Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
W takim razie jest to pierwszy 6 zaworowy silnik 1.2 w którym przeleciał łańcuch.
Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Głowicę daj do zrobienia warsztatowi, który się tym zajmuje. Tam są felerne prowadnice zaworowe i samo założenie i dotarcie nowych zaworów może nic nie dać. Śruby oczywiście nowe, przy koszcie naprawy rzędu 1000zł oszczędzanie 60 jest głupotą. Dołu silnika nie rozbieraj, pierścienie zostaw w spokoju.
Cześć, w jaki najlepszy sposób wymienić prowadnice zaworowe? Jeśli ma to jakieś znaczenie to silnik 1.8T Czy jakieś nagrzewanie lub mrożenie prowadnic coś da? Czym je najlepiej wybić? Jakieś wskazówki? Chce dać nowe prowadnice bo w starych jest luz, po wymianie prowadnic będę chciał dotrzeć stare zawory
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
W tych głowicach są mosiężne prowadnice zaworowe i trzonki zaworów średnicy 6 (albo 6,5) mm, przeważnie prowadnice są do wymiany bo sam nowy uszczelniacz zaworu nie załatwi sprawy uszczelnienia trzonka. Tak więc na samo planowanie się nie nastawiaj..
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Mogą być zużyte prowadnice zaworowe i olej cieknie po trzonku zaworowym poczym jest po odpaleniu wyrzucany przez kolektor wydechowy
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Kolego, mam tylko 44 letni staż w tym zawodzie, a wiatraki można odłączyć jak się nie słyszy pukajacego zaworu, albo nie widzi różnicy ciśnienia na cylindrze z "pływającą" prowadnicą zaworową przez którą zawór sie nie domyka i włącza się wiatrak, hehe.
Nie tylko. Olej wspaniale się może dostać do kolektora przez nieszczelne prowadnice zaworowe.
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
Wyrobione prowadnice zaworowe.
Niebieski dym to sprawa spalanego oleju. Może turbo, prowadnice zaworowe, pierścienie tłokowe? Jak się pogorszy, to rozbierać silnik.
NPREurope ,luzów nie ma na prowadnicach zaworowych
Prowadnice zaworowe do wymiany.
Idealne prowadnice zaworowe można zrobić z tulejek od wiatraczków komputerowych, wystarczy zdemontować śmigiełko i wybić tulejkę, niektóre mają łożyska ale to rzadko.
Tym się nie sugeruj, że wysokie ciśnienie sprężania i olej idzie. Olej może: - Wyciekać przez turbo - wyciekać przez prowadnice zaworowe - wyciekać wprost na ulicę. Olej, który wpadnie do cylindra np przez nieszczelne turbo potrafi zwiększyć kompresję.
Przyjrzyj się po prawej masz k5 pomiedzy prowadnicą tłoków a głowica zaworową widać czarny zarys - to plastik :)
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Wyrobione prowadnice zaworowe lub uszkodzone pierścienie - innej opcji na spalanie oleju w tym silniku nie ma.
Sprawdź prowadnice zaworowe.
siema, jeśli już to 4 głowica, a nie 1 to wyrobione są prowadnice zaworowe, tak czy inaczej czerepy do zdjęcia, pozdro Ale miałeś taki sam problem, czy tylko przypuszczasz tak jak ja że taka jest przyczyna? Pozdrawiam.
bo już wiem, że nie ma kompresji, bo lekko się ciągnie za sznurek, I podczas rozruchu tego typu silniki NIGDY nie pokażą satysfakcjonującej kompresji. Z prostego powodu - na wałku rozrządu znajduje się samoczynny odprężnik, który uchyla zawór wylotowy w momencie rozruchu. Ułatwia to rozruch. Po zapłonie mieszanki tłok dostaje takiego przyspieszenia,...
Raczej pierścienie były już zajechane i postój tylko dobił je do końca. Bo wg mnie pierścienie były od początku problemem z poborem oleju. Przez uszczelnienia zaworowe jest wstanie brać olej ale nie takie ilości. Olej by przeszedł przez zawór musi pokonać uszczelnienie ,a potem jeszcze całą prowadnicę zaworową. Ludzie łudzą się ze jak silnik bierze...
Głowica do roboty, konkretnie wymiana prowadnic zaworowych
No to juz pisze. Gybosc uszczelki nie ma najmniejszego wplywu na stukanie a jezeli by stukalo to tylko chwile bo by juz dawno zawory byly pokrzywione. Zaplon nie spowoduje stukania w silniku lecz jak juz strasznie bylby przestawiony to stukalo by w dolnej czesci silnika na ukladzie korbowo - tlokowym.Jezeli by kanalu olejowego w uszczelce nie bylo to...
Może lecieć przez prowadnice zaworowe Najlepiej daj do sprawdzenia tak jak piszesz.
Głowica do sprawdzenia - luzy na prowadnicach zaworowych. Jak będą już wyrąbane to uszczelniacze nic nie dadzą. Masz już głowice ściągniętą to daj nowe pierścienie - później będziesz żałował że tego nie zrobiłeś. Zmierz średnicówką cylindry to Ci wyjdzie czy jest ok.
Zmuszony będziesz wymienić uszczelniacze zaworowe, bo do planowania należy rozpiąć zawory. Przy okazji sprawdź prowadnice zaworowe , rzadko są dobre.
Nie licz na to że to uszczelniacze puściły - raczej to wina luzów na prowadnicach zaworowych. Olej dostaje Ci się przez pierścienie lub prowadnice - raczej innej opcji nie ma.
Gniazda zaworowe jak nie są szczelne to przy pierwszym odpaleniu puści chmurę dymu czarnego z tyłu Mylisz chyba gniazda zaworowe z uszczelniaczami prowadnic zaworowych :)
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
wymiana samych uszczelniaczy to przy wyrobionych prowadnicach zaworowych nic nie daje, patrzałeś jaki jest w ogóle na nich luz ?
Czy przy remoncie głowicy sprawdzany był luz prowadnic zaworowych? W większości tych silników na gazie prowadnice są do wymiany z powodu nadmiernego luzu - zawór się "zawiesza" i pojawiają się wypadające zapłony.
To może być problem z prowadnicami zaworowymi i trzonkami lub "hydrauliką" i ciśnieniem oleju.... tak mniej więcej
A prowadnice zaworowe jak wyglądają ?
Chcał bym wykonać remont silnika w tym samochodzie silnik przejechał 420 tyś km zaczoł już brać olej w dużych ilościach około litra na 1000 km, to co ja zauważyłem w tym silniku to zapieczone pierścienie smarujące, ztwadniały uszczelniacze na zaworach niewielki luz na prowadnicach zaworowych, napewno wypalone gniazda zaworowe wydechowe i ssące, silnik...
zrobiłem więc remont: głowica do planowania, nowe uszczelniacze zaworowe, W jakim stanie były prowadnice zaworowe ?
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
w momencie wymiany uszczelki pod głowicą ona sama była naprawiana prowadnice zaworowe mogą już być tak wytarte ze olej po trzonkach zaworów przedostaje się do komór dolotowych jak i wylotowych tak jak przy samochodach wystarczy ze będą rozwalone uszczelniacze na trzonkach zaworowych silnik będzie pobierał sobie olej pozdrawiam
wymiana prowadnica zaworowy szklanka zaworowy uszczelniacz zaworowy
odzyskać historia gasną światła skoda fabia ipconfig system config
Czujnik pogody Baldr zawyża temperaturę zewnętrzną - przyczyny i rozwiązania Blokada immobilizera w Skodzie Fabii - jak usunąć?