Poczytaj [url=https://www.google.pl/search?q=brod... A temat zamykam.
Amperomierz łączysz szeregowo. Trzeba uważać na zakres pomiaru miernika.
To najprościej będzie odszukać sobie schemat tego telewizora i sprawdzić, co to jest za trafo. Masz przecież wiedzę o dawcy "organu" więc z resztą nie będzie problemu.
Wypisuje pan bzdury kolego Rzuuf. Zwrot energii do sieci na prostowniku jest możliwy. Następuje to gdy prąd płynie do odbiornika ale napięcie na wyprostowane na wyjściu prostownika jest ujemne (np. prostownik tyrystorowy z obc. RL). Według pana energia jest pobierana gdy prąd i napięcie są dodatnie (++) a oddawana gdy są ujemne (--). Tymczasem w obu...
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
Coś jest nie tak jeżeli zmienne napięcie transformatora wynosi ponad 11V, jałowe napięcie na kondensatorze za prostownikiem powinno być większe niż otrzymane 8V. Jest to zasilacz niestabilizowany i pewne nie symetrie na pewno będą obecne. Zmierz napięcia zmienne przed prostownikami, na wtórnym transformatora. Można zmierzyć również prąd wpływający do...
Zależy od stanu naładowania. Jeżeli wyładowany to nawet ok. 70h
Rozumiem, masz jakiś prostownik mikroprocesorowy, który potrafi zmierzyć kondycję akumulatora?
Weź miernik i zmierz napięcie na uz. wtórnym transformatora. Sprawdź mostek prostowniczy czy przypadkiem któraś dioda nie została uszkodzona. Podepnij swój prostownik bez wzmacniacza i zmierz napięcie na trafo-na wyjściu, bez obciążenia powinno być takie samo z prostownikiem jak i bez. Zmierz napięcie na wyjściu. Przy montażu zwróć uwagę na kondensatory...
Oczywiście, że prostownik musi być podpięty do akumulatora. Prąd mierzymy w szeregu z obciążeniem. Zasadniczo podczas pomiaru występowało zwarcie (pomijając rezystancję wejściową miernika która dla amperomierza jest znikomo małą). Dlatego taka dziwna wartość a raczej max prąd zwarcia. Generalnie prąd ładowania mierzymy amperomierzem podpiętym w szereg...
To teraz podłącz sobie do zacisków prostownika kondensator np 10µF/25V i zmierz jeszcze raz. Zobaczysz na ile faktycznie ustawiłeś prostownik. (Będzie tam ok 20V).
Wyłącz prostownik, odłacz akumulator od prostownika i zmierz oporność tego żółtego prostokątnego elementu.
Witaj ! Z kazdego zasilacza da rade zrobic "prostownik do ladowania akumulatorow" Zmierz jakie napiecie daje trafo to ci powiem co robic...
A jednak to właśnie napięcie szczytowe jest najważniejszym parametrem prostownika, bo jak jest za małe, to nic nie naładuje, a jak za duże, to można przeładować akumulator. I nie mówiłem o uszkodzeniu transformatora ale np. prostownika. Podłącz jakiś kondensator 100-2200uF do wyjścia prostownika, i wtedy zmierz napięcie (to będzie napięcie szczytowe)...
Transformator widoczny na zdjęciach jest nawinięty tak, jak na schemacie w tym poście: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Ten schemat może posłużyć do budowy prostownika na bazie transformatora ze zdjęć. Pierwotne z odczepami, a wtórne albo 6V + 12V albo symetryczne 12V, do zmierzenia.
Prawdopodobnie to trafo właśnie jest z jakiegoś prostownika, ma wiele odczepów razem z pakieciakiem odpowiedzialnym za zmianę napięcia, a co za tym idzie prądu ładowania. Ale to taka pierwsza myśl. Teraz potrzebujesz omomierz i pomiar oporności uzwojen, mierzysz zapisujesz na kartce i podpisujesz z którego to uzwojenia pomiar. Przydał by się też induktor...
Odłącz prostownik, zmierz napięcie, poczekaj pól godziny, zmierz napięcie, poczekaj jeszcze pół godziny i znów zmierz napięcie.
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Witam. W prostowniku z regulacją napięcia realizowaną na tyrystorze lub triaku, przebieg napięcia jest odkształcony, więc Twój pomiar niewiele mówi o wartości skutecznej. Najlepiej podłącz prostownik do akumulatora, zmierz prąd jaki płynie i sprawdź czy napięcie się podnosi na akumulatorze.
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Na wstępie zwróć uwagę na to, żeby nie przeciążyć prostownika - zmierz opór drutu, podziel napięcie prostownika przez ten opór, żeby wyliczyć prąd - jak nie przekracza nominalnego prądu prostownika, to jemu nic nie grozi. Warto też pomyśleć o tym, żeby nie przepalić drutu, ale to już bardziej skomplikowane.
Jeśli na wyjściu prostownika nie ma kondensatora filtrującego lub podłączonego akumulatora , napięcie ma postać impulsów o częstotliwości 100 Hz, które nie wszystkie multimetry cyfrowe w trybie pomiaru napięcia stałego mogą poprawnie zmierzyć.
Osobiście podłączyłbym tę przetwornicę po prostu do zasilacza, który kolega posiada. Problem polega na tym, że rzeczywiste napięcia na transformatorze od prostownika będą dużo wyższe, a ewentualnie można wykorzystać jedynie uzwojenie 12V. Kolega musi zmierzyć, jakie są faktyczne napięcia transformatora.
Witam Robisz wszystko dobrze, takim prądem ładuje ci akumulator, wartość tego prośdu zależna jest od naładowania akumulatora, prąd podawany na prostownikach to maksymalny " bezpieczny" dla prostownika prąd jaki można z niego wyciągnąć. Pozdrawiam
Powinien kolega dołączyć kondensator eo wyjścia ładowarki i zmierzyć napięcie szczytowe.
Zmierz prąd jałowy transformatora - to pomoże wiele się dowiedzieć!
Na prostowniku zmierzyłeś napięcie bez obecności wzmacniacza czyli docelowo kondensatorów filtrujących jakie ma w sobie.
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Rozbierz ładowarkę, zobacz co jest za prostownikiem i zmierz napięcie na kondensatorach głównych, pewnie będzie coś w okolicach 20V. Wywalasz transformator i sekcję "230V", dajesz w to miejsce przetwornicę step-up na takie napięcie, co jest na kondensatorach głównych. No i możesz potem ładować z zapalniczki lub z akumulatora, ale musi być wtedy bezpiecznik....
Napisałem, podłącz do innego akumulatora prostownik i zmierz prąd.
No pokazuje ci zero bo pewnie masz zły zakres lub prąd stały ustaw dobrze i zmierz.
Najpierw zmierz napięcie baterii - prostownik sobie daruj :-D bo będzie bum :-D Zresztą zostaw telefon podłączony pod ładowarkę z godzinę i zobacz wtedy efekty ;-)
A w jaki sposób mierzyłeś napięcie jakim ładuje prostownik? i po jakim czasie zmierzyłeś napięcie po zapaleniu się kontrolki 100%?
Serdeczne dzięki za informację. Przy okazji R10, R12 - 100om. https://obrazki.elektroda.pl/6675722400_... Widziałem u Ciebie spalone półprzewodniki, jeżeli potrzeba to: D1, D2 - 1N4148 (T4) , Q3, Q4 - S8550 ( 2TY). Przy okazji zmierzyłem C22-100nF
No napięcie końcowe z tego co się orientowałem u sprzedawców, to 14.5V - 15V dla pracy cyklicznej. Tylko co w tym prostowniku to by gwarantowało. Napięcie które podałeś 15.5V jest już większe i na pewno zmierzone bez obciążenia, a więc średnie. Napięcie maksymalne, do którego będzie prostownik chciał naładować akumulator będzie dużo większe, podejrzewam,...
Wygeneruj za pomocą np. komputera (chyba że masz generator) sygnały o odpowiednich częstotliwościach i zmierz napięcia na wyjściach prostowników pasmowych.
Kol.gvidon1 wystarczy poszukać i w sieci jest mnóstwo schematów , jeśli masz trafo z typowego prostownika to napewno się będzie nadawał, na próbe podłącz do wyjścia tego prostownika jakiś elektrolit i wtedy zmierz napięcie, powino być około 17V. powodzenia............
Mam stary rosyjski prostownik 4A, złożony z transformatora i 4ech diod prostowniczych. Ma on amperomierz do 6A. Podłączając totalnie rozładowany akumulator amperomierz ten zamyka skalę, a sam prostownik bardzo mocno się rozgrzewa, wręcz parzy. Argumentując się tym wyciągam następujący wniosek: Jeżeli prostownik nie ma żadnego ograniczenia prądu ładowania...
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
Spróbuj zasilić duży transformator bezpośrednio z sieci 230V, z pominięciem tego małego i przełącznika "mocy". Zmierz ile uzyskasz na wyjściu prostownika
Tak. Wtedy zmierz.
Dwa z nich należy zewrzeć, aby zamknąć gałęzie mostka, zmierz, które to z nich.
No i wszystko jasne. Tak jak myślałem amperomierz miałeś z bocznikiem czyli prawidłowo. Niestety zwarłeś amperomierzem prostownik i poszedł prąd zwarciowy. Teraz sprawdź czy poszedł Ci amperomierz czy może wywaliło jakieś zabezpieczenie w prostowniku. Zmierz napięcie na zaciskach prostownika.
Witam, jeśli samochód odpalany był na krótko to akumulator nie zdążył się naładować. Spróbuj naładować go prostownikiem, zmierz napięcie ładowania.
Jeśli spadło też napięcie na diodzie Zenera D805, to problem musi być wcześniej. Zakładam, że silnik jest sprawny i sprawdziłeś go osobno zasilaczem. Mogą być jakieś słabe styki na przełączniku. Z tego, co widać silnik zasilany jest ze stabilizatora napięcia, zaś ten bezpośrednio z prostownika. Zmierz zatem napięcie na C824 bez załączonego silnika i...
Jak masz prostownik z amperomierzem, to już coś zmierzysz. Wydobądź te baterie z obudowy. Jeśli się uda odłącz jeden z przewodów. Prostownik podłącz do jednego odłączonego i drugiego jeszcze przyłączonego do baterii (nie pomylisz biegunowości). Możesz też jakoś oznaczyć przewód podłączony do plusa lub minusa. Prostownik powinien być bez automatyki -...
Żeby wyznaczyć współczynnik zwojów/V wystarczy nawinąć na próbę kilka zwojów i zmierzyć napięcie. Dla transformatora 500W to powinno być około 2 zwojów/V - pytanie, jakie napięcie wygodnie zmierzysz.
Z prostownika do ładowania akumulatorów nie wolno zasilać radia samochodowego . Takie prostowniki mają nadmiar napięcia, by "wbić" duży prąd w akumulator a po podłączeniu do radia kondensatory elektrolityczne naładują się do wartości szczytowej (U skuteczne X 1.41). Napięcie osiąga zwykle ok 25V a tego radio nie przeżyje ! Łatwo sprawdzić - do prostownika...
witam, trzeba włączyć amperomierz szeregowo z prostownikiem,cześć
Co sprawdzać w prostowniku? Z góry dziękuję za podpowiedz. Sprawdź bezpiecznik po stronie wtórnej (jeżeli jest) i sprawdź amperomierz. Multimetr wskazuje ponad 12v a prądu 0A. Multimetr wskazuje napięcie akumulatora czy prostownika? Zmierz napięcie na samym prostowniku na jego wyjściu.
Zmienne z trafo przed prostownikiem.
Najlepiej to jakbyś miał rozładowany akumulator. Wtedy sprawdź jakie ma napięcie. Podłącz prostownik, zmierz napięcie na zaciskach aku i znów to samo po jakimś czasie. Będziesz wtedy miał pewność. Jeżeli nie ładuje to mógłbyś dodać model, markę i ewentualnie jakieś zdjęcia prostownika.
Nie mierzę tym miernikiem prądu stałego. Posiadam amperomierz do 100 A i tym się sugeruję. Nie bardzo wiesz, co robisz. Co mierzysz i w którym miejscu układu? Jeśli prąd zwarciowy wyjścia - to jest on przecież prądem stałem, pulsującym jednokierunkowo, po prostowniku. Już to wcześniej napisano i także to, co i jak masz zmierzyć.
Kolego, jeżeli masz takie umiejętności, zmierz poziom napięć po prostowniku, a jeżeli są tam jakieś stabilizatory, także na ich wejściach i wyjściach. Te podstawowe operacje można wykonać, tylko nie doprowadź do zwarcia, bo załatwisz półprzewodniki.
byłem sprawdzić teraz bo chyba w wcześniej nie pisałem prostownik na minimum ma 10,20 V na max ma 14,60 V Te napięcia to są napięcia uśrednione, na które składają się wartości od zera do wartości maksymalnej (amplitudy) i tu po ustawieniu voltów na żabkach prostownika na te ok 14 volt i podpięciu pod akumulator i zmierzeniu woltomierzem ile to naprawdę...
Gdy podłączę wtyczkę pojawia się napięcie na obudowie prostownika 80V. Mierzone względem CZEGO ? I czym to zostało zmierzone ? Podpowiesz jak zmierzyć prąd przechodzący przez obudowę multimetrem ? Normalnie multimetrem, włączając w obwód jakiś( odbiornik i multimetr szeregowo). On wskaże jaki prąd płynie w obwodzie.
Witam Sterowanie jest w miarę proste jeżeli nie ma uszkodzonych elementów to zmierz pojemność prostownika może kondensatory są puste lub mają zaniżoną pojemność , a te tranzystory to po uszkodzeniu maja zwarcie wszystkich wyprowadzeń czy tylko E,C? Ja bym kupił w Aswo raczej pewne elementy: H20R1353 TRANZYSTOR TO-247 -ROHS-KONFORM #F552326 IHW20N135R3...
Zdecyduj o czym piszesz, o transformatorze lub prostowniku.
...dając jej napięcie na twornik ona nie wzbudza się. W czym problem ? Podejrzewam uzwojenie. Proszę o jakieś pomysły. Witam. Jakie dałeś napięcie na wirnik? zrobił się magnes?. Jest tam prostownik?, zmierzyłeś uzwojenia? Napisz jakieś informacje, daj jakąś fotę tego sprzętu. Coś na pewno się zdiagnozuje. Pozdrawiam.
Napięcie na wyjściu 4538 11.98v. Znalazłem podtrawienie ścieszki zaraz po nim. Naprawiłem zaraz ale nadal nic sie nie poprawiło, zaraz ponownie zmierzę napięcia.
Czasem przerywa komunikację przy rozruchu i to nie tylko w vw. Są auta w których to normalne ,ale to też może wynikać ze spadku napięcia albo testera jasne że tak. Może podłącz prostownik na próbę. I zmierz to ciśnienie na vacum albo zaciśnij przelew. Zobacz na prąd przebiegu , to typowy system peak and hold . I zobacz na masę. https://www.picoauto.com/library/automot...
Dokładnie tak jest jak opisujesz. Ale pojawiło się "światełko w tunelu". Okazało się że mój znajomy prawdopodobnie ma taki prostownik sprawny to odczyta lub zmierzy wartość tego rezystora. Gdy będę znał wartość to podam w następnym poście. Pozdrawiam ada_m
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
Może nie skutkiem zbyt niskiego napięcia co zbyt niskie napięcie spowodowane uszkodzeniem prostownika selenowego. Jak nie masz oryginału to wstaw mostek na diodach np. 1N4007. Zwróć uwagę na temperaturę transformatora sieciowego czy za bardzo się nie grzeje. A napięcie wychodzące z transformatora na prostownik zmierzyłeś??
1. zmierz omomierzem i narysuj szkic 2. do uzwojenia pierwotnego, przez bezpiecznik np. 0,5A podłącz 230V AC( jeśli jest to transf. na nasz rynek a nie USA) 3. mierz napięcia na uzwojeniach wtórnych 4. na płycie prostowników są kondensatory elektrolityczne zmierz na nich nap. DC 5. po grubości drutu, jeśli go widać, oszacuj prąd danego obwodu. Chyba,...
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Jakie jest napięcie tego akumulatora? Pozwolę dodać dla jasności. Zmierzone woltomierzem.
miernik taki mierzy wartości skuteczne napięcia i prądu oraz rezystancje(nie ma wartości średnich ani skutecznych rezystancji) Absolutnie nie!!! Miernik jest wyskalowany w wartościach skutecznych (prądu i napięcia, rezystancja faktycznie nie ma takowych), mierniki takie mierzą najczęściej wartość szczytową (po prostowniku), po czym zmierzoną wartość...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Dokładnie, jeżeli masz czas to po osiągnięciu 14,7V zmniejsz prąd ładowania do 2A (napięcie spadnie) i dalej ładuj aż znów dojdzie do 14,7V Czas tego ładowania też możesz zmierzyć. Po całej "zabawie" odłącz prostownik, zmierz napięcie bezpośrednio po odłączeniu, 1h po odłączeniu i jeżeli możesz to odstaw go na 24h i zmierz napięcie po upływie doby....
Plus jest na bolcu zapalniczki. Weź ten sąsiada prostownik. podłącz żarówkę H4 55W i zmierz wtedy napięcie. Ten twój transformator jest troszkę za słaby, jednakowoż toroidy są odporne na przeciążenia i jeśli nie masz zamiaru nim pompować tira to nic mu nie będzie. Potrzebujesz tylko mostka gretza i kondensator 4700-10.000uF (ale i to nie koniecznie)...
Tranzystor się grzeje bo odkłada się na nim prawie 7V. Nie wygląda to dobrze. Albo jest zmęczony, albo źle wysterowany. Dodano po 1 Załóżmy,że jest źle wysterowany. Na schemacie jest silnik M1 stabilizator ma bezpośrednio do 12V tam gdzie prostowniki zmierz to napięcie 12V. Sprawdź/wyjmij/odłącz tą żaróweczkę obok może ktoś wymienił ją na mocniejszą...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Witam, podepnę się pod temat. Znajomy poprosił mnie o pomoc, posiada on wózek widłowy elektryczny wraz z prostownikiem stacjonarnym i od jakiegoś czasu w trakcie ładowania prostownik się rozłącza. Zmierzyłem prąd ładowania i faktycznie w trakcie ładowania bateria pobiera 109 A, w prostowniku jest zabezpieczenie 80 A. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu?...
A nie prościej dać za prostownikiem LM 317 i zregulować do wymaganego napięcia potencjometrem?Można zmierzyć oporność potencjometru przy danym napięciu i wstawić stały opornik.
Bo to napięcie 12V odnośi się do możliwości ładowania akumulatorów 12V. Bardziej jest to informacja dla laika. Sugerowałbym, zmierzenie napięcia na akumulatorze po podpięciu prostownika. Zapewne wszystko będzie OK.
Zapomnij o prostowniku bezpośrednio podpiętym do LED. Musiałbyś dołożyć jakiś filtr i stabilizator. Tak dla własnej wiedzy podłącz żarówkę 12V do prostownika i zmierz napięcie.
Prostownik zdemontowany. Można zmierzyć AC na wyjściu transformatora przetwornicy.
Pewnie mierzyłeś napięcie bez podłączonego akumulatora. Podłącz choćby kondensator do zacisków prostownika i zmierz napięcie. Powinno być ok 14,5V. Moim zdaniem jest dobrze.
Za mostkiem jest masa. Faza i tzw. zero jest po stronie gniazda sieciowego. Używając tych określeń osoby pomagające próbują dopasować kontekst, a to nie pasuje. Do mostka jest napięcie sieciowe, po mostku jest wyprostowane ok. +400V i masa. Masz tam duży kondensator 47uF na 400 lub 450V. To jest filtr napięcia wyprostowanego prostownikiem (mostkiem)....
Po dalszym ładowaniu akumulator uzyskał sobie 15,48 V i dalej pobierał prąd rzędu 3 A. I końca nie widać. Jako kolejna ciekawostka to odłączony od akumulatora prostownik podaje napięcie maksymalne 14,80 V. Miernik raczej pewny a przynajmiej nie zawiodłem się na nim. Rozumiem, że na wyjściu prostownika są jakieś piki, ale ta sytuacja jest ciekawa. Sytuacja...
Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny Odłącz klemę i wtedy zmierz napięcie na aku. Podłącz prostownik i doładuj akumulator. Podłącz amperomierz i zmierz pobór prądu przez samochód (po zamknięciu zamków i uśpieniu instalacji).
A proszę powiedzieć, bo sprawdziłem miernikiem na kablach co się podpina do akumulatora, i pokazał mi wartości przełącznik na prostowniku 12 V - napięcie na końcówkach 11,5 V, a po przełączeniu na 24 V jakieś 21 V, to chyba przełącznik nie dobrze założony? Wyłącznik jest dobrze założony, tylko napięci niskie. A masz jeszcze jakąś regulację ? Wcale...
Lewy i prawy, środkowy zostaw niepodłączony. Po podłączeniu do sieci (230V) zmierz napięcie na wyjściu.
To był kiedy UPS, ale ktoś go przerobił na prostownik. Najprawdopodobniej padła elektronika w UPS-ie, a później ktoś sobie elementy z płyty wylutował i zostawił gołą płytkę PCB. Chyba zostawił ją po to aby się obudowa nie rozjechała po zdjęciu góry. Po czym zrobił prostownik z regulacją na odczepach uzwojenia pierwotnego. Odłącz wszystko i zmierz rezystancję...
Witam. Jestem w trakcie ładowania akumulatora, akumulator firmy - CENTRA PLUS 74Ah 680A. I zaniepokoił fakt że podczas ładowania (po odłączeniu prostownika) zmierzyłem miernikiem stan naładowania i wynosił 14V po kolejnych 60 min. powtórzyłem pomiar i miernik wskazywał 14,2V lecz po chwili napięcie zaczęło spadać i zeszło do 13,85V. O co w tym chodzi...
Zmierz napięcie AC wychodzące z transformatora. Można zastosować gotowe rozwiązanie prostownika zaprezentowane na elektrodzie.
właczenia szlifierki kątowej pali halogena! Szlifierka ma jakiś softstart, układ gasikowy, albo cokolwiek, czy to wyrób z biedronki ? Bo jak z biedronki to nie dziwne że się pali halogen.... Wydaje mi się że przewody nie są za cienkie raczej coś z zerem. Weź pod uwagę wypowiedź any56 to po pierwsze, po drugie przepięcia z urządzeń o charakterze indukcyjnym,...
odłącz transformator od prostownika i zmierz przemienne napięcia wtórne bo nie wiadomo czy to wina trafa (przydałoby sie podać jego typ) czy prostownik z filtrem przeciąża jedną połówke;
No to kolego jesli znasz moc i napięcie to sobie policz jaki prąd może dać,już ktoś Ci wyżej to napisał. P.S. Tak wpiąłeś i nic się nie stało?...A bezpiecznikiem jakimś w oko nie dostałeś?Tak się nie mierzy bo to jest pomiar prądu zwarciowego a nie prąda znamionowego jakie trafo może oddać. Można to zmierzyć obciążając trafo jakimiś rezystorami lub...
Czyli wyszło Ci że nie można mocy czynnej (przy prądzie zmiennym i prostownikach) zbyt dokładnie zmierzyć amperomierzem i woltomierzem. Teraz będziesz wiedział na przyszłość i bardzo dobrze. Następnie namów pracodawcę na analizator sieci, będziesz miał fajną zabawkę :)
Wstaw nowy bezpiecznik i podłącz żarówkę 12V do prostownika i zmierz na niej napięcie. Patrząc na schemat bezpiecznik jest na pierwotnym trafa i nie powinien się spalić.
Jesli z transformatora wychodzi 22V AC to po wyprostowaniu powinno byc ok. 31 VDC.Napięcie bez obciążenia może rosnąć, ale nie dwukrotnie.Spróbuj zmierzyć napięcie na transformatorze 1-2 z podłączonym tym prostownikiem.
Instrukcję na ponad 30 stron po polsku do Kulona uzyskałem kilka dni temu na YT. Ale może Twoja jeszcze lepsza, chętnie się zapoznam :-) Kupowałeś przez internet czy ktoś Ci Kulona przywiózł? Ile Cię wyszedł zakup? Wieczorem postaram się odlutować i pomierzyć to o co prosiłeś. Rozumiem, że mam włączyć prostownik i zmierzyć tam gdzie w dwóch miejscach...
Witam. Obroty prądnicy można zmierzyć miernikiem częstotliwości, a są różne, trochę pomyśleć i wystarczy licznik rowerowy z dodatkami, trochę elektroniki i można nim zmierzyć obroty prądnicy przed prostownikiem nawet przy akumulatorach.Oczywiście po przeliczeniu ilości biegunów prądnicy na obroty. Pozdrawiam wszystkich, Edward.
Sprawa wyglada nastepująco: Po godz. 4 odłączyłem prostownik bo aku mocno gazował. Napięcie na aku z podłączonym prostownikiem - 12,5V. po godz. 5 zmierzyłem napięcie na aku odłączonym od prostownika - 10,6V. po godz. 6 zmierzyłem napięcie na aku odłączonym od prostownika - 12,3V. O co chodzi. Ta cela zwarta czy co? Ale poźniej nie jest zwarta?Napięcie...
Jeżeli ładowałeś go prostownikiem i są takie same objawy to już masz pewne że akumulator do wymiany. Dla pewności możesz zmierzyć gęstość elektrolitu.
zmierzyć amper prostownik prostownik zmierzyć napiąć ładować prostownik zmierzyć napięcie ładowania
podłączyć termostat zamrażarka sterujacy samsung przewodność mosiądzu
elektrolux lnk304 szukacz sygnału
Sterownik BEKO HD-D16 HURDING – gdzie kupić, zamienniki, dostępność części Tryb serwisowy pralki Sharp ES-HFB, ES-HFA, ES-GFD – procedura wejścia i testy