Automat ciągnie pancerz w poziomie, więc ten pancerz musi skręcać w okolicy nadproża. Jak przedłużysz prowadnice, to pancerz najpierw będzie poruszał się w pionie przez 1m, a dopiero pod sufitem skręci w poziom. Automat go po prostu nie pociągnie. Takie rozwiązania robi się w bramach przemysłowych, ale tam napędzany jest wałek z linkami, a nie bezpośrednio...
Od tego czasu co 3/4 lata jest wymieniany automat z powodu uszkodzenia przeniesienia napędu (stać na to właściciela) Wypadałoby użyć czegoś konkretniejszego niż napęd popluarny (nie napisano jaki) z siłą na styk. Są napędy do bram ponad dwutonowych (np Nice Run, Came BKS) nie kosztujące kroci i dobrze sie prezentujące.
Sprawdź tylko, czy po opuszczeniu brama nie będzie ocierać o szynę napędu również po jej (bramy) nagrzaniu. Co masz na myśli?
Może brama jest tak osadzona, wtedy regulacja nic nie pomoże. Trzeba zmienić położenie prowadnic bramy.
Witajcie. Mam nadzieje ze wybrałem dobry dział;) Mam pewien problem do rozwiązania. A sprawa wyglada następująco; Jest brama ppoż (przesuwana).długość skrzydła 5m.długosc prowadnicy 10m.Prowadnica ma profil C o wymiarach ok.20x20cm. Brama ma byc zainstalowana w chłodni(temp. ok.0 C). A pytanie brzmi: Jak i czym ogrzać prowadnice?Możemy pominąć proces...
Brama segmentowa ma na górze poziome prowadnice, po których przesuwa się brama, gdy ją otwieramy. Tam, w jednej z takich szyn, zamontowałbym na twoim miejscu wyłącznik (czujnik), którego położenie dobrałbyś według potrzeby. Nie ma sensu robić czujników w świetle wjazdu, skoro tam na górze (w szynie) jest to o wiele prostsze. Jeszcze inne rozwiązanie...
Proponuję sprawdzić czy prowadnice są ustawione poziomo oraz przekątne prowadnic bramy bo tutaj może być problem.
Do pierwszej bramy przyspawane prowadnice i w nie wstawiona przedłużka, musi ona być krótsza niż brama podstawowa.
Dwa prowadnice drzwi przesuwnych pod szafką. Do tego siłownik bramy.
Brama segmentowa,napęd to "wiśniowski" integrum (rok montażu 2009), Jeżeli podczas zamykania pomogę odrobinę ręką bramie, to zamknie się bez problemu Robiąc konserwacje w części mechaniczno- elektrycznej mechaniki, zlikwidujesz obciążenia które widzi elektronika, szczegółnie w części segmentowej bramy, prowadnice. Zapewne dotychczas nie było to robione....
Witam W moim przypadku skoczyło się na wymianie całego napędu wraz z prowadnicą. Płaszcz bramy został stary. Uszkodzony sterownik udało mi się nawet sprzedać na olx za grosze DP
Można i to dość prosto, prowadnice bramy przesuwnej i napęd musisz zamocować do muru, a nie jak wszyscy do fundamentu. Mur jest solidny i powinien taką bramę utrzymać. Prowadnicę umieść wyżej, a nie na dole bramy. Myślę, że może to też być typowa brama z "marketu", trzeba ją tylko zamocować do muru a nie do fundamentu - dorobić wsporniki - będzie taniej.
Listwe musisz dobrać po wielkości zęba (module) zębatki - najprawdopodobniej któraś wersja normatywnych listew (jest kilka rozmiarówek) będzie pasować. Na listwie był punkt odniesienia - mały pierścieniowy magnesik zamocowany ok metra od końca listwy od strony przeciwwagi - może go nawet nie zauważyli. A może jest dalej przyczepiony na prowadnicy bramy.......
Brama działa super! Może komuś przyda się wiadomość: wczoraj doszczętnie zasypało prowadnice bramy i do połowy sam silnik. Śnieg był mokry, a więc cięższy i twardszy jak i również lekki mróz chwycił. Brama ruszyła bez problemu.
Silnik na spowolnieniach jest b. słaby. Wystarczy niezmacznie wiekszy opor skrzydła i potrafi się zatrzymać. Jesli w twojej centrali jest możliwośc skrócenia odcinka spowolnień - skróc je do minimum, np 3-5 cm, a jak nie a a ciężko będzie doprowadzić prowadnice bramy do ideału - faktycznie wyłącz. Wymiana kilkuletniego kondensatora nigdy nie zaszkodzi...
Być może skoro zęby zazębiają się z prowadnicą dopiero po otwarciu bramy do połowy jest ona przekrzywiona z powodu uderzenia. Być może jeżeli była uderzona i "szarpnęło bramą" uszkodził się układ. Dodano po 1 Jeżeli elektronika działa, problem może leżeć w silniku.
Zamiast kontaktronu założyłem mikroprzełącznik na szynie gdzie prowadnica bramy jest w stanie zamkniętym więc zaraz po ruszeniu bramy (otwieranie) mikroprzełącznik daje sygnał do Zamela, że brama jest otwarta. Zdjęcie trochę niewyraźne, zapomniałem sam zrobić i poprosiłem o przesłanie. Przykleiłem go klejem na gorąco z pistoletu. Szybkie rozwiązanie,...
Krańcówka!!! Oto słowo wytrych - wielkie dzięki!!! Wiem teraz jak się to ustrojstwo nazywa. Znalazłem kilka interesujących na allegro - przeniosę zasilacz pod bramę i wykorzystam dwie wolne żyły, puszczę kablem 12V, bo się 230V boję. Zresztą podłączę prowadnicę bramy do uziemienia, to różnicówka mnie obroni przed zepsuciem. Ad. Wiercenie: Taaa, podkładałem,...
W tamtym temacie jest rozwiązanie - podpiąć do obu napędów dodatkowe fotki NC działające na otwieraniu (lub na wejście stop) a umieścić je tak, żeby jakiś podłużny element jednej bramy (np prowadnica) zasłaniał fotki podłączone do drugiej bramy i vice versa. Stop - w Came (najpopularniejsza centralka ZBX7) wejście 1 i 2, w FAAC 5 i 7 Fotki na otwieraniu...
Tak różnica powinna dać się na zawisach lub przesunąć trzeba prowadnice do góry. Nie wiem czy jest to warte sporów sadowych ale to twój wybór.
Witam.Jest lepszy i łatwiejszy sposób montażu bramy.Założyć rolki do prowadnicy,następnie ustawić je na ceowniku szer.np. 200mm,oznaczyć otwory,wywiercić dziury pod śruby,włożyć śruby od dołu,przykręcić rolki do ceownika i sprawdzić czy prowadnica przesuwa się swobodnie po rolkach.Wtedy trzeba śruby przyspawać do ceownika od dołu.Do ramion ceownika...
Tylko ta dokładka między górą drzwi a nadprożem musi być sztywna - miejsce w którym będzie przymocowana szyna napędu będzie przenosiło całą siłę od bramy -reszta mocowań napędu ( do sufitu) tylko podtrzymuje prowadnicę z silnikiem we właściwej pozycji.
Przemysłowa prowadnica kabli do ruchomych elementów (taka czołgowa plastikowa gąsienica - kładziesz toto na wierzchu prowadnicy i płaskowniczkiem łączysz z wózkiem).
A zaglądałeś do wewnątrz prowadnicy? Na tych ostatnich 10 cm brama ma zwolnienia, poza tym to jest sam jej koniec gdzie rolki napychają bajzel z całej prowadnicy, więc na tym kawałku będzie miała ciężej.
Jaki był koszt całości sterownika(nie liczac rolek i prowadnic do bramy)?
Czy zamiast dorabiania własnej prowadnicy, nie możemy wykorzystać istniejącej? Na rogach bramy są zamontowane kółka, które poruszają się w prowadnicach, czy mechanizm nie mógłby być zainstalowany tuż obok jednej z tych prowadnic?
Do tych rozwiązań z linku będziesz musiał totalnie przerobić bramę - zauważ że te rosyjskie kombinacje mają prowadnice zarówno w pionie (framuga) jak i w poziomie (pod sufitem) - co totalnie różni się od klasycznego (w tym i twojego) montażu , gdzie pod sufitem jest prowadnica, ale prowadzenie w pionie jest realizowane dźwignią ze sprężynami - i taki...
Czy tzw. krańcówki (magnesy na uchwytach na prowadnicy zębatej bramy) są w prawidłowej pozycji? Mam dokładnie ten sam model napędu, jak pies postanowił z krańcówek zrobić sobie gryzaki, to właśnie coś takiego się działo :D
A sama brama chodzi lekko? Może to kwestia prowadnicy od bramy (za ciasno osadzona lub krzywo).
Po braku luzu między zębatką napędu a listwą zębatą. Zasadniczo regulacja pionu bramy przy górnej prowadnicy nie powinna wpływać na dolne elementy ale może brama nieco inaczej się ustawiła na rolkach i zmieniła odległość między listwą zębatą a zębatką. Wibracje mogły powstać m.in. z braku tego luzu - zębatka silnika zaczyna podnosić bramę, rolki nie...
Witam. Mam napęd Hato 200 i problem polega na tym, że podczas otwierania/zamykania łańcuch robi się jak na zdjęciu. Brama nie ma siły się cała zamknąć do końca. Coś strzela. Jak naciągnę łańcuch, to w ogóle nie ma siły podnieść. https://obrazki.elektroda.pl/6695115600_... https://obrazki.elektroda.pl/5382493300_...
Jeśli to napęd 740 (nie 741) to proponowałbym się najpierw przyjrzeć się płynności ruchu bramy w prowadnicy i siły ustawionej na siłowniku. Częste felery - zacinanie się starych wózków pod koniec otwierania i zamykania lub przystawanie skrzydła przy najeździe na spocznik na zamknięciu (jeśli taki jest).
Kolego , jeżeli ci napęd działa do pewnego momentu i potem cofa to sprawdź jak brama chodzi bez napędu, może trzeba coś(rolki, sprężyny) wyregulować bo wychodzi na to że zadziałał amperomierz, potem ponownie zaprogramuj drogę i zrób biegi referencyjne dotyczące siły. ewentualnie sprawdź czy jak pomożesz bramie ręką to dojedzie doi końca, jeżeli tak...
Smarujesz prowadnicę bramy czy siłownika? - jeśli bramy to sprawdzi się dowolny smar półstały w sprayu (np. Wurth biały półstały albo polski litowy), dobra też będzie wazelina w sprayu (jest taka). WD 40 w końcu ścieknie, odparuje i sprawa się powtórzy. Właściwie jeśli rolki są plastikowe to wszystko powinno chodzić bez smarowania - no chyba że w twojej...
Opory drzwi na prowadnicach?
Właśnie do regulacji czułości antyzgniecenia. Sprawdź w róznych pozycjach - może na prowadnicy pojawił się opór i centrala traktuje go jako przeszkodę... (ale lepiej by było sprawdzić prowadnice).
A kontaktron z magnesem założony prawidłowo na prowadnicy napędu bramy. https://obrazki.elektroda.pl/3002858100_... Na obrazku masz schemat podłączenia prawidłowy. A przewody sterujące brama podpinasz pod kostkę wejście P.P. w Nice Spin. Dodano po 1 A jak podpisałeś pod Prawy stop i lewy styk p.p. to gratulacje . Bo to - i + czyli zwarcie.
Co znaczy "na zewnątrz"? Jest od tak przyklejony na słupku? Taśma jest do stosowania na zewnątrz, czyli silniejsza i odporniejsza na warunki atmosferyczne. Tak, przykleiłem go w środku słupka i ciężko go było potem późnego wieczora oderwać. Potem skrobałem resztki gumy i odesłałem do sprzedawcy. Czekam na drugi. Oczywiście, że dużym problemem jest...
To może wkręt niedokręcony szoruje o prowadnicę?
Witam, Napęd zacina się w podobnym miejscu, aczkolwiek nie identycznym i przestaje reagować na polecenia ze skrzynki czy też pilota, po rozłączeniu i ręcznym powrocie do dolnego położenia zaczyna ponownie pracować. Wyczyściłem płytkę, rolki prowadnic bramy oraz nasmarowałem, jednak problem występuje identycznie z bramą czy też przejazdem na pusto. Ręcznie...
Jak mierzyłeś to napięcie między którymi przewodami?, kondensator w zasadzie podmiana co z tego że na mierniku ma te -5%, pod obciążeniem będzie już miał -20%, a to skutecznie zmniejszy siłę napędu. Brama przesuwana powoli daje się gładko zamykać?. Bardzo często jeździłem do bram w których roczny lub dwuletni silnik "niedomagał". Brama szarpnięta idzie...
Witam Mam problem z bramą garażową który polega na tym, że podczas otwierania brama zatrzymuje się w losowo wybranym miejscu. Niestety brama jest już po gwarancji na której praktycznie była nieużywana (budowa), pod koniec okresu powyższy problem się pojawił więc wezwałem serwis, Panowie przyjechali poruszali coś tam pogrzebali w napędzie posmarowali...
Sprawdziłem przewód miernikiem i jest ok. W jakiej pozycji bramy sprawdzałeś? Wygląda na to, że przewód ma przerwę po całkowitym rozciągnięciu w prowadnicy. Możesz sprawdzić ruszając przewodem wzdłuż prowadnicy w jednym i w drugim kierunku ściskając i rozciągając go nieco jednocześnie próbując uruchomić bramę pilotem.
Czy 5 cm opadnięcia to dużo przy takiej bramie ? pewnie to normalne, bo jak wspomniałem rolki w prowadnicy nie są "na styk". więc brama po przekroczeniu połowy długości w miejscu wózków, musi trochę opaść. U mnie ten rozstaw w osi wózków to 180 cm, przy podobnej długości bramy -całość 7,5m.
Wyczyść prowadnicę i rolki. Takie zachowanie sugeruję opór bramy przy zamykaniu, czyli wykrycie przeszkody/opór i dlatego cofa się o kilkanaście centymetrów. Sprawdź też jaka jest ustawiona siła pracy bramy, jak do tej pory było dobrze to raczej brud na prowadnicach tak może powodować, ale może trzeba zmienić ustawienie.
Witam. Proszę o pomoc (jakiś schemat, gotowe urządzenie do kupienia) w skonstruowaniu prostej sygnalizacji dźwiękowej otwarcia drzwi (a konkretnie bramy garażowej). Mam już diodkę dwukolorową LED, która za pomocą zainstalowanych na skraju prowadnicy bramy mikroprzełączników pokazuje czy brama jest otwarta (na czerwono), czy zamknięta (na zielono). Niestety...
Podpiąłem wczoraj ta wtyczkę od silnika odwrotnie, nic to nie dało. Odkręciłem prowadnice od bramy bo na otwartej bramie gdy centralka buczy, napęd jest tak uciagniety że nie idzie go rozryglowac. Gdy to zrobiłem udało się rozsprzeglic bramę, zauważyłem że tam się cuda działy bo zębatka nie trafia idealnie w zeby grzebienia od prowadnicy. Wygląda to...
Pasek przy dużych bramach to może byc problem. Łańcuch jest znacznie pewniejszy, choć czasem hałaśliwy. Z niedrogich i mocnych polecam KEY Viper 1200. Do cięższej bramy raczej prowadnica w całości .
Witam. W starszych tramwajach i w autobusach były rozwiązania z łamanymi drzwiami na jednym siłowniku, wymagały jednak górnej prowadnicy. Pozdrawiam.
Działa na filmie, bo nowe i pewnie aluminiowa brama. Pogadamy po pierwszej zimie, i śniegu z zawartością soli. Realnie radze zamontować normalna bramę z rolkami i prowadnicą z np katownika zamontowanego ramionami w dół na solidnym profilu 40x60 w podłożu. Do tego pod kątownik wciagamy przewód grzejny , włączany na kilka minut za każdym cyklem bramy...
Niektóre centralki mają funkcję startu przy maksymalnej sile - twoja niestety nie. Możesz spróbować zwiększyć siłę na otwieraniu na czas zimy. Nawet ustawienie jej na maksa nie uszkodzi siłownika. Unikaj tylko sytuacji pracy silnika na blokadzie - tzn brama jest tak przyłapana że napęd jej nie daje rady zerwać - Wtedy silnik się mocno grzeje (nawet...
Może być, że jedno z łożysk w którymś wózku siedzi, przy otwieraniu wszystko jest ok, a przy zamykaniu (i napotkaniu nawet minimalnego skrzywiena prowadnicy) łapie przekos i się przycina. Ale skontrolowanie łożysk wymaga zdjęcia bramy z wózków czyli kawał roboty. PS. jeśli się da, opuść napęd na śrubach (albo go chwilowo odsuń od listwy zębatej) i pociągaj...
co do obciązen to wiadomo ,ze mogą być większe, ogólnie zależy to od wielu czynników ,a co do uszczelnienia i rdzy na rurze, to nie ma z tym problemu.Problem w tym, ile ktoś chce przeznaczyć na swoje cudo.Jak chcesz zobaczyc moje ,cofnij się o dwie strony na forum , tam są zdjęcia mojego silownika i szkice, ja mam tloczysko z nierdzewki tak ze napewno...
Nie powonien też trzec od środka o dolną część prowadnicy a spróbuj go też ustawić tak aby nie wpadał w rezonans (często zdarza sie że łańcuch mimo prawidłowego napreżenia telepie się tłukąc na zmianę o gore i dół prowadnicy. Wystarczy mała zmiana naciągu aby przestał.)
Po naprawie (przeważnie mechanicznej), przed powtórnym montażem u klienta zawsze sprawdzam na testowej przesuwnej ( 150-600 kg) własnej roboty, albo na swojej własnej bramie rozwiernej z kilkunastoma uchwytami montażowymi. I tu jest pytanie: jak zrobić hamownię do bram garażowych? I to nie z napędem osiowym bo to łatwe, tylko tych z prowadnicą.
Poszukałem trochę i nie ma wózków dostępnych do tej bramy. Są dostępne na okrągłą prowadnicę. Może dopasować od innej bramy ? https://www.google.com/search?q=W%C3%B3z...
Witam,kilka lat temu kupiłem brame hormann promatic.niestety ostatnio uszkodziłem peowadnice samochodem.wyprostowałem ją ale brama wyczuwa minimalny opór pracy gdy rolka dochodzi do lekko skręconej prowadnicy i brama odbija zpowrotem. Jak zaprogramować od nowa brame.dokładnie obciążenie na jakim ma pracować.regulacja którą się kręci w środku nic nie...
Witam Uszkodziły się sanki prowadnicy jak na zdjęciu do siłownika bramy dwuskrzydłowej serii otio mik 400. Sanki pracują ze śruba trapezową. Szukałem w necie nie znalazłem. Może wiecie gdzie można kupić?
jeśli siła ciągu jest na 50 ustawiona proponuję skupic uwagę na funkcji encodera EC i ustawi na NO oraz funkcji hamowania BR = 00 powinno pomóc pod warunkiem że pod prowadnicą dolną bramy nie wytworzyła się bryła lodu lub zbitego śniegu które ograniczają lub hamują naturalnie bramę ( sprawdź przesuw bramy ręcznie czy niema jakiegoś zacięcia )
Może prowadnice są przygięte .
Ale tu musi działać metoda zachowania pędu, dlatego właśnie myślałem o takich elementach. Do tego zębatka i prowadnica od bram wjazdowych :)
Kilka razy naprawiałem zerwany pasek w napędach Somfy i jeszcze nigdy nie kupowałem nowego. Paski zawsze zrywały się właśnie na łączniku. Trzeba zdemontować napęd, odłączyć napęd od prowadnicy, rozkręcić łącznik, obciąć rozwalony pasek szlifierką (jest zbrojony stalową linką), skrócić prowadnicę napędu o ok 2-3cm od strony bramy, zmontować wszystko...
Witam. Chce zrobic brame suwana w swietle 280cm Pytanie czy ogon 120cm wystarczy? Brama wysokosci 180cm ramka wypelniona panelem ogrodzeniowym. Mysle ja pospawac z ksztaltownika 50x50x3 a prowadnice dac 70x70. Co o tym myslicie?
Dotychczas ( 15 lat pracowała prawidłowo). No to chyba czas najwyższy na serwis i porządną konserwację. Wrażenie że rolka od górnego segmentu nie chce wejść w zakręt na prowadnicy. My tego nie widzimy, jeśli rolka dociska w jedną stronę to wyreguluj tak aby pracowała lekko w prowadnicy.
1. Podaj wymiary wszystkich skrzydeł 2. Brama otwiera się na zewnątrz. Czy po otwarciu elementy montażowe/siłowniki mogą być widoczne i nieco zawężać szerokość? 3. Czy nad skrzydłami w garażu jest wolna przestrzeń? Jak duża? 4. Czy nie można zastosować rolek na skrzydłach i prowadnic nad skrzydłami bramy w garażu?
Napęd podczas ustawiania położeń krańcowych wykrywa (przynajmniej powinien) opór skrzydła na otwarciu i zamknięciu. Za opór na zamknięciu służy dociśnięcie skrzydła do progu, odbojnik na otwarciu montowany do szyny jest potrzebny, bo zdarza się, że szyna napędu jest krótsza niż prowadnice drzwi i napęd ciągnie wózek, aż ten wlezie do środka i oprze...
Witam. Dostałem zlecenie na założenie napędu do bramy uchylnej jednoczęsciowej wymiar 250x250. Niby wszystko ładnie pięknie zero komplikacji a jednak ze względu na to ze garaż jest bardzo niski, a strop betonowy, drzwi uchylając się pozostawiają w momencie otwierania praktycznie brak miejsca na przykręcenie prowadnicy paskowej. I tutaj wpadłem na pomysł...
Dziękuję za pomoc. Ostatecznie kupiłem bramę firmy Wiśniowski. Skróciłem ją ok 80cm z szerokości i 10 cm z wysokości (brama + prowadnice). Wyregulowałem sprężyny. Zamontowałem napęd. Wszystko działa. Temat nie jest łatwy, ale do ogarnięcia. Wbrew sceptykom "nie da się" - odpowiadam: DA SIĘ. Nie potrzebowałem żadnych dodatkowych elementów, części. Wszystko...
Wyglada na to, że silnik nie może załapać. Czy nic nie blokuje prowadnicy lub mechanizmu?
Najprostsze rozwiązanie to brama przesuwna. Na YT znajdziesz sporo filmów, jak powinna być wykonana i zamontowana taka brama. Cały myk polega na tym, że prowadnica takiej bramy musi być zamontowana równolegle do płaszczyzny pochyłości. Kolejna metoda to brama łamana, ale takie rozwiązanie to na stosunkowo niewielkich pochyłościach. Następnie skrzydło...
Nie tam nie ma wpływu.U mnie sąsiad ma bramę z napędem Novoferm gdzie silnik jest całkowicie na boku przy prowadnicy.
No niby zgodziłbym się ale na manuału brama na prowadnicach chodzi płynnie. Wpadłem na pomysł by rozsprzeglic centralkę i spróbowac na samym łańcuchu bez wpiętej bramy zaprogramować centralkę. Nic to nie dało, ten czarny klips co jest na łańcuchu przesuwa się wtedy tak samo jak z bramą czyli koło 30cm no może pół metra w dwie strony i tyle. Myslałem...
A naped do bramy segmentowej z prowadnica i dwoma cięgnami po jednym na skrzydło (odpowiednio dobrana ich długość).?
Co sadzicie o sterownikach bezprzewodowych do bram które są na allegro po 140 zł?? zależało by mi na sterowaniu 3 kanałami - brama wjazdowa oraz 2 bramy garażowe. sterowanie elektryczno-mechaniczne nie gra tu roli , bo to jest banalna sprawa:) więc wracając do mego pytania... na allegro można dostać sterowniki do sterowania na pilot 2 kanałowe. Załóżmy...
Witam. W mojej bramie rolowanej oznacza to tak: E360 - zadziałanie wewnętrznej listwy bezpieczeństwa - ta w prowadnicy lewej; E105 - impuls sterowniczy STOP; I185 - naciśnij STOP; F060 - pojawia się, gdy podczas ruchu bramy, ktoś w nią wjedzie; F060>I185>STOP.
A jaki ma być zakres ruchu, dokładność zatrzymania, ilość pozycji zatrzymania? Może da się to zrobić na zwykłym motoreduktorze, łańcuchu i czujnikach wykrywających pozycje zatrzymania no i jakiejś prowadnicy np. od bramy czy coś podobnego? Ciężkie jest to co ma się przesuwać?
na dobry początek sprawdż bramę z odblokowanym napędem [tak jakby nie było prądu].mogą być jakieś opory na prowadnicach rolek.
Jest to brama panelowa która na każdy panel ma parę kółek które jada po prowadnicach. I gdy brama jest zamknięta to ma 5 punktów oparcia na stronę. Sory mój błąd zapomniałem że to jest panelowa, pomyliłem z taką w całości ;)
Jeśli ciężka brama radze dać stalowa 8-10mm ale wymaga spawania . Nylonowa mocowana jest na wkręty samowiercące, ale wymaga dodatkowego profilu nad prowadnica i to dłuższego niż światło bramy
dokładnie nie mierzyłem czasu ale ok 10s długość bramy 4m w świetle a cała prowadnica 6m. Z tego co widziałem oryginalne napędy to mój jest błyskawica w otwieraniu.
W poprzedniej pracy montowałem napędy do bram ale nie pamiętam żeby w której koliwek był spadek raczej poziom , czasami prowadnice były jeszcze w środku usztywnione a jak u ciebie pracują łożyska w tych prowadnicach może w prowadnicy masz jakieś śmieci przez co łożyska mają ciężej pracować .
Po uruchomieniu napęd nie rozpoczął samo nauki. Wykonał ruch w kierunku zamykania (zaczep na pasku zębatym odjechał od uchwytu bramy aż do końca prowadnicy). Nie reaguje na sygnały z pilota. Nie reaguje na sygnały ze sterownika. Sterownik prawidłowo resetuje się (żarówka mruga). Proszę o pomoc.
Okazuje się że jak zwykle w życiu problem nie miał jednej przyczyny: a. opór toczenia bramy wzrósł na skutek zanieczyszczeń, pyłów w prowadnicy b. części mechaniczne w silniku uległy degradacji Po wyczyszczeni prowadnicy i wymianie tulei wałka oraz regulacji mechanicznej części napędu przez serwis brama ponownie dobrze funkcjonuje. Uwaga dla majsterkowiczów...
Nie napisałeś czy to brama przesuwna, czy rozwierna. Na początek przyjrzałbym się zanieczyszczeniom błoto,liście ewentualnie zaschnięty smar w prowadnicach. zużycie mechaniczne rolek lub zatarcie zawiasu w przypadku gdy masz bramę rozwierną. Może deformacja w poprzez uderzenie. Rozłącz napęd i ręcznie sprawdź czy skrzydło w obydwie strony przesuwa się...
Możesz posadowić napęd gdzie chcesz aby tylko listwa zębata miała sztywne mocowanie na głównej prowadnicy a i główna prowadnica była jeszcze usztywniona konstrukcją wsporczą bramy (np na samym końcu trójkąta przeciwwagi może się już nieco wichrować - a już na pewno nie stawiaj napędu za drugą rolką i końcem prowadnicy wystawiając listwę poza prowadnicę...
Skoro zachacza to pewnie nadal prowadnica za nisko. Pokaż jakieś zdjęcia.
Sprawdź dogięcie metalowej blaszki (krańcówka na otwarciu) przymocowanej do listwy zębatej ona może być powodem, że napęd nie zostaje wyłączony. Poza tym konstrukcja bramy nie powinna dopuszczać do zjechania listwy zębatej z kółka zębatego przy rozpędzonej bramie i nie zadziałaniu wyłącznika krańcowego może doprowadzić to do zjechania bramy z rolki...
Jeśli pilot działa i jest komunikacja z płytą to obstawiam problem z krańcówkami. Krańcówka zamykania może być zwarta. Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane bo w instrukcji za dużo informacji nie widzę. Sprawdź przekaźniki czy któryś nie ma sklejonego styku. Jeśli styk od krańcówki zamykania będzie sklejony to brama myśli, że jest ciągle otwarta....
Witam. Ja bym sprawdził czy gdzieś prowadnica nie jest zakrzywiona i dlatego ją tak buja. Jeżeli w bramie sa łożyska sprawdził bym tez je czy przypadkiem się nie zatarły.Ogólnie posprawdzać czy brama jest prosta.
Może wyprowadzenie 3. ma kiepskie połaczenie z uzwojeniem. Podłącz pod 1.-3. żarówkę 12 V i wtedy zmierz napięcie. Zresztą będzie widać czy żarówka świeci. Jak nie to zly styk wyprowadzenia z uzwojeniem. Podłaczyłem żarówkę 12V 20W pomiędzy zaciski 1 i 3. Ładnie świeciła a napięcie spadło na 9,8V pomiędzy zaciskami. Coś jeszcze mogę sprawdzić samodzielnie?...
Ja widzę kilka rozwiazań: -montaż siłownika z łamanymi ramionami na zewnątrz ogrodzenia -montaż siłownika podziemnego, ale na górze bramy, nad górną krawędzią bramy, -dorobienie prowadnicy na bocznej ścianie z wózkiem w środku, który jest połaczony cięgnem ze skrzydłem bramy. Wózek napędzany byłby wtedy dowolnym siłownikiwm liniowym (ruch siłownika...
Można samemu coś wymyślić lub kopić "gotowca" na popularnych portalach internetowych. Ja u siebie zrobiłem rozwiązanie zaprezentowane na tym filmie --> https://www.youtube.com/watch?v=ZLHKYeoC... . A jak nie to blokadę odbezpieczasz i pozostaje tylko zabezpieczenie jakim jest opór silnika / prowadnicy.
zg z instrukcją po naciśnięciu przycisku na urządzeniu ( autu detec) napęd rusza i przesuwa się aż do odboju na końcu listwy prowadzącej gdzie się zatrzymuje następnie automatycznie zaczyna się zamykać (droga powrotna) ale nie zatrzymuje się w miejscu gdzie startował tylko chce dalej zamykać aż słuchać trzaski gdy element ciągnący wchodzi na koło zębate...
Wyłączyć nie ale zmniejszyć czułość - tak: patrz instrukcja ( https://www.nice.pl/resources/pliki/Inst... ) rozdział 10 (zmiana nastaw) i tabela 3 (dostępne wartości nastaw - pozycja : CZUŁOŚĆ automatyki NA WYKRYCIE PRZESZKÓD). Reakcja napędu nie bez powodu - przydałoby się dokładnie w trefnym miejscu obejrzeć prowadnicę i rolki...
pęknięte jest koło zębate. Łoł, aż dziwne że jeszcze działało, kręciło się. Wymienia się to koło? Wymienia się silnik? Jak już to silnik, koło raczej odpada. Jest jeszcze opcja zlecenia jakiemuś tokarzowi wykonanie takiej zębatki, np. z mosiądzu, kwestia wytoczenia i wyfrezowania zębów. Tak też może być, lecz będzie to bardzo trudne.
Absolutnie nie można tego robić siłowo, szczególnie tak jak pokazałeś to w tym filmiku. Zauważ, że cytuje "Musiałem odkręcić śruby od kotwiczenia i pojawił się lekki problem z jedną bramą." Czyli wystarczy tylko górne prowadnice lub w tym miejscu kotwiczenia odpowiednio wyregulować, obserwując jak skrzydło bramy zmienia swoje położenie w stosunku do...
W takim razie jesli możesz to wyslij mi na e-mail ten rysunek-bedę wdzięczny.Zapomniałem dodać ,iż nie ma tam linki lecz łąńcuch w prowadnicy ciągnie drzwi.
Witam. Przepraszam, że odzywam się dopiero teraz ale miałem masę "bieganiny" związanej z komisją lekarską, lekarzami i zabiegami. A dodatkowo wpadłem na ten sam pomysł i realizowałem go. Zastosowałem gniazdo bezprzewodowe i pilota do niego. Pilota zamocowałem przy prowadnicy bramy i zastosowałem 2 krańcówki, jedną przy samej podłodze a drugą kilka centymetrów...
Są prowadnice teleskopowe - w całości mieszczące się pod bramą. W wolnej chwili poszukam.
Co sadzicie o sterownikach bezprzewodowych do bram które są na allegro po 140 zł?? zależało by mi na sterowaniu 3 kanałami - brama wjazdowa oraz 2 bramy garażowe. sterowanie elektryczno-mechaniczne nie gra tu roli , bo to jest banalna sprawa:) więc wracając do mego pytania... na allegro można dostać sterowniki do sterowania na pilot 2 kanałowe. Załóżmy...
prowadnice hamulcowe prowadnice smarowanie prowadnice kulkowe
naprawa krzyżaka pralki pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot regulacja położenie śruba
suszarka edc77570w suszarka edc77570w
Nissan Primera P12 – różnice głośników przednich i tylnych, rozmiar, adaptery, audio Citroën Xsara 2.0 HDi 90KM 2001 – lokalizacja czujnika wentylatora chłodnicy