A w jaki sposób mierzyłeś napięcie jakim ładuje prostownik? i po jakim czasie zmierzyłeś napięcie po zapaleniu się kontrolki 100%?
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
W tym prostowniku prąd ładowania jest wypadkową napięcia biegu jałowego transformatora, stopnia naładowania akumulatora i spadków napięć na układzie diodowym. Jak chcesz wiedzieć do jakiego napięcia będzie dążył na akumulatorze to pod wyjście podłącz kondensator nie mniejszy niż 100uF/50V i zmierz napięcie na zakresach 12/24V. po podłączeniu pod Aku...
Witam. Mam taki sam prostownik z lat 90 ubiegłego wieku. Zakupiony od towarzyszy handlarzy. I działa do dziś poprawnie - czyli zupełnie inaczej niż twój. Załączony do prądu - sygnalizuje lewa diodą LED. Ustawiony prąd ładowania stopniowo opada aż prawie do "0" po kilkunastu godzinach. Jeżeli akumulator marny albo i "dętka" to po około 12-16h zapala...
Odłącz prostownik, zmierz napięcie, poczekaj pól godziny, zmierz napięcie, poczekaj jeszcze pół godziny i znów zmierz napięcie.
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
Pomiędzy zewnętrznymi powinno być napięcie zmienne z przetwornicy. Zobacz czy za prostownikiem po wtórnej jest jakiś wiekszy elektrolit, zmierz na nim napięcie jęśli jest w granicach 14V możesz próbować tu się wpiąć zachowując biegunowość. Jeżeli ładowanie odbywa sie impulsowo to pewnie nic nie zrobisz.
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Podłączyłem go dzisiaj na chwilę zmierzyłem napięcie na zaciskach i jest 1,78V W takim razie ten pomiar też może być nieprawdziwy. Akumulator ładuje?
Za diodami podłącz kondensator elektrolityczny i zmierz na nim napięcie. Pomiar napięcia stałego. Zmierzysz napięcie szczytowe. Diody mierzyłeś omomierzem?
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Jak ładuje akumulator to działa prawidłowo - prawdopodobnie oszukuje Cie miernik. Podłącz do zacisków prostownika dowolny kondensator o pojemności kilka mikro faradów i wówczas zmierz napięcie i prawdopodobnie bardzo się zdziwisz (przy elektrolitycznych pamiętaj o biegunowości).
Tam widzisz napięcie szczytowe twojego prostownika, jeśli twój pokazywacz czegośtam wskazuje 15,3 to zakładając, że to skuteczne wychodzi 15,3x1,41=21,5 V na oscyloskopie. To nie jest tak. "Pokazywacz" pokazuje napięcie akumulatora powiększone o spadek napięcia na "oporności wewnętrznej" akumulatora i nie ma to żadnego związku z napięciem szczytowym,...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
1. Wyciągać i ładować aby przy włączonym prostowniku napięcie doszło do 15V. Potem ładować jeszcze trzy godziny, chyba że napięcie wcześniej osiągnie 15,6V wtedy przerwać ładowanie. 2. Zmierzyć napięcie 30 min po zakończeniu ładowania i 12 godzin po zakończeniu ładowania. 3. Jeżeli 30 min po zakończeniu ładowania spadnie do 12,4 V kupić nowy akumulator,...
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Ok, nie rozumiem jednej rzeczy, mierząc końcowe napięcie ładowania za pomocą podłączonego prostownika. Będę mierzyć napięcie prostownika? Tak i masz zmierzyć na biegunach akumulatorów.
byłem sprawdzić teraz bo chyba w wcześniej nie pisałem prostownik na minimum ma 10,20 V na max ma 14,60 V Te napięcia to są napięcia uśrednione, na które składają się wartości od zera do wartości maksymalnej (amplitudy) i tu po ustawieniu voltów na żabkach prostownika na te ok 14 volt i podpięciu pod akumulator i zmierzeniu woltomierzem ile to naprawdę...
Zmierz napięcie przede wszystkim, jakie trafia na akumulator w trakcie ładowania.
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V. To stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowanego akumulatora to około 13.7V Ewidentnie uszkodzony alternator, ewentualnie jego regulator. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? To oczywiste, że w pierwszym momencie jest tak duży. Po prostu prostownik...
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
Podłącz prostownik ustaw prąd ~7A i zmierz napięcie na akumulatorze. Masz wyładowany całkiem akumulator czas ład. 10h.
Zmierz napięcie stałe na zaciskach akumulatora z podłączonym prostownikiem.
Jeśli prostownik jest jedopołówkowy o czym świadczy jedna dioda prostownicza to nie tak łatwo zmierzysz napięcie na samym prostowniku. Miernik może zgłupieć. Pomiarów dokonuj na podłączonych krokodylkach do akumulatora. WH30 to faktycznie bezpiecznik polimerowy przerywający obwód przy zwarciu krokodylków lub odwrotnego podłączenia pod akumulator. Jeśli...
Bezpiecznik ok, przed i za mostkiem natężenie wynosi kilka mA. Nie wiadomo co tam robisz i po co mierzysz natężenie i jeszcze żeby było poprawnie zmierzone. Najprościej dla Ciebie- żarówka 12V
To jeżeli wszystko jest sprawne to czemu nie działa ;) Podłącz baterie czyli podaj prąd na prostownik żeby ładował i zmierz napięcie za mostkiem i podaj wartość.
Weź zmierz napięcie przed i za prostownikiem
Może niech kolega podłączy ten prostownik do innego akumulatora 12v i zmierzy napięcie przed i po podłączeniu prostownika. Dodano po 1 Może niech kolega podłączy ten prostownik do innego akumulatora 12v i zmierzy napięcie przed i po podłączeniu prostownika.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Kolega Ptolek zasugerował Ci najprostszy sposób zmierzenia napięcia szczytowego (te 20V nie wzięło się cudownie z kondensatora, tylko ono tam było ;)). Twój woltomierz mierzy napięcie skuteczne (Usk=Uszcz/1,41), stąd więc takie małe wskazania. Jak pisano wyżej, napięcie szczytowe jest ważnym parametrem prostownika do ładowania akumulatorów i to jego...
Zaraz,chwila....Skąd taka pewność że prostownik zły ,no bo niby z jakiej racji ? Może wrzuć zdjęcie tego prostownika zanim kupisz taki sam ,tylko w innej obudowie :D Możesz też zmierzyć napięcie prostownika.
Nie wiem co jest na wyjściu z układu prostowania - miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV". To bocznik zewnętrzny do amperomierza. Miernik wychyłowy mierzy na nim spadek napięcia i obrazowo pokazuje w amperach płynący prąd. Skoro moc wzrasta jak podkręcasz, a miernik stoi w miejscu, to prawdopodobnie jest uszkodzony. Musiałbyś w szereg włączyć inny...
Przecież na prostowniku będzie Ci pokazywać 14V bo takim napięciem mniej więcej jest ładowany. Miernik Ci pokazuje napięcie ładowania a nie akumulatora. Zmierz napięcie akumulatora bez podłączania go pod samochód czy prostownik.
Wszystko zrobione, zmierzone omomierzem, zwarcia brak. Jednak prostownik nie ładuje, napięcie na zaciskach 0,68V.
Zmierz jakim napięciem ładuje ten prostownik. Najprawdopodobniej to co słyszysz to gazowanie akumulatora. Albo akumulator oddaje ducha , lub ładujesz za wysokim napięciem.
Czyli prostownik i woltomierz sprawny. Ładuje prądem 1,5A. Akku był pusty jak murzyński bęben a że ma pojemność 60Ah to będzie się ładował ponad 2 doby. Zostaw go podłączonego do prostownika. Zmierz napięcie o 22:00. Będzie powoli rosło w trakcie ładowania. Przy takim niskim prądzie ładowanie możesz zakończyć przy 15V.
Prąd nigdy nie spadnie do zera, ponieważ napięcie szczytowe w prostownikach to często 16-17V, więc po naładowaniu prąd dalej płynie (i przeładowuje). Jeśli po kilku godzinach od odłączenia prostownika ma napięcie 12,8 to się naładował. Za krótki czas na uszkodzenie akumulatora. Prostownik najprawdopodobniej jest sprawny ale ładuje prądem pulsującym...
Zrób zdjęcie prostownika wewnątrz, zobaczymy jak wyglądają połączenia. Posiadasz multimetr? Jeśli tak to zmierz napięcie na wyjściu transformatora.
Nie sugeruj się faktem, że napięcie zmierzone na wyjściu jest niższe od 12V. Nie wiem, czym mierzysz, ale zapewne mierzysz wartość średnią elektronicznym miernikiem z przetwornikiem o podwójnym całkowaniu. Na wyjściu prostownika są połówki sinusoidy a nie napięcie stałe. Wartość średnia takiego przebiegu to 2/π wartości szczytowej, czyli wartość...
Ustawić prostownik z regulacją na jak najniższy prąd ładowania i sprawdzać co jakiś czas gęstość elektrolitu? Ja bym tak zrobił, z tym, że praktyczniejszy jest pomiar napięcia, dopiero na końcu pomiar gęstości. Pytanie też w jakich warunkach temperaturowych było przeprowadzane ładowanie opisane poprzednio, bo przypomniała mi się sytuacja z jaką ja...
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Rozwiązanie nie jest dobre: "ucinana" sinusoida może mieć wartość skuteczną (którą zmierzysz miernikiem i która "świeci" w żarówce) np. 14V, a szczytową (do której ładuje się akumulator) nawet 25V! Ponadto transformator "nie lubi" takiego odkształconego przebiegu i bardzo grzeje się: miałem przypadek spalenia transformatora obciążonego połową mocy nominalnej....
Jest on dla akumulatora na 45 Ah. Lecz ładowałem nim akumulator o 74 Ah. Prąd ładowania był ok. 4...5 Amperów. Stopniowo malał wraz z naładowaniem akumulatora do ok. 1 A. Tu by było wszystko ok, tylko problem dotyczy napięcia. To są mity, że ten prostownik jest do aku 45Ah a ten do 120Ah. Bo każdym prostownikiem o rozsądnym prądzie naładuję się każdy...
Możesz spróbować zmostkować i zmierzyć napięcie na wyjściu.
(at)60jarek Pisałeś o tym, że w baterii w samochodzie dość szybko siada napięcie. Jeżeli tak jest, a a instalacja ma standardowy upływ 30 mA to oznacza, że akumulator jest zasiarczony. Nie da się już takie baterii dobrze przywrócić poza hutą. Baterię można orientacyjne sprawdzić tak. Naładować do pełna i po 3-4 dniach odstania zmierzyć napięcie. Jak...
zmierzyć napiąć ładować napiąć ładować prostownik prostownik zmierzyć
regulator uzwojenie pierwotne głośniki samochodowe pioneer czujnik młynka saeco
schemat inwertera hybrydowego schemat falownika hybrydowego
Iveco Daily 35s17 2012: Nie odpala na kluczyk Schemat elektryczny zapłonu Briggs & Stratton V-Twin 655 – układ, cewki, przewód kill