Jeżeli mostek miałby służyć na wyjściu generatora to należałoby uzwojenia nawijać cienkim drutem z uwagi na spadek napięcia na nim. Nawijanie cienkim będzie czasochłonne, Ja jestem leniwy i bym prądu nie prostował.
To napięcie jest prostowane. Sprawdż B102.
Porównaj koszty silnika 3F VS trafo i układ prostowania.
"Prostowanie prądu" wiąże się ze stratami.
Obawiam się, że wymiana diody nic nie da. Może być tak, że na silnik pobierane jest napięcie z kawałka uzwojenia grzałki (albo mniejszego, albo większego) i dioda tylko prostuje jednopolówko napięcie na sam silnik. Do sprawdzenia połączenia NA silnik (spiralę) i ewentualnie sam przełącznik.
Nie chce kogoś wprowadzać w błąd dlatego prostuję silnik andori s-322 obraca się w lewo (patrząc na koło zamachowe )sprężarka ma prawe obroty patrząc na koło napędowe więc po obróceniu ku sobie będzie wszystko współpracować teraz aby zakupić silnik i kompresor .
Jeżeli silnik działa dobrze to warto, prostować. Pytałem czy sam będziesz to robił czy oddasz do serwisu. Jeżeli w serwisie to nie rozbieraj silnika, czasami da się taki wał wyprostować bez wyjmowania, trzeba mieć do tego urządzenie.
Nie mogę zdemontować silnika bez połamania wentylatora na którym mocowany jest nóż. Trzeba spróbować namoczyć połączenie oś wentylator np. WD 40, a potem ostukać młotkiem, aż do skutku. Czy walenie młotem w celu oględnego wyprostowania osi mogłoby coś dać? Odradzam. Trzeba rozkręcić silnik i dopiero później próbować prostować wał, ale to raczej niech...
Bo jak się zejdą blacharze i zaczną udzielać rad w mechanice/elektryce to nikt nie nadąży prostować tych bredni.
Teraz prostuję. Jest to silnik 75/2-C74 230V. Muszę dokładnie wiedzieć, jak połączyć go z przełącznikiem krzyżowym i oddzielnym włącznikiem. Dodam, że ma 1 cewkę rozruchową na 4 wyprowadzenia. Może teraz dostanę od was precyzyjną odpowiedź, (at)ElektrodaBot?
Jakie masz napięcia przed i za mostkiem prostowniczym, oraz dławikami L1 i L2? Jaśniejszy niebieski pod mostkiem, może być odnogą z grzałki, z jednej części "podwójnej" spirali, na której może "wytracać" się napięcie 230V , do wartości bezpiecznej dla silnika 12V? Zacznij od końca, czyli gdzie przed elementem zasilającym silnik, jest wyższe napięcie,...
Ja mam pytanie, czy ten układ prostowania można zastosować do zasilania silników prądu stałego i czy może pracować przy wyższym napięciu np: 150V i jakie by trzeba było zmiany wprowadzić aby było to możliwe.
Rectified, prostować prąd ze zmiennego na stały!
Raczej nie, jest on później i tak prostowany i filtrowany w zasilaczu.
Wały prostuje się na zimno.
aby na pewno będzie taki duży prąd przy jednopołówkowym prostowaniu i 2 cewkach szeregowo? Mam silnik 0,5A/0,8A zrobię test przez żarówki, dam znać. Tylko hamowania z biegu nie sprawdzę, bo nie mam 400 w bloku :)
Silniki elektryczne pierw pracują ze stałym momentem obrotowym, aż do prędkości znamionowej, potem ze stałą mocą i coraz słabszym momentem obrotowym. Moment obrotowy wymaga wymuszenia prądu, a żeby wymusić prąd to trzeba albo podnieść napięcie albo osłabić strumień. Dajesz dwa silniki elektryczne na oba koła, łączysz cyfrowym dyferencjałem i voila,...
Kształt simusoidy dla zasilacza komputerowego nie ma znaczenia, to nie silnik indukcyjny. W zasilaczu ten prąd jest najpierw prostowany i filtrowany i dobiero napięcie stałe jest podawane na dalsze układy zasilacza. Dlatego kształt sinusoidy nie ma najmniejszego znaczenia (zamiast sinusoidy może być prostokąt i zasilacz będzie pracował poprawnie i to...
Witam okazało się że nie wiem jak to się stało ale luz zaworowy był tak luźny i za późno otwierał zawór i dlatego strzelał wszystko było ustawione ale wciąż silnik nie odpalał odkręciłem świece i się okazało że świecy elektroda boczna była zgnieciona i "zwarta" z elektrodą główną, pod prostowałem świece i wkręciłem silnik momentalnie odpalił i wszystko...
Tylko nie bardzo mam ochotę go prostować co chwilę.
Prostownik diodowy jest obok niego. Zasilanie AC prostowane dwupołówkowo przy silniku na DC. Ja bym puścił zamiast czterech diod przez jedną i sprawdził bez dokładania regulatora.
Po trzech latach od mojego postu w tym temacie musze sprostować. Obecnie sporo nowych kosiarek ma tak miękki wał że wjechanie w pniak czy duży kamień potrafi go skrzywić. Serwisy nawet juz potrafią mieć specjalne szablony na dolne połówki silników by je prostować bez nadmiernego rozbierania.
Brak pełnej mocy wkrętarki, grzanie się jej silnika jak i prostownika. Chodzi o to jak jest prostowane napięcie czy jedną diodą, dwoma czy mostkiem. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik
To że się da wiem tylko czasem koszt prostowania jest droższy niż nowy wał/silnik. Wał trzeba wymontować a potem zamontować.
Skrzywiony wał ciężko wyjąc czasami to nawet nie jest możliwe, dlatego prostuje się go bez demontażu
Dymienie na czarno, wskazuje na problem z gaźnikiem. Wymień świecę zapłonową, sprawdź iskrę, filtr powietrza, czy nie jest zalany olejem. Jak prostowałeś wal? Nie odpalaj silnika bez założonego noża.
U mnie opalarka ma 3 stopnie grzania - nie mam instrukcji, ale ja ustawiam na II. Cienki oraz szeroki metalowy mały podwadzacz np. jak do spinek. Obudowa może się lekko skrzywić, ale jeśli zrobisz to ostrożnie będziesz miał mało prostowania.
Częstotliwość nie ma tu nic do rzeczy o ile jest to faktycznie sprężarka inwerterowa. Inwerter silnika prostuje napięcie a następnie wytwarza o takiej częstotliwości jaka jest aktualnie potrzebna dla sprężarki (częstotliwość wpływa na prędkość obrotową a ta na wydajność kompresora). Bardziej bym się martwił prądami płynącymi płynącymi w instalacji samochodu,...
Może być transformowany różnymi urządzeniami. Najprostsze, elektromaszynowe, to silnik sprzęgnięty z prądnicą. Oba prądu stałego. Zasilacze impulsowe transformują prąd staly uzyskany przez prostowanie napięcia sieci. Itd.
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że jakikolwiek mostek to może nie być optymalny. Z tego względu iż nie prostujemy tutaj prądu zmiennego 50Hz tylko częstotliwość jest zależna od obrotów silnika. Proponował bym może coś na szybszych diodach. Jak ktoś się zna to niech poprawi mnie jeżeli się mylę?:?:
Nie wiem ilodiodowy, po prostu się na tym nie znam, ale obstawiam, że sześciodiodowy. A czemu pytasz? I tak diody wymontowałem, aby nie prostowały mi prądu, bo wtedy silnik nie działa.
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Przypomnij dane silnika, napięcie i moc.
Może sobie z tym poradzisz. Na płytce jest trochę inny układ ścieżek ale to to samo. Oryginalnie jest alternator z osobnym uzwojeniem dla świateł (zmienny) i ładowania (stały, prostowany diodą na płytce) wtedy ta przy silniku jest zbędna. Nie wiem co tam było kombinowane z tym silnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/1114045800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8052112600_1...
Musisz odkręcić misę olejową, jednak przy większym skrzywieniu wału nie zejdzie ona z osi . Wtedy, konieczne jest wstępne prostowanie walu, zamontowanego w silniku. Jeżeli misa jednak da się zdjąć, zdejmujesz, odkręcasz kolo zamachowe, korbowód, wpychasz tłok maksymalnie do cylindra i wyciągasz wał. Prostujesz, lub wymieniasz na nowy.
A mają przegłosować ustawę żeby każdy elektryk lekko uszkodzony szedł na złom jako szkoda całkowita bo nie opłaca się baterii wymieniać w nich.Np lekko puknięty z boku i na złom bo lakierować i prostować nie opłaci się a jak silnik uszkodzi się to też na złom bez możliwości wymiany z innym silnikiem.
Pewny jesteś tego silnika jako dynamo z podłączeniem go do aku bez żadnego układu ładowania/prostowania napięcia (mostek prostowniczy)? Wiesz jak działa silnik krokowy?
Wytoczyć metalowy okrągły obciążnik wielkości naklejki na płycie kładziony na środek płyty. Zapobiegnie to podrywaniu płyty i przysysaniu do ssawki, a jednocześnie będzie prostowało pofalowane winyle.
No właśnie... Dość dziwnie sformułowane pytanie i kilka odpowiedzi - a wszystkie dość pobieżne... Jaki silnik z czego zasilany? Silnik DC zasilany z transformatora (po prostowaniu i filtracji) - Jak w nawiasie: Pojemność równoległa do wyjścia mostka Graetza może być - silnik będzie pracował "spokojniej" - Najlepiej zmierzyć prąd jaki pobiera ów silnik...
Prostownik: AC -> DC Falownik: DC -> AC Skoro zasilanie jest DC, to co jest prostowane?
Skraplaczy raczej się nie regeneruje tylko wymienia,jedynie co możesz poprawić to przepływ powietrza umyj go chemią do felg aluminiowych lub chemią do silników i przepłucz na włączonym agregacie wodą,po prostuj użebrowanie skraplacza.Alarm ma jakiś kod?
Sprawdzałeś te dwie powierzchnie czy mocno powichrowane? Wygląda na to, że ktoś właśnie blok "prostował", może też silnik złożył na sztukę dlatego padł.Jak mocno zbierzesz powierzchnię to zawsze możesz zawory wpuścić ale to fachowcy od głowic powinni ogarnąć..
Witam. Potrzebuje jakiś regulator napięcia który będzie regulował napięcie zasilające silnik z bieżni z paramentami 180V DC i 7,5A Musze regulować napięcie wyprostowane z sieci czyli jakieś 320V w zakresie może być od 0V lub 12V do max 180V żeby nie spalić silnika. Silnik posłuży do napędzania taśmy w szlifierce jaką buduje i potrzebuje regulować prędkość...
Najchętniej poznałbym jakieś szczegóły techniczne ;) Jaki to silnik, jego parametry , sposób prostowania napięcia , charakterystykę prędkość wiatru/RPM/moc no i gdzie tą energię zmagazynować. A pytam dlatego że w mojej piwnicy leży przednie koło od Gazelle( chyba?) z silnikiem SANYO 250W chyba 24V w wbudowaną przekładnia planetarną. Kręcenie go ręką...
Mały będzie pokazywał aktualny bieg a duży pewnie coś ciekawego co będzie można wyświetlić, ale jak układ nie będzie w stanie go uciągnąć to z niego zrezygnuje. Silnik będzie do napędzania siłowego sprzężenia zwrotnego czyli żeby kierownica sama wracała do położenia wyjściowego. Zjawisko znane z rzeczywistości "Zbieżność kół przednich objawia się podczas...
Ja mam w swojej lekko skrzywiony wał, telepie tak że aż ma trudności z utrzymywaniem obrotów. Już raz go prostowałem (idzie bez problemu), ale znowu dorwał się wieśniak co kosi kamienie zamiast trawy.
Silniki prądu stałego mają to do siebie że w miarę prosto można regulować ich prędkością obrotową poprzez zmianę napięcia zasilania, zmianę rezystancji twornika ( dodatkowy rezystor) lub też zmianę współczynnika wzbudzenia . Ponadto ich charakterystyka momentu w zależności od prędkości obrotowej jest korzystniejsza niż w przypadku silników asynchronicznych...
Czytałem notę katalogową n5819 i nigdzie nie mogłem znaleźć czasu przełączania Ja też nie. Może mi pan Panowie to w PiSie są - ja zwyczajnie - drugi sort;) pokazać do jakiej częstotliwości nadają się te diody? W datasheecie 1N5817 - 1N5819 jest informacje że parametry podano dla warunków pracy "Single phase, half wave, 60Hz, resistive or inductive...
Najprawdopodobniej spalony regulator napięcia. Światła mają być zasilane prądem stałym. Regulator prostuje ci prąd z silnika i ładuje akumulator. Światła są zasilane prądem z alternatora, ale także przechodzi on przez regler i dopiero na światła.
W tej paczce SCHEMATY.ZIP o której mowa wyżej znajdziesz też schemat farelki i silnika z Twojego filmu, ale prostowanie dwu połówkowe zrealizowane na dwóch diodach (3 odczepy)... :) W sieci masz pełno programów typu KALKULATOR do obliczania wartości oporności dla zasilenia LED z każdego napięcia prawie, ale jak przesadzisz z prądem ponad kilka (dziesiąt)...
ja swojej zębatki nie prostowałem przykręciłem i bicie jest ok 1,5 cm osiowe a promieniowe ok 5mm
Prostuje pytanie kieruje do autora postu który pytał o podłączenie silnika 3f do presostatu. Więc podtrzymuje możliwość użycia stycznika.
Te prawie 6 tys. obrotów na minutę wału czteronożowego to na bank robi czyściutko. Moc głównego motorku tez wystarczająca. Co do potania o Jonsereds - to jak z kolei mam pytanie odnośnie tej ostatniej literki ,,s,, . Piszesz coś o producencie. Możesz bliżej jego dane zamieścić czy też jest to z dalekiego wschodu. Bo Jonsered jest znana ale z pił spalinowych...
Tylko,że trzeba pamiętać o tym że dynamo jest prądnicą prądu przemiennego i trzeba prostować prąd wyjściowy.
Dziękuje wszystkim za cenne uwagi, naprawiłem kosiarkę. Wał był skrzywiony no i przy okazji pękło koło zamachowe, było aluminiowe. Do osób z podobnym problemem, nie prostujcie wału bez rozbierania silnika, nie daje 100% efektu, moja naprawa wyniosła 270zł. Pozdrawiam
W tym schemacie silnik zastępuje prądnicę(możę to być dowolny silnik dający od około 5-20V podczas obracania wału z daną prędkością-chyba każdy ma taki silnik w domu-taki zwykły-najzwyklejszy silnik). Wytwarza on prąd zmieny, który jest prostowany na mostku. Następnie napięcie stabilizowane jest do 5V, a dalej to już jest ładowany kondensator dużej...
Wały kute stalowe prostuje się najzwyczajniej w świecie na prasie - do momentu aż czopy znajdą się w osi - resztę robi szlifierka. Co do żeliwnych - nie wiem, nie miałem potrzeby nigdy drążyć tego zjawiska. Zresztą mnie zawsze pytano - czy podejmować próbę prostowania i obróbki na moje ryzyko( brak możliwości prześwietlenia, proste sprawdzenie odgłosu...
Duży mostek z odpowiednimi kondensatorami prostowałby tylko napięcie 230 V dla silnika . Z "odpowiednimi" dostaniesz 300V z górką. Nie za wiele? Z kolei, jak zrobisz to bez kondensatorów, czterystuhercowy przebieg PWM wypadałoby jakoś zsynchronizować z wyprostowanym, pulsującym napięciem zasilania. Nie wiem, pomnożyć to drugie razy cztery, czy coś....
A czy znajdzie się ktoś kto podpowie jak ten silnik zasilić? Najtańsza, najprostsza możliwa wersja, bez regulacji obrotów. Dla przypomnienia - silnik 230VDC/50Hz. Pierwotnie zasilany przez mostek RS206(800V/2A) z cewkami/dławikami przed mostkiem i zestaw kondensator+rezystor łączonym między L a N oraz + i -(przed prostowaniem i po).
Może użyłem zbytniego uogólnienia. Mostek Graetza to ten czarny prostokątny element ze ściętym rogiem na końcu płytki. Jego rolą jest prostowanie napięcia dostarczanego do silnika, gdyż jak wspomniałem jest to silnik prądu stałego. Sprawdzisz go dokonując pomiarów diod, które są wewnątrz.
Posiadam napęd Robus 1000 z centralą RBA3/C. Sprawdziłem tyle ile potrafię i stwierdziłem że problem jest z elektroniką centrali gdyż. Bezpieczniki sprawne, transformator działa, mostek Gretza prostuje napięcie, sam silnik 24v również jest sprawny, przekaźniki cykają na zadziałanie pilota jak i przycisku na płytce. 1230543 1230542 Problem polega na...
Z sieci na uzwojenia prostowanie 1 połówkowe w gwieździe.
W pierwszym przypadku napięcie sieci jest prostowane przez mostek diodowy. Mostek tyrystorowy służy do zwracania energii do sieci. Mostek tranzystorowy przekazuje energię do silnika, natomiast diody umieszczone wraz z tranzystorami przekazują energię z silnika do układu. Jeżeli chodzi o rysunek drugi to mostek tranzystorowy na wejściu posiada diody...
:arrow: Kol. Haz' Przyłożyłeś sie do tematu, narysowałeś niezłe rysunki ale wybacz, nie potrafie się w nich połapać. Używasz np. określenia " cylinder działa na tłok ciśnieniem" no jakoś to nie technicznie. Nie doczytałem się, że niezależnie od ciśnienie działa grawitacja i to głównie grawitacja ma powodować ruch tłoka. Jedynym warunkiem co do ciśnienia...
Stabilizator to czterokońcówkowy uPD1470, więc z niego się nie da. Najprostszym rozwiązaniem (ale nie na te czasy) byłby specjalny silnik z małą przetwornicą maszynową. Co do prostowania, z uwagi na ekonomiczność żarzenia musiałaby to być raczej jakaś lampa lub lampy serii D.
Witam, rzeczywiście po oględzinach płytki okazało się, że na schemacie brakuje kropki dokładnie tam gdzie wskazał przedmówca. Silnik jest zasilany z jednego uzwojenia transformatora napięciem prostowanym jednopołówkowo przez diodę D3. Dzięki i pozdrawiam.
Prostowanie wału kosiarki to cena tak plus-minus w granicach 100 zł, tylko zależy od wielu jeszcze innych rzeczy które trzeba zrobić, no i jeszcze znaleźć odpowiedniego fachowca, który zrobi to dobrze. Tu też ceny mogą być rożne zależy jak mechanik się "ceni"... Jest to chyba cena gdy prostowanie nie wymaga rozbiórki silnika i demontażu wału. W przypadku...
Po obserwowałem chwilę i zobaczyłem, że sekundę po wgraniu pliku program (jak jest podłączony do sterownika) prostuje czas do 2 sekund.
Silnik Nissana 2,7TDI w terrano II, paliwożerny muł. Wymiana filtra oleju w tym isuzu 3,0TD o którym pisane było wcześniej to pikuś, w terrano wyjmij filtr oleju, ni z góry ni z dołu, ostatecznie udało się gdy w kanale wszedłem na pieniek i nad mostem a wciąż pod silnikiem przecisnąłem rękę prawie do samego barku. Brrr, paskuda nie samochód. W tymże...
No i ok, tyle że 3 inne auta na tych bateriach zasuwają po kilka dni. Dodano po 6 I taka rozmowa, filozofia prostowania druta. Piszcie wprost aku lub silnik zły itp a nie mądrości, bo nic po tym. Moze aku do kasy fiskalnej, ale ładuje takie baterie w te auta już chyba z 5szt aut i zasuwają aż miło. Nie godzinę, a parę dni po kilka godzin.
Telo ma calkowita racje,zeby zastosowac KONIECZNIE szybka diode w prostowaniu wtornego napiecia! Zupelnie o tym nie pomyslalem:) Najlepiej moim zdaniem,wyjac przetwornice i uruchamiac ja na sztucznym obciazeniu,np.podlaczyc do naprawianej galezi maly silnik lub zarowke. Zawsze bedzie to bezpieczniejsze dla sprzetu. Pozdrawiam.
Daj do dobrego tokarza to wyprostuje bez problemu tak że nawet nie będzie śladu. Z jednej strony mocujesz w uchwyt, z drugiej na kiełek i suportem prostujesz pod czujnik.
Jeżeli głowica jest równa, nie ma potrzeby jej szlifować. Po co prostować coś co jest proste?
W ten sposób to nie przejdzie. Jak rozumiem, sterownik wystawia sygnał na L1 dla ruchu w lewo a na L2 w prawo. W przypadku braku ruchu, oba wyjścia są bez napięcia? Można wykorzystac dwie diody. ale obniży to znacznie dostępną moc (prostowanie jednopołówkowe); https://obrazki.elektroda.pl/4726287000_...
Dysponuję transformatorem o mocy np. 200VA. Co się stanie gdy jako odbiornik podłączę silnik DC o mocy np. 600W? Prąd prostuję wcześniej mostkiem Graetza. Moje pytanie dotyczy właściwie czy silnik będzie kręcił na miarę około 200W, czyli po prostu słabiej, czy też transformator ulegnie uszkodzeniu.
Wał korbowy do prostowania, plus wymiana uszczelniacz to opcja minimum. Maximum to nowy wał korbowy lub silnik.
Witam Szanowny Panie sstuning zanim powiesz komuś aby się douczył, zastanów się nad tym co sam mówisz, bo gadasz bzdury! Nikt nie jest w stanie wyłączyć filtra cząstek stałych w silnikach w samochodach ze sterownikiem DENSO czyli w Toyocie, Maździe, Oplu 1.7 nissanie 2.5 dci (navara) i jeszcze kilku innych. Jedynym rozwiązaniem jest emulator. Pozdro...
Z filtrem sinusoidalnym wiąże się spadek napięcia, więc nie do wszystkich zastosowań się to nadaje. ATX i tak prostuje napięcie więc nie ma sensu, silnik indukcyjny traci moment krytyczny z kwadratem napięcia.
Nie wiadomo jakie są te pompy z linków. Powinny być za zalanymi łożyskami i silnikiem BLDC, czyli z bezkomutatorowym silnikiem prądu stałego. Są dostępne pompy o takiej budowie, ale cena powyżej 400 zł przy najniższej wydajności i zasilanie 230 VAC. Wg. mnie musimy jeszcze poczekać a takich pomp pojawi się więcej. Problemem będzie tylko zasilanie. Pokonanie...
Dyskusje czy dmuchawa jest na 6V czy na 12V są wg. mnie jałowe. Tak samo jak podawanie napięć i mocy prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. Napięcia i moce możliwe do uzyskania zmieniają się w tak szerokim zakresie z RPM, że nie ma co gdybać tylko zrobić "rozpoznanie bojem". Trzeba dołożyć diodę prostowniczą i podłączyć dmuchawę. Pewnie RPM tej...
właśnie o to chodzi że nie ma tam nic opróch włącznika i silnika, nawet jednej diody co by prąd prostowała nie mówiąc już o czterech ;-) Silnik wnioskuję że jest DC bo ma komutator, chyba że są silniki AC z komutatorem. Niby takie głupie urządzenie, a nie mogę dojśc o co chodzi z tym wyłącznikiem. Raz podłączyłem na chybił trafił i korki wyskoczyły...
Zmień mechanika bo ten to się nadaje do prostowania gwożdzi na budowie. W twoim silniku jest dokładnie tak jak napisał kolega robokop. Częsta usterka w tych silnikach. Po obsłuchaniu silnika i sprawdzeniu ustawień rozrządu łatwo można postawić diagnozę.
W obwodzie silnika rezystor rzędu 1ohm, napięcie na nim się odkładające prostować (wystarczy jednopołówkowo), filtr RC, komparator z przerzutnikiem Schmitta, przekaźnik i po sprawie. I można to zasilić beztransformatorowo - dlatego pisałem o prostowniku jednopołówkowym.
Czemu robicie zadymę z tak prostej rzeczy?? czy na elektrodzie musza być tylko profesorowie? przecież w opisie pisze jak byk " DC110V-300V lub AC220V prostowanie" może niech jeszcze odmówi paciorek i splunie przez ramie. Nie rozumiem tego portalu..
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
Sterowanie ledów od 0 do max. jasności tylko impulsowe. Przebieg piły jest sumowany z napięciem stałym pochodzacym z wyprostowanego i odfiltrowanego sygnału akustycznego, otrzymanym przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu zasilamy ledy. Może być? To akurat odkryłem organoleptycznie, gdy włączyłem tanie, chińskie lampki LED na choince ;) W przypadku...
W takich pompach ciepła sprężarka jest zasilania prądem stałym, a inwerter steruje częstotliwością. W zasadzie inwerter to falownik. Gdzie prąd jest najpierw prostowany a następnie kluczowany z zadaną częstotliwością. Dzięki temu możemy dowolnie sterować obrotami silnika. Co sądzicie o pompach ciepła od NTS Energy? Marketing szeptany ??? My tu raczej...
Dzieki... Ale czy przy prostowaniu napięcie nie podniesie sie do 9,1V ?
Wybacz, że nie odniosę się merytorycznie - nie dałeś mi takiej szansy! Naprawdę chciałem odnieść się merytorycznie i pokazać Tobie, gdzie popełniasz błędy w symulacji komputerowej (chociażby nie uwzględniając strat na prądy wirowe w magnesach!!!). Podsumowując: 1) taki silnik z pewnością nie ma racji bytu i prawa bytu. 2) Nie wolno wierzyć w takie pierdoły...
dzięki za zainteresowanie już prostuje te kompresory głównie chodzą pod młotem a mi chodzi o to żeby go używac w warsztacie pod pneumaty i do lakierni spreżarka pochodzi z modelu 7/20 70 cfm napędzany silnikiem 3 cylindrowym kubota 17.5 kw
Korbowody nie były prostowane, wał nie był szlifowany. Stukot właśnie jest mniejszy na zimnym silniku. Świece nowe.
To już naprawiłem. Wał był prostowany. W mojej wersji simeringu nie ma, dlatego szukam jakichś sugestii.
Podłączasz do zera sztucznego(z gwiazdy )i jednej z faz (taki silnik w zeszłym tygodniu przewijaliśmy)a prąd prostujesz dwiema diodami.Sprawdź na sucho czy chamulec działa - zasilając go 230V a silnik odpięty. A jak połączony jet w gwiazdę w środku , lub połączony jest w trókąt to zasilisz go z zera roboczego i fazy z rabliczki zaciskowej silnika.
Silnik przewinięty. teraz zajmę się prostowaniem wirnika i jak skończę wrzucę film jak pracuje. Sprawdź w pierwszej kolejności czy nowe uzwojenie zmieści się w "obudowie"...tak z tego co widać na fotkach to pewnie będzie problem.
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
No to zmienia postać rzeczy... Żeby to miało jakąś wydajność prądową powinno być kilka cewek i magnesów... Coś na kształt silnika BLDC pracującego jako prądnica... Oczywiście trzeba to prostować ale rozwiązanie powinno być trwałe i stosunkowo wydajne... Na obudowie silnika zamontować wirnik kubełkowy tak żeby był nieruchomy a do obracającego się wyświetlacza...
a jaki to silnik?? nie ma tam jakiegoś prostownika zeby sprzęgło zasilić prądem stałym?? Ja w swojej skromnej karieże spotykam sie tylko z silnikami których sprzęgła są zasilane napięciem 400V , które to napięcie z kolei jest prostowane i dopiero podawane na cewke sprzęgła.
Przy demontażu McPhersonów oraz robienia serwisu silnika nie zauważyłem widocznych odkształceń budy. Brak też śladów ingerencji typu prostowanie, naciąganie itp. Był natomiast z niewiadomych przyczyn wymieniany silnik (poznakowany w kilku miejscach zielonym fluorescencyjnym sprayem) stąd moje zapytanie na temat wspornika układu napędowego. Zdjęć z aparatury...
Witam Mam pytanie ponieważ skrzywił mi się w/w wałek i go prostowałem i pozostało delikatne bicie czy silnik to przetrzyma? Bicie na wielowypuscie tym co idzie do napędu wałka rozrządu ma nie wiem około 0,5mm może lekko więcej? Ewentualnie może ktoś ma odsprzedać tanio wałek lub cała sprawną miskę ?
ten silnik to b. popularny model i nie wiem po co tyle zachodu z prostowaniem walu jeżeli za parę groszy na każdym ( prawie ) złomowisko kupisz kompletny silnik- wymontować wał , ewentualnie wymienić cały silnik i po kłopocie. Za 150 złotych to będziesz miał takich silników 5.... . pozdrawiam Sławek
prostować sinusoida plastik prostować prostować wałek
domowy nagrywac schemat elektryczny simson mercedes dawka paliwa
Identifying Model for Iris Satellite TV Update Migające kropki na kineskopie w trybie AV - przyczyny i rozwiązania