Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
Możesz ją zapiąć nawet do tego samego otworu gdzie jest wpięty ten drut. Jej zadaniem jest kasowanie luzów na połączeniu tego cięgna i nic więcej, niemniej może mieć jakiś niewielki wpływ na falowanie obrotów. Gaźnik był sprawdzany i czyszczony, tak samo świeca. Sprawdź czy nie ma przebicia na tej metalowej osłonie fajki świecy. Silnik dymi lub strzela...
Nie, przebicie ma na wyjściu przewodu, gdzie montowana jest fajka świecy.
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Bardziej chodzi mi o sprawdzenie długości iskry na podłączonym pod uzwojenie pierwotne cewki iskierniku, oraz dobrze tak sprawdzić sprawność świec i ewentualne przebicia fajek, świec.
Oprócz cewki i kondensatora, które nie są tak bardzo narażone na temperaturę, są jeszcze - kabel WN i fajka. Mogą mieć przebicie, mogą być brudne. Świeca też może mieć przebicie. Układ zapłonowy z iskrownikiem jest bardzo prosty. Bardzo łatwo go naprawić jeśli masz dostęp do części zamiennych.
Więc standardowo, te silniki łapią przebicie przez tzw. fajkę po porcelance świecy, widać po wykręceniu świec charakterystyczne slady przebicia w postaci szarych "kresek" na porcelance. Zmień świece na porządne, przewody tak samo, możesz zmniejszyć przerwy na świecach o 0,1 mm. Jeśli dalej będzie bez zmian to następna w kolejności do wymiany jest cewka...
Do wymiany fajka lub/i świeca zapłonowa. Jeśli są przebicia, to silnik powinien przerywać. Czasami zdarza się że w nocy widać niebieską poświatę, to akurat nic szczególnego.
To może być nawet świeca (nieważne że nowa) lub przebicie na metalowej osłonie fajki świecy, jeżeli jest, ewentualnie na kablu, uszkodzenie cewki zapłonowej, przetarty kabelek od gaszenia silnika, itd. Benzyna oczywiście 95?
Bardzo prawdopodobne, że to sprężynki regulatora. Możliwe też jakieś chwilowe przebicie na kablu świecy lub fajce.
- cewka była założona z zestawu więc raczej powinna być git a czy sprawna to też nie wiem jak sprawdzić. Czy przypadkiem nie próbowałeś "kopać" ze zdjętą fajką bez świecy ?? Tego typu cewka potrafi dostać przebicia jeśli się wywoła iskrę bez założonej świecy.
Cudów nie ma.Porzadna świeca np.NGK i musi byc dobrze. Chyba ze przebicie jest na fajce a tylko wydaje Ci się ze na świecy,to ja wymień.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Sprawdzałeś iskrę na samym kablu, bez fajki? Wygląda to na przebicie na fajce. Fajka nie kopie? Rozumiem że iskra w ogóle jest, ale nie na elektrodach świecy?
Sprawdź luzy zaworowe. Sprawdź iskrę gdy zgaśnie ale na SAMYM KABLU bez fajki. Czy ssanie jest zamknięte?
Sprawdzić wpierw wyłącznik zapłonu i kabel prowadzący do niego.Kabel do fajki,fajka i świeca zapłonowa [generalnie zacznij od niej,może mieć przebicie]Jeśli w/w są ok. to masz pewnie uszkodzony moduł zapłonowy.
Ściągnij fajkę ze świecy i włóż jakąś świecę połóż na silniku i kręć silnikiem tylko nie trzymaj fajki od świecy w ręce bo jak będzie przebicie to się z rana podładujesz :).
Ja natomiast widzę związek, jeżeli sprawdzasz, na wykręconej świecy, wtedy ta osłona jest daleko od obudowy i iskra jest na świecy. Po wkręceniu świecy i założeniu fajki osłona jest kilka milimetrów od obudowy cylindra i wtedy może być przebicie, a iskra zamiast na świecy jest pomiędzy fajką a obudową cylindra.
Poszukaj przebicia na wysokim napięciu.Cewka, przewód, fajka,świeca.
Tryb awaryjny i kontrolka silnika zostały wyleczone przez zmianę świec, przewodów i cewki. Czujnik ciśnienia nie miał z tym nic wspólnego, ale podczas jego wymiany mogło zdarzyć się coś fizycznie z przewodami lub cewką Natomiast przerywanie po wymianie kompletu to był zwykły sabotaż warsztatu - złamana fajka przewodu nad świecą i przebicie do ekranu.
Zapłon już ustawiałem na różne sposoby i próbowałem na kilku świecach, fajka jest dobra, kabel wysokiego napięcia też nie ma przebicia i gaźnik też czyściłem. Świecę zalewa jak trochę pokopię.
może masz przebicie na fajce.
Jeśli silnik jest oryginalny ( nie składak), w którym koło magnesowe jak też cewka WN i klin na wale nie są uszkodzone, to powinien pracować poprawnie. Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze, bo trochę za niskie. Może luzy zaworowe są niewłaściwe. Na właściwą pracę silnika ma wpływ cewka WN, więc jeśli masz zapasową, to podmień na próbę. Odstęp cewki...
Nie mierzyłem nigdy tego ale jeśli cewke wn masz ok to na 95procent moduł padł. Jest to powszechnie spotykane w tych chinczykach. Dodano po 10 Jeszcze jedno. Jeśli na fajce masz metalowa blache to zdejmij ją z fajki bo potrafi robić przebicie
zmień świece zapłonowe o zmniejszonej ciepłocie iprzerwe na nich ustaw 0.8 mm przewody też wymień bo najczęsciej mają przebicia przy fajkach i świece nie wieloelektrodowe tylko jednoelektrodowe FLR8LD+U takie z boscha powinny byc montowane ibędziesz miał spokuj z wystrzałem w kolektor
1. jedno pytanie , gdzie następuje przebicie - na kablu czy w tzw. fajce 2 obejrzyj świece i sprawdź czy na ceramice nie ma śladów po przebiciu (efektowne brązowo-czarne krechy , których nie da się zetrzeć) odpowiedz - będziemy radzić
Witam.Myślę że załatwimy tą sprawę.Wymień fajkę na świecy i po sprawie.Wewnątrz (znaczy w fajce) jest opornik,dostać się do niego nie jest łatwo a kosztuje grosze.Zanim ją założysz zdejmii metalową obudowę z tej fajki (kopki),bo ona często robi przebicie.
Jeżeli paliwo dochodzi ok i silnik złożony dobrze to coś z iskrą. Cewka WN, Kable i fajka. Miałem nówkę chromowaną fajkę i miał przebicie.
Świeca zapłonowa może dostawać przebicia. Podobnie przewód wysokiego napięcia i fajka świecy jeżeli jest wykonana jako ekranowana (guma przewodząca). Do sprawdzenia także długość iskry, gdyż po nagrzaniu zazwyczaj energia iskry spada. Gdyby był z tym problem, to na wstępie należy sprawdzić szczelinę (air gap) pomiędzy cewkomodułem a magnesami w kole...
Ale jeżeli masz uszkodzoną porcelane na którejś świecy i jest przebicie to możesz już sobie kupić nowe kable bo ta świeca mogła je uszkodzić. Sprawdz w fajkach czy nie ma białych kresek, a na porcelanie malych czarnych pęknięć
Zepsute może być totalnie wszystko: - uszkodzone cewki - uszkodzony przerywacz - za duża przerwa na przerywaczu - przerwane przewody - uszkodzona cewka wysokiego napięcia - przerwany/mający przebicie kabel do fajki - uszkodzona fajka - uszkodzona świeca Najpierw sprawdź czy przerywacz w ogóle się zamyka i przeczyść jego styki, jeśli tutaj będzie ok...
Sprawdź czy fajka świecy nie ma przebicia, wymień świece, innej regulacji nie ma :)
Czyli iskra jest z kabla WN a ze świecy nie? W takim razie uszkodzona jest albo świeca, albo fajka zapłonowa - oczywiście pod warunkiem, że kabel nie ma przebicia. A świeca po ruszeniu silnika i jej wykręceniu, jest "mokra"?
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Jeżeli parę dni pojeżdżę na tak iskrzących przewodach to izolacja jest uszkodzona. Na tzw. "fajkach" są, a raczej były metalowe osłony, polecono mi bym je zdjął, tak zrobiłem, ale nie przyniosło to efektu, a głównie to właśnie na tych "fajkach" są przebicia, świece wymienione razem z przewodami, wystrzały są do filtra powietrza, oczywiście mam też już...
W takim razie sprawdź kondensator, jego kontakt z masą, ewentualnie podmień na inny sprawny. I ogólnie typu, czy kabel do świecy nie ma przebicia i nie 'kopie', czy fajka nie skacze na swiecy, różne złącza po drodze itp Zacznij od tego, co w drugiej linijce.
1. Sprawdź czy fajka siedzi dobrze na świecy ew czy przewód nie ma przebicia. 2. Przerwa na świecy. 3. Kolor świecy - po niej poznasz czy nie masz problemu z mieszanką.
Po pierwsze, to jest sprzęt na wyścigi, a nie do pyrkania po drodze. Silnik nie posiada termostatu dlatego wymaga rozgrzania, podczas jazdy się przechładza. Gaźnik jest zestrojony na osiągi a nie na poprawną pracę w całym zakresie obciążeń i obrotów. Po drugie, gaźnik wymaga strojenia w zależności od zastosowania, wysokości n.p.m. i ciśnienia, w instrukcji...
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
myślę ,że to przewody mają przebicie. Podczas pracy silnika dotknęlem do prawidłowo założonej fajki na świecę i przeskoczyła mi na palce iskra.To ,że jest dziś bardzo wilgotno tego nie usprawiedliwia.Co Wy na to ?
Silniki 2T są zazwyczaj grymaśne. Jeśli stosujesz świece dedykowane do tego silnika, to może sprawdź kable WN, w tym też "fajki" świec, bo mogą mieć przebicie i iskra ginie lub jest osłabiona. Na próbę (jeśli jest to możliwe) można uruchomić silnik bez fajek. Niepokoi mnie spore zużycie paliwa. Może pływak dziurawy i zwiększa poziom paliwa, w wyniki...
Jeśli byś poczuł spaliny, to silnik by pracował. Tylko wtedy pojawiają się spaliny. Teraz nie wiemy czy brakuje iskry czy paliwa, czy powietrza. Wlot powietrza też musi być drożny. Paliwo ma swobodnie lecieć do komory pływakowej. Często są z tym problemy gdy w zbiorniku są paprochy i woda. Po to był kranik, odstojnik i filtr, żeby to zatrzymywać. Mogła...
Cewka wysokiego napięcia sprawdzona? Czy cewka z magenta dostarcza prąd? Poza tym, czy kabel idący do stacyjki (przełącznika świateł) nie ma zwarcia? Najlepiej odpiąć kabelki z cewki wysokiego napięcia i podpiąć styki do żarówki 6V 5W (od tylnej lampy), odkręcić świece i pokręcić silnik. Gdy włókno się rozżarzy to instalacja jest OK. Następnie wstawić...
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
Najpierw sprawdz czy fajka od świecy zaplonowej nie ma czasem założonej metalowej blachy po wierzchu. Takie fajki potrafia dostawac przebicia od temperatury.
Upewnij się, czy oryginalny cewkomoduł nie ma ekranowanego przewodu WN i fajki. W sprzęcie importowanym w Polsce występuje rzadko, ale się spotyka. Fajka bywa wykonana z dwóch rodzajów gumy — wewnątrz izolującej, z zewnątrz przewodzącej. Przewód WN jest grubszy. Ekranowanie WN spotyka się w sprzęcie ściągniętym z zachodu lub z północy i zwykle stwarza...
jak mjaja przebicie to od razu do wymiany tego juz nie naprawisz od razu zmień świece Dodano po 1 a gumki to są tak dwie takie małe co służą do mocowania ich i są też (nie zawsze) bo większość mechaników je usuwa:D takie zaraz na "fajkach"
Jeśli jakieś czynności przy świecy dawały rezultaty mógłbyś spróbować wymienić fajkę - może mieć przerwę lub przebicie. Zawory w trakcie eksploatacji ustawiałeś?
Właśnie, jaka była przyczyna? Sprawdź jaką masz fajkę świecy. Jeśli masz oryginalną chińską z metalowym ekranem, to one lubią łapać przebicie wewnątrz do metalowego ekranu. Pomaga usunięcie ekranu z fajki. Markowe fajki z ekranem (np. Beru) nie mają tego problemu. Na dłuższą metę lepiej zastosować nową markową fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym,...
Podstawowe pytanie. Dzieje się to za zimnym czy na ciepłym silniku? Czy może nie ma różnicy? Wykręcałeś świecę po takim przyduszeniu? Może za duża lub za mała dawka paliwa? Zapłon świeca fajka przewód od fajki ok? Przebicia na przewodzie od fajki są? Paliwo jest dobre nie kombinowane - w sensie czy jakiś geniusz na stacji benzynowej nie nalał za dużo...
Świece jeszcze, zobacz jaki ma kolor? i czy niema przebicia(wykręć świece włóż ją do fajki i przyłóż ją do masy np. pokrywa zaworów i lekko ręką ruszaj starter nożny i skra powinna przeskoczyć między elektrodami).
Tam nie ma możliwości regulacji zapłonu. Trzeba sprawdzić kilka rzeczy. 1. Czy fajka nie ma przebicia do metalowego ekranu. Spróbuj na innej fajce lub połączeniu bezpośrednim przewodu z końcówką świecy. 2. Czy cewkomoduł nie ma problemu z energią iskry — sprawdzić na ile mm daje iskra z samego przewodu WN. W tych silnikach jest dosyć słaby zapłon, powinien...
Autko Kia picanto Czy ktoś spotkał się z symptomem wahania zapłonu w tym autku a mianowicie zakres wahania jest od minus 5 stopni do około 15 i pojawia się nierówna praca silnika. Drugi problem: Po założeniu nowych przewodów zapłonowych pojawia się jakby poświata wokół fajek przy świecach(nie jest to przebicie). Co może być przyczyną. Czy powoduje to...
Wcześniej wszystko pracowało prawidłowo? W takim razie odpada możliwość fabrycznie zablokowanego silnika. Nie słychać żadnych dziwnych dźwięków - np. stukania, szumu? Najlepiej będzie zacząć od sprawdzenia iskry na świecy - sprawdź jej kolor, czy ma przebicie, a także czy "okopcenie" świecy ma prawidłowy kolor (odcienie brązu). Tak wszystko pracowało...
Sprawdź "fajki" świec. Ten cały zespół bardzo często dostaje przebicia i auto jest albo martwe, albo chodzi jak stara pralka.
No dzień dobry. Jestem tu nowy i kupiłem chińczyka 48cc od pelcio68. wszystko działało ale w pewnym momencie zaczeły się kłopoty z zapłonem. wymieniłem chińską świecę na ngk i nawet chodził bardzo dobrze przez 2 dni. kręcenie kołem ze świecą na zewnątrz raz daje iskrę słabiutką a raz w ogóle nie daje z przewagą na nie daje. wykręciłem orginalny przewód...
Potrzebne było to prywatne zdjęcie? Te skutery męczyło kilka powtarzających się problemów. Metalowy ekran z fajki świecy zapłonowej należy zdjąć (występowanie przebić), lub wymienić fajkę na markową. Często pojawiają się przebicia na czujniku stopki bocznej oraz wyłącznika zapłonu na kierownicy (akurat w Kingwayu go nie ma), skutkujące brakiem iskry....
W dalszej kolejności może zależeć od świecy, od kabla, od fajki (mogą być przebicia). Wrócę do przerywacza - praktycy ustawiali bardzo małą szczelinę, co powodowało iskrzenie na stykach, wypalanie ich i zakłócenia radioelektryczne objawiające się tym, że w radioodbiorniku samochodowym było słychać trzeszczenie zwiastujące zbliżanie się takiego pojazdu....
Już wszystko ok. pomimo że iskra była na przewodach, to 2 z nich miały przebicie przy fajkach i uziemiały się z silnikiem zamiast iść na świece. sprawdziłem inne przewody od tego samego modelu i chodził dobrze, więc miałem pewność. kupiłem wszystkie nowe przewody i smiga. więc nawet jeśli iskra jest na przewodach to nie zawsze musi trafić na świecę....
Witam wszystkich. Podłączam się pod temat, gdyż mam podobny problem. Mój samochód to Lanos 1,5 16V 99rocznik, przebieg 98tys. km. Mam go od niecałych 2 tygodni. Generalnie niestety zdarza mu się strzelić na gazie, ale o tym mówił mi już poprzedni wlaściciel. Przwody wysokiego napięcia jeszcze fabryczne, właściciel zmieniał regularnie tylko świece.....
Sprawdź połączenie kolektor ssący i cylinder, mogło się poluzować lub uszkodziła się uszczelka. Połączenie gaźnik kolektor ssący jest na o ringu, sprawdzałeś w jakim jest on stanie? Może być już owalnie wytarty, tak samo rurka na połączeniu z gaźnikiem. Przy czyszczeniu gaźnika wyjmowałeś rurkę z sitkiem ? Tam lubi zrobić się zator. Dysza główna pod...
Hmm sprawdź na innej świecy, albo tą wyczyść dokładnie w środku szczotką drucianą, może świeca ma przebicie i wtedy iskra może się pojawiać raz w środku świecy, a raz na elektrodach. Sprawdź jeszcze fajkę na kablu wysokiego napięcia bywa że i przez nią iskra może szwankować, jak już i to nie pomoże to pozostaje sprawdzić wszystko od podstaw, czyli zdjąć...
Motronic, chodzi mi o sytuację gdy masz wyciągnięty zespół cewek i opierasz go ze świecami o dekiel rozrządu celem sprawdzenia iskry. jak jest przebicie na fajce, to wszystko będzie wyglądało ok, a po włożeniu na swoje miejsce iskra będzie skakała z fajki do otworu w głowicy
A przewody WN i świece sprawdzałeś. Może masz bardzo słabiutką iskrę albo przebicie na przewodach? Czy przebijają to nie wiem :P Iskra na bank mocna bo jak zdejmuje fajki to aż skacze z duzej odległości. świece wymieniane rok temu...hm..10kkm temu...
Odłączyłem przewód 3 świecy która była upalona i nie było żadnej różnicy w pracy silnika. Nie wolno tego robić, odpięcie fajki świecy przy pracującym silniku grozi przebiciem przewodu, cewki i uszkodzeniem ECU!
Opisz jak wygląda iskra. Jeśli paliwo i powietrze są podawane w prawidłowych proporcjach, to do poprawnej pracy silnika potrzebny jest zapłon mieszanki i spalenie jej w odpowiednich warunkach. Zalana świeca świadczyć może o braku iskry i/lub zbyt bogatej mieszance. Mając na uwadze zalanie silnika wodą prawdopodobne jest, że iskra jest zbyt słaba do...
Miałem problem z moim PABem. Przyczyną braku zapłonu było ekranowanie przewodu wysokiego napięcia świecy zapłonowej. Przed wymianą cewki polecam wymianę przewodu i fajki na nieekranowaną. Podobno było to najczęstszą przyczyną niedomagań układu zapłonowego w tych agregatach. Niewielkie przebicie na przewodzie WN powodowało sprowadzenie iskry do masy....
Aha i jeszcze jedno. Mam nowe przewody sentech. Tylko małe ale. Właśnie wróciłem z dworu i w nocy widać przebicia w każdym miejscu gdzie kable się stykają z innymi bądź z jakaś metalową częścią auta do tego jeszcze widać jak świecą te metalowe fajki. Możliwe ze te nowe przewody sieja tak samo jak stare? Sory za post pod postem nie zauważyłem ze ostatni...
Kiedyś jak miałem Malucha było to samo. Przyczyną były nowe wymienione kapturki (te płaskie ) na fajkach swiec. Guma miała widocznie w swoim składzie za dużo węgla i było przebicie.
za tzw. "moich czasów" lata 90 -95 użytkownika (używanego) malucha, odpinali cewki profesjonalni mechanicy Tak odpinali, sam też odpinałem – do czasu. Cewka ma swoje przewidziane napięcie wyładowania. Zwiększając szczelinę powietrzną na świecy albo zdejmując fajkę całkowicie, podnosisz je. Normalnie jest to 10–15 kV, jak zdejmiesz fajkę, to zrobisz...
Miałem podobny problem i okazało się że któryś z mechaników zepsuł gwint i świeca nie wkręcała się do końca. Tak ją zostawił że grzała gwintowany kanał a nie tam gdzie powinna. Należ również sprawdzić czy fajki na świecach są "nie wypalone" i trzecia rzecz która mi przychodzi to gdzieś jest przebicie na masę (albo świeca albo przewód) i wtedy z automatu...
Zlokalizowałem problem, a przynajmniej tak mi się wydaje mianowicie jest jakieś przebicie, bo fajki kopią prądem i w środku iskra przeskakuje. Jak zdjąłem fajkę z pierwszej świecy od prawej strony to przeskakuje tez iskra pomiędzy aparatem zapłonowym a gumą małej fajki (tej którą zaklada się na aparat zapłonowy). Teraz pytanie, kable do wymiany czy...
Nawet jak nie jest regulowany to może działać nieprawidłowo , moga być gdzies przebicia mogą być gdzieś zwarcia na zwojach cewki albo fajka źle łączy albo świeca do kitu. Dopuki zapłonu nie sprawdzisz to moim zdaniem nie ma sensu ponownie silnika rozkręcać.
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Widzę że temat sam rozwiązałeś >>>wymień cewki lub podmień na próbę jak masz od kogo żeby nie generować kosztów > iskra nie powinna skakaś tam gdzie potrzeba , a nie daje ci na świecę bo ma przebicie :D >>> :D Po zdjęciu obejrzyj dokładnie moduł z cewkami i fajkami musi mieć gdzieś ślady przebicia (choć nie zawsze to widać) :D
Podpada mi bardzo pod przebicie na świecy -zamień na inną sprawdzoną, lub w układzie WN(przy większej dawce paliwa iskra nie ma energii do odpalenia).Fajka na świecy może mieć przerwę lub przewód -taka sugestia. Ale może być jeszcze kilka zupełnie innych przyczyn.
Cewka od 125 do 650 ? A jaka to różnica ? Popatrz dobrze na nie,różnica jest jedynie w długości fajki,którą można przełożyć. Choć przy cenie zamiennika do Savage nie wiem czy się opłaca https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
Wiem o co chodzi. Niektórzy mechanicy motocyklowi znają sposób "z uniesionymi fajkami". Dlaczego tak się dzieje, nigdy nie wnikałem. Prawdopodobnie warunki panujące w cylindrze są skrajne do prawidłowego zapłonu ładunku (ciśnienie, skład mieszanki), przez co powstaje problem z przeskokiem iskry między elektrodami (czas narastania napięcia, temperatura...
Ja zamiast fajki wkręcam kawałek drucika i owijam bezpośrednio na świece. Przewód to miernikiem można sprawdzić. Cewkę miernikiem nie sprawdzisz, ponieważ czasami się zdarza że przebicie pojawia sie przy wysokim napięciu a tego nie zmierzysz. Najlepiej to podmienić inną dobrą i sprawdzić.
Do wiadomości "Wojtka-2812" - miałem wówczas WSK nówkę z "Polmozbytu", a więc trudno obecnie ustalić z jakiego źródła montowano tłoki. Jak już wyżej nadmieniłem takich przypadków miałem kilka i dlatego musiałem uważać na prędkość, tj. aby nie przekraczać tej górnej - 82 km/h. Wracając do meritum - proszę zwrócić uwagę na przewód wysokiego napięcia tj....
Tak, nie dociera do Ciebie to, że świeca współpracuje z przewodem zapłonowym, a mnie nap nie stać żeby zakupić przewody za prawie 1000 zł bo są oryginalne, zakupuje NGK i wymieniam je maksymalnie co dwa lata, bo nie wytrzymują, i robią się przebicia na fajkach. proste.
Na początek sprawdziłbym jaką długość iskry generuje zapłon. Na zdjęciach i w katalogu części widać że zapłon ma ekranowany przewód WN i przypuszczalnie także fajkę (pokryta gumą przewodzącą). Z doświadczenia wiem, że potrafi sprawiać kłopoty w postaci przebić które sprawiają że iskra nie trafia na świecę. Oczywiście do sprawdzenia gaźnik, wężyki paliwowe...
Witam Problemem jest (niekiedy) strzelanie do kolektora i strasznie nierówna praca na wolnych obrotach. Jeśli sie tak dzieje wyskakuje błąd sondy. Świece, kable i fajki wymienione. Silnik pracuje tak jakby miał gdzieś przebicie na cewkach :/ ale nie jestem pewien sztuka kosztuje 220 zł czego jeszcze spróbować??
Dziękuję bardzo za sugestię. Fajka jest zdemontowana i został tylko sam przewód w gumowej izolacji a dookoła niego jest ekran, który połączony jest z metalową częścią iskrownika. Koniec druta nawijaliśmy bezpośrednio na świecę. Sprawdzę jeszcze dziś raz czy przy ustawieniu iskrownika bliżej koła będzie jakaś poprawa. 1. Jak sprawdzić to przebicie? Czy...
witam pisząc o głowicy miałem na myśli zawory , czy nie są powypalane , miałem kiedyś taki przypadek , że auto paliło na 3 tłoki ( było to auto które miało 3 lata i przebieg 55 tyś km) , wymieniłem świece ale nic to nie pomogło , jak połozyłem świece na silniku iskra była , jak ją wkręciłem , silnik nie palił na ten cylinder , dopiero później doszedłem...
W tym silniku niema czujnika poziomu oleju. Tak, ten przycisk to wył. zapłonu. Oleju wchodzi 1 litr. Musisz sprawdzić cewkę zapłonowa, kondensator, oraz czy niema zwarcia do masy, na przerywaczu i wyłączniku zapłonu. Sprawdź czy niema przebicia do metalowej osłony fajki od świecy. Zdejmij fajkę i sprawdź czy jest iskra na samym kablu. http://obrazki.elektroda.net/74_12850102...
Witam wszystkich :) Jestem świeżym posiadaczem silnika od quada 110 atv, kupiłem go wcelu włożenia do motoru. Silnik kupiłem z cała instalacją elektryczną, brakowało tylko modułu CDI, który już kupiłem Odblolowany (sa na allegro takie niebieskie z radiatorem) Instalacje niestety musiałem całą przerobić ponieważ były tam kostki od alarmu świateł itp,...
niby jak można sprawdzić przebicie omomierzem, przebicie pojawia się dopiero przy wysokim napięciu, a cewka niekoniecznie mysi się uszkodzić, chociaż można zdjąć fajkę na wyłączonym silniku i zewrzeć ją do masy, albo wsadzić w nią inną świecę, można sprawdzić kolor świec
Czy jedna cewka zasila 2 cylindry i czy jeśli padnie , to silnik nie powinien pracować na 2 garach i pokazać wypadanie na 2 i 3 cylindrze ? Jesli całkiem padnie, czyli będzie przerwa w uzwojeniu, to tak, ale jesli będzie miała np. przebicie przy jednej z fajek (co IMHO zdarza się częściej), to na jednym cylindrze bedzie palić normalnie, a na drugim...
hehehe ściągając fajkę i oddalając ją na kilka mm lokalizowałem przebite świece - dużo prądu na świecę i iskra szła po porcelance, oddalona fajka - mniej prądu iskra skakała między elektrodami i cylinder pracował
Skoro zapala się "check" to odczytaj błędy. Objawy pasują do standardowej usterki - sterownik silnika, potwierdzeniem będzie zapamiętany błąd jednej z cewek. Do uszkodzenia najczęściej dochodzi z powodu przebicia cewki np. z powodu zbyt dużej przerwy na świecy lub zdjęcia "fajki" świecy na pracującym silniku.
Diagnostyka wykazała tylko te trzy błędy mechanik polecił mi wymienić map sensor to i tak nic nie dało samochód nie równo pracuje pali bardzo dużo ;/ i dlatego pytam czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzi żeby nie wydawać bezsensownie tyle pieniędzy bo ja sprawdziłem elektrykę i nie mam pojęcia co to może być Dodano po 26 właśnie teraz czytałem...
Generalnie - sprawdzasz czy dolatuje mieszanka do silnika. Sprawdzasz czy mieszanka ma warunki do zapłonu - ciśnienie, iskra. Sprawdzasz czy spaliny mają swobodny wylot. No i sprawdzasz czy sam silnik działa jak trzeba (swobodny ruch tłoka, czy pierścienie są szczelne, czy komory silnika są szczelne. Oczywiście nie sprawdzasz wszystkiego na raz i przy...
Sprawa się wyjaśniła. Na "fajce" którą zakłada się na świecę jest cienka blaszka i okazało się, że były na nią przebicia prądu. Po usunięciu blaszki kosiarka odpaliła a na świecy pojawiła się normalna iskra. Niewiele brakowało a wymieniłbym całą cewkę, która nie jest wcale tania.
Kiedyś miałem przypadek ze coś podobnego się działo i z napinacze spadła zębatki i założyłem drugi pewien czas było ok potem znowu nie chciał odpalić i przegrywał jak zmieniłem świece było ok ale na moment odpalił od kopa chwilę pochodzi A jak go chciałem po pewnym czasie odpalić to to samo zmieniłem chyba z 6 świec i tak w kółko sie robiło zmieniłem...
3 mozliwosci : przewody świece i cewka . Po kolei sprawdzic te czesci .Wykręc swiece i sprawdz czy na porcelance nie ma przebicia . Moze to byc swieca lub fajka przewodu . Powodzenia
W moim wypadku szarpnięcie jest bardzo wyczuwalne jak auto toczy się na pierwszym biegu na wolnych obrotach a po dodaniu gazu szarpnie ustaje i normalnie przyspiesza. Co może mieć wpływ na to, skoro świece Cewka i przewody są nowe sonda nowa i krokowy też
A jaki masz pasek? Głowica była już planowana? Tym małym przesunięciem, to bym się nie przejmował, ja testowałem na ząbek, 2 w tą i tamtą na wałkach, to normalnie chodził na przestawionym o 1 ząbek, no ale czujnika wałka nie było. Przestawiałem, bo na ustawionym działał jak traktor, z przestawionym zaś cichutko, jak powinien. To jakiś stary patent......
Możesz zdejmować sterowanie z cewki ale nigdy nie zdejmuj fajki ze świecy na pracującym silniku, bo cewka może dostać przebicia i ubić driver w ECU (które zresztą nagminnie padają w tym ECU nawet bez takiej pomocy). Fiat Diag 2.6? Pierwsze słyszę... chyba że masz na myśli tą skrakowaną wersję Fiat ECU Scana albo FiCOM (kiedyś rzeczywiście nazywał się...
Pomiar bezpośrednio na kablu wyniósł 7,2 kom możliwe??. I podłączyłem sam kabel do świecy i huraaaaaaaaaa kosiarka odpaliła. Okazało się że ta blaszana obudowa na fajce musi powodować przebicie , wyrzuciłem i kosiareczka odpala aż miło. Więc dziękuję za pomoc w dotarciu do problemu szczególnie RychuT. A jeszcze jedno pytanie, jaki jest u mnie gaźnik...
przebicie fajka świeca fajka fajka świeca
atmel 24c64 pralka przycisk daewoo ustawienia serwisowe
karta graficzna karta graficzna
Universal App for Accessing Bulb Cameras? Jak odczytać wychylenie ramienia serwomechanizmu? Metody i narzędzia