Witam Włącz szeregowo z prostownikiem i akumulatorem żarówkę samochodową 15 do 100 W - zaleźnie od potrzebnego prądu.
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Kolega, bodzio507 !. Nie trać czas na dyskusje. Sprawdzenie twojego prostownika wymaga znacznie mniej czasu czym dyskusja - 1) sprawdź napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora. 2) Włącz do zacisków wyjścia prostownika samochodową żarówkę 12V 20-50W, jeśli żarówka świeci praktycznie na pełną jaskrawość - diody mostku są sprawne. Jeśli jaskrawość...
Najprostsze rozwiązanie: tyrystor po prostowniku + LM7815 + żarówka samochodowa - patrz dyskusja w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... . Do zmontowania "w pająku" w ciagu kwadransa (wliczajac w to czas grzania lutownicy). Tyrystor powinien być na radiatorze (może być kawałek blachy). Filtrowanie jest ZBĘDNE.
1.Czemu podlączając pod prostownik reflektor samochodowy(12V/21W) wraz z potencjometrem obrotowym nie moge uzyskać efektu sciemnienia a jedynie spalenia potencjometru? Bo przez potencjometr nie moze płynąć tak duzy prad i sie po prostu spali musiałby to być wieeeelki potencjometr , z drutu oporowego (opornica) Musisz zastosować inne elementy elektroniczne...
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
Witam Czy miernik miał ustawioną funkcję pomiaru prądu stałego czy zmiennego? Podłącz do prostownika, samochodową żarówkę o mocy ok. 50W przez ten Twój miernik i podaj jaką pokazuje wartość. Staraj się odpowiadać na wszystkie pytania, wtedy łatwiej jest pomóc. Pozdrawiam
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
Najprościej jest włączyć między prostownik a akumulator - żarówkę samochodową, np. 12V/65W ze świateł głównych - zwykle "gdzieś w garażu znajdzie się taka H4 z 1 włóknem spalonym. Żarówka spełnia kilka funkcji: - sygnalizuje przepływ prądu, - ogranicza prąd, - stabilizuje prąd (między stanem "zimnym" a "gorącym" oporność żarówki zmienia się ok. 15 razy),...
20 -50 Wat, Żartujesz?Zdecydowanie za dużo, 5W a max 10W. Policz sobie prąd płynący przez taką żarówkę jak podałeś.
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Podłącz żarówkę samochodową na końcówki (żabki) prostownika. Jeśli żarówka świeci, to prostownik działa.
i sukcesywnie spada do 1 A, gdy napięcie osiągnie wartość 14 V. Tak jak napisałem wcześniej, jest to normalne i w dużym stopniu prąd ładowania zależy od kondycji i stopnia naładowania akumulatora. Co do różnicy napięć, to zapewne uda się osiągnąć, bo na jednym wyjściu prostownik podaje 16,3-16,5 V, Ale to wciąż za mało, aby dokładać przetwornicę. Aby...
Nie każdym prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych można naładować kondensator. Są prostowniki z układem elektronicznym które bez dołączonego akumulatora nie dają napięcia na wyjściu. Czy ten prostownik daje napięcie bez dołączonego akumulatora można sprawdzić dołączając do wyjścia prostownika żarówkę 12V mocy 2 do 21W.
Witam. Włącz szeregowo żarówkę 12V/21W lub 12V/45W. Pozdrawiam.
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
Regulator można sprawdzić podłączając, zamiast pierwotnego uzwojenia transformatora, żarówkę 60W/230V = ściemniacz światła. Pomiar napięcia dokonać obciążając wyjście prostownika, żarówką samochodową.
Najprawdopodobniej ten akumulator jest tak rozładowany, że po podłączeniu prostownika płynie na tyle duży prąd [na granicy wytrzymałości prostownika], że działa zabezpieczenie termiczne... Proponuję poładować przez jakiś rezystor z 4-5h [np. żarówka samochodowa 12V 21W], potem spróbować podłączyć akumulator bezpośrednio do prostownika... Jeszcze jedno,...
Napięcie mierzyłem obciążając prostownik 1 lub 2 żarówkami samochodowymi przy prądzie ładowania około 2,5A napięcie nadal zbyt niskie a dokładnie takie jak w opisie. Zarówno pod obciążeniem jak i bez obciążenia napięcie można regulować od 8,9V do 11,3V
Wiem że nie jesteś specjalistą ale jak to prądnica trójfazowa, prostownik to ok 10 zł i jako odbiornik żarówki dwie lub trzy samochodowe szeregowo i wtedy zobaczysz prawdę, a dopiero póżniej falowniki i inne cuda. Te 1,6 KW to też możliwe z tego jedna czwarta to zasilanie falownika
Witam. Wszystkie te prostowniki to za przeproszeniem o kant żarówki rozbić.
Planuję zrobić prosty prostownik samochodowy o wydajności max 6A. Jeżeli to ma być prosty prostownik, daj w szereg dwie równolegle połączone żarówki samochodowe H7 i problem rozwiązany. Używam podobnego prostownika z żarówką 10,8V 8A. od 20 lat.
Mogą to być dowolne triaki (lub tyrystory) które mają odpowiednio duży prąd przewodzenia i napięcie. Oczywiście nie zapomnij że przy większych prądach potrzebne są radiatory do triaków(nie muszą być tak wielkie jak w przypadku wzmacniaczy audio o tej samej mocy). kiedyś zrobiłem coś takiego wykorzystując prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych.
tez mam prostownik z mostkiem i podpieta do nie go żarówka i działa bezproblemów
Napięcie na wyjściu prostownika jedno połówkowego bez filtracji ma wygląd impulsów z F=50Hz i nie może być wymierzono zwyczajnym woltomierzem, jego świadczenia będą zaniżone. Dla wymiaru należy równolegle do gniazd wyjścia podłączyć kondensator elektrolityczny 470 - 1000uf x 35-50V i żarówkę nie mniej 24V 5-10W.
(at)mikrus25 Trzy żarówki samochodowe 55 W połączone równolegle pozwolą uzyskac mniejsze natężenie.
(at)kakop89 o to własnie postulowałem, tylko z wrodzonego i nabytego lenistwa nie napisałem obszerniej, jak Kolega to uczynił. Dodatkowo, taki woltomierz będzie dzialał i bez podłączenia akumulatora, więc Kolega (at)natec87654321 może sobie nim żarówki i silniczki samochodowe sprawdzać :D
Nie odradzałem prostownika, sprawdzić trzeba (choćby z ciekawości) Samochodowy prostownik szeregowo z żarówką 21W/12V, i na noc zostawić. Z początku akumulatory mogą pobierać tak mały prąd że żarówka nawet się nie zapali - zasiarczenie. Powodzenia.
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Przy połączeniu szeregowym wzrasta tylko napięcie, pojemność jest bez zmian. Napięcie ładowania podczas pracy buforowej powinno zawierać się w zakresie od 2,25 do 2,30V/ogniwo (zalecane 2,275V/ogniwo) czyli od 6,75 nawet do 7,2V dla akumulatorów 6-cio woltowych . W zabawkach to nie jest praca buforowa, i dopuszczalne końcowe napięcie ładowania jest...
Sprawdzenie żarówką samochodową: nie świeci. Co nie świeci? Żarówka podłączona do akumulatora czy do prostownika?
Włącz tą żarówkę jak amperomierz.
Witam. Chciałbym wiedzieć czy mogę go naładować zwykłym prostownikiem do akumulatora samochodowego ? on ma 12V ale nie pamiętam ile amper i jaką pojemność (mogę sprawdzić i dopisać). Cześć, Możesz go naładować prostownikiem samochodowym włączając żarówkę 12/5W szeregowo. Między prostownik a akumulator, ograniczy to prąd ładowania. Trochę partyzantka...
panowie temat jest dla mnie coraz trudniejszy przerasta moją skromną wiedzę ponieważ akumulator jest stary i nie jest wart tego całego zachodu pozostaję przy ładowaniu przy ustawieniach minimalnych w granicach 13v amperach nieprzekraczających 5A myślę że kilka kontrolowanych godzin mu wystarczy aby pochodził ze 2 godziny na przetwornicy wszystki dziękuje...
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
Połąćż te przewody ze sobą i sprawdź napięcie na krokodylkach, możesz użyć żarówki samochodowej.
Witam ja mam krótkie pytanie. Przez co może się grzać transformator w prostowniku EST-305. Podłączyłem żarówkę 12v samochodową w celu sprawdzenia czy prostownik wytwarza prąd. Żarówka zaświeciła się, ale transformator grzeje się szybko.(Prostownik ten znalazłem na strychu. odkręciłem obudowę w celu przeczyszczenia go.) Jak się podłączy do zasilania...
wiem jak dalej producenci kontynuują technologie wapniowo wapniowe Czyli masło jest maślane. aku samochodowy trzeba ładować do 16,2V I wtedy wozić w bagażniku karton żarówek i ze trzy zapasowe radia.
Wstaw w szereg żarówkę.
Ja myślałem że do prostownika kurde... Podłączyłem do aku, i po dotknięciu B z R1 zapaliła się żarówka i nie gaśnie.
To jest zasilacz regulowany DC w obudowie od miliwoltomierza Tesli. A czy on sprawny ? Może i za prostownik służyć w obecnej postaci? Sam miernik w tym na to wskazuje. Podłącz to do sieci i zobacz co z tego wychodzi, choćby 24 woltową żarówką samochodową 21 W.
Prosty sposób podpowiedziłem Ci wyżej -żarówka
i mimo to prostownik dalej nie działa. Zakupione amperomierze miały ten sam numer co orginalny i tak samo zostały przylutowane. Poza tym prostownik działa i ładuje akumulator. Ma może koś jakiś pomysł dlaczego to nie działa ? Zdecyduj wreszcie : Działa czy nie działa. Jeżeli podłączyłeś poprawnie nowy amperomierz, to sprawdź prostownik za pomoca żarówki...
podłączyłem pod dość spory akumulator 95Ah ten prostownik chciałem doładowac akumulator i nic nie ruszyło podłączyłem inny prostownik i ruszył bez problemu... podłączyłem sama żarówkę samochodową 12V pod krokodylki prostownika nie zaświeciła z tego co widać żaden rezystor nie jest spalony, dioda zenera też nie, może wylutuję tranzystory i je sprawdzę...
Tak z ciekawości spytam, gdzie mierzyłeś to napięcie na zaciskach wyjściowych zasilacza, czy na żarówce? Zmierz napięcie na zaciskach, zasilacz nie stabilizuje napięcia na żarówce. Większość z tego spadku napięcia zostało na przewodach między zasilaczem, a żarówką.
Natomiast jeśli uważa. kolega że prostownik wadliwy to można spróbować podpiąć jakieś obciążenie typu żarówkę samochodową równolegle do akumulatora w tracie ładowania. Żarówka będzie się świeciła nawet bez prostownika !
Jaki zakres miernika użyłeś - napięcie stałe/zmienne. Podłącz do prostownika żarówkę samochodowa i zobaczysz czy świeci, jak tak to zmierz jeszcze raz napięcie. Tandetny miernik może dosyć mocno przekłamywać przy pomiarze napięcia stałego pulsującego a z takim mamy do czynienia. Możesz się bardzo zdziwić że podłączenie żarówki podniesie napięcie na...
Witam, Zmierzyłem napięcie innym miernikiem i na początku wynosiło 12,5 V i stopniowo w ciągu kilku sekund wzrosło do 12,8 V. Kiedy obciążyłem prostownik żarówką samochodową i prąd obciążenia wynosił 3A napięcie na klemach spadło do nieco ponad 8V. Czy takim prostownikiem można naładować akumulator samochodowy i czy niskie napięcie wynika z właściwości...
Chodzi zapewne o ładowarke akumulatorów samochodowych. Zastosuj żarówkę samochodową po stronie wtórnej po prostowniku, oczywiście o odpowiedniej mocy. Wystarczy policzyć P=U*I ; gdzie: P - moc U - napięcie na wyjściu prostownika I - potrzebny prąd
Prostownik ma max. prąd 2,5A, jeśli prąd przekracza 3A, to wszystko działa, jak należy. Trzeba ograniczyć prąd poniżej 2,5A i ładować do osiągnięcia napięcia 14,4V. Ograniczyć można przez rezystor, lub żarówkę samochodową.
Wkradł się bałagan w przewody :!: Żeby nie narażać Cię na koszty zacznij od: - podłącz żarówkę samochodową do prostownika (jak podłączysz żarówkę o mocy mniejszej niż 25W, to prąd zmierzysz prawie dowolnym popularnym miernikiem o zakresie 2A) - włącz go - zmierz napięcie na żarówce - zmierz prąd płynący przez żarówkę i porównaj ze wskazaniami amperomierza,...
Jeśli masz miernik to sprawdź napięcie na zaciskach prostownika oczywiście odłączonym od akumulatora. Jeśli nie masz miernika to obecność napięcia możesz sprawdzić podłączając zaciski prostownika do zapasowej żarówki samochodowej. Ale jeżeli amperomierz wskazuje 0 to prawdopodobnie brak na jego wyjściu napięcia. Sprawdź bezpiecznik na zasilaniu w prostowniku....
(at)marcin.moczala Mozesz doskonale przetestowac ten prostownik żarówką samochodową np H4 12V/45 W, podłączoną zamiast akumulatora. Wówczas najłatwiej wykryć np. uszkodzenie potencjometru i innych elementów (np. diod) Chwilami to "buczenie" i spadek do 12.5V dzieje się samo, bez dotykanie czegokolwiek Prawdopodobne chwilami spadki napiecia w sieci...
Przyznam ze bardzo dziwne... Mierzysz za prostownikiem? Podłącz może jakąś żarówkę samochodową bezpośrednio do uzwojenia transformatora... Może masz racje że trafo poszło się ....
jak nie masz możliwości zrobienia odczepów to możesz użyć żarówek samochodowych jako oporników robiłem kiedyś taki prostownik 4-stopniowa regulacja trzy żarówki
Witam.Jeżeli się nie mylę akumulator ma pojemność 12 Ah .Ładuj prostownikiem,włącz szeregowo żarówkę samochodową o mocy takiej aby prąd wynosił około 1A. Ładowałem taki akumulator po zdjęciu pokrywy z kablem i po poluzowaniu zaworka odpowietrzającego.Waldec
A żarówka świeci wprost z transformatora? To jest zasadnicze pytanie. Czy transformator można obciążyć zwykłą żarówką samochodową i czy ona świeci?
ja swoje ogniwa ładuje zwykłym prostownikiem samochodowym z dużym kondensatorem elektrolitycznym który podnosi troche napięcie i rozładowywuje trzema żarówkami 21w połączonymi równolegle, musze przyznać że baterie grzeja się tylko przy rozładowywaniu. W ten sposób, po kilku razach, można dobrze "rozruszać" zleżałe ogniwa. Jeśli pakiet świeci długo i...
3x4v=12v czyli najtaniej kupić sobie akumulator od UPS-a 12v 7Ah za ok 40zł nowy i nim odpalać, tam w kosiarce raczej tylko + i - baterii jest wykorzystany więc raczej nie powinna zauważyć, że jakiś inny akumulator podłączyłeś, i sobie ten aku w domu zwykłym prostownikiem samochodowym na małym prądzie ładować (albo przez żarówkę od migacza) web69: myślę,...
Dawno temu ładowało się akumulatory motocyklowe 6V prostownikiem samochodowym 12V, najprostszym, bez żadnej automatyki, wpinając szeregowo żarówkę 12V/21W, można by poeksperymentować z mocniejszą żarówką (np H4) oczywiście kontrolując miernikiem napięcie ładowania
A sprawdziłeś na" krokodylkach"żarówką samochodową czy się świeci??
Najlepiej by było zrobić schemat. Zasilacz 12V (może być stałe napięcie dla uproszczenia), bezpiecznik, do którego równolegle jest podłączona kontrolka (kontrolka skład się z szeregowo połączonej diody i opornika. Prąd przewodzenia ograniczony opornikiem 3k). Dalej za bezpiecznikiem jest żarówka podłączona do masy. Podłączasz zasilanie do bezpiecznika,...
Flaman11 - tak, dokładnie tak to działa. Próbę z żarówkami zrobię, jak tylko uda mi się jakieś znaleźć. Aha, zważyłem urządzenie - 7 kg.
Wykorzystanie takiego arcydzieła myśli technicznej jak prostownik do ładowania akumulatorów bez żadnego zabezpieczenia - zwłaszcza ograniczenia prądu, może skończyć się kłopotami, ponieważ prąd początkowy do końca rozładowanej baterii może znacznie przekroczyć prąd, jaki może zapewnić uzwojenie wtórne transformatora. Bezpieczny prąd obciążenia transformatorów...
Jako odbiornik możesz wykorzystać żarówkę ale musisz dobrać moc do wydajności prostownika - inaczej spalisz diodę prostowniczą , najbezpieczniej zastosój transformator na 12V diodę 1A i żarówkę 6W (np. samochodową od podświetlenia tablicy rejestracyjnej lub schowka)
Żarówka 200W nie nada się? Układy z diodą, żarówką i akumulatorem były publikowane w latach sześćdziesiątych w poradnikach dla kierowców.
Prawdopodobnie masz uszkodzony wirnik silnika. Spróbuj podłączyć silnik do prostownika lub akumulatora samochodowego przez mocną żarówkę 12V - jeśli wirnik będzie ruszał tylko w pewnym położeniu, lub po ruszeniu żarówka będzie mrugać to na 100% uszkodzony wirnik.
Można tez użyć zwykłego prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych oraz żarówki np od świateł pozycyjnych - max 5W mocy. Prostownik oczywiście ustawiony na najniższe napięcie przy którym żarówka przyzwoicie świeci. Po prostu potraktuj kabel antenowy jak zwykły przewód. Typowy zasilacz do anten siatkowych najczęściej nie przeżyje prądu większego...
Dlatego zamiast od razu rozkręcać jestem za tym aby posprawdzać od początku, jak działa to znaczy ze racje miałem i dobrze że naprawiać nie musisz :D Pozdrawiam. A nie mając innego prostownika spróbuj w szereg dać żarówkę samochodową powinien ten prostownik zaskoczyć, a tak jak się podładuje przez żarówkę potem podłączasz normalnie aby dokończyć ładowanie.I...
Można, tylko jak akumulator jest dość mocno rozładowany (jeszcze nie na tyle, by się zasiarczał, ale już niewiele mniej), to trzeba by włączać opornik do ograniczenia prądu. Albo dobrać żarówkę.
W latach 80-tych w ten sposób ładowałem akumulator 6V Simsonka. Z samochodowego prostownika 12V przez żarówkę ( nie pamiętam jaką konkretnie) i świetnie się to sprawowało. W końcowej fazie żarówka ledwo się żarzyła. Jeśli podłączysz aku na noc to napewno nic za 10 godzin nie ugotujesz. Simson na jednym akumulatorze chodził od 86 do 91 r. co dobrze pamiętam...
Jeszcze jedno pytanie czy bateria 10 szt elektroitycznych po 1000 mikro F 25V będzie dobra Już dostałeś częściowo odpowiedz na pytanie: Pojemność kondensatora filtrującego dobiera się dla prądu obciążenia zasilacza ...
Zwykle jest tak że wystarczy do uzwojenia wzbudzenia podłączyć na moment źródło prądu stałego, może to być prostownik bądź akumulator 12V, dla bezpieczeństwa w szereg włącz żarówkę od świateł samochodowych przednich. powodzenia...............
Witam, mam aku 12v 4ah 20a. Powinno się ładować 1/10 pojemności czyli 0,4 a. Mój prostownik minimalnie może ładować 1a. Ile mi "zabije" amperow żarówka samochodowa 40/45w i na jaki zakres ładowania nastawić. (10 zakresów na prostowniku 1 zakres =1a)
Udało mi się uzyskać napięcie 12V na C1, jak się okazało diody zenera które miałem były wadliwe i dopiero po wlutowaniu trzeciej był rezultat. Podłączyłem wg. opisu zasilacz 12V przesz żarówkę samochodową 12V 21W do prostownika i napięcie spadło do 2,5V, na wyjściu wysokiego napięcia mam - 0,1mV a na uzwojeniu dodatkowym 48mV. Żarówka się nie świeci....
Najlepiej ładować prostownikiem samochodowym,oczywiście z tą żarówką w szereg.Po 1 godz zmierz prąd ładowania. Jeśli będzie mniejszy jak 50mAh możesz zamienić żarówkę na 60W. Gdy napięcie osiągnie ok.13,5V można uznać że jest naładowany.Średni prąd ładowania razy il. godzin ładowania da ci faktyczną pojemność,ale już chyba nie 1200mAh. Po odłączeniu...
Z tego co przyjrzałem się temu to nie ma układu scalonego jest triak wydaje mi się ze diak tez dość duża cewka przypominająca mały transformator jakiś element którego nazwy nie znam ale gdy całość jest załączona to tak jakby się żarzył nie jest to żadna dioda ani żarówka.
grzać się będzie przy dużych mocach, które niełatwo jest osiągnąć. Jako tranzystory możesz wykorzystać irf640 lub irfp250, te testowałem i chodziło, irf510 mocno się grzał. Dla dobrego trafa WN wystarczy wyprostowane 16V z dużym kondensatorem na wyściu [używam prostownika samochodowego] i żarówka 200W "marki" Pila, efekt nie powala, niemniej jednak...
Udało mi się połączyć uzwojenia równolegle. Do ograniczenia prądu ładowania wystarczy żarówka samochodowa typu R2?
Zasiarczony tzn że na płytach powstał tlenek siarki III nie przewodzi prądu i bardzo slabo się rozpuszcza, powstaje przez nadmierne wyładowanie akumulatora lub długie przechowywanie w stanie wyładowania. Taki akumulator nadaje się wtedy jako przycisk do papieru. Parametry ładowarki prąd ładowania 200-300mA (ustawia się samemu) napięcie końcowe 14,4V...
Najprostszy regulator to żarówka samochodowa w obwód szeregowo między prostownikiem a akumulatorem. Mam taką niemiecką płytkę ładowarki do akumulatorów opartej na układzie L200C i dużym tranzystorze.
Wykorzystaj kondensator pojemnością od 10 uF na napięcie nie mniej 25V . Lecz jeśli chcesz sprawdzić napięcie prostownika przy obciążeniu 1-2 A to wykorzystaj kondensator pojemnością 1-2mf( 1000- 2000uF ) . W roli obciążenia możesz wykorzystać samochodową żarówkę 12V - 10-25W.
Rozładuj go przez żarówkę samochodową o mocy rzędu 60W do tego stopnia aż żarówka zgaśnie a następnie ładuj ponownie podłączając prostownik aby plusowy przewód prostownika wylądował na grubszym trzonku akumulatora a kolejny przewód na minusowym cieńszym trzonku akumulatora.
Jak myślę będzie to prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych (zapewne w zakresie pojemności 40-80Ah)? Ja sobie taki prostownik zbudowałem w oparciu o trafo 12V/100W mostek 35A ograniczając prąd ładowania za pomocą żarówki halogenowej H4 (do tego ampeomierz i woltomierz do kontroli stanu aku. Dodatkowo żarówka zabezpiecza przed zwarciem i odwrotnym...
Dziwne że prostownik 6A ładuje akumulator prądem 2A. Ładuje takim prądem jaki "chce" akumulator, bo jak juz pisali koledzy nie jest źródłem stało prądowym tylko prąd zależy od obciążenia. A i napięcie też odgrywa rolę bo w tych sprzętach tego typu podnosi się napięcie żeby prostownik dał radę wpompować te ampery. Podłącz sobie żarówkę samochodową 12V...
Są takie żarówki samochodowe ledowe z prostownikiem wewnątrz, tylko zmierz czy 12 czy 24 i tylko podłączyć, z wyglądu na pewno silniejsze od tego co na zdjęciu. Dziwne by było by te dwie diodki potrafiły oświetlić klosz w dzień gdy słońce świeci. chyba że to znowu jakaś twórczość 22 wieku.
Ale on nie ma manualnej regulacji prądu ładowania! Mam podobny automatyczny ale jak mi całkiem padł akumulator to musiałem go podładowywać zwykłym zasilaczem 12V przez żarówkę. Tak aby "zaskoczył". Teraz chciałbym mieć coś co nie będzie potrzebowało żarówek ;)
16V na wyjściu za mostkiem czyli może być to coś takiego http://obrazki.elektroda.net/25_12381889... http://obrazki.elektroda.pl/6560311500_1... http://obrazki.elektroda.net/4_126557311... Kup płytkę uniwersalną , przejrzyj karty katalogowe elementów z układu który chciałbyś złożyć i do dzieła (tam w układzie z LM7815 to jeśli masz mostek...
Dlatego zmierzyć napięcia, zaczynając od wejścia z oprawki, i posuwając się dalej, tak jak prowadzą ścieżki, których tu zbytnio już nie widać. Mostek będzie pierwszy, kondensator za mostkiem, a jak jest naprawdę, to słabo widać. Żarzyć może, bo jednak przerwa może być, tylko niecałkowita, i coś tam przechodzi z napięcia zasilania. W szeregowym połączeniu,...
Może po prostu amperomierz nie działa. Posiadasz zwykłą samochodową żarówkę 45/55W (H4) ? Po podłączeniu do prostownika powinien pokazać ok 4A.
Czy ta żarówka nie wytwarza dużej ilości ciepła wewnątrz, wiem że jest wentylator i czujnik temp. wewnątrz i prąd rozładowania jest kontrolowany. Ale czy w przypadku awarii elektroniki temperatura może uszkodzić instalacje. Może jakiś blaszany cylinder jako jej osłona. Jaką rolę pełni żarówka, służy do testu czyli kontrolowanego rozładowania aku i sprawdzenia...
Witam, mam aku 12v 4ah 20a. Powinno się ładować 1/10 pojemności czyli 0,4 a. Mój prostownik minimalnie może ładować 1a. Ile mi "zabije" amperow żarówka samochodowa 40/45w i na jaki zakres ładowania nastawić. (10 zakresów na prostowniku 1 zakres =1a)
Rozumiem, że sprawdzałeś diody w obu kierunkach i w jednym ma owe 500 ohm natomiast w drugim kierunku rezystancja nieskończenie wielka? Te 500 Ohm w kierunku przewodzenia to też bardzo dziwna wartość. Lepiej sprawdź diody na przewodnictwo w obu kierunkach przy użyciu żarówki i baterii.
Spróbuj włączyć w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę samochodową. Moc żarówki musisz dobrać tak aby mieć odpowiedni prąd ładowania.
Wyrzuć wszystko co masz za mostkiem i będzie najlepiej jak się da. Należy tylko pamiętać, że po przekroczeniu napięcia na akumulatorze (tego umownego 14,4V) należy taki prostownik odłączyć. W przypadku mocno rozładowanego akumulatora w początkowej fazie ładowania podłączyć szeregowo żarówkę samochodową by ograniczyć prąd ładowania.
Ze względu na okoliczności powstania usterki: 1. Sprawdź przełącznik. 2. Sprawdź przekaźnik. - dojrzałem, jest to jednak rozbudowany przełącznik. 3. Tak dla pewności zmierz napięcia na C8 i C7, też podłączając jakieś niewielkie obciążenie np. dwie żarówki samochodowe 5W połączone szeregowo.
Witam Proszę zrobić tak: potrzebny zwykły prostownik do ładowania akum. samochodowych podłączyć ogniwa do prostownika przez żarówkę 12V/5W i ładować do napięcia 8*1,4V= 11,2V proszę się nie martwić o przeładowanie, tak małym prądem to raczej niemożliwe :) ładowanie trochę potrwa, trzeba cierpliwości. Pakiet dojdzie do nap. ok. 11,2-11,6V i dalej przestanie...
Witam mam pytanie chcę naładować akumulator 12v 7ah prostownikiem samochodowym 12v 6A bez regulacji prądu . Jaką dobrać żarówkę do ograniczenia prądu ładowania ?
Zamontowałem żarówkę samochodu z dwoma żarnikami ( prąd płynie przez oba żarniki ) Nie wiem jaką moc ma żarówka . Ustawiłem na mierniku , DCA zakres 20m wartość która się wyświetla to 0,51 . napięcie na akumulatorze w czasie ładowania 14,8v czy jest ok ? Dodano po 1 Znalazłem żarówkę 25 w 6 v i podłączyłem , prąd ładowania na mierniku po przełączeniu...
żarówka prostownik prostownik samochodowy samochodowy prostownik
zmywarka amica silnik z18xe wymiana silnika amplituner instrukcja
p0480 wentylatory p0480 wentylatory
Epson Stylus SX415 - Drukuje Nieprawidłowo: Rozwiązania Wskazówka prędkościomierza Ford Focus MK2 spada do zera - przyczyny i rozwiązania