Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
Jak mówiłem specem nie jestem, ale dlaczego w schemacie nr.2 jest żarówka co ma na celu jej umieszczenie ? Rozumiem że mowa o tym schemacie ? Na schemacie z linku żarówka pokazuje załączenie zasilania. Jeżeli w ukłądzie zostanie mostek to wtedy, ze schematu nie potrzebuje elementów D1 i D2 tak ? Zamiast diod możesz użyć połówki mostka - jego zacisk...
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Postaram się wstępnie zrobić jeszcze dziś , co do żarówki to jak bym to czytał 20 lat temu to ok. ale bez jaj , jak obecnie ktoś wykształcony wypisuje takie bzdury to sory ale śmiech mnie ogarnia to jakby w dobie traktorów namawiać do powrotu do sochy . Lub ja jestem za głupi aby to zrozumieć , stawiam na swój debilizm proszę o wyrozumiałości nie pojmuje...
Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny tryb życia...
Sądzę iż jeśli akumulator jest naładowany można spokojnie korzystać. To że w tym trybie pracy padnie wcześniej to inna sprawa. Ja bym korzystał a na przyszłość żarówka H4.
tez mam prostownik z mostkiem i podpieta do nie go żarówka i działa bezproblemów
Dzień dobry. Mam małe pytanie: Pacjent to prostownik samochodowy (china) 12v 4A - Jakiej mocy rezystor dobrać do prostownika w celu ograniczenia maksymalnego pobieranego prądu przez akumulator ? Fabrycznie ten prostownik posiada tylko 4 diody prostownicze i nie ma żadnych zabezpieczeń ani układów (podłączając większy akumulator trafo grzeje się do ekstremalnych...
Dreamer93 Bawiąc się żarówkami różnej mocy i na różne napięcie znamionowe - w sumie łatwo dostępne to 12V i 6V - oraz dysponując miernikiem (voltomierz) zobaczysz że wystarcza już około 10V AC na wtórnym uzwojeniu by ładować akumulator samochodowy , co może wydawać się nieco dziwne ;) Można wiele się nauczyć - rozważając taki prosty układ - trafo -...
Nie odradzałem prostownika, sprawdzić trzeba (choćby z ciekawości) Samochodowy prostownik szeregowo z żarówką 21W/12V, i na noc zostawić. Z początku akumulatory mogą pobierać tak mały prąd że żarówka nawet się nie zapali - zasiarczenie. Powodzenia.
Prostowanie 1-połówkowe, czy 2-połówkowe daje TAKIE SAMO napięcie szczytowe (czyli to, które będzie na kondensatorze, i które powoduje przepływ prądu do akumulatora). Aumulatory kwasowe powinny być ładowane z OGRANICZENIEM napięcia końcowego do wartości 2,4V na ogniwo, a więc 14,4V dla akumulatora 12V, lub 28,8V dla 24-voltowego. To ograniczenie jest...
Teoria ładowania, ogniwa, wykresy, temperatury - EdW11/96 Akumulatory, część 2 http://www.elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf Dla około 20st.C typowe napięcia ładowania 2,4-2,5V/ogniwo / podtrzymania 2,25-2,275V-2,30V/ogniwo 12V 13,9-14,4(14,5) / 13,5-13,8 auto(6) 6V 7,0(7,2) / 6,75-6,9 motor(3) 24V 28,0(28,8) / 27,0-27,6 ciężarowe(12) Prąd 0,1C-0,25C /...
W początkowej fazie prąd jest ograniczany do stałej ustawionej wartości (CC), gdy napięcie na akumulatorze zbliży się do napięcia nastawionego, to prąd maleje już przy stałym napięciu (CV) Właśnie zbliżoną sytuację obserwowałem przy próbnym ładowaniu bez stabilizatora napięcia przez żarówkę. Rozumiem w takim razie, że żarówka ograniczała wtedy maksymalny...
Witam, wraz z nabyciem garażu otrzymałem bardzo wiekowy prostownik samochodowy. Wizualnie wygląda bardzo dobrze, nie wiem czy jest to wynalazek jakiegoś garażowego mechanika, czy dawna produkcja. Niestety, sprzęt nie działa - po podpięciu do prądu i uruchomieniu poprzez włącznik (taka dźwigienka) zapala się żarówka kontrolna, coś w środku "buczy", jednak...
Kupiłem taki prostownik Alpin Typ 6 , (6Amper, arytm. 3.5 Amper) nie wiem czy powinienem go reklamować, o co chodzi: - podłączyłem go do swojego auta, którym jeżdżę cały czas, więc akumulator mam doładowany, ale myślałem że coś tam jednak będzie ładować, natomiast wskazówka ani drgnęła - zmierzyłem multimetrem napięcie na akumulatorze: 12.55 V (chyba...
Ty proponujesz prostownik o dużo większej wrażliwości na wahania napięcia. Ja proponuję sprawdzone rozwiązanie. Proste, i skuteczne. Akumulator samochodowy to nie apteka, znosi dobrze w miarę szeroki zestaw napięć ładowania. Zwróć uwagę, że ładowarki elektroniczne odcinają w zakresie napięć około 14,5-14,8 V natomiast klasyczne prostownik fabryczne...
A ja proponuję wstawienie w szereg żarówki (np. 55W od reflektora, jeśli to akumulator samochodowy) - żarówka ograniczy prąd, a jej świecenie pokaże, czy prąd płynie. A i tak trzeba mierzyć napięcie, żeby poznać, czy naładowany. Ładować można prądem znacznie większym, niż C/10, a jakim, to trzeba sprawdzić w opisie danego akumulatora.
Witam Dostałem ostatnio prostownik do ładowania akumulatorów. Jest to własna konstrukcja (nawet trafo). Zastosowano w nim trzy prostowniki selenowe. Całość została zamknięta (zabita gwoździami) w drewnianej obudowie. Zdjęcia poniżej przedstawiają prostownik oraz schemat połączeń poszczególnych elementów prostownika. Chciałbym go zmodernizować używając...
Więc przy tym przekroju moc jego to minimum 250VA i by uzyskać na wtórnym 17V trzeba nawinąć 44zwoje drutem o średnicy minimum 3mm. Wtedy można brać do 15A czyli ładować można tego 160Ah. Teraz możesz przez rezystor typu żarówka 21W 6V lub 40W 12V ograniczyć prąd ładowania przy aku 35Ah i napięciu 19V. Uzwojenie z którego bierzesz 5A będzie się grzać...
Dziękuje za sugestię i porady i odpowiadam wyczerpująco po kolei: :arrow: Błażej To jest garaż w tzw ,,szeregowcu'' czyli długim szeregu garaży. Nie znam tam nikogo do domu mam daleko, sugerując się przyłączami napowietrznymi to tylko jeden garaż ma prąd. Od poprzedniego właściciela od którego kupiłem słyszałem że tam ludzie byli w jakiejś spółce na...
Witam Włącz szeregowo z prostownikiem i akumulatorem żarówkę samochodową 15 do 100 W - zaleźnie od potrzebnego prądu.
Kolega, bodzio507 !. Nie trać czas na dyskusje. Sprawdzenie twojego prostownika wymaga znacznie mniej czasu czym dyskusja - 1) sprawdź napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora. 2) Włącz do zacisków wyjścia prostownika samochodową żarówkę 12V 20-50W, jeśli żarówka świeci praktycznie na pełną jaskrawość - diody mostku są sprawne. Jeśli jaskrawość...
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Najprostsze rozwiązanie: tyrystor po prostowniku + LM7815 + żarówka samochodowa - patrz dyskusja w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... . Do zmontowania "w pająku" w ciagu kwadransa (wliczajac w to czas grzania lutownicy). Tyrystor powinien być na radiatorze (może być kawałek blachy). Filtrowanie jest ZBĘDNE.
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
1.Czemu podlączając pod prostownik reflektor samochodowy(12V/21W) wraz z potencjometrem obrotowym nie moge uzyskać efektu sciemnienia a jedynie spalenia potencjometru? Bo przez potencjometr nie moze płynąć tak duzy prad i sie po prostu spali musiałby to być wieeeelki potencjometr , z drutu oporowego (opornica) Musisz zastosować inne elementy elektroniczne...
na wejscie mam transformator 15,8V 1,5A a na wyjscie chociazby zarowka samochodowa
20 -50 Wat, Żartujesz?Zdecydowanie za dużo, 5W a max 10W. Policz sobie prąd płynący przez taką żarówkę jak podałeś.
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Nie każdym prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych można naładować kondensator. Są prostowniki z układem elektronicznym które bez dołączonego akumulatora nie dają napięcia na wyjściu. Czy ten prostownik daje napięcie bez dołączonego akumulatora można sprawdzić dołączając do wyjścia prostownika żarówkę 12V mocy 2 do 21W.
Najprościej jest włączyć między prostownik a akumulator - żarówkę samochodową, np. 12V/65W ze świateł głównych - zwykle "gdzieś w garażu znajdzie się taka H4 z 1 włóknem spalonym. Żarówka spełnia kilka funkcji: - sygnalizuje przepływ prądu, - ogranicza prąd, - stabilizuje prąd (między stanem "zimnym" a "gorącym" oporność żarówki zmienia się ok. 15 razy),...
Witam. Włącz szeregowo żarówkę 12V/21W lub 12V/45W. Pozdrawiam.
Wiem że nie jesteś specjalistą ale jak to prądnica trójfazowa, prostownik to ok 10 zł i jako odbiornik żarówki dwie lub trzy samochodowe szeregowo i wtedy zobaczysz prawdę, a dopiero póżniej falowniki i inne cuda. Te 1,6 KW to też możliwe z tego jedna czwarta to zasilanie falownika
Najprawdopodobniej ten akumulator jest tak rozładowany, że po podłączeniu prostownika płynie na tyle duży prąd [na granicy wytrzymałości prostownika], że działa zabezpieczenie termiczne... Proponuję poładować przez jakiś rezystor z 4-5h [np. żarówka samochodowa 12V 21W], potem spróbować podłączyć akumulator bezpośrednio do prostownika... Jeszcze jedno,...
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
(at)mikrus25 Trzy żarówki samochodowe 55 W połączone równolegle pozwolą uzyskac mniejsze natężenie.
Witam Czy miernik miał ustawioną funkcję pomiaru prądu stałego czy zmiennego? Podłącz do prostownika, samochodową żarówkę o mocy ok. 50W przez ten Twój miernik i podaj jaką pokazuje wartość. Staraj się odpowiadać na wszystkie pytania, wtedy łatwiej jest pomóc. Pozdrawiam
i sukcesywnie spada do 1 A, gdy napięcie osiągnie wartość 14 V. Tak jak napisałem wcześniej, jest to normalne i w dużym stopniu prąd ładowania zależy od kondycji i stopnia naładowania akumulatora. Co do różnicy napięć, to zapewne uda się osiągnąć, bo na jednym wyjściu prostownik podaje 16,3-16,5 V, Ale to wciąż za mało, aby dokładać przetwornicę. Aby...
Napięcie mierzyłem obciążając prostownik 1 lub 2 żarówkami samochodowymi przy prądzie ładowania około 2,5A napięcie nadal zbyt niskie a dokładnie takie jak w opisie. Zarówno pod obciążeniem jak i bez obciążenia napięcie można regulować od 8,9V do 11,3V
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
Napięcie na wyjściu prostownika jedno połówkowego bez filtracji ma wygląd impulsów z F=50Hz i nie może być wymierzono zwyczajnym woltomierzem, jego świadczenia będą zaniżone. Dla wymiaru należy równolegle do gniazd wyjścia podłączyć kondensator elektrolityczny 470 - 1000uf x 35-50V i żarówkę nie mniej 24V 5-10W.
Podłącz żarówkę samochodową na końcówki (żabki) prostownika. Jeśli żarówka świeci, to prostownik działa.
Mogą to być dowolne triaki (lub tyrystory) które mają odpowiednio duży prąd przewodzenia i napięcie. Oczywiście nie zapomnij że przy większych prądach potrzebne są radiatory do triaków(nie muszą być tak wielkie jak w przypadku wzmacniaczy audio o tej samej mocy). kiedyś zrobiłem coś takiego wykorzystując prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych.
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Regulator można sprawdzić podłączając, zamiast pierwotnego uzwojenia transformatora, żarówkę 60W/230V = ściemniacz światła. Pomiar napięcia dokonać obciążając wyjście prostownika, żarówką samochodową.
(at)kakop89 o to własnie postulowałem, tylko z wrodzonego i nabytego lenistwa nie napisałem obszerniej, jak Kolega to uczynił. Dodatkowo, taki woltomierz będzie dzialał i bez podłączenia akumulatora, więc Kolega (at)natec87654321 może sobie nim żarówki i silniczki samochodowe sprawdzać :D
panowie temat jest dla mnie coraz trudniejszy przerasta moją skromną wiedzę ponieważ akumulator jest stary i nie jest wart tego całego zachodu pozostaję przy ładowaniu przy ustawieniach minimalnych w granicach 13v amperach nieprzekraczających 5A myślę że kilka kontrolowanych godzin mu wystarczy aby pochodził ze 2 godziny na przetwornicy wszystki dziękuje...
Witam! Mam problem z uruchomieniem tego prostownika, wzoruje się na schemacie z pierwszego posta Autora z diodami MBR i tyrystorami BT152, Prostownik nie daje prawidłowego napięcia na zaciskach klem, reguluje się tylko w zakresie 0V do 0,35V. Kalibracja członu pomiarowego przebiegła bez problemu, niestety już testu z żarówka nie dało się wykonać, podłączałem...
Witam. Wszystkie te prostowniki to za przeproszeniem o kant żarówki rozbić.
żarówka samochodowy żarówka prostownik prostownik prostownik samochodowy
oporność głośnik zg40c zwrotnica master modbus
statecznik elektroniczny statecznik elektroniczny
Trzy migające kreski na wyświetlaczu - co oznaczają? Normalizacja kąta w Arduino: x = proper_ang(x);