolnych obrotach?
Gdybyś miał tam większe zmiany napięcia to oznaczało by większa różnice ciśnień przed i za filtrem. Pomyśl co oznacza duża różnica a co jej brak. Raczej nachciałbyś mieć dużej różnicy.
witam próba kodowanie II i wpisanie 10016 wg instrukcji powyżej nie przynosi skutku nie uruchamia się procedura wypalania. prawdopodobnie dlatego że cały czas jest błąd 09300, wraca zaraz po wykasowanie a mówi on że czujnik różnicy ciśnień jest zwarty do masy, połączenia sprawdzone jutro będzie drugi czujnik, prawdopodobnie to może być przyczyna komunikatu...
To nie jest cały kod błędu... 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Possible Causes Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty Diesel Particle Filter (DPF) faulty Czyli albo zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF (G450).
Jak się pali check to musiały się zapisać błędy. Przeprowadzić diagnostykę i podać błędy jakie są. Sprawdzić parametry od DPF na postoju i przy obciążeniu. Czujnik różnicy ciśnienia, temp. spalin, stopień zapchania, zawartość sadzy, to na początek. Jaki kod silnika ? Jeszcze nie miałem 1,9 TDI z tego rocznika z DPF.
(...) adzą i właśnie o ten aspekt mi chodziło no bo kupiłem nowy i ten czujnik sadzy "różnicy ciśnień " to zapewne będzie to . Nie wiem , pstryknąć pomógł ?. , i właśnie o ten aspekt mi chodziło no bo kupiłem nowy i ten czujnik sadzy "różnicy ciśnień " to zapewne będzie to . Nie wiem , pstryknąć pomógł ?. Jeśli już zakupiłeś nowy czujnik różnicy ciśnienia,...
Czujnik temperatury zostawmy w spokoju. Czujnik różnicy ciśnień odgrywa tutaj kluczową rolę jak obaj dobrze wiemy. Po usunięciu filtra nie jest on do niczego potrzebny, dlaczego nie wywalić go z błędami? To moja sugestia ;)
Witam, udało się opanować temat ? Mam identyczny problem w identycznym silniku, P2002 nie daje się skasować i wraca nawet na zgaszonym silniku. DPf wyczyszczony , wtryski sprawdzone , czujnik różnicy ciśnień nowy, aa problem pozostaje.
Podjedz na diagnostyke zobacz ilosc zapelnienia dpf. Byłem ale nic to nie dało bo prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień I/O DPF. Nie ma wyników pomiaru bo właśnie ten czujnik odpowiada za zbadanie przepustowości filtra. Pomiar z wyłączonym silnikiem powinien dawać takie same wskazanie . P (in) = P(out) po złączeniu silnika P(in) powinien...
Miałem podobną sytuację w swojej Octavii, tyle że pojechałem do kolegi do serwisu VW, Audi, Skoda i podłączył mi komputer VAG. Wyszedł błąd czujnika różnicy ciśnień spalin. Niestety nawet komputer VAG nie powiedział którego, bo tam są dwa ;-). Wymieniłem oba i problem zniknął. Możliwe że u Ciebie będzie to samo, choć nie przesądzam... Najlepiej jakbyć...
307sw 2003 hdi 2.0 110km wymieniłem na zamiennik 1618Z9, ale po wymianie jest 0 mbar. Przewody podłączone poprawnie. Czujnik sprawdzony.
Czujnik różnicy jest tylko jeden idź do dpfa szukaj gumowych rurek dwóch przed i za DPF po nich dojdziesz do czujnika , z tego co pamiętam w 2.0tdi są przy grodzi po prawej stronie .
Jestem zielony w temacie wentylacji. Muszę dobrać czujnik, który będzie mierzył różnicę między ciśnieniem w pomieszczeniu a ciśnieniem we wnętrzu urządzenia, które będzie przedmuchiwane przez 2 wentylatory - jeden będzie powietrze wtłaczał a drugi wyciągał. Na podstawie odczytów z czujnika, falowniki sterujące wentylatorami nie mogą dopuścić do tego,...
Podaj wartości z czujnika różnicy ciśnienia na jałowym i przy 3 tyś obrotów.
Panowie... mam to samo. Udało się ogarnąć? Uciąć idzie... chyba wszystko sprawdzone, wyczyszczone, wymieniony EGR oraz czujnik różnicy ciśnień i nic.
czesta wada tych czujników, sprawdź jeszcze przewody, stan CPFa, i zrób update softu.
Są 2 czujniki różnicy ciśnień, mają takie same numery, myślisz, że mógłbym jeden z drugim zamienić?
Czujnik różnicy ciśnienia dla filtra cząstek stałych, sygnał nie wiarygodny. Podgląd wartości jakie podaje czujnik na zgaszonym i uruchomionym silniku.
Jaki odczyt z czujnika różnicy ciśnień?
dzięki serdeczne, temat zamykam
Załóż nowy.
Witam. Po długich poszukiwaniach jedyne co udało się ustalić to to że nie jest to transformator produkcji MYRRA. Być może że jedynym rozwiązaniem okaże się podłączenie tej pompy na sztywno, zwłaszcza że jest też uszkodzony czujnik różnicy ciśnień i temperatury a bez niego prawdopodobnie i tak pompa chodziła by na maksymalnych obrotach.
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Doczekamy się parametrów pracy czujnika różnicy ciśnień DPF ?
Czujnik różnicy ciśnień, pracuje prawidłowo. Czyli jakie te ciśnienia na wolnych obrotach i jakie przy około 2tyś obrotów ?
Szanowni forumowicze! Może ktoś podpowie dziadkowi ,dlaczego na moim forscanie dla c max 2.0 ,nie mogę znaleźć funkcji" kalibracja czujnika różnicy ciśnień dpf"?
Ciśnienie różnicowe ,czujnik różnicy ciśnień inaczej.
witam .Panowie mam takie pytanie.czy wie ktoś gdzie znajduje sie w fordzie mondeo 1.8 zetec czujnik różnicy ciśnień.taką usterkę pokazuje kts.i za co ten czujnik odpowiada.pozdrawiam.
Gdzieś czytałem, że może czujnik różnicy ciśnienia trzeba wymienić. Macie może jakąś wiedzę na temat tego czujnika?
Tak, wiem gdzie one są. Dojsćie do nich jest bardzo utrudnione. Należy "tylko" opuściś silnik ze skrzynią biegów :( Dlatego moje pytanie o sposób sprawdzenia jak już będzie do nich dojście. Mimo to dzięki z odpowiedź. Poniżej podaje procedurę wymiany, ktorą otrzymałem od kolegi na innym forum a może komuś bedzie przydatna: Wymontowanie i zamontowanie...
Trzeba zacząć od podłączenia komputera, mi to wygląda na błąd czujnika różnicy ciśnień w DPF.
Nie każde auto pokaże Ci procentowe czy gramowe zapchanie DPF . Czasami możesz się sugerować tylko i wyłącznie odczytem z czujnika różnicy ciśnień .
Proponuję użyć presu firmy Beck . W miarę tanie i niezawodne . Możliwość podłączenia do 250 V . Stosuję od lat i działają bezawaryjnie.
Witam. Sprinter 906 2013r 313CDI OM651 Delphi CRD3.20. Silnik ciągle w trybie awaryjnym. Sterownik zaraz po włączeniu zapłonu łapie błąd P047128 - czujnik ciśnienia spalin (offset sygnału jest poza dopuszczalnym zakresem). W parametrach, na włączonym zapłonie, wartość tego ciśnienia to 500hPa. Inne czujniki pokazują poprawnie wartość ciśnienia atmosferycznego....
Wczoraj miałem na diagnostyce Hyundai i30 1.6CRDi z 2008 roku. Ten sam problem czyli 0hPa. Tester Xtool A30M oraz MaciEcu 4 generacji. Jedyny parametr który się zmienia i sterownik mógłby brać pod uwagę to przepływ spalin. Przy okazji wymieniłem dziurawe przewody gumowe do czujnika różnicy ciśnienia CPF.
Jest podział do jakiego stopnia aktywuje się w trakcie jazdy , i kiedy wymagana jest ingerencja testerem "Bezpieczna" ? nie ma, jest ograniczenie programowe błędy w ECU nie pozwolą uruchomić procedury(np. czujnik różnicy ciśnień wywali błąd po osiągnięciu wymaganych obrotów),co do bezpieczeństwa p-poż. brud może się zająć płomieniem zawsze , kwestia...
audi a5 2012 rok 2,0 tdi 130 KW oznaczenie silnika CGL miałem opaloną górę silnika i spalił się czujnik prawdopodobnie różnicy ciśnień nie wiem jednak jaki powinien być wszystkie które są dostępne na allegro czujniki mają 2 wyjścia na wężyki a u mnie z DPFa wychodzi tylko jedna rurka oznaczenia dpf 8k0 131 765 F / 8k0 181 BA. jeszcze jeden problem by...
Jeżeli już zakupiłeś VAS 5054 i wyprałeś filtr to dla pewności zakup czujnik różnicy ciśnień wymień i dopasuj w VAS-ie będziesz miał w prowadzonych funkcjach taka opcje . Jeżeli wyprałeś filtr to także w prowadzonych funkcjach będzie opcja zerowanie masy zanieczyszczeń czyli wyuczasz sterownik ze filtr został ''wymieniony'' i jeżeli pranie było skuteczne...
Wymieniony czujnik różnicy ciśnień DPF, potem jego reset w ECU.
ok w środę auto jedzie do mechanika zobaczymy co powie. Ma spróbować wymusić wypalanie i sprawdzić czujnik różnicy ciśnienia.
W aucie ogólnie jest jeszcze problem z czujnikiem różnicy ciśnienia na filtrze cząstek ale czy to by była tego wina? Czasami auto jakby rozłącza moment obrotowy, ale to niby normalnie przy uszkodzeniu tego czujnika. Pozdrawiam!
A czujnik różnicy ciśnień co pokazuje?
Zwężkę venturiego czyściłeś, kanały od czujnika różnicy ciśnień egr i czujnika ciśnienia recyrkulacji.
Jak czujnik różnicy ciśnień ma jedno wejście to tak.
Jestem elektronikiem, tyle że nie samochodowym. Sprawdzanie poprawności zasilania pod obciążeniem to oczywiście pierwsza rzecz którą zrobiłem. Czujniki na stole zasilam z zasilacza laboratoryjnego a napięcie sprawdzam oscyloskopem, bo w sumie nie wiem czy wyjście to nie jakaś magistrala czy pwm - wychodzi że nie. Wielce prawdopodobne jest dla mnie,...
Jest kilka sposobów na wykonanie takiego układu, przykładowo: 1. Źródło prądowe dające stały spadek napiecia na szeregowo włączonym rezystorze, dla uniezaleznienia sie od parametrów dołaczonych urządzeń warto dodać wtórniki napięciowe na wejściu i wyjściu. 2. nieodwracający wzmacniacz sumujący z wtórnikiem na wejściu. Precyzyjne rezystory ani precyzyjne...
A czujnik różnicy ciśnień nie jest czasami gdzieś przy grodzi?
FAP jest na 100% (patrzyłem po auto, jest czujnik różnicy ciśnienia, w komputerze widać jak się wypala itp.) po prostu mam auto w wersji na cieplejszy klimat (gdzieś widziałem taką informację). Co do bąbli to nie patrzyłem, muszę rzucić okiem. Choć czy po przejechaniu kilkuset metrów dalej by falowały obroty w przypadku zapowietrzonego układu?
Może też być usterka czujnika różnicy ciśnień ale raczej jest tak jak opisał kolega wyżej. Pewnie jeszcze jakiś błąd w systemie by się znalazł , warto poszukać.
No wypadło by sprawdzić dlaczego czujnik widzi ponad 90 %. Czyli sprawdzić przewody do czujnika różnicy ciśnień. Czy rurki nie zgniły i czy drożne. Potem demontaż samego DPF i sprawdzenie czy zabity (zaglądniecie do środka lub dmuchnięcie z kompresora tylko ostrożnie z ciśnieniem). Można też założyć manometr zamiast czujnika różnicy ciśnień (taki do...
W pierwszej kolejności wymieniono czujnik różnicy ciśnień, a później wykonano regenerację DPF, która nic nie zmieniła. A co miało by to zmienić jak diagnozy nie było żadnej? Trzeba sprawdzić parametry ,przeprowadzić diagnozę . Takie moje sugestie.
Sprawdzic co pokazuje czujnik różnicy ciśnień i wszystko będzie jasne
Jakie błędy były (numery) bo jak był check to błędy musiały być. Typowo przy DPF to czy węże od czujnika różnicy ciśnień całe i drożne (przewody metalowe też czy drożne).
Usterki F5 mówią o problemach czujnika różnicy ciśnień(który bada czy wentylator działa prawidłowo). Najczęściej zaczynamy od najtańszego rozwiązania( jeśli rzeczywiście nie widać przyczyny). - klapka zwrotna wentylatora - czujnik różnicy ciśnień - wentylator - płyta główna
Witam! Uszkodzony był czujnik różnicy ciśnienia dpf, auto naprawione. pozdrawiam
Z tego co się orientuję to przy DPF-ie masz czujnik różnicy ciśnień i on wskazuje na stopień zapełnienia filtra cząstek stałych. Przy określonym stopniu zapełnienia powinna uruchomić się procedura wypalania, ale uruchomi się ona pod warunkiem prawidłowych wskazań z czujników temperatury. Podejrzyj w parametrach jaką masz temperaturę przed i za DPF-em....
I po ponownej wizycie u tunera został zrestartowany czujnik różnicy ciśnień filtra DPF, coś jeszcze resetowali i po przejechaniu 450 km i 80% zapełnienia filtr zaczął się wypalać i problem ten sam. Aplikacja OPL Monitor pokazuje 17% zapełnienia, a za chwilę już 150% i wypala się na nowo i tak do stanu 4%. I jest teraz ok. Pozostaje jeździć, obserwować,...
Z przerobionym softem od DPFu jest tak, że nikt nie wie co ktoś wyciął. A że niektórzy się uczą na Twoim aucie, to dzieją się różne kwiatki. Kiedys miałem problem z touranem, przestawal reagować na gaz podczas jazdy. Winny okazał się czujnik różnicy ciśnień, a oczywiście błędów zero. Teraz naprawa samochód ze znienionym softem jest klopotliwa. Spróbuj...
Bardzo krótkie dystanse robisz, to zły pomysł na auto z DPFem. Ja bym zmienił czujnik różnicy ciśnień, bo moim zdaniem pokazuje głupoty.
Czujnik różnicy ciśnień był sprawdzany pod względem drożności jak i przewody. I tu chyba jest problem. Czujnik pokazuje 33mbar. Co chyba jest wynikiem mocnego zapchania filtra DPF. Czy też mógł ulec awarii Czujnik? Wiesz może jak go sprawdzić? Czy zostaje wymiana na nowy?
Czujnik różnicy ciśnienia lub czujnik ciśnienia względnego spalin ; zwarcie do masy. Reakcja systemu : Podanie wartości zastępczej ( spadek mocy).Wymieniłeś czujnik i nic nie pomogło więc sprawdź wiązkę elektryczną .
Dzięki za podpowiedź padł czujnik różnicy ciśnień.
Zaglądnij do węża dolotowego, czy jest tam olej. Czy dymieniu nie towarzyszy wzrost obrotów biegu jałowego? Praca wentylatora po zgaszeniu silnika? Może dopala DPF-a. Jaki jest stan zapełnienia? Jakie wartości czujnika różnicy ciśnień? Nie ubywa płynu chłodniczego? Powąchaj spaliny. Olej kopci na niebiesko, DPF na biało. A jak płyn, to wyczujesz słodki...
Czujnik różnicy ciśnień dpf, on podaję wartości do pcm? Postaram się to ogarnąć jutro i podam informacje.
Pierścienie ,uszczelniacze,turbo ,wycieki. To tyle z przyczyn, a co konkretnie to diagnoza. Np nie wiem ,można np. zajrzeć kamerką go gara i do wydechu. A co do DPF czy on jeszcze spełnia swoja funkcje to dwa proste testy. Przejechać paluchem po końcówce wydech. A dwa to odczyt z czujnika różnicy ciśnień na wolnych i przy 3000rpm.
Miałem do czynienia z takim błędem i okazało się, że wypalił się wkład DPF w tłumiku. Rozbierz i zobacz, czy jest cała porcelana, rurki od czujnika różnicy ciśnienia też bym sprawdził.
Na przykład Presostat PS500 – czujnik różnicy ciśnień. https://www.wentylatorysklep.pl/presosta...
czujnik różnicy ciśnień , nic innego
Jeśli dot. DPF to sprężynka miga jak wartość sadzy przekroczy 100% dlatego pisałem o odłączeniu czujnika różnicy ciśnień, a wcześniej zrobienia wymiana/reset . Sprężynka może również migać w przypadku źle wyprogramowanego EGR, najczęściej nieudolni Tjunerzy wyłączają błąd w tablicy dtc , a klasa błędu jest aktywna stąd bierze się brak błędów w sterowniku...
Czyli to przetwornik? Zgadza się.
Pozycja z Twojego zdjęcia nr 87 -to jest czujnik ciśnienia spalin B60 ,a ten obok skrzyni to czujnik B28/8 czujnik różnicy ciśnienia spalin DPF Wiem ,że stary temat,ale dużo osób czyta i może popełnić błąd wymieniając zły czujnik . EDIT: Mozna zamknac, czujnik znajduje sie obok skrzyni biegow w podlodze pod autem.[/quote]
Witam! Mam problem z VW passatem 2.0 tdi 170km 16V na pompowtrysku rok auta 2007r, ogólnie problem jest z dpfem auto jest w trybie awaryjnym kręci się makysmalnie do 2,5tys obrotów nie ma w ogóle mocy, rozpędzenie go do 50-60km/h stwarza wielki problem, świeci się kontorlka dpf, mryga spirala i check, błędy na komputerze to: P2002-Filtr cząstek stałych,...
Koledzy problem był banalny zwarcie przez czujnik różnicy ciśnień ale powodem zwarcia było błoto i wilgoć która się dostała do złącza. Dopiero kilkukrotne czyszczenie i przedmuchiwanie złącza usunęło problem.
Wyświetlany komunikat był związany z błędem czujnika różnicy ciśnień MID 128 PID 131 FMi 2 , po usunięciu go komputerem komunikat zgasł.
Zatkanie metalowej rurki czujnika ciśnienia spalin to bardzo częsty przypadek (łatwo to sprawdzić bo parametry czujnika nie zmieniają się na liście danych . Niestety przetkanie tej nieszczęsnej rurki już takie proste nie jest bo jest ona z tyłu silnika wkręcona do kolektora wydechowego . Takie małe info dla czytających to nie jest czujnik różnicy ciśnień...
Męczyłem się 2 lata aż w końcu sama usterka powiedziała co jest uszkodzony był czujnik różnicy ciśnień.
Czujnik różnicy ciśnień zalany , wymiana rozwiązała problem
czujnik różnicy ciśnień schemat czujnik różnicy ciśnień mercedes czujni różnicy ciśnień
termik sprężarka volvo silnika silnik buczy pompa
bluetooth jammer bluetooth jammer
Optymalna wysokość anteny drutowej na 250 km Kody błędów lodówki Liebherr - diagnostyka i rozwiązania