Ok, sprawdzę to, zmierzę cęgowym miernikiem pobór. Jaki powinien być prawidłowy pobór prądu rozrusznika przy tym silniku ???
Witam jeżeli cewka to musiałyby uszkodzić się dwie w taki sam sposób ponieważ są dwie ,natomiast czujnik temp. dla pomiaru KTSem pokazuje prawidłową temp. pomiar poboru prądu przez rozrusznik również wykonany i jest ok.
1.56Ah to proste 65mA=0,065A taki prąd pobierany przez jedną godzinę daje nam 0,065Ah jak pomnożymy to przez 24 godziny to mamy 1.56Ah i taki właśnie prąd czerpią odbiorniki w Twoim aucie w ciągu doby. Po 10 dniach będzie już 11,56Ah co stanowi już dość duży ubytek pojemności akumulatora. Proponuję sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Pozdrawiam
1 to jak wyżej kolega syrius32 to zapłon, 2 to rozrusznik. Na 1 odpalisz auto na "pych", wszystko dostaje zasilanie i jest przygotowane do jazdy. I taki pobór prądu jest jak najbardziej prawidłowy dla pozycji 1. Pomijając co ma pozycja "zapłon" do rozładowywania się akumulatora, skoro wyłączone auto ma pobór prądu w normie?!
mam 4 świece spalone ale to nie ma moim zdaniem wpływu na działanie rozrusznika Czemu nie wymienisz? Podmień akumulator na noc. Sprawdz pobór prądu przez rozrusznik.
Dziękuję wszystkim. Pozostaje w wolnej chwili do sprawdzenia rozrusznik i alternator, gdyż pomimo prawidłowego już poboru prądu ciężko kręci po nocy gdzie temperatura nie spada poniżej -2 °C
sęk w tym ze powinno być tak ze prostownik pokazuję w Amperach ile pradu brakuje mu do pełnego naładowania. niestety gdy nie przekręcam kluczyka a podlaczam prostownik to jest na pozycji 0 czyli naładowany prawidłowo...
Witam mam straszny problem dylemat. Akumulator w spoczynku ma 12.30v wiem że to mało. Ale nie ma nawet siły zakręci rozrusznikiem. Ile musiałoby być żeby auto bezproblemowo odpalało od strzała? Czy może to wina rozrusznika? Druga rzecz że pobór prądu w spoczynku to 0.07/0.08 a z tego co udało mi się znaleźć w internecie prawidłowy to 0.05. a nie wiem...
Panowie mam szybkie pytanko do znawców tematu.Mam VW Borę 1.9 TDI 90KM,jaki jest prawidłowy pobór prądu w amperach na rozruchu przez rozrusznik.Ostatnio coś mi nie odpala bora i ciężko kręci,być może zużyty akumulator już, co prawda jutro będę robił pomiary poboru na rozruchu i w spoczynku.Ale chciałbym wiedzieć już przed pomiarami, a nigdzie nie mogę...
Ok ale podmianka akumulatora to mówimy o poborze prądu czy rozruchu i szybkości obrotów rozrusznika? Generalnie mi chodzi o to że np u kuzyna w Punto jest Centra plus i może stać tydzień i ma 12,7V Wszędzie mówią że te 12,5 i okolice to jest prawidłowy prąd a poniżej to wszystko to już bardziej lub mniej efekt rozładowania akumulatora. Akumulator ma...
Dekompresator za wyczaj jest w głowicy obok świecy i uruchomiany ręcznie manetką.Służył przeważnie do gaszenia silnika. Stosował go SACHS w silnikach 125 cm. przed 1939 r. Był to wspaniały odgłos takie psikanie. Był stosowany w dyzlach przy ręcznym zapalaniu. Rozpędzano silnik kręcąc ręcznie i po osiągnięciu obrotów zamykano dekompresator Silnik odpalił....
Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat pracy rozrusznika szybkoobrotowego 12V zamontowanego w sześciocylindrowym ursusie zetorze. Prawdopodobnie radzą one sobie dobrze przy czterocylindrowych silnikach ale co w sześciocylindrowych. Jeśli ktoś ma taki rozrusznik w sześciocylindrowym, to czy dobrze radzi sobie w niskich temperaturach poniżej 0*C. Oferowane...
Odepnij moduł,ecu,radio całkowicie jak już odpiąłeś alternator i rozrusznik. Pozostają ci potem silniczki szyb. Ew. jakiś stary "szczur" się uaktywnił.
Klemy wyczyszczone tak samo słupki akumulatora. Rozrusznik kręci normalnie.Dzisiaj wielokrotnie odpalił bez żadnego problemu.Został zmierzony pobór prądu na postoju 0.05 A . Gęstość elektrolitu mierzona w dwóch celach i pokazywało prawidłowe wartośći .Akumulator to Akbat 100Ah 850A (nie ma zbyt dużej pojemnośći jak na golfa 4 i silnik 1.9 tdi ? ) .
79adam79 Jeśli akumulator nie jest w najlepszej kondycji to 0,17A przez kilka dni wystarczy żeby nie można było uruchomić silnika, zwłaszcza kiedy jest chłodniej. Proponuję jeszcze sprawdzić pobór prądu i spadek napięcia przy rozruchu. Może wina leży po stronie rozrusznika? Ładowanie na poziomie 13,8V można uznać za prawidłowe. Do jakiej wielkości spada...
Poprzednik dobrze Tobie podpowiada, gdyż w momencie gdy stacyjka jest w pozycji "Rozruch" może nie być połączenia w kostce stacyjki na styk zapłonu - to częsta usterka a czasami w momencie "odpuszczania " z pozycji "rozruch", silnik zapala. Usterka Twojego auta jest typowa także dla sytuacji gdy duży pobór prądu przez rozrusznik powoduje spadek napięcia...
Nie wielkie odległości jazdy,pobór rozrusznika diesla, grzanie świec, 120mA radia i ładowanie alternatora w dolnym zakresie napięć prawidłowych zaowocowały notorycznym niedoładowaniem aku. i częściowej utracie pojemności, co teraz w okresie zimowym daje znać o sobie mimo młodego aku. tak myślę. Pozdrawiam Tomek
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika? Ja wiem ze akumulator jest wywalony ale chodzi o pobór...
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
Sprawdź, które odbiorniki pobierają "prąd" po kluczyku tj. włączonym zapłonie i spróbuj wytypować wadliwy odbiornik. Jak załączę zapłon to pobór prądu jest trochę ponad 4A. A świeci wtedy m.in. żarówka przód (55W), tył (5W) i kontrolki więc pobór prądu jest chyba ok, same żarówki tyle biorą. Z tym że prąd ładowania jest zbyt duży to bym się zgodził....
Wygląda na nie naładowany akumulator. Jakim miernikiem sprawdzałeś akumulator? To że napięcie jest prawidłowe na zaciskach akumulatora nie oznacza że jest sprawny. Do akumulatorów służą specjalne przyrządy pomiarowe mierzące napięcie na akumulatorze pod dużym obciążeniem jakim jest przepływ prądu przez rezystor w przyrządzie. Cykanie jak nazywasz na...
Jak z tego równania wynika zwiększenie pojemności musi pociągnąć zwiększenie choćby jednej danej po prawej stronie Nadal kolega błądzi jak dziecko we mgle. :D Wzór jest prawidłowy tylko mówimy o dwóch różnych rzeczach. Kolega uparcie twierdzi, że większy akumulator wymaga dłuższego ładowania i ma rację w przypadku gdy rozpatruje dwa akumulatory rozładowane...
witam, jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę, miesiąc temu zakupiłem nowy aku 74 Ah / 680 A auto to passat b5 1,9 tdi 110km, dzisiaj rano( -14 stopni) po przekręceniu kluczyka zagrzały się świece i rozrusznik nie ukręcił ani obrotu, po naładowaniu wszystko działa, zacząłem szukać przyczyny, zmierzyłem pobór prądu na postoju przy otwartych drzwiach...
Będę musiał tak zrobić, proszę tylko o informacje jakie powinny być prawidłowe wskazania przy prawidłowo funkcjonującym rozruszniku, oraz jak się mam wpiąć pod + i - akumulatora czy może szeregowo? Przepraszam za głupie pytanie ale słyszałem rożne zdania a chce zastosować najpewniejsze rozwiązanie.
Pobór prądu przez auto prawidłowy. Konkretnie ile? Dodano po 1 Z takim samym poborem ten sam akumulator wcześniej stał przez 5 dni dawał radę odpalić gdy na dworze było ciepło. W ciepłe dni(wiosna/lato/jesień), sprawne auto stoi miesiąc nieczynne i ma odpalać bez problemu. Ile stoi niesprawny akumulator? 5 dni jak u mnie i ma problem. Czy jak jest...
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
Doszedłem do: Uszkodzony sterownik ECU (zaśniedział w środku korozja zrobiła swoje) Bez sterownika pobór prądu 8mA Teraz tak podmieniłem sterownik ECU na drugi te same oznaczenia tyle że sterownik nie był wylogowany. Obecnie mam błędy: B3977 - 00 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiskowy ECM (moduł sterujący silnika) P1611 - 00 Wpisano nieprawidłowy...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Musisz jeszcze sprawdzić obwody niezabezpieczone bezpiecznikiem czyli rozrusznik(może bije na mase) i alternator(regulatory też potrafią kraść) Poza tym auto jest na CANie gdy było coś dokładane do auta albo siedzi jakiś błąd(np. niedziałający prawidłowo komfort)to CAN ciągle to widzi i się nie usypia. Może sprawdż VAGiem czy coś pokaże. Ostatnio w...
Kolego pewnie sprzedano Ci auto z podmienionym akumulatorem. Opisane objawy (terkotanie stycznika rozrusznika) wskazują na rozładowany lub zużyty akumulator. Może masz w aucie niesprawny alternator. Jeśli prawidłowo wykonałeś pomiar amperomierzem, to albo zbyt krótko czekałeś na uspokojenie się elektroniki, albo rzeczywiście masz "złodzieja" energii...
Prawidłowo skonstruowana spawarka ma charakterystykę "miękką", chodzi o graniczenie prądu zwarcia do wartości ok. 150 - 200A (wtedy na wyjściu tego źródła napiecie = zero!). Jeżeli na uzwojeniu takiej spawarki powiesi się prostownik, to jego charakterystyka jest też "miękka", a więc w momencie podania napięcia na rozrusznik nie popłynie przez niego...
Witam, mam problem z poborem prądu. Auto z dnia na dzień zaczęło mieć problem z odpalaniem -aku 10V. Naładowany do pełna, wszystko chodziło świetnie przez ok. Miesiąc, aż po odstawieniu auta na nie więcej niż 10 godzin i znowu akumulator wyładowany, stało się tak kilka razy, auto jeździło kolejny miesiąc i znowu padł. Auto było oddane do elektromechanika...
Po rozmowie z kilkoma mechanikami powiem że sytuacja jest prawidłowa. Nominalne napięcie ładowania wynosi 14.0V. Różnica napięć pomiędzy alternatorem a napięciem obciążonego akumulatora wymusza przepływ prądu z alternatora. Zatem różnica napięć wynosi 2.1V przy pełnym obciążeniu. Zabezpieczenie alternatora to 75A, więc jest wystarczające, pomimo że...
Napięcie podczas kręcenia trudno jest dokładnie sprawdzić, jeśli samochód odpala za drugim obrotem wału. Przy takim ładowaniu. Jeśli samochód pracował z 40-50 minut, został zgaszony załóżmy o godzinie 17 tej następnego dnia rano, napięcie spoczynkowe powinno wynosić około 12,48-12,53V przy temperaturze otoczenia -10st.C zakładając pobór prądu 60mA,...
Urządzenie co nieco przewymiarowane jak na swoje parametry. Miałem okazję uruchomić padnięte urządzenie rozruchowe, które ważyło około 25 kg a dawało prąd 200A oczywiście w ograniczonym czasie. Z elementów obsługi był tylko przełącznik 12V-wył-24V. Miernik prądu na 7107. Automatyka na LM324 + timer (1 h) dla ograniczenia czasu ładowania. Dwa styczniki...
odepnij aku tak jak kolega radzi wyeliminujesz aku dziwne ze po półtora roku aku dostałby zwarcia, pozatym jeżeli wcześniej nie było problemów z rozładowywaniem a rozumie ze auto miało to radio to napewno nie radio, często sie spoktałem z takimi problemami i zawsze była to wina alternatora konkretnie mostek prostowniczy robił zwarcie ładowanie było...
Wg. mnie to zobacz czy nie masz powietrza w układzie zasilania paliwem . Zobacz czy poprawnie działa elektrozawór gaszenia silnika.Wreszcie same świece.....ale proponował bym je zdemontować z głowicy. Miałem chyba z dwa przypadki że po podłączeniu pojedynczej zamontowanej świecy do akumulatora i włączonego w szereg amperomierza pokazywała prawidłowy...
Wiesiek wybacz ze nie napisałem sprawdziłem, podłączając miernik w szereg wyciąganie bezpieczników nie likwiduje poboru prądu, ewidetnie problem z usypianiem modułów. A po 2 weź mnie zrozum ze raz to się nie do końca znam na tym, 2 od tamtego czasu po zlutowaniu wiązki w drzwiach jakims cudem było dobrze 2 miesiące i wróciło wiązkę sprawdziłem i jest...
Posiadam widoczny na zdjęciach traktorek Husqvarna i problem polega na tym, że po każdym koszeniu akumulator się rozładowuje. Przed koszeniem muszę podłączyć go do prostownika, a każde wyłączenie kosi... Krótka odpowiedź Najczęściej w traktorach Husqvarna z silnikiem Briggs & Stratton 15 HP winny jest regulator-prostownik lub pojedyncza dioda na...
Wyżej napisał Pan, iż "napięcie Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać moje wypowiedzi. 12,54V miał po uprzednim naładowaniu prostownikiem poza samochodem i pozostawiony na 96h "na półce". 12,4V miał godzinę po zakończeniu ładowania alternatorem w samochodzie. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego teraz ładuje się akumulatory "do 14,72V", ja zawsze ładuję,...
Sprawdź połączenia z masą wszystkich modułów elektronicznych (mogą być też przerwane żyły w przewodach) - woltomierz do ręki i metodyczne sprawdzanie spadków napięć 1. akumulator - klema minus z masą pojazdu - jaki jest spadek napięcia w czasie poboru dużego prądu i jakie napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem 2. co oznaczają te kody...
Prąd ładowania akumulatora za duży -> max 5.5A Uszkodzony prostownik, lub przewody, lub miernik prądu ładowania. Możliwe, że jest zwarcie w akumulatorze. Podczas ładowania akumulatora, przy napięciu na akumulatorze ok. 15.5V prąd ładowania jest już około zera. W szereg z fabrycznie zamontowanym amperomierzem prostownika został wpięty multimetr i wskazania...
Auto jak w temacie, rocznik 2009 2.0 diesel. W spoczynku 4.2 ampera poboru prądu rozładowuje akumulator w 2 godziny. Odłączyłem alternator i cewkę na rozruszniku a on dalej 4.2 A. Wyjęcie jednego przekaźnika pod maską obniża prąd o 1 A. W module kontroli nadwozia jest tylko jeden błąd sieci LIN2 nieprawidłowe dane z modułu alarmu. Zanim go podmienie...
Wszystko zależy bowiem od sposobu użytkowania samochodu np. jeżeli jedźmy tylko po mieście na krótkich odcinkach w dodatku używamy wycieraczek, nagrzewnicy, oświetlenia itp. to nawet najlepszy akumulator i sprawny układ ładowania w samochodzie nie poradzi sobie. Kolejny mit, jeżeli moc alternatora jest wystarczająca czyli większa od mocy oświetlenia,...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Tu nie jestem pewien. Kolega miał przy altanie przy stawie lampki z żarówkami samochodowymi 6*10W i całą noc akumulator nie wytrzymywał. I od razu pisze że akumulator nie był nowy ale w bardzo dobrym stanie "W dobrym stanie" zapewne oceniając po "kręceniu" rozrusznikiem w samochodzie - wiedz że w warunkach łagodnych (temperatura powyżej +5st.C) wystarczy...
Panowie potrzebuje Waszej pomocy. Po powrocie z trasy i odstawieniu auta, po dłuższym czasie zaświeciła się belka ostrzegawcza (sam montowałem, podając zasilanie przez bezpiecznik z zabudowy - startuje z kluczykiem. Po otwarciu auta - choinka na licznikach (błąd funkcji silnika i kod kluczyka), włączony nawiew, tacho i inne. Na pierwszy ogień poszły...
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Witam, mam problem z akumulatorem motocyklowym VARTA Funstart TTZ12S-BS. Jest to akumulator w technologii AGM, 12V, 9Ah, 200A prąd rozruchowy. Jego roczna gwarancja skończyła się 6 maja 2012r i tydzień po terminie nie mogłem już go zareklamować. Kupiłem go 6 maja 2011. Od tamtego czasu był użytkowany w motocyklu prawie codziennie aż do października...
Próbuję uświadomić kolegom że żeby zabierać się za poważniejszą ingerencję w radio trzeba znać podstawy i że są one pożyteczne. Na pytanie i napięcie w instalacji nie ma praktycznie prostej dobrej odpowiedzi. Część dobrej odpowiedzi jest taka, na postoju przy w pełni naładowanym akumulatorze panuje napiecie 12,6V (6 ogniw kwasowych po 2,1V co wynika...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Witam, na wstępie przepraszam za zły dział - mam nadzieję, że nie zostanę za to skazany, aczkolwiek brakuje mi punktów, żeby wrzucić ten temat do innego działu, a nie chcę zakładać nowych kont, wrzucać swojego problemu do innych, niezwiązanych tematów, czy wykonywać innych "manewrów" - nie chcę robić nadmiernego bałaganu. Mam nadzieję, że nie zostanę...
Większy akumulator potrzebuje większego prądu ładowania. W sytuacji gdy w samochodzie zainstalowany jest alternator o małej wydajności prądowej, ładowanie dużego akumulatora zajmie więcej czasu. Przy codziennej jeździe na krótkich dystansach i częstym odpalaniu silnika z akumulatora ubędzie więcej energii niż zostanie mu dostarczone. Zgadzam sie w...
Akurat moja dziewczyna ma podobny problem z Toyotą Cariną II 1,6 16V 90r z gazem. Ciekawy silnik 16V z gażnikiem i dwoma wałkami rozrządu. Ale do rzczy. Identycznie, auto nie pali gdy jest zimne i postoi a na ciepłym jest idealnie. Trudno jest radzić nie widząc auta. ALE PRZEDEWSZYSTKIM takich samochodów nie wolno zapalać na zaciąg ani na pych. Jak...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Sprawdzilem pobór prądu na postoju z odłączoną klemą minusową na zakresie 200 mA. Wskazywalo 01.3 mA. Czy to prawidlowo czy nie?
pobór prądu rozrusznika skoda pobór prądu rozrusznika pobór rozrusznika
instalacji origin centralny zamek sygnalizacja usterka telewizor philips kolory
Taśma elektroniki matrycy LED 15,6" Samsung R Lokalizacja termostatu w pralce Bosch - poradnik