No to jednak miałem rację z tym triakiem, jeśli chodzi o łożyska silnika pryśnij je jakimś preparatem smarującym w sprayu, może trochę się uciszą.... Pozdrawiam.
Nie ma co kombinować. Przez pięć lat zakładałem te moduły do samochodów Daewoo i nigdy nie było z nimi problemów. Najważniejsze aby dbać lekką pracę podnośników szyb tzn. smarować prowadnice i uszczelki jakimś preparatem na bazie silikonu. Nie wiem jak w Fiacie ale w Daewoo w silnikach od szyb były jakieś przeciążeniówki - chyba jakiś bimetal, jak przytrzymałeś...
Dziękuję za opis działania tego preparatu ale mine interesuje skutek użycia go (poraz pierwszy) w samochodzie o takim przebiegu jak mój. Czy po takiej próbie nie będę musiał wymienić wtryski. Nie pisałbym o tym preparacie, gdyby nie stosował go. Oczywiście nie stosuje go non-stop, ale okresowo. Ponadto w dieslu udało mi się uratować pompę wtryskową...
Zeskanuj Planetem bo po KTS`ach to pół silnika wymienisz nim trafisz. Ze swojej strony: - preparat czyszczący układ wtryskowy w zbiornik - płukacz układu smarowania i świeży olej
Wczorajszy dzień spędziłem na poszukiwaniu kół pasowych, wizyty u znajomego tokarza i pierwszych testach. Sprężarkę przerobiłem na smarowanie rozbryzgowe i ustaliłem jej obroty na 1440. Silnik to 2,2kW 3fazowy 2880 obr, startuje bez problemów nawet przy 8 atm. Wydajności nie mierzyłem, może dziś wieczorem. Mam jeszcze w zapasie większe koło na silnik,...
...tego słowa mi brakowało, panewka podobnie, rozumiem ze to element trzymający dłuższy wał wirnika w uchwycie mocowanym do kostki z uzwojeniem. i tylko tam smarowanie. Chyba nienajlepiej jednak rozumiesz :wink:. Silnik ma nie jedną, a dwie panewki, mają baryłkowaty kształt i stanowią łożyskowanie wałka wirnika tego silniczka. Aby je wyczyścić i posmarować...
Wycieraczki mogą ciężko schodzić. Przydatny jest wtedy jakiś mały ściągacz. Ja używałem takiego do drążków kierowniczych. Zeszły w miare ładnie (mam bravo). Jeśli u ciebie jest jak u mnie. To proponuje rozebrać plastiki podszybia i dostać siędo całego mechanizmu. Wyjąć go i zobaczyć: czy nie stoi/jest zatarty, czy nie zaśniedziały styki, czy nie zalało...
NIGDY nie używaj WD40 do smarowania łożysk tym bardziej wysokoobrotowych, do tego są inne preparaty. Najlepiej przetoczyć komutator jeżeli jest nierówno wyrobiony, delikatnie i usunąć "nagar" z zalegający w szczelinach komutatora do tego są specjalne ostre "chacze". Czy szczotki nie mają zbyt dużego luzu bocznego albo zbyt małego docisku. Oryginalne...
Jeśli dokręciłeś choć trochę, to trzeba sprawdzić, czy przestało lać- trzeba odpalić silnik. Jeżeli będzie dalej ciekło, to wymiana uszczelki oraz zalecam wymianę simeringu wału nawet "na zapas" [url=http://serwis.nac.com.pl/index.php/... . Stan tego simeringu jest bowiem trudny...
wiam no cusz uzywane auto jest loterią. z własnego doświadczenia wnioskuje że właśnie odkryłś przyczyne dlaczego ktoś go sprzedał. W oleju był wlany zagęszczacz do oleju lub olej klasy 20w50 i dlatego wszystko było ok. traz wlano dobry nowy olej i on wypłukał cały syf z silnika. trzeba zrobić z 500-1000 km na tym oleju i wtedy sprawdzić cisnienie w...
To ci powiem ze u ciebie to cały proces technologiczny. Kilka miesięcy odstania, potem filtry 30/10/5. U mnie to olej spuszczony z miski olejowej do jakiejś bańki, często trafia od razu do zbiornika kotła 😄. I chłopaki mówią ze wlali coś do pieca. Raz w roku czyszczę zbiornik, jest na dole z 5cm szlamu który wywalam i z głowy 🤓. Ja...
Witam. Posiadam prarkę Whirlpool aw247-800 podczas pracy tej pralki slychac jakby tarło na łożyskach. Po rozkreceiu doszedłem do tego że trze w bębnie a mianowicie jak jest przenoszony ruch obrotowy z silnika na beben znalazlem też w bebnie (okolica łożyska) 2 dziurki które teoretycznie służż do smarowania wcisnąlem tam spora ilość smaru do łożysk...
Odświeżam temat. Co sądzicie o preparacie jaki jest ceramizer, ale nie ten do silnika, tylko do paliwa. Sam to zastosowałem w PD, jest różnica. Zrobiłem jakieś 15 tyś. km. Nic się nie stało a motor pracuje prawidłowo, nawet da się odczuć lepszy rozruch. Następnym razem przed dodaniem sprawdzę korekty wtrysku przed i po zastosowaniu. Swego czasu, kilka...
WITAM ! Remontuję agregat prądotwórczy PAD-8-3/400 oparty na silniku Ursusa S-312- rok prod 1973 ANDORIA URSUS / tak jest na tabliczce znam/. Chodzi mi o filtr oleju ten tzw "bączek". Otóż wg mnie ten bączek w środku powinien się lekko obracać na swojej osi, jednak coś jest nie tak, bo się trochę zacina. Obawiam się o smarowanie silnika. wskaźnik ciśnienia...
Teraz to już płynem lepiej nie zalewać bo kamień który się utworzył poodpada i może uszkodzić układ chłodzenia Bzdura. Oleju też lepiej nie wymieniać, bo utworzył warstwę ślizgową? Można ocenić wizualnie ilość wytrąconego kamienia i przeprowadzić płukankę za pomocą specjalnych preparatów lub mieszanki octowej 1:1. Przede wszystkim, jak wspomniał już...
1. Dokręcić śrubę spustową, względnie wymienić oring na niej. Myślę że w tym gaźniku nie powinno być przelewu, ale jeżeli przelew posiada, to wówczas konieczne będzie odkręcenie pokrywy komory pływakowej na gaźnikach zamontowanych na silniku. Konieczny będzie dobry wkrętak krótki PH2, trochę siły i rozwagi, by nie uszkodzić łebków śrub. W dalszej kolejności...
Witam Ile to autko ma przejechanych kilometrów? Z filmiku który wstawiłeś w miarę wyraźnie słychać odgłos zaciętego popychacza hydraulicznego ." Z tego co pamiętam mówił o 10w40 i kupił od mechanika który upuszczał mu z beczki..." Nie wiadomo jak stary był to olej.Trzeba pamiętać ze olej też się starzeje i traci swoje właściwości smarne bez głębszego...
Jak pisze _eddie_ : "Brak osłonek i wszędobylski kurz zabija te fadery". Zastosowanie osłonek wielokrotnie wydłuża żywotność faderów. Nafta jest w zasadzie "sucha" i nie nadaje się do smarowania czegokolwiek a tym bardziej potencjometrów. Co najwyżej do mycia i palenia w lampkach :-). Zbyt duża ilość zastosowanego preparatu kontakt PR, wypłucze z potencjometrów...
Byłem dziś kupić drut. Kupiłem drut w podwójnej izolacji DN2E 1,00 mm oraz DN2E 0,80 mm. Zabrałem ze sobą oryginalny drut, po opaleniu i zmierzeniu w zakładzie wyszło, że miał on 0,80 mm (bez izolacji 0,76). W zakładzie gdzie przewijają silniki powiedziano mi, że nie da mi nic nawinięcie drutem 1,00 bo rdzeń i tak nie pozwoli na uzyskanie większej mocy....
Problemem okazał się silniczek. Każdy z silniczków został przeze mnie rozebrany, komutatory przeczyszczone a mechanizmy przesmarowane smarem grafitowym. Po podłączeniu całego nawiewu wszystkie klapy działają poprawnie, ale po sprawdzeniu błędów na klimatroniku okazało się ze we wszystkich 4 silniczkach jest problem z potencjometrami typu: -Potencjometr...
W tych liniach drzwi to Ci chodzi czy kable są sprawne? nie popękane itp? to Ci powiem że są sprawne na 100% Kable idą tylko do 1 zamka pod podwójną wtyczkę, jest to zamek prawych przednich drzwi wchodzi on w silnik centralnego zamka jedyna opcja że tam coś nie łączy przy zamykaniu auta z centralnego, o ile pamiętam przemywałem wszystkie zamki sprayem...
Jeśli chodzi o dodatki do paliwa (jeżdżę na 25% -owej mieszance ) to kupiłem ostatnio: DFA-39 przeciwparafinowy dodatek do oleju napędowego za 12zł 0,5l. Dawkowanie 1 do 1200. A więc 24zł należy doliczyc do 1200 litrów spalonego paliwa. Działanie preparatu: zapobiega wytrącaniu się parafiny, utrzymuje w czystości wtryskiwacze, smaruje pompę paliwową...
Co do WD40 - działa super - jest to jedyny preparat który podziałał na moją antene przy -20. W oplach były dwie wersje centralnych zamków: z elektroniką i bez. W wersji bez elektroniki czas działania siłowników był dokładnie taki sam jak czas ruchu kluczyka, ponieważ na cięgnie od zamka znajdował się czujnik uruchamiający pozostałe siłowniki. W tych...
Witam! Jestem również w trakcie naprawy tego samego silnika, jednak w Megane Coupe. U mnie wygląda to tak, że samochód pracuje przez jakieś 10 minut po czym gaśnie i nie daje się już odpalić. Po około 2 godzinach, gdy całkiem ostygnie, znów można go odpalić. Najpierw oddałem auto do ASO Renault w Zielonej Górze, jednak w zasadzie to nic nie zrobili......
Kolego progal zasada jest jedna skoro radzisz komuś co ma zrobić, tu pokłon w strone dolewania motodoktorów różnego kalibru to bądż w tym konsekwentny. Ty jesteś jak "chorągiewka na wietrze". Sprawdż na swoim silniku jak to działa skoro już tak zachwalasz :wink: Tu masz żywy przykład: W pełni się zgadzam, że auto musi zużywać pewne niewielkie ilści...
Witam! Jestem posiadaczem Opla Vectry a z 90r Po ostatnich oględzinach doszedłem do wniosku ,że wiatrak dmuchawy kręci się dosyć ciężko ,dodatkowo pare razy paliło mi bezpiecznik od dmuchawy.Wiem ,że sam silnik nie musi być powodeem palenia bezpiecznika,ale styki wszystkie poczyszczone ,podoginane i popryskane preparatem na złącza elektryczne . Jako...
Witam, poniżej kontynuacja "zaparcia hobbystycznego" :) 1.) Łożyska Okazało się, że rozważane łożyska nie są zrobione z brązu B101 (jego właściwości były wyżej). Podaję podsumowanie informacji uzyskanych między innymi od jednego z producentów łożysk takich jak stosowane w rozważanym wentylatorze oraz z dodatkowych źródeł. Są to samosmarujące tuleje...
Jak w podobnych pompach lewy gwint a pod wirnikiem uszczelniacz. Jest tylko jedno ale. Wirnik jest już bardzo kruchy. Czas + chemia zrobiły swoje. Drugi problem to może być skorodowany gwint i może być kłopot z odkręceniem. Patrząc na zdjęcia, wyciek trwał już jakiś czas. Spryskaj oś jakimś preparatem penetrująco- smarującym i na drugi dzień próbuj...
Projektanci silnika Diesla testowali go na oleju napędowym i jak by im mixol był do czegoś potrzebny to by jasno i wyraźnie w instrukcji o tym napisali. Zadbali też dokładnie o to, żeby za dużo kilometrów nie wytrzymał. tak, a Mixol na pohybel tym zdrajcom? Orlen musi zacierać ręce że ich plotka się przyjęła i tyle Mixolu się sprzedaje. No ja nikomu...
Witaj. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale zarowno ja jak imoja pani jezdzimy Lianami od kilku lat. To co ci moge podpowiedziec to jest: -świeci EGR - a zawór jest sprawny, elektryka ponoć też. ----- zawor ci nie siwci swieci check engine. Takie same objawy byly w lianie mojej pani kiedy padla sonda lambda za katalizatorem - nie wiem jaka masz liane...
Witam. Zatarta w sensie zablokowany wirnik i bardzo ciężko się obraca. Po rozebraniu i oczyszczeniu działa, czy to wina wody? Obieg jest mały tylko 4 grzejniki i niewiele wody, fakt, że twardej. Może dodać do wody jakiś uzdatniacz? Z tych objawów (i skoro po wyczyszczeniu działa) to wina zanieczyszczeń z wody. Sam fakt twardej wody raczej bym wykluczył,...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
preparat silnika smarowania silnika pompa smarowania silnika
łączyć cewka zapłonowy assembler przerwa konwersja kicad
simlock sendo epson stylus migają diody
Whirlpool WBE 2614-ix: Woda w pojemniku na warzywa Niedomykająca się zmywarka - problem z górnym koszem