Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
panowie proszę o poradę , renault megane '99 silnik 1.6 16v bodajże k7m , klientka przyjechała , silnik nie ma mocy nierówno pracuje , okazało się przebicie na gumowych fajkach od cewek , i problem bo do renaulta nie robią samych gum tylko całe cewki ( 160 zł szt ) , może ktoś już walczył z tym zagadnieniem i jakoś sobie poradził , proszę o porady pozdrawiam
Ja nie mam lpg. Czuje lekkie poszarpywanie, pewnie tylko ja bo mechanicy twierdzą że chodzi idealnie, a najlepiej pokazać to poprzez zmianę obciążenia gaz-hamowanie silnikiem-gaz czuć wtedy szarpnięcie.
siemanko Zacząłem przeglądać te przewody i większość ma upalenia przy fajkach cewek. Ale też po założeniu innych fajek przewody dalej źle pracują więc zakładam że najpierw szlak trafie sam kabel a potem następuje przebicie na fajkach. Panowie i Panie to do cienko/ seicenko kable kosztują 70zł i to beru najdroższe podobne ngk pożyły 1,5r. Do fiesty tak...
Pewnie przebicie do tych metalowych nakładek na fajkach kabli
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
Już wszystko ok. pomimo że iskra była na przewodach, to 2 z nich miały przebicie przy fajkach i uziemiały się z silnikiem zamiast iść na świece. sprawdziłem inne przewody od tego samego modelu i chodził dobrze, więc miałem pewność. kupiłem wszystkie nowe przewody i smiga. więc nawet jeśli iskra jest na przewodach to nie zawsze musi trafić na świecę....
Ale jeżeli masz uszkodzoną porcelane na którejś świecy i jest przebicie to możesz już sobie kupić nowe kable bo ta świeca mogła je uszkodzić. Sprawdz w fajkach czy nie ma białych kresek, a na porcelanie malych czarnych pęknięć
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Któraś cewka, albo "fajka" na niej ma przebicie, odpal po ciemku ze zdjętą osłoną
Sprawdzałeś iskrę na samym kablu, bez fajki? Wygląda to na przebicie na fajce. Fajka nie kopie? Rozumiem że iskra w ogóle jest, ale nie na elektrodach świecy?
No to fajka ma przebicie - wymień ją.
Motocykl naprawiony przebicie na fajce było i gubił iskrę
Tutaj fajki sa na tyle krótkie że zauwazylbym przebicie fajka-silnik. Natomiast tu tego nie widać. Zamienialem też fajki miejscami. wiec na mój rozum jeśli iskra gdzieś ucieka to juz w głowicy, jednak nie wiem czy jest to mozliwe.
Witam.Myślę że załatwimy tą sprawę.Wymień fajkę na świecy i po sprawie.Wewnątrz (znaczy w fajce) jest opornik,dostać się do niego nie jest łatwo a kosztuje grosze.Zanim ją założysz zdejmii metalową obudowę z tej fajki (kopki),bo ona często robi przebicie.
może masz przebicie na fajce.
Nie czyta plomienia. Powinna pojawić się ikona plomienia na ekranie. Jeśli nie ma to może być to: Przewód elektrody jonizacyjnej źle osadzony na płycie esys, uszkodzony przewód-rozgieta przy elektrodzie-fajka źle dolega do elektrody. Elektroda ma przebicie lub jest brudna. Zapchany syfon kondensatu. uszkodzona elektronika esys.
Sprawdź fajki na listwie zapłonowej, jak lekko ściśniesz i pęka guma lub kruszy się końcówka fajki to znaczy że jest przebicie przez tą fajkę i ucieka iska i nie odpali. Fajki są wymienianle.
Watpliwe ale można sprawdzić. Jeśli fajka ma metalową osłone to z doświadczenia wiem ze po pewnym czasie ta blacha powoduje przebicie na mase
Muszę Cię zmartwić, albo pocieszyć Na pierwotnym powinno być 0,5 Ω do 1Ω, wtórne 4,7kΩ do 6kΩ A poniżej rysunek z podanymi indukcjami. http://obrazki.elektroda.net/34_12434183... Jak nie ma iskry to może masz przebicie w cewce, lub rezystor w fajce walnięty. Albo banalna sprawa to brak masy!
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
Oprócz cewki i kondensatora, które nie są tak bardzo narażone na temperaturę, są jeszcze - kabel WN i fajka. Mogą mieć przebicie, mogą być brudne. Świeca też może mieć przebicie. Układ zapłonowy z iskrownikiem jest bardzo prosty. Bardzo łatwo go naprawić jeśli masz dostęp do części zamiennych.
Moj problem zniknął fajka miała przebicie;)
Napisałeś przecież: zaczął strzelać na wysokim napięciu Najczęstszą przyczyna strzelania jest przebicie na trafopowielaczu. Nie mówię, że jedyną... Możesz sprawdzić kondensator w trafie, mierząc oporność (na zakresie MΩ) między fajką a masą. Jakiekolwiek przejscie wskazuje na trafo.
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Objaw : w Neptunie 453 / 653 (podobny Neptun 425 / 625) grzeje się tranzystor BUX86 przykręcony do prawego aluminiowego radiatora po czym odlutowywuje się doprowadzenie kolektora tegoż tranzystora. W wersji z bezpiecznikiem w obwodzie kolektora BUX, bezpiecznik ulega przepaleniu. Przyczyna : uszkodzenie jednego z rezystorów R971 240Ω obok trafa...
Jeżeli paliwo dochodzi ok i silnik złożony dobrze to coś z iskrą. Cewka WN, Kable i fajka. Miałem nówkę chromowaną fajkę i miał przebicie.
Jeśli mieszanka byłaby za bogata, to ciężko by odpalał. Jeśli tam masz śrubę do regulacji mieszanki, to wkręć ją pół obrotu i jeśli to byłoby tego wina, to zauważyłbyś poprawę. Według mnie jednak to nie są objawy wskazujące na problem z gaźnikiem, tylko na coś z zapłonem, np. przestawiony. Nie jestem mechanikiem, ale od kiedy skończyłem 15 lat, zawsze...
Cudów nie ma.Porzadna świeca np.NGK i musi byc dobrze. Chyba ze przebicie jest na fajce a tylko wydaje Ci się ze na świecy,to ja wymień.
Motronic, chodzi mi o sytuację gdy masz wyciągnięty zespół cewek i opierasz go ze świecami o dekiel rozrządu celem sprawdzenia iskry. jak jest przebicie na fajce, to wszystko będzie wyglądało ok, a po włożeniu na swoje miejsce iskra będzie skakała z fajki do otworu w głowicy
Bardzo prawdopodobne, że to sprężynki regulatora. Możliwe też jakieś chwilowe przebicie na kablu świecy lub fajce.
Zlokalizowałem problem, a przynajmniej tak mi się wydaje mianowicie jest jakieś przebicie, bo fajki kopią prądem i w środku iskra przeskakuje. Jak zdjąłem fajkę z pierwszej świecy od prawej strony to przeskakuje tez iskra pomiędzy aparatem zapłonowym a gumą małej fajki (tej którą zaklada się na aparat zapłonowy). Teraz pytanie, kable do wymiany czy...
Pojawił się prąd na cewce butelkowej A jak ten prąd stwierdzasz? Drugi zacisk cewki butelkowej jest dobrze umasiony? Cewka nowa, przewód dobry to chyba fajka została. Da się tą fajkę jakoś spradzić. Przykładamy kablem z cewki do głowicy i też żadna iskra nie pada To właśnie sprawdziłeś fajkę (metodą jej wyeliminowania). Jaki odstęp iskrowy zachowujesz?...
Najciekawszą zagadką jest iskrzenie wkoło metalowych fajek na końcach przewodów WN. To te fajki mają metalowe osłony? Są razem z kablami czy są tylko montowane do kabli? Jeżeli są montowane do kabli to bym je poprostu wyrzucił i założył nowe, albo profilaktycznie dla próby zdjął je i wysuszył lub wyrzucił te blachy osłonowe i spróbował co będzie, bo...
Zamówiłeś zwykłe świece. Wtyczka cewki raczej niema nic doi awarii. Sama cewka może mieć bo wizualnie będzie wyglądać ok a będzie przebita i zamiast iskra iść na świece będzie szła bokiem na fajce.
Więc standardowo, te silniki łapią przebicie przez tzw. fajkę po porcelance świecy, widać po wykręceniu świec charakterystyczne slady przebicia w postaci szarych "kresek" na porcelance. Zmień świece na porządne, przewody tak samo, możesz zmniejszyć przerwy na świecach o 0,1 mm. Jeśli dalej będzie bez zmian to następna w kolejności do wymiany jest cewka...
hehehe ściągając fajkę i oddalając ją na kilka mm lokalizowałem przebite świece - dużo prądu na świecę i iskra szła po porcelance, oddalona fajka - mniej prądu iskra skakała między elektrodami i cylinder pracował
Przewody WN na bank dobre ? Ja też raz się "bujałem" z takim problemem a okazało się że fajka miała przebicie.
Gdyby spalił się moduł, to wcale nie byłoby iskry, sprawdź również masę, może też kabel lub fajka mieć przebicie.
jak mjaja przebicie to od razu do wymiany tego juz nie naprawisz od razu zmień świece Dodano po 1 a gumki to są tak dwie takie małe co służą do mocowania ich i są też (nie zawsze) bo większość mechaników je usuwa:D takie zaraz na "fajkach"
Witam.Ja w 2.0 16v miałem to samo i się okazało że przebicie miały te gumowe fajki co wchodzą na świece.Doszedłem do tego kupując przewody zapłonowe od poloneza i je zamontowanym i problem ustal i wszystko było jasne
Sprawdzić wpierw wyłącznik zapłonu i kabel prowadzący do niego.Kabel do fajki,fajka i świeca zapłonowa [generalnie zacznij od niej,może mieć przebicie]Jeśli w/w są ok. to masz pewnie uszkodzony moduł zapłonowy.
za tzw. "moich czasów" lata 90 -95 użytkownika (używanego) malucha, odpinali cewki profesjonalni mechanicy Tak odpinali, sam też odpinałem – do czasu. Cewka ma swoje przewidziane napięcie wyładowania. Zwiększając szczelinę powietrzną na świecy albo zdejmując fajkę całkowicie, podnosisz je. Normalnie jest to 10–15 kV, jak zdejmiesz fajkę, to zrobisz...
Nie mierzyłem nigdy tego ale jeśli cewke wn masz ok to na 95procent moduł padł. Jest to powszechnie spotykane w tych chinczykach. Dodano po 10 Jeszcze jedno. Jeśli na fajce masz metalowa blache to zdejmij ją z fajki bo potrafi robić przebicie
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Jaką wartość pokazuje raczej miernik a nie manometr , dokładnie omomierz ?? To są cewki nisko omowe , a przebicie raczej występuje na WN . :| Ponad 11omow pomiędzy zasilaniem cewki a wyjściem z fajki i tak samo pomiędzy masą a wyjściem z fajki
A więc tak sprawdziłem iskrę, przebija ok. 1,2 cm, taki słabowity biały piorunek (w charcie to było piorunisko w porównaniu z tym), jednak fajka miała przebicie jak próbowałem zapalić po wymianie przewodu WN, zmieniłem fajkę i przewód WN strzeliła kilka razy w wydech zakręciła 2-3 obroty i zgasła. Czyżby to jednak moduł. Bo z tego co piszesz jack63...
To może być nawet świeca (nieważne że nowa) lub przebicie na metalowej osłonie fajki świecy, jeżeli jest, ewentualnie na kablu, uszkodzenie cewki zapłonowej, przetarty kabelek od gaszenia silnika, itd. Benzyna oczywiście 95?
Zepsute może być totalnie wszystko: - uszkodzone cewki - uszkodzony przerywacz - za duża przerwa na przerywaczu - przerwane przewody - uszkodzona cewka wysokiego napięcia - przerwany/mający przebicie kabel do fajki - uszkodzona fajka - uszkodzona świeca Najpierw sprawdź czy przerywacz w ogóle się zamyka i przeczyść jego styki, jeśli tutaj będzie ok...
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
przebicie whirpool grzałka przebicie przebicie świec magnetron przebicie
przełącznik kolumna kierownica pralka whirlpool czerwona dioda zawieszać laptop samsung
odbiornik superreakcyjny podłączenie radia blaupunkt
Lokalizacja bezpiecznika dmuchawy w Mercedes ML 320 2008 Wartość potencjometru B503 - 50 kΩ