Luźna klema może być powodem wielu problemów. Odkrec obie klemy i porządnie wyczyść,słupki na Aku też. Najlepiej przesmaroj połączenia smarem miedzianym i porządnie skręć. Sprawdź ładowanie.
Twój błąd przy diagnozowaniu, polegał na niezakręceniu butli. Resztki gazu zmyliły Ciebie. Zakręć butlę, wypal gaz z przewodów i testuj ze dwa trzy dni.
Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku to zwykle czujnik temperatury, lub położenia wału.
Witam kolego nie wiem czy pomoge ale moj kolega miał podobny problem z nissanem almerą też w dieslu rocznik podobny. Jak była zimna to paliła na dotyk a jak się rozgrzała to trzeba ją było piłować przez jakąś minute to wtedy dopiero lapała. A problem tkwił we wtryskiwaczach. W tych wtryskiwaczach renault( a nissan tez je ma) coś tam w środku się psuje...
Wcale się nie dziwię że ma problemy z odpaleniem, ma już sporo wiosen. Tutaj: http://www.briggsandstratton.com/maint_r... jest instrukcja i schemat mechaniczny. Musisz sprawdzić membranę, działanie automatycznego ssania, uszczelnienie kolektora ssącego, luz zaworów, odległość cewki od koła...
A sprawdzałeś, jaki jest błąd w ESP, że świeci? Często po rozładowaniu moduły łapią jakieś błędy, ale wystarczy ich wykasować.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Możesz mieć rację. Warto zwrócić uwagę na ten czujnik.
Ja tu nic nie słyszę nietypowego. Z kolei opis objawów pasuje do hydropopychaczy - przepuszczają mocno rozgrzany olej. Nie wiem co jeszcze może być - nie może złapać odpowiedniego kąta wyprzedzenia wtrysku na mocno rozgrzanym? Może ktoś bardziej obeznany będzie miał inny pomysł.
Mam problem z Oplem Zafirą 1,6 ben/gaz 2005 r. Gdy silnik jest zimny, to idealnie odpala. Gdy się zagrzeje i go zgaszę, to już nie mogę odpalić. Muszę czekać 3-4 godziny, by ostygł i wtedy odpala bez problemu. Wymieniłem sterownik, świece i cewkę zapłonową oraz czujnik położenia wału. Nic nie pomogło. Proszę o pomoc. AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają...
A na ciepłym ma iskrę? Jest szansa że po prostu impulsator się przegrzewa (a jest w silniku). Jak się nagrzeje, przestaje podawać sygnał, więc moduł zapłonowy nie daje iskry. Ewentualnie po prostu masz za słabe smarowanie i zacierasz silnik.
Problem rozwiązany. Bardzo dziękuję użytkownikowi marekb1911. Problem leżał we wtryskach paliwa. Jak zimny odpalał bez problemu, Jak gorący również. Miał problem tylko taki półciepły. Długo kręcił i trzeba było dodawać gazu aby odpalił. Problem tkwił w mojej 4 od ponad roku i w końcu wszystko wróciło do normalności. W takich przypadkach jak komputer...
Jest opcja sprawdzenia tego czujnika jakoś? Można to sprawdzić poprzez odpięcie wtyczki od czujnika miał ktoś może taka podobna sytuacje i pomogło? Kosz wymiany czujnika i płynu to powyżej 100.
Kapsiy A możliwe że to powoduje głośną pracę i problemy z odpalaniem na ciepłym silniku ?
Jakby co, to mam do tego auta do sprzedania 100% sprawny gaźnik Keihin (+mixer gazu) + kolektor ssący + obudowa filtra powietrza + kopułka + kilka innych drobiazgów. Jeżdżone i sprawdzone bo miałem takie 3 szt. Oddam tanio. Ewentualnie jeszcze coś dołożę (np. alternator)bo nie pamiętam co mam, a chce się pozbyć z półki.
Witam, od kilku miesięcy borykam się z problemami w moim krążowniku szos, czyli Renault Laguna I 94, 2.0 8V z sekwencyjną instalacją gazową. W ostatnim czasie wymieniłem przepustnice, silniczek krokowy(nowy), kable, świece, kopułkę aparatu zapłonowego oraz jeden z czujników temperatury. Sprawdziłem także kompresje na poszczególnych garach i wyszło 10,8,8,10....
A ile mają przejechane? Wyjąć, obejrzeć i ewentualnie wymienić.
Może dawka rozruchowa nieprawidłowa? Są w tym czasie jakieś błędy na kompie? Temperaturę silnika i powietrza komputer widzi widzi prawidłowo?
Miałem identyczne objawy w innej kosiarce i winna okazała się cewka.
Może masz uszkodzoną odmę.
Tak, sprawdzić łącznik gaźnik cylinder, uszczelki, sprawdzić dokręcenie cylindra do karteru silnika.
Zawór EGR należy wykręcić,zobaczyć w jakim stanie jest grzybek(czy nie powypalany oraz czy nagar pozwala mu się zamykać).Prawdą jest,że te pompy lubią sprawiać problemy(najczęściej trudne odpalanie na ciepłym silniku).W twoim przypadku nie sądzę by to była pompa.Podjedź do kogoś niech sprawdzi wtryskiwacze i czy katalizator nie wycięty.Zaznaczyłem Ci...
BMW- Będziesz Miał Wydatki, silnik ok. poza tym wymieniłeś wszystkie jego wady, dodam jedna problemy z odpalaniem ciepłego silnika jak pompa swoje przepompowała.
Nastawniki pompy wtryskowej typu MES potencjometryczne w silnikach BMW TDS :P I oczywiście notoryczne problemy z odpalaniem ciepłego diesla.
Bo prócz dawki trzeba włączyć świece żarowe na ciepłym, tu są wasze problemy. Ten kabel powinien działać z vcds lite.
ciekaw jestem czy nie masz reduktora BRC. Jesli na samym paliwie jest ok a jak jezdzisz na gazie zaczynaja sie problemy to wydaje mi sie jedno ze po nagrzaniu przepuszcza zawor gazowy reduktora i jak auto zgasisz na gazie to mimo to pomalu gaz sie przedostaje do kloektora ssacego i nastepnie przy odpalaniu samochodu na benzynie robi sie strasznie bogata...
Zawalona przepustnica, czujnik temp lub czujnik położenia wału. Te tematy masz do sprawdzenia.
Witam! W tych samochodach czesta usterka jest uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chlodzacej.Znajduje sie on wraz z czujnikiem ktory jest do wskaznika na tablicy pod wyjsciem z termostatu.To bardzo czesta przyczyna takiego stanu.Silnik dostaje caly czas bardzo duzo paliwa i nie odpala.Jezeli jednak nie ma "iskry" to sprawdz czujnik polozenia walu.Jest...
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
A jak kosa odpala na samostarcie? Na przykład takim w aerozolu? Czy na samostarcie też są takie problemy z rozruchem?
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
Witam. Mój Osiołek ma problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku. Odpala zawsze, ale chodzi nierówno, strasznie kopci - od czarnego dymu się zaczyna, a później się robi szary. Wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło! Na zimnym silniku odpala elegancko, za każdym razem. Silnik 1,9 D DW8. Dzięki z góry za podpowiedzi.
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Czujnik temperatury ma wpływ na to jak odpala samochód bo dawka jest kalkulowana na podstawie temperatury i ciśnienia . W sterownikach Boscha odpięcie tego czujnika daje widoczną poprawę . W twoim aucie może być też sterownik Siemensa . Ja bym przede wszystkim wymienił czujnik temperatury na nowy i oryginalny . Jeśli sytuacja się nie zmieni warto podejrzeć...
Ja bym sprawdził cewki zapłonowe na świecach, dodatkowo czujnik wału korbowego. Miałem problemy z odpalaniem, szczególnie ciepłego silnika, po wymianie czujnika działa ok. Cewki jak nie były wymieniane wcześniej, to są tam sagemy francyskie straszna kicha. Pozdr
Wymiana czujnika nie pomogła. Wciąż są problemy z odpalaniem na ciepłym silniku.
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
Siemanko, Mam dwa problemy. 1.Pacjent to 1.9 tdi. Auto nie odpala na ciepłym silniku. Na zimnym pali na dotyk, a na ciepłem nie odpala. Silnik jak zejdzie z temperetury 90 stopni do powiedzmy 85 znowu pali bez problemu. Czujnik wałku położenia wału został wymieniony i problem nie zniknął. Ktoś miał podobnie ? 2.Słaba skuteczność hamowania. Auto słabo...
To zaworek do wyczyszczenia a przewody do przedmuchania. Tylko nie dmuchnij w wężyk idący do pompy bo rozwalisz membranę gaszaka.
Sprawdziłbym rozrusznik.
Bo bak się zasysa i panuje w nim vaku. Ten zaworek zwrotny musi być pewny że nie przepuszcza do tyłu. Bo trafiają się często lipne.
Witam, udało zdiagnozować się usterke. Okazało się że przycina mi się pompa paliwa. Wada została wykryta dopiero w serwisie. Jak samochód nie chce odpalić Pan pokazał mi gdzie mam postukać żeby odpalił. Także ta informacja na przyszłośc gdyby ktos miał podobne problemy :) Pozdrawiam.
Sprawdz czujnik "położenia wału" w jednej wersji masz go w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym,wtyczka nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany,ale ja mysle ze ze masz inny model ,w tym wypadku czujnik masz nad kolem zamachowym jest podlaczony...
Łańcuchy po stówce. Wymiana bez demontażu głowicy jest możliwa, ale nie taka prosta. Pokrywa jest ściśnięta pomiędzy miską olejową, a głowicą.
Podaj kod silnika.
Wywal rozrusznik, wyczyść, wymień tulejki, poinformuj o efektach.
Rozrząd bym raczej wykluczył bo jak Autor twierdzi na gazie jest dobrze. A co jak na ciepłym silniku odpalasz? Takie same są problemy czy lżej odpala? Czy ciepły silnik jeśli przełączysz z gazu na benzynę to też są cyrki?
Tak, kabloteka do sprawdzenia.
Luzy zaworowe i pokrywa zaworów czy nie pogięta.
Podepnij probówkę pod kable od pompy i się dowiesz czy prąd dochodzi w chwili gdy nie odpala. Jak dochodzi to pompa do wymiany , jak nie dochodzi to napstępny będzie przekaźnik do sprawdzenia.
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Robokop ma racje.... Kręcąc kołem pasowym możesz mieć trudność z obróceniem wału korbowego 2x ponieważ podczas kręcenia zachodzi cały cykl pracy. sprężania, pracy, wydechu i ssania. Podczas kręcenia możesz natrafić na opór związany ze sprężaniem mieszanki w cylindrze. Nie wiem czy dobrze kojarze ale podczas spręzania 2 zawory muszą być zamknięte dolotowy...
Może uszczelka między gaźnikiem a kolektorem puszcza?
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
gdy występował problem z odpaleniem odpiąłem wtyczkę od pompy paliwa i w ogóle nie docierało do niej zasilanie (ani przy przekręceniu zapłonu ani przy kręceniu rozrusznikiem ). Nie wiem czy to ma wpływ ale przy szybkim przekręcaniu kluczykiem przestawały nawet święcić się kontrolki na liczniku (rozrusznik kręcił normalnie) Szukaj gdzieś w okolicy licznika...
koledzy u 50% aut pomaga na tyle aby właściciel był zadowolony jest to półśrodek ale działa, proszę nie pisać że nie do tego jeżeli jest mała dawka na nastawniku to podnieść do 3mg i rezultat musi być co do zawartości flascha to ja mogę zrobić, rozwiązuje to problemy na zawsze
Moim zdaniem masz problemy z zaworkiem iglicowym pływaka lub tonącym pływakiem. jeśli w iglicy zaworka jest odciśnięty okrąg na stożku to gniazdo i iglica do wymiany.
Jeśli pali dobrze na zimnym to musi być to tylko i wyłącznie czuinik temperatury wody. Odłącz go i powinien na ciepłym zapalić na dotyk. Pompa może i by to była ale tylko wtedy gdy na zimnym też miał by problemy. Wtedy próbujesz plakiem przez rozebranie obudowy filtra powietrza. jeśli pomoże przy rozpalaniu to znaczy że pompa. Pozdr Głupoty piszesz,...
Zakręć gaz całkowicie na butli i zobacz wtedy czy nadal się będzie zastanawiać zanim zapali.
Jakie ciśnienie na listwie gdy nie zapala?
No niestety nie jest prosto , postaraj sie znaleść przekaźnik od świec i od niego poprowadz sobie przewód.
najczesciej tego typu usterka to modul zaplonowy sprobuj na cieplym silniku z popychu (mam taki sam problem ale nie wystepuje on nagminnie ) TO JEST 16V - KOLIZYJNY!!!!!!!!!!!!! kilka popychow i pasek rozrzadu moze pojsc sie pasc , remocik to pare K PLN maciekini: Ja mam taki sam, to jest standardowy problem. Poszukaj na forach np. tu www.tigra-team.pl/forum
Witam. Od jakiegoś czasu posiadam Omegę b 2.5 TD Na gorącym silniku nie pali ( bardzo rzadko odpali ) można kręcić i kręcić i nic... dodatkowo trochę szarpie głównie na 3 zwłaszcza przy przyśpieszaniu. Na zimnym silniku pali 100 na 100. Komputer nie pokazuje raczej jakiś błędów... proszę o pomoc każde info się przyda...
Spróbuj jak silnik jest ciepły odpiąć czujnik temp. płynu chłodzącego, o ile mnie pamięć nie myli jest z przodu silnika wkręcony w blok. Jeżeli po tym zabiegu silnik zapali bez problemu to znaczy że masz problem z pompą, lub zawór SPV, ale raczej pompa.
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
Zakładałem kiedyś do takiego silnika emulator temp. Objaw był podobny. Żeby to sprawdzić spróbuj go uruchomić po wcześniejszym podaniu plusa na świece. Nie musisz go długo grzać, wystarczy 3 sek. Jak Ci odpali to zakładaj ten emulatorek i śmigaj dalej(z tym emulatorkiem podpowiedział mi autoryzowany serwis!) Polecam emulator z Allegro. Tez kiedys zakladalem...
Jak nie odpala a spiralka na liczniku nie mrugnie może być 109.
To ile czasu ten wentylator chodzi? Przy sprawnym akumulatorze nawet jak pochodzi 20 minut to nie powinieneś mieć problemu z ponownym rozruchem.
Pompa w baku elektryczna więc sam się odpowietrzy
Najprościej zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury czy nie oszukuje. Sprawdź jego rezystencję gdy silnik jest ciepły.
Katalizator raczej nie, podepnij autko pod komputer.
w tych silnikach BMW/OPEL to jest temat do znudzenia......po prostu jest wyrobiona głowiczka pompy wtryskowej.Trzeba jechac na naprawe do fachowca od pomp wtryskowych,ewentualnie korekta programu sterujacgo silnikiem.
Ja miałem podobne objawy w hondzie accord ten sam rocznik, winnym okazał się przekaźnik pompy, niestety nie podpowiem ci gdzie on się znajduje w twojej hondzie. Winna też może być kostka stacyjki.
Dziwne że nikt nie sprawdził czujnika temperatury dla ecu. Jeżeli czujnik się rozjedzie a nie będzie miał przerwy lub zwarcia to komputer go nie wykryje jako błąd. Opisane zachowanie silnika wskazywałoby na ten czujnik. Zwłaszcza jak jest silnik ciepły to zalewa paliwem,wedłóg ecu silnik jest nadal zimny i zwiększa czas dawki paliwa.
Witam posiadam Golfa 4 1.9 TDI 130km mam problem z odpalaniem ciepłego silnika ! zimny silnik pali bez zarzutu .
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
A ten przepływomierz co jest na listwie wtryskowej pora zamykać
Wymagana jest korekta dawki rozruchowej. Każdy kto potrafi Vagiem się posługiwać zrobi to. Ewentualnie sprawdź stan akumulatora oraz ładowania.
Gdzieś w okolicy przepustnicy powietrza szukaj czegoś takiego http://3.allegroimg.pl/s400/11/51/02/03/... Umyj na początek zwykłym dynksem i zobacz czy pomogło. ]Link
Problemy z uzyskaniem wysokiego ciśnienia paliwa spowodowane zużyciem elementów tłoczących pompy. Jaki w tym ciągniku jest system wtrysku ?
Pomocy!! Mam nissana primera p12 1.8 +LPG. Przy odpalaniu mam problem bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Często kręci kręci i nic po chwili pojawia się chęci 03350 wymieniłem już czujnik polowania walka rozrządu i nic sprawdziłem rozrzad i jest dobry wymieniany 1rok temu. Często też mam problem z immo przez co silnik nawet nie kręci. Co to może...
W ciągu ostatniego tygodnia 2 razy zdarzyło się, że na ciepłym silniku pojawiły się problemy z odpaleniem. Po kilku próbach kręcenia odpalił, czuć było zapach paliwa jakby był zalany Gdyby był uszkodzony czujnik wału to raczej by go nie zalało. Moja szklana kula podpowiada temperaturę .:D Poza tym gdyby szwankował czujnik położenia GMP to zdzielenie...
Kukiz, a zauważyłeś jak agresywnie odpala ciepły silnik kiedy zdejmiesz wtyczkę z czujnika? Wiesz czemu i wiesz jakie mogą być następstwa? Usuń przyczynę a nie maskuj ją.
pomaga w tym wypadku to : wymiana słabego aku na nowy, regeneracja rozrusznika, podniesienie wartości dawki starowej, montaż wyłącznika na sygnale z czujnika G62 do sterownika silnika, zmiana map startowych przez tunera.
Skasować możesz odpinając klemę na 20 minut. Po tej operacji, odczytaj ponownie kody błędów i napisz na forum, cyfrowo oczywiscie.
Witam Panie i Panów podejmę się pod temat Toyota corolla verso 2004 116km mam taki sam problem zimny silnik odpala na ciepłym strasznie trzęsie przy odpaleniu i nie może zapalić jak troszke ostygnie pali odrazu dodam.wtryski są ok czy może to być zawór scv?Proszę pomoże ktoś jeżdżę id mechanika do mechanika najlepiej to by wymienili wszystkie części...
aby przeczyscic dysze nalezy odkrecic cztery srubki ktore trzymaja pokrywe gaznika. dysza znajduje sie w komorze plywakowej i trzeba ja wykrecic. skad jestes?
raczej nie ale możesz sprawdzić przepływkę czy się nie blokuje i masy do ecu (na kolektorze ssącym), zasilanie wtryskiwaczy (czy jest ok 11V przy rozruchu)
parownik by tak robił na zimnym silniku, albo gdyby było zimno, wydaje mi sie zee to jest le wyregulowana instalacja gazowa, najlepiej jechac do pana który zakładał i aby ja sprawdził w azie czego wyregulował :)
podepnij go i odczytaj wartości bierzące
Niestety mam problemy z odpalaniem na ciepłym silniku- w sensie pali tak po 3, albo czwartym obrocie...
To jest zwykły diesel 1,9.
Witam niedawno kupiłem BMW e39 z silnikiem 2.5 z sekwencyjną instalacją gazową Stag 300 od niedawna zaczęło mieć problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Rano gdy silnik jest zimny odpala bez żadnego problemu a gdy silnik się nagrzeje ma problem rozrusznik kręci normalnie i kręci i kręci i po chwili zaczyna silnik łapać i odpala aczkolwiek powiem że...
kolego jak odłączyłeś czujnik temperatury i pali to prawdopodobnie masz roziechaną mapę wtrysku musisz podiechac do serwisu albo do dobrego elektronika i wgrać nową mapę podobną usterkę miał vw caddy,oszukanie sterownika poprzez opornik ,,,,no będzie palił bo będzie widział niszął temperaturę,,,,,,,ale,,,. ALE? co masz na myśli?? opornik nie wiem jaki...
Staram się pomóc w diagnozie on-line. Jeśli na gazie chodzi OK to w sumie wykluczam problemy z układem zapłonowym. Sonda lambda też wygląda na sprawną bo jak podłączę interfejs do centralki gazowej AL700 to wskazania sondy oscylują właściwie. Attuator również reaguje poprawnie więc tutaj powinno być OK. Skupię się na tym czujniku temperatury. Który...
Witam! Mam podobny problem z tym że auto nie kopci, nie szarpie, pracuje równo, ma moc, tylko ma problem z odpalaniem jak jest ciepły, zimny pali dobrze.Sprawdzone zostały czujnik położenia wału, rozrządu są ok. Rozrusznik i akumulator są sprawne.Ciepłe auto odpali na plaka i zapali jak lekko przytkam dopływ powietrza.
jakie nastawy logiczne ma sterownik gdy nie dostaje sygnału z sondy lub np z czujnika temp jakie przyjmuje wartości? Żadne. Ten sterownik jest tak prosty że nic nie pamięta, niczego się nie uczy i nie ma żadnej samodiagnozy. Działa na podstawie sygnałów z czujników i jakiejś zaprogramowanej mapy czyli robi to co aktualnie czujniki mu mówią i nawet...
Witam mam mały problem z odpalaniem silnika renault clio 2-2002r-1,5 dCi. Gdy jest silnik ciepły, po jezdzie po wyłaczeniui silnika jest cięzko go ponownie odpalic po jakimś czasie, dzieje się to co jakis czas i nieraz zapala po 2-3 razie. Jaka może byc tego przyczyna?? Prosze o pomoc...
Serwis naprawia to wymianą rozrusznika. Sprawdź prędkośc rozrusznika musi być co najmniej 260 obr/min gdyż przy temperaturze silnika 80'C pompki wcześniej nie podadzą paliwa.
Masz kolego zużytą głowicę w pompie wtryskowej. Jak pisal kolega "tominex" prawdopodobnie masz do regeneracji pompe wtryskowa... Sprobuj zamiast chlodzic silnik powietrzem polac chlodna woda sama pompe wtryskowa. Jezeli silnik normalnie odpali to juz wiesz co masz do naprawy... Pozdrawiam.
problemy odpalaniem silnika wilgotne problemy odpalaniem silnika wilgoć problemy odpalaniem silnika wilgo
siemens gigaset zasilacz radio kondensator trzeszcz uszkodzona skrzynka elektryczna
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Obciążenie transformatora flyback - rodzaje i zastosowania Podział działki 2 ha oznaczonej 7 MNUMR w MPZP