Tak się teraz zastanawiam i chyba niezbyt precyzyjnie to wszystko opisałem. Kilka słów uzupełnienia. Mam to auto od 3 tygodni. Jeździłem kilka dni i wszystko było OK. Potem autko poszło do przeglądu (przebieg 124 tys.) 1. Wymieniony rozrząd 2. Olej 3. Płyn chłodniczy 4. Wszystkie filtry Odebrałem auto i zaczeły się problemy z odpalaniem silnika jak...
Sprawdzić trzeba jeszcze (przed zakupem drugiego kompa)czy instalacja wewnątrz nie struchlała gdzieś na otulinie przewodów (delikatnie poodchylać zewnętrzną izolacje w punktach narażonych na wilgoć lub temperaturę i posprawdzać otulinę przewodów na pęknięcia /rozsypanie).Masy wszystkie są i poczyszczone!!!
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
Ursus c330 zostawiony na deszczu Cześć, Rozumiem, że Twojego Ursusa C330 może dotknąć deszcz. Jest kilka kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest ochrona silnika. Deszcz i wilgoć mogą powodować korozję metalu, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak zużycie tłoków, cylindrów oraz uszkodzenie...
Co masz na myśli poprzez brak możliwości uruchomienia auta? Rozrusznik kręci a silnik nie odpala czy rozrusznik nie kręci wcale? Jeśli kręci a nie pali to podejrzewał bym IMMO. Jeśli nie kręci wcale to sprawdził bym najpierw czy na małej wtyczce PLD masz wszystkie niezbędne napięcia i masę. Na pinach 5 i 6 powinno być +24V, czerwone kable, na pinach...
Najprościej to podpiąć auto na zimnym silniku pod komp. i sprawdzić jaką temp. "widzi" sterownik silnika. Niekiedy zdarza się, że temp. silnika widziana przez sterownik nie odpowiada temp. rzeczywistej i wtedy mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika. (tzn. silnik ma temp. np. 5 st.C a sterownik odczytuje np. 20 st. C, błąd nie zostanie zapamiętany...
Hej, mam dokladnie ten sam problem od tej zimy. Wszystkie objawy są takie same. Kiedy jest sucho wszystko ok - silnik chodzi rownomiernie. Problemy zaczynaja sie podczas deszczu- silnik zaczyna sie dlawic az w koncu gasnie. Nie wiem co sie dzieje jezeli ktos zna rozwiazanie to prosze rowniez o pomoc.
Komputer pokazuje: "czujnik temperatury"
czy problem pojawia sie tylko na zimnym silniku? czy również na ciepłym sugeruje konieczność sprawdzenia czujnika temperatury silnika
Już tyle było propozycji jak by autor wszystko zweryfikował to dawno by jeździł. Hehe podpięty akumulator od samochodu skądś to znam. Przypomniał się mi kolega co chciał użyć baterii baterii 9V do zapłonu w MZ TS 150. Najlepszym sposobem w MZ jest przeróbka silnika tak aby nie wymagał akumulatora bo te silniki znane są z swej trwałości ale mechanicznej...
Od pewnego czasu mam problem z odpalnaiem, rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Kontrolka imobilajzera zachowuje się prawidłowo po włożeniu kluczyka (sprawdzono na dwóch kluczykach). Problem wystepuje zawsze po kilkudniowym nieodpalniu, gdy już po dłuższym kręceniu "zaskoczy" problem ustępuje i silnik odpala od pierwszego przekręcenia. Chyba tylko...
Problemy z rozruchem silnika na ciepło, przynajmniej u mnie w megance z silnikiem 1,4 16v były spowodowane czujnikiem położenia wału. Jak się okazało u mnie czujnik był sprawny jedynie zaśniedziałe było gniazdo i wtyk na samym czujniku po przeczyszczeniu problemy ustąpiły, można też go odkręcić i wyczyścić całego tak aby nie było na nim żadnych osadów...
ibiza 97' silnik 1.0 pod kopulka aparatu zaplonowego mam mokro widoczna woda. skad tam sie wziela? mam przez to problemy z zapaleniem. samochod trzymam w garazu.
Skuter Junak 4t euro 4 gaznik elektroniczny delltoro problem po odpaleniu kilka sekund gasnie po kilku krotnym odpalaniu zaskakuje i jest ok kiedy się rozgrzeje pracuje normalnie w czasie jazdy nie sprawia żadnych problemów po zgaszeniu odpala bez zarzutu elektrozawór ssania gaznika sprawny nie wiem co może być przyczyną że problem występuje gdy jest...
Sprawa jest dość dziwna. Podejrzewam kopułkę, wilgoć na cewce albo coś z modułem ale już mówię jak to wygląda. Otóż do tej pory Nissan palił jak marzenie. Zero problemów nowy akumulator itp. Ale od jakiegoś czasu, miałem wrażenie że w deszczowe i wilgotne dni czasami miał nieco mniej równą pracę silnika. (bardzo delikatnie dławił się po odpaleniu )...
Szanowni koledzy. Od dłuzszego czasu borykam się z problemami przy jeździe i odpalaniu na benzynie głównie gdy jest zimno lub duża wilgoć. Występują problemy z odpalaniem, jak odpali to trzęsie silnikiem i od razu gaśnie lub gdy chwile postoi i uda się utrzymać wyższe obroty, to z kolei po krótkim czasie podczas jazdy przy gwałtowniejszym dodawaniu...
Witam , miałem podobny problem ( Peugeot 307 SW 2003 r), z tą różnicą że moje auto nie odpalało po dłuższym postoju około 10 g0dz . czyli gdy ostygł silnik . Przyczyną była nie szczelna pompa paliwowa , koszt naprawy 350zł . Pozdrawiam
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
Witam Robiłem ostatnio Astrę z tym samym błędem - wilgoć dostała się do złącz i piny zaczęły gnić. Doraźna naprawa to wgrzewanie nowych pinów zrobionych ze szpilek, a na dłuższą metę wymiana sterownika z immo. Przyczyny oczywiście mogą być różne bo błąd który odczytujemy to najczęściej konsekwencja, a nie przyczyna sprawdź czujnik obrotów w pompie i...
Pod tym linkiem który podałem masz dokładny opis, rysunki, wszystko jest. Zarejestruj się, bo bez zalogowania nie widzisz rysunków, tylko sam opis... Tym nie mniej - to jest ten zawór z tyłu pompy, od strony przegrody (nie te od góry), pod plastikową osłoną, ten bliżej silnika, na rysunku twornik to część nr 126 http://img836.imageshack.us/img836/5148/...
Ja bym radził sprawdzić błędy spinając kostkę i je z czytać tak jak podpowiada norek (najlepiej żebyś jakiegoś kolegę poprosiła o pomoc) Co do tych silników 2.0 16v tzn C20XE to są z nimi przeboje sądząc po roczniku to masz ECOTECH. Czasami wystarczy opukać komputer lub sprawdzić wtyczkę czy wszystko jest ok i pomaga. Możliwe tez że kopułka ma mikro...
Witam , wszystkich. Poproszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Atego 1217 98r 4,2 litra vin WDB 89700571K320721. Obszernie opiszę sytuację: Zgasły zegary (z opcją diagnozy), wszystko wyświetlacz, obroty, temperatura i 2x ciśnienie, podświetlanie tablicy też gasło na postojowych po przekręceniu kluczyka. Tacho działa ale podświetlanie analogicznie do zegarów....
Podoginaj piny w wtyczkach od komputera silnika.
Jeśli chodzi o samo włączającą się klimę to w położeniu "grzanie na nogi" lub "na kierowcę" problem znika. W położeniu "na szybę" klima sama się załącza. Ponoć jest to związane z czujnikami temperatury/wilgoci w aucie, które to załączają klimę by "wygonić" wilgoć. Co do słabego palenia na zimnym silniku to u mnie sprawa pogorszyła się po wymianie rozrządu....
I tu się mylisz. Lepiej jest odpalić auto raz na dwa dni, niż zostawić je na 5 dni w bezruchu. Akumulator naładuje się, pobudzisz elektrolit, popracuje silnik. Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora (elektrolitu) i jego wydolności przy obciążeniu. To wiele Tobie powie. Ale dla silnika nie jest to dobre bo tylko wilgoci nałapie, jak już odpalać to...
Miałem to samo. Sprawdzałem iskrę na świecy po jej wykręceniu. Iskra była a silnik nie zapalał. Wówczas trochę zmniejszałem szczelinę na świecy. Chyba pomogło bo wreszcie odpalił. Po pewnym czasie wróciłem do szczeliny referencyjnej i też było podobnie. Co ciekawe, wymieniłem świecę na nową i nie pomogło. Wróciłem do starej pięcioletniej świecy i używam...
Mam taki problem i był bym wdzięczny za pomoc. Mam megankę 1,4 98r. Benzyna + gaz. Jakiś czas temu zaczęła mieć problemy z odpaleniem na benzynie jak był zimny silnik, Jak był ciepły chodził ok. Trzeba było kilka razy pokręcić i dopiero załapywał. Problem narastał z czasem było coraz gorzej. Ostatnio auto zaczęło szarpać kiedy było zimne. Jak się rozgrzało...
Witam Szukałem odpowiedniego forum i mam nadzieję, że trafiłem na odpowiednie ;) Posiadam Kadeta 92 rocznik, 1,6 silnik, benzyna. Chciałem od razu zaznaczyć, że mam dwa problemy, jeden z elektryką, drugi natomiast dotyczy spalania (przynajmniej tak mi się wydaje). Użyłem więc tematu o tematyce elektryki mam nadzieję, że nie będzie to stwarzało jakichkolwiek...
Witam. Posiadam Matiza rocznik 1999 (silnik 0,8), wersja koreańska, 196k km. Ostatnio miałem problemy podczas mrozu żeby go odpalić, mianowicie musiałem próbować na 2-3 razy go pokręcić. Niestety nadszedł dzień że nie odpalił. Po naładowaniu aku, który padł po tych próbach, odpalił i od 2 dni zapala bez problemu. Dodam, że auto nocuje pod chmurką; problem...
ta usterka sprawiła ze poczytałe m trochena ten temat podczas czyszczenie filtru dojzałem delikatne pekniecie gumy pomiedzy filtrem a silnikiem (tejod powietrza) to pewnie pszez ta małpe dzieki alll ale regulacja i tak mnie czeka bo po miescie pali mi 12l lpg i mam problemy z odpalaniem na gazie a wczesniej chodził silnik tylko na gazie od lipca do...
Ale czego nie ma cisnienia paliwa? Wogole cokolwiek wiesz o tym silniku.?
Witam Posiadam problem z Mercedesem w211 3.2 r6 om648 204km. Auto gasnie podczas ruszania (automat) najczęściej po myjni po czym odpala normalnie. Wyskakuje check engine a błąd mówi "Za niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej" Wymienione/podmienione zostało już prawie wszystko od wtrysków po podłączenie pompy paliwa na krótko do akumulatora....
FIAT Doblo. rocznik 2006, 1.3 multijet, 75KM. Auto od nowości w naszych rękach, więc wykluczam jakieś druciarstwo. Problem w tym, że ostatnio jest problem z odpaleniem - wskazanie na immobilizer [świeci żółta lampka autko z kłódką]. Początkowo myślałem że to immo - ale wykluczyłem, i stawiam raczej na inny problem elektryczny bo: 1. czasami jednak odpala...
Odlaczaj po kolei układy o których wspomniałem. Możliwe,że silnik od spryskiwaczy dostał wilgoci.
zaczni od sprawdzenia masy przy silniku moze ja poprostu ''gubic'' zwroc uwage czy gdzies przy podlaczeniu masy do karoseri nie wdala sie korozja .
Witam Poczytałem trochę na forum o alternatorach w tym modelu samochodu i wiem że są z nimi problemy. Postaram się opisać mój przypadek i mam nadzieję że ktoś kto zna się na rzeczy będzie potrafił mi odpowiedzieć. W moim przypadku miałem problem z cieknącą pompka vacum (nie wiem jak dokładnie się pisze, ale każdy pewnie wie o co chodzi). Znajomy przywiózł...
Po dwóch latach stania wilgoć mogła uszkodzić iglicę, zawór. Dobrze by było wyjąć gaźniki i wyczyścić. To nie jest prawidłowa sytuacja.
Golf 3, 1,4 , mono, 95r, seria silnika ABD Szukam na forum od kilku dni, kilka pomysłów jest, ale może komuś coś się nasunie, może autko ma jakiś charakterystyczny objaw :/ W sierpniu zaczęły sie problemy - po nocy w garażu (!) odpalał super, po wyjeździe na ulicę przy dodawaniu gazu, ale dopiero na 2 silnik zaczynał mulić, podobnie na 3 i dopiero po...
Posiadam Fiata Albea 1.2 16v z 2002 roku. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka z akumulatora i po pomiarze napięcia stwierdziłem że nie mam ładowania aku z alternatora. Ile kilometrów ujadę jeszcze na samym aku żeby dojechać bezpiecznie do mechanika. Wydaje mi się że padł alternator (szczotki lub regulator). Od pewnego czasu gdy go odpalałem z rana podczas...
(...) ckp i przekaznik pompy paliwa ale to raczej musi mieć jakiś związek z niedziałającym obd2. Auto było sprawne, jeździło i wszystko było co jakiś czas sprawdzane i kontrolowane. Do obd2 dość często się podłączałem i jak zostawiłem samochod na zimę i nie był ruszany przez kilka miesięcy to przestał dzialac Wprowadzenie Z Twojego opisu wynika, że...
Może to nie wina temp. powietrza, tylko wilgotności.. Być może dostaje się gdzieś wilgoć, bo raczej temp. pow. niema zbytniego wpływu na odpalanie silnika benzynowego..
czujnik połozenia wału znajduje sie przy kole zamachowym. sprawdz kostke która jest przy nim czy nie dostała sie tam wilgoc.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Sprawdz cewke zaplonowa.Mogla ulec uszkodzeniu,bardzo czesto powstaja pekniecia na jej obudowie gdzie dostaje sie pozniej wilgoc. http://obrazki.elektroda.net/49_12865745...
hmm... a uklad zaplonowy sprawny, moze nie bardzo i z rana wilgoc robi swoje.
Czujnik raczej powinien być oryginalny do tego modelu - może to właśnie powodować problemy. Z tego co pamiętam to ABU miał 1 czujnik, który podawał temperaturę na zegary i do ECU (ale zaznaczam, że piszę z pamięci i mogę się teraz mylić - ogólnie jak masz 2 czujniki to oba będą obok siebie koło termostatu) Sprawdź jeszcze czy oporność masz taką samą...
problem sie nasila gdy jest wilgoć nie wiem czy patrzyc na przebicie na kablach wn krece silnikiem czóć paliwo ale odpala po dłuższym czasie jak jest sucho odpala na zimnym od strzała
Witam. Mam Audi A3 8P z 2003 roku, 2,0 tdi, 140 konne. Problem polega na tym, że dzisiaj przy odpalaniu po przekręceniu kluczyka środkowa część licznika, to okienko co pokazuje zużycie itp wcale się nie zapala, a po przekręceniu zapłonu silnik odpala i po sekundzie gaśnie i tak w koło. Przy przekręcaniu kluczyka słychać takie dźwięki przy silniku, jakby...
Sprawdź wiązke przewodów przy sterowniku jak i sam sterownik silnika (lewa strona komory silnika pod akumulatorem). Miejsce newralgiczne w LT i Sprinterach, wilgoć robi spustoszenie w okablowaniu i wnętrznościami sterownika.
Na twoim miejscu powymieniał bym przewody,kopułkę i palec a także świece.Duża wilgotność powoduje przebicie a jak silniczek złapie ciepła i odparuje wilgoć,będzie trochę lepiej.
Zapomniałem powiedzieć że jak już odpali to zanim się nagrzeje silnik to gaśnie przy każdym wysprzęgleniu
Tradycyjnie, odpalić silnik, spryskiwacz w rękę i psikć po kablach i cewce aby namierzyć przebicie,
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do wyczyszczenia nalot, delikatnie przeszlifowano papierem...
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo samochodów z tym przyjeżdża ze względu na wilgoć.
Współczuję wiem co to jest!!!!!!!!!!!! Ale naprawdę spr. ten czujnik tam gdzie go podałem. Teraz naprawdę możesz mieć problem, gdyż masz dużą wilgoć w silniku. Pozdrawiam gorąco!!
mam problem z lanosem: stał ponad miesiąc bez akumulatora i teraz brak iskry i brak paliwa. Pompa paliwa sprawna. Po przekręceniu kluczyka nie świeci kontrolka CHECK a lampka immo gaśnie.I w okolicy komputera zauważyłem wilgoc. Przewody WN jak i świece są nowe. Prosze o pomoc w tej sprawie. Silnik to 1.5i OHC
szczerze mówiąc trochę było i jak zajrzałem do kolektora tam też trochę wilgoci podobnie olej pod pokrywą silnika taki wodnisty .
zainteresuj się przekaźnikiem 109 albo przynajmniej poczytaj na jego temat - brak błędów w sterowniku silnika i takie objawy to właśnie jego sprawka.
Witam wszystkich. Mam taki problem z Elegantem mianowicie rano nie chce odpalić rozrusznik kreci paliwo gaźnik dostaje. Natomiast popołudniu gdy zazwyczaj wrócę z pracy po 15 odpala bez problemu wystarczy lekko zakręcić i silnik chodzi. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem, może rano gdzieś wilgoć na elektrykę się dostaje. Będę wdzięczny za...
Cewka ? Gdyby to o nią chodziło, to raczej by chyba nie palił także podczas suchej pogody. Po wymianie kabli WN , profilaktycznie założyłem ochronę na cewkę w postaci materiału nie przemakalnego, i na razie odpala(czasami za 2-3 razem). Mam pytanie Czy iskrzenie z kopółki aparatu zapłonowego- (tak jakby z 2 styków) może wpływać na utrudniony rozruch...
Zakładam że nie masz jeszcze cewkofajek w tym modelu. Miałem podobny problem w polo. Obudowa cewki była pęknięta i gdy było wilgotno albo po nocy to nie chciał odpalić. Jak komora silnika się nagrzała cewka wysychała i było OK, ale jak znowu postał trochę to problem się powtarzał. Jak stoi w garażu to nie jest narażony na wilgoć tak jak na zewnątrz.
Być może wilgoć się dostaje i po rozgrzaniu silnika wyparowuje. Posprawdzaj połączenia przewodów.
sprawdz paluch czy nie jst przepalony. ja tez mialem problem ze samochod dostawal troche wilgoci i nie chcial mi odpalac... wymienilem aparat zaplonowy caly i pomoglo
Przyczyna była wilgoć w sterowniku silnika. Po wymyciu i przelutowaniu płytki jest komunikacja z silnikiem i auto odpala. Dziękuję wszystkim za pomoc. Zastanawia mnie ciągle oporność lini K miedzy sterownikiem silnika, a licznikiem.
bmw jest na pompie wtryskowej Vp 44 pompa wytwarza cisnienie,popuszczalem rulki tuz przy wtrysku i ropa pryskala na wszystkie strony... przy kreceniu obroty normalnie widac na testerze,mase zasysanego powietrza nawet dawke wtrysku...bleddow nie ma w pamieci... mysle ze to bedzie jakis problem od strony elektronicznej... tylko nie wiem gdzie szukac......
(at)gabikam nie :) od pół roku stan płynu chłodniczego jest na stałym poziomie, nie dolewałem nawet kropli. Kompresji nie sprawdzałem, ale raczej jest ok bo mocy samochód ma tyle, że w zasadzie tylko super carów nie wyprzedzam :P hehehehe :) Drugi samochód - Skoda Fabia - żre płyn a nie ma tylu białych oparów jak Subaru przed ustąpieniem objawów. Dzisiaj...
ja bym najpierw wymienił kable WN moze jest gdzies przebicie z powodu wilgoci a jak sie rozgrzeje to jest dobrze.
Witam. Mam problem z Mazdą MX-5 1996r. Pare razy zdarzyło się tak ze po deszczu, wilgoci odcinało zapłon i przez kilka dni nie odpalał silnik. Po kilku dniach wracało do normy aż do kolejnego deszczu. Możliwe ze nawala immobilajzer ale wygląda na to ze jakieś styki musza dostawać wody i nie łączą. Nie mam juz siły do tego :( gdzies wyczytałem ze może...
Sprawa jasna .Wymiana i po sprawie (kamień lub wilgoć w czujniku płynu ) A jak tam kontrolki silnika i układu chłodzenia ?.
dziękuje kolego decybel91 , pomogłeś mi w rozwiązaniu problemu.powód - wilgoc w bezpiecznikach i zaśniedziała masa silnika. jendak to nie koniec,po odpaleniu zapala sie po ok 30sek ładowanie
Na dodatkowej świecy może być iskra,ale na tych co są wkręcone niekoniecznie.Zapytaj Siebie kiedy wymieniałeś te świece a będzie wszystko jasne.Jest pogoda jesienna,wilgoć i takie niestety cuda mogą się zdarzyć.
punkt piąty przedmówcy wydaje się byc prowdziwym , samochód sporadycznie odpalany i na krótko nie osig temperatóry i ta wilgoć przeważnie z różnicy temperatór ,nie może uczciwie opuścić wnętrza silnik i oleju zatem bez paniki [ta maż występuje pod korrkiem] jeśli cały olej to, maż no to już inny temat
Profilaktycznie obejrzyj kopułkę aparatu, wysusz jeśli jest wilgoć = to częste przypadki. Wyjmuj wszystkie widoczne wtyczki i susz. Sprawdź, czy jest iskra. Nie wiadomo gdzie dostała się wilgoć więc może trzeba będzie poczekać aż wszystko dobrze wyschnie.
Auto postalo 3 tyg na słońcu i sie naprawilo!!!! Kontrolki zgasly, auto odpala i gasnie tak jak wcześniej. Czary mary? Wilgoć? Skrzaty? Oszalalem. Dzieki za pomoc Panowie. Jak cos sie zmieni napisze
"Upoważnienie dostępu i rozruchu - błąd" "Tablica wskaźników - Uszkodzenie" Sygnatury kluczy immobilizera są zapisane w liczniku. U ciebie jest uszkodzenie licznika, co może skutkować brakiem zezwolenia na start w sterowniku silnika. ... brak komunikacji z licznikiem, brak połączenia z pętlą immobilizera, usterka transpondera immo w kluczyku, zimne...
Sprawdź klemy akumulatora.Jak są zaśniedziałe i mają słaby styk to przy odpalaniu będą się lekko " paliły" co powoduje dziwny zapach chemiczny.W połączeniu z wilgocią powietrza to zjawisko będzie się nasilać
Otóż mam problem z odpaleniem samochodu rano. Zazwyczaj wygląda to tak że odpalam samochód ok godz 10, nie chce odpalić, rozładuje akumulator, ładuje go do 14 wsiadam i zazwyczaj odpali praktycznie od kopa. Potem jak chwile pochodzi to cały dzień już nie ma problemu z odpaleniem. Moje podejrzenia są takie że to coś związane z wilgocią... Co o tym myślicie?...
Maluch jest nieco bardziej chroniony przed zalaniem, poprzez jego specyficzne zasilanie powietrzem - wloty powierza pod bocznym okienkiem. Dobrej jakości przewody i w miarę uszczelniony rozdzielacz zapłonu też są pomocne. Samochody o klasycznym zapłonie ciężko odpalają gdy są wilgotne ale gdy chodzą to wilgoć czy woda im nie przeszkadza. Ale już mój...
W samochodzie marki Ford Mondeo 1.6 Kombi ponoć popsuł się sterownik silnika. Stał sobie on prawie przez całą zimę ani razu nie odpalany, aż zaczęły się problemy z odpaleniem go. Silnik raz odpalał a raz nie odpalał.Przy przekręcaniu stacyjki kręciły się wentylatory na chłodnicy dość długo a jak przestawały się kręcić to samochód dało się odpalić a...
Podczas jazdy zapaliły się 4 kontrolki na raz, przy niskich prędkościach albo ruszaniu auto gaśnie, po czym kręci chwilę i dopiero odpala. VCDS wykazał czujnik położenia wału albo całą wiązkę do wymiany. Może to być od tego, że osłony nadkoli i silnika z dołu są ściągnięte i dostaje się wilgoć do przewodów i czujników i świruje? Po skasowaniu błędu...
jak wiadomo ecu i przekaźnik pompy oraz 3 małe kostki jedna z jednym przewodem na pompę . kolejne przewody do zegarów i napięcie po stacyjce więc można to sprawdzić i jeszcze sa te dwie kostki przy silniku okrągła i płaska może dostało się trocho wilgoci i głupieje :) tak jak w fordach
Jak chwycił na samostarcie to znaczy że iskra jest. 1. Napisz mi jak silnik się zachowywał jak dałeś samostartu i zacząłeś go odpalać czy od razu równo wszedł na obroty, czy wchodził skokami, czy jak ?? 2. Czy przed wyłączeniem silnika przełączasz go na benzynę i czekasz aż trochę pochodzi sobie niej. 3. Czy gaźnik był kiedykolwiek regulowany ? 4. Masz...
Najczęstsze usterki to kable w przelotkach (szczególnie drzwi kierowcy ) Uszkodzony/zalany moduł przy silniku podnoszenia szyby w drzwiach kierowcy (jak i pozostałe modułu). Uszkodzenia wiązki pod dywanikami (zgniłe od wilgoci). Ja w takich wypadkach odpalam VCDS i łącze się modułem komfortu .Pierwsze błędy potem stan magistrali cyfrowej czy widzi modułu...
Ja obstawiam czujnik położenia wału lub uszkodzone połączenie kablowe między czujnikiem a centralą. Może być gdzieś uszkodzony kabel i łapie wilgoć i jest połączenie a jak się silnik nagrzeje, woda zostanie wyparta i połączenia brak.
Pobór prądu z akumulatora powinien spaść do wartości bliskiej 0 gdy wyłączysz silnik zamkniesz drzwi i zgaśnie licznik (ok2-5minut). Jeśli się tak nie dzieje możesz mieć np zalane (wilgoć) w BSI. A problem nieodpalania może być rozrusznik - aby HDI zapaliło powinien dawać ok 220rmp (ile daje można sprawdzić w PPS)
Aha rozumiem kolego Tzok ale no właśnie cieżko uwierzyć że z tego powodu by silnik nie odpalał . Jutro sprawdzę impulsy na wtryskiwaczach , a możliwe że z powodu niskich temperatur i ta wilgoć pod maska spowodowała uszkodzenie któregoś z obwodów sterowania wtryskiwaczami ?? Dodano po 35 Jeszcze jutro przy tej czynności którą będę wykonywał( sprawdzanie...
Witam! Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.1 (1985r.). Samochód ten jest meteopatą! Otóz kiedy tylko pojawi się wilgoć (deszcz, mgła, rosa) nie mogę odpalić! Rozrusznik kręci jak oszlały, a silnik ani nie kaszlnie. Dodam, że kiedy jest mróz i mie ma wilgoci, odpala bez problemu. Na walke z tą uciazliwą usterką wydałem sporo kasy. Na skutek...
nie musi być całkowicie uszkodzony może być gdzieś nadpalony i wystarczy sprawdź iskrę jak nie będzie chciał zapalić czy wychodzi z cewki cały czas czy przerywa ,Coś ci podpowiem ściągnij kopułkę weź drobny papier ścierny przetrzyj papierkiem palec na tym miedzianym i styki kopułki, sprawdź może wilgoć masz też wtedy może raz palić raz niee
Witam Wszystkich. Mam następujący problem z moim Sharanem, mianowicie przy dużej wilgoci na polu na zewnątrz lub w mrożne dni nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora na desce, silnik odpala normalnie. Problem w tym, iż nie da się go potem zgasić, przekręcam kluczyk, wyłącza się dmuchawa wnętrza, radio, natomiast na desce świeci się kontrolka...
Auto jak w temacie. Nie ma problemu nawet przy -20 stopni na dworze zimny silnik odpala od strzała. Pochodzi 5 minut ( wskazówka temperatury nawet nie zdąży się podnieść ) lub przejadę 1 km gaszę auto idę do sklepu i po 5 minutach już trzeba kręcić kilka razy po 5 - 10 sekund żeby zapalił. Ogólnie lepiej zapala jak 1 raz pokręcę ok 5 sekund - wyłączam...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Ciśnienie to ostatni pomiar w serwisie , po co się stresować,jak ciśnienie będzie złe to koszty naprawy będą wysokie lepiej skupić się na podstawowych usterkach ,chyba że silnik jest totalnie zajechany.(za niskie ciśnienie na 1 lub 2 cyl. nie powoduje problemu z zapalaniem,tyle że silnik zapala na 2 cylindrach a pozostałe startują póżniej)Tylko skąd...
Wszystko było by ładnie pięknie gdyby nie fakt, ze kable świecą i to widać bez zraszacza. Przebicie ustępuje jeżeli jest związane z wilgocią i po nagrzaniu silnika ustępuje. To może inaczej. Auto stoi w blaszaku dwie doby. Odpala normalnie(pb95) silnik pracuje na benzynce wyłączyłem gaz po co ma się włączać, auto się nagrzewa i nie równo pracuje ja...
w moim escorcie gdy padl przeplywomierz na zimnym silniku ledwo co zalapywal a widział Tico na oczy kiedykolwiek? tam nie ma silnika od forda escorta , nie ma przepływomierza, nie ma silnika krokowego, nie ma sterownika, nie ma nic. jest gaźnik. jeżeli dalej nie odpala tak jak pisał poprzednik sprawdzić przede wszystkim luzy zaworowe, ewentualnie wyregulować...
Witam otóż jestem posiadaczem Citroen Xsara 2 1.6 16v Mój problem polega na tym iż , gdy są deszczowe dni jest dużo wilgoci , to ona musi mi się dostawać gdzieś do silnika, ponieważ gdy odpalam jest wszystko okej, ruszę zmienię na 2 bieg i zaczyna się . to znaczy miga kontrolka check engine po chwili znika ale auto robi z rury wydechowej tu tu tu przy...
Kurcze no już niewiem o o chodzi,niby wszystko ok wygląda ale problem dalej jest teraz jak odpalałem jakiś czas tylko na gazie to jakby było troche lepiej z tym zapalaniem,maksymalnie za trzecim razem silnik zapalał normalnie,nie wiem czy może pogada ma wpływ moze była jakas wilgoc po zimie teraz wszystko dopiero schnie no nie mam pojęcia bladego. Do...
Astra 16i - Objawy pojawiają się rano i wieczorem(prawdopodobnie niższa temperatura i wilgoć) Po włączeniu zapłonu - na desce nie włączają się żadne kontrolki(silnik, olej, akumulator, ręczny- a jest zaciągnięty) Odpala normalnie (słychać załączenie komputera) po kilku chwilach pracy silnika zapala się komtrolka akumulatora (blado świeci a po zaciąniięciu...
Pierwszą rzeczą, którą bym sprawdził jest układ zapłonowy (zwłaszcza kopółkę i palec, a najlepiej od razu to zmienić, łącznie z przewodami). Teraz po nocy jest wilgotno, a materiały z których wykonane są te elementy robią się po jakimś czasie higroskopijne (wchłaniają wilgoć), i dostają przebić. To może powodować trudny rozruch zimnego silnika. Jak...
https://obrazki.elektroda.pl/8222530800_... Podłączasz to jesienią, odłączasz wiosną, wszystko bezobsługowe. Odpalanie co tydzień-dwa samochodu stojącego całą zimę przynosi więcej szkody niż pożytku. Na skutek zmian temperatur wydziela się wilgoć, rdzewieje układ wydechowy i elementy silnika, olej jest ciągle niewystarczająco rozgrzany,...
problemy odpalaniem silnika wilgotne problemy odpalaniem silnika wilgo problemy odpalaniem ciepłego silnika
drukarka xerox brudzić ostrość telewizor kupić pralkę miele
podłączenie kuchenki elektrycznej podłączenie kuchenki elektrycznej
Mercedes ML W163 – jak wyłączyć sygnał ostrzegawczy BRAKE, kontrolka nie gaśnie Hager SBN463 – zasilanie od góry czy od dołu? Montaż, normy, praktyka