Nie poradzisz sobie z tym sam. Jedź do innej firmy zajmującej się instalacjami gazu. Niech sprawdzą zawory i centralkę gazu oraz wszystko co związane z elektryką w tej instalacji. Niech sprawdzą też jakie są mapy wgrane i wszystko poprawią. Tam gdzie wcześniej jeździłeś widocznie nie widzą co robią.
Jeżeli masz smykałkę do mechaniki i jakie takie warunki (garaż) to możesz zrobić to sam. Nic skomplikowanego. Zwrócić tylko uwagę na kolejność demontażu, żeby w odwrotnej kolejności po wymyciu (lub wymianie membran zmontować. Po założeniu do instalacji ustawić śrubą ciśnienie gazu. Ja sobie ustawiłem na 1.6atm. To cała filozofia. Zestaw naprawczy możesz...
Sterownik korzysta z emulatora i w tym wypadku obroty w diagu będą skały i z tego co pamiętam, to tylko przy wartościach 0 i 13 w RPM_fac obroty nie będą skakały, będą stały na 1000. Czyli z tego co zrozumiałem to teraz nie powinien wogóle przejść na gaz skoro funkcja RPM jest calkiem wyłączona. Nie wiem jak to jest realizowane, ale żeby elektrozawory...
masz może rozpiskę kostki przyłączeniowej sterownika? Tu ją kiedyś zamieściłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Poza tym, masz program 2.5.1, to w nim w zakładce HELP/index, powinien być (przynajmniej ja mam) pełny opis tej instalacji (po angielsku lub holendersku - zależnie od języka jaki wybierzesz), łącznie ze wszystkimi...
Na przeglądzie technicznym nikt się tego nie czepiał, ważne aby włączenie manometru do instalacji jak i sama instalacja była szczelna. A w serwisie Toyoty gdzie zakładałem instalację też na przeglądzie okresowym nic nie gadali, tylko widziałem, że to pooglądali. To kiedy reduktor zacznie szaleć nie ma reguły. U mnie po wymianie zestawu naprawczego w...
Może być dużo powodów. Komputer i odczyt błędów oraz paramentów live co nie pasuje sterownikowi LPG. 5 minut i wiesz za co się brać tak to bawisz się w zgadywankę.
Próbowałeś upuścić gazu, np. na filtrze, obserwując, co się dzieje ze wskazaniem ciśnienia?
Typowy objaw jakby połączenie reduktor <---> listwa było nieszczelne. Po ponownym przełączeniu jest OK?
Też myślę, że rozsądniej byłoby przerobić to na STAG'a. Ale z czym to się wiąże? Wystarczy przepiąć centralkę? Chodzi mi o to czy te wiązki elektryczne są uniwersalne. Muszę też zapytać ile za taką usługę zawoła, bo może się okazać że lepiej kupić interfejs i samemu pokombinować. W drugim BMW (e46) mam STAG'a i tam wszystko jest proste, nie ma żadnych...
w przednim serwisie tam gdzie mi go montowali to nie stroili samochodu na wolnych obrotach , tylko w czasie jazdy tez korygowali , W zasadzie najpierw powinni w czasie jazdy dobrać mnożnik (RC_inj), a później na wolnych powinni (ale to nie jest takie konieczne) dobrać skorygować czas wtrysku na wolnych obrotach (OFF_inj). A później byłem w warszawie...
Nie mechanik, szukasz gaziarza, najlepiej takiego co już grzebał w tych instalacjach, żeby czasem nie uczył się jej na Twoim aucie i portfelu. A swoje i tak zapłacisz. Druga opcja wywalić, założyć coś co ogarnia /powinna/ większość gazowników w kraju. Ja mam złe odczucia co do fachowości i chęci we względzie holenderskich instalacji - nie wiem, nie...
Byłem u dwóch mechaników, którzy mają inne diagnozy. Obaj podłączyli pod komputer była przejażdżka, byli świadkami tego problemu. Dla ścisłości - to byli mechanicy czy gazownicy, i byli świadkami, mieli wtedy podpięte komputery i widzieli zachowanie się instalacji w momencie wystąpienia tego problemu? Mam Prinsa od 11 lat i chyba mogę powiedzieć, że...
Wystarczy sprawdzić parownik 90% usterek w tych instalacjach. Wymienić membrany i rozwiercić na fi 3,3-3,4 otwór do popychacza regulującego ciśnienie. A wskazania to można ustawić na zbiorniku i zrobi to każdy gazownik.
Najpierw sprawdź czy taki emulator jest, bo sygnał obrotów może sterownik może brać z czujnika położenia wału i powodem braku przełączenia na gaz, może być przerwa w obwodzie między tym czujnikiem i sterownikiem.
Teraz jest tylko fault 150 .Psys o low or tank is empty. A zbiornik do połowy.
Jeżeli kabel jest urwany trzeba go połączyć ponownie. Skoro ruszasz wiązką i to pomaga dobrze by było przejrzeć całą instalację zanim dojdzie do jakiegoś zwarcia. Po podłączeniu do sterownika gazu od razu będzie widać jakich parametrów brakuje i dlaczego nie przełącza się na LPG bez tego jest to trochę jak wróżenie z fusów.
To gaśnie czy się nie przełącza? Bo to pierwsze raczej niewiele ma wspólnego z tym drugim.
Witam . Instalacja PRINS Mam problem z przełączeniem na LPG . Mianowicie jeżeli rano silnik jest totalnie zimny to bez problemu się przełączy na LPG tak jakby wogóle się nic nie działo. Problem pojawia się gdy silnik jest rozgrzany lub trochę ciepły to nie ma szans na to żeby przełączył się na gaz. Ten sam problem pojawia sie gdy silnik przeważnie rano...
Cześć. Widać że podczas gwałtownego przyspieszania dostaje zbyt mało gazu.Wtedy sterownik automatycznie przełącza na paliwo.
Może siada ciśnienie gazu i przełącza.
A ja myślę, że najlepiej nie dopuszczać do takiej sytuacji, aby frakcje olejowe docierały do wtryskiwaczy gazowych, tylko pozostawały w reduktorze. Na to najlepszym lekarstwem jest odpowiednio wysoka temperatura przełączania.
Witam,moje auto to bmw e36 325 silnik m 50 bez vanosa.chciałbym się zapytać o ustawienia prins. Jakie RC itp.Problem polega na szarpnięciu w trakcie przełączania na gaz.
karo33333 , Przy mojej instalacji DREAM XXI od założenia (ponad 4 lata temu) jeszcze palcem nie kiwnąłem ,poza wymianą filtrów gazowych. Ale w innej instalacji sekwencyjnej (PRINS) miałem identyczne problemy i czyszczenie reduktora zanieczyszczonego olejami parafinowymi (bardzo gęstnieją przy niskich temperaturach) radykalnie pomogło.
Ciśnienie w momencie przełączania widziane przez sterownik?
Jeżeli możesz przełączać z benzyny na gaz, to komunikacja musi być, może źle wpisałeś kod uruchamiający program.
pierwsza sprawa filtry gazu
Wpisuję kody tak jak piszesz i nie mam podglądu na żaden parametr. Mogę tylko przełączać rodzaj zasilania.
W moim Chrysler 300 M, silnik 3,5 l V6 jest zainstalowana instalacja gazowa Prins. Od kilku dni auto samoczynnie przełącza się w trakcie jazdy z gazu na benzynę.
Wystarczy jeden reduktor do tego auta. Trzeba podłączyć jakiś tester obd2 i sprawdzić korekcje w momencie przełączania.
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Poprawka, reduktor Prins. Czy zacinający się trzpień może mieć wpływ na słabsze osiągi auta na LPG?
Niebieska. 03.04.2011 - chyba ten syndrom pierwszego przełączenia jest u mnie również aktualny, ale chciałem dodać, że ponowne (tym razem udane) przejście na gaz odbywa się w sposób automatyczny po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów. Czy to może mieć związek z temperaturą pracy reduktora. Może po prostu brudy, które w nim siedzą nie pozwalają...
Reasumując zacząć trzeba od czyszczenia układu przed reduktorem bo ciągłe wymiany membran mało tu pomogą. Nie wspominajac juz ze ciągłe wymiany membran są dosyć kosztowne :/ Kto z w-wy lub okolic mógłby mi umyć zbiornik (jest w kole zapasowym)? Pytanie drugie czy w tej instalacji ustawia się jakieś parametry poza cisnieniem na reduktorze i temperaturą...
Problem rozwiązałem i opisałem w tamtym wątku, teraz mam nowy z późnym przełączaniem na gaz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Mam komputer prins VSI jednak jest on uszkodzony. Wie ktoś gdzie dać to do naprawy? Padł moduł zliczający obroty, bo ktoś podłączył kompa pod impuls z cewki, a prins musi mieć specjalny modulik do podpięcia impulsów z cewki. Tak wszystko dziala, tylko nie przełącza na gaz bo nie widzi obrotów. Ktoś coś?
tak tak czytałem już dwa miesiące ten temat i inne , zrobiłem juz tak kiedyś ale nic to nie dało, twój problem wydaje mi sie ze był spowodowany skokiem ciśnienia i kiedy odczekałeś dłuższą chwile ciśnienie spadło do normalnej wartości i mogło płynnie przełączyć się na lpg, gazownik powiedział ze prins pracuje na 35 *C i dlatego przy tej tem przełącza...
Witam, W aucie powstało zwarcie na przewodzie zasilającym komputer gazu Prins VSI w wersji 1 (2007r). Po tym incydencie auto nie przełącza się na gaz. Na przełączniku świeci się pomarańczowa dioda, jest komunikacja z programem od gazu ale nie reaguje na przycisk przełączania Benzyna/Gaz. Jak z programu wymuszę pracę na gazie (F8) to się przełączy na...
Witam, od pewnego czasu mam problem z bardzo wolnym przełączaniem z pb na lpg. W aucie zostal zmieniony reduktor z prins na tomasetto.Z prinsem byly spore problemy jesli chodzi o jakośc naszego gazu w kraju. Temperatura w cpu ustawiona jest na 26 stopni.Auto podczas jazdy przełącza sie dopiero po przejechaniu okolo 5-6 km.kiedy temperatura na wskaźniku...
No i podpiąłem ten brązowy do minusa , trochę się bałem bo iskrzy ale bardzo delikatnie,,,no ale to nic też nie dało,ani centralka nie reaguje,ani po nagrzaniu się nie przełącza,,nie ma co kombinować,,trzeba jeździć na benzynie na razie ,,a po wizycie w warsztacie odezwę się i dam znać co było,,na razie dzięki.
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Do zmiany paliwa potrzebna zadana temperatura, ciśnienie gazu i brak aktywnych usterek. Dokładnie, a nie prawidłowa praca sondy jest usterką, mój prins to sygnalizuje jako błąd. Wskazania sondy są potrzebne do korekty składu mieszanki. To oczywiste, ale jak nie będzie działać to silnik pójdzie bo sterownik zapłonu przejdzie w stan awaryjny.
Kolego opisane objawy wskazują na niestabilną pracę reduktora. Nie upieram się przy tym, bo takie wnioski są wyciągnięte na podstawie wskazań z diaga (ciśnienie) i korelują z zapisanymi błędami, a wskazywana wartość może nie odzwierciedlać rzeczywistości, dlatego proponuję porównać wskazania z diaga z manometrem. U mnie gdy wystąpiła taka sytuacja (po...
Ja w mojej corolce mam Prinsa z poziomo ustawionymi wtryskami, bo też za mało miejsca, aby je ustawić pionowo lub ukośnie. 75 tys. km przejechane i nie miałem z wtryskami najmniejszych problemów, ale temperaturę przełączania mam ustawioną na 45*C.
u mnie zamontowanie do tego auta gazu takiego aby chodziło w 100% prawidłowo kosztuje około 4000zł zapraszam do mnie mam zamontowaną w mojej CAMRY 3,5 pokarze wiele ciekawych opcji jakich niema np w Prins OMVL STAG 300(kasowanie błędów benzynowych auto korekta przełączanie po jednym cylindrze) a spalanie do 20% więcej w praktyce około 10%
To, że nie ma syfu tylko się cieszyć. Oznacza, że tankowany gaz jest czysty. Co do przypadłości z przełączaniem się z benzyny na gaz to miałem dokładnie to samo. Po postoju dłuższym niż 12 godz. objawy były takie same - z reguły po nocnym postoju. Później było wszystko dobrze. Z gaziarzami nie mogłem dojść do porozumienia, a instalacja gazowa i samochód...
Witam, Mam instalacje Prins IV w Nubirze II 2.0. Przy automatycznym przełączaniu na gas silnik zaczyna nierówno pracować, szarpać i często gaśnie. Podczas ostatniego przeglądu (wymiana filtrów, regeneracja parownika, regulacja na komputerze) gazownik stwierdził, że prawdopodobnie wtryskiwacze są uszkodzone. Przepłukał je, ale nie był w stanie ich sprawdzić....
witam zakupiłem interfejs z programem PRINS , czy ma ktoś instrukcje jak to poprawnie zainstalować ,, oraz kody potrzebne podczas instalowania teraz mam to zainstalowane niestety nic nie mogę zmieniać ,, a potrzebuję zmienić temperaturę przełączania się na gaz pozdrawiam
Miałem podobną sytuację na gwarancji, ale z Prinsem. W serwisie nie umieli sobie z tym poradzić. Gwarancja się skończyła problem znikł. Nie wiem co wtedy było przyczyną. Jak się ponownie pojawił miałem zamontowany manometr mierzący ciśnienie na listwie. Jego wskazania sugerowały niestabilną pracę reduktora, czyszczenie (wymycie) pomogło. To u kolegi...
ja czyściłem reduktor pierwszy raz po 70tyś.km, następne było po25tyś. w tym roku(styczeń), membrany były dobre więc zostawiłem te same(ważne żeby nie miały wżerek<ta od strony wody> i nie były popękane) żadnych modyfikacji nie robiłem, rocznie przejeżdżam ok.25tyś.km na szybkość zapychania się reduktora ma wpływ przede wszystkim jakość gazu oraz...
Instalacja (a dokładniej pompa w zbiorniku LPG) "umarła"... ale dało to okazję abym w niej "pogrzebał". Przede wszystkim udało mi się zdobyć instrukcję instalacji wraz ze schematami do silnika 1.8TFSI CJSA. Co mogę powiedzieć - panowie "gazownicy" delikatnie mijają się z prawdą odnośnie działania wtrysku MPI. Zasilanie w benzynę listwy MPI, zamiast...
Włączam się do dyskusji mądrzejszy o jeden rok. Wyżej pisałem, że mam dwa samochody megankę z Dream xxi i corollę z Prinsem. Oba samochody mają przebieg na gazie w przybliżeniu 83 tys.km. Jak są ustawione instalację odnośnie przełączania pisałem wyżej. Z meganką dotychczas totalnie żadnych problemów. Natomiast w corolli w ciągu ostatnich trzech miesięcy...
Witam Kolegów, Również chciałem prosić o pomoc bo nie znalazłem odpowiedzi w przeczytanych postach. Mój problem to zakłócenia, które wchodzą przez antenkę (mój zestaw to magnes + antenka Sirio Megawatt 3000 + President Johnny II, kupiłem rok temu, nowe). Antenka jest zestrojona cud malina (dzisiaj byłem w serwisie). Zakłócenia pochodzą z instalacji...
Samochód toyota corolla 1,4 VVTI. Trochę poczytałem o tych parametrach i mam prośbę o "luk" na te moje ustawienia bo chyba w kilku przypadkach trzeba je podstroić. Sytuacja jest taka, że na zimnym silniku ciężko przełącza się na gaz. Czasami następuje przekroczenie ciśnienia w parowniku i "wywala" z niego gaz. Jak ciepły to wszystko jest OK, przełącza...
Witam, Posiadam instalacje sekwencyjną Prins w mercedesie 5000 ccm, instalacja założona przez poprzedniego właściciela. Jak było ciepło znaczy sie ok 16 st. C to instalacja przełączała sie normalnie przy temp. 50 st. C na gaz, teraz jak temp. spada od 5-10 st. C silnik musi być rozgrzany przynajmniej do 80 st. C i dopiero przełączę spokojnie na gaz...
Witam, mam od 3 lat Espace 4 2.0t z instalacją PRINS z którą cały czas mam problemy, o ile do tej pory sam ogarniałem temat ostatnia usterka mnie przerosła. Mianowicie w chwili obecnej mimo że bak pełen 74l gazu po przełączeniu na gaz od razu jest sygnał dźwiękowy o końcu gazu w butli i z powrotem auto przełącza się na benzynę. wymieniłem filtry, kupiłem...
Witam. Podnieś temperaturę przełączania na 40 i sprawdź. Im większa temp. ustawisz tym lepiej zrobisz dla reduktora, bo reduktor to parownik. Reduktor Prins jest bardzo wydajnym i dobrym reduktorem, ale mają jedną wadę: polski gaz wykończy go szybciutko. Podobno problem ten już wyeliminowano, ale pewności nie mam. Czyszczenie reduktora nie jest niczym...
Po automatycznym przełączeniu b->g silnik szarpie wywala błędy, czasami gasnie. Jeżeli przełącze ręcznie po przejechaniu kilku kilometrów od pełnego nagrzania silnika przełącza się płynnie czasami bardzo lekko szarpie ale tylko przez chwilę. Wygląda na to że coś się zapycha zakleja syfami z oleju i po osiągnieciu odpowiedniej temperatury odpuszcza....
szarpanie jeżeli już występuję to tylko na gazie.check energy to taka pomarańczowa kontrolka silniczka która po podpięciu pod komputer sygnalizuje błąd na pierwszym cylindrze.Dlatego stawiam na cewke.Może być uszkodzoona i przy np.wilgotności powietrza(w moim przypadku awaria występuję tylko jak jest powyżej 15stopni.c.)Bo Całą zime jeżdziłem na gazie...
Witam Forumowiczów. Posiadam Audi A6 C5, 4,2 z instalacją firmy Prins VSI. Jakieś pół roku temu został wymieniony emulator na 4 cyl ze starego typu na nowy z racji tego , że starych już nie produkują , kupiłem jeszcze oryginalną kostkę z kablami żeby zgrać nowy emulator ze starą wiązką. Od czasu wymiany emulatora zauważyłem że auto podczas jazdy na...
9 lat kolega się nie doczekał odpowiedzi ;) Będzie dla potomnych. Reduktor po czyszczeniu i regeneracji,jak jest niska temp,po nocnym postoju pracuje jakby na 3 gary,jadę kawałek dalej na benzynie ok kilometra przełączam na gaz i juz ok Ciśnienie gazu na kompie pokazuje 2,2 bara. Podejrzewam,że może jakiś wtryskiwacz się zawiesza i jak sie silnik trochę...
mam czteroletnią instalację Prins'a w Chryslerze T&C 3.3 Obecnie mam przejechane na niej jakieś 120 tyś.km Mniej więcej jakieś dwa lata temu pojawił się problem z przełączaniem z benzyny na gaz. Serwis gazowy stwierdził, że reduktor nadaje się do regeneracji. Podobno powodem tak krótkiego żywota reduktora była kiepska jakość tankowanego gazu. Reduktor...
Witam. Mam pytanie do znawców tematu instalacji prins vsi. Czy po regeneracji reduktora (nie manewrowałem regulacją ciśnienia) i wymianie filtrów jest możliwe większe spalanie gazu? Opel astra H GTC 1.6 Turbo 180KM Przed regeneracją w trasie do pracy autostrada i jazda między 110-130km/h palił mi 8l/100km Po regeneracji taki sam styl jazdy i ta sama...
Ja mam instalację zakładaną w maju 2005 roku z 7 wersją oprogramowania komputera gazowego. Jak kolega może przełączać rodzaje paliwa, to powinna się wyświetlać plansza i może da się odczytać wersję oprogramowania. Po naciśnięciu klawisza F2 można to odczytać w wyświetlonym okienku (chyba w drugim wierszu. Ja mam programy diagnostyczne VSI D2.2 i D2.5.1...
Witam. Problem z instalacją LPG Prins'a VSI 1. Otóż gdy zmieniam temp przełączania t min z 40 na np 25 st toteż zmiany ustawień utrzymują się od 2 dni do 2 tygodni.. Yo samo tyczy się parametru tcold który jest usta wiosny na 100s. Zmień dokonałem programem prins diag wersja bodajże 2.5.1. mam 3 gwiazdki w lewym górnym rogu. Instalacja działa poprawnie....
A to ze masz prinsa pierwszej genaracji tyle lat to nie znaczy zeVSI 2 musi działać tak samo i wszystko musi opierać się o reduktor . A właśnie prins Vsi i prins Vsi 2 działają tak samo. Vsi 2 ma rozbudowane oprogramowanie i kilka innych bajerów, które wcale nie zmieniają zasady działania tej instalacji. Jeżeli na manometrze miałeś zbyt wysokie ciśnienie...
Witam Instalacja Prins w Peugeot 307 2005 rok z niemiec - montowana w DE w 2007 roku silnik RFN. Problem następujący - start od zimnego silnika - przełączenie na LPG - i zazwyczaj bezproblemowy dojazd na gazie do celu (czasami tylko bez piszczka wyrzuci na PB). Jak postój trwa krótko, odpalenie - i przełącza na LPG. Jak postoi trochę dłużej, temperatura...
Wcześniej zaraz po podłączeniu kompa gdy samochód pracował na benzynie pokazywało ciśnienie w listwie 2,26 bara i przełączał sie i jeździł na gazie bez problemu. Po całym zajściu po podłączeniu kompa do instalacji pokazuje ciśnienie albo -(minus) 97 bara albo - 216 bar. Przełącza się na gaz chwilke chodzi (3 sekundy) i wraca na benzyne i zgłasza bład...
Nie znam tej instalacji, ale stawiałbym na reduktor ze jest zanieczyszczony. Najlepiej wpiąć manometr między reduktor i wtryskiwacze i obserwować ciśnienie. W mojej instalacji Prins jak jest zanieczyszczony reduktor, to przy przegazówkach ciśnienie jest niestabilne. Jak wyskoczy powyżej 2.5atm przeskakuje na benzynę i sygnalizuje brak gazu. Da się przełączyć...
Witam, Po pierwszym przełączeniu b->g pojawia się szarpniecie. Podejrzewam że jest to spowodowane nietrzymaniem cisnienia na listwie wtryskowej. Wtryskiwacze czyszczone jakieś 3tys km temu plus wymiana filtrów, wiec chyba nie powinny się sklejać. Dodatkowo kilkukrotnie przeprowadziłem test: przełączam ręcznie na gaz na 2-3 sekundy przy całkowicie puszczonym...
Mam taką instalację w Toyocie Yaris (przebieg 120 000 na gazie) i ... zacząłem sie nią bawić. Technicznie instalacja jest w idealnym stanie, reduktor po regeneracji, trzyma ciśnienie idealnie, wtryski po czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej, pali mało, żadnych błędów w ECU, etc. Były problemy przy przełączaniu z benzyny na gaz, szczególnie na zimnym...
Po rozebraniu reduktora okazało się, że zarośnięty ostro w środku. Trzpień nie miał jak się poruszać. Czarny twardy osad udało się zmyć. Membrany dużo się zużyły od ubiegłego roku. Efektem czyszczenia jest to, że gaz działa. Zaworek też się chyba zakitował, bo już nie nabija ciśnienia. Zanim na reduktorze wyregulowałem na wolnych obrotach, łapał błędy...
Witam.Posiadam Renault Laguna 1 z silnikiem F4R i mam założoną instalację LPG Prins'a.Mam mały problem,gdyż podczas np. hamowania silnikiem przełącza mi się sam na PB,tak samo się dzieję jak chcę zredukować bieg to czasami przełączy na chwilę na PB i jak tylko choć troszkę wcisnę pedał gazu to automatycznie przełącza z powrotem na LPG.Dodatkowo jadę...
Nie znam tej instalacji, mam Prinsa i w oparciu o doświadczenia na nim zdobyte, sugerowałbym sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie gazu na listwie w momencie takiego przejścia gaz->benzyna. Przyczyną może być zanieczyszczony reduktor (niestabilne ciśnienie przy zmianach obciążenia) lub ograniczona wydajność (np zanieczyszczone filtry gazowe. U mnie...
radykalne zmniejszenie odstępu na świecach. Są małe, zresztą sprawdzałem czy wszystkie cylindry palą po kolei je odpinając i różnica była wyraźna, za każdym razem, palą wszystkie. Przyczyną takiego wykresu w diagu Prinsa, może też być niewłaściwy stan połączenia sterownika gazowego z sondą lambda. Nic nie było robione, prins się stopniowo wyłączał,...
Witam, mam skodę fabię combi z silnikiem 1200 HTP i instalacją prinsa. Od jakiegos czasu mam z nią problemy. Gdy kupiłem autko silnik przełączał się przy 45stopniach, ale jeden gazownik powiedział że trochę dużo i zmienił mi na 30stopni. W momencie gdy silnik sie przełącza na gaz, następuje jakby gwałtowne hamowanie silnikiem, tak jakby nie dostawał...
Prins proponuje emulator temp. dla silników vagowskich z mechanicznym termostatem gdzie w fazie nagrzewania mieszanka jest wzbogacana. Emulator stale emuluje temp. 95stC. Załóżmy że ustawiamy temp. przełączania na gaz 30stC więc silnik może mieć wtedy około 40-45stC. Emulowanie temp. 95stC w momencie gdy silnik ma temp. 40-45st nie jest chyba niczym...
Dorzucę swoje uwagi z zaznaczeniem, że nie znam tej instalacji. Kłopoty z temperaturą przełączania mogą być związane z nie w pełni sprawnym czujnikiem temperatury reduktora - niestabilna charakterystyka temperaturowa - miałem taki przypadek w swojej instalacji i wymiana czujnika pomogła. do tego po przełączeniu na LPG, komputer sygnalizuje brak gazu...
Na początku było tak, że przy zdjęciu nogi z gazu i mocnym zwolnieniu przełączał na benzynę, po dodaniu gazu wracał na gaz. Ta informacja zmienia trochę wróżenie z fusów. Tej instalacji nie znam, nie wiem jak jest zaprogramowany sterownik. W Prinsie, który znam, opisany objaw okoliczności przechodzenia na benzynę, powodowany jest zanieczyszczonym reduktorem...
Witam! Problem, który od miesiąca próbuję rozwiązać dotyczy instalacji Prins VSI. Instalacja wydaje się pracować prawidłowo, przeszedłem już problemy z zabrudzonym i zaciętym parownikiem - dwukrotnie. Po czyszczeniu wszystko wracało do normy. Parownik jest wyczyszczony po raz trzeci, wymieniony zestaw naprawczy, trzyma ciśnienie ok. 2bar. Na diagu brak...
Co do parametrów to podałem Ci kolego RC i OFF RC_inj wg mnie jest logicznie dobrany przy pomarańczowych wtryskiwaczach, OFF_inj to trudniej ocenić, ale z moich obserwacji przy optymalizacji w mojej corolli nie ma większego znaczenia. Wartość parametrów domyślnych - wyjściowych takich jakie są w mojej instalacji: Zakładka Mixture 3: RC_inj = 115 4:...
Kolego yaaro mam instalację Prinsa oraz programy diagnostyczne, ale nie widzę w nich dostępu do jakichkolwiek korekt. W związku z tym mam pytanie jak uzyskać do nich dostęp - dla podglądu, bo instalacja na razie spisuje się bardzo dobrze i nie zamierzam nic w niej zmieniać. Intryguje mnie natomiast ta sprawa. Chodzi o chwilowe spalanie pokazywane przez...
Czy jeśli ustawiam RC off U mnie nie ma takiego parametru. Natomiast zgodnie z tym co piszą, to przy dobrze dobranym parametrze RC_in, przy przechodzeniu PB<>LPG parametr in_1 in praktycznie nie powinien się zmieniać. Ja to sprawdzałem na wykresie podczas jazdy przy dużym i w miarę stałym obciążeniu silnika. Przy przełączaniu wykres był linią...
virus123456 , nie wiem, czy mi bajerów nie wstawiali. Jak rozmawiałem z v-ce szefem ASO Toyoty gdzie zakładałem gaz, mówił wg mnie rzeczowo, oni wstawiają (wstawiali) instalację tak jak zestawił ją producent. Chodziło mi o to długości przewodów reduktor-wtryskiwacze i wtryskiwacze klektor ssący. Wg mnie mogły być krótsze - ale w/w argument mnie przekonał....
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
Za Prinsa zapłaciłem 6000 zł, a za Dreama 4000 zł, ale nie żałuję tych pieniędzy, bo praktycznie później nie miałem żadnych kłopotów i jakichś dodatkowych kosztów. Kładę to na karb tego, że obie instalacje są firmowe (zestawione przez producenta), starannie założone i w miarę dobrze wyregulowane (chociaż teraz dochodzę do wniosku, że Prins chyba nie...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
Czy przyczyną może być felerne LPG? Oczywiście, że może. mnie osobiście coś takiego się zdarzyło, że po czyszczeniu reduktora, zaraz po pierwszym tankowaniu wystąpiły objawy takie jak przed czyszczeniem, ale po kilkudziesięciu kilometrach przeszło. Jak to jest Prins (sekwencyjny wtrysk gazu lotnego), a taki ja mam, to w butli nie ma pompy, jest taka...
Ja mam sekwencję OMVL w megance, to chyba ta sama instalacja. Przejechane ma już ponad 65tys. i na razie nie miałem z nią żadnego problemu. U mnie silnik zawsze odpala na benzynie. Jak jest zimny to przełącza się na gaz gdy reduktor osiągnie temperaturę 35st.C, a jak jest ciepły to po 30 sekundach. Z Twojego opisu nie wynika, że tak jest. Wygląda, że...
Witam zacznę może od początku swoje życie z instalacją marki Prins. Instalację mam założoną w autku z silnikiem 1800cm. Autko posiadam rok. Instalacja gazowa ma 5 latek. Ciekawą sprawą w tej instalacji był/jest rzecz iż wystarczyło odpalić autko na około 5 min i się przełączało na gaz (bez różnicy czy to zima czy to lato) , gdy jednak nie miałem czasu...
Witam, Mam problem z instalacją Prinsa VSI. Samochód przełącza na gaz jednak nie wysterowuje cewki przy zbiorniku, gdy skończy się gaz w przewodach to gaśnie. Oglądając cewkę na krótko auto chodzi, cewka podmieniona - bez rezultatu. Napięcie na przewodach pojawia się, ale spada gdy jest podłączona cewka. Cewka przy reduktorze działa. Czy one nie są...
Witam mam problem z prinsem cholernik po zagrzaniu silnika próbuje przełączyć na gaz ale mu sie nie udaje ale po przejechaniu 30-40 km juz działa normalnie czy ktoś może mi pomóc dziękuję z góry
Stek bzdur i bredni. Po pierwsze to silnik dostaje większą dawkę benzyny wcale nie po to żeby się szybciej rozgrzał, tylko żeby wyeliminować wypadanie zapłonów, w zimnym silniku paliwo nieprawidłowo odparowuje, mogąc dawać w efekcie ubogą mieszankę. Po drugie - silnik z katalizatorem zawsze dostaje więcej paliwa - proponuję poczytać czemu ( wskazówki...
Przeczytaj to [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... i mój post po poście kolegi.
Mechanicy zawsze tak gadają. Najlepiej jeszcze instalacja Prinse za 6 tys. Wcześniej było wszystko dobrze czy dopiero kupiłeś?
Jak masz smykałkę do majsterkowania to poradzisz sobie z tym. Na początek zakręcić gaz na butli i spuścić gaz z instalacji. Odłączyć przewody wodne, gazowe i elektryczne od reduktora. Przewody wodne jak nie są zdrewniałe to zacisnąć przed odłączeniem, żeby nie tracić płynu i nie zapowietrzyć układu. Jak zdrewniałe (twarde) to przy okazji wymienić. Przy...
Bardzo proszę Was o pomoc.Mam Prinsa w Fabii od 2003r.Dziś w czasie jazdy przłączył się na benzynę i znikły wszystkie kontrolki na przełączniku.Po podłączeni pod komp pracuje tylko na benzynie nie można go przełączyć na gaz.Jak przłaczyć próbuje na gaz to w okienku przełącznika pokazuje się słowo error.Stało to się nagle.Nigdy tego nie miałem.posprawdzałem...
witam wszystkich mój problem z instalacją prins jest taki kupiłem auto z tą wadą tz. kiedy jest załączony gaz w momencie próby zgaszenia silnika ten dalej chodzi wyciągam kluczyk ze stacyjki i dalej to samo dopiero po przełączeniu na benzynę gaśnie? wie ktoś co z tym można zrobić? jest ktoś w szczecinie kto te instalacje naprawia pozdrawiam
Witam! :) Posiadam samochód Hyundai Coupe, rocznik 2004 z silnikiem 2,0 o mocy 143km - benzyna + gaz (instalacja PRINSa). 2 miesiące temu pojawił się następujący problem: auto po odpaleniu falowało na obrotach i gasło (samochód zawsze odpalany jest na benzynie)- jedynie po dodaniu gazu przez ok. kilkanaście sekund udało się rozgrzać silnik na tyle,...
Podłącz interfejs, przełącz sterownik w tryb mieszany; benzyna-gaz, utrzymuj obroty silnika 2500-3000 rpm i obserwuj czy po przełączeni na gaz ciśnienie nie spada poniżej minimum ustawionego w sterowniku. W razie konieczności ustaw minimalne ciśnienie gazu dla powrotu na benzynę w sterowniku (6 low_level ) 0,6 atm. Ustaw 8L_type na 0. Odczytaj błędy.
Witam, mam taki problem - po dłuższej jeździe podczas jazdy włącznik od instalacji zaczął migać na czerwono i piszczy nieustannie. Instalacja Prins Vsi 2.0. Miał ktoś może podobny problem? W poniedziałek jedzie do gazownika, ale może ktoś miał podobne wariacje. Pozdrawiam i dzięki za jakieś sugestie.
technics przełącza skrzynia przełącza thomson przełącza
komora rezonansowa części żelazka zamek podnosić kabina
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Długa instalacja Windows 7 - przyczyny i rozwiązania Renault Scenic 2: Sterowanie przy kierownicy - rezystancyjne czy cyfrowe?