Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
pytaj w dobrym sklepie, w zestawach naprawczych są wszystkie wymienne i zużywające się części.
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/8545847500_1... Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać. http://obrazki.elektroda.pl/4330785600_1...
sprawdź czy klocki maja blaszki lub sprężynki. albo prowadnice zacisku hamulcowego
Masz zużyte prowadnice aparatu hamulcowego, aparat ukosuje się i stąd nierówna chłonność układu. Min. prowadnice z osłonami do wymiany, są dostępne zamienniki. Niestety czasami to nie pomaga i aparat wymaga tulejowania. Zakładam oczywiście że klocki w jarzmach poruszają się bez zacięć.
Witam , mam pytanie odnośnie przednich prowadnic hamulcowych w audi a3 8p chcę wyczyścić i przesmarować je w swoim aucie bo zauważyłem , że nierówno zużywają mi się klocki hamulcowe . Tylko przeglądając różne fora , jedni piszą , że trzeba je smarować a drudzy ,że nie . Ja w swoim samochodzie mam takie systemy jak ABS , ESP i ASR i nie wiem czy smar...
Przecież musisz Je skontrować drugim kluczem, aby się nie obracały...
Wyrobione prowadnice aparatów hamulcowych i jarzma.
wyczyść prowadnice zacisków hamulcowych , klocki hamulcowe mają być lużne w zaciskach, myśle że tu jest problem
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Posmarowales prowadnice zaciskow i czym je smarowales.
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
Prowadnice klockow hamulcowych dobrze wyczyszczone?
nic nie maluj! farba tylko powoduje zacinanie klocka w prowadnicach. wyczyścić do gołego metalu i nasmarować samrem miedzianym miejsca styku metalowej części klocka z zaciskiem i prowadnicami
Witam. Mam problem z Corsa gdyż blokują mi się przednie koła, przejade kilka kilometrów zostawię auto na chwilę odpalam chce jechac dalej a tu koła przednie zablokowało felgi gorące, auto postoi chwilę ostygna koła tarcze i nagle wszystko ok. Może mi ktoś pomoże czemu tak się dzieje 😃 Trzeba sprawdzić prowadnice i najlepiej też cylinderek z...
To dobrze, bo dla mnie, jest różnica pomiędzy oczyszczeniem a wypiłowaniem prowadnic.
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Nigdy w życiu, zabijesz się tym sposobem. Wyczyścić prowadnice, wymienić uszczelniacze w zacisku i już. żadnych smarów, sprężynek i innego syfu...
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Jak prowadnice ciężko chodzą w jarzmie hamulcowym to musisz zobaczyć klocki hamulcowe , ponieważ jak robisz dużo km to pewnie ci się szybko zużyją ..
A był robiony przegląd układu hamulcowego? Prowadnice zacisków sprawdzone? Samoregulatory ręcznego?
Naprawiałem ostatnio Twingo które za dużo paliło, winne były zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych. A mój już spala tylko 9l odkąd się ociepliło :D.
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
Sprawdź też prowadnice zacisku hamulcowego zamontowane w jażmie powinny w palcach chodzić jeżeli którąś masz zatartą to będzie podobny objaw lub może też być klocek zatarty w jażmie tylko takie opcję są jak tłoczek, linka chodzi jak twierdzisz. No i oczywiście ten przewód rozwarstwienie to ostateczność choć zdarza się ;).
Ciekaw jestem czy po za serwisem istnieją zamienniki osłonek gumowych prowadnic zacisku hamulcowego - układ 2 tłoczkowy cena w serwisie zaporowa - około 200zł Pytałem w sklepach motoryzacyjnych i niestety odesłali mnie do serwisu :(
Nie chodzi o osłony, tylko tą gumkę w środku na jednej z prowadnic.
Zaciski i prowadnice do sprawdzenia.
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
do prowadnic zacisku uzyj pasty ATE "bremscylinder paste" niebieska tuba a kolki czyli prowadnice klockow zostaw suche
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
To, że tarcze na fotografiach wyglądają ciut kiepsko to fakt i z nim dyskusji nie ma. Diagnosta puścił auto bo do jazdy się nadawało. Hamowało i grubość tarcz to nie żyletki. Autor nie zgłaszał problemów innych niż wizualne. Żadnego tarcia, pisków, oznak nieprawidłowo działających hamulców. Do wymiany tarcz należałoby się w przyszłości przygotować,...
Wygląda to tak jakby klocki nie oddawały. Tak mi ciężko powiedzieć co ale obstawiałbym albo złą tarczę wstawioną albo zaciski. A i oczywiście zatarte prowadnice jarzma.
Sugeruje raz jeszcze rozkręcić to co było wymieniane i pożadnie wyczyścić z rdzy i brudu zwłaszcza prowadnice klocków hamulcowych ,piaste ..itd potem na uniesionym przodzie uruchomić silnik włączyć 2 bieg i obserwować jak kręci się całość i jakie jest bicie kierownicy ,można też założyć koło i sprawdzić wizualnie jakie ma bicie same koło lub czy sama...
Tak, wszystko się zgadza z tą sruba.Czy " szpilka " jest gwintowana po całości , czy tylko do połowy ? W ostateczności kupno hinczyka , ale to ostateczność, bo. już wszystko kupione nowe , uszczelki , prowadnice, tloczki.
Dziwny ten przypadek Płyn idzie od zbiorniczka do pompki i abs-u ( jeśli masz ). 1. Po drodze może być uszkodzony przewód tuż przed zaciskami. 2. Kolejne co powinieneś sprawdzić to może nie pozorne ale takie małe coś kalamitka ( jak nie jest dobrze dokręcona to puszcza i wtedy płyn się wydostaje a powietrze dostaje). 3. Prowadnice po których poruszają...
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Wymieniłem tarcze(ferodo) oraz klocki(delpchi) Prowadnice zostały wyczyszczone?tłoczek hamulcowy cofnął się bez oporów?.
hmm. Padło wiele już słów oraz pytań i wiele odmienny zdań ze strony autora, a więc trudno zgadnąć nie będąc przy aucie. Otóż prawe tylne koło jak kręcę nim ręką to słychać bardzo jak trze tarcza o klocek, w lewym tylnym, które również się grzeje też występuję takie zjawisko tylko znacznie mniej trze. Przednie koło prawe troszeczkę tylko szura coś,...
Zdejmij linkę i podnieś do góry zacisk. NIe zawsze trzeba odkręcać dwie prowadnice bo niby po co.
Na prowadnice zacisków smar do tłoczków hamulcowych albo zwykła wazelina techniczna(nie reaguje z gumą z której są wykonane osłony prowadnic). Oczyścić wszystko porządnie(prowadnice mają się poruszać na sucho bez problemu) i nałożyć cienką warstwę smaru. Klocki montować na smar miedziany lub aluminiowy, też dobrze oczyścić miejsce usadowienia klocka...
To rozpędź auto do (powiedzmy) 80km/h i lekko wciskaj pedał hamulca. Jeśli w ów czas będą występowały wibracje, to tarcze hamulcowe do wymiany. Przy tej operacji należy sprawdzić/wyczyścić wszystkie elementy tegoż systemu (prowadnice zacisku, klocków hamulcowych, itp.) i złożyć na odpowiedniej paście... Zakładam, że w zawieszeniu wszystko ok., tzn....
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam mam problem z tylnymi zaciskami hamulcowymi w Opolu Merivie 1,6 benzyna Z początku myślałem że to siłowniki, ale okazało się że to nie one. Problemem okazały się prowadnice zacisku, które po odkręceniu działają dobrze, bez żadnych oporów, a po dokręceniu na siłę praktycznie przestają się ruszać. Szukam porady co może być powodem takiego problemu?...
Nowy klocek hamulcowy latał sobie góra dół.... Przyczyna: prowadnice gumowe zacisku firmy frenkit. Wymieniono na ATE i zacisk przestał być luźny.
1. Wymienić gumki. 2. Sprawdzić, jak zacisk porusza się w prowadnicach. 3. Sprawdzić, czy przewód gumowy drożny.
Tam chyba wszystkie tarczówki, więc mogły by być np prowadnice w jarzmach zapieczone.
To jeszcze sprawdź zaciski hamulcowe. Czy suwają się po prowadnicach.
Są założone nowe tarcze i klocki prowadnice nasmarowane wszystko wyczyszczone dokładnie.
Zacisk hamulcowy blokuje się na prowadnicy lub żle odpowietrzone hamulce.
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Patrząc po zdjęciach w internecie występuje chyba kilka systemów hamulcowych w tych autach. Ale generalnie to dobrze wyczyścić prowadnice klocków, jak i wkładki antywibracyjne, i ew delikatnie przesmarować smarem do układów hamulcowych. Bez zdjęć jak to tam wszystko wygląda u ciebie ciężko coś więcej pomóc zdalnie.
Czy w zacisku jest wszystko ruchome tzn . tłoczek i prowadnice ? Do tego sprawdź czy przewód hamulcowy elastyczny się nie rozwarstwił w środku .
Sprawdziłeś prowadnice w zacisku,jak chodzi tłoczek hamulcowy,jak chodzi linka hamulcowa
Klocki powinny wchodzić w swoje miejsce swobodnie i nie na wcisk. Metalowe elementy klocka są produkowane na sztancy więc jak z wciskiem wchodzą w prowadnice zacisku należałoby je w miejscu styku z prowadnicami nieco potraktować pilniczkiem.
Tak samo jest z przednimi zaciskami ATE gdzie są gumki tak wyprofilowane że gdy puścisz pedał to gumka wypycha prowadnice zacisku Należy wspomnieć że istnieją inne systemy hamulcowe jak Lucas, czy Akebono, gdzie kasowanie luzu i powrót klocków jest różnie rozwiązany. Moim zdaniem najlepiej zrobili to w Akebono, dodatkowe sprężynki wkładane w otwory...
Na prowadnice gumowe tylko smar Knorr do zacisków. Puszka 0,5 kg ok. 200 zł. Do środka i prowadnica z mosiądzu może być smar łożyskowy.
Płyn możesz wymienić normalnie bez komputerów i serwisów. Bał bym się tylko tego czy odkręcisz odpowietrzniki. NIe wiem też co można było zepsuć przy wymianie tarcz i klocków. Rozumiem że prowadnice wyczyszczone i zaciski sprawdzone?
Nie wiem co Ty kombinujesz ale to niemożliwe, chyba że odkręciłeś jedną śrubę od jarzma a drugą od zacisku, wtedy nic nie zejdzie. Zrób fotkę których nie możesz odkręcić (użyj pneumata). Jeżeli odkręciłeś zacisk i nie chce dalej zejść to tylko pozostaje delikatne uderzenia młotkiem (śruby oczywiście wyjęte z prowadnic).
Ja prowadnice smaruję już od lat zawsze po wymianie klocków hamulcowych właśnie smarem miedziowym który jest odporny na wodę a prowadnicę która jest osłonięta karbowaną gumką smaruję smarem do smarowania tłoczków ze względu na to iż ww smar nie powoduje weakcji na gumkę i ta nie puchnie.
Z lewej strony zauważyłem zaś że luz jest na zacisku hamulcowym, pomimo że zacisk jest dokręcony. Jeżeli luz jest wyraźnie wyczuwalny to prawdopodobnie wspomniane prowadnice lub gniazda prowadnic w jarzmie wyrobione.
Sprawdź , czy zaciski hamulcowe , przesuwają się swobodnie w prowadnicach., Problem jest zarówno przy zimnych i po nagrzaniu hamulców , czy tylko po nagrzaniu ( po kolejnym hamowaniu ) ? Ale stawiam na tarcze ,słabej jakości.
Może i głupie zapytanie, ale nie raz już pomogło : kiedy ostatnio zmieniany był płyn hamulcowy ? Po upływie kilku lat , nabiera wody i różne rzeczy zaczynają się dziać . W prowadnicach powinien znajdować się też odpowiedni smar do prowadnic żeby nie zapiekało podczas mocnego hamowania
Problem rozwiązałem już jakiś czas temu klocek hamulcowy blokował się w prowadnicy zacisku /kilka lat nie czyszczone więc pewnie dlatego/. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe i dokładnie oczyściłem jarzma klocków. …. cisza i spokój, żadnego stukania. Słuchając rad serwisów które odwiedziłem popłynąłbym na min. 1000-1500zł Żaden tak naprawdę...
Nic to nie daje bo do brudu się nie przyklei.Poza tym ważniejsze jest oczyszczenie prowadnic stan tłoczków itp.
Generalnie jest on do smarowania tłoczków tam gdzie jest kontakt z płynem hamulcowym, ale śmiało możesz posmarować prowadnice, tylko nie przesadzić z ilością.
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Witajcie Mam problem w moim aucie. Wymieniałem klocki, tarcze oraz płyn hamulcowy. Tłoczki oraz prowadnice nasmarowane, chodzą lekko. Wszystko jest ok do czasu, aż hamulce się nagrzeją - wtedy zacisk po odpuszczeniu pedału hamulca nie puszcza. Trzyma tak, że ciężko ruszyć z miejsca, a klocki zaczynają dymić. Lewe/prawe koło przód na zmianę. Problem...
3 zdjęcie - mam wrażenie że klocek bardziej zdarty. Jak na taki krótki okres to coś nie tak a jak wyżej kolega zauważył że coś odgięte - jak mają się prowadnice? No i kondycja samego tłoczka do weryfikacji.
Jak już ktoś tu napisał rozebrać i przeczyścić elementy współpracujące układu hamulcowego , sprawdzić czy tłoczki pracują , prowadnice , gniazda klocków / jarzma /, rozruszać i musi działać , od stania jeszcze się hamulce nie zapowietrzyły ani servo się nie rozpadło .
Odpowietrz pompe i cały układ.Z opisu wygląda że jest zapowietrzony albo zapieczone prowadnice zacisków z przodu.[/list]
Podnieś przód żeby koła wisiały w powietrzu i szarp nimi w różnych kierunkach, w końcu trafisz na luz. Jak samochód stoi na kołach to musisz mieć naprawdę konkretne luzy żeby je wyczuć, tu skoro raz na jakiś czas stuknie, to luz raczej jest delikatny trudny do wyczucia. PS: Chyba nie było pękniętej sprężyny, luzów łożyska koła, luzów klocków hamulcowych...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Chyba nie ma samochodu w którym przy obecnych warunkach tarcze hamulcowe nie nagrzały się. Pytanie o jakiej temperaturze mowa oraz przy jakich warunkach jazdy. Po godzinnej jeździe raczej ciężko utrzymać palce na tarczy a to oznacza temperatury powyżej 50 st C. I...
Warto sprawdzić, czy zaciski hamulcowe pływają w prowadnicach bez oporu. Jeżeli są przytarte, to nawet minimalne bicie tarczy będzie odczuwalne na pedale hamulca - dopóki tarcza się nie dotrze. Warto również obejrzeć tylny układ - drgania się przenoszą po nadwoziu. Klocki na pewno nie są przyczyną, nieważne jakiego producenta.
witam rozbierz przede wszystkim zaciski hamulcowe sprawdzić trzeba prowadnice i uszczelnienie tłoczka w zacisku (może być popękane i bród dostał sie do środka) jaki to golf? podaj rok, silnik sprawdzę jakie ma zaciski i powiem jak je rozebrać i doprowadzić do ładu obejrzyj klocki i zmierz również grubość tarcz, może wymagają już wymiany pozdro T
Mogą blokować klocki, mogą blokować tłoczki, mogą blokować prowadnice zacisków, mogą blokować przewody elastyczne, może blokować pompa hamulcowa i ostatnie może blokować sworzeń na pedale hamulca. Musisz ustalić czy blokuje jedno koło czy wszystkie. Jak wszystkie to coś z pompą hamulcową lub sworzniem na pedale hamulca, a jak blokuje jedno z kół to...
?A opony i felgi sprawdziłeś? Po montażu nowych tarcz sprawdzałeś bicie, może winna jest piasta, czy łożysko. Oczywiście ABS wykluczyłeś? Prowadnice zacisków też przy wszystkich pracach sprawdziłeś?
Wyczyść prowadnice zacisku, maja poruszać się lekko.
Czy w abs nie ma błędów? Czy tloczki nie sa zardzewiale? Czy prowadnice lekko chodzą?Zdejm i zaślep na chwilę rure do wspomagania pompy hamulcowej i zobacz czy bedzie to samo? Jak tak to wina pompy abs
O prowadnicę ci chodzi? Bo jakby tłoczek stał, to by obie zdarte mocniej były i koło by się nie kręciło.
Czy ja nie napisałem w drugim wpisie : zrobiłem test wykonawczy odchyłek nie ma . I to badanie mnie nie przerasta , spoko.. Jednak działanie abs- na jedno koło przez około kilku sekund ,nie łatwo wychwycić , Zjawisko jednego dnia na 400 km pojawiło się raz , a dzisiaj na 5 km pojawiło się trzy razy. Co jeździł byś non-stop ze skanerem podłączonym ?...
Witam. Mam problem z grzejącym się przednimi hamulcami. Wymieniłem gumki na prowadnicach zacisku które były popękane, pod osłony tłoczków hamulcowych strzykawką nalałem płynu i je rozruszałem po czy przesmarowałem je pastą do tłoczków. Niestety problem nadal występuje. Co może być przyczyną ?
Odnośnie pierwszego pytania, gumy stabilizatora warto sprawdzić, poza tym stukać może prawie wszystko, proponuję szarpaki na stacji diagnostycznej, najszybciej, najpewniej.Bez zbędnych dywagacji. Odnośnie drugiego pytania, pewnie klocki hamulcowe, nie oczyszczone i ponownie nasmarowane prowadnice, może przycierający sie tłoczek. Do rozebrania i weryfikacji.
Na prawidłowe zużycie zewnętrznej strony tarczy i klocka odpowiadają prowadnice zacisku I te prowadnice powodują miejscowe "nietypowe"zużycie jak na załączonym wyżej zdjęciu.Ciekawy wniosek.
...męczę się właśnie nad umocowaniem osi do śrub pociągowych. .... :-) a co tu się męczyć - w małej maszynce zbrojone wężyki hamulcowe sprawują się naprawdę SUPER Te prowadnice szufladowe są moim zdaniem po prostu "miękkie" , ale jak obrabiany materiał nie będzie twardy to OK :-) /sp3swj
Witam, mam taki problem ze swoja Octavia.Po wymianie tarcz(przód) pedał hamulca wpada w podłoge jak w masło co prawda hamuje ale słabiej jak przed wymiana. Układ został odpowietrzony ,płyn wymieniony co nic nie zmienilo. Póżniej wymieniłem pompe hamulcową i tłoczki w zaciskach(prowadnice) co też nie przyniosło efektów. Już nie wiem co robić może ktoś...
Wspomnieć by trzeba jeszcze, że same klocki hamulcowe też muszą przesuwać się lużno w jarzmie. Oczyścić prowadnice (miejsce stykania się klocka z jarzmem) z rdzy i nasmarować specjalną pastą/smarem.
Koledzy,przerabiałem temat kilka razy,po kilku przejazdach (nie koniecznie po ulicy) sprawność układu hamulcowego polepszy się.Wymieniłem kiedyś klocki i tarcze (wszystkie) łącznie z smarowaniem prowadnic i pedał leciał w podłogę,okazuje się że pompa hamulcowa ma tak małą wydajność że na nowych klockach i tarczach pedał sprężynuje.Po kilku kilometrach...
Czyli masz wyeksploatowane jażma w których siedzą klocki.Nadmierny luz powoduje pukanie przy hamowaniu a nawet na wertepach.Jest jeszcze jedna możliwośc .Nie znam tego modelu ale często w zaciskach hamulowych są tz blaszki które trzymają klocek w jażmie lub sprężynki (druty) uniemożliwiające drgania zacisku na prowadnicach.
tak jak pisze toku74, . przy takiej sytuacji należy sprawdzić tłoczek, drożność przewodów elastycznych, ma być czyste jarzmo i w miejscach gdzie pracuje klocek ma być posmarowane pastą ceramiczną, nie miedzianą, prowadnice zacisku czy pracują odpowiednio, czy płyn hamulcowy nie ma pow 2% zawartości wilgoci. jak to bedzie ok to sytuacja to bedzie ok
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taka sama usterkę Iveco 2018r na blizniaku, po 2 mechanikach. Wymieniona pompa abs, pompa hamulcowa, serwo, nowe zaciski tył, tłoczki z przodu chodzą lekko, zostały zrobione przednie prowadnice zacisków, odpowietrzony komputerem i na wszystkie inne możliwe sposoby. Przelany 4litrami płynu. Brak powietrza...
Ja stawiam na serwo ,miałem taki przypadek w octawi .Wymieniane były wężyki ,czyszczone prowadnice zacisków ,tłoczki pracowały lekko. Zobacz czy nie znika ci płyn hamulcowy ,
Naskosil - do 230°C, atest PZH nr W/93/95 i H/14790/99. Zastosowanie m.in. w przemyśle spożywczym, nawet w przypadku kontaktu z wodą wodociągową. Plastilube - do ok. 1000°C, smar hamulcowy, atestu do żywności chyba nie ma, ale raczej nie powinien stwarzać problemów (zapach) w temperaturach do 300°C.
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. Gdy samochód dłużej postoi a jest na dworze wilgoć czy padał długo deszcz to tarcza się pokrywa...
Proponuję dokonanie przeglądu układu hamulcowego najlepiej u mechanika. Układ odpowietrzyłeś ? Prawidłowo ? Masz układ ABS ? Duże prawdopodobieństwo iż tłoczki zacisków lub prowadnice masz do wymiany.
Po to właśnie jest mechanizm różnicowy - kręci się koło, które ma lżej. Zdejmij koło sprawdź klocki hamulcowe /zużycie i blokowanie w prowadnicach/, zacisk /blokowanie tłoczka/. Jak to działa zdejmij zacisk, wyjmij klocki i zobacz jak obraca się półoś z samą tarczą /tarczobębnem/. Jak dalej ciężko to do zdjęcia tarcza i sprawdzenia szczęki ręcznego,...
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr.
Udało się przekonać :) tarczę przetoczone, obecnie grubość 11mm, klocki SRC. Prowadnica 1 szczęki była tak pordzewiała że musiałem zbijać ją, dałem w te prowadnicę ŁT43, gdyż niemiałem innego ponoć się nie nadaje? Ze względu na gumę?? Poczyściłem i złożyłem? Do smarowanie tłoczka można używać zwykłych smarów. Czy trzeba użyć jakiejś specjalnej "pasty"?...
Czy prowadnice w zacisku lekko chodzą i czy tłoczek odbija
prowadnice smarowanie prowadnice kulkowe prowadnice szufladowe
zafira klimatyzacja sączek drukarka zasilanie zestaw głośników
stabilizator sieciowy unitra schematy elektryczne mercedesa
Czujnik temperatury w pompie Wilo Yonos PARA ST15/7 PWM2 Behringer PMP1280S - Diagnostyka i Naprawa