Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Diody 6A10 Trochę słabe te diody dawniej w podobnych prostownikach były 2 diody 30-35 A takie z alternatora samochodowego z solidnym chłodzeniem.
Oj nie, żeby zatkać otwory to tego brudu musiało by być naprawdę sporo. Problem jest inny-osadza się on na stojanie i prostowniku.
LUDZIE CZY WY CZYTACIE CO NAPISANE ??? WIDZĘ ŻE NIE . NIKUSET napisałem , sam czytaj, podłączyłem wg.40 postu i wyszlo 28v na wyjściu. BEZ REGULATORA. Zakupiłem te najnowsze z rosijii, i według liter i schematu do sprawdzenia nie działają, dwie sztuki prosto ze sklepu Agrobis. Panie jdubowski, TO BEZ REGULATORA , przeliterować ? Ico pan masz do akomulatora...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
[url=https://obrazki.elektroda.pl/66_123... schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
Po pierwsze to nie schemat prądnicy tylko alternatora, a to kolosalna różnica.
OK ... a czy mógłbyś mi w prostych żołnierskich :D słowach wyjaśnić jak to wszystko działa (mam na myśli połączenie alternator po przewodzie W/Y z regulatorem AC i przednim oświetleniem oraz alternator i połączenie po przewodach P & Y z regulatorem/prostownikiem i następnie pozostałym oświetleniem ) ?
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi słowy stabilizator szeregowy, wykonany na tranzystorach...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Witam. Ostatnio byłem w znanym supermarkecie i natknąłem się na prostownik z funkcją symulowania jazdy samochodem, czyli włączam prostownik i akumulator zachowuje się tak jakby go ładował alternator. Czy ktoś miałby jakiś pomysł schemat jak takie coś zrobić ?
Jaki schemat? C360? Krąży tu schemat, który pokolorowałem z 10 lat temu. Woltomierz podłączasz równolegle do źródła napięcia - alternatora lub baterii akumulatorów. Podłącz go do stacyjki w punkt, w którym pojawia się napięcie po wciśnięciu kluczyka. Na postoju pokaże napięcie baterii akumulatorów, po rozruchu napięcie wzrośnie przez działanie prądnicy...
Chłopie, pomyśl żesz troche !!! Opanuj trochę emocje kolego. Nie używaj tylu wykrzykników. Krzyczą tylko Ci, którzy nie mają racji. Z 16 diod składasz 8fazowy prostownik, dokładnie tak, jak to jest zrealizowane w alternatorach samochodowych , tylko więcej ,,biegunów", bo tam są trzy. Zobacz sobie pierwszy lepszy schemat alternatora, jak to się łączy...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Schemat podłączenia dwóch akumulatorów przez diodę separacyjną do alternatora.
W tego typu pojazdach, bywa że światła są zasilane prądem przemiennym wprost z "alternatora", a akumulator nie ma układu ładowania. Jeśli jednak jest regulator to zapewne jest i prostownik.
Witam, poszukuję schematu układu stabilizującego napięcie alternatora w simulinku , ew. schemat samego alternatora pracującego w układzie z prostownikiem diodowym. Pozdrawiam, veiovis
3 transformatory od mikrofalówki? A można jakiś schemat prosić?:) I ewentualnie regulację 12/24V zrobić?
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Wyjścia są 3, i prostownik w obudowie.Ale dam sobie z nim spokók, skoro te od 125p pasują, dzięki.
To jest tylko cewka, daje napięcie zmienne. Potrzebny jest regulator/prostownik. Drugim biegunem jest masa przykręcona do metalu.
Mógłby ktoś narysowac taki schemat jak to zrobić?? Byłbym wdzieczny. Bo nie bardzo łapie :)
Na wskazanej przez siebie stronie masz podane zastosowanie. Na jachcie masz dwa akumulatory - jeden rozruchowy do silnika i jeden do urządzeń pokładowych (trakcyjny). Urządzenie łączy oba akumulatory równolegle w czasie gdy silnik jest uruchomiony i działa alternator, natomiast gdy silnik zostanie wyłączony akumulator rozruchowy zostaje odłączony od...
... pełnią one też ważną role zabezpieczenia przed niebezpiecznym wzrostem napięcia, np z powodu uszkodzonego regulatora W jaki sposób? Zwierają alternator i zarazem akumulator? Czy mógłbyś narysować schemat (dla uproszczenie choć dla 1 fazy) i wytłumaczyć takie 'zabezpieczające' działanie? A może znalazłeś coś takiego w literaturze?
Wszystkie T25 mają kontrolkę ładowania / zerwania paska wentylatora. Dochodzącą do alternatora ? "Mój" schemat ma zewnętrzny regulator i jakiś prostownik z których dopiero wychodzi przewód na kontrolkę :?: Panowie, wg jakich materiałów podłączacie kontrolkę ? Nie chciałbym mieszać, ale czy są inne schematy, i na razie przytykamy gdzieś jakieś przewody...
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
No i się chyba sprawa rozwiązała. Podłączyłem prostownik samoróbkę 650VA i prąd popłynął około 1.5-2A. Jak wiadomo mikroprocesory ładują do 80% więc wszystko by się zgadzało. Widocznie alternator w tym samochodzie dobrze radzi sobie z ładowanie akumulatora - to dobrze. Prostownik zwyczajnie przechodzi przez wszystkie tryby przechodząc aż do napięcia...
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych Całkiem możliwe, przy czym wymiana zestawu prostownika głównego powinnaby załatwić problem, ale koszt prostownika a koszt dodatkowej diody to subtelna różnica, a jeszcze problem z dostępnością nowych części do starego grata... Schemat...
A kto powiedział, że ładowanie z alternatora ma taki sam charakter jak z prostownika? Na inne opcje, np tyrystorowe jak już wspomniałeś pasowałby bardziej transformator dający jakieś 17VAC. Osobiście bawiłem się z RESURSem i na kawałeczku płytki uniwersalnej cały sterownik idzie zrobić. Odniosłem się tylko do tematu (bzdurny wymóg ładowania stałym...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Regulator jest zamontowany ok, ale psuje sie alternator, padł mi już drugi. ale co się w nim psuje? chyba nie pada uzwojenie ani wirnik tylko prostownik, może umieść prostownik w innym miejscu gdzie nie będzie narażony na wodę. Pozdrawiam
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Alternator o mocy 170 A ???? Na pewno nie jest z europejskich aut osobowych, chyba, że z auta o poj. z co najmniej 6000cm3 Chyba cię poniosło REMOT Rozmowa schodzi na nie te tory. Każdy ma swoje racje a ja cały czas powtarzam i zdania nie zmienię, że w normalnych standardowych alternatorach wykres jest zbliżony do wykresu, który zamieściłem wcześniej....
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Ma tam Kolega instalację na alternator, prostownik i regulator napięcia? To jeśli tak, to tam: http://arecki113.republika.pl/schematy/m... jest chyba tego schemat. Wszystko jest rozrysowane.
Ja rozumiem że przywracasz instalację do stanu oryginalnego zakładając ten niebieski regulator? co z zaciskiem 51 i D+ ?? Pozostaje wolne czy ma być zwarte? Ani zwarte ani wolne - masz schamat w poście 2. D+ ma byc połączone z D+ na prostowniku, a 51 połączone z + akumulatora (fizycznie zacisk na listwie bezpieczników gdzie występuje ciągle +12V). https://obrazki.elektroda.pl/9107046900_...
Rozumiem, tego typu urzadzenia stosuje sie np w camperach ale szukam juz z trzy godziny info na temat tego samochodu bo nie wierze że mercedes zrobil by taką sztuke ze 20 razy podniosę winde i muszę podpiąc ac w prostownik. Czy da się znaleźć gdzieś schemat elektryczny tego samochodu Mercedes Sprinter 315 906.131
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Wyłapuje ale nie obroty silnika tylko alternatora. Napięcie ładowania ma nie wiele wspólnego z pracą tego urządzenia. Do C18 doprowadzone jest napięcie 12V (14.4V po uruchomieniu silnika) z gniazda zapalniczki, kondensator ten przepuszcza jedynie pulsacje napięcia (w alternatorze jest prostownik 6-cio pulsowy) i podaje je na wzmacniacz operacyjny LMC7101...
Witam, wykonałem prostownik według schematu na początku tematu z trzy zakresową regulacją prądową i doszedłem do pewnych wniosków: 1 Wydaje mi się, że napięcie wyłączenia 14,4v na akumulatorze to trochę za dużo. Alternator samochodowy daje napięcie 14,4V więc akumulator w samochodzie praktycznie nigdy nie jest ładowany do takiego napięcia. Zauważyłem...
Witam, 1.Napięcie mierzone między zaciskami X-Y-Z, X-Z alternatora lub prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości obrotowej silnika, 2.Napięcie mierzone między zaciskami X-86 Y-86 alternatora powinno wynosić 6-7,2 V. Schematu poszukaj w sieci, jeżeli jest ci potrzebny, :D pozdrawiam. Na razie. :wink:
Mam odłączony regulator i chcę go przetestować.Bez schematu wewnętrznego trudno to zrobić.Z widoku zewnętrznego trudno to rozrysować. Zdjęcia tego prostownika z regulatorem: http://obrazki.elektroda.net/43_12901898... http://obrazki.elektroda.net/3_129018982...
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Ale WSK z alternatorem z tego co pamietam ma na świata drogowe i mijania oddzielna instalacje prosto z alternatora shl m17 zresztą tak samo. marekn151 Napisz co to za WSK albo najlepiej znajdź schemat instalacji do modelu i jak nie było kombinowane to będziesz wiedział po kolorach kabli co i jak podpiąć.
Powyżej 14,4V zaczyna się gazowanie - ubywa wody z elektrolitu i nowoczesne akumulatory (żelowe, AGM, bezobsługowe itd.) ulegają zniszczeniu . Akumulatory starego typu ("mokre") wymagały stale dolewania wody - właśnie dlatego, że ją traciły przy ładowaniu wyższym napieciem. Napięcie 14,4V odpowiada 100% naładowania akumulatora w trybie "cyklicznym":...
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Spokojnie! Przede wszystkim DOKŁADNA specyfikacja pojazdu - dokładny typ, model. A nie poniekąd yamaha grizzly To chyba jest do zrobienia? Potem na podstawie tego odszukujesz schemat elektryczny pojazdu. Jeśli nie, to sprawdzasz, ilu fazowy masz alternator i w jakim układzie. A potem już z górki - dobrać właściwy prostownik/regulator. Po co ci wielofazowy...
kkknc napisał: Głupoty piszesz kolego to właśnie klasyczne połączenie alternatora tyle że diody na zewnątrz. Międzyfazowo się nie łączy. Wieczorem opiszę dokładniej. Może ja piszę głupoty, ale ty najpierw obejrzyj sobie swój szkic! Jak to ma działać? Przecież zaciski AC mostków są zwarte!!!!! viper555 . O jakim połączeniu piszesz? Jeżeli o zdublowaniu...
Witam od jakiegoś czasu posiadam motocykl Jawa 350 TS.Niestety nie ma ładowania i ciągle pada akumulator.Motocykl wyposażony jest w alternator.Jest w nim też prostownik i regulator który prawdopodobnie jest nie sprawny.Mam elektroniczny regulator alternatora produkcji polskiej http://www.ape.com.pl/index.php?id=17&pr... ,nowy ma 3 wyprowadzenia...
jak sprawdzisz poprawność układu wzbudzenia alternatora? Część "kontrolkową" wolę dotknąć do masy (nie zwierać do B+) a prostownik albo weryfikacja prądem po odłączeniu stojana, albo oscyloskop na D+ jeśli altek generuje prąd. O wirniku, uzwojeniu stojana i regulatorze napięcia raczej nie ma powodu się rozpisywać.
najlepiej namierzyć źródło zakłóceń i usunąć musisz przybliżyć jaki samochód i wyposażenie często są to zakłócenia z alternatora i wystarczy zmienić szczotki z reglatorem napięcia. namierz przyczynę zakłóceń i spróbuj naprawić. radze poprowadzić zasilanie do radio odbiornika bezpośrednio z akumlatora, nie zapomnij o zabezpieczeniu przeciw zwarciu(bezpiecznik)...
Witam Podłączyłem ostatnio do C-330 alternator ze skody 120 (9 diodowy), regulator przykręciłem do obudowy alternatora.... wszystko działa niby dobrze (sprawdziłem amperomierzem wydajność alternatora bez obciążenia- 2A) skutek tego wszystkiego jest taki że niezależnie od temperatury silnika ciężko go odpalić. A wystarczy że postoi pod prostownikiem...
Witam . Ten schemat z wykorzystaniem regulatora jest dobry ale pod jednym warunkiem . Trafo musi mieś odpowiednie napięcie , aby nie było za duże bo można ugotować akumulator jak regulator padnie . Podczas ładowania napięcie na akumulatorze narasta i gdy osiągnie te 14,4V regulator wyłączy tyrystory . O regulacji w tym przypadku nie ma mowy . Ale regulację...
http://obrazki.elektroda.net/22_12670325... Mając samochód Reno - Laguna mam akumulator Centra już 3 lata ładował się tylko alternatorem bo nie miałem prostownika. A więc postanowiłem zbudować coś do ładowania przeglądając forum elektroda znalazłem kilka schematów i postanowiłem zrobić według schematu Elektronik 10/2000. Nieco modyfikując...
Do Adam 20.Na poprzedniej stronie zamieściłem chemat przełączania alternatora na12 i 24 wolty Jest tam też schemat 6 ciu diód. Czy tego nie zauważyłeś. Tylko należy ci osobiście podesłać oddzielny schemat tego samego..?Przecież na tej samej stronie co zamieściłeś pytanie, jest schemat. [podobno ogrodzenie z drutu kolczastego według Jesiotra] A ze starego...
dzisiaj zrobiłem tylko tyle: włączyłem prostownik 12v i jego zaciski podłączyłem do alternatora : + do zacisku nr30 a -na mase . następnie włączyłem instalacje w 330. amperomierz w prostowniku pokazał 10A , natomiast amperomierz w ciągniku ledwo drgnął w przód. jutro podłącze kabel z zaciska 30 alternatora podłącze do niego inny amperomierz i podłącze...
Dla realizacji funkcji rozruchu potrzebny transformator wtórne uzwojenie którego może zabezpieczyć prąd, co najmniej, 40-50A i prostownicze diody na odpowiedni prąd. To znacznie zwiększa koszt realizacji projektu. Praktyka pokazuje, że przy rozładowanym akumulatorze ma sens włączyć jego do reżimu ładowania na 40-60 minut prądem 0,2-0,3С. Napięcie...
Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego alternatora ( przeważnie czarny) 2.Kabel od...
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
To zależy jak wyglada dowód. Jak jest cały, to nie powinno byc problemów, jak ma uciety róg, to pozamiatane. Pojazd został wyrejestrowany i skasowany. Nadaje sie jedynie jako eksponat do muzeum. No, ale od czego nasze polskie głowy? Kupujesz "zdrowe" papiery na taki motocykl, delikatnie posługujesz sie numeratorami i masz "motór nówkę sztukie" :) Jeśli...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Posiadam agregat prądotwórczy typ pab4-3/400-01 o mocy 4kW, 380 V,napięcie wzbudzenia 50 V, prąd wzbudzenia około 5,5 A. Posiada on kilka skrzyń bardzo ciężkich(stabilizacji, rozdzielającej i filtrującej). Czy byłoby możliwe żeby zastąpić te skrzynie sterownicze transformatorem trójfazowym oraz prostownikiem z 380 na 50 V i sterowaniem elektronicznym(...
Jeśli wepniesz diode to zrobi tylko spadek napięcia 0.6V. Rozumię ze chcesz wyeliminowac przygasanie swiateł przy niskich obrotach silnika lub zbyt mocne przy dużych obrotach. Najpierw musisz sprawdziec jakie jest napiecie w instalacji przy zalaczonym silniku, następnie sprawdzic czy motocykl posiada alternator czy prądnice. Jeśli alternator to taki...
wiec tak schemat mam. ostatnio mi padło ładowanie całkowicie, wic nie wiem co jest grane. jest taka opcja ze mogło sie uszkodzic: 1. alternator- tyylko jak go sprawdzic 2. Stojan alternatora- tez nie weim jak go sprawdzic 3. prostownik- to dam rade sprawdzic miernikiem wg mnie diody sa ok 4. regulator napiecia- jego nie mam jak w domu sprawdzic, aktualknie...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. Wg kolegi alternator ma jakiś ogranicznik prądu? Wskaże go kolega na jakimś schemacie? Bo plecie kolega farmazony.... Idąc tym tokiem rozumowania żarówka 3W/12V oraz 55W/12V też powodują taki sam przepływ prądu?...
Dzięki za odzew. pomierzyłem dzisiaj wszystko i tak: masa alternatora - akumulator, masa akumulatora - alternator, alternator - masa auta, akumulator - masa auta, szystkie wyniki są jednakowe, przy wyłączonych światłach ładowanie na poziomie 14,4 z wahaniami napięcia ok 0,05V. Czy potwierdza to Twoją teorię o regulatorze? Z kontrolką może być ciężej...
Ja bym się nie pitolił, tylko wziął "podkowę"/prostownik z rozwalonego alternatora makarona, fiata czy cokolwiek i podłączył z głową obciążenie. Z opisu nie wiadomo czy to, w zasadzie tylko z nazwy "alternator", samowzbudne koło magnesowe wyrabia napięciowo i wygląda, że usterka jest na cewkach. Tak wynika ze schematu, który mam. A przebicia do masy...
Witam. W japonskich motocyklach stosuje sie prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Był taki ruski prostownik do ładowania akumulatorów z funkcją rozruchu. Zastosowano tam 2 duże tyrystory, bodajże 80A. W opisie było napisane, że z chwilą podłączenia tego dopalacza nic się nie dzieje, do momentu gdy zaczniemy odpalać i nastąpi znaczny spadek napięcia, a konkretnie poniżej 10V. Gdy samochód zapali, to alternator zacznie ładować i napięcie...
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Jako moderator powinien Kolega raczej studzić emocje, a nie samemu je wywoływać. Proszę pisać prawdę, dobierać argumenty uczciwie i rzeczowo a nie pokrętnie - nie będzie potrzeby nazywania rzeczy po imieniu i nie będzie emocji. Pisząc o 13,8V miałem na myśli napięcie które będzie dochodziło do diody, która będzie przy dodatkowym akumulatorze. Dodatkowy...
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie bo w granicach 14,7 v ale stabilne. Lampka gaśnie dopiero po mocnym...
Witam Wszystkich. Mam bardzo poważny problem z zasilaniem mostka w prostowniku GZL-50. Kupiłem go od gościa, jako nowy, i po podłączeniu do akumulatora ( 2x6V traktorowy), po 10 minutach, spaliły się kable od mostka do przełącznika 12/24V, amperomierz, i dwie diody w mostku, były rozwalone. Cyna na lutowaniach połączeń konektorowych spłynęła, a z przełącznika...
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Czyli wychodzi na to, że napięciem 14.4 z alternatora da sie doładować akumulator. Albo że masz dodatni bilans energetyczny oraz niewielką upływność prądu spoczynkowego. Ja u siebie w samochodzie mam moduł szacowania naładowania akumulatora oraz spory pobór prądu podczas spoczynku na poziomie 60mA. Niestety z włączonym modułem dochodziło do rozładowania...
To schemat ,z poprawionym sterowaniem IRF +LCD 16x2 , ze zworą do automatycznej kalibracji napięcia . Działa to tak : podajemy 14V z zasilacza na klemy zwieramy zwory wystartuje układ na LCD pokaże się przelicznik , trwa to 1 może 2 sekundy , zdejmujemy zworkę prostownik automatycznie wejdzie do normalnej pracy ,przelicznik jest już zapisany i od tego...
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
Akumulator masz 45 Ah ale napiecie pracy 12 V. Z tego prostownika musisz uzyskac napiecie rzedu 13,5 -14,4V czyli takie jakie daje alternator w samochodzie . Poszukaj w literaturze schematu regulatora napiecia ewentualnie układu obnizajacego napiecie z 24 V na wspomniane 13,5V-14,4 V Transformator ma duza moc wiec nie bedzie problemu z uzyskaniem wymaganego...
Witam Można również tak, na początku, wzbudza Pan prądnicę z alternatora 13V, następnie przekaźnik podłączony do uzwojenia głównego przełącza zasilanie układu na główny i poprzez układ transformator prostownik rezystor steruje pan wzbudzeniem. A teraz pytanie? ile Pan na tym zaoszczędzi, nie wspominając o bezpieczeństwie. Jerzy
Musisz tylko wiedzieć, że w obecnych samochodach kontrolowanie lampki nie pochodzi z mechanicznego regulatora napięcia jak w traktorze z lat '60. Oczywiście że obecnie nie jest to sterowane żadnym mechanicznym regulatorem. Jeśli przeanalizowałbyś schemat dowolnego alternatora z elektronicznym regulatorem napięcia (a szczególnie sam schemat regulatora)...
Rozrusznik powinien pracować bez bezpiecznika bezpośrednio podłaczony do akumulatora. Sterowanie odbywa się przez tzw. Bendix do którego doprowadza się prąd poprzez przycik START. lub przez stacyjke jak w samochodzie. I tu bezpiecznik sie stosuję. Ale jaki ? To zależy od rozrusznika. Przekroje to do Bendixa wystarczy 2,5 mm2, zaś do rozrusznika od akumulatora...
Koledzy ja też się podłączam, aby poinformować w jaki sposób radziłem sobie z takimi prostownikami po awarii, a mianowicie: stosowałem 4 diody prostownicze (np. w alternatorów samochodowych) lub gotowe mostki prostownicze np. 25 lub 50 A (zakupione w elektroniku, w cenie około 10 zł ). Po stronie pierwotnej stosowałem stare domowe ściemniacze światła...
dziękuję Ci bardzo za schemat, typowy trójfazowiec pod względem elektrycznym. Jeszcze nie zabrałem się za to, dalej jeżdżę z tym rozwiązaniem pośrednim, jednak zauważyłem tendencję spadkową sprawności alternatora i co jakiś czas muszę posiłkować się prostownikiem. Cały problem polega na tym, że jak wyciągnę alternator, to unieruchomię auto - brak ładowania...
Kolega zdaje się ani nie ma pilnej potrzeby ani przygotowania do tej czynności. Trochę niedobrze, ponieważ pytań może powstać jeszcze sporo i ich rozwiązywanie tą drogą mało efektywne. Tego nie pamiętałem, ale chyba faktycznie te alternatory nie miały wewnętrznego zasilania, czyli diod dodatkowych. Czyli zasilenie nie może byc dokonywane przez żarówkę...
prostownik alternatora prostownik regulator alternatora schemat alternatora
sterowniki kontrolera sieci asusa eminence odwrotka mikrofalówka klawiatura
zmywarka hotpoint ariston potrzebny restart
Manta 50 26 wyłącza się po 10 sekundach - przyczyny Naprawa przerwanych lampek LED na druciku - jak to zrobić?