Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km punkt naprawy : ASO MERCEDES BIALYSTOK ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 ) autoryzowany serwis obslugi bialystok PROBLEM : Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000...
przemyć silnik Nie! kategorycznie nie wolno płukać układu smarowania w aucie z dieslem. Sprawdz jeszcze szczelność dolotu i ciśnienie oleju, ale na turbinie.
Mercedes Sprinter 903 2.2 CDI – nie działa sterowanie turbosprężarką, sprawdzam N75, podciśnienie, aktuator i zmienną geometrię VGT. Jakie są typowe usterki i testy?
Zgnity przewód na belce z przodu od zaworu sterowania turbiny.
Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri. Żart. To nie jest żart. Obie turbiny mają stałą geometrię, a regulacja jest przy pomocy bypassów. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz Adaptację robisz po wymianie? Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta Też jestem...
czym to czytales? mi wychodzi ze jest to czujnik cisnienia paliwa a nie turbiny?
Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km PROBLEM : Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000 ) . Wiadomo , jak dochodza na luzie do 3000 obrotow to i jadac sprinterem nie da sie szybciej niz 80-90 kmH na prostej drodze i...
ale tak, czy siak wszystkie obwody we/wy do ECU bez zewn. zasilań i masy. Zasilanie wspólne po przekaźniku, masa ze sterownika.
wtryski leją a wąż od turbiny morze pęcznieć
Pod filtrem powietrza masz zaworek sterujący turbiną, pewnie on padł, typowe dlatego sprintera. Na początek go wyjmij i obstukaj może sie zawiesił, bo to również często się zdarza. Jeśli na krótko turbo ci pompuje to na 99% przyczyna tkwi w tym zaworku. Podciśnienia dobrze podłączone, powinno być jak w Twoim opisie.
Czujnik pierwszy z przodu zagięty znajduje się nad turbiną
Masz gdzieś zielono. Musisz szukać po złączach.
Konkretnie do podanego numeru podwozia producent potwierdza 000 153 41 79 000 153 61 79 611 153 05 91 611 153 10 91 Są to numery zamienne bez żadnych przeróbek. ...11 91 nie jest wyszczególniony w liście zamienników, a jak wykazują kody MQ będzie najprawdopodobniej różnica w mocy. EDIT: Dokładnie: MQ3 to Eng. OM 611 DE22 A 60 kW (82 hp) 3800/rpm MQ4...
Chodzi o to ze byla zamawiana dolna rurka spływowa od turbo do tego silnika w serwisie mercedesa po numerze vin , i ta rurka niepasuje, jest powyginana pod innymi kątami, wychodziło by więc ze to jest rurka do turbiny z geomertia. Silnik był zmieniany ale na taki sam(82km kod silnika 611.987). Niejest możliwe zeby był mocniejszy motor ,bo w mocniejszych...
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Mam sprintera 212 95r.Czasem mam problem z gazem.Auto nie osiąga pełnej mocy i strasznie wolno prześpiesza. Prawdopodobnie siada elektroniczny gaz i nie wiem czy bede musiał na serwis jechać ??Miał juz ktoś podobny problem??
Witam wszystkich może ktoś się kiedyś spotkał z podobnym problemem ,otóż wszystko jest ok tylko turbinka nawala tzn. sterowanie żaluzją turbiny (brak reakcji ) sprawdzałem ten zawór z cięgnem na ciśnienie i chodzi ,więc stawiam na sprężarkę ... Interesuje mnie wasza opinia pozdrawiam :)
Witam. Dziś szef przekazał mi sprintera 1 generacji. Poruszałem się transitem z 2002r. i nie byłem zadowolony. Niestety jest to auto które swoje przeżyło. Dziś zauważyłem kilka usterek a kilkanaście już naprawiłem. Wstawiłem dziś nową szybę czołową. Wymieniłem olej oraz świece żarowe. Silnik mam 2.3D taki sam stary dobry diesel jak w kaczce. Niestety...
sprinter 212 2.9 od jakiegoś czasu słyszałem coś jakby stukanie ,a że nie było ono wyrażnie słyszane więc nikt tego poza mną nie słyszał , więc myślałem, że jestem przewrażliwiony . Auto jechało poprawnie nie odczuwałem utraty mocy, nie ubywało też płynu i oleju. ńagle zaczął mi strasznie dymić na jasny kolor. Czy może mi ktoś powiedzieć co może być...
Turbina puszcza olej.
Należ zrobić logi dynamiczne ciśnienia turbo. Jeśli ciśnienie rzeczywiste przekracza wartości zadane to trzeba wyczyścić geometrie w turbinie
Tak więc wygląda na uszkodzenie turbiny, lecz dopiero diagnostyka całą prawdę Ci powie. pozdr
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Cos z turbina sie dzieje i sonda to widzi i zglasza blad
zgnite kable do zaworu sterowania turbinom
To jest ten stary 2.3 D na mechanicznej pompie z wtryskiem pośrednim, bez turbiny?
jakbyś nie miał turbo to byś nie miał czegoś takiego ;) u kolegi kiedyś w sprinterze było coś w podobie a chodziło o powietrze dostarczane do turbosprężarki - mianowicie było ono gorące no a wiadomo przecierz że lepiej mieszanka zostanie spalona im bardziej chłodne powietrze dostarczymy i to jest zadaniem intercoolera, napisz czy masz intercooler czy...
Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
witam , kolego nie spotkales sie z takim problemem om 651 2015 rok jak jest zimny zapali i sie tlucze w silniku jak bys do szklaniki wsadzil sztutce i po jakims czasie to ustepuje .... umial bys mi cos podpowiedziec auto ma przejechane 93 tysiace.
Tylko zmienna geometria. Gość który robił turbinę, robi turbiny od ponad 20 lat i twierdzi że turbinę mam w porządku.
Zaworek podmieniony też był z innego sprintera, takie same numery! Przewody całe!
w sprinterach czesto peka rura gumowa doprowadzająca powietrze z turbiny do kolektora
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
witam czy ktoś mógłby napisać jak podłączyć przewody podciśnienia zaworu doładowania turbiny w sprinterze 2.9 1996 rok i jak nożna sprawdzić czy zawór jest dobry? za wszelką pomoc szczerze dziękuję
Słabo się nagrało, ale musisz wiedzieć że 1000hPa jest ciągle, do tego dodaję się resztę, w piku było około 2570hPa, tak więc wydaje mi się że w normie, mam porównanie do 906 z tym silnikiem i pomimo że w sprinterze jest mniejsza turbina, to ciśnienie doładowania było podobne. Nie wiem czy było kiedyś coś "modzone" w sterowniku, mam auto dość krótko,...
Witam serdecznie. Mam problem z wyciekiem oleju. Winowajcą jest rurka "idąca" od turbiny do miski oleju. Niestety nie wiem jak ona się nazywa i gdzie mogę ją dostać. Zrobiłem zdjęcia (najbardziej wyraźnie jak mi się udało) http://obrazki.elektroda.pl/4475705900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4463459700_1... Znalazłem...
Nie puszcza. Te buczenie o którym wspominałem na początku tematu to nastawnik turbiny się załącza ( elektryczny)i wtedy kopci. Po kilkunastu sek nastawnik się cofa i kopcenie ustaje
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
Na tym bezpieczniku masz podgrzewacz odmy.
Witam może turbina się kończy. Odłącz przewód pomiędzy kolektorem a głowicą i odpal.
Jestem na etapie przekładki słupka 2.9 do Sprintera z w210. Chciałem zostawić turbinę od W210, ale widzę, że jest ona sterowana przez zaworki z ECU, natomiast w sprinterze podciśnienie z gruszki połączono krótkim wężykiem do obudowy turbiny. Domyślam się, że musiałbym dorabiać wiązkę do ECU i użyć tych zaworków z W210. Do tego chyba konieczna też przepływka...
Sprint12 to taki mały tester mający możliwości porównywalne ze STAR DIAGNOSIS . Mam na myśli jakość nie ilość diagnozowanych systemów. Ten błąd pochodzi od układu sterowania turbiną . Sterowanie jest proporcjonalne za pomocą podciśnienia i to właśnie trzeba sprawdzić . Jeżeli będziesz potrzebował pomocy lub chcesz zobaczyć jak pracuje SPRINT12 pisz...
Filtr powietrza wymień bo może turbina dostawać za mało powietrza,a potem sprawdź przepływomierz-każdy mechanik od "niemców" wie co to i gdzie to. (Zamontowany gdzieś na obudowie filtra powietrza-różnie w różnych autach)
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
U mnie we wiosce miał jeden facet C-360 z turbiną od Sprintera o pojemności skokowej silnika chyba 2.8L. Kopa to miała. Nie było mowy żeby nawet na 4 biegu ciągnik się przydusił podczas uprawy w polu. Nawet dawała rade z prasą walcową Welgera 120x120. I bele były dość dobrze zbite. Ale już po 2 latach robił remont skrzyni, może też zawiniły szersze...
Podpis masz mechanik i pytasz do czego służy ten zawór.
Co dokładniej? Nie wiesz gdzie jest turbina w twoim mercedesie?
Jest to rocznik 2001. Ciężko mi powiedzieć jaki to samochód. Jest to samochód specjalny a dokładniej ambulans. Wrzucam zdjęcie: http://obrazki.elektroda.pl/9510152200_1... Dodatkowo dzisiaj zobaczyłem wyciek oleju. Z tego co się zorientowałem wyciek jest z rurki która idzie od turbiny do miski oleju. Wrzucam zdjęcia, tylko takie mi się...
Tam jest serwomotor zamiast gruszki turbiny. Zrób adaptację jeśli masz pewność że w.w serwomotor jest ok.
Jeśli jest sterowana podciśnieniem klapa obiegu wewnętrznego i np. siłownik sterujący turbiną to szukaj nieszczelności na wężykach, siłownikach itp. W momencie włączenia obiegu zamkniętego ucieka podciśnienie i komp. nie daje rady np. zwiększyć wydajności turbiny itp.
Zaczołbym od zaworu sterującego turbiną i zasilaniem tego zaworu oraz szczelnością podcisnień .
Wiem że jest to troszkę dziwne ale mam pytanie . W przypadku gdy mam uszkodzony czujnik ciśnienia powietrza i turbina pompuje 1.8 bara a czujnik ciśnienia wskazuje ECU 1.2 bara . Auto to MB Sprinter 308cdi jakie będą skutki uboczne takiej eksploatacja samochodu poza padnięciem turbiny ?
Wydaje mi się, że chodzi o taki mały 'pierdolnik' który włącza turbinę, to psuje się stosunkowo często.
Witam mam ten sam problem obroty max do 3400/min tylko jest tak że czasem załapie i wszystko jest ok a czasem nie! częściej nie ! turbina była w regeneracji co to może być pozdrawiam
Jakieś błędy
sprinter turbina turbina sprinter turbina mercedes sprinter turbina
renault schemat radio zasilacz lm317 lm350 pompą paliwa naprawa
bateria parkside transformator energetyczny
Lenovo HD200 - Specyfikacja i Zastosowania Lokalizacja bezpiecznika w sterowniku hulajnogi 036015A-001