Jeśli masz trudności z żarówkami to nie lepiej w ich miejsce włożyć LED w szereg z opornikiem (1,2k)?
Przełączniki gniazda bezp i amperomierz. Podpinasz obciązenie jeden koniec miernika na minus mostka i jedziesz po kolei od plusa do żarówki.
Witam Jeżeli jest to żarówka sygnalizująca włączenie prostownika, to podłącz ją do zasilania transformatora.
No to Sam widzisz aku 12 V a Ty dajesz 9 V . Co do zabezpieczenia to np. taki Termostat bimetaliczny NO 40C 5A/250V KSD9700 ten jest na 40 stopni ale są i na więcej.Co do regulacji prądu ja reguluje drutem oporowym można też żarówkami.
Czy po wymianie sprawdzałeś na żarówce? Wstawiłeś taki sam/odpowiednik? Sprawdzaj na żarówce dopóki usuniesz zwarcie. Wstaw nowy mostek, i po kolei eliminuj inne elementy: MJ 13009, kondensatory obserwując stan żarówki.
Wstawiając żarówkę o większej mocy możesz zwiększać prąd ładowania.Mam też taki prostownik własnej roboty. Nie chciało mi się odwijać wtórnego uzwojenia ( ma ok. 17V). Dałem żarówkę 60 W. Widzę już z daleka czy akumulator naładowany.Wtedy żarówka nie świeci.
posobnik jest to opornik włączony szeregowo w tym przypadku do akumulatora żarówka 12V / 21W włączona równolegle ( czyli jako bocznik ) pobiera prąd około 1,75 A Ze względu na duże straty mocy (21W) takich układów praktycznie się nie stosuje
Żarówka w ostateczności może być. Proponuje włączyć w szereg rezystor mocy jest lepszy do żarówki. jeśli masz amperomierz w prostowniku możesz kontrolować prąd cz nie jest za duży.
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
Ładować wstępnie zwykłym prostownikiem przez żarówkę. Można też przez żarówkę podładować z innego akumulatora.
Tak używam żarówki :)
A może szeregowo bez transformatora tylko sam prostownik? Jaki proponujecie prostownik?(12V) Żarówkom prostownik jest zbędny. Rownie dobrze świecą zasilane prądem przemiennym. Jaki proponujecie Regulator?PWM? Są różne na allegro sciemniacze/regul obr silnika/ ale na 230V Najtańsza opcja: dwadzieścia (jednakowych!) żarówek szeregowo, do tego regulator...
Proces ładowania można porównać do pompowania koła. Początkowo ciśnienie w kole jest małe, więc lekko się pompuje (Przy ładowaniu płynie duży prąd). Później ciśnienie wzrasta i już jest ciężej bo musimy pokonać ciśnienie w kole, tempo pompowania się zmniejsza (prąd ładowania się zmniejsza bo napięcie z prostownika musi pokonać zwiększające się napięcie...
Układu ze spawarki niema potrzeby montować, wystarczy układ regulacji prądu zastosować, pełno jest tego na elektrodzie.
Są ledy (żarówki) 12V z prostownikiem i ograniczeniem prądu w sobie więc można zamienić bez żadnych problemów.
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
No i dobry zwyczaj pracy z przetwornicami, zasilaj z sieci przez żarówkę.
Jak musisz naładować akumulator 6V mając prostownik z wyjściem 12V, to przejdź się do pierwszego sklepu motoryzacyjnego i kup żarówkę oświetleniową na 6V. Żarówki takie używane są w motocyklach. Włącz tą żarówkę w szereg z ładowanym akumulatorem i podłącz pod prostownik 12V. Żarówka ograniczy Ci prąd do mniej więcej do wielkości wynikającej z jej mocy....
Tym prostownikiem, bezpośrednio, bez żarówki, pokrętło ustawione max na 2 pozycji. ładowanie 10 godzin i sprawdzamy napięcie akumulatora.
nie koniecznie do utylizacji... Co to za akumulator? W jaki sposób akumulator się rozładował? Jak długo jest w takim stanie? Jaki posiadasz prostownik/ładowarkę?
Nie mam niestety nic takiego, musiałbym eksperymentować na tym transformatorze. DTR wspomina o dobraniu oporu włączonego w szereg z baterią, aby przy napięciu gazowania (2,4V/ogniwo) popłynął prąd 22A. Jest tam nawet wzór. Może w ten sposób mógłbym ograniczyć prąd pobierany przez akumulator? Odpowiednimi opornikami lub po prostu zwykłą żarówką?
Czy obciążyłeś czymś (np. żarówka) prostownik podczas kręcenia tego filmu?
To nie diody bo nie są rozsadzone, szukaj żarówką gdzie ginie napięcie.
Nie każdym prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych można naładować kondensator. Są prostowniki z układem elektronicznym które bez dołączonego akumulatora nie dają napięcia na wyjściu. Czy ten prostownik daje napięcie bez dołączonego akumulatora można sprawdzić dołączając do wyjścia prostownika żarówkę 12V mocy 2 do 21W.
Żarówka nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo ma dużą bezwładność cieplną (wolno stygnie) i migotania raczej się nie zobaczy. Podobnie ma się z diodami świecącymi LED, bo częstotliwość jest zbyt duża (człowiek dostrzega migotanie do częstotliwości ok. 20Hz a przy zasilaniu sieciowym mamy 50Hz (50 mignięć na sekundę) dla prostowania jednopołówkowego i...
... żarówkę w szereg by odłozyło sie na niej napięcie, czy w jakis inny sposob podłączyć? Tu popatrz: http://obrazki.elektroda.net/50_12785145... Układ LM7815 ogranicza napięcie na bramce tyrystora (15V), więc jeśli na katodzie tyrystora (i na akumulatorze) napięcie osiągnie 14,4V, to tyrystor przestanie się włączać - ładowanie bedzie zakończone....
A żarówka świeci wprost z transformatora?
Wobec tego należy zacząć od żarówki.
Witam Włącz szeregowo z prostownikiem i akumulatorem żarówkę samochodową 15 do 100 W - zaleźnie od potrzebnego prądu.
Zatem czemu ty mając w garści miernik nie zbadasz tego? Obciążasz wyjście żarówką i badasz.
Sprawdzasz przejście między uzwojeniem a żelazem w którym druty są włożone, najlepiej jak najmniejszą żarówką. Żarówka ma nie świecić.
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
Postrzępione? Czarne okrągłe, to chyba jakiś termik, trzeba wcisnąć, nie zadziała, jego przewody z tyłu połączyć żarówką.
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Sprawdzałeś żarówką?
Trochę szkoda miejsca na wywody, ale niechże kolega zajrzy dodokumentacji/schematu elektrycznego. Żarówka oświetlenia do jazdy nigdzie nie spotyka się z akumulatorem więc może świecić także bez niego. A cewka/i oświetleniowa może dostarczyć w zależności od obciążenia i 20 V.
Skoro żarówka świeci, to można założyć, że prostownik działa. Nie koniecznie musi być sprawny (działać). Zasilanie żarówki, może pochodzić z innego miejsca ładowarki. Nie, no napisał, że podłączył żarówkę pod prostownik. Dodano po 46 Podłączyłem żarówkę pod klemry to świeci.
Zmniejszyć prąd na podstawie dokumentacji sterownika U1 to sterownik? A prostownik - zmostkować wejście żarówki z wyjściem prostownika?
mnie niepokoi, natężenie prądu, Skoro tak to stosuj metodę prostą i skuteczną przez włączenie w szereg żarówki np H1 lub H3.
Może prościej, z takim samym wynikiem: dioda i równolegle żarówka (dla rozładowania żarówka ogranicza prąd, prąd ładowania płynie przez diodę omijając żarówkę). A lepiej dodać jeszcze drugą żarówkę, szeregowo z diodą - żeby prąd ładowania też ograniczać. I tylko trzeba policzyć, jakie żarówki.
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Podobna ledówka i zawartość trzonka: https://www.youtube.com/watch?v=ReO9D1E8... Jeżeli przyjąć, że ta "żarówka" ma podobny układ zasilania, to obawiam się, że niewiele da się zrobić. Ograniczenie prądu jest zrobione na kondensatorze włączonym szeregowo, więc zasilanie napięciem stałym (przy prostowniku z kondensatorem) spowoduje wyłącznie się żarówki....
Bezpiecznik ok, przed i za mostkiem natężenie wynosi kilka mA. Nie wiadomo co tam robisz i po co mierzysz natężenie i jeszcze żeby było poprawnie zmierzone. Najprościej dla Ciebie- żarówka 12V
Podłącz żarówkę samochodową na końcówki (żabki) prostownika. Jeśli żarówka świeci, to prostownik działa.
dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A. Uruchom szare komórki :) Akumulator ma bardzo mały opór ale określony. Ma też określone napięcie (własne) zależnie od stopnia naładowania. Napięcie nieobciążonego akumulatora jest równe jego sile elektromotorycznej SEM. Aby ładować...
A gdybyś chciał sprawdzić na prądzie zmiennym z twojego transformatora, to według schematu Aksakala zwarty przycisk =żarówka świeci, rozwarty= gaśnie.
Jeżeli zasilisz LEDy prądem przemiennym to musisz połączyć je równolegle, ale przeciwsobnie (anoda do katody) w szereg włączając jeden rezystor, żadnych diód i kondensatorów. Pierwsza dioda będzie świeciła w ujemnej połówce napięcia zasilającego a druga w dodatniej, czyli będą świeciły na przemian mrugając z częst. 50Hz. Dlaczego przeciwsobnie? Podłączając...
Rozumiem czyli prąd bramki większego tranzystora też jest analogicznie większy jak mniejszego tyrystora? Bez tych żarówek by nie działał tyrystor, a jakby ich nie bylo to byłoby zwarcie. Więc wnioskuje że tam mógłby być zwykły opornik lub inna żarówka.
Do wyłączenia ładowania końcowego, zastosuj kontaktron z ręcznie zrobioną cewką. Kiedyś takie coś robiło się w samochodzie do wykrywania przepalonej żarówki. Ilością zwoi dobierasz czułość załączenia.
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
Popatrz jak narysowałeś mostek na schemacie. Żarówki leżą po prostu na kablach, będzie się to grzało. Stabilizator przy prądzie 1,2A będzie się grzał nie ma bata (spadek napięcia 8V x 1,2A wynik prosty) . Co daje ten przełącznik +/- Przełącza żarówki?
żeby były zakryte. Zalecany poziom elektrolitu to ~1 cm ponad płyty.
Najlepiej by było żebyś załączał sobie te żarówki jakimś mosfetem. Wyłącznik pali się tobie bo zimna żarówka ma rezystancję kilka razy mniejszą niż gorąca(zapalona), i wygląda to tak jak byś chciał załączyć odbiornik o mocy ok 6kW zamiast 600W, do tego prąd stały z którym są problemy przy wyłączeniu. Sytuacje może również poprawić założenie trzech wyłączników...
Miedzy prostownik a akumulator włącz żarówkę ze świateł głównych, prąd zostanie ograniczony przez żarówkę, która dodatkowo świeceniem bedzie Cie informowac o ładowaniu. Możesz swój prostownik łatwo przerobic na tyrystorowy, który nigdy Ci nie "przeładuje" akumulatora, jak dojdzie do kńonca ładowania to zmniejsza prad i nie ma gazowania. Załączam schemat.
Jeżeli tak bardzo Ci to przeszkadza to podłącz żarówki przez stabilizator...lub zasil je ze z prostownika na diodach Schottky'ego i jakis większy elektrolit jako filtr...
Wystarczy w szereg z uzwojeniem pierwotnym transformatora prostownika włączyć żarówkę na napięcie 230V i mamy poprzez zmianę mocy żarówki od np.15W do 200W doskonały,skokowy regulator prądu ładowania.Dodatkowo taka żarówka zabezpiecza prostownik przed spaleniem w przypadku zwarcia.
Schemat jest na pewno źle narysowany - prostownik!
Za słabe zasilacze, potrzeba ci zasilacza 12V dającego przynajmniej 0,25-0,3A prądu na jedną żarówkę. Może to być zwykły tani transformator 12V bez prostownika. Napisz ile masz podłączonych tych żarówek.
Podłącz równolegle z C3 rezystor ok. 390-470k lub lepiej dwa mniejsze. Rozładują one C3 i przestanie kopać. Niektórzy producenci kitów ufają nadmiernie opatrzności. Fotorezystor powinien być niedostępny dla światła załączanej żarówki. Tyrystor załącza półokresowo żarówkę a diody tworzą prostownik i ogranicznik napięcia zasilacza beztransformatorowego....
Regulator można sprawdzić podłączając, zamiast pierwotnego uzwojenia transformatora, żarówkę 60W/230V = ściemniacz światła. Pomiar napięcia dokonać obciążając wyjście prostownika, żarówką samochodową.
Plus jest na bolcu zapalniczki. Weź ten sąsiada prostownik. podłącz żarówkę H4 55W i zmierz wtedy napięcie. Ten twój transformator jest troszkę za słaby, jednakowoż toroidy są odporne na przeciążenia i jeśli nie masz zamiaru nim pompować tira to nic mu nie będzie. Potrzebujesz tylko mostka gretza i kondensator 4700-10.000uF (ale i to nie koniecznie)...
Bardzo dobry pomysł z tą żarówką
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
Witam. Wszystkie te prostowniki to za przeproszeniem o kant żarówki rozbić.
W poście z 07 Lip 2010 16:58 sam napisaleś: 18-20V po mostku, a próby robisz z 30V. Układ jest do ładowania akumulatorów, a nie do świecenia żarówek.
Trzy sposoby: 1. Transformator 100-110VAC/500VA, z tego prostownik i zasilać 8 żarówek szeregowo przez regulator tyrystorowy. 2. Transformator 50-55VAC/500VA, z tego prostownik a zamiast tyrystora - układ z regulacją PWM zasilający równoległe 2 gałęzie po 4 żarówki szeregowo. 3. Transformator 100-110VAC/500VA ale zasilany z regulatorem na triaku szeregowo...
Tak lepiej. Nadal na pierwszym miejscu bezpiecznik i jego oprawa. Mamy do dyspozycji miernik lub żarówkę 12V z przewodami ?
Trochę to nie tak, ja napisałem że prostownik powinien ładować 3/1. Prostowniki impulsowe ładują troche inaczej. Skoro teraż ruszył z ładowaniem proszę podłączyć równolegle żarówkę 5 lub 10 W może odżyje.
Jeśli połączysz szeregowo to bierzesz trafo które ma na wyjściu 36V i o wydajności co najmniej 300mA. A jeśli równolegle(lepsze rozwiązanie bo jak się jedna żarówka przepali to reszta i tak będzie dalej się świecić) to trafo które ma na wyjściu 6V i o wydajności co najmniej 1.8A. A do trafa nic więcej nie trzeba, zadanych prostowników czy stabilizatorów...
Tak z ciekawości spytam, gdzie mierzyłeś to napięcie na zaciskach wyjściowych zasilacza, czy na żarówce? Zmierz napięcie na zaciskach, zasilacz nie stabilizuje napięcia na żarówce. Większość z tego spadku napięcia zostało na przewodach między zasilaczem, a żarówką.
A jak chcesz mieć wyższe skoro trafo ma 12,5V i jeszcze spadek na mostku jest. Podłącz żarówkę 12V pod zaciski prostownika jak żarówka się zapali prostownik sprawny.
Nie bedę włączał w układ żarówki ani nic podobnego bo kto widział prostownik ze swiecacą w srodku zarówką? Ja widziałem :). A to co jakaś ujma jest? Mój prostownik ma ograniczenie prądu za pomocą żarówki halogenowej i naładował już mnóstwo akumulatorów - działa bez zarzutu. Poza tym, gros starych, prymitywnych prostowników (a twój do takich należy...
W załączeniu zdjęcie z pomiarów. Zasilanie między punktami 1-3 bez żarówki szeregowo w zasilaniu. Żarówki na wyjściu (2x 12V 55W) podłączone za mostkiem, za dławikiem i za amperomierzem. Na zdjęciu z pomiarami: pierwsza kolumna napięcia AC na wyjściu transformatora, druga kolumna napięcia AC na wyjściu transformatora z żarówkami, trzecia kolumna napięcia...
Najprostsze i najtańsze rozwiązanie to szeregowa żarówka 230V/100W i mostek z 4 diod 1N4007. Żarówka jest opornością nieliniową i stabilizuje (i ogranicza) prąd. W układzie składającym się ze źródła 230VAC, żarówki 230V/100W, prostownika (mostka) i baterii 132 ogniw NiMH o napięciu końcowym ładowania 185V, na żarówce jest spadek napięcia 45V i płynie...
To jest coś podobnego jak pod aku podłączysz prostownik i podłączysz żarówkę prostownik ma wyższe napięcie i pobór będzie brany z prostownika gdy zwiększysz moc poboru i będzie większy nisz ma prostownik to w tedy dodatkowo zacznie pobierać z akumulatora prostownik w naszym przypadku to Pv aku to ZE.
20 -50 Wat, Żartujesz?Zdecydowanie za dużo, 5W a max 10W. Policz sobie prąd płynący przez taką żarówkę jak podałeś.
Podłącz go przez żarówkę H7 żeby z godzinkę go reanimować, jak w czasie ładowania osiągnie napięcie 13.8V znaczy aku uratowany, można dalej ładować bez żarówki.
Witam! Na żarówce nie będzie widać, na diodzie - tak. Cześć!
Jeśli szeregowo z żarówką będziesz podłączał ten transformator to zwarcia nie zrobisz bo żarówka pracuje za bezpiecznik i złe połączenie spowoduje jasne zaświecenie żarówki przy prawidłowym powinna tylko żarzyć.
Ale cuda. To włącz jeszcze, zamiast amperomierza jakąś żarówkę na ok.12 V i zewrzyj wyjście prostownika. Żarówka powinna świecić.
Dwa chyba muszę przeniesc prostownik za czujnik pir 1. Oczywiście. Czujniki PIR mają być zasilane bezpośrednio z linii 230V. Za nimi podpinasz źródło światła (bez różnicy, czy to żarówka, czy prostownik lub inny zasilacz lamp). Masz tu przykład: https://obrazki.elektroda.pl/3625747900_... Źródła zasilania 230V możesz se podłączyć zarówno...
na chłopski rozum taka żarówka przecież to dodatkowy odbiornik prądu z prostownika to tym bardziej go obciąży.. Masz ją włączyć SZEREGOWO - wtedy nie będzie dodatkowym odbiornikiem a będzie ograniczać prąd ładowania. Co do akumulatora - jeśli jest w miarę nowy i to całkowite wyładowanie przydarzyło sie po raz pierwszy to może coś tam jeszcze z niego...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
Włącz prostownik do sieci.Pod przewody wyprowadzone z prostownika zakończone żabami do zamocowania na trzonkach akumulatora podłącz żarówkę 12v 35W. Jeżeli żarówka śię nie zaświeci a zakładając że prostownik jest sprawny,to aby z ww prostownika otrzymać prąd ładowania należy podłączyć go pod ładowany akumulator.Jeżeli żarówka będzie świecić to znaczy...
niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić Bez przesady, żarówka lub dwie w szereg i można ładować.
Te zasilacze to pewnie starsza wersja, z gorszym filtrowaniem. Warto sprawdzić pojemności kondensatorów, możliwe że już są suche, przez co też jest gorsza filtracja w.cz. Hmm 5zł, to dość podejrzana kwota :) choć dobre okazje można spotkać. Starą Maxdatę zasilałem z prostownika 24V + żarówka 55W, nawet ładnie to pracowało, później kupiłem zasilacz do...
Dołożyć kondensator na napięcie 400V prądu zmiennego o jak największej pojemności. Wpiąć go równolegle do żarówki. Problemem jest ściemniacz nie przystosowany do LED i połówkowy prostownik w LED. Te LEDy, które mają lepiej stabilizowany zasilacz nie migają. Nie masz co reklamować bo "wina" jest i po stronie ściemniacza i po stronie LED.
Za mało informacji. Jakie typy Napięcie zasilania
Żarówka możliwe że jest w układzie regulacji prądu ładowania w jakiś prymitywny sposób. Rozbierz i popatrz w środku, pomierz napięcia przez prostownikiem . Czy wymienić na nowe ? Ja osobiście bym wymienił, no chyba że podłączasz to do pojazdu z podobnej epoki i nie ma obaw o uszkodzenie elektroniki.
Żarówka 55W będzie OK (np H7) Minus prostownika do minusa baterii kablem od prostownika, plus baterii do styku żarówki za pomocą kawałka drutu, drugi styk żarówki do plus aprostownika.
Witam. Wylutuj tranzystor BC238, do wyjścia prostownika podłącz żarówkę 12V ok 50W, równolegle do potencjometru P przylutuj opornik 100-150k? i spróbuj ustawić potrzebny zakres regulacji przy pomocy PR1 i przylutowanych oporników.
Możliwe, że innym razem zbuduje AVT w tej chwili prostownik jest cały gotowy. Potrzebuję tylko zmniejszyć prąd żarówką - Brak odpowiedzi
13v to za mało. Musi być co najmniej 14.4V. Spróbuj dać inną żarówkę
1. Wycofuje się z mocy strat z kwadratem, mój błąd. 2. czy my rozmawiamy o mostku Graetza i za nim żarówce, czy o prostowniku z kondensatorem?
1. kolorofony.jpg - sprzężenie przez transformator, filtr aktywny środokowoprzepustowy na około 50Hz (ponoć ma to przepuszczać około 100Hz - pewnie to zależy od transformatora), dyskryminator Schmidta (na tranzystorach, i może mu próg pływać z temperaturą - ma regulację, i może trzeba będzie jej używać co jakiś czas w miarę jak się zmienia temperatura...
(at)kamel2 Raczej inaczej :D Żarówka podłączona równolegle do regulatora roztrzygnie wszystko.
rozwiązanie o którym chyba niewielu wie Wiemy o żarówce niskonapięciowej :) "Prostownik do ładowania akumulatorów" Moje Hobby. Maria i Wojciech Nowakowscy. WKiŁ 1984. Po stronie pierwotnej żarówka 6,3V plus kombinacja oporników 8x330Ω2W przełączanych izostatem.
Z godzinę był podłączony. Akumulator sprawny jest na pewno. Ile Wat tą żarówkę wstawić?
Tak masz rację nie przeczę jednak żarówki są kruche czy chcesz mieć prostownik w którym strzepnięto włókno żarówki i już jest do d....
prostownik żarówka tyrystor prostownik samochodowy żarówka prostownik obciążenie żarówka
alpine kostka podstawowy narzędzie lutowniczy oświetlenie przez bluetooth
pralka mastercook instrukcja obsługi pralka mastercook
Wieża SONY LBT-N350 - specyfikacja, problemy, konserwacja Jak wymienić pokrowiec na wałku prasownicy Predom