Jeden koniec powinien być przykręcony śrubą do obudowy silnika, a drugi w dowolny punkt masy najlepiej do głównej masy zasilacza np.: do kondensatora lub prostownika. Przewód ten nie jest konieczny, ale może zmniejszyć przydźwięk z silnika który jest jednocześnie transformatorem. W ZK140T przewód ten podłączony jest do masy przy gnieździe nagrywania.
Arturavs ma rację. Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. To często dostawało zwarcie lub się kopciło. Odłącz prostownik - jeden przewód.
Witam. Napisałeś, że masz miernik za kilka zł, więc sądzę, że jest to miernik z serii m830. Na jego przykładzie omówię co i jak :) Pomiar napięcia- Podłączasz prostownik do akumulatora (+ do +, - do - ). Czarny przewód miernika wtykasz do gniazda COM a czerwony do gniazda VΩmA. Ustawiasz zakres miernika na 20 VDC (pomiar napięcia stałego do 20V)Włączasz...
Kolega, grzechotnik! Schemat z post#5 nie podchodzi - regulacja po pierwotnym uzwojeniu!!! Schemat na zdjęciu jest analogiczny czy mało różni się. http://obrazki.elektroda.pl/9260190700_1...
Możesz tak zrobić pod warunkiem że, masz odpowiedni przewód do nawinięcia transformatora.
Prostownik główny - to po pierwsze. Dalej - połączenia trafo prostownik, prostownik dławik, dławik przewód masy i prostownik - przewód uchwytu a w rękojeści przewód prądowy kostka zaworka i fajka oraz łącznik prądowy.
Coś mi się wydaje, że źle kombinujesz. Powinieneś podmienić spaloną diodę w oryginalnym prostowniku/regulatorze na nową. Jeżeli nie możesz dostać się do środka, to chyba powinieneś, włączyć nową diodę, między biały i czerwony przewód, paskiem w stronę czerwonego. Przewód czerwony możesz odłączyć od oryginalnego prostownika, ale przewód biały musi być...
https://obrazki.elektroda.pl/1585087700_...
W tym przypadku wystarcza pojedynczy przewód - obwód zamyka się przez diody mostka prostowniczego prostownika i przewody + i -
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
Witam! narysowałem Ci schemat takiego prostownika, tak to powinno wyglądać. Jeden przewód od amperomierza podłącz pod wyjście z prostownika a drugi w miejsce gdzie są połączone dwie diody z przeciwnych radiatorów. Pozdrawiam
Dzień Dobry, Chciałbym podłączyć miernik napięcia i natężenia do prostownika i proszę o pomoc z weryfikacją żebym nie spalił za pierwszym razem. Miernik to uniwersalny chiński model DSN-VC288 o zakresie pracy pod napięciem 4.5-30V i 10A z wbudowanym bocznikiem do pomiaru bezpośredniego. Zdjęcie poglądowe z układem podłączenia przewodów i ich kolorów:...
Odgrzewam temat .... nie zakładam nowego. Pękł przewód przed tą gumową, czarną przelotką w prostowniku. Pękł przewód, ten z krokodylkami. Pytanie dotyczy wkrętów, a mianowicie śrubokręta, który jeest potrzebny do rozkręcenia tego prostownika. Czy to jest Triangle w rozmiarze 3mm ? Czy może mniejszy ?
Podłączyć prostownik przewód + na + akumulatora przewód - na minus akumulatora Pokrętło z lewej strony ustawić na takim zakresie, by prąd wskazywany przez amperomierz wynosił około7 Amper i ładować, aż prąd zacznie samoczynnie spadać, prawie do zera. Może to potrwać kilka-kilkanaście godzin.
Z tego co pamiętam,z cewki ładowania przewód idzie do prostownika do lampy,a następnie do stacyjki. Stacyjka łączy prostownik z + akumulatora ,po włączeniu kluczyka.
Jak masz prostownik z amperomierzem, to już coś zmierzysz. Wydobądź te baterie z obudowy. Jeśli się uda odłącz jeden z przewodów. Prostownik podłącz do jednego odłączonego i drugiego jeszcze przyłączonego do baterii (nie pomylisz biegunowości). Możesz też jakoś oznaczyć przewód podłączony do plusa lub minusa. Prostownik powinien być bez automatyki -...
To do tego tamto to tamtego tu to tam to i git Tak na pewno nie zrozumiesz. Weź prostownik, podłącz jego czerwoną klemę do czarnego przewodu z miernika. Czerwony przewód z miernika do plusa na aku. Czarny przewód z prostownika do minusa akumulatora. (pierw miernik ustawiasz na amperomierz, opisane wcześniej) Pokrętło na prostowniku skręcasz na minimum,...
1. Wymień wtyczki na tych prostownikach na 5P 16A 2. Zamontuj Gniazda 5P 16A oraz przewód do nich połóż 5x2.5mm2 oraz zabezpiecz obwód B16A ( Może się zdarzyć że będzie potrzebna charakterystyka C ) ale wątpię. 3. Pamiętaj że każdy prostownik powinien mieć swój oddzielny odwód.
Nie jest to oczywiście konieczne dla pracy układu, ale - jak mówi sama nazwa elementu - będzie z nim bezpieczniej :D . Przewód - dowolny.
Rozumiem, że mam podłączyć czerwony przewód prostownika do + w jednym akumulatorze, czarny przewód prostownika do - w drugim, jednocześnie pozostawiając zworę między + i obu akumulatorów - którą widać na 1. zdjęciu?
https://obrazki.elektroda.pl/7800956400_...
Rozładuj go przez żarówkę samochodową o mocy rzędu 60W do tego stopnia aż żarówka zgaśnie a następnie ładuj ponownie podłączając prostownik aby plusowy przewód prostownika wylądował na grubszym trzonku akumulatora a kolejny przewód na minusowym cieńszym trzonku akumulatora.
mierzyłem prąd wychodzący z prostownika przewód 61 do regulatora a na akumulatorze wychodzi do około 18 V na wolnych obr. około 14,30V
Mimo chęci nie potrafię zlokalizować, gdzie ten przewód powinien być podpięty, bo ciemne tło prostownika powoduje, że nie można nic wypatrzyć .Nie ulega pewności, ze przewód jest zdjęty/spadnięty z końcówki konektorowej, ale tych jest tam sporo.
Obudowa metalowa więc trzeba zastosować przewód trzy żyłowy i wtyczkę z bolcem uziemiającym.
Spójrz na środkowe zdjęcie, czy przy mostku KBPC , nie jest uwalony przewód?
Amperomierz podłączyć szeregowo. Przetnij przewód + wychodzący z prostownika i podłącz go do amperomierza.
Kolego prawo Ohma się kłania i wzór na spadek napięcia w przewodzie. Czym i jak mierzysz pobór prądu. Zrób jak pisałem z prostownikiem. Przewód idzie prosto do rozrusznika?
Chciałbym przedłużyć przewody niskiego napięcia. 1) wtedy nie ryzykuję, że dzieci uszkodzą przewód 220V i coś im się stanie. Z jednej strony należałoby się kierować punktem 1) traktując go jako priorytetowy - bezpieczeństwo. Leżący swobodnie przewód narażony jest na różne urazy mechaniczne. Potem sam stanowi zagrożenie. Z drugiej zaś strony: Dane dla...
https://obrazki.elektroda.pl/3137129000_... . Wpięty szeregowo w przewód "minusowy".
Jeden z postów sugerował dokładne sprawdzenie przewodów wewnątrz prostownika. Tak zrobiłem i jeden przewód pod koszulką był upalony. Dziwne, że bezpieczniki nie reagowały. Podłączyłem ponownie upalony przewód i prostownik znowu ładuje. Dziękuję za porady.
Rzeczywiście, odkręcenie tych śrub umożliwia awaryjne ręczne przemieszczenie wózka. Nurtuje mnie jeszcze taka sprawa; prostownik posiada przewód zasilający 230V, przewody wyjściowe na akumulatory oraz wyprowadzone dwie pojedyncze żyły zakończone męskimi konektorami. Gdzie mają być one ewentualnie podłączone ?. Prostownik ma oznaczenie : MHW 2409/230....
Transformatory chyba z 1982 (w oznaczeniach jest D/82, T/82)... Oj, chyba D to dławik - zastosowali ten sam pomysł, co ja, może dzięki temu układ ogranicza prąd? Ale ten dławik nawinęli grubym drutem - więc chyba dali go za prostownikiem, żeby wygładzał prąd - dzięki temu prostownik nie ładuje krótkimi impulsami, a ciągle, albo prawie ciągle. Sprawdź...
Problem rozwiązany. Kupiłem na allegro gotowy przewód zasilający do węży Led z wbudowanym prostownikiem. Przewód bardzo dobrej jakości otrzymałem w zestawie jeszcze dodatkowe złączki do węża w razie przepalenia, zaslepke na końcówkę przewodu. Przewód gruby bardzo dobrej jakości. Montaż szybki i łatwy. Lampki świecą w końcu świecą bez migania. Dziękuję...
Witam, jeśli temat jeszcze aktualny mam ten prostownik w naprawie. Więc tak 2 czarne przewody wychodzące z płytki- dolne styki przełącznika (start, ładowanie) 2 przewody wychodzące z radiatora prostownika -środkowe styki przełącznika, 2 grube czerwone przewody - górne styki przełącznika. Pojedynczy przewód przy tranzystorach do amperomierza. Widzę że...
Zdjęcie faktycznie fatalne ,nie za wiele widać ciężko powiedzieć czy to dioda czy co nawet niewidać wyraźnie skąd idzie przewód czy z transformatora czy z innego miejsca.
Możesz mieć problem z zamocowaniem go w podajniku. Proponuję uchwyt TOPS 140V (http://www.trafistel.pl/produkty_pdf/34... Uchwyt posiada jeden grubszy przewód - przewód prądowy, dwa cienkie - przewody sterujące, wężyk gazowy (jasna rurka, dość długa) oraz prowadnik drutu - umieszczony centralnie w mosiężnej końcówce. Przewód prądowy podłącz do...
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Tranzystory 2xSS8050 (można wstawić zamienniki 2SD1207). Rezystory po kolei od strony, gdzie wychodzą przewody z płytki: - 2,2k - kondensator 1nF (102) - 22R - 2,2k - 2,2k - kondensator 10nF (103) - dioda zenera C6V2 - rezystor 5,6k - rezystor 3,9k Mam prośbę do osób naprawiających ten prostownik: dokąd idzie brązowy przewód z płytki sterującej? Pozdrawiam...
Na zaworze jest naklejka a tam ciekawe info. V1+V2 220/240 Vrac (nie VAC) co oznacza że cewki mogą być łączone szeregowo a zasilanie jest po prostowniku. Prostownik może być na płycie lub przewód sterujący ma specjalną wtyczkę z prostownikiem.
Witam To prostownik prod. ZSRR Resurs-1 Dodano po 6 schemat i opis prostownika Resurs 1. http://obrazki.elektroda.pl/1964864500_1...
Witam. Z tym problemem męczę się od dawna w prostownikach zasilających siłownie stacji bazowych GSM. Brak N uszkadza 2 z 3 połączonych w gwiazdę prostowników. Przewód N nie może być odłączony. Zakładam, że w urządzeniu, które uległo uszkodzeniu jest przetwornica impulsowa. Z mojego doświadczenia wynika,że uszkodzeniu ulegają warystory i bezpieczniki...
Patrząc na drugie zdjęcie to w prawym górnym rogu masz miejsce na ten przewód, obok tego czerwonego tranzystora.
Na drugim zdjęciu widać, że gruby przewód w podwójnej izolacji prowadzi do elementu zamocowanego na obudowie prostownika. Na przewodzie tym podane są jego (przewodu) parametry 600V/105°C. Czyżby był to wyłącznik prostownika, a w przewodzie tym było napięcie sieciowe 230V AC? Wtedy warto wymienić rezystory przy tym transoptorze na większej mocy i wyższe...
Czyli podłączam klemę - do Aku -. klemę + do miernika -. Miernik + do aku +. Włączam prostownik...? A i jeszcze miernik na 10A ale kabelki czerwony(+) do tego gniazda, a czarny (-) do Com....? Trochę zagmatwałeś. Podłącz prawidłowo prostownik do akumulatora, następnie odepnij dodatniego krokodylka i podłącz go do czerwonego przewodu miernika a czarny...
Podepnij przewód + na + aku (grubszy), następnie przewód - na minus akumulatora. Włącz do sieci. Pokrętłem ustaw prąd na ok. 5 A i czekaj. Po jakimś czasie prąd ładowania spadnie, to możesz podkręcić na większy. Spokojnie możesz kilka godzin ładować.
Witam. Czy podczas doładowywania akumulatora w zimie z prostownika trzeba wypinac obydwa przewody z akumulatora, czy wystarczy odpiąc tylko jeden przewód od instalacji samochodu . Czy można podpiąc prostownik na przewody podłączone do akumulatora z instalacji samochodu. Auto to opel astra II. Pytam, ponieważ sąsiad zobaczył ze mam podczas ładowania...
Bezpieczniej mieć odizolowaną obudowę zarówno od + jak i - za to podłączyć do PE. Przewód PE koniecznie też powinien być podłączony do rdzenia transformatora.
Nie zanosi się na pożytek z tego prostownika przy takim tempie prac. A żółty przewód to kiedyś podłączysz?
Jeśli pryska i nie spawa to brak fazy, to znaczy -brak fazy. -stycznik nie łączy poprawnie. -przełącznik nie poprawnie przełącza. -uszkodzony prostownik. -przewody połączeniowe (przegrzane połączenia, słaby styk).
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Gdzie idzie biały podwójny przewód wpięty na uzwojeniu wtórnym? Do amperomierza?
Witam ponownie Przesyłam więcej zdjęć prostownika , Jak Pan powyżej prosił . A Pan Askakal narysował mi schemat . Mogę tak to połączyć. Ale w tym prostowniku jeden przewód koloru czerwonego od amperomierza szedł na przełącznik następnie z amperomierza na diody. Jeszcze jeden przewód wychodzący z trafa oznaczony zółtozieloną taśmą z naklejonym numerkiem...
Masz urządzenie przed oczami, masz schemat, więc nie wiem co za problem zlokalizoawć miejsce gdzie ten przewód ma być podłączony.
A może być równolegle? Dodano po 3 W szereg to by było tak?: kabel - od prostownika do dowolnego przewodu żarówki i drugi przewód od żarówki do - na aku i przewód + od prostownika do + na aku
Pytanie z założenia banalne: Te punkty masy transila, diody zenera i rezystora gdzieś konkretnie mają połączenie z minusem prostownika, czy to masa pozorna? ;) Masa właściwa połączona z "-" mostka prostowniczego - na schemacie i płytce z elementami (oznaczenie SW (-) (niem. Schwarz) - przewód czarny.
Ja taki moduł podłączyłem do prostownika CCCP. Idealnie wszedł w okienko po amperomierzu. Ty na pewno też amperomierz usuniesz, więc te przewody do amperomierza złącz razem i podłącz do tego łączenia podłącz żółty przewód kostki z 3 pinami. Przewód biały (-) rozetnij, końcówkę idącą do akumulatora połącz z czerwonym przewodem kostki z 2 pinami, a do...
Wyprowadzenia z transformatora podłączamy na zaciski oznaczone jako AC ( w niektórych mostkach "≈" ). Z mostka "-" bezpośrednio na na przewód z zaciskiem "-", a "+" na bezpiecznik, z bezpiecznika na amperomierz i z amperomierza na przewód z zaciskiem "+". W Twoim prostowniku masz zamienione przewody. Przewód plusowy powinien być koloru czerwonego...
Pełna zgoda, to samo proponuję od początku gospodarzowi Przewód zasilający powinien być także wymieniony , na 3-żyłowy przewód z wtyczką.
Są takie podzespołu (gniazda) które montuje się bezpośrednio na kablu, a nie na obudowie. Kosztuje tyle samo co wtyk spawalniczy Podałem nawet link to wtyku i gniazda. :) U mnie kabel masowy jest wypuszczony bezpośrednio do obudowy Już to widzę. :D Zasilanie 3x400V, prostownik. Przewód wypuszczony bezpośrednio z układu prostowniczego (lub dławika)...
(at)marcin.moczala Przelutuj skrajny przewód potencjometra na jego drugą strone. Suwak (środek) pozostaw jak było. I ,,upgrade" ten prostownik tym, gdzie link na pv dostałeś. Ten regulator jako taki jest mocno podejrzany - choćby utrata pojemności przez kondensatory ze starości. Wykręć też główne diody z radiatora i wyczyść z tlenków powierzchnię radiatora.
Nie sądzę - naliczyłem 16 biegunów magnesów (musi być parzyscie - Twoja Szkoła).Już wyobrażam 15 sinusoid na jeden obrót i wtedy na 15 prostowników (podwajaczy napięcia).Inaczej to nic z tego by nie było - prądy w cwekach pływały by przeciw sobie.Taka konstrukcja wymaga komutatora elektronicznego.Możliwe max do 6 kW - dlaczego : po przejściu przez podwajacze...
Zrób odczepy na transformatorze na wtórnym, kolego wystarczy napięcie wtórne - trafo zmienne od 11 V do 15 V zrób odczepy co 1 V podłącz do przełącznika i do mostka 25 A i amperomierz no może bezpiecznik 10 A i masz prostownik nie do zdarcia odczepy robię bez odwijania trafa przylutowując do drutu transformatora w odpowiednich miejscach przewód, najpierw...
Tak,jest mozliwe,zdjąć palstikową nakładkę osłaniającą prostownik,i wyprowadzić przewód z jednej (dowowlnej) fazy stojana.
Ja na twoim miejscu kupiłbym krokodylki w sklepie odcioł to gniazdo i bezpośrednio przylutował te krokodylki jak to jest przy wszystkich prostownikach
W fabrycznych 30-kach był plus na masę. Masz rzeroboną instalacę i masz "-" podawany na masę? Zobacz na klemę masową przy prawym aku, jaki styk akumulatora jest tam podłączony? Jeli "-" to tak podłanczasz prostownik, plus na przewód przy rozruszniku a minus na masę.
Nie potrzeba jechać do Kanady, wystarczą kraje skandynawskie. Dużo samochodów ma wbudowane podgrzewanie elektryczne, a gniazdo do podłączenia jest w zderzaku. Do całości jest dedykowany przewód.
Musisz połączyć (+ ) z prostownika do eurogniazda. Możesz na upartego wykorzystać ten przewód ze zdemontowanego uchwytu.
Proszę bardzo. Znalezione na znanym portalu aukcyjnym. http://obrazki.elektroda.pl/1863634400_1... Jest opisane na płytce IN - wejście, OUT wyjście. Jeśli ma być to podłączone na uzwojenie pierwotne transformatora to fazę podłączyć na środkowe przyłącze oznaczone 230V, a przewód neutralny na skrajne wyprowadzenie.
Trzeba pozostawić uszkodzony amperomierz jako bocznik. A nowy amperomierz wpiąć pomiędzy wyjście uszkodzonego amperomierza a przewód do akumulatora.
Witam Mam takie małe pytanko. Jaka powinna być minimalna grubość przewodu dla napięcia 15V o natężeniu 6A. Musze zrobić taki przewód do prostownika do ładowania akumulatora i nie wiem jaki kupić. Pozdrawiam
Sorry ale grypa mnie wzięła. Na dniach wyślę coś nowego.
jak zaznaczyłem "dostałem zadanie" Wstawić w obudowie gniazdo np. zapalniczki samochodowej a przewód prostownika zakończyć wtykiem. Rozwiązanie bardziej uniwersalne bo umożliwi podłączenie urządzeń przeznaczonych do zasilania w aucie, pomiędzy gniazdem a akumulatorem oczywiście bezpiecznik.
Czy rezystancja przewodu łączącego prostownik z akumulatorem jest tego samego rzędu co opór wewnętrzny akumulatora czy znacznie większa? Nie mam pojęcia, przewód z prostownika to 2x2,5mm² długości około 3m. Akumulator w tym przypadku to był jakiś trup, miał około 11V przed podłączeniem prostownika, a pomiary trwały kilka minut. Dodano po 41 Czy...
Jak to nie widać? Widać wyraźnie... To tak orientacyjnie - drugie zdjęcie: przewody łączysz ze sobą, obojętnie jak, to napięcie zmienne do prostownika. Do środkowego wyprowadzenia potencjometru powinien iść ekranowany przewód A. Jedno wyprowadzenie powinno być podłączone do masy, do drugiego przewód ekranowany z wkładki gramofonowej. Zapewne wyprowadzenie...
Co jeśli bocznik jest wbudowany w amperomierz ? Wystarczy wlutowac się w przewód - ? To wtedy przewody z modułu idące do bocznika włączasz w przewód minusowy do ładowania akumulatorów zamiast zewnętrznego bocznika.
(at)marekzi Masa układu, gdzie miałbym spróbować podłączyć ten zielony przewód, to dokładnie co w tym przypadku? 0V z zasilacza? Masa za prostownikiem.
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Podany link u mnie nie działa, więc nie wiem jakie funkcje poza pomiarem napięcia i prądu to cudo realizuje. Powinien być dołączony schemat. Jeżeli tylko prąd i napięcie: - to grube przewody ("-" czarny i "+" czerwony) pomiar prądu, powinny być włączone w przewód minusowy od prostownika do akumulatora - czarny od strony prostownika, a czerwony od strony...
Zamykam temat. Był przerwany przewód od bezpiecznika.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
W takim razie transformator ma odczepy po stronie pierwotnej. Kolega zmierzy oporność uzwojenia pierwotnego od końca połączonego bezpośrednio z kablem sieciowym do odczepów. Jeśli kolega uporządkuje wyprowadzenia według malejącej oporności, to po podłączeniu ich do przełącznika będzie można regulować prąd. Zakres rozruch prawdopodobnie ma najmniejszy...
Wiem że nie ma, połowa budowlańców i elektryków z mojej miejscowości była lub jest w Belgii. O "naszym" N napisałem dla porównania. A moduł Zigbee z osobnym zasilaniem taże można podłączyć do linii dwufazowej (np przewód L1 do wejścia L, przewód L2 do N). Prostownikowi wewnątrz modułu obojętne czy 230V ma z przeciwfaz czy fazy i zera.
Kolego, to może inaczej, chcę Ci pomóc, ale jak widać, ciężka to sprawa. :cry: Do czego podłączony jest ten przewód, niebieski, gruby od podkładki lutowniczej pod tyrystorem? Do wyjścia układu czyli do krokodylka do akumulatora? Jeżeli tak, to do jakiego bieguna ?? (+) czy (-) ??
Spr€buj obrócić o 180 wtyczkę zasilającą i ostrożnie sprawdź (mam na myśli wtyczkę TV) a poza tym sprawdź zasilacz oscyloskopu pod kątem separacji od sieci zasilającej. Używam gniazd sieciowych bez bolca i bez trafa separującego i na razie nie miałem takich numerów Metoda obracania wtyczki działała w starych polskich lampowych telewizorach, gdzie...
Teraz już widać, podepnij do tych drutów nowy amperomierz. Najpierw go zamontuj dopasuj a później dopasuj te druty. Tylko musisz po podłączeniu sprawdzić czy amperomierz pokazuje Ci pobór prądu podłącz żarówkę do krokodylków jeśli nie pokazuje lub zauważysz, że wychyla się w kierunku zera zamień druty przy amperomierzu. Odnośnie bocznika w twoim prostowniku...
jest przewód dłuższy i krótszy i nie mam napisane gdzie jest + a gdzie -.dłuższy przewód to + czy -?pilne!!!
Tak łopatologicznie wyobraź sobie, że to są po prostu 3 oddzielne cewki każda ma początek i koniec. Bierzesz multimetr, lub nawet prostownik podpinasz to pierwszego przewodu, który wystaje z silnika teraz multimetr ustawiony na sprawdzanie ciągłości obwodu lub pomiar rezystancji i szukasz drugiego przewodu wystającego z silnika na którym będziesz miał...
Ok podroczę się jeszcze troszkę grając adwokata diabła ... a co jeśli raz jest tam 130 a innym razem 330 (upalony przewód neutralny) ?
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Jest to prostownik do ładowania akumulatorów. Silnik spalinowy w tym agregacie uruchamiany jest m.in. rozrusznikiem elektrycznym i właśnie ten prostownik jest do ładowania akumulatora będącego na wyposażeniu agregatu. Czerwony przewód, to + (plus) i powinien być podłączony do + akumulatora. Agregat chyba nieco z wyższej półki, więc prądnica powinna...
Cholera temat okazał się wyjątkowy trudny. Byłem święcie przekonany, ze skoro wartość skuteczna między fazami i zerem wynosi 230V, to tyle samo będzie za prostownikiem a tu dup....a. W układzie jednofazowym i w przypadku prostownika mostkowego tak będzie - wartość skuteczna wyniesie 230V. Problemem będzie zachowanie bezpieczeństwa i związaną z tym...
Czy prostownik i regulator napięcia są połączone elektrycznie z masą pojazdu? W prostowniku to jest przewód z wsuwką lub porządne dokręcenie do ramy (przewód pewniejszy). W regulatorze jest to jego aluminiowa podstawa.
Nie ma wątpliwości, że ,,twórcą" buczenia jest rdzeń transformatora. Spróbuj odłączyć jeden przewód uzwojenia wtórnego(jeżeli są tylko dwa) tak aby odłączyć układ prostownika od transformatora. Jeżeli buczenie zmniejszy się lub ustąpi, musisz sprawdzić diody w prostowniku. Jeżeli nic się nie zmieni, należy rozebrać rdzeń transformatora(rozkręcić i wyjąć...
Zależy jak będziesz sprawdzał na postoju czy w czasie jazdy. Myślę,że najlepiej to wykalibrować na postoju odpiąć przewód zasilający z pompy podłączyć z akumulatora lub z prostownika i pompować kanistra do momentu aż z przewodu będą lecieć bańki i zaraz wyłączyć. Pompę spalisz gdy byś za długo miał ją włączoną. Później gdy dobrze sobie zrobisz nastaw...
A mase (czyli przewód ujemny) tego prostownika połączyłeś z masą samochodu ? Osobiście nie polecam zabaw z prostownikiem i instalacją samochodu. lepiej poprowadź przez bezpiecznik 5A plusa i minusa bezpośrednio z akumulatora.
Mam podłączone wszystkie kable czyli masowe i +14(z prostownika) zółty, czerwony i przewód od podświetlenia.
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
I wszystko w temacie ;) szybko, prosto i na temat a nie jak wypociny innych pseudo elektryków którzy piszą poemat na pół strony w ogóle nie na temat o który pytam. Dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie. Co jeśli bocznik jest wbudowany w amperomierz ? Wystarczy wlutowac się w przewód - ?
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
prostownik prostownik połówkowy przetwornica prostownik prostownik sonda przewód przewód
maszynka predom subwoofer półka obliczać obwód metoda oczko
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Mazda 3 2.0 2009 - Biały dym po rozgrzaniu silnika Jak dobrać rezystor do rozładowania kondensatora przy 230V?