Transformator można pozyskać z UPS z uszkodzoną elektroniką na aukcjach.
Witam . Mówisz masz . http://obrazki.elektroda.net/79_12620357... Lub taki z zastępczym diakiem http://obrazki.elektroda.net/28_12620358... W zależności od zastosowanego triaka będziesz miał maksymalny prąd regulatora , pamiętaj o jakimś radiatorze . :D Pozdrawiam .
Witam Jak dla mnie to taka konfiguracja wyprowadzeń najbardziej odpowiada 74121. Ale jakby to miało działać w prostowniku, nie mam pojęcia.
Możesz je obciążyć prądem około 30A, jako regulator zastosuj regulator na układzie U2008b jeżeli trafo masz na rdzeniu innym jak toroid, choć ktoś mi się chwalił, że z toroidem mu współracowało. Na rozruch masz na mały przekrój drutu, ale kto wie-coś do 1,5 litra pojemności może odpali.
DB3 to diak 130V
Witam, Jeśli chodzi o regulator to proponuję taki (foto), zbudowałem go koledze i działa już bez problemu ponad 2 lata. Oczywiście nie wykorzystałem dokładnie takich elementów jak na schemacie, tylko to co miałem pod ręką ;) Pzdr. http://obrazki.elektroda.pl/7936803300_1...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Najlepszą metodą diagnozy jest oscyloskop. Poza tym jeżeli faktycznie po odłączeniu regulatora prostownik ładuje stałym prądem to regulator jest do naprawy. Regulator jest wpięty szeregowo z uzwojeniem pierwotnym?
http://obrazki.elektroda.net/17_12467803... http://obrazki.elektroda.net/17_12467803...
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Ja zrobiłem na triaku po pierwotnej stronie. Coś podobnego jak ściemniacz do żarówek. Teraz mam płynna regulację O-25A za grosze.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Jakiś malutki typu bc547 wystarczy? No nie bardzo, może się okazać że jak będziesz chciał brać 12A z niskiego napięcia DC (a przecież tego nikt ci nie zabroni) to na tym malutkim tranzystorze wydzieli się ponad 0,5W a to już dla niego za dużo. Jak zastosujesz tranzystor do sterowania NPN, to napięcie na DC ulegnie zmniejszeniu od maksymalnego osiągalnego...
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "Regulator mocy PROSTOWNIKA 4000W 4kW" wpinasz w obwód pierwotny prostownika i regulujesz jak ci wygodnie .
OK, wiec taki element ślizgowy, który jeździ po uzwojeniu jest wykonywany zwykle z grafitu z domieszką miedzi, możesz go też wypiłować ze szczotki z rozrusznika, ale spawarka wymaga ok. 150A prądu zwarcia,napięcia 60V - 80V przy biegu luzem, moc nominalna ok. 4-5 kW, to jest waga ok. 40kG, więc najlepsza konstrukcja jest "na kółkach". Pod wzgledem elektrycznym...
Nie trzeba korygować, tylko ustawić zero początkowe. Nie ma on przypadkiem przycisku zerowania? Pokaż jego zdjęcie z regulatorami.
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
To zdjęcie za wiele nie pokazuje, daj foto od strony elementów.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Co złego stało się akumulatorowi kwasowemu jeśli ładowałem go przez 30 min tak duży prądem? Nic mu się nie stało, będzie działał nadal.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Ten tyrystor - 20?/600V ma dużo odpowiedników i jeden z ich KT707 15A/600V. Na zdjęciu wariant schematu prostownika dla ładowania akumulatora. http://obrazki.elektroda.pl/2363099400_1...
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Pisze na forum po raz któryś i nie mogę zrobić ładowania.Moja sprawa przedstawia się następująco. Wymieniłem szczotko trzymacz, REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251, Prostownik (zrobiony z 2 mostków prostowniczych 1000V 50A od ss , tak jak w tej instrukcji http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20pros... ).Słyszałem...
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy. Zasilacz, który pokazałeś na zdjęciach,...
(at)kamel2 Raczej inaczej :D Żarówka podłączona równolegle do regulatora roztrzygnie wszystko.
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Akumulator działa jak kondensator i podbije napięcie. Możliwe do uzyskania 16-1,2V(dwie diody w mostku)x1,44= około 21V. A to nie jest tak że 16V(trafo) - 1,4V(mostek prostowniczy) i koniec ?? Te raz 1,44 powinno się robić jak do układu dołączone są kondensatory ?
Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Pierwsze co się rzuca w oczy to odwrotnie włożony układ U 2008 w podstawkę. Pytanie, czy nadal jest sprawny.
Co padło sterownik czy mostek prostowniczy? Co miałeś na myśli pisząc sterownik? Czasem bywają takie na triaku po stronie pierwotnej zasilania ale na zdjęciu nie widać żadnego regulatora (potencjometru).
Witam...... Temat już był poruszany na forum, na tej stronie masz schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Powodzenia......................
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Mało tego nowy regulator może mieć prostownik jednopołówkowy co oznacza spadek mocy ładowania o połowe. Miałem taki przypadek.
Wszystko zależy od tego, jaki to ma być prostownik, bo jak będziesz chciał zrobić do niego regulację prądu, to trochę za mało.
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Wystarczy kliknąć "pomógł" ;) Jeśli to ma być regulator do prostownika to polecam zrobić układ z automatycznym wyłączaniem po naładowaniu. Co do samego regulatora to jeśli zamierzasz przepuszczać przez niego większe prądy to polecam masę wejścia podłączyć bezpośrednio do wyjściem a cieniutkim kabelkiem dostarczyć masę do układu. Podobnie zrobić z tyrystorem...
Umieść zdjęcie starego regulatora od strony elementów. Większość prostowników z regulacją po stronie pierwotnej wykorzystuje regulator, jak na zdjęciu . Schematy mogą różnić się nominałami elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6730581400_...
Jakieś pomysły co może być nie tak? Szczotki, regulator napiecia, prostownik, itp. Jak masz blisko (bardzo krótki czas dojazdu) to naładuj akumulator i podjedź do warsztatu naprawiającego alternatory. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? Zazwyczaj jest to normalne natężenie ładowania rozładowanego akumulatora od samochodu osobowego....
Oto schemat tego ustrojstwa jest to regulator z prostownikiem.
Da się to zestroić, u mnie idzie w jednej instalacji 5 regulatorów MPPT i 2 automatyczne prostowniki na tych samych akumulatorach. Wszystko hula jak należy.
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Kollego ,gimak! Masz rację. Nowoczesne profesjonalne ładowarki po osiągnięciu przez akumulator znamionowego napięcia ładowania zmniejszają prąd ładowania o 2 razy aby uniknąć nadmiernego nagrzewania elektrolitu i jego degradacji, a także nadmiernego gazowania, co może spowodować wybuch akumulatora.
Kolejność A1 i A2 nie ma znaczenia.
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Witam wszystkich mam taki problem wymienilem wskaznik amperomieza i regurator napiecia wcześniej mialem 2 diody i wymienilem na mostek prostownik słychać ze chodzi i nadal nie laduje co to moze byc
Sprawdz podlaczenie woltomierza do PCB tego zasilacza. To po wstawieniu regulatora podlaczysz go na wyjscie.
Czy można zastoswać regulator PWM na wyjściu prostownika do ładowania akumulatora kwasowego ?
Mam taki układ ale wrzucę rano. A ten wiatrak to prosta sprawa równolegle do wyjścia prostownika daj przekaźnik na napięcie takie jakie występują i po problemie po pojawieniu się napięcia na wyjściu przekaźnik załączy wiatrak.
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Twój wybór. Nie zdziw się jeśli twoje trafo podda się po dłuższej pracy z tym regulatorem.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
I tak też robiłem , ale zwykły 500 W "ściemniacz" nie wyrabia , pali się bezpiecznik , a poza tym przy wiekszym obciążeniu , prostownik wpada w rytm częstotliwości sieci aż do tego stopnia , ze niemal podskakuje
Transformator dedykowany do sporego wzmacniacza mcz. Nie nadaje się do prostownika. Napięcia wyjściowe 60 woltów i 19 woltów, wiec co z tym robić ? Można by było ewentualnie uzwojenie 60 VAC połączyć szeregowo z sieciowym tak, by na wtórnym spadło do ok 13 VAC, a to z kolei za mało do prostownika. Zastosować regulator fazowy na wejściu ?. W/g mnie szkoda...
Który robisz regulator?
Witam. Czy mogę taki regulator zastosować do prostownika?
Masz tam najprostszy układ regulatora prostownik i tyrystor wystarczy sprawdzić co siedzi.
Można oczywiście dodać mały akumulator 6 woltowy do instalacji, wraz ze skuterowym regulatorem/prostownikiem. A zapytam, z czego zasilasz kierunkowskazy, bo pisałes o nich ? Warto by i światło STOP dodac wtedy. Natomiast skoro uparłeś się na LEDy w reflektorze przednim, to pamietaj o takiej ,,źarówce" która tam jest dedykowana. Inaczej paskudnie będziesz...
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
(at)chopperg Owszem, można.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
jeśli w układzie pr. zmiennego to triak i na pewno jest uszkodzony Nie zgodzę się z Tobą. W starszych modelach OTVC produkcji zachodniej, w obwodach prądu przemiennego pracowały tyrystory, jako włączniki i regulatory a zarazem prostownik. Pozdrawiam
Jeśli jest jak pisał maciacho że na wyjściu bat. jest napięcie to może falownik zwyczajnie przekazuje napięcie z paneli? A w org. Lunie jest regulator i prostownik?
Prawdopodobnie miałeś regulator stratny dwufazowy z prostownikiem 2T+2D. Regulacja wartości średniej prądu odbywała sie poprzez regulację kąta załączenia tyrystorów. Nie miałem z nim osobiście do czynienia i szukałbym analogii do mostków 3T+3D które w energoelektronice są dość popularne.
Pytanie o schemat ideowy układu oryginalnego i sposób działania tego prostownika. Poczytaj o regulatorach fazowych. Taki właśnie regulator jest w prostowniku Stef-Pol. Wykorzystujesz tylko transformator ze Stef-Pol.a pomijając oryginalny regulator (zamiast niego trzeba zewrzeć przewód zasilania z przewodem transformatora) z tego co widzę i wnioskuję...
Jest to bardzo zły pomysł. Rezonans może spowodować uszkodzenie izolacji uzwojenia transformatora. Lepiej zastosuj regulator tyrystorowy po stronie pierwotnej lub wtórnej. Lepsze od kondensatora będzie zastosowanie dławika ale regulator sprawdzi się najlepiej.
Alternator, mam model 472.6, więc można sobie poczytać o nim ;)
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Jakiej mocy transformator, jaka pojemność akumulatora ewentualnie zakres pojemności?
Można zastosować i to z powodzeniem.Schemat znajdziesz na elektrodzie.
A jak/czym mierzysz? W jakim zakresie częstotliwości Twój miernik dobrze mierzy? Czy jest wrażliwy na składową stałą (kondensator na wyjściu odcinający składową stałą nie zaszkodzi)? Jeśli nie masz dobrego miernika na 1 kHz, to można jakiś prostownik aktywny skonstruować.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Dzieki ,juz mam schemat regulatora.Czy moze wiecie gdzie mozna zamowic plytke drukowana ,a moze sa gotowe?Poprosze o adresy stron.Dzieki.Pozdrawiam. Dodano po 24 Dzieki ,juz mam schemat regulatora.Czy moze wiecie gdzie mozna zamowic plytke drukowana ,a moze sa gotowe?Poprosze o adresy stron.Dzieki.Pozdrawiam.
To jest tylko cewka, daje napięcie zmienne. Potrzebny jest regulator/prostownik. Drugim biegunem jest masa przykręcona do metalu.
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Proszę bardzo schemat prostownika.
Jak on ma wydajność 32 ampery to ja jestem papieżem. 10A to zupełne MAKS Co do regulatora jest to zwykły regulator na triaku. Tu gdzie faza podłączasz 230V, tu gdzie RL i 0 podpinasz transformator. Jak źle mówię niech mnie ktoś poprawi. Dodano po 1 Do triaka możesz przykręcić mały kawałek aluminiowego płaskownika.
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
To prawdopodobnie jest regulator na triaku, sterowany fazowo, w uzwojeniu pierwotnym transformatora. Sam robiłem w przeszłości wiele takich prostowników z takim regulatorem, na tyrystorze, na triakach. Z doświadczenia powiem, że to nie jest dobre rozwiązanie - różne transformatory bardzo różnie się z nim zachowują, zazwyczaj pojawia się rodzaj "wzbudzenia"...
Jeśli to chiński cyfrowy woltomierz z amperomierzem, nalezy znać schemat regulatora prostownika. Jeden z wariantów włączenia. https://obrazki.elektroda.pl/6219363000_...
To będzie wystarczającym zabezpieczeniem przed rozładowaniem a można też naładować akumulator. W opisie regulator jest do paneli ale na transformatorze z prostownikiem też działa. https://modulosy.pl/fotowoltaika/972-reg...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
prostownik regulator prostownik regulator tyrystor regulator prostownik tyrystor
przycisk stabilny polsat cyfrowy lista kanał seicento klema
telewizor elektron telewizor elektron
Dekoder Cyfra+ resetuje się po każdym włączeniu Migające zielone światełka na routerze Thomson