W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
BYY57 / BYY58 35A Silicon Power Rectifier Diode Applications Power supplies Rectifier diode in car generators Rectifier bridges/stacks Back-off-diodes Ani chybi, z alternatora. Prostownik przerabiany, diody z alternatora wciśnięte w płytki selenowe w charakterze radiatora. Ludzie mają pomysły...
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Kolego - zacytuję Ci komentarz do mojego projektu pademicznego z początku #zostańwdomu- Próbowałem spiąć rower z alternatorem. Cytuje: Trzeba mieć kondycję i nogi jak Korzeniowski a siłę jak Pudzianowski żeby z alternatora wycisnąć chociaż kilkaset watów. Człowiek w nogach ma ok 100W a altek zaczyna skutecznie działać od 1 kW... Może tzw sztuka dla...
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. w temacie nie chodzi mi o zrobienie urządzenia z którego będe mógł odpalić dużego diesla bez jego baterii tylko o urządzenie wspomagające czyli pracujące około 10 min jeśli okaże sie ze bateria nie wystarczy, do tej pory urzywałem prostownika 6 A ale czas doładowania akku jest zbyt duzy. co do silnika nie ma...
W zasadzie można do tego wykorzystać przetwornicę mocy kilku kW. Prąd minimalny 20A, maksymalny gruby 160-200A. Tylko, jedna mała skucha i będzie po przetwornicy. Przy większej ilości skuch może być po akumulatorowni/garażu. Słownictwo dopasowałem do poziomu pytającego. Ile grubych amperów może pobrać akumulator? Chwilę po rozruchu silnika natężenie...
ladowarki impulsowe czy prostownik z mikroprocesorem W zasadzie pojęcia zamienne. Większość ładowarek impulsowych ma sterowanie mikroprocesorowe. 1 dedykowany 110 Ah a drugi wylacznie dla 2x70Ah? Nie wystarczy jeden prostownik? Potrzebujesz je ładować w tym samym czasie? akumulatory w komorze silnika (2x70) sa rozlaczone od tego z tylu (110) i mam...
Nie trzeba nic nim "kręcić". Weź prostownik czy akumuator, minus daj na obudowę, a plus POPRZEZ lampkę kontrolną (np 12V/4W) do największej śruby (dla przewodu ładowania, powinno tam pisać coś, np. "B+"). Jak lampka NIE zaświeci, to jest minus na masie. Jak zaświeci - to na masie jest plus.
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Witam co do alternatora to doładuje napewno tylko potrzebuje pewnej drogi. -Sprawdz wogóle czy cele w akumulatorze są w porządku. -Podczas jazdy ogranicz np. radio, wentylatory itp. -Prostownik którego używam jest to najzwyklejszy ( trafo, mostek prost no i kondensator zmieniony na 10 000 mikroF ) 6A podłączam go jeżeli samochód długo stał. Masz jeszcze...
W samochodzie nie ma automatu odłączajacego akumulator od alternatora po naładowaniu, prąd przestaje płynąć na zasadzie praw elektrotechniki. A wracając do tematu - jeżeli ustawisz prąd ładujący na 50 mA, to akumulatorowi nic się nie stanie, będzie ciągle doładowywany. Prąd można ograniczyć eksperymentalnie przez włączanie między prostownik i akumulator...
Akumulatorowi dobrze słyży ładowanie prądem pulsujacym (trafo + mostek). Ma to związek z zesiarczeniem płyt. Ale to nie znaczy że zasilacz AT(X) go zabije. Sam popełniłem kilka ładowarek z AT i sprawują się nieźle. W sklepach coraz częściej pojawiają się ładowarki impulsowe. Sugeruje zauważenie faktu że normalny akumulator samochodowy podładowujemy...
co sądzicie o prostowniku z alternatora podłączonego do akumulatora napędzanego przez silnik elektryczny, czy takie coś mogło by być stosowanie do rozruchu ciągnika ? ten akumulator ładowany przez alternator byłby podłaczany do ciągnika przez kable rozruchowe np w zimie co sądzicie o czymś takim? warto to zbudować ?
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Witam serdecznie państwa remontując prostownik z funkcją rozruchu niskiej mocy małej mocy jakie diody prostownicze użyć? Czy można dać od alternatora ta podkowa diod? Jedna faza użyć...mostki zastosować... Chodziło mi raczej o zwiększenie wydajności w amperach diod prostowniczych... Bo obecnie są spalone diody prostownicze i robią za zwarcie. Wymienić...
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Ja słyszałem o wywołaniu 1 kHz, ale nie miałem takiego aparatu w rekach. Miałem natomiast induktor dający takie napięcie, było to około 10V max ok. 3 3 kHz, budowa była bardzo podobna do generatora maszynowego Alexanderssona lub bardziej rozbudowanego alternatora samochodowego. Widziałem też "elektronizowane" induktory - stary induktor mechaniczny plus...
Witam dostałem od kolegi prostownik 12/24V. Początkowo gdy go dostałem był niesprawny. napięcie z transformatora wychodziło, dochodziło do czegos w kształcie małego przekaźnika z konektorami i zalanego żywicą (chyba mostek prostowniczy) dalej juz prądu nie było. Znajomy dał mi mostek prostowniczy od fiata, podłączyłem go i na ustawieniu 12V daje ładowanie...
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
Powiem ci to w inny sposób , bez zakupu części i montażu skomplikowanego urządzenia, zamontuj pod zapalniczkę samochodową przetwornicę i spróbuj podłączyć 2 wiertarki o mocy 1200W i się przekonasz że z jednego małego akumulatora jest bardzo duża wydajność i to się sprawdza . A tak na marginesie , to ma być mała przydomowa elektrownia dla własnych potrzeb...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
No i automatycznie nie wyłącza ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/3931064300_... Rozważam czy w tej sytuacji go nie oddać... Kraft do ładowania mi wystarczy. Rezystancje wewnętrzną mam czym sprawdzić a czy pomiar SOH mi się do czegoś przyda? W sumie i tak z grubsza wiadomo kiedy akumulator zaczyna szwankować. Choć z drugiej strony...
Dział serwisowy hahahaha
Witam . Widzę panowie dla was się nie da tego zrobić . Ja natomiast twierdzę że się da . Może nie będzie to prostownik z regulacją prądu ale po naładowaniu akumulatora do wartości przy której regulator wyłącza wzbudzenie wyłączy też ładowanie akumulatora. Poniżej prosty schemat od przyjaciół za wschodniej granicy . Patent przetestowany i działa znakomicie....
Cześć. Mam pytanie odnośnie działania mojej instalacji. Na pojeździe ciężarowym, w przestrzeni ładunkowej, mam zamontowane Webasto 5,5 kW. Webasto jest podłączone do dwóch akumulatorów 12 V, 900 A, 140 Ah. Akumulatory te w czasie postoju pojazdu są ładowane prądem 230 V przez prostownik cyfrowy. Problem polega na tym, że podczas rozruchu silnika pojazdu...
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
Cześć. Mam pytanie odnośnie działania mojej instalacji. Na pojeździe ciężarowym w przestrzeni ładunkowej mam zamontowane Webasto 5,5 kW. Webasto jest podłączone do dwóch akumulatorów 12 V, 900 A, 140 Ah. Akumulatory te w czasie postoju pojazdu są ładowane prądem 230 V przez prostownik cyfrowy. Problem polega na tym, że podczas rozruchu silnika pojazdu...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam. Dostałem do naprawy prostownik oparty jeszcze na płytkach selenowych. Płytki są do wymiany , więc użyje zamiast nich mostka prostowniczego . Prostownik ma mieć możliwość rozruchu silnika , więc planuje użyć mostka 50A. Właściciel zażyczył sobie jeszcze ragulacje prądu ładownia . Czyli mam pytanie jakiego układu użyć ? Czytałem rożne inne tematy...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam. Mam problem z prostownikiem z marketu który obiecuje 6A max prądu ładowania (realnie to raczej 4,5A max). Z uwagi na to, że był w plastikowej obudowie z nikłą wentylacją(mocne grzanie trafo) przeniosłem jego wnętrzności do innej obudowy z wentylatorem itp i wtedy zainteresowałem sie napięciem ładowania akumulatora. Z pomiarów wynikło że po podłączeniu...
Witam, Wczoraj padł mi na mieście akumulator w aucie, podjechał do mnie kolega odpaliłem z kabli i pomknałem szybko do domu zeby go podładować prostownikiem. Podłączyłem go i spróbowałem odpalić niestety nie odpalił, co gorsze na prostowniku zaczęły się świecić w czasie ładowania obie diody 6V i 12V a ustawione bylo tylko na 12V. przy ponownym podłączaniu...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Konedensator między zasilaniem nie może psuć ładowania, nie ma takiej możliwości, jakieś fałszywe wnioski. Obciążenie próbówką alternatora to dla niego żadne obciążenie alternatory maja moc 0.75-1kW! Jak próbówka miga to coś z alternatorem brak wzbudzenia, prostownik itd.etc. Sprawdzić alternator u fachowca.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witajcie. Dostałem od kolego do naprawy prostownik samochodowy ładujący akumulatory 6-cio oraz12-sto woltowe z zaznaczeniem, ze daje za niskie napięcie (ok. 8V i skacze). Byłem przekonany, że diody prostownicze są uszkodzone, więc byłem bardzo zaskoczony gdy rozkręciłem obudowę i ujrzałem cztery kwadratowe blaszki które na logikę biorąc, muszą być prostownikiem...
Witam wszystkich. Start-m. Rosyjski prostownik ale wydaje mi się on być dosyć solidnym i ciekawym. Ciekawym rozwiązaniem jest fakt załączenia prądu wspomagającego rozruch, nie po podpięciu prostownika do klem akumulatora, lecz dopiero po przekręceniu kluczyka, gdy układ prostownika wychwyci spadek napięcia na akumulatorze, pod wpływem załączonego rozrusznika....
Sumarycznie ładowanie "innym sposobem" korzystając z alternatora w samochodzie nic nie zmienia jesli chodzi o pobór mocy z alternatora.Przez prostownik 6A będzie się ładował powiedzmy 6h a alternator naładuje go 12A przez 3h.Tak dla porównania te wartosci tylko,calkiem teoretyczne.Możesz podpiąć ten drugi aku równolegle do oryginalnego przez solidną...
witam wszystkich mam pytanko robię prostownik z rozróhe ale mam problem ze zwiększeniem napięcia na 800a czy ktoś wie jak zrobić transformator do którego wpływa napięcie z alternatora a wypłynie prąd o mocy 800a??proszę o pomoc
Cześć Ostatnio w moim meganie (1.6 16v) pojawił się problem z ładowaniem akumulatora. Na tablicy świeci się kontrolka akumulatora i 'stop'. Po zmierzeniu napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniku - spadło poniżej 12v. Natomist przy włączonym pozostaje bez zmian. Postanowiłem zajrzeć do alternatora i wymieniłem szczotki. Niestety jak się okazało...
prostownik alternatora schemat regulator alternatora prostownik prostownik regulator alternatora
karta graficzna sygnału telewizor czujnik kolor czerwony cyfrowy czujnik temperatura
Błąd przekaźnika 9E27 w systemie CWU - diagnostyka i rozwiązania Ustawienie krzywej grzania Buderus - zmiana początku