http://obrazki.elektroda.net/47_12860390... Witam. Przedstawiam Wam konstrukcję własnego sterownika do praktycznie każdego webasta. Sterownik jest oparty na mikrokontrolerze AtmelMega 32. Jego zadaniem jest kontrola nad całym tym ustrojstwem, a dokładniej odczycie informacji z dwóch czujników, temperatury wody(Tw) oraz temperatury spalin ,...
Stary denaturat nie miesza się z ropą dodanie tego specyfiku do ON wykańcza pompe szybciej niż inne specyfiki a pozatym to sobie kup samostart(eter) i twoje problemy znacznie zmaleją . Każdy diesel z tego rocznika ma problemy z odpałem w takich temperatórach.
Temat dolewania benzyny do on jest nieco drażliwy,znalazłem kiedyś orginalną instrukcje od Forda sierry 2,3 i zalecano w niej żeby przy -20 °C dodawać 30% benzyny,tłumaczone to było wzrostem gęstości paliwa i miało służyć jego rozrzedzeniu a nie zapobiegało krystalizacji,jeżdżąc tym wynalazkiem miałem problemy nie tyle z uruchamianiem silnika co z jego...
Wentylator w zimie w dieslu "odpalić" to już nie dla nerwowych :-)
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
cefaloid, mówimy o akumulatorze samochodowym, który jest projektowany jako dość odporny na złe warunki. Można "podnieść" nawet akumulator na którym napięcie spadło nawet do 7-8V (choć parametry takiego "wskrzeszanego" akumulatora będą pozostawiały sporo do życzenia, będą problemy z odpaleniem benzyniaka w zimie, o Dieslu nie ma co marzyć). Sam nieraz...
Ciekawe czy ten akumulator który ma 8 lat wytrzyma ponad dwudziestostopniowe mrozy jeśli takowe będą tej zimy.
Witam .Tez mam disla samochod , ale moj ma swoja nazwe i rocznik,podaj cos blizej to maze pomege,tez mialem problemy z rozruchem zima.
no 3500zł na diesla, pierwszy samochod w twoim zyciu, nie znasz sie na mechanice i za takie pieniadze diesla przed zima ?! alo lekko myslny jestes albo kamikadze... A to ciekawe, mój pierwszy samochód miał 17 lat, za 2 tys. z przebiegiem 398tys. Był to 1.9D i w zimie jakoś nie miałem problemów żadnych. No, może pancerwageny mają takie problemy, ale...
Dobre świece to podstawa do odpalenia w zimie diesla. Dokładnie to 4 świece ale jeśli chcesz oszczędzać to sprawdź może tylko 2 nie grzeją.
Faktem jest, że po roku zareagowałem, ale jestem zdziwiony postępowaniem właściciela auta - w zimie odważył się uruchamiać silnik tdi na hol. Odpalanie w zimie diesla na hol może skończyć silnik, zwłaszcza rozrząd chyba, że źle zrozumiałem treść pytania.
wszystko już jasne inni elektrycy sprawdzali aku na początku wyszło im dobrze ale włożyli go do auta i pierwsze trzy próby ok a czwarta nagle brak napięcia uszkodzona w jakiś sposób jest jedna z cel ale tak dziwnie, że jak ma kaprys to odpala i będzie OK a jak nie to jest to co u mnie. Na nieszczęście gwarancja wyszła :( 7 m-cy :( więc wszystko już...
A ty pierwszy post tematu gdzie kolega napisał kable 35mm i będzie to montowane po zimie,diesel o ładowanie się nie martwię i miej też na uwadze że mamy rekordową zimę od kilkunastu lat kolego..
Wydaje mi sie ze problem może być z rozrusznikiem ,lub akumulatorem-kończą się.Jeżeli za wolno będzie kręcił rozrusznik to możesz mieć problemy z odpalaniem auta jak jest zimne. Jako pierwsze do sprawdzenia rozrusznik. Pozdro.
Jezdziłem astrą i escortem dieslem oraz lantra z lpg, jeśli chodzi o diesle, to do plusów można zaliczyć możliwość kopowania okazyjnie paliwa, dłuższa żywotność silników, a do minusów przyspieszenie wgniatające w kierownice, problemy w zimie, głośna praca. Jeśli chodzi o Lpg - teoretycznie wychodzi taniej niż w dieslu, wiele lepsza dynamika i kultra...
Pomyśl, bez chłodnicy silnika też byś jechał. Pewnie zimą, dieslem bez turbo albo małą benzyną, z rozkręconą nagrzewnicą na max. to bym jechał, zwłaszcza jak jest wskaźnik temperatury. Rozumiem że same rurki nie wystarczą do schłodzenia tego w zimie, i chłodnica musi być. To jeszcze pytanie czym się objawi przegrzanie skrzyni - niszczy skrzynię, niszczy...
No i podgrzewacze na zasilaniu, poniżej -15 nawet po odpaleniu zgaśnie z powodu wytrąconej parafiny. To dlaczego na stacjach np.DEA podaja temp. do minus 23 ? Mam pytanie ; Czy warto zmienic pierscienie dla podniesienia kompresji ?. Slyszalem , ze jak sie robi gore w silniku to trzeba robic dol ?
Witam, Byłem dziś na darmowej promocyjnej akcji serwisowej aby sprawdzili przed zimą diesla. Podpięte auto pod komputer - wtryski OK, turbo OK. Generalnie cacy. Mechanik jeszcze sobie zajrzał pod maskę. Odpiął rurę w okolicy zaznaczonej na czerwono na zdjęciu i było tam trochę oleju, przy tym białym elemencie jak i w rurze. Stwierdził, że możliwe ze...
Juz w wojsku do Starów w zimie dolewali.
Sprawdź czy bak nie zarósł parafiną... a i czy stosujesz dodatku paliwowego na zimę do diesla?
No nie... Właśnie z uwagi na reklamacje jakości paliwa. Z uwagi na zwiększony latem dodatek z bio-g(at)&na. Może i tak, osobiście nie tankuje tam od bardzo dawna, wielokrotnie ostrą zimą "ratowałem" diesle przez wymianę paliwa orlenowskiego na inne. Dziwi mnie tyko że dopiero od niedawna ludzie zaczęli narzekać na ich jakość.
To że sterowanie grzaniem poprzez czujnik temperatury jest niemal pewne. Choć i latem i zimą świece w dieslach grzeją ale długość tego grzania zimą jest oczywiście dłuższa. Nie szukał bym na razie daleko usterki w sterowaniu przekaźnika tylko sprawdził go w warunkach warsztatowych przykładając napięcie pod odpowiednie pola i zobaczył czy puszcza napięcie...
Nie, mam jeszcze paragon, 21 lutego zatankowałem 25 litrów diesla a' 6,07 zł. Ewidentnie ktoś dolał wody. Przed wielu laty miałem podobny problem na autostradzie w Niemczech w zimie, samochód szarpał, silnik się dławił, aż w końcu stanął. Zadzwoniłem na ADAC, przyjechał gościu z lawetą z warsztatu i od razu wiedział, że miałem paliwo chrzczone, spuścił...
Mamy w firmie Passata b8 2,0TDI. Czy użytkując ten silnik zimą (pierwszy diesel w moim życiu) trzeba dolewać jakiegoś specyfiku aby paliwo nie zamarzło? Instrukcja stanowczo zakazuje.
:arrow: P.Artek Pewnie masz na myśli WEBASTO, wiele znajdziesz na ten temat na forum. Co do zrobienia samemu jakos nie widzę, kupno używanego to też kilkaset złotych, choć efekt piorunujący i nie obciąża praktycznie w żaden sposób autka. Spalanie ok. 0,6 l / h Jakby ktoś miał pomysł wykonaia samemu z checią wysłucham rad :) Chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem...
"Korzyści ekonomiczne i ekologiczne Autobusy elektryczne w Łomży okazują się być o wiele bardziej ekonomiczne w porównaniu do pojazdów z silnikami diesla. Koszt energii na przejechanie 100 km elektrycznym autobusem wynosi zaledwie 53% kosztu diesla zimą i 39% latem. Planowane jest zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych w miejskiej flocie — w ciągu...
Dokładnie diesel zima w automacie na krótkich odcinkach pije jak smok i to wcale nie musi być dwa litry.
Jeśli Vectra C (jesli dasz radę znieść wygląd tego auta wewnątrz - ja nie dałem rady) to omijaj silniki diesla 2,0 i 2,2...problemy w zimie i zarąbiście awaryjna pompa. Skoro ma być oszczędny to raczej D ??? Jeśli jesteś anty Audi, VW - to może SKODA Octavia 1,9TDI? Super oszczędny i niezawodny silnik, a w razie bidy super tani w naprawie. Konstrukcja...
delikatnie faluje.ale do 90 stopni nie dochodzi No cięzko jest zimą w dieslu na postoju osiągnąć 90 stopni.Trzeba by było naprawdę "gazować" i to bez używania nadmuchu ciepłego powietrza. Moim zdaniem jeśli podczas jazdy temperatura utrzymuje sie na 90 stopniach to wszystko jest ok.Fakt że temperatura spada na postoju przy uruchomionym nadmuchu ciepłego...
Na takie dystanse to tylko benzyna albo ... Smart :) Można się nawet w 3 literkach zmieścić, no i problem z parkowaniem nie istnieje. Tylko Smart w mieście nie zejdzie poniżej 4,5 litra (diesel) , a zimą przekroczy 5 .
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;)
Oczywiście,że nie dadzą rady. W zimie żeby rozgrzać diesla to 10km jazdy to minimum i to nawet z 5kW grzałką.
Turbodoładowanie zwiększa moc i zwiększa spalanie, ale obniża sprawność! Co? Kolega wie w ogóle jak działa turbodoładowanie w silniku spalinowym? Dlaczego zatem np.silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o tej samej pojemności jak silnik bez turbo ma od niego znacznie niższe/takie samo spalanie mimo większej mocy? Jakim cudem skoro wg kolegi sprawność...
Tylko jak zewrzesz te kable to sprawdź jaki prąd ciągnie z akumulatora gdyż spotkałem siez przypadkami , że w zimie na dieslach na drugi dzień nie można było uruchomić silnika tak aku rozładowało
uszlachetniacz na pewno nie przyspieszy palenia ale da gwarancje ze niezamarżnie paliwo na co pssaty sa w szczególności wrażliwe a niestety zima dla diesla to wysiłek tak wiec ciesz sie że przy tych mrozach ci pali heheh :)
Jest to pierwsza moja zima z dieslem. Czy ten samochód można w jakiś sposób dogrzać. Po przejechaniu 20 km temperatura płynu nie osiąga 90 st. a jak na chwilkę stanę w korku to jeszcze błyskawicznie spada. Normalnie masakra.
Że przez 30 sekund będzie dobrze kręcił dieslem w zimę.
Witam.mam problemy z porannym rozruchem samochodu:( musze kilka krotnie krecic aby samochod wreszcie odpalil( gdy sa mrozy to praktycznie samochod nie da rady odpalic)wymienilem ostatnio swiece zarowe.mam akumulator 74 ah,nie wiem co moze byc rpzyczyna tego iz samochod nie odpala wydahje mi sie ze to moze byc winna kilkuletniego juz aku badz tuleje...
W czasie drugiej światowej ruskie T34 miały specjalne piecyki podwieszane pod silnikiem aby ułatwić rozruch diesla w zimie. Patent już jest i wystarczy go tylko twórczo zastosować a elektrykom żadna zima nie będzie już straszna😏.
A czy przypadkiem olej roslinny nie pozakleja ukladu chlodzenia?? Witam Watpie, mnie bardziej interesowala mozliwosc pozatykania kanalow w bloku silnika, ale gosc logicznie zauwazyl ze jezeli byla by taka mozliwosc to juz predzej w srodku silnika na walach wystapily by problemy, pompa uklady chodzenia tez sobie radzi z OR. Poprosilem go aby podzielil...
Witam, Mercedes c220cdi rok 2000 poj.2.2 diesel . Zimy pali na strzał. Natomiast gorący po uruchomieniu po chwili gaśnie i trudno go potem odpalić. Brak pomysłów co mu się dzieje. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły. Dziękuję
A może spróbować "jeża" Takie ustrojstwo było (jest???) montowane w niektórych samochodach w kolektorze dolotowym do podgrzewania mieszanki gdy silnik jest zimny pod wtryskiwaczem.
hej ja mam Vw Polo r.90 Diesel i mam podobne problemy w zimie jak koledzy wyżej. Nabrałem już trochę doświadczenia z tymi silnikami. Świeca musi sie palic na całej długości nie tylko na koniuszkach, jeżeli tak jest to świeca szybko stygnie i nie ociepli tego powietrza wewnątrz. Jeżeli silnik mocno kopci na czarno to myslę że zły jest kąt wyprzedzenia...
Jakoś poza zimą okazuje się, że diesle nie jeżdżą i nie emitują smogu...
Motronic Jakie wnioski wynikają z tego co napisałeś? Co się uszkodzi? A co powiesz na sytuację: Zima. Silnik diesel. Zapalmy silnik. Grzeją świece żarowe, potem z wielkimi oporami ruchu (zimny olej itd.) startuje rozrusznik. Musi trochę pokręcić. Na koniec akumulator wyładowany prawie do zera, ale silnik zapala. Jak myślisz jakie prądy płyną przez...
Za komuny zimą do ON dolewali denaturatu, żeby diesel lepiej palił. Co prawda to inne diesle były...
Gdybyś potraktował j/w benzyniaka ropą, to pozostałaby Ci tylko laweta i czyszczenie układu. Zalanie diesla taką znikomą ilością pb nic mu nie zaszkodzi. Zimą takie coś to norma, starsze diesle trawiły zimą nawet proporcje 50/50 - i żeby było śmieszniej, takie coś zalecał nawet producent (mercedes w przypadku w124). Ostrzeżenie. Nie dość, że temat zakończony...
Jako że robiłem to do auta w zimie (trybi jak diesel na mrozie :) ), więc miałem okazje sprawdzić w różnych temp. Dyfr przy różnicy temperatur od -15 do +20 jest około 100 mV względem mojego multimetru.
Spróbuj odpalić auto z pożyczonego, sprawnego akumulatora. Jeśli będą się powtarzać te same objawy - rozrusznik do remontu. Usuń usterkę, bo to dopiero początek zimy.
Akumulator AGM o tej pojemności ma prąd 200A No to jeszcze lepiej. Ale odpalanie samochodu na mrozie to nie jest wcale taki wyczyn. Nie róbcie z tego wspinaczki na mt everest. Po prostu teraz akumulatory robią badziewne, które padają szybko, a polaczki to skąpy naród i w zimie połowa ma problemy z odpalaniem. A później każdy mówi jakie to elektrownie...
ze diesel tanszy w eksploatacji? haha dobre. ja mm golfa 1.6 sr w lpg wiescie pali 10.5 gazu z klima a przelaczenie na gaz trwa jakas minute a w zimie do 3 minut - te silniki szybko sie nagrxewaja. porownaj ceny filtrow diedla i benzyny, w benxynie duzo tansxe. niech sie zepsuja wtryski czy pompa albo dwumas koszt w tysiacach. w benzynie caly remont...
W moim poczciwym dieslu Opla narobiło się w czasie drogi do Krakowa i z powrotem. Auto nagle rzuciło chmurę czarnego dymu, a potem stopniowo traciło moc. Doszło do tego, że w drodze powrotnej stawiał zasłonę dymną i nie mogłem go rozpędzić więcej jak 70km/h. Jak dotarłem do domu był problem ze zgaszeniem silnika- miał już tendencje do rozbiegania się....
diesel i zima ;-) pompy sprawdzone pod wzgledem cisnienia, nie powiem teraz jakie ono było bo nie pamietam ale w 2 warsztatach sprawdzone i 2 takie same opinie ze cisnienie ok. krociec poszedl ana pierwszy ogien zeby sprawdzic, wszystko siedzi jak nalezy :) pompowtryski z logow nei wygladaja chyba najgorzej w tamtym wątku ewidentnie 2 pierwsze wtryski...
proponuje reno clio mialem takie i bylem zadowolony,jesli chodzi osilniczek bez. proponuje forda ka male autko ale pali tez naprawde malo okolo 5 l na 100 lub seicento okolo 5,5 l pali sporting przy normalnej jezdzie albo punto tanie czesci a golfa raczej nie kupisz w dobrym stanie. osobiscie wolalbym bez. niz diesla bo nie wiadomo nigdy czy w zimie...
a jaki przebieg ma samochod? no i pytani ezasadncze czy wypadkowy? sam mam C5 HDI FAP i mialem podobne "objawy" ktore w servisie w niemczech nikt nie mogl zlokalizowac. Jak sie pozniej okazalo od kad tankuje na "wyprobowanych" i "pewnych" stacjach benzynowych nc sie nie dzieje! Niestety HDI sa bardzio czue na paliwo jesli masz okazje jezidc tym samochodem...
Zimą nie. Sprawności silników Diesla też nie znasz. Kolejny post nie na temat.
Na razie odpuściłem ale wróce na pewno przed zimą.
anaba255 chyba nigdy nie jeździłaś dieslem zimą. Parafina właśnie wytrąca się w filtrze w czasie przepływu przez niego, a nie w czasie postoju. Taka podstawka podgrzewa paliwo wpływające do filtra, a nie to znajdujące się w nim.
]Jak masz poniżej 10V przy rozruchu to wymień akumulator 9V przy rozruchu diesla zimą nie jest niczym nadzwyczajnym i nie kwalifikuje akumulatora do wymiany jeżeli nie ma problemu z odpaleniem. Bywają przypadki, że napięcie siada do 8V.
Do czego można wykorzystać takie "paliwo" Do starych diesli na zimę, tak żeby z 5% benzyny było.
Akumulator mam trochę wysłużony już 74Ah który przed zimą z jednego diesla wyjąłem bo już ciężko palił. Tu spokojnie starcza na kilka godzin bez prądu. Sterownik jeszcze się nie spalił :) na wentylator idzie PWM i też nie ma z tym problemu, tylko pompka głośno pracuje.
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
denaturat lub Pb i zawsze odpali.
najlepiej spuścić tę mieszankę i zalać ON Można później ją nawet dolewać w zimie po litrze na tankowanie
Z tym to akurat prawda . Widać to dobrze w zimę po długim kręceniu diesla , wskazówka idzie do końca i wcale tak szybko nie wraca ale przyznasz , że dla akumulatora nie jest to dobre .? :|
Witam Posiadam Polo SDI 1.7 diesel. Zimą przy odpalaniu zapala się kontrolka świec żarowych i tak coś tyka, nawet podczas jazdy zamochód zgasł, został wymieniony akumulator i nic dalej to samo. Co to może być za przyczyna? Proszę o szybką odpowiedź.
Wujek ma autko ( opla ) z takim silnikiem też w dieslu - w lecie lekko trącnąć kluczykiem i pali , nie kopci ani nic podobnego ale za to w zimie jeżeli chce nim rano do roboty jechać musi go ze 2 razy w nocy przepalić bo inaczej nie odpali . A jak już zechce zapalić to kopci jak stara lokomotywa- były wymieniane wszystkie świece, filtry a i tak nie...
no brak ale jakbyś ty biegł 10 km bez ustanku to nie chciało by ci się pic? tak samo z silnikiem jest po pewnym czasie będzie brać olej jeżeli jeździ na gazie i nikt mi nie powie że nie. moim zdaniem na Gazie to sobie można zupę ugotować a nie jeździć samochodem. Gas to zabujstwo Dla silnika miałem golfa 2 1.6 b plus gas i były z nim wieczne problemy...
myślę, że miał na myśli odpięcie z rozrusznika przewodu do akumulatorów Tak przez jakie trzy zimy odpalałem moja Sierrę diesla. Rozrusznik wytrzymał :)
Cześć! Posiadam Forda Mondeo 2009r 2.0 Diesel. Zaparkowałem go na zimę i przez całą zimę zapomniałem uruchomić samochód. Miałem rozładowany akumulator i aktywny immobilizer. Odłączyłem akumulator i naprawiłem punkt styku z akumulatorem. Naładowałem akumulator, ale nadal mam ten sam problem. Czy ktoś ma pomysł?
I po ilu km ? Od razu sie nie nagrzeje szczególnie w dieslu który z natury w zimie szybko się nie nagrzeje ...
Kolego proszę wziąć pod uwagę zalecenia poprzedników. Sprawdź, czy masz w aucie czysty filtr kabinowy (pyłkowy), od którego zależy efektywny nadmuch zimnego lub ciepłego powietrza (jeśli dmuchawa jest sprawna). Panuje ogólne przekonanie, że diesle w zimie nie są dogrzane. Mam już trzeciego diesla (Opla, Passata i Golfa) i nigdy nie narzekałem na skuteczność...
benzyna raczej nie diesel. Raczej benzyna bo na tak krótkich odcinkach z dieslem może być problem zwłaszcza jesienią i zimą , częste odpalanie i gaszenie, niedogrzanie układu chłodzenia i praca sterowników świec żarowych. Diesel lubi długie trasy.
berlingo=partner, to jest to samo, gnije to strasznie, tylna belka się rozpada, elektryka beznadziejna, jedyne co w nich dobre to silnik 1.9D XUD9/DW8, nic więcej, wiem, bo miałem mk1 przedlift własny i polift służbowy, beznadzieja nowe berlingo - nie wiem za co ludzie płacą, zawieszenie wciąż się roztłukuje, diesel 1.6hdi nie jedzie w ogóle i ciężko...
Zanim sobie szyby oskrobie to sie dogrzeje zimą. 90% starych diesli nie ma dogrzewania i śmiga a naprawa non stop altka w oplu jest męcząca.S to napięcie akumulatora stałe sygnał do regulatora napięcia.Nie potrzebny w tym typie altka.Starczy IG i L
A niby skąd takie rozładowanie by się wzięło? W zimie mocne rozładowanie szczególnie w dieslu to norma innym przykładem jest odstawienie auta na miesiąc lub dwa. Przypominam zamontujmy woltomierz na stałe i kontrolujmy napięcie to będziemy wiedzieć kiedy akumulator wymaga prostownika. Kupując akumulator dobrą miarą jakości jest jego waga im cięższy...
Dolej do oleju (ropy) trochę niskooktanowej benzyny (max 5%) i nie zamarznie. Benzyna skutecznie rozpuszcza parafinę. Na takiej mieszance jeździłem dieslem.
Są benzyny np japońskie które są wieczne, poza tym benzyna nie przejeżdżała tyle km co diesel i jest dużo tańsza w serwisie ma tańszy osprzęt itd. No i przede wszystkim inna "renoma" jednostki, 1,9 tdi to był kult przez ostatnie 20 lat, nikt innego silnika w golfach, passatach nie chciał więc każdy stan się sprzedawał co powoduje że teraz to są śmieci....
Diesel w Passacie w zimie po mieście to niby ile spali, 5? Bez żartów. BMW nadrabia tym, czego próżno szukać w Passacie, czyli prowadzeniem.
Wiem, że zaraz polecą różne (mniej lub bardziej, ale raczej... bardziej ;) uczone uwagi. Ale co mi tam... Jestem zawodowym kierowcą, w wolnych chwilach lubię czytać Elektrodę i chcę podzielić się z (tylko mniej doświadczonymi ;) kierowcami pewnym spostrzeżeniem, które jest - jakby appropos - zbliżającej się "zimy vs diesel" 1. Przed kilkoma laty w......
Kolego bez urazy - autko już letnie, czy masz orientację jaki ma przebieg oraz jakie ma silnik ciśnienie w cylindrach. Zima jest sprawdzianem dla diesli oraz akumulatorów. Informacje wcześniejsze należy wziąć również pod uwagę.
Podobnie jak z tym : co jest cięższe kilo pierza czy kilo cegły. Słyszałem i takie odpowiedzi, wiadomo że cięższe kilo cegły. Formalnie masz rację, ale gdyby cię zapytać, czy wolałbyś aby na głowę upadła ci 1-kg cegłówka czy worek z pierzem o takiej samej wadze, to co byś wybrał :?: :D A co do meritum, to lepszy większy aku niż mniejszy, choćby dlatego,...
Przemyśl temat, jak napisał "kkknc" - najlepsze rozwiązanie dla diesla zimą, to ogrzewanie postojowe (zwane Webasto), które pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu). ale i tak będzie dodatkowe...
Tzn nie wylutowywalem ich, ale w dotyku nie zauwazylem spuchniecia na zadnym, a co do komputera to on tylko rano ma problemy z wlaczeniem jesli juz pochodzi troche czasu to startuje za 1 razem:) kazda pozniejsza proba niz pierwsza jest ok,dzis wlaczyl sei za 15 resetem.....tak jakby jakis element potrzebowal sie rozgrzac cos jak silnik diesla zima;)
Te autko ma już chyba trochę przejechane kilometrów, dlatego nie ma już dobrej kompresji i tu jest przyczyna niedomagania wszystkich diesli zimą. Co trzeba pilnować, oczywiście świece żarowe, rozrusznik, a co najważniejsze - aku. Diesel musi mieć tego kopa przy starcie, bo jak nie będzie dobrze kręcił to nie odpali, a za to najbardziej odpowiada akumulator,...
Witam wiele osób napisało o dodawaniu mixolu do "wina " ,opinie w tej kwesti są podzielone (jak to w motoryzacji ) Negacją tego jest twierdzenie ze miksol za szybko się zapala niszcząc koncówki wtrysków -opinia uzytkowników cieżarówek . Ponieważ zbliża się zima co sądzicie o stosowaniu dodatków do paliwa konkretnie diesel.Ubiegłej zimy kumplowi dodatek...
Niestety zima a to przy silnikach diesla jest kluczowym parametrem bo zanim zagrzeje się silnik do właściwej temperatury to paliwa ubywa znacznie szybciej.
Siema. Jestem zielony w temacie mikrosamochodów. Problem dotyczy ciężkiego odpalania zimą zimnego samochodu, silnik diesel dwucylindrowy na pompowtryskach. Jakie tam powinno być ciśnienie paliwa? Bo coś dziwnego, wskazówka manometru nawet się nie podnosi, nawet już po odpaleniu na ciepło. Mimo to samochód jeździ i działa. Jak sprawdza się w praktyce...
Rozrusznik znajdzie się u niego zapasowy aby sprawdzić. Wtryski zawiozę na stół probierczy. Rozrząd każę mu sprawdzić jeszcze raz - choć głupio podważać mi jego znajomość fachu. Dziwne w tym jest to że po wymianie rozrządu zaczął ciężko palić, potem wcale, a przedtem palił na dotyk, jak były mrozy w ubiegłą zimę to nowe diesle ledwo paliły a on za raz.
Tez bym sie przychylil do kolegi wyzej. Zdarzylo mnie sie kiedys cos podobnego tylko ze mnie sie rozrusznik calkiem przycial. Jak go rozebralem to sie przekladnia planetarna rozsypala bo co niektore jej elementy byle plastikowe. Taki jest efekt gdy w zimie sie dlugo diesle kreci.Ewentualnie moze ci sie jakis zab na bendixie ulamal, podobny efekt, i...
Czyli nie będzie? (albo trybię jak diesel w zimie...) W tym wsadzie (niby pasującym) wskazuje 192km przebiegu... Czy zna ktoś sposób przeliczenia i które komorki są za to odpowiedzialne? Kurcze, trochę mały ten przebieg...
Widzę, że przy okazji rozmowy o LPG (korku lansu :)) kilka użytkowników na forum się dokształci. Ropa także się pali a żeby zapalić się w silniku nie trzeba wcale jej podgrzewać wystarczy wysokie ciśnienie wówczas następuje samozapłon. Podgrzewanie świecami żarowymi jest po to aby ułatwić odpalanie zimą. Silnik diesla z dobrą kompresją i sprawnymi wtryskami...
Daj spokój z punktami nie o to chodzi,jeśli Ci pomogłem to bardzo mnie to cieszy,jeśli w stanie technicznym jest ok to napewno będzie Ci służył, dbaj tylko o turbinke, akumulator bo to podstawa zima w dieslach,w razie jakiś pytań to pisz do mnie jak będe umiał to podziele się swoją wiedzą na temat tego autka.Pozdrawiam Dodano po 4 dodam jeszcze odnosnie...
Żona ma do wyboru dwa samochody używane sprowadzone z Francji: Nissan Micra 2012r. 130tyś.km, benzyna Citroen C3 2012r. 1.4 HDI 132. tyś przebiegu, diesel. Który byście doradzali pod względem awaryjności, spalania, odporności na korozję? Auto będzie pokonywało na trasie (nie w mieście) codziennie 22km w jedną stronę i z powrotem. Diesel w zimie pewnie...
Pojawiła się w Polsce zima, i to normalne że Diesel potrzebuje więcej czasu (drogi) aby osiągnąć temperaturę, przy której zmniejszy dawkę paliwa.
Podregulować wtryskiwacze nie zaszkodzi, choć tak wszyscy mówią (wtryskiwacz do wymiany lub regulacji). Ale czy rozrusznik nie powoduje (w sobie) zwarcia, i nie pobiera za dużo prądu. Z ,,dieslami" w zimie to zawsze problem. Jak nie to to tam to, ale zwykle wymagają tylko regulacji i żeby akumulator był w miarę dobry, o nowym mocnym nie wspominając.
Może masz slaby akumulator i to przez to diesel przy rozruchu szczególnie w zimę ma duży pobór prądu przez to spadek napięcia i radio głupieje.
Czy to wina akumulatora? Tego nie wiemy, możemy się domyśleć jedynie. Warto byłoby go sprawdzić. W "leciwych" autach dużą rolę odgrywają przewody. Warto więc byłoby sprawdzić klemy na akumulatorze, przewody na rozruszniku, sprawdzić sam rozrusznik. Czy w pozycji "START" przygasają lub gasną kontrolki na desce rozdzielczej? Diesel zimą wymaga: - sprawnych...
ja założylem od golf III diesla przekażnik świec zarowych , zimą nie ma problemu , po podgrzaniu świec startuje jak żrebak.
Mechanik garażowy, i dlatego teraz zamierzam iść do profesionalnego. Też mi mówili o rozruszniku. A czy to jest normalne, że samochód nie odpala już przy jakimkolwiek mrozie? Nawet jak pisałem wyżej -5... niby mówią, że diesel ma problemy zimą, ale raczej przy -20/30..
klimatyzacja zimie diesel problemy odpaleniem diesel problemy rozruchem
pulsujące oświetlenie schemat hondy accord numer seryjny lodówki
słuchawki bluetooth słuchawka bluetooth
Co szkodzi przepływomierzowi w ekspresie do kawy? Jak włączyć +APC w Citroen C4 Picasso?