To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
To, że tarcze na fotografiach wyglądają ciut kiepsko to fakt i z nim dyskusji nie ma. Diagnosta puścił auto bo do jazdy się nadawało. Hamowało i grubość tarcz to nie żyletki. Autor nie zgłaszał problemów innych niż wizualne. Żadnego tarcia, pisków, oznak nieprawidłowo działających hamulców. Do wymiany tarcz należałoby się w przyszłości przygotować,...
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Witam , mam pytanie odnośnie przednich prowadnic hamulcowych w audi a3 8p chcę wyczyścić i przesmarować je w swoim aucie bo zauważyłem , że nierówno zużywają mi się klocki hamulcowe . Tylko przeglądając różne fora , jedni piszą , że trzeba je smarować a drudzy ,że nie . Ja w swoim samochodzie mam takie systemy jak ABS , ESP i ASR i nie wiem czy smar...
Jak prowadnice ciężko chodzą w jarzmie hamulcowym to musisz zobaczyć klocki hamulcowe , ponieważ jak robisz dużo km to pewnie ci się szybko zużyją ..
Dziwny ten przypadek Płyn idzie od zbiorniczka do pompki i abs-u ( jeśli masz ). 1. Po drodze może być uszkodzony przewód tuż przed zaciskami. 2. Kolejne co powinieneś sprawdzić to może nie pozorne ale takie małe coś kalamitka ( jak nie jest dobrze dokręcona to puszcza i wtedy płyn się wydostaje a powietrze dostaje). 3. Prowadnice po których poruszają...
wyczyść prowadnice zacisków hamulcowych , klocki hamulcowe mają być lużne w zaciskach, myśle że tu jest problem
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Chyba nie ma samochodu w którym przy obecnych warunkach tarcze hamulcowe nie nagrzały się. Pytanie o jakiej temperaturze mowa oraz przy jakich warunkach jazdy. Po godzinnej jeździe raczej ciężko utrzymać palce na tarczy a to oznacza temperatury powyżej 50 st C. I...
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/8545847500_1... Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać. http://obrazki.elektroda.pl/4330785600_1...
pytaj w dobrym sklepie, w zestawach naprawczych są wszystkie wymienne i zużywające się części.
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Witam mam problem z tylnymi zaciskami hamulcowymi w Opolu Merivie 1,6 benzyna Z początku myślałem że to siłowniki, ale okazało się że to nie one. Problemem okazały się prowadnice zacisku, które po odkręceniu działają dobrze, bez żadnych oporów, a po dokręceniu na siłę praktycznie przestają się ruszać. Szukam porady co może być powodem takiego problemu?...
Czy ja nie napisałem w drugim wpisie : zrobiłem test wykonawczy odchyłek nie ma . I to badanie mnie nie przerasta , spoko.. Jednak działanie abs- na jedno koło przez około kilku sekund ,nie łatwo wychwycić , Zjawisko jednego dnia na 400 km pojawiło się raz , a dzisiaj na 5 km pojawiło się trzy razy. Co jeździł byś non-stop ze skanerem podłączonym ?...
jeden zestaw zawiera małe czarne głowiczki 7 sztuk, które jak mniemam każda odpowiada danej średnicy rurki (zaznaczone na czerwono) drugi zestaw na tylko 4 stożki, widać że one się stopniują, więc są uniwersalne, po kilka średnic na dany stożek? ale koniec końców jedne i drugie dają ten sam efekt? oraz jaka jest różnica w tym imedełku, same jego uchwyty...
sprawdź czy klocki maja blaszki lub sprężynki. albo prowadnice zacisku hamulcowego
Klocki powinny wchodzić w swoje miejsce swobodnie i nie na wcisk. Metalowe elementy klocka są produkowane na sztancy więc jak z wciskiem wchodzą w prowadnice zacisku należałoby je w miejscu styku z prowadnicami nieco potraktować pilniczkiem.
Masz zużyte prowadnice aparatu hamulcowego, aparat ukosuje się i stąd nierówna chłonność układu. Min. prowadnice z osłonami do wymiany, są dostępne zamienniki. Niestety czasami to nie pomaga i aparat wymaga tulejowania. Zakładam oczywiście że klocki w jarzmach poruszają się bez zacięć.
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
witam rozbierz przede wszystkim zaciski hamulcowe sprawdzić trzeba prowadnice i uszczelnienie tłoczka w zacisku (może być popękane i bród dostał sie do środka) jaki to golf? podaj rok, silnik sprawdzę jakie ma zaciski i powiem jak je rozebrać i doprowadzić do ładu obejrzyj klocki i zmierz również grubość tarcz, może wymagają już wymiany pozdro T
...męczę się właśnie nad umocowaniem osi do śrub pociągowych. .... :-) a co tu się męczyć - w małej maszynce zbrojone wężyki hamulcowe sprawują się naprawdę SUPER Te prowadnice szufladowe są moim zdaniem po prostu "miękkie" , ale jak obrabiany materiał nie będzie twardy to OK :-) /sp3swj
Wspomnieć by trzeba jeszcze, że same klocki hamulcowe też muszą przesuwać się lużno w jarzmie. Oczyścić prowadnice (miejsce stykania się klocka z jarzmem) z rdzy i nasmarować specjalną pastą/smarem.
Napiszę wszystko od początku jak przebiegała ta historia. Jakiś czas temu podczas hamowania zaczęły pojawiać sie to pulsacyjne drgania, nie nastąpiło to od razu ale nasilało się. Mechanik stwierdził że to wina tarcz i że trzeba je wymienić. Tak też zrobiłem i od razu zmieniłem klocki mimo iż stare były jeszcze dobre. na początku wszystko było ok. Jednak...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
Kolego Passat 2002 twój passat to model 3B6 a nie 3BG. Kolego Motomrowka passat 3B6 to nie passat B3 czytaj dokładnie i nie pisz bzdur. Klocki do tego modelu w zależności od wersji i firmy kosztują od 100 do 300 zł. Wymiana najlepiej w warsztacie po sprzwdzeniu tarcz i zacisków. Zgadzam się z Kolegą - prowadnice zacisków potrafią zamarznąć :), a ludziska...
Ni słuchaj bajek o jakimś wjeżdżaniu w kałużę. Hamulce muszą hamować dobrze w każdych warunkach pogodowych i koniec. Jest prawdą natomiast, że materiał użyty do produkcji tarcz i klocków jest coraz gorszy, bo wszystko opanowała chińszczyzna. Jednak też nie do końca można zwalić na to. Jeśli skupiasz się na hamulcach przednich, a tylne zostawiasz nienaruszone...
Dla wprawionego mechanika to nie jest problem taka wymiana , uzupełnij swój profil to może w twojej okolicy jest jakiś kolega z forum i ci pomoże / oczywiście odpłatnie z rabacikiem / Polecam warsztat bo jak tego nie robiłeś to się nie zabieraj ….ale pytasz to ci odpowiadamy Z przodu zdemontować zacisk , zdemontować klocki , wcisnąć tłoczek wyczyścić...
Pomysł dobry :-) ale.. 1 pewne zasady są generalne do każdej maszyny :idea: 2 trzeba okreslić założenia - jaka to ma być maszyna - do czego. :!: Przykład . Krańcówki powinny generalnie być... ale w takiej "słabej" maszynce jak moja są całkiem zbędne - jak dojedzie do końca po prostu sie zatrzyma i silniki popiszczą tylko ;-) Niestety nie ma na to przepisu...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Wyrobione prowadnice aparatów hamulcowych i jarzma.
Witam. Mam problem z Corsa gdyż blokują mi się przednie koła, przejade kilka kilometrów zostawię auto na chwilę odpalam chce jechac dalej a tu koła przednie zablokowało felgi gorące, auto postoi chwilę ostygna koła tarcze i nagle wszystko ok. Może mi ktoś pomoże czemu tak się dzieje 😃 Trzeba sprawdzić prowadnice i najlepiej też cylinderek z...
Posmarowales prowadnice zaciskow i czym je smarowales.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
To dobrze, bo dla mnie, jest różnica pomiędzy oczyszczeniem a wypiłowaniem prowadnic.
Prowadnice klockow hamulcowych dobrze wyczyszczone?
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
Chcesz mi powiedzieć że zrobiłem ponad 40tyś km na zapieczonych prowadnikach , tłoczkach czy cylinderkach i tego nie sprawdziłem? Na zapieczonych tłoczkach nie ujedziesz 4km a my rozmawiamy o 40tyś . Ależ oczywiście. Możliwe, że przewód hamulcowy jest już spuchnięty w środku na przykład. Prowadnice zacisku są tam specyficzne - ich się nie smaruje ale...
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
do prowadnic zacisku uzyj pasty ATE "bremscylinder paste" niebieska tuba a kolki czyli prowadnice klockow zostaw suche
A był robiony przegląd układu hamulcowego? Prowadnice zacisków sprawdzone? Samoregulatory ręcznego?
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Zdejmij linkę i podnieś do góry zacisk. NIe zawsze trzeba odkręcać dwie prowadnice bo niby po co.
Wygląda to tak jakby klocki nie oddawały. Tak mi ciężko powiedzieć co ale obstawiałbym albo złą tarczę wstawioną albo zaciski. A i oczywiście zatarte prowadnice jarzma.
Sprawdź też prowadnice zacisku hamulcowego zamontowane w jażmie powinny w palcach chodzić jeżeli którąś masz zatartą to będzie podobny objaw lub może też być klocek zatarty w jażmie tylko takie opcję są jak tłoczek, linka chodzi jak twierdzisz. No i oczywiście ten przewód rozwarstwienie to ostateczność choć zdarza się ;).
Ciekaw jestem czy po za serwisem istnieją zamienniki osłonek gumowych prowadnic zacisku hamulcowego - układ 2 tłoczkowy cena w serwisie zaporowa - około 200zł Pytałem w sklepach motoryzacyjnych i niestety odesłali mnie do serwisu :(
Nie chodzi o osłony, tylko tą gumkę w środku na jednej z prowadnic.
Naprawiałem ostatnio Twingo które za dużo paliło, winne były zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych. A mój już spala tylko 9l odkąd się ociepliło :D.
Zaciski i prowadnice do sprawdzenia.
Są założone nowe tarcze i klocki prowadnice nasmarowane wszystko wyczyszczone dokładnie.
Tam chyba wszystkie tarczówki, więc mogły by być np prowadnice w jarzmach zapieczone.
Płyn możesz wymienić normalnie bez komputerów i serwisów. Bał bym się tylko tego czy odkręcisz odpowietrzniki. NIe wiem też co można było zepsuć przy wymianie tarcz i klocków. Rozumiem że prowadnice wyczyszczone i zaciski sprawdzone?
1. Wymienić gumki. 2. Sprawdzić, jak zacisk porusza się w prowadnicach. 3. Sprawdzić, czy przewód gumowy drożny.
Tak, wszystko się zgadza z tą sruba.Czy " szpilka " jest gwintowana po całości , czy tylko do połowy ? W ostateczności kupno hinczyka , ale to ostateczność, bo. już wszystko kupione nowe , uszczelki , prowadnice, tloczki.
Nowy klocek hamulcowy latał sobie góra dół.... Przyczyna: prowadnice gumowe zacisku firmy frenkit. Wymieniono na ATE i zacisk przestał być luźny.
Na prowadnice zacisków smar do tłoczków hamulcowych albo zwykła wazelina techniczna(nie reaguje z gumą z której są wykonane osłony prowadnic). Oczyścić wszystko porządnie(prowadnice mają się poruszać na sucho bez problemu) i nałożyć cienką warstwę smaru. Klocki montować na smar miedziany lub aluminiowy, też dobrze oczyścić miejsce usadowienia klocka...
Wymieniłem tarcze(ferodo) oraz klocki(delpchi) Prowadnice zostały wyczyszczone?tłoczek hamulcowy cofnął się bez oporów?.
To rozpędź auto do (powiedzmy) 80km/h i lekko wciskaj pedał hamulca. Jeśli w ów czas będą występowały wibracje, to tarcze hamulcowe do wymiany. Przy tej operacji należy sprawdzić/wyczyścić wszystkie elementy tegoż systemu (prowadnice zacisku, klocków hamulcowych, itp.) i złożyć na odpowiedniej paście... Zakładam, że w zawieszeniu wszystko ok., tzn....
Sugeruje raz jeszcze rozkręcić to co było wymieniane i pożadnie wyczyścić z rdzy i brudu zwłaszcza prowadnice klocków hamulcowych ,piaste ..itd potem na uniesionym przodzie uruchomić silnik włączyć 2 bieg i obserwować jak kręci się całość i jakie jest bicie kierownicy ,można też założyć koło i sprawdzić wizualnie jakie ma bicie same koło lub czy sama...
hmm. Padło wiele już słów oraz pytań i wiele odmienny zdań ze strony autora, a więc trudno zgadnąć nie będąc przy aucie. Otóż prawe tylne koło jak kręcę nim ręką to słychać bardzo jak trze tarcza o klocek, w lewym tylnym, które również się grzeje też występuję takie zjawisko tylko znacznie mniej trze. Przednie koło prawe troszeczkę tylko szura coś,...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Patrząc po zdjęciach w internecie występuje chyba kilka systemów hamulcowych w tych autach. Ale generalnie to dobrze wyczyścić prowadnice klocków, jak i wkładki antywibracyjne, i ew delikatnie przesmarować smarem do układów hamulcowych. Bez zdjęć jak to tam wszystko wygląda u ciebie ciężko coś więcej pomóc zdalnie.
To jeszcze sprawdź zaciski hamulcowe. Czy suwają się po prowadnicach.
Czy w zacisku jest wszystko ruchome tzn . tłoczek i prowadnice ? Do tego sprawdź czy przewód hamulcowy elastyczny się nie rozwarstwił w środku .
Sprawdziłeś prowadnice w zacisku,jak chodzi tłoczek hamulcowy,jak chodzi linka hamulcowa
Zacisk hamulcowy blokuje się na prowadnicy lub żle odpowietrzone hamulce.
Na prowadnice gumowe tylko smar Knorr do zacisków. Puszka 0,5 kg ok. 200 zł. Do środka i prowadnica z mosiądzu może być smar łożyskowy.
Z lewej strony zauważyłem zaś że luz jest na zacisku hamulcowym, pomimo że zacisk jest dokręcony. Jeżeli luz jest wyraźnie wyczuwalny to prawdopodobnie wspomniane prowadnice lub gniazda prowadnic w jarzmie wyrobione.
Może i głupie zapytanie, ale nie raz już pomogło : kiedy ostatnio zmieniany był płyn hamulcowy ? Po upływie kilku lat , nabiera wody i różne rzeczy zaczynają się dziać . W prowadnicach powinien znajdować się też odpowiedni smar do prowadnic żeby nie zapiekało podczas mocnego hamowania
3 zdjęcie - mam wrażenie że klocek bardziej zdarty. Jak na taki krótki okres to coś nie tak a jak wyżej kolega zauważył że coś odgięte - jak mają się prowadnice? No i kondycja samego tłoczka do weryfikacji.
Witam mam problemy z swoim audi posiadam zaciski hamulcowe lucas hp2 dwutłokowe chciałem odkręcić prowadnice w tym zacisku jak wiadomo jest z tym problem :/ chcę https://obrazki.elektroda.pl/7815287800_... wymienić prowadnice jarzma ma ktoś może numer seryjny tych prowadnic?nigdzie znaleźć nie mogę odpowiednich pozdrawiam
Sprawdź , czy zaciski hamulcowe , przesuwają się swobodnie w prowadnicach., Problem jest zarówno przy zimnych i po nagrzaniu hamulców , czy tylko po nagrzaniu ( po kolejnym hamowaniu ) ? Ale stawiam na tarcze ,słabej jakości.
Nie wiem co Ty kombinujesz ale to niemożliwe, chyba że odkręciłeś jedną śrubę od jarzma a drugą od zacisku, wtedy nic nie zejdzie. Zrób fotkę których nie możesz odkręcić (użyj pneumata). Jeżeli odkręciłeś zacisk i nie chce dalej zejść to tylko pozostaje delikatne uderzenia młotkiem (śruby oczywiście wyjęte z prowadnic).
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
Ja prowadnice smaruję już od lat zawsze po wymianie klocków hamulcowych właśnie smarem miedziowym który jest odporny na wodę a prowadnicę która jest osłonięta karbowaną gumką smaruję smarem do smarowania tłoczków ze względu na to iż ww smar nie powoduje weakcji na gumkę i ta nie puchnie.
Problem rozwiązałem już jakiś czas temu klocek hamulcowy blokował się w prowadnicy zacisku /kilka lat nie czyszczone więc pewnie dlatego/. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe i dokładnie oczyściłem jarzma klocków. …. cisza i spokój, żadnego stukania. Słuchając rad serwisów które odwiedziłem popłynąłbym na min. 1000-1500zł Żaden tak naprawdę...
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taka sama usterkę Iveco 2018r na blizniaku, po 2 mechanikach. Wymieniona pompa abs, pompa hamulcowa, serwo, nowe zaciski tył, tłoczki z przodu chodzą lekko, zostały zrobione przednie prowadnice zacisków, odpowietrzony komputerem i na wszystkie inne możliwe sposoby. Przelany 4litrami płynu. Brak powietrza...
Jak już ktoś tu napisał rozebrać i przeczyścić elementy współpracujące układu hamulcowego , sprawdzić czy tłoczki pracują , prowadnice , gniazda klocków / jarzma /, rozruszać i musi działać , od stania jeszcze się hamulce nie zapowietrzyły ani servo się nie rozpadło .
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Czy w abs nie ma błędów? Czy tloczki nie sa zardzewiale? Czy prowadnice lekko chodzą?Zdejm i zaślep na chwilę rure do wspomagania pompy hamulcowej i zobacz czy bedzie to samo? Jak tak to wina pompy abs
Generalnie jest on do smarowania tłoczków tam gdzie jest kontakt z płynem hamulcowym, ale śmiało możesz posmarować prowadnice, tylko nie przesadzić z ilością.
Udało się przekonać :) tarczę przetoczone, obecnie grubość 11mm, klocki SRC. Prowadnica 1 szczęki była tak pordzewiała że musiałem zbijać ją, dałem w te prowadnicę ŁT43, gdyż niemiałem innego ponoć się nie nadaje? Ze względu na gumę?? Poczyściłem i złożyłem? Do smarowanie tłoczka można używać zwykłych smarów. Czy trzeba użyć jakiejś specjalnej "pasty"?...
Witajcie Mam problem w moim aucie. Wymieniałem klocki, tarcze oraz płyn hamulcowy. Tłoczki oraz prowadnice nasmarowane, chodzą lekko. Wszystko jest ok do czasu, aż hamulce się nagrzeją - wtedy zacisk po odpuszczeniu pedału hamulca nie puszcza. Trzyma tak, że ciężko ruszyć z miejsca, a klocki zaczynają dymić. Lewe/prawe koło przód na zmianę. Problem...
Nic to nie daje bo do brudu się nie przyklei.Poza tym ważniejsze jest oczyszczenie prowadnic stan tłoczków itp.
O prowadnicę ci chodzi? Bo jakby tłoczek stał, to by obie zdarte mocniej były i koło by się nie kręciło.
Mogą blokować klocki, mogą blokować tłoczki, mogą blokować prowadnice zacisków, mogą blokować przewody elastyczne, może blokować pompa hamulcowa i ostatnie może blokować sworzeń na pedale hamulca. Musisz ustalić czy blokuje jedno koło czy wszystkie. Jak wszystkie to coś z pompą hamulcową lub sworzniem na pedale hamulca, a jak blokuje jedno z kół to...
Odpowietrz pompe i cały układ.Z opisu wygląda że jest zapowietrzony albo zapieczone prowadnice zacisków z przodu.[/list]
Wyczyść prowadnice zacisku, maja poruszać się lekko.
Na prawidłowe zużycie zewnętrznej strony tarczy i klocka odpowiadają prowadnice zacisku I te prowadnice powodują miejscowe "nietypowe"zużycie jak na załączonym wyżej zdjęciu.Ciekawy wniosek.
Naskosil - do 230°C, atest PZH nr W/93/95 i H/14790/99. Zastosowanie m.in. w przemyśle spożywczym, nawet w przypadku kontaktu z wodą wodociągową. Plastilube - do ok. 1000°C, smar hamulcowy, atestu do żywności chyba nie ma, ale raczej nie powinien stwarzać problemów (zapach) w temperaturach do 300°C.
Podnieś przód żeby koła wisiały w powietrzu i szarp nimi w różnych kierunkach, w końcu trafisz na luz. Jak samochód stoi na kołach to musisz mieć naprawdę konkretne luzy żeby je wyczuć, tu skoro raz na jakiś czas stuknie, to luz raczej jest delikatny trudny do wyczucia. PS: Chyba nie było pękniętej sprężyny, luzów łożyska koła, luzów klocków hamulcowych...
Odnośnie pierwszego pytania, gumy stabilizatora warto sprawdzić, poza tym stukać może prawie wszystko, proponuję szarpaki na stacji diagnostycznej, najszybciej, najpewniej.Bez zbędnych dywagacji. Odnośnie drugiego pytania, pewnie klocki hamulcowe, nie oczyszczone i ponownie nasmarowane prowadnice, może przycierający sie tłoczek. Do rozebrania i weryfikacji.
prowadnice smarowanie prowadnice kulkowe prowadnice szufladowe
numer koloru lakieru whirlpool wirowania apache htaccess
drukarka epson l3150 drukarka epson l3150
Zablokowany obiektyw w aparacie Kodak - co robić? Renault Celtis - brak przepływu oleju na hamulce przyczepy