Pewnie, że zakładać. Zgodnie z przepisami każdy produkt musi mieć określoną datę przydatności, nawet jeżeli jest to szklana kulka, która wytrzyma milion lat, to jej data jest określona na max 5 lat.
Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
Założyłem uszczelniacze zaworowe od jakiegoś perkinsa bo luzy na trzonkach były ale jeszcze nie kwalifikowały się do remontu wg zakładu, trochę byłem na zakład zły bo nie wymienili prowadnic a chciałem mieć na tip top. Te uszczelniacze to bardziej zgarniacze ale coś na pewno pomogą. kapturki zmieściły się w sprężyny bez problemu, na prowadnicę trzeba...
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Spróbuj wymienić świecę na nową, jak nie pomoże i po chwili kręcenia będziesz miał ją zalaną (mokrą) to będzie oznaczało że jest problem z gaźnikiem.
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
Źle złożyłeś. To wszystko.
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Nie widzę tam problemu. Nie póki co, ale w ogóle jest to normalne. Nie wiadomo na ile wskaźnik prawdę pokazuje, ale powinien trzymać 90°C w czasie normalnej jazdy, a przy powolnej, miejskiej jeździe nawet 100°C będzie normalne.
Jest możliwe,bez problemu.
Bzdura: Jesli cie dobrze zrozumiałem to silnik dymi tylko po odpaleniu, jak tak to jest normalne. Każdy silnik nawet nowy jak jest zimny to pusci dymka Uszczelniacze do wymiany.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Miałem na myśli uszczelniacze zaworowe, nie te pod wtryski.
Uszczelniacze zaworowe puszczają.
Uszczelniacze uszczelniaczami. Mam podejrzenia graniczące z pwnością, że przyczyna brania oleju leży gdzie indziej.
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
albo odmą pluje, odłącz rurkę odmy od gaźnika i zobacz czy będzie puszczał chmurki czy też nie albo dużo mniej z mojego doświadczenia z briggsami to pierścienie, ale ja mam doświadczenia z dolniakami, jeśli to ohv to chgw może i uszczelniacze zaworowe
Skoro tyle oleju pije to uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dziura w tłoku też niewykluczona.
- pierścienie - panewki - luzy na smarowaniu turbiny - uszkodzenia odmy Zapomniałeś dodać - uszczelniacze zaworowe. Zmieniłbym je w pierwszej kolejności.
Mów za siebie. Ja akurat znam bardzo dobrze PRAWDZIWĄ historię i właśnie dlatego pomogę. https://obrazki.elektroda.pl/7678405300_... Jeżeli tam jest silnik Perkins to przychodzą takie uszczelniacze. Założyć można bez problemów.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Dokładnie to że olej ci pali to nie muszą być pierścienie, ale mogą już być wytarte uszczelniacze zaworowe, jaki ma twój malec przebieg ?
Dla wygody i zysku ASO.
Witam. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i rozrząd w Bmw e91 318i N46B20B i po odpaleniu silnik drga jak by nie chodził na wszystkie gary. Sprawdziłem na kompie ze jest błąd 2A61 Valvetrinic. Usunąłem stare ustawienia i przeprowadziłem kalibrację na nowo. Komp pokazał ze kalibracja się powiodła i faktycznie jest lepiej ale ma jeszcze delikatne falowanie...
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
Zrób taką próbę: zgaś dobrze nagrzany silnik (po dłuższej jeździe) na ok minutę, odpal, jak puści niebieską chmurkę, to uszczelniacze zaworowe, jak nie to raczej pierścienie
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Z tego co widać uszczelniacz zaworowy jest tylko na zaworze ssącym. https://obrazki.elektroda.pl/3959294400_...
Ja znam jeszcze dwa inne,prostsze sposoby. Swoją droga przeczytaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
Czy chodzi Ci o wymianę ich na silniku? bez zdjęcia głowicy? A co bierze olejek? jak tak to uszczelniacze raczej nie pomogą albo turbo albo pierścienie.
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka,...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Daj sobie spokój z odmą. Pomijając absurdalne wyniki pomiaru, samo sprawdzanie sprężania przy poszukiwaniu przyczyn brania oleju jest bez sensu. Albo bierze uszczelniaczami zaworowymi, albo pierścieniami, a nawet jeśli olej leci z odmy, to z powodu przedmuchów na pierścieniach. Na twoim miejscu wymieniłbym uszczelniacze zaworowe.
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Polo z silnikiem 1.2 12V bierze mi bardzo dużo oleju. Po przejechaniu ok 400km musiałem dolać litr. Jezeli nie ma widocznych wycieków to przy takim apetycie na oleum zapewne dymi jak"Batory".Skoro mierzyłeś kompresję i jak twierdzisz jest w normie to pozostają uszczelniacze zaworowe. Dodano po 3 zaczyna dymić na wysokich obrotach, i jak schodzi z obrotów...
Pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? A uszczelniacze zaworowe (zużyte) wpływają na kompresję? 🤔 Czy to pierścienie czy też zawory i tak prawdopodobnie skończy się to rozebraniem silnika.
Nie pamietam jak to jest dokładnie w polo ale sprawdz odme czy nie jest gdzies zatkana oraz czy poziom oleju nie jest za wysoki, jeśli zalewa świece olejem to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie olejowe na tłokach albo jedno i drugie czy awaria powstała nagle czy autko od dawna brało olej i sie tak zachowywało napisz nam.
W swoim golfie z tym samym silnikiem wymieniłem pierścienie na MAHLE 82,5 STD 1,2-1,5-2 do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i koniec z dolewaniem oleju... Polskie Prima tez dobre i sporo tańsze ...
Z samą wymianą uszczelniaczy to dam sobie rade(bez ściągania głowicy).Tylko się zastanawiam czy to aby napewno ich wina(czekam na jakieś sugestie).Jedyny problem widze w zamontowaniu wałków rozrządu,bo są dość długie.Czy jest na to jakiś prosty sposób?
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
Uszczelniacze zaworowe , pierścienie zastane opcji wiele , to że była regenerowana też jej nie wyklucza .
Jeżeli kopci na niebiesko tylko chwilę po odpaleniu to może jest to kwestia zużytych uszczelniaczy zaworowych?
Czyli nic innego nie zostaje jak uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na tłokach. Ewentualnie Forte Valvcliner 😆
cześć moje tico po zerwaniu paska rozrządu okropnie dymi i bierze olej w pierwszej głowicy zostały wymienione pogięte zawory i uszczelniacze lecz nadal dymiło i brało olej teraz została wymieniona głowica i zostały założone nowe uszczelniacze zaworowe i na tej głowicy tez dymi cała reszta silnika jest sprana tylko cały czas jest coś z tymi głowicami...
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra choć nie wiem czy opłaca się ta zabawa bo zestaw...
Silnik wypłukać możesz czystą naftą, większość płukanek ma ja jako bazę z jakimiś dodatkami. Sam ostatnio przy zmianie zostawiłem około litr oleju w silniku, dolałem do stanu oleju opałowego, po tym jazda z 15km zlanie wszystkiego nowy filtr i olej vavoline 5w50 jest ok, ale wiem że uszczelniaczami zaworowymi mi puszcza olej z rana pierwsze odpalenie...
Jak wymienisz świece, wtryski, uszczelniacze zaworowe i pewnie katalizator to efekt będzie już niezauważalny. Także, da się, ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma.
w dieslu między zaworem a tłokiem w gmp masz moze z milimetr luzu. Wał korbowy sobie blokuj czymś na kole zamachowym to się napewno nic nie stanie. A co do luzu to po zdjęciu sprężyny to im mniejszy tym lepszy. Wydaje mi się że jak będzie trzonek góra chodzil na boki z milimetr to już bardzo dużo. Ale to wolałbym żeby jakiś ekspert od głowic się wypowiedział....
C-360 nie ma uszczelniaczy zaworowych. Pierścienie, lub lejące wtryskiwacze, ewentualnie podparte zawory.
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Pierścienie,uszczelniacze zaworowe.
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Objawy wskazują na uszczelniacze zaworowe.
Witam mój Saab 9-3 1.8 122 km prawdopodobnie zaczyna spalać olej, wycieków nie ma żadnych trochę kopci na zimnym ale jak się rozgrzeje to już nie kopci, ostatnio dolałem ponad prawie 0,7l oleju na 1500 km podejrzewam uszczelniacze zaworowe czy mogę mieć rację? i w takim razie ile może wynosić koszt naprawy i wymiany takich uszczelniaczy?
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Chciałbym tym samochodem pojeździć bo zrobiłem w nim na prawdę sporo rzeczy mechanicznych takich jak :wymiana świec ,przewodów zapłonowych, rozrusznika ,paska klinowego ,paska rozrządu z pompą , oczywiście olej termostat jak powyżej wymieniłem wszystkie filtry oraz został cały pomalowany heh zależy mi na tym aucie . Remont silnika mniej więcej jaka...
Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe To obiegowa opinia. W praktyce - skrajnie zużyty silnik. Do wymiany raczej. Mam od nowości golfa z tym silnikiem,przy 280kkm zaczął żreć olej na potęgę-wymiana pierścieni na jednoczęściowe plus oczywiście uszczelniacze zaworowe i panewki(nie miały praktycznie śladów...
Uszczelniacze pomogły
kolego jesli uszczelniacze sa zużyte to przy odpalaniu zobaczysz dym z rury wydechowej , ale jesli jest tak jak napisałes to raczej marne szanse że wymiana ich pomoże twemu silnikowi
Plantować to można skarpę. Uszczelniacze w tym silniku można wymienić bez ściągania głowicy, trzeba sobie zrobić przyrząd ze starej świecy i kawałka rurki stalowej
Skoro masz je wykręcone to zmierz ponownie teraz. Tylko zakres omomierza dobierz (zwykle najmniejszy). Ale tak szczerze, skoro nagrzewają się całe i szybko, to czego od nich oczekujesz? Najczęściej za objawy o których piszesz odpowiadają uszczelniacze zaworowe.
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Trudno ocenić naprawę poprzedniego właściciela. Lub uszczelniacz wypadł teraz(mało ale prawdopodobne). Płukanki silnika to średni pomysł...
Samo sprężone powietrze nie da rady. Ustawiasz tłok w GMP i blokujesz wał i dopiero wtedy pompujesz powietrze. Inaczej sprężone powietrze zepchnie tłok w dół i możesz mieć problem jak zawór wpadnie do cylindra. Inna sprawa taka, że sprężone powietrze utrzyma zawór przy montażu, a przy demontażu może bycym problem - zakleszczone zamki. Wtedy najlepiej...
Ad1. Można, pod warunkiem,że nie zużyty, Ad2. Producent uszczelki oraz autodata zaleca nowe, ale jeżeli trzymają wymiar, to często się zostawia stare, Ad3. Nie trzeba, jeżeli powierzchnia jest prosta i bez wrzerów. Grubszą uszczelke montujemy tylko i wyłącznie w przypadku planowania bloku, Ad4. Będzie działać. Po dotarciu zaworów powymieniaj uszczelniacze...
pomiar kompresji + próba olejowa podczas pomiaru kompresji (prośba poszukaj na google jakiś howto jak to zrobić, bo to proste wręcz prostacie). ZTCP jak kompresja wzrośnie, to do roboty pieścienie, jeśli nie zmieni się, to do roboty uszczelniacze zaworowe. Czasami jest też tak, że pierścienie są już tak zabite, że oleju nad tłokiem jest tyle, że próba...
poogladaj czujnik polozenia przepustnicy taki maly czerwony czesto izolacja odpada i robi sie zwarcie(to ten kod48 wedlug moich danych). 28 to za bogata za uboga mieszanka czasem map sie potrafil zepsut. Pozostale kody sie zgadzaja posprawdzaj 0`C 90000ohm 20`C 38000ohm 40`C 16000ohm 60`C 7800ohm 100`C 2200ohm Te same wartosci dla obu czujnikow. A to...
Tylko już troche znam te silniki i ok, ten jest zaniedbany ale nie mam pewności, że to co kupie bedzie lepsze, chyba a 30% tych silników ma jajowaty środkowy cylinder, sporo widziałem z dosłownie zjedzonymi uszczelniaczami zaworowymi :/
Tutaj w Norge w 2010 roku robiłem dwa takie w jednym poszła uszczelka głowicy ( plan, nowa uszcz. i auto jeżdzi, rozrząd też nowy :) ), w drugim natomiast padły pierścienie i straszne spalanie oleju siln. Po wymianie pierścieni (uszczelniacze zaworowe poszły też nowe) i autko jeżdzi. Klient jeżdzi niewiarygodnie dużo, bo w ciągu pół roku nastukał 33tyś....
Gniazdo lub uszczelniacz zaworowy. Temperatura 102 stopnie to właściwa dla tego silnika. Też mialem podobny problem z mokrą świeca ale na 1 cylindrze. Muszę tam zerknąć czy nadal to występuje. Diagnostyka elm to raczej średni pomysł w autach PSA poszukaj kogoś z lexia 3 i diagboxem daje to możliwość pełnej diagnostyki.
Witam, Wymienione uszczelniacze zaworowe, trzonki oraz przefrezowane gniazda. Pozdrawiam Witam zle zamontowane uszczelniacze zaworowe.
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
tu chodzi tylko i wyłącznie o gumowe przewody paliwowe/uszczelnienia i gumki-uszczelniaczy zaworowych, na które to elementy gumowe nie wiadomo jak wpłynie alkohol w dłuższej perspektywie czasowej
Skoro mechanik nie wie a miało fizyczne dostęp do samochodu to daj po prostu wróżce niech ci wywróży. Bo tu będzie dokładnie tak samo bez widoczności od tak z daleka to można powiedzieć że uszczelniacze zaworowe.
(at)pepe150 w poprzednim berlingo /partnerze rzadko te separatory się psuły . Tam była membrana gumowa. Zwykle lecący olej do dolotu to za duże przedmuchy ze skrzyni korbowej/uszczelniaczy zaworowych, a to równało się koszty i końcówka silnika. Masz inne doświadczenia z tym 1,6 HDI? Twoim zdanienm to nie duże przedmuchy wywalają olej do odmy?
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Katalizatory są prawie że wiecznie. A ty masz zużyte uszczelniacze zaworowe lubi sama głowica z prowadnicami jest zużyta.
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Uszczelniacze zaworowe mogą być do wymiany. Żeby usunąć nagar dolej do paliwa Lucas https://obrazki.elektroda.pl/9317886900_...
to jest silnik bez turbiny..
Uszczelniacze zaworowe praktycznie już nie istnieją. Zrób jeszcze dla pewności próbę olejową.
Jeżeli ma faktycznie 160 tys to same pierścienie niech zostanie jakie są , ale pisze 2 różne rzeczy bo napisałeś pierścienie zaworowe, chyba że chodzi o uszczelniacze zaworowe to wtedy tak, 160tys to przy takich przebiegach zawsze najlepsza opcja jest zrobione glowicy na gotowo, planowanie, jeżeli występują płytki to regulacja luzu zaworowego, wymiana...
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
Witam, problem polega na tym, że gdy odpalam, kopci na niebiesko-biało, ale bez przesady. Jak dam gazu więcej, to dymu jest tyle, jakby papieża wybrali. Po nagrzaniu silnika dym znika. Ściągałem rury od IC i oleju, praktycznie brak, bardzo mało. Odma ma coś do tego? Uszczelniacze zaworowe? Saab 93 1.9 TID 150 KM
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Tak jak pisalem wkurza mnie dudnienie z fitra. Popychacze pójdą z automatu niezależnie od stanu. Do tego uszczelniacze zaworowe. Jak będą duże luzy na prowadnicach to niestety będę zmuszony do zdjęcia glowicy. Nie chcę tego robić po brak jakichkolwiek objawów ubytków płynu i oleju. Szkoda ruszać głowice w aucie 20 letnim z przebiegiem rzeczywistym 380tys...
To co zawsze - turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworowe. W tej kolejności
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu...
Uszczelniacze zaworowe.
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Okopcona świeca druga od lewej sugeruje coś innego... Zrób mu płukankę i zalej cerateka jak nie pomoże to tylko wymiana pierścieni i uszczelniacze zaworowe...
Panowie, a może mój patent? Wykręcasz świecę, dajesz tłoka w dół, przez otwór świecy wnizujesz z półtorej metra naoliwionego sznurka konopnego po czym tłok w górę. Prawda że proste? Tylko koniec sznurka zostawcie na zewnątrz, hihi :):):)
wymiana uszczelniacz zaworowy uszczelniacz zaworowy wymiana mostek zaworowy
amazon assistant wytrzyma kondensator atmega obciążalność portów
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
LG 55EG9A7V - Czarny ekran po włączeniu Naprawa chowanego wyświetlacza LED Cronos Heaters CRP-770 w Głogowie