Transformator można pozyskać z UPS z uszkodzoną elektroniką na aukcjach.
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
OK, wiec taki element ślizgowy, który jeździ po uzwojeniu jest wykonywany zwykle z grafitu z domieszką miedzi, możesz go też wypiłować ze szczotki z rozrusznika, ale spawarka wymaga ok. 150A prądu zwarcia,napięcia 60V - 80V przy biegu luzem, moc nominalna ok. 4-5 kW, to jest waga ok. 40kG, więc najlepsza konstrukcja jest "na kółkach". Pod wzgledem elektrycznym...
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Witam Jak dla mnie to taka konfiguracja wyprowadzeń najbardziej odpowiada 74121. Ale jakby to miało działać w prostowniku, nie mam pojęcia.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Witam . Mówisz masz . http://obrazki.elektroda.net/79_12620357... Lub taki z zastępczym diakiem http://obrazki.elektroda.net/28_12620358... W zależności od zastosowanego triaka będziesz miał maksymalny prąd regulatora , pamiętaj o jakimś radiatorze . :D Pozdrawiam .
Możesz je obciążyć prądem około 30A, jako regulator zastosuj regulator na układzie U2008b jeżeli trafo masz na rdzeniu innym jak toroid, choć ktoś mi się chwalił, że z toroidem mu współracowało. Na rozruch masz na mały przekrój drutu, ale kto wie-coś do 1,5 litra pojemności może odpali.
DB3 to diak 130V
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Co złego stało się akumulatorowi kwasowemu jeśli ładowałem go przez 30 min tak duży prądem? Nic mu się nie stało, będzie działał nadal.
http://obrazki.elektroda.net/17_12467803... http://obrazki.elektroda.net/17_12467803...
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Najlepszą metodą diagnozy jest oscyloskop. Poza tym jeżeli faktycznie po odłączeniu regulatora prostownik ładuje stałym prądem to regulator jest do naprawy. Regulator jest wpięty szeregowo z uzwojeniem pierwotnym?
Witam, Jeśli chodzi o regulator to proponuję taki (foto), zbudowałem go koledze i działa już bez problemu ponad 2 lata. Oczywiście nie wykorzystałem dokładnie takich elementów jak na schemacie, tylko to co miałem pod ręką ;) Pzdr. http://obrazki.elektroda.pl/7936803300_1...
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Ja zrobiłem na triaku po pierwotnej stronie. Coś podobnego jak ściemniacz do żarówek. Teraz mam płynna regulację O-25A za grosze.
Witam...... Temat już był poruszany na forum, na tej stronie masz schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Powodzenia......................
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Kolego zwróciłeś się o pomoc, którą otrzymałeś, bo bez założenia tematu był byś w punkcie wyjścia. Przy okazji co nieco liznąłeś tematu który był do Ciebie odległą galaktyką. Napisać że a to podlącz kondensator albo żarówkę to chyba każdy potrafi Kondensator miałeś dobierać eksperymentalnie, i napisać czy pomogło, to samo dotyczy żarówki. Sam na pewno...
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Jakiś malutki typu bc547 wystarczy? No nie bardzo, może się okazać że jak będziesz chciał brać 12A z niskiego napięcia DC (a przecież tego nikt ci nie zabroni) to na tym malutkim tranzystorze wydzieli się ponad 0,5W a to już dla niego za dużo. Jak zastosujesz tranzystor do sterowania NPN, to napięcie na DC ulegnie zmniejszeniu od maksymalnego osiągalnego...
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Transformator dedykowany do sporego wzmacniacza mcz. Nie nadaje się do prostownika. Napięcia wyjściowe 60 woltów i 19 woltów, wiec co z tym robić ? Można by było ewentualnie uzwojenie 60 VAC połączyć szeregowo z sieciowym tak, by na wtórnym spadło do ok 13 VAC, a to z kolei za mało do prostownika. Zastosować regulator fazowy na wejściu ?. W/g mnie szkoda...
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Zielony wygląda na masę. Ale też niekoniecznie :) Po prostu musisz przebrnąć przez kilka schematów do wytworów chińskich rączek i porównać. Generalnie masz dwa podstawowe systemy - z zasilaniem pojazdu napięciem wyprostowanym i zasilanie napięciem wyprostowanym tylko akumulatora, a na światła leci sobie zmienne (można dać słabszy prostownik/regulator)....
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Proszę bardzo schemat prostownika.
no tak ale co z regulatorem?? nie potrzebny??
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
A jak/czym mierzysz? W jakim zakresie częstotliwości Twój miernik dobrze mierzy? Czy jest wrażliwy na składową stałą (kondensator na wyjściu odcinający składową stałą nie zaszkodzi)? Jeśli nie masz dobrego miernika na 1 kHz, to można jakiś prostownik aktywny skonstruować.
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Coś mi się wydaje, że źle kombinujesz. Powinieneś podmienić spaloną diodę w oryginalnym prostowniku/regulatorze na nową. Jeżeli nie możesz dostać się do środka, to chyba powinieneś, włączyć nową diodę, między biały i czerwony przewód, paskiem w stronę czerwonego. Przewód czerwony możesz odłączyć od oryginalnego prostownika, ale przewód biały musi być...
Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "Regulator mocy PROSTOWNIKA 4000W 4kW" wpinasz w obwód pierwotny prostownika i regulujesz jak ci wygodnie .
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Witam. Czy mogę taki regulator zastosować do prostownika?
Nie da się. Musi być prostownik, regulator i "kilka" kabli.
Umieść zdjęcie starego regulatora od strony elementów. Większość prostowników z regulacją po stronie pierwotnej wykorzystuje regulator, jak na zdjęciu . Schematy mogą różnić się nominałami elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6730581400_...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Oto schemat tego ustrojstwa jest to regulator z prostownikiem.
To zdjęcie za wiele nie pokazuje, daj foto od strony elementów.
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Jak on ma wydajność 32 ampery to ja jestem papieżem. 10A to zupełne MAKS Co do regulatora jest to zwykły regulator na triaku. Tu gdzie faza podłączasz 230V, tu gdzie RL i 0 podpinasz transformator. Jak źle mówię niech mnie ktoś poprawi. Dodano po 1 Do triaka możesz przykręcić mały kawałek aluminiowego płaskownika.
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
To prawdopodobnie jest regulator na triaku, sterowany fazowo, w uzwojeniu pierwotnym transformatora. Sam robiłem w przeszłości wiele takich prostowników z takim regulatorem, na tyrystorze, na triakach. Z doświadczenia powiem, że to nie jest dobre rozwiązanie - różne transformatory bardzo różnie się z nim zachowują, zazwyczaj pojawia się rodzaj "wzbudzenia"...
(at)kamel2 Raczej inaczej :D Żarówka podłączona równolegle do regulatora roztrzygnie wszystko.
Ten tyrystor - 20?/600V ma dużo odpowiedników i jeden z ich KT707 15A/600V. Na zdjęciu wariant schematu prostownika dla ładowania akumulatora. http://obrazki.elektroda.pl/2363099400_1...
Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy. Zasilacz, który pokazałeś na zdjęciach,...
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
mam iskrownik 12v i biore pod uwage tylko zamontowanie tego prostownika regulatora od saterow i jak go podlaczyc niechce podlaczyc elby
Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Zostały założone w mojej Gminie 270 instalacji PV , również i u mnie. Wszystko działa dobrze ale jak jest piękna pogoda to napięcie w sieci rośnie do ponad 250V (zwłaszcza na jednej fazie ) i inwerter chwilami ogranicza moc produkcji. Chciałbym zrobić tak aby kiedy napięcie na danej fazie wzrośnie po wyżej powiedzmy 248 V to regulator utrzymywał by...
Czy można zastoswać regulator PWM na wyjściu prostownika do ładowania akumulatora kwasowego ?
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Da się to zestroić, u mnie idzie w jednej instalacji 5 regulatorów MPPT i 2 automatyczne prostowniki na tych samych akumulatorach. Wszystko hula jak należy.
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Nie trzeba korygować, tylko ustawić zero początkowe. Nie ma on przypadkiem przycisku zerowania? Pokaż jego zdjęcie z regulatorami.
Już mam diaka z jakiegoś regulatora do prostownika, regulator został a transformator się spalił :wink: dokładnie DB3. Może teraz go podłączyć szeregowo jeszcze z jakim rezystorem 10K om mimo tego że triak nie pobiera prądu na bramce?
Sprawdz podlaczenie woltomierza do PCB tego zasilacza. To po wstawieniu regulatora podlaczysz go na wyjscie.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Co padło sterownik czy mostek prostowniczy? Co miałeś na myśli pisząc sterownik? Czasem bywają takie na triaku po stronie pierwotnej zasilania ale na zdjęciu nie widać żadnego regulatora (potencjometru).
Tak jak napisał (at)klamocik Ciesz się bo masz fantastyczny prostownik tylko trzeba go kontrolować. Dołożyć regulator obniżający napięcie na zasilaniu 230V, którym zmniejszysz w sposób bardzo prosty napięcie zasilania, a tym samym napięcie na wyjściu na akumulator. Do tego na pewno warto założyć na prądzie stałym amperomierz, by można było nastawić...
(at)chopperg Owszem, można.
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
no bo jak podłaczyłem kierunkowskazy na zaplon to mi przygasalo swiatło i chcem zeby było normalnie. A zapłon mama taki wstawić zdjęcie i podać parametry] prosze wymyslcie cos zeby było jak nalezy prosze o jakis schemat http://obrazki.elektroda.net/13_12030979... http://obrazki.elektroda.net/13_12030979...
mierzyłem prąd wychodzący z prostownika przewód 61 do regulatora a na akumulatorze wychodzi do około 18 V na wolnych obr. około 14,30V
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Mało tego nowy regulator może mieć prostownik jednopołówkowy co oznacza spadek mocy ładowania o połowe. Miałem taki przypadek.
Prostownik regulator to ten moduł? Mi się wydaje że prostownik z regulatorem jest osobno, w skrzyni akumulatora. Jeżeli tak to jazda bez akumulatora mogła uszkodzić moduł główny?
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Witam wszystkich, buduję urządzenie typu powerbox pod namiot. Akumulator podłączony jest pod regulator MPPT, lecz chciałbym też, aby akumulator był ładowany w domu poprzez prostownik, który chcę umieścić wewnątrz powerboxa. Regulator MPPT to PowMR 30A. Akumulator 4x20Ah 1. Czy podłączając prostownik, muszę odłączyć regulator MPPT od akumulatora? 2....
taka opcja szukaj :) wystarczy juz tylko raz kliknac i myszka przewinac http://szukaj.elektroda.net/search.php?m... ach dodam bo skreca mnie prad zalezy od odbiornika RLC U Ciebie będziesz prostował napięcie. Bo chesz ładowac coś napięciem stałym a nie zmiennym :)
Wystarczy kliknąć "pomógł" ;) Jeśli to ma być regulator do prostownika to polecam zrobić układ z automatycznym wyłączaniem po naładowaniu. Co do samego regulatora to jeśli zamierzasz przepuszczać przez niego większe prądy to polecam masę wejścia podłączyć bezpośrednio do wyjściem a cieniutkim kabelkiem dostarczyć masę do układu. Podobnie zrobić z tyrystorem...
ELBA jest to prostownik regulator napięcia i przerywacz kierunków w jednym - nie ma inaczej
Pytanie o schemat ideowy układu oryginalnego i sposób działania tego prostownika. Poczytaj o regulatorach fazowych. Taki właśnie regulator jest w prostowniku Stef-Pol. Wykorzystujesz tylko transformator ze Stef-Pol.a pomijając oryginalny regulator (zamiast niego trzeba zewrzeć przewód zasilania z przewodem transformatora) z tego co widzę i wnioskuję...
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Schemat masz? Jeśli nie do tego, o do jakiegoś pokrewnego chińczyka. Światła pewnie masz tak rozwiązane, że przednie (możliwe, że postojowe też) lecą na zmiennym, a tył na stałym przez prostownik. Szukaj problemów z regulatorem, okablowaniem. Cewkami zasilającymi.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Akumulator działa jak kondensator i podbije napięcie. Możliwe do uzyskania 16-1,2V(dwie diody w mostku)x1,44= około 21V. A to nie jest tak że 16V(trafo) - 1,4V(mostek prostowniczy) i koniec ?? Te raz 1,44 powinno się robić jak do układu dołączone są kondensatory ?
Więc jeśli to zwykły autotransformator, to tym bardziej problemu nie powinno być - transoptory wybuchają albo poprzez przepływ zwiększonego prądu ze względu na przebicie bramki, albo zwyczajnie niszczą je nie wygaszone szpilki - w końcu obwód z dużą indukcyjnością. Albo sterowanie w "0" przebiegu, albo trzeba gasiki wlepić. Zresztą "biedronkowe" prostowniki...
regulator prostownik regulator prostownik tyrystor prostownik regulator tyrystor
ramka ethernet zasilacz elektroliza realizacja bramek logicznych
samsung ue50ju6400 światło awaryjne
Rola mikrowyłącznika w DeLonghi ESAM Drukarka WiFi nie drukuje z jednego komputera - rozwiązania