Prawdopodobnie jest to identyfikacja urządzenia wg protokołu CAN, każdy czujnik ma swój ID, nie mogą być takie same w systemie. Szyna CAN jest jedna dla wszystkich urządzeń w aucie.
Polskivag obsługuje starsze auta "po k-line". Twoje auto potrzebuje nowszego protokołu "can"
Od 2008 do góry powinna działać po CAN
Jeżeli testerem nie zastała wyłączona opcja kodów błyskowych to może to zrobić. Zawierasz linię k do masy i liczysz błyski. Sterowniki obsługuje protokoły CAN / SAE J1939, ISO 9141 / KWP 2000. Więc działa i zwykły tester.
Tak więc jest jasność. Tak dla potomnych: Vectra C komunikuje się po protokole CAN. Z tym sterownikiem nie da się porozmawiać "na stole" poprzez linię K. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc w rozwiązaniu problemu.
Wydaje mi się, że [url=https://consteel-electronics.com/CA... spełni oczekiwania mojego klienta. Kiedyś potrzebowałem dla klienta konwertera CAN z RS-232, który będzie wspierał protokołu Modbus i z tego co pamiętam (było to jakieś parę miesięcy temu) bardzo sobie chwalił to urządzenie.
Według mnie laguna II komunikuje się z komputerem za pomocą protokołu CAN, a nie linii K+L. Z kolei DDT2000 raczej z CAN nie współpracuje, tylko z K+L, ale mogę się mylić...
Witam Mam pytanie do cypis001, jaki interfejs użytkujesz? iczy dobrze się sprawdza w przypadku "mnogości" informacji na CAN'ie Pozdrawiam
Niczego nie zdziałasz. Nie ma czegoś takiego jak podłączenie na krótko takiego mechanizmu. Wspoma jest zależna od sieci i modułów sterujących tym systemem. To nie jest uklad autonomiczny,potrzebuje peryferiów. Na początek nazewnictwo. Kolumna kierownicza to wał/zespół łączący kierownicę z przekładnią kieriowniczą. Nie czepiam się,nie o to chodzi,ale...
Witam, Mam pytanie co do komunikacji protokołem CAN, jak to działa dokładnie i jakie są różnice pomiędzy innymi sposobami komunikacji??
Czy podłączenie jest obojętne, czy nie do końca? Nie jest obojętne, w stanie "dominant" na CANH jest zasilanie a na CANL masa. czy po podłączeniu będzie coś na linie wysyłał, czy tylko oczekiwał na sygnały Może być martwy, wszystko zależy od wyższych warstw protokołu CAN. na panelu instrumentów z fiata bravo Może zapytaj na forum samochodowym gdzie...
ja czytałem w wersji papierowej w czytelni - napewno jakaś biblioteka w Twojej okolicy to ma A wcześniej było kilka razy w tych numerach które można ściągnąć za free tylko dokładnie nie pamiętam w jakim numerze. Znalazłem jednak miejsce w sieci z którego będziesz mógł pobrać te artykóły: http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c... http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c...
Odpowiedź dostałeś Zapoznaj się teraz z protokołem CAN . Co to jest jak wysyła ramki itd. z analogowym napięciem nie ma nic wspólnego.
Tak, CAN ma sprzętową obsługę kolizji. Jeśli masz procek z kontrolerem CAN lub używasz zewnętrznego kontrolera to CAN jest prostszy - większość rzeczy robi kontroler (błędy, retransmisje, buforowanie). RS485 to tylko warstwa fizyczna, cały protoków trzeba sobie zaimplementować samemu. Klasyczny RS485 nie ma też możliwości detekcji kolizji. Można to...
Po pierwsze to nie jest złączę ISOBUS. Po drugie to jest standardowe gniazdo OBD - 9pin znane jako "typ Deutsch". Po trzecie jak widzisz na załączonym przez siebie obrazku masz tam gniazda CAN LOW i CAN HIGH czyli protokół CAN. Aby móc interpretować dane przesyłane przez ten protokół potrzebujesz odpowiedniego interfejsu (chociażby CAN to RS232) i odpowiedniego...
zy jeżeli użyje układu MAX485 to będę mógł zrealizować komunikację full duplex po przez odpowiednie sterowanie czy układ ma działać jako nadajnik/odbiornik na jednej parze w skrętce i schowam takie same parametry sygnału ??? Czy lepiej użyć układów np. MAX489 oraz MAX491 i realizować komunikację w dwie strony po dwóch parach w skrętce?? To zależy od...
Wszystkie "te" radia są mniej więcej identyczne, Nie są identyczne bo GMS to co prawda chińczyk ale korzysta ze swojej platformy (zewnętrzna firma robi dla niej na zamówienie płyty główne) Produkty GMSa są na tyle dopracowane, że nie mają np. problemów z nadmiernym poborem prądu uśpionego systemu czy komptybilnością protokołów CAN jak to ma miejsce...
Nie muszę się znać na chińskich szlaczkach wystarczy że moja aplikacja sobie z tym radzi. W ustawieniach w radio wybierałeś jakiś protokół CAN BUS czy wyłączyłeś? Jak masz dostęp do VCDS to wyświetl listę połączeń i podeślij tu tą listę.
Jestem zainteresowany zakupem rejestratora, prosze o kontakt na dariusz.prazmo(at)idea.net.pl w sprawie rejestratora od bigrom-a dzieki i pozdrawiam :idea:
Powinien bez problemu dać radę, używam starszej wersji serii 4000 i ogarnia, można włączyć analizę protokołów komunikacyjnych używanych w samochodach, CAN, SENT itp.
Potrzebuje kody protokol can do vw golf 6 5K0920860H licznika Witaj na forum elektroda.pl! Zrozumiałem, że potrzebujesz kodów protokołu CAN dla licznika z VW Golf VI o numerze części 5K0920860H. Zakładam, że chcesz uzyskać dostęp do konkretnych danych przesyłanych przez magistralę CAN w samochodzie, takich jak prędkość pojazdu, obroty silnika czy inne...
Nie da rady. Nic to nie da. Inny protokół, brak CAN. Masz napisane co masz zrobić. Takie zegary kosztują kilka złotych.
Nie chodzi mi id w sensie że numery o których piszesz a msg id w protokole can.
Spróbuj na pierwszym protokole CAN High speed 2.0 czy znajdzie połączenie ze sterownikiem.
Rozumiem ,że to wartości mierzone przez OBD protokół CAN?
Witam Dla Fleetboard w MAN ten moduł musiał być, jak również w Volvo bramka FMS też musiała być , pomimo istnienia Dynafleet! Myślę że to zależy od tego jakich wartości potrzebuje system flotowy, na jakich rodzajach protokołów CAN pracuje i czy jest wymagany protokół FMS CAN
KWP2000 to chyba protokół transmisji danych OBD2. Upewnij się, że auta, które chcesz przerabiać go mają. Niemieckie chyba mają protokół CAN (czy jakoś tak)
Jeśli ramki się gubią to raczej nie z powodu niezajętej magistrali no chyba, że jest elektrycznie skopana. Sprawę rozwiązano zwiększając liczbę buforów nadawczych. Ok. Jest gdzie przechować dane do czasu wysłania, ale w dalszym ciągu dane muszą oczekiwać, a prędzej czy później przy określonym zbiegu okoliczności zatkają magistralę i coś znów się zgubi....
CAN to warstwa software'owa. Jeżeli już - to CanOpen, który jest protokołem względnie wysokiego poziomu, "czysty" Can jest wbudowany w sprzęt. Od strony hardware był najpewniej R485 Can i RS485 nie są zgodne, jedyne podobieństwo to użycie symetrycznej linii transmisyjnej.
Jakim protokołem komunikują się zaproponowane przez ciebie moduły? Moduły parkowania PDC, takie jak 5J0919283 oraz zaproponowane zamienniki, komunikują się zazwyczaj za pomocą protokołu Controller Area Network (CAN). Jest to powszechnie stosowany protokół komunikacji, który pozwala na wymianę informacji pomiędzy różnymi elementami systemu pojazdu,...
ale jakoś mi nie idzie z AFFA2 Radio Update List gada z wyświetlaczem po CAN
Dzień dobry! Planuje mój pierwszy większy projekt z mikrokontrolerem. Posiadam klona arduino Wemos D1 R32 V1.0.0 i chciałbym je podłączyć do samochodu za pomocą protokołu CAN i złącza OBD II. W trakcie poszukiwań rozwiązania znalazłem na internecie „CAN-BUS Shield v2”. Jako że jestem początkujący i nie spotykałem się jeszcze z „shieldami”...
gniazdo OBD + diody + rezystory, widać jakie protokoły ISO działają , CAN oraz K i L https://obrazki.elektroda.pl/6265671400_...
Kupiłem kolejne 2 cewki więc teraz będą 4 nowe cewki. Mam jeszcze pytanie czym różni się protokół ogólny KWP od protokołu ogólny CAN mógłby mi to ktoś wyjaśnić tak żebym wiedział co i jak i w możliwie prosty sposób. https://obrazki.elektroda.pl/3257428000_...
To jest tylko barzdo chore. Przerost formy nad treścią. Protokół CAN został pomyślany do zastosowań z duzym przepływem informacji np 1MB/s a w budynku to będziesz śledził przeloty komarów. Zastosuj jakiś protokół przemysłowy np MODBUS.
podaj wyniki choćby próby przelewowej wtryskiwaczy To benzyna.Benzynowe nie mają przelewów. Zapomniałem dodać że do całej niezbędnej diagnozy wystarczy : najtańszy ELM327 za 10zł razem z przesyłką, https://www.google.pl/aclk?sa=l&ai=D...
RJ45 to gniazdo a nie przewód. Zwykle do połączeń wystarczy zastosować zwykłe kable z końcówkami RJ45 ale w przypadku niektórych sprzętów należy stosować dedykowane z odpowiednim układem pinów dla protokołów CAN lub RS485. Piny kabla muszą być zgodne z pinami gniazda inwertera i bms. Rozpiski pinów są zwykle w manualach i przed podłączeniem należy sprawdzić...
nie ma CAN w B5 z 97. A emulator to jedyna opcja do tego radia. Polecam materialy w snecie na temat protokolu CAN i Jak rozpracujesz protokół CAN to sam zrobisz sobie uzadzenie ktore bedzie sterowalo radiem. w DELTA ten CAN masz do właczania, Galli i Podswietlania. Wtedy zobaczysz czy ten emulatror faktycznie jest taki drogi.
Polecam zapoznanie się z projektem HAPCAN - Automatyki Domowej z użyciem protokołu CAN Wszystko pięknie opisane i zaprojektowane. http://www.hapcan.com/index_pl.htm
Kody obd silnika i parametry bieżące, Fejs na elm 327 z can i program scanmaster 1.1.W clio II w programie trzeba ustawić ręcznie prędkość protokołu can(iso 15765-1 can).Inne programy do tego interface z Renaultem nie łączą się wcale.
Nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc, że nawet wysłany błędny komunikat do nieistniejącego urządzenia namiesza w sterowniku silnika.... coś takiego mi się w głowie nie mieści, zresztą protokół CAN przecież nie wysyła danych pod adres, który przypadkowo może być błędny, tylko wysyła komunikat a obsługujące go urządzenie może go zrealizować jeżeli istnieje....
Piękny temat ... Dane na temat protokołu CAN są ogólnodostępne... natomiast jak sobie ten protokół wykorzysta firma samochodowa .. tu problem bo nikt nie powie. Podejrzewam że na tej magistrali jest tak gęsto od ramek z danymi i wysyłane są tak szybko że przeskanowanie właściwych danych do systemu audio będzie bardzo trudne..... To nie I2C.
Wszelkie chwyty dozwolone,można i tak. Zycie jednak pokazuje że nie zawsze najprostrze jest najlepsze,może w tym przypadku akurat jest. Metody są różne,nie zawsze polegają jednak jedynie na przeprogramowaniu.Czasem fizycznie przenoszone są elementy z jednego sterownika do drugiego i po jakimś czasie mogą zacząć się problemy,albo będą natychmiast. Nawet...
Są takie konwertery CAN/RS485 Modbus np. https://consteel-electronics.com/CAN485-... Ale zawsze po stronie RS485 jest protokół, ktory pozwoli na adresowanie urządzeń - czyli np. modbus
Czy udało Ci się pociągnąć ten temat dalej czy zostawiłeś to w spokoju? Jestem ciekaw jaki protokół po CAN zaimplementowało BMW. Jeżeli masz więcej zdjęć to bardzo chętnie bym je zobaczył. Czy szukałeś dokumentacji protokołu na forach? Czy podłączyłeś programator do tego PIC'a i masz program?
Z tego co wiem to radio z Fiata Stilo działa tylko z instalacja ( siecią Can ) w Stilo. Jest to radio robione przez firme Visteon. Natomiast w Fiacie Albea jest też canowskie radio ale robione przez Blaupunkta. W obu samochodach jest sieć Can ale o innych protokołach transmisji i radia zatem nie są zamienne.
Panowie podsumowując chcecie powiedzieć, że jest rzeczą niemożliwą znaleźć specyfikacje jakiegokolwiek EDC zawierającą jakimi sygnałami steruje wtryskiwacz (pomijając wszystkie protokoły CAN wykorzystane do innych elementów)?
Witam. Czy znajdzie sie tutaj dobry człowiek i pomoże mi w nurtującym mnie temacie, otóż chciałbym się połączyć z siecią samochodową Can i przechwycić ramki informacji w celu późniejszego ich edytowania i dalszego emitowania. Czy zna ktoś może nazwę urządzenia, które jest dostępne na rynku i obsługuje w miarę dużą rozbieżność prędkości magistrali ew...
Witam Mam problem z komunikacja tych dwóch urządzeń poprzez protokół CAN nie wiem jak to ugryźć, może macie jakaś instrukcje konfiguracji protokołu w tych urządzeniach żeby to razem rozmawiało. Bo materiały które znalazłem na stronce producenta są BARDZO ogólnikowe i oczywiście w j.obcym. Wdzięczny byłbym za jakakolwiek pomoc. Pzdr PloMyQ
http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c... http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c... http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c... http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c... http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/c... Pięcio częściowy cykl o CAN z elektroniki praktycznej, miłej lektury :) Paweł
Czy są opcje podpięcia akumulatora litowego lub lifepo4 innego niż growat ?? Można podpiąć, i najlepiej jeżeli BMS w akumulatorze ma złącze RS485/CAN, przy czym niestety nie ma jednego "standardu" komunikacji więc czasem trzeba pokombinować. Oczywiście jak pisali inni można sobie ustawić wszystko ręcznie, ale jeżeli uda się skomunikować akumulator...
Jak najbardziej CAN.
Ahh..rzeczywiście. Nie wpadłem na to :). Dzięki. Czyli jest to takie quasi-adresowanie, będące wybiegiem sprytnych inżynierów i dostosowaniem oprogramowania do istniejącego, nieprzyjaznego w tym przypadku, protkołu warstwy łącza danych? I jak rozumiem, próba opracowania własnego oprogramowania do sieci opartej o protokół CAN jest znacznie trudniejsza...
WiFi odpada 😊 Rozumiem że to mogę wykorzystać: https://botland.com.pl/arduino-shield-ko... Dodano po 19 Tylko jak z obsługą samego protokołu CAN? Są jakieś biblioteki do tego dla Arduino?
Witam Kolegę, Dokładnie zapoznałem się z powyższymi informacjami. SGW to Gateway mający bronić auto przed nieautoryzowanym dostępem nieproszonych gości. Co do tego nie ma wątpliwości. Zastanawia mnie jednak opis odnośnie priorytetowania ramek przez SGW. Zdaje się SGW kontroluje dostęp do sieci CAN, ale nie wpływa bezpośrednio na priorytetowanie ramek...
Witam wszystkich. Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze nie mam zbyt dużego doświadczenia w programowaniu procesorów. Nauczyłem sie zaledwie obsługi najprostszych rzeczy za pomocą mikrokontolera PIC tzn LCD, przyciski, diody (w C BASIC i ASM). Nie mogę znaleźć żadnych prostych przykładowych programów (c, asm, basic) wykorzystujących protokół CAN. Potrzebuje...
Witam, Czy przy pomocy testera ELM327 USB dostępnego w internecie za ok. 50zł, będę mógł odbierać i wysyłać podstawowe informacje przy pomocy hiper terminala, a co za tym idzie, napisane krótkiego programu pod LabView odczytującego temperaturę silnika itp.? Mam na myśli protokół CAN. Czy lepiej szukać rozwiązania pod RS232? Proszę o opinie.
A czy ktoś interesował się projektem HAPCAN? Na pierwszy rzut oka tani system i dość przejrzyście opisany i udokumentowany. No i polski. Może ktoś ma coś takiego w domu? http://siwilo.com/hapcan/index_pl.htm Ja się interesowałem. Z lektury wynika, że autor zastosował własną impresję protokołu CAN, całe oprogramowanie pisane pod i dla Windows, portowanie...
Może troszkę namieszałem w swoich postach. Więc powiem tak, mam oprogramowanie OP-COM, brakuje mi jednak interfejsu, jaki interfejs mam kupić aby skorzystać z programu OP-COM ? Znalazłem takie urządzenie Interfejs współpracuje z oprogramowaniem TECH2, OP-COM lub AB-COM. Oprogramowanie to jest kompatybilne z wieloma samochodami marki OPEL (rocznik 1997...
W przypadku traktorów sprawa z CAN jest prosta, maszyny te mają standard FMS i odczyt załączonej stacyjki to najmniejszy problem. Wykorzystuje 29 bitowy CAN EXTENDED 500KBit, Protokół jest dostępny w internecie SAE j1939.
Z radiem dostał kolega zapewne cały zestaw w tym okablowanie z kostką CAN BUS DECODER czy jak to tam to opisują. https://obrazki.elektroda.pl/4160957800_... Czyli radio podłączone jest pod magistralę CAN BUS w samochodzie i zapewne po odpięciu akumulatora na jakiś czas resetuje się komputer po uruchomieniu jeśli przez jakiś czas wszystko...
KKL ma dużo wieksze możliości np mozna wyłczyć air baga a w ELM nie, to oznaczy ze elm nie umie przeslac do ECU specyficznych wiadomosci a KKL wyśle każde dane w "surowym" stanie? Ta zależy jakim protokołem komunikuje się sterownik, jeżeli używa dwóch linii K i jednej L to taki interfejs z nim będzie współpracował, ELM 327 obsługuje protokół CAN stąd...
CAN to to nie jest na pewno. Brak np. charakterystycznego transceiver'a CAN oraz dławika na linii CAN. Inaczej mówiąc ten sterownik nie gada z autem po CANie. Tak po prawdzie chyba to żaden sterownik nie jest "analogowy". Po pierwsze wszystkim rządzi uP Motorolki, a po drugie protokoły transmisji: W-Bus, K-line jak i CAN to przecież protokoły gdzie...
Marekos - Chyba nieuważnie Przeczytałeś dyskusję, chodziło mi o to, że nie widzę sensu dla ograniczania rozległości magistrali tylko po to żeby uzyskać 2,5 Mb/s, że nie ma to sensu właśnie z uwagi na przeznaczenie i założenia tego systemu. Jak byś doczytał na temat protokołu CAN to wtedy byś zrozumiał sens po co jest to ograniczenie na rozległość magistrali...
zapewne miałeś na myśli protokół CAN (zdaje się) czy jeszcze jakieś inne? ... jak sądzisz, który najlepiej na początek wybrać? Ja się powoli przymierzam do MODBUS'a ale po głowie chodzi mi PROFIBUS. Lecz po pierwszych przymiarkach trochę się przeraziłem :(. Wyobrażam sobie taki uVGA gdzieś na końcu sieci który wyświetla operatorowi np: liczbę wyprodukowanych...
to czy can może pracować z rs232 to wiem ale sam buduje teki konwerter i bedzie miało on ograniczony transfert ze względu na brak bufora i konrtolera, zasadę działania protokołu can zawre w porgramie który bedzie czytał z rs232. Urządzeń takich jest dużo ale ich cena jest też duża. jeżeli znasz się troche na dopasownaniu i transmisji to może podrzuce...
(at)Pan Korsarz - gdzie w RS485 występuje adresowanie? Przecież ten standard opisuje tylko warstwę fizyczną, a co na tym będzie za protokół to inna para kaloszy. Na 485 może być CAN, a może być Profibus, albo jeszcze coś innego.
Dość wysoko zawiesiłeś sobie poprzeczkę. Ważniejsze od schematu jest to, czy masz do swojego Nucleo odpowiedni soft, który tam wgrasz. Skoro jednak znalazłeś gdzieś na jakimś forum opis, to tam szukaj tego softu. Program ten będzie odpowiedzialny za pobranie danych z gry - zapewne przez USB, odpowiednie ich przetworzenie i wysłanie do magistrali CAN....
Właściwie to z pierwszego postu nie do końca wynika czy urządzenia już istnieją czy dopiero są projektowane .. Jeśli to etap projektu to ciśnie mi się na usta protokół CAN. zrealizowany np. na MCP2515 ... (szkoda że nie są dostępne np. atmega32M1) - gotowy sterownik odciąża procesor i sam zajmuje się przetwarzaniem wysyłanych i odbieranych informacji...
Drodzy koledzy! Szukam porady mądrzejszych i bardziej doświadczonych :) Jaką magistralę i protokół do komunikacji (wymiany danych) pomiędzy sterownikiem głównym a modułami wejść/wyjść polecacie? Wszystko w tej samej szafie automatyki, a więc odległości małe. Moduły projektowane na STM32Fxxx. Ważne aby było STABILNIE , SZYBKO , ODPORNOŚĆ NA ZAKŁÓCENIA...
Wszystko zależy od sterownika producenta i standardu bo jest kilka rodzai CAN-a Dokumentacja CAN-a jest ogólnie dostępna a polecam książkę pt "Magistrale danych w pojazdach samochodowych protokoły i standardy" z wydawnictwa WKŁ Tam są szczegółowo opisane te standardy
RT3 i RD4 mają takie samo złącze ale nie są kompatybilne za względu na protokół. Peugeot 307 po liftingu oraz 407 mają tzw. FULL CAN a nie CAN VAN ja starszy model 307.
A czy ktoś z was próbował wejść w ustawienia androida i ustawić protokół dla szyny CAN? https://filmy.elektroda.pl/4_1620301991....
Zajmuję się takimi tematami, przede wszystkim pod Linux dlatego ze względu na ostateczny koszt, który Pan określił chciałem dopytać czy to ma być urządzenie tłumaczące komunikację pomiędzy dwoma głównymi urządzeniami czyli rozwiązanie powinno posiadać 2 interfejsy CAN i być niejako konwerterem protokołów?
CANIDT to rejestr tagów indentyfikujących, składający się z 4 bajtów, w którym znajduje się tag id wysyłany na początku ramki wg. protokołu CAN, dodatkowo jest tam bit RTR oraz RB1 i 0 TAG jeśli RTR jest ustawiony, wtedy urządzenie pełniące arbitraż rząda danych, kiedy jest wyzerowany, wysyła dane CANIDM jest dość podobny, tylko zawiera maskę ID, która...
Jestem teoretykiem magistrali CAN, a za sprawą pracy magisterskiej zamierzam stać się również praktykiem. Zagadnienie dotyczy samochodowej sieci wymiany danych. Moduły kontrolno-sterujące oparte na mikrokontrolerach ARM należy spiąć protokołem CAN w jedną całość. Mikrokontrolery jakie zamierzam zastosować nie mają wbudowanych kontrolerów CAN. Potrzebny...
Nie zrozumiałeś albo niezbyt dobrze wytłumaczyłem W sklepach można kupic gotowe takie zestawy. Ja chciałem wykorzystać gotową centralke z takiego zestawu a zamiast oryginalnego wyświetlacza podłączyć co innego (np oryginalny wyświetlacz opla). Dlatego jak ktoś ma takie coś (fabryczny zestaw czujnika parkowania) i wie coś wiecej gdzie się to podłącza...
Dzwoniłem do Ecumastera. Niestety to nie TTL a RS232, co za tym idzie logika jest dwunastowoltowa. Nie jest to wielki problem w zasadzie, konwertery z RS232 na TTL kosztują parę złotych i mają nawet żeńskie DB9 wbudowane. Co do CANa to masz rację, jest zaraz obok. Może to i jest jakieś rozwiązanie, ale komunikację po UARCie mam już ogarniętą dzięki...
Cześć Chodzi mi po głowie zrobienie prostego chademo do mojego nissana leaf. Parametry jakie bym chciała osiągnąć to napięcie dc 300 -500 V przy regulacji prądu 3 - 30A. Widzę to tak : falownik 10kw dalej prostownik 3 fazowy. Prosty konwerter protokołu CAN do pętli pradowej falownika ( plus zabezpieczenia, kondensatory , filtry) Są gotowe oczywiście...
Podobny dwa temat prowadzę i wniosek jeden że te radia chińskie na Androidzie współpracują prawdopodobnie z modułami OBDII LM327 Mini Bluetooth. Zwróć uwagę że nie wszystkie tego typu moduły działają z Androidem np są tylko na OS itp. Kupiłem taki moduł za 13PLN i go wypróbuje jutro czy działa z telefonem, z radiem próba będzie za około tydzień, jak...
Na pewno jest to driver jakiegoś protokołu. Obstawiam CAN, ale więcej by było wiadomo jakbyś sprawdził z czym są połączone piny 6 i 7 tego układu. Jak wspomniałem - wygląda na CAN. Po schemacie poszukałbym odpowiednika tutaj: https://www.tme.eu/pl/katalog/interfejsy...
Poczytaj o mechanizmie arbitrażu w sieci CAN. OK, może arbitraż to nie do końca dobry przykład ;) Ale zastanów się, co się stanie kiedy w pokazanym przez Ciebie układzie z jednej strony przyjdzie stan dominujący? Wyjdzie z RX transcivera, pójdzie na TX drugiego, wystawi na drugiej stronie stan dominujący, po czym... wróci z powrotem ;) Stan dominujący...
No więc ja robiłem coś takiego - Zapis za pomocą ODR i odczyt za pomocą IDR. Jedno było triggerowane poprzez TIMER1, drugi TIMER2. Wszystko via DMA. W ten sposób zrealizowałem własny protokół (coś podobnego do K-Line/CAN). Wszystko ładnie działa tyle że na STM32F103, ale myślę że na STM32F4xx też powinno ruszyć. Max prędkość jest uzależniona od timerów...
Jak pracowałem nad IAW ECU Scan i IAW-Scan2 to początkowo napisałem symulator sterownika IAW-16F na ATTiny (przyjmował żądania i na nie odpowiadał tak jak prawdziwy sterownik), później zrobiłem sobie coś co nazwałem "symulatorem samochodu" - obudowa z kilkoma przekaźnikami, rezystorami, potencjometrami i przełącznikami, mogąca symulować podstawowe czujniki...
Witam serdecznie . Poszukuje , Gdzie kupie Lub odkupie do golfa IV "Licznik-Tacho Adapter CAN" , adapter ten jest urządzeniem elektronicznym umożliwiającym podłączenie licznika posiadającego szynę danych CAN i działającego po tej szynie do auta który takiej szyny danych nie posiada. "Licznik-Tacho Adapter CAN" przetwarza sygnały analogowe występujące...
Nie szukam materialow o Magistralu CAN (tego wiem ze jest duzo) tylko o protokole CANOpen!!!
w chwili obecnej na rynku pojawiło się ze względu na wprowadzenie protokołu CAN wiele kart KTS500 jednak ich montaż w laptopach nie jest prostą sprawą przedewszystkim niema sterowników tej kartyi wiąże się to z przerobieniem laptopa , compaki się nadają najlepiej no i oczywiście program ESI tu jest sprawa do polemiki ..koszt przerobienia ???? lepiej...
Witam. Być może ktoś spotkał się już z takim problemem, ponieważ usterka jak się domyślam jest typowa w tym modelu, gdyż trafił mi się już drugi egzemplarz z taką przypadłością. Otóż centralny zamek czasem zupełnie nie reaguje na odblokowanie drzwi kierowcy. Zdarza się, że wszystko jest prawidłowo - po odblokowaniu drzwi kierowcy następuje odblokowanie...
Problemu braku kontaktu nie powinno być. Mam tak zrobione od 14 lat na własnym sterowniku na atmega8 (5v) ze zwykłymi włącznikami, do których wsadziłem sprężynki. Do tego mogę potwierdzić, że zwykłe włączniki dzwonkowe latami działają poprawnie w kontroli dostępu do otwierania drzwi (zakres napięć od 3, 5, 8 , 12v w zależności od producenta). Zdecydowałem...
Witam, Czy ktoś ma doświadczenie z transmisją danych po CAN ?? O co mi chodzi - kupiłem sobie interface na ELM327 co niby obsługuje wszystkie protokoły CAN. I owszem do auta się moge podłączyć i te troszke informacji mogę uzyskać, ale chciałem posłuchać co nadaje np moduł komfortu lub navi lub licznik mając go na biurku. Dla przykładu moduł komfortu...
Ogólnie najtańsze oscyloskopy średnio nadają się do analizy sygnału magistral CAN. Można na nich jedynie zaobserwować poziomy napięć sygnału czy jakieś proste relacje czasowe. Czasem zdarzają się jakieś problemy właśnie w tym obrębie i dzięki obserwacji na oscyloskopie można coś zdiagnozować. Nie mniej jednak by wejść nieco głębiej w temat trzeba kupić...
Żaden zamiennik, niezależnie czy to Chińczyk czy radio renomowanych firm, nie będzie się komunikować przez CAN, bo protokoły każdy producent ma inne, dlatego multifunkcja i inne bajery działają w 99% tylko z oryginalnymi radiami.
Tak w ogóle to MCP2515 załatwia tylko sprawę komunikacji Arduino - magistrala CAN zegarów. Pozostaje jeszcze protokół komunikacji zegarów.
Czy da się poprzez CAN wykorzystując protokoły OBDII odczytać stan zamknięcia drzwi w pojeździe? Przeszukałem kilka baz danych z informacjami jakie można wygenerować zapytania przez OBDII (Service ID + PID), ale nie znalazłem tam żadnego PID, który by w odpowiedzi udostępniał taką informację. Czy jedyną możliwością jest czytanie "surowych" ramek CAN...
Wymyśl sobie jakąś ramkę danych i przesyłaj całe ramki między urządzeniami a nie pojedyncze bajty. W takiej ramce możesz sobie zdefiniować np jakieś pole np "typ danych" i wartość. Maszyny muszą"znać" typy danych. Np 2 bajt odpowiada za typ danych, 1 - temperatura, 2 - oświetlenie. Np bajt 3 to wartość np 50 czy 10 czy ileś tam. Jeżeli urządzenia znają...
Sterowanie z kierownicy nie ma szans bo to inny protokół, Tak samo cangetaway nie obsłuży tego radia i bedzie np. pobierało prąd
Ok to teraz wiadomo o co chodzi. Niestety pozostaje ci metoda prób i błędów w doborze wyborze odpowiedniego sterowania w menu auta. Ja nie mogłem dobrać sterowania Can do auta zeby pracował poprawnie -taki soft w radiu do d.. U ciebie można jedynie poszukać ustawienia komunikacji Can i spróbować dobrać inny protokół transmisji z autem -czasami od innego...
To co podałeś to jest RT4. RT3 z dużym wyświetlaczem zawsze miały światłowodowe połączenie z ekranem i żadnego CANa ani VANa. Wyjątkiem są wersje RT3 z małym kolorowym lub monochromatycznym wyświetlaczem, gdzie stosowany był VAN lub CAN w zależności od modelu samochodu. Daj sobie spokój z rozkładaniem protokołów VAN i CAN na czynniki pierwsze bo może...
Nikt niestety na razie nie wymyślił innego modelu jeżeli obsługa klienta i serwis ma być na odpowiednim poziomie i to do tego lokalnie. Masz szanse wymyślić nowy lepszy. Wyjaśnij mi zatem, dlaczego, jesli chcę sobie zmienić felgi (w nowym aucie, z czujnikami ciśnienia RFID) - czyli coś, co zasadniczo może zrobić ("na odpowiednim poziomie") każdy warsztat,...
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem struktura komunikacji w falowniku wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/9677763300_... Moduły DC (3szt.) komunikują się z modułem AC po magistrali CAN - dodatkowo w magistralę jest wpięty wyświetlacz który pozyskuje dane po CANie (przypuszczam że jest nodem który tylko słucha). Dodatkowo jest opcjonalny...
protokół transmisja protokół protokół sunspec peugeot protokół
finlux dioda tłumik rezystorowy monitor matryca uszkodzona
Zablokowany wał korbowy VW LT 35 - przyczyny i diagnostyka Uszkodzone sprzęgło lub dwumasa a blokada wału VW LT35 2.5 D