Witam.Mam problem z kopceniem auta i poczytałem trochę w necie na ten temat, ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem co do przyczyny.Najbardziej prawdopodobne z tego co wyczytałem to wina uszczelniaczy zaworowych.Auto(zimne)zaraz po uruchomieniu prawie wcale nie kopci.Problem zaczyna występować gdy silnik osiąga temperature pracy(dymienie jest naprawdę...
Witam Auto jak w temacie, silnik M62 czy da radę wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania "czapek". Przerabiał ktoś może? Dziękuję
Witam posiadam civica eg4 z silnikiem d15b2. autko ma moc, zbiera sie jak nalezy lecz przy 4000 obr zaczyna kopcic. Znajomy podpowiada ze to uszczelniacze. Wie ktos czy trzeba sciagac glowice by zmienic uszczelniacze trzankow zaworowych przepraszam za pisownie ale uszkodzil mi sie alt. pozdrawiam
Witam wszystkich. Problem brania oleju w mojej kawasaki - no bierze lecz nie jednostajnie , tylko kiedy chce kawasaki 1981r stan licznika 43 tys ? olej motul3000 silnik pracuje równo i jest szczelny brak wycieków mam pytanie czy da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy jeśli chodzi o pierścienie olejowe , wymiar tłoka jest 67,4mm...
Tak jak w temacie, gdzie dostanę uszczelniacze zaworowe do silnika Kawasaki Fh580v 19km v2? Muszę je wymienić bo silnik dymi na niebiesko i widać że są zużyte. Pozdrawiam.
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam Zrobiłem tak że nie czekałem tylko to rozebrałem ;-) Kiła była w środku. Zawór był ładnie rozklepany od góry, zrobił się na nim ładny grzybek. Musiałem go piłować bo nie przechodził przez prowadnice. Silnik spalał olej i w środku było pełno syfu. Olej brał przez uszczelkę pod głowicą i uszkodzony oring na kanale olejowym. Wymieniłem: -zawór ssący,...
Witam. Mam pytanie czy możliwa jest wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy? (silnik 1.6ECi 8V mitsubishi colt ). Dziękuję i pozdrawiam.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
witam muszę nie długo zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworowych ,jak to uczynić. będę musiał ściągać wałek rozrządu , z jaką siło dokręcić panewki wałka ,20Nm wystarczy ?za każdym razem należy plantować głowicę ? pzdr
To, że da się to zrobić bez ściągania głowicy wiadomo. Pytanie tylko czy w silniku 1.6 16v (gdy ustawi się GMP to 1 i 4 cylinder można robić) jak nie będzie się podawać z kompresora powietrza albo wpychać do cylindra sznurka jak to też piszą na necie, czy zawory nie opadną za nisko. Czy da się zdemontować uszczelniacze w sytuacji gdy tylko zawory podeprą...
Witam zamierzam w moim aucie Audi A4 B5 1.8 20v(ADR) wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy.Czy ktoś z kolegów robił taką operacje.Szczególnie zastanawia mnie jak podeprzeć zawory po zdjęciu zabezpieczenia.Proszę o pomoc.
Witam! W mojej vectrze wczoraj zaczely sie dziac dziwne rzeczy.PO rozgrzaniu silnika z wydechu szedł biały dym doslownie jak z parowozu,za mna nie bylo nic widac.Ze zbiorniczka plynu chlodzacego zaczelo ubywac plynu.Mechanik stwierdził bez zastanowienia,ze to wina uszczelki pod glowica.Dzis po rozebraniu okazalo sie,ze rzeczywiscie uszczelka jest pęknięta.Pytanie...
Witam Serdecznie . Borykam się Audi A3 1.6 SR AKL a dokładnie z takimi problemami jak : - samochód je mi olej dokładnie 4l na jakieś 4 tysiące km - z rury wydechowej gdy dodaje mocno gazu daje lekko czarny dym - wyskakiwała na bardzo ostrym zakręcie pod górkę kontrolka oleju dosłownie na chwilę poczym znikała, lecz po jego dolaniu do prawidłowego stanu...
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Czy przerabial ktoś temat wymiany uszczelniaczy zaworowych w silniku m43tu b19 bez zdejmowania glowicy? Auto troche kopci jakby niebiesko. Chciałbym to zrobić bez zdejmowania glowicy.
Czy ktoś bawił się w wymianę uszczelniaczy zaworowych w tym silniku ?
Witam, poszukuje fachowca do wymiany uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy. Najlepiej w okolicach trójmiasta. Pozdrawiam
Witam. Auto tak jak w temacie. Silnik 899SPI na wtrysku. Niestety pali olej. Około 0,9l/1000km. Kompresja wręcz książkowa. Moc w normie. Kopci na wysokich obrotach oraz z samego rana chwilę po odpaleniu na siwo. Podczas jazdy nie kopci. Gdy postoi 20minut i go odpalę też wyprodukuje małą chmurkę. Diagnoza- Uszczelniacze zaworowe. Chcę je wymienić. Chcę...
Witam mam problem z rozrządem w n43. Mianowicie zdjąłem walki rozrządu żeby wymienić uszczelniacze zaworowe. Z tyłu walków są wypusty na blokadę kwadratowe. Zaznaczyłem która strona mają iść do góry. Wał był zablokowany na kole zamachowym tylko że wtedy prawdopodobnie nie był na suwie pracy tylko wydechowym z tego co widzę po zdjęciach które zrobiłem....
Witam. Na dniach będę wymieniał uszczelniacze zaworowe w 1.9 tdi. Jak Wpuszczacie powietrze do cylindra? Wiadomo, odkręcamy świece, ale czy jest jakaś specjalna końcówka do gwintu od świec, żeby ze sprężarki leciało nieustannie powietrze do cylindra? Dodatkowo chcę obracać wałem, żeby w razie czego zawór oparł się na tłoku. Gdy dam na cylinder ok. 7...
Witam, silnik 1,8t AUQ, auto po kupnie miało wymieniony od razu olej bez sprawdzenia miski, później wyszła nagrzewnica itp ogólnie auto więcej stało jak jeździło ale mniejsza z tym, 3dni temu nadszedł czas na drugą wymianę oleju, auto wcześniej ciągle stało i silnik dziwnie pracował, falowanie itp, błąd sondy ale przed jej wymianą postanowiłem sprawdzić...
Witam. Taki pomysł wpadł mi do głowy. Skoro nawet w starych zagranicznych ciągnikach były stosowane uszczelniacze zaworowe, to czy możliwe byłoby zastosowanie uszczelniaczy zaworowych w głowicy C-330? W związku z tym rodzą się następujące pytania. 1. Czy przy zastosowaniu uszczelniaczy, prowadnice zaworowe muszą być wykonane z innych materiałów? 2....
Witam, przy okazjj wymiany rozrządu i wymiany uszczelnień pod nastawnikami oraz simmeringów wałków myślę nad wymianą uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, chciałbym podeprzeć zawory sprężonym powietrzem ewentualnie zabezpieczyć tłokiem aby nie wpadły. Dylemat jest jak zachować się ze szklankami? Czy wycisnąć z nich olej czy składać jak gdyby...
Dzień dobry. Chcę zamontować uszczelniacze zaworowe do ursusa 2812 czy są ku temu jakieś przeciwskazania czy mogę na spokojnie montować ???
Cześć, mam jedno krótkie pytanko. Mam samochod z 1.8T i założyłem nowy kompletny rozrząd razem z pompą wody jakieś 20k km temu. Samochód pobiera dosyć sporo oleju i wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe. Chciałbym je zmienić i przy okazji wymienić łańcuch oraz napinacz rozrzadu ale musiałbym rozpiąć pasek, zdjąć wałki z głowicy etc. Czy mogę taki...
Witam szanownych kolegów. Zabieram się za wymianę uszczelniaczy zaworowych w swoim Crafterku bez ściągania głowicy. Objawy były takie że na wolnych obrotach wydobywał się niebieski gryzący dymek z rury wydechowej z wielu forów dowiedziałem się ze na 90 % są to uszczelniacze zaworowe (przebieg auta 320 tyś). Zacząłem rozbierać samochód ale jestem w punkcie...
Wczoraj zamontowałem nowy cylinder i tłok bo myślałem że dlatego nie odpalał od 7dni. Iskra jest gaźnik wyczyszczony zawory docierane. Ale nie jestem pewien do uszczelniaczy zaworowych bo chyba nie ciągnie paliwa a jak minimalnie zaciągnie to odpali na 3sekundy i gaśnie ale kopci wtedy na niebiesko. Nawet bak wyjąłem i oczyściłem. I wczoraj po złożeniu...
Witam. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i rozrząd w Bmw e91 318i N46B20B i po odpaleniu silnik drga jak by nie chodził na wszystkie gary. Sprawdziłem na kompie ze jest błąd 2A61 Valvetrinic. Usunąłem stare ustawienia i przeprowadziłem kalibrację na nowo. Komp pokazał ze kalibracja się powiodła i faktycznie jest lepiej ale ma jeszcze delikatne falowanie...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
Mam taki problem z samochodem i nie wiem jaka jest przyczyna. powiedzcie mi co sie moze dziac z samochodem gdy sa złe uszczelniacze zaworowe?
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
Przymierzam się do wymiany uszczelniaczy zaworowych w motocyklu Honda CBX 550F. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zdjęcie głowicy z silnika umieszczonego w ramie. Drugą kwestią jest, czy muszę rozpinać łańcuch rozrządu by wyjąć głowicę. Byłbym wdzięczny za pomoc.
witam wszystkich mam pytanie czy w silniku hondy gx 160 powinny byc szklanki na obu zaworach i podobnie czy na dwoch zaworach powinien byc uszczelniacz zaworowy .Pytam się ponieważ filmy na You Tubie pokazuja różnie a poza tym literatura tez tego nie precyzuje dziękuję za odpowiedz
jeśli przekładasz ze wszystkim to możesz założyć każdy zespół napędowy jaki występował fabrycznie w tej budzie bez większych przeróbek, tylko musisz sobie wypruć wtedy najlepiej z całą wiążką elektryczną (przynajmniej częścią silnikową), komputerem, immobilajzerem ze stacyjki i kluczykiem, najlepiej też z półośkami, linkami gazu i sprzęgłą, wężami,...
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Przyrządem do ściskania sprężyn zaworowych.
Sprawa wygląda w ten sposób że nie bardzo mam możliwość ustawić zawory na ciepłym silniku ponieważ w tej chwili jest zdjęta głowica bo wymieniałem zawór i uszczelniacze. Chciałbym więc ustawić zawory po montażu głowicy a przed uruchomieniem silnika czyli na silniku zimnym. W związku z tym powinienem w jakiś sposób zmienić wartości luzów?
do silników "cd" uszczelniacze z dekla zaworowego nie występują, oddzielnie można je kupić do silników "kd" np do land cruisera kdj120, z tego co pamiętam to pasują zamiennie
Przyczyna jedna. Uszczelka pod głowicą. Ile ma godzin? Podejrzewam uszczelniacze zaworow. I tu pytanie.. Czy da sie je wymienic bez sciagania glowicy? Jak ciekną uszczelniacze to nie ma prowadnic zaworowych trzeba je wymienić bez ściągania głowicy się nie da.
Witam. Chyba się skuszę na wymiane uszczelniaczy zaworowych w moim Pikusiu. Szukam info jaki przyrząd kupic. Generalnie - jest kilka rodzajów od 40 do 150 PLN. Na zdjęciach opcje jakie rozważam. Ja jestem nastawiony na na koło 140 PLN, przyrząd z rączką, obrazek nr 1. Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania głowicy. Auto dymi, kompresja jest, uszczelka...
Mam pytanie odnośnie płyty zaworowej/blaszki zaworowej sprężarki klimatyzacji Sanden SD7H15 S8024. Gdzie można kupić taką blaszkę? Moja sprężarka bardzo dobrze pompowała, ale pękła płyta/blaszka zaworowa i szkoda mi kupować drugiej sprężarki jak wymieniłbym blaszkę i uszczelniacze i byłoby ok. Problem z tym że nigdzie nie mogę znaleźć ofert sprzedaży...
Witam , mam pewien problem z Fordem Probe 1995r , silnik:2,5l, 24 zaworowy . Poszukuje uszczelniaczy zaworów , lecz niestety w żadnym sklepie nie mogę ich dostać . Jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że do tego samochodu pasują uszczelniacze z innego modelu, lecz nie jest pewny w 100 % z jakiego. I tutaj kieruje do was moje pytanie, ma ktoś sprawdzoną...
Witam, W zeszłym roku uratowałem od rozłożenia na części motocykl jak w temacie. Rocznik '86, kompletny, ale po kilkuletnim postoju, ledwie odpalał. Wyczyściłem, wymieniłem uszczelki w zbiorniku paliwa, wszystkie w gaźnikach, sprawdziłem poziomy paliwa, wyregulowałem zawory, wymieniłem świece, olej, filtry, itp., wsio zgodnie z serwisówką. Na liczniku...
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
Ja przy serwisowaniu sprzętu RTV muszę postawić jednoznaczną diagnozę, jak się pomylę, to nie obciążam klienta. Klient płaci wyłącznie za wymianę uszkodzonych elementów. Mechanicy niestety wymieniają na oślep a klient i tak zapłaci. Postawienie diagnozy w silniku różni się troszkę od diagnozy sprzętu rtv.Taka rzeczywistość i w silniku można przypuszczać...
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Witam. cieknie mi olej spod uszczelniacza na wale od strony skrzyni i teraz pytanie co oprócz skrzyni i zamachu muszę jeszcze odkręcić żeby się dostać do uszczelnienia jest to dokładnie wersja silnika 1.6 8 zaworowy przedlift 96 rok
Przeważnie olej uciekał na uszczelniaczach rurek zaworowych tam zawsze najwięcej oleju znikało, ją zawsze dodatkowo uszczelniałem milionem odporny na wysokie temperatury, olej też często uciekał na uszczelnienie wału od strony koła zamachowego.
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
W mtz-cie można spotkać orbitrole nowsze z kompletem zaworów lub stare bez zaworów z dokręconą kostką zaworową. Jeśli kupił orbitrol nowy dedykowany do MTZ-ta powinien komplet zaworów posiadać.
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Z tego co patrzyłem to jest sama uszczelka. Zakładasz bez dodatkowych uszczelniaczy.
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
Nie wiem kto to robił, ale jak wymieniać to wszystkie zawory (zawsze tak robie) i tylko dobre zawory dolotowe i wydechowe. Jak były wymienione prowadnice to powinny byc nowe uszczelniacze. Jeśli chodzi o pierścienie to tylko próba olejowa pokaże jaki jest ich stan (mierzenie ciśnienia sprężania) Wątpie aby przy przeskoczeniu paska na wolnych obrotach...
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie. Przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych....
Sprawdź uszczelniacze. Niech ktoś pogazuje przez 10 sek. i nagle zamknie przepustnicę, drugi niech obserwuje dym. Jeżeli dużo dymu pójdzie po zamknięciu przep. to będzie wina uszczelniaczy zaworowych. Problemy z odpalaniem na gorącym to mi wygląda na inny problem, niezależny od dymienia ale trudno powiedzieć jaki.
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka,...
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu...
Te silniki ogólnie znane są z tego, że żłopią olej. Robi się je raczej kompleksowo, czyli planowanie głowicy, uszczelniacze, prowadnice zaworowe, dotarcie zaworów, nowa uszczelka, nowe śruby. Może masz pokrzywione prowadnice zaworowe, które regularnie uszkadzają uszczelniacze. Pierścienie wykluczyłeś, a skądinąd wiem, że te fabryczne zrobione z takich...
Nie wiem czy mam TDI silnik skrzynia przy nim jest z forda rozrząd na łańcuszku. Co powinienem zrobić żeby olej wrócił do normy żeby było wszystko dobrze? Pewnie teraz wymienić wszystkie uszczelniacze (zaworowe, wałowe itp). "zmieszanego z wodą", trzeba przede wszystkim wykluczyć wszelkie prawdopodobne awarie, jak na przykład uszkodzenie UPG. Są takie...
Witam.Mam problem z toyotą rav4 2.0.i rok 2000 benzyna gaz.Klient przyprowadził na regulacje zaworów a okazało się ze zawór ma upalony ponieważ nie miał dobrych luzów zaworowych. Wyjąłem głowicę, wymieniłem zawór, wymieniłem uszczelniacze zaworowe,oraz wyregulowałem luzy zaworowe. Poskładałem wszystko, rozrząd na znaki firmowe i i uszczelniłem resztę...
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak jak wcześniej napisałem, silnik chodził bajecznie. Nigdy nie było problemów z odpaleniem. Co prawda maluszek nigdy nie widział zimy, ale był mimo wszystko w zimie odpalany (Stał w garażu murowanym nie ogrzewanym) I nigdy nie było problemu. Czy był rozgrzany, czy zamarznięty zawsze odpalał. Teoretycznie nie...
Witam przez około 3 miesiące usterka w moim aucie ustała komputer nadal pokazuję bład na 1 cylindrze ( zwarcie do masy sporadyczne). Zamiana cewek i wymiana świec na niewiele się zdała. Miałem drugą skodę i wymieniłem z niej praktycznie wszystko co się dało odkręcić. Wymiana czujnika pod pedałem sprzęgła koszt na allegro około 15-20zł + przesyłka i...
Od czego zależy zużycie/ubytek oleju? Pierwsza sprawa to należy sprawdzić, czy nie ma ewentualnych wycieków, a najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju patrząc na ziemię pod autem. Znam przypadki, kiedy olej uciekał poprzez nieszczelną rurkę miarki poziomu oleju (w miejscu połaczenia z miską olejową) oraz nieszczelną pompę paliwa (silnik starszego typu,...
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra choć nie wiem czy opłaca się ta zabawa bo zestaw...
Witam! Chciałbym się kolegów poradzić, w sobotę zrobiłem z moim seju uszczelkę pod głowicą z względów wiadomych - białe tumany dymu za autem + autko odmówiło posłuszeństwa na mieście wypluwając całą wodę korkiem i zostawiając mnie na przystanku z otwartą maską. Auto poskładane, dymi dalej... Jak na mój gust to pozostały dwie opcje: uszczelniacze zaworowe...
No uszczelniacze trzonków zaworowych raczej. Albo odma zapchana i ciśnienie w silniku wzrasta wpychajac olej poprzez uszczelniacze. Jak sprawdzić czy to uszczelniacze? Odmy od wału korbowego nie ma w tym silniczku - z pokrywy wałków rozrządu idą dwa wężyki do dolotu.
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym zapachu Wykręć świece i dokładnie je obejrzyj, jeżeli...
Zgadzam się z Kiperem że lepiej już chyba kupić Poloneza bo wczesniej miałem Poloneza i nie maiłem z nim większych problemów nie licząc wiecznie zapiekających się hamulców i ciągłej rdzy więc zachciało mi się kupic coś zagranicznego, a że strasznie podobał mi się Passat B3 kombi a że jakos trafił się doś ładny w dobrej cenie więc sie skusiłem. Wersja...
Kiedyś w necie nie pamiętam gdzie natchnąłem się na coś takiego - jest to cytat. "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można...
"W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki. Niebieski Jeśli z rury wydechowej silnika...
a więc morze to być oznaka kończących sie uszczelniaczy zaworowych.
żeby sprawdzić co jest warty silnik nie odkręca się korka wlewu ale raczej wyciąga bagnet-nie chlapie olej i można zobaczyć jaki gaz się wydostaje- jeżeli jest to znaczne dymienie na niebiesko to znaczy,że silnik ma przedmuchy z cylindrów i bierze olej. Kompresję w tym silniku najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem-wykręca się świece żarowe i podłącza...
Witam. Popełniłeś podstawowy błąd, ponieważ mając zdemontowaną głowicę należało sprawdzić jej stan, a mianowicie przeplanować głowicę sprawdzić stan zaworów jeżeli nie są wypalone bezwzględnie należy je dotrzeć oraz wymienić uszczelniacze trzonów zaworowych.
Tak, masz trochę racji z tym wtłaczaniem oleju do silnika, ale to przez kolektor dolotowy tam się dostaje olej a w żadnym wypadku wydechowym. Olej w kolektorze wydechowym świadczyłby o znacznym zużyciu głowicy, a dokładniej uszczelniaczy zaworowych.
Na początek proponuje zmierzyc kompresję. Jak z odpalaniem na zimnym silniku? Nie koniecznie muszą to byc pierscienie, byc może winą jest uszczelniacz zaworowy.
Dolewając oleju zmniejszasz komorę sprężania i ciśnienie nieco wzrośnie. Jak dla mnie pierwszy pomiar jest przyzwoity i silniki równo pracują chyba. Co do zużycia oleju to w Twoim przypadku sugerował bym wymianę uszczelniaczy zaworowych.
C-360 nie ma uszczelniaczy zaworowych. Pierścienie, lub lejące wtryskiwacze, ewentualnie podparte zawory.
Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę, a dzieje się to zazwyczaj po wyhamowaniu i przejściu...
Też tak miałem.Uszkodzony uszczelniacz zaworowy.
Witam wszystkich w nowym roku. Mam problem następującej treści i piszę tutaj w nadziei, że ktoś się spotkał z czymś podobnym i może udzieli mi jakiejś wskazówki. Otóż miałem ostatnio problemy z silnikiem, przeszedł mały remont, m. in wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Nie było to niezbędne ale zauważyłem że powoli zaczął zjadać olej toteż...
max na jakie obroty wejdzie to 2000 tys. Jak wkręca się na 2 miliony obrotów, to cieszyć się powinieneś. Zapewne rzęzi tylny most. Sprawdź czy jest olej w zwolnicach. Na każdym biegu hałasuje ? Każdy stary traktor kopci, a jak tylko czasami, to masz luksus. Być może pierścienie już zużyte, albo któryś uszczelniacz zaworowy.
Po którym remoncie zaczęło się tak dziać? Czy Tandempompa którą założyłeś była nowa? Sprawdź czy nie wraca z niej "czarna ropa" Oleju nie przybywa? Olej może spalać z turbiny, separatora, tandem pompy i uszczelniaczy zaworowych.
Uszkodzone - sparciałe uszczelniacze trzonków zaworowych. Pewnie kopci na niebiesko jak komin w Nowej Hucie. :cry:
Raczej było tak, że silnik nie osiągał normalnej temperatury pracy. Co do samego dymienia, to wydaje mi się, że problem leży w uszczelniaczach zaworowych.
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane? chyba że uszczelniaczy na głowicy nie dali nowy W tym silniku nigdy nie było żadnych uszczelniaczy zaworowych... Kolega czasami bez filtra powietrza lub bez oleju w nim nie jeździł albo go nie "docierał"?
Uszczelniacz zaworowy.
Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
Pracowałem kiedyś w takiej firmie gdzie jedna Tęga głowa doradziła wymianę na 15w w mażdzie 2,0 v6 po roku dokładnie i trzydziestu paru tysiącach zaczęło coś stukać.Po zdjęciu pokrywy klawiatury wyglądało jakby była założona.Śliczny nagar.15W zabiło taki fajny silnik.Tęgiej głowie powiedziałem że ja na miejscu klienta dałbym mu w pysk i kazał remontować...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
A rano jak go zimnego zapalisz to zadymi na niebiesko?Najtańsza opcja to wymiana uszczelniaczy na trzonkach zaworowych.Może pomóc ale nie musi.