Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Jeśli to nie szczotki to sprawa jasna... Przebicie na komutatorze i silnik na złom.
Winny może być silnik. Przebicie, uszkodzone szczotki, uszkodzony komutator, przebicie między uzwojeniowe. Sprawa jest oczywista - należy przyjrzeć się silnikowi.
Jeśli będziesz w Poznaniu to Tobie załatwię przezwojenie jeśli oczywiście jest padnięty silnik Przebicie na komutatorze w tych silnikach Elektroluxa to dość częsta awaria
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Przyczyna awarii - przebicie na komutatorze, nadpalenie styków. Naprawa polegała na przezwojeniu wirnika, i wymianie komutatora. Dodatkowo wymieniono łożyska. Całkowity koszt 180zl. (Łódź). Jezel iktos bedzie potrzebowal dobry zaklad to prosze o info na prv
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy.
Przebicie na wirniku
Komutator nie bije?.Trochę ta oporność różna,powinna być jednakowa(może być między zwojowe przebicie) jak stojan wizualnie wygląda.
Witam, od pewnego czasu miałem problem z odpaleniem silnika, po zagrzaniu świec i przekręceniu stacyjki rozrusznik nie działał, ale odpalał gdy kilka razy szybko przekręcałem na rozruch (bez grzania świec), po jakimś czasie zaczęło mi palić bezpiecznik 15A, po wymianie odpalał. Założyłem silniejszy bezpiecznik (wiem nie powinno się tego robić - więc...
Jeżeli ładnie wyczyścił komutator , wyrównał go , wyczyścił szczeliny przed zwarciem A on nadal iskrzy to na bank przebicie między zwojowe jest . Ale to trzeba sprawdzić na przyrządzie , sam omomierz mało nam powie . :| Dodano po 1 Można zrobić test z żarówką .
Jeśli wszystko zrobiłes prawidłowo,a wirnik jest dobrany właściwie,to nowy wirnik wyraźnie padł.Być może leżał gdzieś długo w wilgotnych warunkach i dostał t.zw.zwojówkę,czyli przebicie uzwojeń między sobą.Jeśli tak, to po pewnym czasie pracy zobaczysz dwie sąsiednie działki komutatora wyraźnie fioletowe - różne kolorem od pozostałych.
Miałem takie przypadki, że pomimo sprawnego regulatora napięcie mocno powyżej 14,4. Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy".
No to podepnij minus akku wprost pod masę dwigatiela.A po drugie tak jak napisał kol. madera albo zamiana na jakiś cywilizowany starter co najmniej R11 albo rozbierz tego ruskiego kateka i sprawdzaj pod kątem przebić na masę,zużytych tulejek,wypalonych komutatorów etc.Hmm jeśli chodzi o pojemność akku to 44 stanowczo za mało ten starter lubi prąd jak...
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Mozesz wyminić komutator na nowy! Prawdopodobnie przebicie do masy lub pomiędzy polami. Wdomu to raczej tego się nie zrobi.
Jak ma przebicie do wałka albo zwarcia międzyzwojowe to czyszczenie pomoże mu jak umarłemu kadziło- tylko wymiana komutatora! Pomierz dokładnie oporności pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora - jeśli będz poważne róznice to komutaror do wymiany. Zwarcia pomiędzy wycinkami to zobaczysz pod lupa. Obstawiam przebicie do masy- dla sprawdenia (jeśli komutator...
Prądnicy nie podejrzewam, ponieważ przeszła kapitalny remont. Może nie wyrażę się fachowo, ale stojan po podaniu napięcia prawidłowo wytwarza pole magnetyczne (nie ma przebicia). Podobnie wirnik nie ma przebicia. Komutator został wyrównany, rowki między celami wyczyszczone. Założone nowe łożyska. Nowe szczotki zostały dotarte do kształtu komutatora....
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Skoro był 6.3A to ma tyle być, a skoro był taki stycznik to ma być taki, a nie na więcej amper. W Miele często komutator pada i ma przebicie, a zatem sprawdź to. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Jak już wyjmiesz ten rozrusznik,to przed rozkręceniem go,sprawdź na ew. przebicie
Mam młotowiertarkę jak w temacie. Na pomiarach stojana mam 2Ω na obu uzwojeniach,przebicia brak.Na wirniku mam taki pomiar, pomiar miedzy sąsiednimi ścieżkami 0,5Ω,pomiar na ścieżkach na naprzeciwko 1,9Ω,przebicia miedzy komutatorem a wirnikiem brak. Według mnie to dobry wynik pomiaru,a na szczotkach iskrzy. Dodam tylko ze szczotki wsadziłem...
To raczej z opisu świadczyć może o jego uszkodzeniu. Ciężko w metodzie "na oko" to określić, ale jeżeli tak iskrzy i szybko nagrzewa to może być uszkodzony. Trzeba zdemontować, oglądnąć dokładnie, pomierzyć uzwojenia, a jak nie masz bardzo czym to podjechać do kogoś co ma sprzęt (przezwaja silniki) i sprawdzi Ci na maszynie czy nie ma przebicia na uzwojeniu.
szczotki nie są zużyte całkowicie natomiast zjechane przez nadmierne iskrzenie, którego genezy nie znamy. Może przesunięcie szczotkotrzymatczy, może przebicie między zwojowe, może bicie komutatora ( łożyska mają luz, może np obrócona szalka w obudowie) Przy nie fachowej wymianie łożysk mogłeś skrzywić ośkę. Taki silnik ma obroty bardzo wysokie i muśi...
Witam. Miałem taki przypadek ,silnik miał przebity do masy komutator. Ale to możesz sprawdzic dokładnie tylko induktorem /500V/. Zaden zacisk silnika/tacho nie badaj/nie ma miec do masy innej rezystancji jak nieskończonośc.Jeśli przebicie-wirnik do przewinięcia koszt około 150zł. Powodzenia.
Przebicie do masy na wirniku, lub przegrzane i wystające wycinki na komutatorze.
Witam panowie może ktoś się spotkał z takim problemem tz. wytarły się szczotki i zaczął mocno iskrzyć wirnik wyglądało na przebicie ogień dookoła komutatora ,dziwny dżwięk .Z automatu uznałem że to wirnik ,kupiłem szczotki i wirnik .Po założeniu okazało się że jest to samo ,a przy głębszej analizie spostrzegłem że wirnik pracuje normalnie jak wyłącznik...
Czy jest jeszcze taki scenariusz, że jest przebicie na jednej z cewek między uzwojeniami ? Prędzej pomiędzy sekcjami komutatora. Nie używaj papieru ściernego (nawet drobnego), lepiej umyć w spirytusie (IPA) zwracając uwagę na to, by były czyste przerwy pomiędzy sekcjami. Delikatnie można też podgiąć mocowania szczotek (nie wiem czy to w tym typie silnika...
Wyciągnałęm alternator przemierzyłem uzwojenie- nie ma przebicia, diody sprawne, wirnik- nie ma przebicia, ma przejście, komutator w stanie bdb Jak były przeprowadzane pomiary? Wzbudzenie podane?
Efekt padania może być przebicie między zwojowe wirnika objawiające się nienaturalnym iskrzeniem szczotek, uszkodzony komutator, zużyte łożyska.
Jesli jest to spore iskrzenie ( dym ci nie leci ?) wirnik moze mież przebicie między uzwojeniowe. Bo jesli łuk "obiega "cały komutator to bardzo miżliwe ze jest wirnik uszkodzony.
To już temat na wykład z fizyki , elektrotechniki i mechaniki... A na chłopski rozum to rozrusznik w samochodzie też jest na 12V, a przy 2 A nawet nie drgnie. 2Ax12V to tylko 24 Waty...Daj znać po próbie z aku. Przebicie podczas burzy mogło uszkodzić uzwoejenia lub komutator...
Ja bym sprawdził na początek silnik pralki czy nie ma czasem przebicia do masy , szczotki ( przeczyścić komutator ) a na końcu silnik pompy
A jeszcze lepiej zdjęcie komutatora i od razu będzie widać, czy szczotki są dobre, czy już się zużyły. Może być jeszcze taka sytuacja, że szczotki szybko się zużywają, bo silnik ma przebicie.
Dobry wieczór. W tym roku moja stara pralka BOSCH WFL 1200 poddała się po awarii. Skorzystałem z prywatnego serwisu żeby było szybciej. Cena za usługę to 340 zł. I teraz co było robione. Wymiana szczotek i przeszlifowanie komutatora, wymiana grzałki, wymiana całego panelu sterującego z komputerem od innego modelu pralki Bosch (oryginalny panel uszkodzony...
Nie ma co kombinować tylko rozebrać i zrobić pomiary: stojana i wirnika oraz ewentualnego przebicia. Czarny pył czyli szczotki do wymiany. Sprawdzić komutator jak mocno wytarty, jeżeli mocno to wirnik do wymiany.
Okazało się jednak że winny był wirnik, podłaczyłem jedną fazę 220V (żeby było obciązenie) pod komutator i na ośkę wirnika było delikatne przebicie , wielkie dzięki koledzy za pomoc. pozdrawiam
Skoro piszesz, że "szczotki są prawie dobre" i przeczyściłeś komutator to wymiana samych szczotek Ci nie pomoże. Jeżeli szczotki "chodzą" luźno w szczotkotrzymaczach (dobry docisk do komutatora) i nadal iskrzy to szukaj nowego wirnika (przebicie międzyzwojowe) lub szlifierki. Pozdr Adam
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Trzeba sprawdzić silnik czy nie ma przebicia na jakimś uzwojeniu lub czy nie iskrzy komutator.
Przełącznik szeregowo-równolegle zmienia cewki nawinięte na na rdzeniu ( 230V ) to pierwotne uzwojenia transformatora , Zmieniamy ten zakres w zależności od badanego wirnika ( duże oporności zakres szereg) Drut wskaźnik prętowy ( chyba o to chodzi ) umożliwia określenie położenia w którym należy badać poszczególne obwody na komutatorze przy obracaniu...
Jak sprawdzic wirnik ? Powinno się raczej megaomomierzen przy 250V ale można i napięciem z sieci z szeregowo włączoną żarówką. jeśli żarówka świeci to jest przebicie. Pomiaru dokonujemy między żelazem wirnika a dowolnym wycinkiem komutatora.
albo przy zdejmowaniu (zakładaniu) łożysk uszkodziłeś mechanicznie sam komutator (zwarcia lub przerwy między działkami komutatora) lub co gorsza geometrię szczotkotrzymaczy lub faktycznie nastąpiło przebicie izolacji któregoś z uzwojeń wirnika lub stojana (nieważne czy między zwojowe czy do korpusu). Uszkodzenia stojana są raczej rzadkością, a weryfikacja...
Spróbowac możesz nie przeszkadza to w niczym a alternator to sprawdź czy tulejki ślizgowe (komutator) nie maja przebicia na mase i tak samo uzwojeie. Diody raczej odpadają ale możesz je też sprawdzi. Musisz miec miernik do tego
Witam! Posiadam pralkę Wirlpool AWE 6515/P. Od pewnego czasu pralka zaczęła stawać w połowie programu i migała kontrolka 1000obr. i trzeba było przekręcać na inne programy aż zaskoczyła ponownie. Ostatnio zatrzymała się na amen i po podłączeniu wypuszczała wodę przez 30s. Potem migała tylko dioda 1000obr. Rozkręciłem pralkę i tak: - elektrozawór sprawny,...
Mierzy się multimetrem rezystancję każdej z 2 cewek stojana powinna być zbliżona wartość kilku Ω. Sprawdza się także czy, któraś z cewek nie ma przebicia do metalowego rdzenia stojana.
Nie widzę różnicy pomiędzy uchwyceniem wirnika w uchwycie tokarki a uchwyceniem wirnika w uchwycie wiertarki na sztywno umocowanej, pod warunkiem że mowa jest o uchwycie samocentrującym. Może kolega nie wie, ale praktycznie wszystkie uchwyty tokarskie trójszczękowe są samocentrujące, tak jak wiertarskie. Różnica jest w narzędziu skrawającym. Tokarka...
proponuję sprawdzić silnik: czy nie ma przebicia na obudowę (np próbówką elektryczną), stan szczotek i komutatora
Dla pewności nie zaszkodzi dokładnie wyczyścić silnik a szczególnie okolice komutatora z pyłu węglowego ze szczotek, zdarza się że w tych okolicach pojawia się przebicie.
Najczęstszą przyczyną palących się regularnie IRFów jest zbyt wcześnie załączający się "hamulec" silnika powodujący zwarcie dla IRFa. Drugą przyczyną, ale raczej mniej spotykają jest przebicie w silniku, na szczotkach, czasem sam pył węglowy na komutatorze powoduje takie objawy.
Czyli jak będzie przerwa w obwodzie to żarówka wpięta szeregowo powinna migać? Skoro brzeszczot nie drgał to raczej nie ma zwarć międzyzwojowych. Jutro jeszcze sprawdzę induktorem przebicia na stojanie i wirniku.
Metalowa obudowa jest izolowana od uzwojeń. Prawdopodobnie przebicie pochodzi od pyłu ze szczotek. Powinno wystarczyć dokładne umycie w benzynie ekstrakcyjnej szczotkotrzymaczy i komutatora wirnika. Jeśli to nie pomoże przyczyną może być uszkodzenie izolacji uzwojeń wirnika lub stojana.
Witam ..z tego co zaobserwowałem z całą pewnością masz uszkodzony silnik> Nie grzałkę,ale Silnik!!! jest to silnik komutatorowy,występuje na nim tzw. ogień okrężny na komutatorze i najprawdopodobniej jest przebicie na obudowę ,korpus pralki . Skup uwagę tylko na silniku,wymontuj go,sprawdź stan szczotek ,ale obawiam się ,że jest to poważniejsza usterka...
Prawdopodobnie masz uszkodzony komutator lub szczotki zużyte. Ewentualnie pomiędzy polami komutacyjnymi mogą być przebicia i stąd problem z przepięciami.
witam, mam problem z wiertarka która się po 10 min nagrzewa ze aż parzy. Dodatkowo iskrzy z komutatora, ale nie śmierdzi. Widać jak iskry krążą wokół komutatora. Sprawdzałem stojan pod katem zwarć i rezystancji i wszystko jest ok tj nie ma przebicia i rezystancja taka sama. Sprawdzałem tez wirnik miernikiem między szczelinami jest taka sama rezystancja...
Posiadam młot Makita HR 4000C w którym wymieniłem wirnik i szczotki bo stary miał przebicie miedzyzwojowe-sprawdziłem na "brzeczyku". Po złożeniu nowego wirnika i dotarciu szczotek na sucho dalej mocno iskrzy z komutatora a podczas regulacji na najniźszych obrotach silnik nierówno pracuje dziwnie faluje.Sprawdziłem stojan i jest dobry.Już nie wiem gdzie...
Witaj kolego U Ciebie sprawa wygląda tak: albo masz uszkodzoną elektronike (triak podaje cały czas prąd do pompy - mogło się uszkodzić w wyniku zalania silnika pompy) albo jest uszkodzony któryś z podzespołów, o których wspomniał kolega i elektronika automatycznie odpompowuje wodę po wykryciu błędu). Jeszcze raz - sprawdź grzałkę megaomomierzem czy...
Diagnoza - triak ma przebicie - silnik pracuje cały czas z pełną mocą. Wymieniłem triaka ale wiele to nie dało. Sprawdzam - triak znów przebity. Na 99,9% zwarcie międzyzwojowe w wirniku. Czy jak silnik pracuje, jak to piszesz, z "pełną mocą" to czy faktycznie ma tą moc co miał przed awarią? Czy przypadkiem komutator nadmiernie nie iskrzy (nie "zawija...
LG daje 10 lat gwarancji na silnik. Czy widział ktoś żeby się silnik w pralce uszkodził? Większość pralek jakie naprawiam / rozbieralem na złom silnik miała na chodzie. Powiem więcej. Te silniki na wsiach/u majsterkowiczów przeżywają druga młodość w różnych samorobkach. Trochę słabe ale... Tak że argument 10 lat gwarancji na silnik nie wydaje się przemawiać...
Pralka wywaliła miesiąc temu bezpieczniki, chyba na wirowaniu, wymieniłem spalony triak w module, sprawdziłem silnik i grzałkę, poskładałem do kupy i do wczoraj był spokój. A teraz znowu ta sama historia, znowu spalony triak, silnik wygląda ładnie, przebić brak, szczotki i komutator jak z fabryki, moduł też zdrowo wygląda, został poprzednio w całości...
https://obrazki.elektroda.pl/2190095200_... tak wygląda ten komutator. Jak oceniacie? Do czego się to jeszcze nadaje? W tych miejscach co jest taki rowek wyryty były już przejścia pomiędzy wycinkami, śrubokrętem je porozdzielałem. Sprawdzałem nie ma przebicia do masy. Nic nie wskazuje na to że jest coś spalone. Jutro wyrównam jeszcze...
To jest silnik asynchroniczny jednofazowy. Wirnik nie posiada uzwojenia i silnik nie posiada komutatora. Ten krążek to odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Wynika z tego, że jeśli po odłaczeniu(oderwaniu) przewodu układu rozruchowego przebicia już nie ma, to albo wyłącznik, albo uzwojenie rozruchowe ma uszkodzoną izolację(przebicie).
Witam. Z mojego skromnego doświadczenia (2 lata) usterki rozruszników podzieliłbym na dwa rodzaje 1. usterki (awarie) spowodowane naturalnym zużyciem elementów - szczotki, tulejki (łożyska), komutator wirnika, styki w automacie, bendix 2. pozostałe - które są skutkiem złej jakości materiału, złego montażu itd. Przykładowo nagminną usterką w D6RA jest...
Jak hydrostat sprawny i układ nie jest zablokowany czyli przewodzik do bębna drożny oraz grzałka też to jeszcze wyczyść profilaktycznie pumexem komutator oraz sprawdź element na radiatorze czy nie ma przebicia.
Witaj! Sprawdź omomierzem wirnik czy nie ma przerw na komutatorze,czy wirnik nie ma przebicia do rdzenia./Gdybyś miał dławik od starej świetlówki,wystarczy w rdzeniu wyciąć parę centymetrów rdzenia i w to miejsce przystawić Twój wyjęty wirnik na wycięty rdzeń na wirniku umieszczona blaszka przy uszkodzonym będzie skakać a przy dobrym będzie leżeć. Sprawdź...
Witam. Podczas wiercenia uszkodziłem wirnik wiertarki. Dostał przebicia, szczotka przykleiła sie do komutatora i dalej wiadomo :-). Teraz chciał bym wymienić wirnik i znalazłem juz nowy ale chciałem się upewnic co do stojana. Jedno uzwojenie ma 5,2 oma a drógie ma 4,8 oma. Te z mniejszą opornością jest jakby lekko przegrzane bo zmieniło kolor na ciemniejszy....
Sprawdzałeś hamulec na kole zamachowym?. dzięki! :) A gdzie on ten hamulec się znajduje? gdzie go szukać? dodam jeszcze, że przy obraniu kołem w pewnym momencie pojawia się jeszcze inny dźwięk taki jakby "brzdękniecie" sprężynki, blaszki itp. Sprawdziłem w międzyczasie rozrusznik na ew. przebicie i jest ok. przebicia nie występują na żadnej sekcji....
Ma jeszcze pytanie jak ściągnąć ten tryb ( trzeba ściągnąć te zabezpieczenie zwykłym ściągaczem ) drugie czy tulejki do rozrusznika są już na wymiar czy trzeba je rozwiercać ? Jak sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana czy nie mają przebicia na masę (na wirniku mierzona jest rezystancja między każda blaszka na komutatorze ? ) i jakie były by objawy w...
Witam!!! Posiadam motocykl Dniepr z prądnicą G11 . Niestety jakiś czas temu ładowanie znikło i wyciągnąłem z niego prądnice . Po rozebraniu okazało się ze wirnik posiada przerwy na komutatorze tak wiec usunąłem je poprzez przylutowanie komutatora. Przemierzyłem również cewkę stojana czy nie ma przebicia do masy lub nie jest spalona . Po poskładaniu...
Proszę pomierzyć rezystancję przeciwległych pól komutacyjnych, a następnie sąsiednich a nie zakładać że są takie same. Inną kwestią to przebicia, zarówno miedzyuzwojeniowe jak i na komutatorze, pewnie kolega nie posiada induktora więc pomiaru nie wykona. Zazwyczaj te objawy widać na komutatorze w postaci łuku okrężnego. Proszę też sprawdzić czy magnesy...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Jeżeli sprawdziłeś łożyska i szczotki, to w grę wchodzi tylko wirnik lub stojan. Wirnik pada częściej. Sprawdź stan komutatora, rezystancje uzwojeń, (metodą porównania), Czy wirnik nie ma przebicia do masy( osi) ? Stojan także pod kątem ewentualnego przebicia, rezystancja uzwojeń poprzez porównanie między sobą. Bardzo istotne jest tez zwrócenie uwagi...
Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]
Witam wszystkich ! Teraz przeczytałem ten wątek i postanowiłem dopisać male "co-nieco" względem diagnozy stanu rozrusznika -- akurat w tym temacie - R 11. Otóż nadpalenia lamelek na komutatorze wirnika mogą świadczyć o braku połączenia tej nadpalonej lamelki z uzwojeniem wirnika !! Przebicie uzwojenia do masy ( i na wirniku i na stojanie ) sprawdzamy...
Palenie się modułu IGBT może mieć wiele przyczyn: - silnik zabrudzony pyłem szczotkowym (powoduje przebicia do masy, bądź przebicia między poszczególnymi punktami na komutatorze, - rozstrojony układ sterownika IGBT - złe sterowanie - być może wyschnięte elektrolity, które powodują zmianę parametrów a w rezultacie psucie się modułu. Może też być uszkodzony...
"Trzymacz" jak to określiłeś wymienia się w przypadku jego mechanicznego uszkodzenia, wytopienia, przebicia. Szczotki winni się dopasować do komputera, ja to robię pod niższym napięciem np. 120V/ autotransformator, szlifując komutator na obrotach silnika twardym "pumeksem" w przypadku jego braku drobnym papierem ściernym na płótnie zachowują szczególną...
sprawdź sobie czy wirnik nie ma przebicia do masy. Ustaw sobie miernik na megaomy i i sprawadź rezystancję pomiędzy ośką silnika a komutatorem.
Wez miernik i ustaw na rezystancje, dotknij komutatora i rdzenia wirnika, kazdy styk komutatora dotykaj a drugim koncem miernika do rdzenia. Musi pokazac opor nieskonczonosc, wtedy nie ma przebicia do rdzenia.
proponuję jednak wymienic tulejki na nowe i nasmarowac je (chociaż nie zalecają, ale ja zawsze smarowałem i zauważyłem że dłużej wytrzymują). Jak chcesz sprawdzic czy nie masz przebicia z uzwojeń stojana lub wirnika to zrób tak: rozkręc rozrusznik na części weź starą lampkę i odkręc przewody od włącznika lampki, podłącz te przewody: jeden do uzwojenia...
Powinien służyć ale tak nie jest. Przede wszystkim ten silnik jak startuje to potrafi B10 wybić, a na szczotkach jest ogień. Miękki start do niego to konieczność. Jeden z padniętych silników sprawdzałem. Z odkurzacza aeg. Miał silnik właśnie taki sam, miękki start i zaraz po gwarancji pomiędzy uzwojeniami pojawiły sie przebicia co skutkowało strasznym...
Jeśli nie miałbym podłączonej wtyczki od czujnika poziomu płynu to bym przecież zobaczył. Gdzie idzie kabel z czujnika zamontowanego w silniku między paskiem od napędu pompy paliwa a rurką metalową doprowadzającą płyn chłodzżcy do silnika?. Komutator mam dobry bo mierzyłem, przebić nie ma, szczotki również dobre, tulejki wymienione. Nie możliwe żeby...
Sprawdzalem wirnik, zmierzylem omomierzem dwie czesci komutatora(dwa slizgi) i wyszlo 0.00, przebicia z wirnika do masy tez nie ma. Zlozylem wszystko przekrecilem kluczyk i lampka od ladowania dalej sie nie swieci, odpalilem silnik i obroty byly na normalnym poziomie. Dziwne rzeczy sie dzieja, chyba bede musial poczekac do jutra az dostane od kumpla...
Witam mam mikser który przestał działać po rozebraniu jedna ze szczotek zablokowała się więc ją odblokowałem lecz mikser bardzo szybko się nagrzewa i bardzo iskrzy przy szczotkach komutatora. Po ponownym rozkręceniu sprawdziłem dwie cewki stojana brak przebić do obudowy stojana rezystancja taka sama obu cewek. Natomiast sprawdzając wirnik pomiędzy blaszkami...
Dziękuję za zainteresowanie. Szczotki wymienione i komutator oczyszczony. Na 400 obr. wiruje i kończy program ale diody migają. Na 800 nie kończy. Tak z ciekawości tylko to co sie dzieje z tymi uzwojeniami, jakieś przebicia czy co?
- czy to iskrzenie może być spowodowane mimo wszystko regulatorem obrotów ? Nie Możesz z dużym prawdopodobieństwem wykluczyć stojan. Sprawdź wizualnie stojan czy druty uzwojeń nie są czarne (przegrzane) czy nie ma jakiegoś wytopionego plastiku. Zmierz cewki stojanu omomierzem. Powinny mieć jednakową oporność. Możesz też sprawdzić czy nie ma przebicia...
zaczął się dymić po włączeniu Jeśli było widać dym to raczej nie z kondensatora. Ponieważ taki element jak kondensator przeciwzakłóceniowy mający przebicie, od razu zrobi zwarcie w obwodzie. (no chyba, że jest połączony równolegle z cewką, też przeciw zakłóceniową. Która to zasila sam wirnik) A jeśli przebicie, to powinno zadziałać zabezpieczenie zasilające...
Widzę że starym zwyczajem na elektrodzie ,,najlepszych" rad udzielają niemający pojęcia o tym co piszą. Ten filtr przeciw zakłóceniowy możesz wyrzucić jeśli chcesz w najbliższej okolicy siać zakłócenia w sieci a w swojej pile skrócić żywotność szczotek, komutatora a nawet doprowadzić do przebicia izolacji uzwojenia (szpilki napięciowe). Ten filtr nie...
Pierwsze sprawdź grzałkę ,ale nie omomierzem elektronicznym tylko megaomierzem,bo może mieć oporność właściwą,ale po włączeniu zasilania po chwili będzie zapalać się lampka serwis.Jest to typowe uszkodzenie(przebicie do masy).Następnie sprawdź silnik-szczotki mogą mieć właściwą długość ,ale mogą z oporem chodzić i się zawieszać mając słaby docisk do...
Ja ten komutator zrobiłem z kawałka blachy miedzianej i kawałka ebonitu,jak miałbym być szczery to powinny być większe przerwy pomiędzy ścieszkami bo przy zaciekaniu wody dostawało przebicia .
Witam. Sprawdź czy cewki stojana mają jednakową oporność i nie mają przebicia do masy. Jak to Masz OK załącz mikser na max obroty i ciągnie warkocz iskier na komutatorze - z praktyki znaczy padł wirnik do wymiany. Powodzenia.
Hej Mam kilka pytań dotyczących silników DC (takich małej mocy z samochodu): 1. Co to są prądy wirowe? I dlaczego są niekorzystne i trzeba się przed nimi bronić dzięki izolacji kolejnych blach pakietu? 2. Czym się różni zwarcie od przebicia do masy? 3. Na komutatorze jest np. 8 działek. Czy to oznacza, że uzwojenie posiada również 8 osobnych obwodów?...
czyli nowy inny trafo i już ......? Sztakman, spawarkę co masz to jak wcześniej pisałeś, jest samoróbką. Może nią dobrze spawasz, ale nic nie wiadomo o jej paramertrach. Może mieć "miękką" charakterystykę jak pisał Ci Kol. Węglorz, i po dolączeniu prostownika nie chce kręcić. Ja zrobiłbym jeszcze jedną próbę: -odłączyć akumulatory -wpiąć bezpośrednio...
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Witam Twój wirnik dostał przebicia a jeśli jeszcze tak się nie stało to z pewnością niedługo tak się stanie. Spróbuj wyczyścić przerwy na komutatorze drobniutkim papierem i sprawdź działanie. Jeśli to nie pomoże zalecam wymianę rozrusznika.
Po dokładnych testach - pralka wiruje na każdej zadanej prędkości pod warunkiem, że jest pusta lub wypełniona z zegarmistrzowską precyzją. Jeśli jest pełna zwykłych rzeczy - nigdy nie zawiruje - prubuje tylko układać rzeczy. Jak wkładam wielką włochatą narzutę, która wypełnia cały bęben tak że drzwiczki trzeba prawie siłą zamykać - wiruje. Wykluczyłbym...
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Witajcie. Mam wirnik z rozrusznika mercedesa W123 D . Zmierzyłem opór między wirnikiem a uzwojeniem (komutator) i wyszło ok 1 kohm. Zrobiłem również test na tzw "żarówkę" i podłączyłem żarówkę 230V 15W między uzwojenie a wirnik i zaświeciła . Czy taka diagnoza jednoznacznie potwierdza przebicie uzwojeń do masy i kwalifikuje go do wymiany ? Pozdrawiam
rezystancja komutatora naprawa komutatora uzwojenie komutatora
czujnik obrotow vectra zabezpieczenie pralki bębna radziecki miernik analogowy
kosiarka traktorek stiga firmware toshiba 17mb130s
Citroen Berlingo 1.6 HDi XTR 2013 - Ustawienia Klimatronika Dual Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej Ford Transit Connect 1.8 TDDi 2000