Jak on ma wydajność 32 ampery to ja jestem papieżem. 10A to zupełne MAKS Co do regulatora jest to zwykły regulator na triaku. Tu gdzie faza podłączasz 230V, tu gdzie RL i 0 podpinasz transformator. Jak źle mówię niech mnie ktoś poprawi. Dodano po 1 Do triaka możesz przykręcić mały kawałek aluminiowego płaskownika.
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Kolego zwróciłeś się o pomoc, którą otrzymałeś, bo bez założenia tematu był byś w punkcie wyjścia. Przy okazji co nieco liznąłeś tematu który był do Ciebie odległą galaktyką. Napisać że a to podlącz kondensator albo żarówkę to chyba każdy potrafi Kondensator miałeś dobierać eksperymentalnie, i napisać czy pomogło, to samo dotyczy żarówki. Sam na pewno...
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
A jak/czym mierzysz? W jakim zakresie częstotliwości Twój miernik dobrze mierzy? Czy jest wrażliwy na składową stałą (kondensator na wyjściu odcinający składową stałą nie zaszkodzi)? Jeśli nie masz dobrego miernika na 1 kHz, to można jakiś prostownik aktywny skonstruować.
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Najlepszą metodą diagnozy jest oscyloskop. Poza tym jeżeli faktycznie po odłączeniu regulatora prostownik ładuje stałym prądem to regulator jest do naprawy. Regulator jest wpięty szeregowo z uzwojeniem pierwotnym?
Tak jak napisał (at)klamocik Ciesz się bo masz fantastyczny prostownik tylko trzeba go kontrolować. Dołożyć regulator obniżający napięcie na zasilaniu 230V, którym zmniejszysz w sposób bardzo prosty napięcie zasilania, a tym samym napięcie na wyjściu na akumulator. Do tego na pewno warto założyć na prądzie stałym amperomierz, by można było nastawić...
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Czy jest takie buczenie transformatora jest normalne? Tak.Jest normalne dla transformatora który ma nie lub źle zaimpregnowany rdzeń. Płytka regulatora to nic innego jak najprostszy w świecie regulator fazowy. Wychodzi z niego nie sinusoida, którą transformator toleruje a coś w rodzaju fragmentów sinusoidy z obciętą jej częścią - im mniejsza moc tym...
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Transformator dedykowany do sporego wzmacniacza mcz. Nie nadaje się do prostownika. Napięcia wyjściowe 60 woltów i 19 woltów, wiec co z tym robić ? Można by było ewentualnie uzwojenie 60 VAC połączyć szeregowo z sieciowym tak, by na wtórnym spadło do ok 13 VAC, a to z kolei za mało do prostownika. Zastosować regulator fazowy na wejściu ?. W/g mnie szkoda...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Dalej testuje przetwornicę i ten mój akumulator Co tu testować? To ma być fotowoltaika off grid czy tester ładowania akumulatora? Panele + inwerter hybrydowy + akumulator. Inwerter ma przetwornicę kilka razy mocniejszą niż kupowany oddzielnie. Regulator MPPT w inwerterze pozwala na używanie sporej ilości paneli PV, podczas gdy typowy regulator to np....
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Mam panel od pastucha elektrycznego, może by dopasował. A może pokaż zdjęcia i jakieś dane tego panela PV? Tak zupełnie w ciemno bardzo trudno polecać jakikolwiek regulator ;-) Ten się Tobie spodoba Link. 6/12V, prąd też przyzwoicie duży. Ten prostownik "bywał kiedyś" na Aliekspress, choć inaczej "pomalowany" i oferowany pod kilkoma innymi "firmami"....
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Myślałem, że w ten sposób mógłbym podciągnąć trochę ich kondycję i spróbować je również dodać do całego zestawu, Można. Bardziej zaszkodzić im już nie powinno. Ja kiedyś miałem w ręku manual producenta AGM w którym była opisana też procedura uzupełniania elektrolitu w ich aku w celu regeneracji aku (aku były przystosowane do tego). Oczywiście, zapas...
To prawdopodobnie jest regulator na triaku, sterowany fazowo, w uzwojeniu pierwotnym transformatora. Sam robiłem w przeszłości wiele takich prostowników z takim regulatorem, na tyrystorze, na triakach. Z doświadczenia powiem, że to nie jest dobre rozwiązanie - różne transformatory bardzo różnie się z nim zachowują, zazwyczaj pojawia się rodzaj "wzbudzenia"...
Mało tego nowy regulator może mieć prostownik jednopołówkowy co oznacza spadek mocy ładowania o połowe. Miałem taki przypadek.
Nowy regulator - proszę bardzo -Zewrzeć ze sobą przewody do starego regulatora, a na wyjściu, wtórnym uzwojeniu transformatora, zamontować taki: http://www.aphelektra.com/p/pl/1050/e50+... Będzie ten prostownik bardziej funkcjonalny. :D
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
(at)marcin.moczala Przelutuj skrajny przewód potencjometra na jego drugą strone. Suwak (środek) pozostaw jak było. I ,,upgrade" ten prostownik tym, gdzie link na pv dostałeś. Ten regulator jako taki jest mocno podejrzany - choćby utrata pojemności przez kondensatory ze starości. Wykręć też główne diody z radiatora i wyczyść z tlenków powierzchnię radiatora.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
A w samej płytce co muszę przerobić? Najlepiej się jej pozbyć wraz z transformatorem, i zamontować regulator prądu na tyrystorze. Te 1A diody niewiele pociągną.
Trzy sposoby: 1. Transformator 100-110VAC/500VA, z tego prostownik i zasilać 8 żarówek szeregowo przez regulator tyrystorowy. 2. Transformator 50-55VAC/500VA, z tego prostownik a zamiast tyrystora - układ z regulacją PWM zasilający równoległe 2 gałęzie po 4 żarówki szeregowo. 3. Transformator 100-110VAC/500VA ale zasilany z regulatorem na triaku szeregowo...
Jest to bardzo zły pomysł. Rezonans może spowodować uszkodzenie izolacji uzwojenia transformatora. Lepiej zastosuj regulator tyrystorowy po stronie pierwotnej lub wtórnej. Lepsze od kondensatora będzie zastosowanie dławika ale regulator sprawdzi się najlepiej.
Są takie ładowarki, wpisz w Allegro; Ładowarka solarna prostownik zasilacz Obecnie ten sprzedawca nie ma wystawionej aukcji. Używam podobnej o mocy 300W.
"System" złożony z taniego termostatu i regulatora fazowego, zasilanego z zasilacza z transformatorem sieciowym, będzie bardzo trudno zepsuć. Zaniki go na pewno nie uszkodzą, bardziej przepięcia ale te większe. Całość to jest kilkadziesiat złotych, zapasowy regulator i termostat powinieneś mieć na półce, kupiłeś tanią chińszczyznę, która może się zepsuć...
Wtedy regulator musi jeszcze tak regulować wzbudzanie prądnic żeby miały równe obciążenia
autotransformator, mostek i bezpieczniki Czyli nie ma kondensatora, Ustawiłem z cyfrowym miernikiem napięcie 14.4V na sucho Czyli zmierzyłeś na zakresie napięcia DC napięcie z tętnieniami, nie przefiltrowanymi żadnym kondensatorem. Podłączony akumulator najwyraźniej robi obecnie za ten kondensator. Dodano po 4 Jest to napięcie jałowe, im niższe R podłączone...
Jak wykonac prostownik do ładowania akumulatorów?Mam transformator bezpieczeństwa 24V , czy moge go wykorzystać? ****** Nic nie piszesz na temat trafa jak są nawinięte uzwojenia. Jeśli oddzielnie to najpierw musisz rozebrać rdzeń transformatora. Jest to trafo 24V a Ty chcesz uzyskać 12 V . Proponuję abyś odwinął dokładnie połowę uzwojeń i wykonał odczep....
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Opis a zastosowań nie wklejam bo to dłuższe od bibli Jest wiele odbiorników które źle współpracują z regulatorami fazowymi, silniki indukcyjne, układy z elektroniką na wejściu, transformatory, lampy inne niż żarowe. jarek_inx a może kupić multimetr analogowy? Czy wskazówka w nim będzie skakać? Szacun Panie Jarku to co Pan napisał bo nie wiele rozumiem...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Kolega t64 pisał, że jego prostownik jest duży i wykonany przez dziadka a więc stosunkowo dano. Nie sądzę, aby uzwojenie nawinięte było podwójnie drutem nie izolowanym (oba druty razem owijane izolacją). To jest duży transformator a więc nie mógł nikt liczyć na spadek napięcia a więc robiono większą ilość odczepów, gdyż półprzewodniki dawniej były drogie,...
regulator prostownik regulator prostownik tyrystor prostownik regulator tyrystor
polar programator zacina saa1057 synteza hasło centrala
licznik gama350 czujnik temperatury powietrza
Lokalizacja i znaczenie numeru seryjnego Philips EverFlo Zmiana interfejsu BIOS/UEFI w laptopach Dell