Pisałem wcześniej, że chodzi o N239 i właśnie z niego spadł Ci dolny dekielek osłaniający filterek powietrza od strony kanału wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym w tym elektrozaworze. O ile nie wypada z N239 ten filtr w postaci gąbeczki to nie ma to żadnego wpływu na poprawne funkcjonowanie tego elektrozaworka. Szef tego warsztatu...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Nie przekraczając prędkości 150km/h błąd się nie pojawia. Prawdopodobnie włożony silnik jest ciut mocniejszy od poprzednika i ciśnienie doładowania chodź jest prawidłowe dla nowej jednostki to komputer mówi inaczej. Podmieniałem nawet czujnik ciśnienia doładowania... Nie znajduje innego wytłumaczenia.
Ja mam 182 na liczniku. Na liczniku czyli przypadkowy ciąg cyfr. jak turbina jest uszkodzona to powinno pokazać błąd Jeśli jest prawidłowe ciśnienie doładowania to może sobie gwizdać do ......... śmierci a błędu żadnego nie pokaże.
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Dla chętnych pomóc - wyedukujcie młodego proszę, bo mam sporą zagwozdkę w takim razie. Poprawcie mnie jeżeli teraz źle myślę: Teoretycznie jest nieszczelność, w układzie wysokiego ciśnienia (za stroną pompującą turbo), w takiej sytuacji: -boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania) pokazuje wartości niższe od tych w szczelnym układzie, po prostu część...
U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie. Dobrze to interpretujesz ale jest jeszcze jedno ale, którego nie wziłąłeś pod uwagę. U Ciebie ta niska wartość dawki paliwa jest spowodowana tym, że turbo z początku sporo niedoładowuje....
a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa, 1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??) 2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda...
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
Witam serdecznie mam problem z Premium dxi 450 z 2008 r, więc zacznę od początku .Podczas jazdy załadowanym zestawem wyświetlał się błąd czujnika nox mid 128 ppid 270 fmi 2 i oczywiście ograniczenie mocy za 50h-został wymieniony czujnik nox na nowy, jednak po wymianie problem nie ustał coś mnie tknęło aby odkręcić końcówkę wylotową z katalizatora i...
Czujnik barometryczny jest to czujnik zamontowany na płycie sterownika silnika i pokazuje ciśnienie odniesienia (CIŚNIENIE OTOCZENIA W ZALEŻNOŚCI OD POGODY) dla pozostałych czujników - to ciśnienie zmienia się bardzo w niewielkim zakresie. Ciśnienie 940 milibar to prawidłowe wskazanie. Czujniki ciśnienia w niektórych pojazdach wskazują ciśnienie początkowe...
Walki ciąg dalszy . Po długiej przerwie z autkiem bo właściciel wyjechał . Trafia te same autko oczywiście dolegliwości nie ustąpiły ( przycisk wymieniony na inny sprawny ) . Dodatkowo zapala się komunikat skontroluj układ wtryskowy . Podpięcie clip-a błąd DTC 033531 2DF . czujnik położenia wału korbowego A - brak sygnału . Wymiana czujnika na nowy...
znalazłem coś takiego: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku...
Spostrzegłem też że po zdjęciu górnej osłony silnika pow.3000rpm zmienia się odgłos pracy wtrysków,tzn. głos robi się " cienki i wysoki" Taki dźwięk występuje w przypadku awarii czujnika położenia wału korbowego i przejściu w tryb awaryjny (odcinka taka że 50 km/h ledwo jedzie). Normalnie to powinieneś słyszeć pracę silnika na małym ciśnieniu otwarcia...
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
Wskazania w logach nie są prawidłowe dla silnika ALH : - 958 mbar na biegu jałowym jest wartością zbyt małą niż wartość realna dla grupy 011 dla tego silnika - na biegu jałowym wskazanie powinno oscylować w granicy 1009 mbar w trybie MB. W trybie BS wskazania powinny wahać się w granicach : dla ON - 1009 a dla OFF - 967 mbar. 1300 mbar to nawet nie...
Witam. C3 1,4 16V na Delphi. Początkowo miałem problem z przepływomierzem był błąd którego nie można było skasować, okazało się że był uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny. Autko jedzie dopóki się nie nagrzeje, tryb awaryjny i wyskakują błędy P 0105 Czujnik ciśnienia doład nieprawdopodobne, oraz P0609 Napięcie zasilania czujników 5V poza zakresem....
Jakiś czas temu ustawiłem zapłon i palił elegancko czy to zimny czy ciepły. Ale po jakimś czasie zaczął coraz gorzej palić jak był zimny a na ciepłym palił od strzała, mocy dalej nie było. Zajrzałem w końcu niedawno w ustawienie rozrządu i się okazało, że zły znak obrałem na kole - zasugerowałem się dziwnym wycięciem na kole dociskowym - teraz to poprawiłem...
Witam, OM642.920 190km 2006r. Opisze problem. Z góry przepraszam za nieprzejrzystość Na początku auto chodziło dobrze moc wszystko przyśpieszenie było. Po tym pękł mi kolektor wydechowy wymieniłem na sprawny od tamtej pory zaczęły dziać się cuda wianki. Tracił moc po mocniejszym dodaniu gazu ładowało prawie 2.5 bara ciśnienia. Turbo i nastawnik po regeneracji...
Kompletny brak ciśnienia doładowania, ale przepływomierz pokazuje prawidłowe wartości. Czyli turbosprężarka dobrze zasysa, ale ciśnienie nie dociera do czujnika. Masz gdzieś nieszczelność
Elektrozawor regulacji doladowania (tutaj pomocna obserwacja cisnienia doladowania - ew. podmiana na sprawny) volsky kolego jak zaobserwować prawidłowe ciśnienie doładowania?
Jak tylko będzie okazja to to sprawdzę ciśnienie sprężania i logi dynamiczne. Silnik przy obecnych mrozach zapala rewelacyjnie mimo, że akumulator mam w nim tylko 50ah Jakie ma być prawidłowe ciśnienie doładowania? - też bym chciał to sprawdzić
Korekta koła pasowego pompy pomogła i wymiana czujnika ciśnienia doładowania . Silnik pracuje prawidłowo.
Masz ciągłe przeładowanie więc nie sugeruj się tym, że wężyki "wyglądają" na szczelne tylko najlepiej je wymień. Czujnik ciśnienia doładowania mierzy prawidłowo więc on odpada. Dodatkowo wejdź sobie w vagu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks. a następnie wybierz grupę 002 i na włączonym tylko zapłonie sprawdź sobie zakres (w %) wskazań wciśnięcia pedału gazu...
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Przecież na stronie jest prawidłowy opis - czujnik ciśnienia doładowania czyli właśnie MAP Sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym).
A w parametrach bieżących, dane ciśnień (doładowania) są prawidłowe ?
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Ma może ktoś rozpiskę jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia doładowania i ilośc zasysanego powietrza?
Zmieniasz diagnozę jak rękawiczki - albo turbo albo pompo wtryski ;) Dynamika spalin jest odpowiednia bo inaczej turbo nawet z nie uszkodzonymi wirnikami pompowałoby zbyt mało przy źle działających pompowryskiwaczach. Przy prawidłowym ciśnieniu doładowania i dawka paliwa jest ok i moment obrotowy oraz wskazania przepływomierza więc powinien iść do przodu...
Trapi mnie nadal te 12v czy 5v ??? Oto obrazek z CD producenta dla motoru 4M42: http://obrazki.elektroda.pl/5310084900_1... .Nie znam żadnego sprzętu diagnostycznego poza Star Diagnose ( sprzęt fabryczny ) który powiedziałby prawdę Jest. Oryginalny tester Mitsubishi. występuje kilka różnych usterek , najczęstsze to : - listwa wysokiego ciśnienia...
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Witam, po przejechaniu ok 1km na zimnym silniku w Vito W447 2017 rok wyskakuje błąd ESP i auto traci moc, jedzie max 20km/h, na dosłownie 1 sec. zapala się kontrolka świec. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Nie ma tego objawu gdy odpalę i podczas jazdy daję dużo gazu - trzymam na co najmniej 2tyś obrotów. Błąd jakiego się nie da skasować, gdy...
Po skróceniu lepiej ale dalej daleko od prawidłowego. Turbo wstaje późno. Ładuje tule co fabryka przewidziała dopiero od 2500rpm. Dwa przepływomierz nawet mimo lekko większego ciśnienia doładowania przy 3000 nie osiągnął wartości spodziewanej przy doładowaniu przewidzianym przez producenta.
Te hafty z Koniakowa niewiele mi mówią chyba, że kolega tdi-vag woli je od alfanumerycznych. W każdym razie wskazania MAF actual są tragiczne, szkoda tylko że nie zrobiłeś logów 008 wraz z 011 - na forach często proszę o logi grup pojedynczo, maksymalnie dwie jednocześnie ale tu aż się prosi aby 008 była wraz z 011 by mieć porównanie jaki wpływ na parametry...
Logi faktycznie są tak skompresowane, że można oczopląsów dostać ale z tego co mi się udało odczytać to fakt : pedał gazu wdepnięty prawidłowo bo widziałem wskazanie 100%, ciśnienie barometryczne trzyma równo jedną wartość 1000 mbar i czujnik ciśnienia doładowania wskazuje wzrost liniowy więc czujnik G71 jest OK, pedał gazu również OK, wartość ciśnienia...
Sprawdziłem, podciśnienie jest, zawór się otwiera nie wiem jak to jest w turbo ale myślę że to działa prawidłowo. Mam błąd 4B82 i szukam od czego zacząć, ponoć trzeba sprawdzić przewody za turbo.
Taki miernik to tylko bajer, ale jak nie ma mocy to trzeba naprawić auto, możliwe, że potem to i gadżet zacznie działać
Hamulce prawidłowe, główny problem to brak podciśnienia w wężyku od gruszki, dlatego nie podnosi sztangi i nie ma doładowania turba!
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
Generalnie to odczyt z przepływomierza powinien chronić przed wchodzeniem w obszar zadymienia. Tyle że w przypadku zużytego przepływomierza odczyt powinien być zaniżony, przekładając się na mniejsze dawkowanie paliwa i mniejszą moc silnika. Jedynie nieszczelność EGR w kierunku wydechu mógłby zawyżać odczyt, a to mało prawdopodobne. Czujnik ciśnienia...
Ja osobiście jednak nie będę się chwalił jakimś doświadczeniem z tym urządzeniem bo tak naprawdę go nie mam, robiłem nią różne testy gruszek itp. ale wszytko przebiegało prawidłowo, więc uważam że diagnozę tym urządzeniem przy takim przypadku musi badać odpowiedni człowiek.
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD. Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Witam Potrzebuję wartość ciśnienia doładowania. W moim przypadku przy załadowanym maksymalne ciśnienie wraz z atmosferycznym wynosi 2,85 bar jakie powinno być prawidłowe?
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Witam. Z twoich logów wynika że jest uszkodzony czujnik temperatury powietrza lub wiązka do tego czujnika . (136,8 stopni to nawet w Afryce nie osiągniesz) Sprawdził bym jeszcze szczelność dolotu bo aktualne ciśnienie doładowania się ma nijak do zadanego. Jeśli twierdzisz że wastegate działa prawidłowo to albo dziura w dolocie , albo turbo umiera.
Zaworek N75 może cykać co wcale nie oznacza jego prawidłowej pracy. Zaworek ten reguluje ciśnienie doładowania z turbiny. Jeżeli będzie za wcześnie otwierał odpływ spalin turbina nie będzie dawała tego ciśnienia co powinna.
Kolego mieszkamy po sąsiedzku więc zadzwoń, umówimy się, podjedziesz i szybko sprawdzimy czy układ regulacji ciśnienia doładowania działa prawidłowo. Nr tel. poszedł na PW.
Regenerowana turbina nie pracowała prawidłowo. Było słychać dziwne gwizdy a maksymalne ciśnienie doładowania 1,6 bar. Najwyraźniej nie przyłożono sie do regeneracji prawidłowo. Natomiast oryginalna pracuje wstępnie prawidłowo. Wczoraj była przekładana, dzis zrobimy pomiary.
Witam. Mam Citroena Nemo 1,4 HDI. Wkręca się do 3 tys. rpm. Wcześniej był problem z EGR, więc został usunięty programowo i zaślepiony. Jednak nadal wywala błąd P0405 oraz P0237, ciśnienie doładowania. Na kompie pokazuje ciśnienie prawidłowe, auto ma moc. Katalizator wywalony - był cały zabity - EGR przed "wyłączeniem" był otwarty na 100%. Gdzie szukać...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
skoro czujnik sprawdzony to moze sprawdz kabelkologie od niego i przeczysc wtyczke ... BINGO! Sprawdziłem wtyczkę przy tym czujniku i okazało się, że na tych trzech pinach napięcie ~5V jest ale....na czwartym pinie gdzie znajduje się masa poprostu chwilami jej nie było. Połączyłem masę na krótko do tej wtyczki i rewelka. Błędów nie ma, ciśnienie turbiny...
Dokładnie to ile jeździł na tej nowej pompie Dodano po 7 t36 - czujnik ciśnienia doładowania sygnał nie prawidłowy - może układ kolorowy się rozszczelnil, czujnik lub jego okablowanie. t40, t42 i tCB - problem z komunikacją sterownika silnika i sterownika PSG niby zwarcie do wysokiego - więc pomiary na CAN trzeba zrobić
Tryb awaryjny zawsze wystąpi jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania będzie odbiegać od zadanego (w znacznej odchyłce) dłużej niż 5 sekund a jeśli chodzi o jego sygnalizowanie to niejednokrotnie jest również i tak, że sterownik silnika nie pokaże żadnego błędu związanego z przeładowaniem bądź niedoładowaniem mimo, iż takowe występuje a zwłaszcza nie...
Zwróciłem dziś uwagę że gdy zawór egr się wyłączy to masa przepływa rzeczywista wsrasta z 260 do 520 a ta zadana jest cały czas na 260. Objaw normalny, jak najbardziej prawidłowy, sprawdź dolot, od egr, łącznie z kolektorem dolotowym do silnika, jak tam będzie syf, korelacja ciśnienia doładowania z masą powietrza nie będzie prawidłowa.
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
Jeśli na przewodzie od intercoolera nie ma czujnika ciśnienia tylko wężyk to ja 99% jest on przerwany, dlatego sterownik nie widzi ciśnienia doładowania. Sterownik raczej nie będzie miał w sobie oleju bo widzi prawidłowe ciśnienie atmosferyczne.
czyli turbina była uszkodzona skoro wzieli kase czy nie? skad wiesz ze rozrza był wymieniuny prawidłowo?
Ciśnienie paliwa w układzie jest prawidłowe. Założona była nowa pompka paliwa , wszelka diagnostyka układu doładowania był przeprowadzona i nic nie wykazuje jeżeli pojawia się brak mocy jedynym wskazaniem przez komputer jest uszkodzenie czujnika doładowania turbiny. Po wymianie 1/2 tyg. jest dobrze , po tym czasie problem powraca. Czy czujnik położenia...
Witam Po dokładnym sprawdzeniu wyszło że turbina jest niepodłączona tzn brak podciśnienia a także czujnika i elektrozaworu ciśnienia. Dodatkowo w wiązce która jest w silniku brak kabli do czujnika ciśnienia doładowania. Czy posiadacie opis jak prawidłowo podłączyć podciśnienia? Czy jeśli podłączę czujnik ciśnienia do wiązki która nie posiada tych pinów...
Wróć do początkowych ustawień. Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe. Czy klapa gasząca nie lata luzno. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie albo zmienna geometria nie chodzi płynnie. No jeszcze wypadało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy podaje prawidłowe wartości ora z wydech czy nie blokuje go coś.
Witam. Samochód jak w tytule, bardzo dymi. Ciśnienie doładowania, ciśnienie common rail prawidłowe (sprawdzone op-com'em), EGR sprawny. Jeden z wtryskiwaczy podaje na przelew około 100ml na minute, pozostałe bardzo nieznaczną ilość. Po odłączeniu przewodów elektrycznych od wtryskiwaczy i zakręceniu przez 5 sekund rozrusznikiem ten sam wtryskiwacz przepuszcza...
Witam, mam problem z ciśnieniem doładowania w moim Ducato 2007 130 KM 2,3. Otóż wartość ciśnienia zadanego na wolnych obrotach jest 285, a wartość faktyczna jest 530. Dodam, że przepływomierz sprawdzony, jest dobry, wykonana została szczelność układu i jest ok. Proszę o pomoc. AI: Czy był sprawdzany zawór sterujący turbiną (np. elektrozawór, gruszka,...
Dla pracy EGR nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. EGR będzie w tym silniku pracował przez każde 2 minuty od ostatniego wciśnięcia pedału gazu na biegu jałowym. Nie powinien natomiast być nadal aktywny po upływie tych 2 minut i zmianie wskazań procentowego wysterowania N18 w zaworze magnetycznym przez ECU. Możesz to sprawdzić patrząc...
Witam. Mam problem z Toyota Avensis 2003. Dymi na czarno przy przyspieszaniu. Dolot już sprawdziłem. Jest szczelny. Diagnozuje więc turbinę bo zaczęła ostatnio bardziej gwizdać. Nie wiem tylko jakie powinno być ciśnienie doładowania. W serwisie toyoty powiedziano mi, że nominalnie powinno być ok 0,7 - 0,8 bar. U mnie natomiast jest 1,1 bar odczyt z...
Witam, wymieniłem czujnik doładowania turbiny stary jak sprawdzałem ohmomierzem nie pokazywał żadnych wartości ( najprawdopodobniej nie miał przejścia). Kupiłem używany i przy pomiarze napięcia pomiędzy zielonym ( wyjście podciśnienia) i czarnym przewodem(masa) na wolnych obrotach mam wartości 1,07 V a przy pełnym gazie 1,36 V. Czy są to prawidłowe...
Oprócz tego ciśnienia atmosferycznego, które jest nieprawdopodobne reszta wygląda w miarę normalnie 2 litrowy silnik diesla z zamkniętym egr będzie pobierał bez doładowania 500mg/suw, taki pobór powietrza wynika z jego konstrukcji mechanicznej
Jak tak będziesz podgrzewał świece to możesz je przepalić.One po zgaśnięciu lampki jeszcze kilka sekund grzeją pełną mocą i po chwili przechodzą na ok.50%.Gdy dostarczasz im następny cykl pracy pełną mocą może dojść do ich przepalenia.Taki przebieg nie powinien jeszcze dawać takich objawów,mój ma 360tyś i śmiga jak prawie nówka.Ja przejrzał bym EGR...
Witam, Mam problem z Mitsubishi Canter 7C18 VIN: TYBFECX1GLDB02367, silnik 4P10T6 euro 6. Po wymianie korasa turbiny (stary miał luzy i lał olej, nr. turbiny 5801951700) wywala błąd "wartość zmierzona ciśnienie doładowania za wysoka". W związku z tym moje pytanie: Jaka powinna być wartość ciśnienia doładowania w tym silniku? Jaka jest prawidłowa procedura...
witam, mam taki problem z 1.9tdi 90km w fordzie galaxy 96rocznik. Nie ma mocy, ciśnienia doładowania odczytane MB011 pokazuje 979,2mbar i nie drgnie ta wartość. Czujnik siedzi z moich informacji w sterowniku silnika, moje pytanie co może być powodem takiego wskazania???? czy przecięty wężyk czy usterka czujnika na płycie?? A i czy ciśnienia BARO jest...
Dalej jakby stała dęba. Późno wstaje tzn zadane doładowanie osiąga dopiero powyżej 2500 RPM (powinna w okolicach 1800 max 2000 RPM). Potem nie zbija ciśnienia tylko trzyma na max. Albo jest problem z podciśnieniem (dopiero przy w wyższych obrotach jest prawidłowe) albo regulacja doładowania VNT stoi na amen.
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Ewidentnie chodzi o to doładowanie. A tam nie ma przypadkiem jakiejś nieszczelności w okolicach intercoolera? Nie doczytałem, żeby kolega tam sprawdzał. Analogowy manometr pomoże wykluczyć błąd czujnika/sterownika. Zasilanie czujnika prawidłowe? Warto sprawdzić. Mój znajomy swego czasu sprawdzał szczelność zaślepiając układ dolotowy dętką i pompując...
Witam Mam problem z Renault Master 2,3 dCi 2019 r. BiTurbo, przebieg 175 tys. Auto jechało, straciło moc, zjazd na pobocze, zgasło. Odpalam 5 s i gaśnie. Diagnoza: błąd p226322 — obwód doładowania, amplituda maksymalna. Wysokie ciśnienie spalin: 2,5 bar przed turbiną. DPF: ciśnienie na wolnych obrotach 18 mbar. Po odłączeniu wydechu samochód nadal gaśnie. Rurka...
Witam. Ten wynalazek przy kole to może być złącze kabli do czujnika ABS lub czujnika zużycia okładzin. Fotka z kolejnymi luźnymi wtyczkami nic mi nie mówi. Błąd MID 128; ciśnienie powietrza doładowania nieprawidłowe dane. Sprawdź czujnik doładowania w kolektorze ssącym i jego okablowanie. MID 144; nieprawidłowe sygnały prędkości z tachografu - uszkodzony...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
To rzeczywiscie było połączenie z czujnikiem(zaśniedziała wtyczka) teraz czujnik po uruchomieniu zapłonu ma 5V a po przygazowaniu 12V czyli wszystko jest prawidłowo. Moim zdaniem chyba mam uszkodzony sam zawór ponieważ turbina nadal nieładuje powietrza. Sprawdzałem na połączeniu bezpośrednio bez czujnika to przewód od IC robi się twardy ten sam test...
witam, Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam...
Witam , pacjent jak w temacie , silnik 120 km z geometrią , po odpaleniu auta gruszka od geometrii wciągnięta na maxa , po dodaniu gazu nawet lekko na postoju zawór odcina podciśnienie z gruszki i upuszcza geometrię. Odczyt ze sterownika po dodaniu gazu OCR zaworu leci w dół więc problem nie leży w zaworze tylko w zasterowaniu przez sterownik. Dla zasady...
Renault Master 2.5DCI 2008 rok. Brakuje mocy do 2800 obrotów. Turbo sterowane ciśnieniem. Gruszka sprawna i cięgno "chodzi". Wymieniony EGR (nowego typu), był uszkodzony i otwarty, auto nie zapalało, zgłaszał błąd. Wymieniony przepływomierz, brak poprawy. W tej chwili auto zapala, jeździ ale brakuje mocy od dołu. W sterowniku brak błędów. Na postoju...
Witam. Mój problem z 2,5tdi ACV 102KM . Auto po kolizji niewielkiej stało 6 miesięcy i mam problem - brak mocy. Błędy na VAG : 1242 , 527 , 1237 - kąt wtrysku prawidłowy zarówno na zegarze jak i VAG , turbina sprawdzona ( ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotów ) , przewody do czujnika i zaworu sprawdzone oraz na wszelki wypadek pociągnięte bezpośrednio...
napisałem ci przecierz jak wyregulować z doświadczenia. moge jeszcze dopisac ze jest prawidłowo jak lekko sprezynuje po odkreceniu zabezpieczajacej sruby
Witam wszystkich Tak jak napisałem w tytule problem polega na braku mocy w chwili przyspieszania. w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik "muli" i bardzo powoli wkręca się na obroty dość mocno kopcąc na czarno w tym momencie. Dopiero po osiągnięciu 3000-3500 obr/min ożywa, pokazując swoje 185KM. Co zostało zrobione: 1. Brak jakichkolwiek logujących...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Witam. Czy ktoś wie jaki jest prawidłowy skok sztangi zaworu wastegate turbiny niskiego ciśnienia Mana tgx euro6 ? Mój egzemplarz zgłasza błędy z doładowania. Texą nie potrafię zrobić aktywacji zaworów turbiny. Podając powietrze zewnętrznie na gruszkę turbiny, mam skok na poziomie 5mm. Według mnie mało, ale w sumie wystarczająco by otworzyć bypass i...
Ogólnie sztanga się rusza i na zimnym mogę ja spokojnie podniesc palcami do góry A logi spróbuje zrobić jak najszybciej Dodano po 5 Zapomniałem dodać że wyskakuje błąd 17958 Ciśnienie doładowania odchyłka sterownika
Witam. MID 128 PSID 98 Układ powietrza doładowującego. FMI 1 Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Możliwa przyczyna: Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego. Łopatki w turbosprężarce...
EGR odetkałem bo ktoś go zatkał i wartości powietrza się zrównały a ciśnienie doładowania jest większe niż wymagane zaślepiony egr Ty w ogóle wiesz co robisz i jak to działa? Bo póki co, to żartem mi to zalatuje...? Na gorącym silniku na biegu jałowym wartość rzeczywista powietrza zasysanego to 588 mg/skok a wartość zadana to 266 mg/skok Wpadłeś na...
Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
mi się zdarzył nieraz przypadek że się przetarł ( dziurka była minimalna i podciśnienie było zbyt małe ) i nie ciągnęło prawidłowo cięgna turbiny choć ruchy były . Ale to tylko moja sugestia i spostrzeżenie
Jak masz komputer diagnostyczny to jesteś w stanie stwierdzić czy jest ograniczenie dawki. Robiłem auta w których były takie bicia kół biegunowych, że EBS wchodził w tryb pracy awaryjnej a regulacji ze strony ASR nie było. Żeby sterownik dawał pełną dawkę to muszą być sprawne wszystkie elementy układanki a nie tylko jeden. Jak to jest auto z dużym przebiegiem...
Cosiek - tam od regulacji ciśnienia doładowania jest zmienna geometria i N75, anie żeby EGR za blow of robił. Nawet jak wężyk z EGRa ściągniesz to chodzi prawidłowo.
Witam, jestem posiadaczem Golfa 4 z silnikiem 1,9tdi ALH 90km. Zauważyłem, że auto powyżej 3tyś obrotów zaczęło wyłączać turbo, pomagało wyłączenie zapłonu i włączenie, natomiast za każdym razem gdy auto przekroczy 3tyś obrotów odcina mu turbo z błędem Ciśnienie doładowania- różnica w regulacji. Sprawdziłem ile doładowuję turbina to na 1 biegu obroty...
prawidłowe ciśnienie sprężania prawidłowe ciśnienie parowniku prawidłowe ciśnienie oleju
kuchnia gazowa amica instrukcja małe obroty wentylatora helios helios
termometr ds18b20 kolektory słoneczne przepływ
Moc silnika pralki Amica AWCE 12 DA - szczegóły Żarówki panelu nawiewu w Toyota Camry 1999