To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
To, że tarcze na fotografiach wyglądają ciut kiepsko to fakt i z nim dyskusji nie ma. Diagnosta puścił auto bo do jazdy się nadawało. Hamowało i grubość tarcz to nie żyletki. Autor nie zgłaszał problemów innych niż wizualne. Żadnego tarcia, pisków, oznak nieprawidłowo działających hamulców. Do wymiany tarcz należałoby się w przyszłości przygotować,...
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Witam , mam pytanie odnośnie przednich prowadnic hamulcowych w audi a3 8p chcę wyczyścić i przesmarować je w swoim aucie bo zauważyłem , że nierówno zużywają mi się klocki hamulcowe . Tylko przeglądając różne fora , jedni piszą , że trzeba je smarować a drudzy ,że nie . Ja w swoim samochodzie mam takie systemy jak ABS , ESP i ASR i nie wiem czy smar...
Jak prowadnice ciężko chodzą w jarzmie hamulcowym to musisz zobaczyć klocki hamulcowe , ponieważ jak robisz dużo km to pewnie ci się szybko zużyją ..
Dziwny ten przypadek Płyn idzie od zbiorniczka do pompki i abs-u ( jeśli masz ). 1. Po drodze może być uszkodzony przewód tuż przed zaciskami. 2. Kolejne co powinieneś sprawdzić to może nie pozorne ale takie małe coś kalamitka ( jak nie jest dobrze dokręcona to puszcza i wtedy płyn się wydostaje a powietrze dostaje). 3. Prowadnice po których poruszają...
wyczyść prowadnice zacisków hamulcowych , klocki hamulcowe mają być lużne w zaciskach, myśle że tu jest problem
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Chyba nie ma samochodu w którym przy obecnych warunkach tarcze hamulcowe nie nagrzały się. Pytanie o jakiej temperaturze mowa oraz przy jakich warunkach jazdy. Po godzinnej jeździe raczej ciężko utrzymać palce na tarczy a to oznacza temperatury powyżej 50 st C. I...
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/8545847500_1... Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać. http://obrazki.elektroda.pl/4330785600_1...
pytaj w dobrym sklepie, w zestawach naprawczych są wszystkie wymienne i zużywające się części.
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Witam mam problem z tylnymi zaciskami hamulcowymi w Opolu Merivie 1,6 benzyna Z początku myślałem że to siłowniki, ale okazało się że to nie one. Problemem okazały się prowadnice zacisku, które po odkręceniu działają dobrze, bez żadnych oporów, a po dokręceniu na siłę praktycznie przestają się ruszać. Szukam porady co może być powodem takiego problemu?...
Czy ja nie napisałem w drugim wpisie : zrobiłem test wykonawczy odchyłek nie ma . I to badanie mnie nie przerasta , spoko.. Jednak działanie abs- na jedno koło przez około kilku sekund ,nie łatwo wychwycić , Zjawisko jednego dnia na 400 km pojawiło się raz , a dzisiaj na 5 km pojawiło się trzy razy. Co jeździł byś non-stop ze skanerem podłączonym ?...
sprawdź czy klocki maja blaszki lub sprężynki. albo prowadnice zacisku hamulcowego
Klocki powinny wchodzić w swoje miejsce swobodnie i nie na wcisk. Metalowe elementy klocka są produkowane na sztancy więc jak z wciskiem wchodzą w prowadnice zacisku należałoby je w miejscu styku z prowadnicami nieco potraktować pilniczkiem.
jeden zestaw zawiera małe czarne głowiczki 7 sztuk, które jak mniemam każda odpowiada danej średnicy rurki (zaznaczone na czerwono) drugi zestaw na tylko 4 stożki, widać że one się stopniują, więc są uniwersalne, po kilka średnic na dany stożek? ale koniec końców jedne i drugie dają ten sam efekt? oraz jaka jest różnica w tym imedełku, same jego uchwyty...
Masz zużyte prowadnice aparatu hamulcowego, aparat ukosuje się i stąd nierówna chłonność układu. Min. prowadnice z osłonami do wymiany, są dostępne zamienniki. Niestety czasami to nie pomaga i aparat wymaga tulejowania. Zakładam oczywiście że klocki w jarzmach poruszają się bez zacięć.
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
witam rozbierz przede wszystkim zaciski hamulcowe sprawdzić trzeba prowadnice i uszczelnienie tłoczka w zacisku (może być popękane i bród dostał sie do środka) jaki to golf? podaj rok, silnik sprawdzę jakie ma zaciski i powiem jak je rozebrać i doprowadzić do ładu obejrzyj klocki i zmierz również grubość tarcz, może wymagają już wymiany pozdro T
...męczę się właśnie nad umocowaniem osi do śrub pociągowych. .... :-) a co tu się męczyć - w małej maszynce zbrojone wężyki hamulcowe sprawują się naprawdę SUPER Te prowadnice szufladowe są moim zdaniem po prostu "miękkie" , ale jak obrabiany materiał nie będzie twardy to OK :-) /sp3swj
Wspomnieć by trzeba jeszcze, że same klocki hamulcowe też muszą przesuwać się lużno w jarzmie. Oczyścić prowadnice (miejsce stykania się klocka z jarzmem) z rdzy i nasmarować specjalną pastą/smarem.
Napiszę wszystko od początku jak przebiegała ta historia. Jakiś czas temu podczas hamowania zaczęły pojawiać sie to pulsacyjne drgania, nie nastąpiło to od razu ale nasilało się. Mechanik stwierdził że to wina tarcz i że trzeba je wymienić. Tak też zrobiłem i od razu zmieniłem klocki mimo iż stare były jeszcze dobre. na początku wszystko było ok. Jednak...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
Kolego Passat 2002 twój passat to model 3B6 a nie 3BG. Kolego Motomrowka passat 3B6 to nie passat B3 czytaj dokładnie i nie pisz bzdur. Klocki do tego modelu w zależności od wersji i firmy kosztują od 100 do 300 zł. Wymiana najlepiej w warsztacie po sprzwdzeniu tarcz i zacisków. Zgadzam się z Kolegą - prowadnice zacisków potrafią zamarznąć :), a ludziska...
Ni słuchaj bajek o jakimś wjeżdżaniu w kałużę. Hamulce muszą hamować dobrze w każdych warunkach pogodowych i koniec. Jest prawdą natomiast, że materiał użyty do produkcji tarcz i klocków jest coraz gorszy, bo wszystko opanowała chińszczyzna. Jednak też nie do końca można zwalić na to. Jeśli skupiasz się na hamulcach przednich, a tylne zostawiasz nienaruszone...
Dla wprawionego mechanika to nie jest problem taka wymiana , uzupełnij swój profil to może w twojej okolicy jest jakiś kolega z forum i ci pomoże / oczywiście odpłatnie z rabacikiem / Polecam warsztat bo jak tego nie robiłeś to się nie zabieraj ….ale pytasz to ci odpowiadamy Z przodu zdemontować zacisk , zdemontować klocki , wcisnąć tłoczek wyczyścić...
Pomysł dobry :-) ale.. 1 pewne zasady są generalne do każdej maszyny :idea: 2 trzeba okreslić założenia - jaka to ma być maszyna - do czego. :!: Przykład . Krańcówki powinny generalnie być... ale w takiej "słabej" maszynce jak moja są całkiem zbędne - jak dojedzie do końca po prostu sie zatrzyma i silniki popiszczą tylko ;-) Niestety nie ma na to przepisu...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Wyrobione prowadnice aparatów hamulcowych i jarzma.
Witam. Mam problem z Corsa gdyż blokują mi się przednie koła, przejade kilka kilometrów zostawię auto na chwilę odpalam chce jechac dalej a tu koła przednie zablokowało felgi gorące, auto postoi chwilę ostygna koła tarcze i nagle wszystko ok. Może mi ktoś pomoże czemu tak się dzieje 😃 Trzeba sprawdzić prowadnice i najlepiej też cylinderek z...
Posmarowales prowadnice zaciskow i czym je smarowales.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
To dobrze, bo dla mnie, jest różnica pomiędzy oczyszczeniem a wypiłowaniem prowadnic.
Prowadnice klockow hamulcowych dobrze wyczyszczone?
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
Chcesz mi powiedzieć że zrobiłem ponad 40tyś km na zapieczonych prowadnikach , tłoczkach czy cylinderkach i tego nie sprawdziłem? Na zapieczonych tłoczkach nie ujedziesz 4km a my rozmawiamy o 40tyś . Ależ oczywiście. Możliwe, że przewód hamulcowy jest już spuchnięty w środku na przykład. Prowadnice zacisku są tam specyficzne - ich się nie smaruje ale...
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
do prowadnic zacisku uzyj pasty ATE "bremscylinder paste" niebieska tuba a kolki czyli prowadnice klockow zostaw suche
A był robiony przegląd układu hamulcowego? Prowadnice zacisków sprawdzone? Samoregulatory ręcznego?
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
prowadnice smarowanie prowadnice kulkowe prowadnice szufladowe
kontrolka cordoba check right brake light ekranowanie przystawki
bateria parkside bateria hilti