Miernik masz dobry?. Jeżeli tak, istnieje coś takiego jak SEM (siła elektromotoryczna żródła). Długie zagadnienie, dla uproszczenia można je pominąć. Prawidłowego pomiaru dokonasz podłączając do akumulatora żarówkę 5-10 W (lub włączając światło postojowe) i wtedy mierz napięcie. To będzie wartość, która obrazuje stan akumulatora. pozdrawiam
mam taki, zamiast dwu diodowego prostownika można zastąpić układem Gretza
ale chyba takie prostowniki mają zabezpieczenie przed przeładowaniem?? osobiście mam prostownik "zespół prostownikowy BA-12/5" którym ładowałem akumulator 110Ah przez 48 godzin z przyczyn zapomnienia weekendowego:-) po odłączeniu go akumulator nie był nawet ciepły co prawda było to zima w temp. ok. 0-5 stopni C* ale także nie było specyficznego "bulgotania"...
Niestety nie wiem.
Jeśli napięcie prostownika będzie wynosić 14.4 V szczytowej wartości, to taki prostownik nie przeładuje akumulatora aczkolwiek czas ładowania bedzie znacznie wydłużony. W praktyce podaje się wyzsze napięcia ale jednocześnie stosuje się automatykę wyłaczajacą ładowanie jeśli akumulator "dojdzie" do napięcia naładowania.
Czy mogę ładować go zwykłym prostownikiem z regulowanym natężeniem? Generalnie możesz, jednak musisz koniecznie pilnować, aby prostownik nie przeładował akumulatora - tzn. napięcie na akumulatorze nie może przekroczyć 2,4 V celę (czyli 14,4 V dla aku 12 V) - przeładowanie spowoduje nieodwracalne zniszczenie baterii.
Zniszczyleś pojemność akumulatora. Wylej elektrolit , nalej wody destylowanej , przeładuj akumulator prostownikiem Następnie wylej zawartość i wlej elektrolit po czym naładuj ponownie. Powinien wtedy działać dlugo i poprawnie
1) W jakiej kolejności powinno się podłączać i odłączać akumulator od samochodu? 2) Czy można przeładować akumulator? Tzn. prostownikiem np. ładować naładowany i coś po jakimś czasie się stanie? Niby alternator nie jest w stanie przeładować akumulatora, a prostownik?
Przedstawiam schemat automatycznego odłączenia akumulatora. Przy zwiększeniu napięcia akumulatora powyżej 15V napięcie przez diodę Zenera 15V postępuje na bazę tranzystora, który otwiera się i włącza przekaźnik, jego kontakty przerywają się i odłączają akumulator od prostownika. Jednocześnie zaświeci diodę LED D3 - wskaznik odłączenia akumulatora. Dla...
jesli sie nie myle to do tego typu akumulatorow najlepiej jest zrobic proste zrodelko pradowe np. na LM137. Wowczas akumulator sam dostosuje sobie napiecie do jakiego powinien byc naladowany moze sie myle, tak tylko pisze... :)
Teoretycznie naładujesz ale: 1. Producent prostownika pisze że tylko do akumulatorów otwartych( z dostępem do elektrolitu) 2. Akumulator jest AGM(żelowy), niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić(przeładowanie), zwłaszcza takim prymitywnym prostownikiem.
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
PS czy przy ładowanym akumulatorze ma być z niego coś słychać? jakiś szum? Witam. Tak jak napisali już koledzy, powinno być słychać coś w rodzaju "bulgotania", intensywność powinna zmieniać wraz z poziomem naładowania akumulatora. Moim zdaniem możesz pozostawić podłączony prostownik nawet na całą noc, nic nie powinno stać się z akumulatorem. Jak widzę...
A czy do tego układu prostownika można dobudować jakiś układ przed przeładowaniem ?
Aha a ten prostownik ma zabezpieczenie przed przeładowaniem??
Zostaw to spokoju tak jak jest i nie pisz głupot o "diodach selenowych". Nie ma czegoś takiego, a stosy selenowe wyszły z użycia 40 lat temu.
Może ktoś z Kolegów poza teoretycznymi rozważaniami zamieści na forum schemat prostego prostownika z zabezpieczeniem przed przeładowaniem Wprawdzie nie ma wskaźnika naładowania, ale może kolegę zadowoli. http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Wskaźnik też bardzo prosty można do tego spreparować - dioda led + opornik 1k włączone równolegle...
W transformatorze, pod pierwszą warstwą izolacji uzwojenia pierwotnego znajduje się (przepalony) bezpiecznik termiczny. Można go wymienić i będzie dalej działać, aż do kolejnego przegrzania. Można go też zewrzeć, ale następnym razem już uszkodzi się trafo co generalnie może prowadzić do niebezpiecznego pojawienia się "fazy" na karoserii auta. https://www.tme.eu/pl/details/a3-3a-f/be...
Edycja: Usunąłem schemat. Przy innym napięciu wejściowym układ źle wysterowywał MOSFET, a zabezpieczenie przeciwzwarciowe przestawało działać, przynajmniej w Spice tak to wyglądało. Krótko mówiąc wielka klapa. Chciałem się podzielić projektem prostownika do ładowania akumulatorów. Pomysł był taki, żeby wykorzystać układ CD4011 (4x bramka NAND) do sterowania...
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
Czyli upewniając się, to rozumiem z tego co przeczytałem, że mogę podłączyć sterownik MPPT ?z paneli PV i sterownik turbiny (lub prostownik) RÓWNOLEGLE z moimi dwoma aku i nie wystąpi ich np. przeładowanie?nie co t Przy zastosowaniu równoległych regulatorów z obsługą ładowania danego aku - nie powinno się nic zdrożnego dziać. Ale, przy zastosowaniu...
A jednak to właśnie napięcie szczytowe jest najważniejszym parametrem prostownika, bo jak jest za małe, to nic nie naładuje, a jak za duże, to można przeładować akumulator. I nie mówiłem o uszkodzeniu transformatora ale np. prostownika. Podłącz jakiś kondensator 100-2200uF do wyjścia prostownika, i wtedy zmierz napięcie (to będzie napięcie szczytowe)...
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Miedzy prostownik a akumulator włącz żarówkę ze świateł głównych, prąd zostanie ograniczony przez żarówkę, która dodatkowo świeceniem bedzie Cie informowac o ładowaniu. Możesz swój prostownik łatwo przerobic na tyrystorowy, który nigdy Ci nie "przeładuje" akumulatora, jak dojdzie do kńonca ładowania to zmniejsza prad i nie ma gazowania. Załączam schemat.
To jest jakieś rozwiązanie, tylko czy nie przeładuję akumulatora? Czasami zostawiam prostownik podłączony na kilka godzin.
A można nim ładować całkowicie bezobsługowe akumulatory (Centra Futura)? I co tak na prawdę oznacza przejście na ładowanie konserwacyjne? Czyli nie dopuszcza do przeładowania akumulatora? Pozdrawiam! :)
mi głownie zależy aby rozruch był skuteczny jak bym nie używał prostownika to raczej nie przeładuje tylko sam rozruch?
Pierwsze, co się rzuca w oczy "prostownik, żeby cewki nie przeładowały akumulatora" - to nie jest prawda. Prostownik prostuje prąd przemienny. Prąd przemienny nie nadaje się do ładowania akumulatora. Do ładowania akumulatora potrzebny jest prąd stały/jednokierunkowy/wyprostowany. Masz na schemacie wyszczególnione napięcie 14V DC (stałe). Podłączyć tam...
auto jest zdecydowanie weekendowe a w zimę raczej rzadko używane :) w takim razie mam jeszcze jedno pytanie: po czym poznać, że aku już jest naładowany jeśli nie mam automatycznego wyłączania prostownika? Można przeładować akumulator, ew. czymś to grozi?
Zastosuj LM1084 ADJ,jest to stabilizator 5A o regulowanym napięciu wyjściowym.Poszukaj aplikacji w necie.Ustaw go na 14,4V.Masz i ograniczenie prądu i stabilizację napięcia.Ja mam zrobione dwa takie prostowniki do akumulatorów, już parę lat chodzą i jestem zadowolony.Na początku aku pobiera 5A(mam aku 55Ah) i w miarę naładowania coraz mniej,nie ma możliwości...
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Dla samochodowego akumulatora 12,7V to nie OK! OK będzie wtedy, kiedy napięcie akumulatora powiększy się do 13,5-13,8 V ( co najmniej ), a pauza między cyklami będzie nie mniej 1 minuty. Jeśli prostownik jest sprawny to nie ma niebezpieczeństwa przeładowania akumulatora.
Taki prostownik warto naprawić, nie zawiera żadnej elektroniki oprócz diód w mostku, widać że jest dość mocny i prosty w budowie, ale trzeba pilnować akumulatora po naładowaniu by go nie przeładować. Brak stabilizacji napięć na wybranym zakresie. :|
Optymalny reżim ładowania twojego akumulatora - Umax - 14.2-14.5V I = 0.26A . Najlepiej wykorzystać regulowany prostownik, który pozwoli ustalić maksymalne napięcie ładowania, pozwoli to uniknąć przeładowania akumulatora . Koniecznie ograniczyć maksymalny prąd ładowania . Przy użyciu regulowanego prostownika odpada konieczność kontroli czasu ładowania,...
Zmierzyłeś chociaż napięcie ładowania? Akumulator był ewidentnie przeładowany tylko czy teraz czy kiedyś, czy auto czy prostownik... Tego nie wiem. Wysyłanie na gwarancję raczej nic nie da. Nie przepalają Ci się ostatnio żarówki w aucie?
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
z tym nożem w kieszeni to uważaj byś sobie czegoś nie uszkodził Będę uważał ;-) idę pożyczyć zwykły prostownik i zobaczę czy tamten go naładuję Obyś go nie przeładował. Kontroluj napięcie. Jak napięcie szybko spada to akumulator do wymiany. Teraz nie produkują takich jak kiedyś.
Akumulator dobrze obsługiwany i regularnie doładowywany powinien wytrzymać 10 lat, bynajmniej mój tyle wytrzymał ładowany regularnie prostownikięm bez żadnych układów zabezpieczających przed jego przeładowaniem.
Lepiej 2 prostowniki gdyż akumulatory będą się różnie ładować.Może być tak,że jeden będzie niedoładowany a drugi przeładowany.
Silniki w odkurzaczach też mają indukcję i nikt nie boi się regulacji a elementów tam tyle co palców u stolarza ;-). Spotkałem takie rozwiązania w sklepowych prostownikach, sam takie stosuję od ,,zawsze" przy pewnym ,,szczęściu" można tak skonfigurować układ, że przy naładowanym akumulatorze i spadku prądu ładowania następuje wyłączenie tyrystora co...
W twoim przypadku wystarczy tylko prostownik i układ zapobiegający przeładowaniu akumulatora.
Dzisisiejsze akumulatory bardziej lubią niedoładowanie niż przeładowanie.
Jeśli nie zależy Tobie na czasie, to masz wolno ładujący, małym prądem prostownik. Krzywdy akumulatorowi nie zrobi, pod warunkiem, że nie przeładujesz.
Niewiele tu do ulepszania, poza dodaniem przyrządów pomiarowych - amperomierza - niezbędny, woltomierza jako.....dodatkowy. Ja bym zamiast mierników wskazówkowych, zamontował: Moduł woltomierz 0-99.9V amperomierz 10A bocznik (5715282641), oraz dodatkowo - jakiś prosty układ kontroli stanu naładowania akumulatora, a właściwie to napięcia ładowanego...
W trybie ręcznym prostownik działa jak zasilacz regulowany. Reguluje się napięcie (nie prąd) na wyjściu (za pomocą potencjometru) a tym samym ogranicza prąd w przypadku ładowania akumulatora w trybie ręcznym .Różnica polega na tym że prostownik w trybie ręcznym pozbawiony jest jakich kol wiek zabezpieczeń (np. przed zwarciem kabli) , jak również nie...
Poleciłbym posty Józefa G. na temat prostowników ,jest tam bardzo dużo informacji np. o zabezpieczeniach przed przeładowaniem akumulatora . Wpisz po prostu w szukaj -prostowniki . Pozdrawiam
Nie polecam podłączać panelu bezpośrednio do akumulatora bez żadnej kontroli. Powinien koniecznie być regulator, czy to pwm czy mppt, albo nawet zwykły kontroler ładowania, który nie pozwoli przeładować akumulatora. Inaczej ten szybko będzie do wymiany.
Witam. Posiadam takowy prostownik i mam kilka pytań http://www.prostowniki.com.pl/produkt-bo... Mam akumulator 95Ah, czy można nim go naładować? Jeśli tak, to ile czasu go ładować? Czy tylko można ładować akumulatory do 60Ah i czy ten prostownik posiada zabezpieczenie jakieś przed przeładowaniem?
Nawiązując do tytułu - Stary ale nie dobry - tego typu prostowniki nie mają ograniczenia napięcia ładowania co bardzo często prowadzi do uszkodzenia współczesnych akumulatorów, z powodu przeładowania.
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Już wiem co było nie tak, odwrotnie wkręcone diody w radiatory (zmiana + - ), co za tym idzie układ ze zdjęć powyżej miał zmienione +- . Teraz wszystko OK . Szkoda, że ten prostownik nie ma ograniczenia przed przeładowaniem.
Użycie takiego prostownika wymaga starannego monitorowania procesu ładowania, aby nie przeładować akumulatora! . Na czym ma polegać to monitorowanie?
a ja proponuję podładować trochę zwykłym a później automatycznym przynajmniej go ci nie przeładuje
witam. Czytam i czytam... mam już faworyta, chcę kupić Norauto NX1000, ale nigdzie nie znalazłem info czy ten prostownik ma jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem, czy znajdzie się ktoś kto wie? pzdr
Sytuacja wygląda tak ładowałem prostownikiem akumulator i nie wiem czy nie przeładowałem akumulatora bo pokazywał 8.00v na każdym wtedy wyłączyłem prostownik i traktor zapalił. A jak traktor jest na chodzie to znow pokazuje 6.25-6.30v. to nie wiem czemu spadło skoro przed chwila było 8?
Sztuka dla sztuki. Nie mogę tego zrobić chomikowi, zresztą kaganiec sciąga. :P (at)brofran STEP-UP 12V - 14,6V to no problem, nawet mam na LM2577, ale nie wiem jak ograniczyć prąd żeby go nie przeładować.
Założyłem mostek pod wyjście 11 V Za mostkiem 9,6V Pod żarówka 45 W 7,6 V Czy dobrze myślę iż z tego da się zrobić najprostszy prostownik bez możliwości przeładowania akumulatora 9,6 * 1,4 = 13,4 V
Też miałem nadzieje że pojawił się prostownik z funkcją rozruchu. Czytałem o naprawdę dziwnych rozwiązaniach,a tu niestety trafo (coś) i prostownik 100A. Raczej brak jakichkolwiek zabezpieczeń. Choćby przed przeładowaniem aku. Ale pomysł dobry
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
To w jaki sposób mam sprawdzić czy ten akumulator jest sprawny czy zasiarczony. Bo nierozumiem dlaczego by miał być jak ja go doładowuje codziennie! Tak jak pisałem napięcie ma cały czas rządu 13V, ja go ładuje z altenatora i po podlaczeniu prostownika nie chce się ładować (nie łąduje go też zimnego bo przed podłączeniem prostownika w aucie było gorąco...
Witam kupiłem mały akumulator 12v i nie wiem czy można go ładować prostownikiem jak do akumulatorów kwasowych Można, ale tylko prostownikiem z automatyką lub mikroprocesorowym - ten zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem, które dla akumulatora żelowego jest zabójcze. Prosty prostownik typu trafo+diody+amperomierz się do tego nie nadaje.
Teoretycznie tak, tzn. ustawić odpowiedni prąd i pilnować czasu, aby nie przeładować. Prostowniki do ładowania akumulatorów są znacznie bardziej proste i nie mają filtracji napięcia, ale to już kwalifikuje się na inny temat.
Kolego, TiToOo! Prostownik z zabezpieczenia posiada tylko bezpieczniki topikowe po stronie sieci (1,6 A) i po stronie napięcia wyjściowego (15 A). Jego napięcie wyjściowe - a więc maksymalne napięcie ładowania- zależy znacznie od stabilności napięcia sieciowego. Dlatego konieczne jest dokładne monitorowanie procesu ładowania, aby uniknąć przeładowania...
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
Przecież w tym prostowniku jest już zabudowany mikrokontroler i nie ma możliwości przeładowania akumulatora bez względu jak długo akumulator będzie podłączony pod ww prostownik. W czasie gdy osiągnie już określone napięcie na klemach aku to prostownik przechodzi w stan konserwacji akumulatora gdzie prąd ładowania automatycznie maleje do kilkudziesięciu...
Jak zabezpieczyć akumulator samochodowy przed przeładowaniem? Posiadam prostownik własnej roboty z regulacją prądu ale bez zabezpieczenia akumulatora przed przeładowaniem. Akumulator jaki ładuje to aku bezobsługowy 12V, 72Ah (Ir=680A) Narazie ładuję go prądem 1/20 czyli 3,6A. Ale muszę wiedzieć kiedy już prostownik odłączyć. Co polecacie dodać do tego...
Polecacie mu zabawkę do akumulatora najwyżej 45-50Ah, a on potrzebuje do ciągnika. I żadne mikroprocesorowe, niech kupi tradycyjny transformatorowy 12-15A. Dlaczego kolega tak twierdzi. Przecież tym prostownikiem naładujemy każdy akumulator, jest bezpieczny i ma kontrolę ładowania, zabezpieczenie przed przeładowaniem.
mam taki problem po włączeniu prostownika 12 V na stykach plus i minus jest 5,75V, czy tak powiano być, nie powinno być na stykach 12V. Prawdopodobnie ten prostownik składa się tylko z trafo (~12V na wyjściu) i jedna dioda (prostowanie jednopołówkowe). Takim prostownikiem ładowanie będzie dłuższe, ale nie ma najmniejszego ryzyka przeładowania akumulatora.
Jeśli nie ma rzeczywiście żadnego kondenstora, to zakładam, że jego rolą jest niwelowanie zakłóceń elektrycznych. Przyjmuję, że załacznie diod led następuje w okolicach około 120V. (40*3V=120). Czyli moment pracy prostownika gretza zaczynałby się dość wysoko na sinusoidzie przebiegu napięcia pracując impulsowo i generując zakłócenia. Rezystor zapewnia...
Proszę jeszcze o schemat zabezpieczenia przed przeładowaniem.
Znalazłem w RE poniższy schemat prostownika, jest dość prosty w budowie czy jest możliwe wmontowanie jakiegoś układu zabezpieczającego akumulator przed jego przeładowaniem lub aby układ rozłączał się automatycznie po naładowaniu akumulatora. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/86_12338649...
No tak, widzę tu rozwiązanie na 6V. Z tego co się dobrze orientuje to musi być ograniczenie prądowe, ograniczenie napięcia, no to jak Pan wspomniał wcześniej, tylko przydało by się jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora i przed jego uszkodzeniem.
Przegladając internet o tym prostowniku przeczytałem ze on automatycznie się wyłącza przy napieciu 14.1 v z powodu nieprzeładowania.Aku bedzie ładowane z mieszkaniu bo garażu nie mam. Znalazłem taki PROSTOWNIK ELSIN BNW 12V 6A https://obrazki.elektroda.pl/4724530500_... Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania...
Akumulator nie przeładuje się , ten prostownik ma kontrolę napięcia akumulatora , gdy napięcie wzrośnie do 14,5 V to prostownik przejdzie w stan czuwania, a gdy spadnie napięcie prostownik się załączy.
A w samochodzie w jaki sposób nie dochodzi do gazowania jak akumulator standardowy bądź agm jest ladowany prądem 14-14.5V i amperarzem do 140A przykładowo? Np naładowaliśmy prostownikiem do 100% i ruszamy w trase kilkaset km to nie przeładuje?
Proszę jeszcze o schemat regulacji prądu i schemat zabezpieczenia przed przeładowaniem(50A).
tak zasilić bezpośrednio z akumulatorów poprzez stabilizator impulsowy i wtedy mozna wykorzystać zwykły (może z jakąś automatyką żeby akumulatora nie przeładować) prostownik doładowujący akumulator bez przełączania zasilania, a do ładowania "wiatrem" wiatrak i alternator samochodowy.
MACIEK_M chodzi Ci o to żebym podłączył akumulator do ładowania i w tym samym czasie zasilał nim wzmacniacz? Tak, podłącz prostownik na stałe, tylko taki, żeby nie przeładował akumulatora. Kiedy nie grasz prostownik doładowuje akumulator.
Wypadałoby chociaż napięcie referencyjne (sterowana diodę Zenera) TL431I wsadzić do detekcji przeładowania i śledzenia napięcia na ładowanym akumulatorze No to powiedz do czego w takim razie jest ta dioda zenera (D3) ze schematu, do dekoracji, czy do detekcji przeładowania ?
Witam Prostownik ma coś w rodzaju zabezpieczenia przed przeładowaniem. Funkjcę tę pełni dioda D3 i tyrystor T1. Wtrakcie ładowania prąd płynie przez tyrystor do akumulatora. Po naładowaniu tyrystor nie jest wyzwalany i do akumulatora płynie prąd przez żarówkę Ż1. Amperomierz o zakresie 0-10A może być włączony do układu, ale nie tak jak na schemacie...
Czy ten prostownik będzie w stanie naładować akumulatory od c330, czyli Dwa aku po 6v i 165 Ah połączone szeregowo. Tak, tylko trochę to potrwa - minimum dobę, zależnie od ustawionego prądu ładowania. Przeładowania się nie obawiaj, no chyba że zostawisz włączone i na wakacje się udasz? Bezpieczny, tak, pod warunkiem, że w nim nie grzebiesz. :D
Albo drogą elektroniczną zrób sobie zasilacz stabilizowany z możliwością płynnej regulacji napięcia i do tego ogranicznik przeładowania i gotowe
Najlepiej byłoby wpiąć się w kondensatory filtrujące wzmacniacza jakimś zasilaczem impulsowym zasilanym z sieci. Jeśli chcesz koniecznie prostownikiem to zadbaj żeby miał wydajność 35A (dla 300RMS) i akumulator równolegle z prostownikiem. Należy też pilnować żeby napięcie wyjściowe prostownika nie przekraczało 14,5V (co jest niemożliwe w przypadku prostownika)...
seleny zostają Prawidłowo. Przy zmianie na diody zwiększyło by się niepotrzebnie napięcie na wyjściu prostownika, co pociągłoby za sobą zwiększenie prądu ładowania, więc mógłbyś zapomnieć o ładowaniu mniejszych akumulatorów, a o przeładowanie byłoby nietrudno.
Problem w tym, że w momencie osiągnięcia przez akumulator pełnej pojemności nie następuje żadna zauważalna zmiana wartości płynącego prądu. Wyspecjalizowane ładowarki sterowane układami scalonymi potrafią na podstawie pomiaru prądu, napięcia i temperatury określić stan naładowania. Ładując "zwykłym" prostownikiem trzeba niestety kontrolować prąd i czas....
Moim zdaniem akumulator, to szrot i zjawisko jest normalne. Poza tym każdy akumulator przeładowany (zwykły prostownik) będzie gazował i dlatego należy pilnować napięcia końca ładowania, oraz czasu ładowania i prądu jakim się ładuje. Co z tego że wsiąkł, należało dolać wody destylowanej, aby sprawdzić co to dało. Pozdrawiam.
Wysokie napięcie daje ten prostownik? Jeżeli akumulator został mocno przeładowany do napięcia 18–20 V, mogło dojść do zadziałania zabezpieczeń przepięciowych w modułach sterujących. Mogło też dojść do uszkodzenia któregoś z modułów lub odbiorników jeżeli coś w samochodzie załącza się automatycznie, stąd zapach spalonego plastiku.
Jak dla mnie to ten prostownik jest w porządku. Co prawda nie jest bezobsługowy i przy ładowaniu należy okresowo kontrolować parametry ładowania. W sposób uproszczony, że tak powiem, rozwinięciem tej idei są prostowniki z regulacją tyrystorową na uzwojeniu pierwotnym. Decyzja czy przerabiać regulację na tą z linku w pierwszym poście należy do Ciebie....
Panowie sprawdzając amperaż bez żarówek razem z podłączonym akumulatorem to pokazuje około 5,50A więc wygląda na to jak podłącze bezpośrednio akumulator do starego prostownika to będzie ładował bez problemu? Nie powinno być żadnych problemów, pod warunkiem że nie dopuścisz do przeładowania akumulatora (prostownik jeszcze nie sprawdzony i ładowanie...
Witam wszystkich Mam pytanie do posiadaczy automatycznych "prostowników" SENA... Jeśli urządzenie pokaże naładowany aku, a z upływem czasu jego napięcie spadnie, to czy u Was ładowarka ta zacznie zwów ładować? U mnie napięcie spadło do 10.8v (celowo obciążyłem akumulator) a sprzęt ten nadal pokazywał "FULL". Traf chciał że akurat była krótka przerwa...
GIGAWATT - tani i bardzo dobry. Mam go min. pięć lat, a może dłużej i nigdy mi prądu nie zabrakło. Dwa razy głęboko rozładowany i nic mu (chyba się nie stało). Czasem samochód stoi dwa tyg. nie odpalany - podchodzę i odpalam na LPG w najcięższe mrozy. Możesz ładować prostownikiem, obyś nie przeładował, gw. nie stracisz z tego powodu. Na forum nie używamy...
Przy buforowym użyciu akumulatora należy ograniczyć wyjściowe napięcie prostownika, owak istnieje realne niebezpieczeństwo przeładowania akumulatora i jego uszkodżenie. W takim reżimie maksymalne napięcie ładowania dla akumulatora 12V składa 13.5V czy 27V dla akumulatora 24V.
Ostatnio chyba cała dyskusja była na Elektrodzie o prostowniku Józka, o ile pamiętam, wystarczy przeczytać.
Ogólnie rzecz biorąc wszędzie podaje się maksymalny prąd ładowania - mniejszy prąd nie zaszkodzi. Akumulatorom najbardziej szkodzi rozładowanie (poniżej 1,75V) - co powoduje zasiarczanie i przeładowanie (ładowanie przy napieciu powyżej 2,5V), oraz "gotowanie" elektrolitu (ale na to masz za słaby prostownik) P.S. Napiecia jednej celi oczywiście czyli...
Teraz spróbuj na - 10 V chodzi ci żeby podłączyć zasilanie do 400V i -15V? i zmierzyć co jest na wtórnym? Czyli jeżeli napięcie nie przekracza 14,8V to można zostawić akumulator i nic się nie powinno przegrzać/przeładować?
Witam,ma ktoś schemat ładowarki akumulatorków NI-MH 9V (popularna dziewiątka) ,chodzi mi o dobry schemat z zabezpieczeniem prądowym i przed przeładowaniem!!! , nie taki tam prostownik na 4 diodach, 2 kondziorki i LM317 tylko coś pożądnego!!!! ,pozdrawiam.
Witam! Wydaje mi się ze takim niezłym rozwiązaniem byłby taki ałtomacik elektroniczny z przekaźnikiem, co by po naładowaniu włączał i po rozładowaniu załączał prostownik. Pozdrawiam
Witam wszystkich mam pytanko odnośnie ostatniego załącznika dotyczącego układu do prostownika na tyrystorze z ograniczeniem przeładowania akumulatora. Robił ktoś ten układzik ? Jest on zrobiony na tyrystorze BTP 10/25 którego praktycznie nie można dostać, czy wie ktoś jaki można zastosować tam tyrystor ? Pozdrawiam
Witam Bardzo kiepsko ladowal Czyli jak? Jakie napięcie było na ładowanym akumulatorze i jaki płynął wtedy prąd ładowania? Myślę, że transformator jest tak nawinięty, by można zostawić prostownik podłączony do akumulatora i by akumulator nie został "przeładowany". Przypuszczam, że przy dłuższym ładowaniu, napięcie na akumulatorze może osiągnąć max. 15V....
przeładowany czynnik przeładowany akumulator akumulator przeładowany
myszki logitech kalibracja ekranu dotykowego netia repeater
otwieranie bagażnika fabia otwieranie bagażnika fabia
Nagrywanie filmów z dekodera Dreambox - instrukcje Błąd 46 w skrzyni biegów ZF 8S180 - przyczyny i diagnostyka