Rozkręć silnik to go zobaczysz. Dwa czerwone przewody wychodzące z górnego otworu to wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego. Dodaję schemat amatorskiego testera przebicia izolacji. http://obrazki.elektroda.net/10_12814761... Żarówka nie powinna się zaświecić jeśli izolacja jest dobra. Zaznaczam że jest to sposób amatorski. Norma przewidywała...
Uszkodzony silnik napędowy. Ma przebicie na obudowę. Przełóż szczotki węglowe do oryginalnego silnika.
Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
Rozumiem. Moje pytanie czy przy uszkodzonym filtrze będzie przebicie na obudowe silnika? Filtr jest poza silnikiem a jeżeli silnik będzie od niego odałączony to filtr nie wpływa na pomiar silnika.
Proponuję najpierw sprawdzić sam silnik, zgodnie z poradnikiem, zachowując ostrożność, bo prawdopodobne jest, że silnik ma przebicie do obudowy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Nie znam się za bardzo na silnikach... I na pomiarach też, wiec daj sobie spokój. Odłóż miernik na półkę albo poczytaj gdzieś o zakresach pomiarowych.
czarny - obudowa silnika - 7 Ohm żółty - obudowa silnika - 6 Ohm Rozkręcaj silnik i szukaj przyczyny przebicia na obudowę.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Masz za mało wiedzy, aby sobie z tym poradzić. Ta zabawa jest dla Ciebie bardzo niebezpieczna. W przypadku przebicia uzwojenia naprawa nie jest możliwa, chyba że polegać będzie na przezwojeniu silnika.
Witam Przesyłam schematy podłączenia na module.Najprostsze rozwiązanie to brak styku,co do pompy. Najlepiej sprawdzić pompę na bezpośrednim połączeniu do sieci czy jest sprawna.Przy zwarciu aby nie spaliła się prądniczka taho,silnik można sprawdzić zgodnie ze schematem miernikiem.Wyczyścić silnik z pyłu ,i sprawdzić przebicie silnika do obudowy. Pozdrawiam...
A to przebicie na obudowę silnika to normalnie? Jakie przebicie ? Zastanów się co pomierzyłeś. Przykro mi, ale podstawy pomiarów leżą.
Moim zdaniem winne jest spalone uzwojenie silnika i jego przebicie do obudowy. Uruchom pompę bez różnicówki i się przekonasz.
hehe amatorka co nie :) sprawdziłem grzałkę na przebicie do obudowy wszystko jest ok. obudowa silnika jest podłączona do uziemienia czyli jakiś element silnika ma przebicie do obudowy silnika co oczywiscie daje przebicie do obudowy pralki? zdjęcia silnika: http://obrazki.elektroda.pl/2144641300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9148526600_1...
Witam, dostałem w spadku małą heblarko krajzegę produkcji CCCP. 2 lata temu pracowałem na niej tnąc deseczki na opał przez 2 dni po kilka godzin dziennie. Działała bez zarzutu, jedynie co zauważyłem to jakieś przebicie na obudowę bo czuć było "szczypanie" na ręce, a silnik jakoś wydawał mi się słabowaty (pomyślałem wtedy że może kondensatory się "kończą")....
Sprawdź czy silnik wentylatora nie ma przebicia na obudowę.
oczywiście, jak wyżej pisałem, sprawdzałem przebicie do obudowy silników. Dodano po 4 Pomiędzy konektorami od silników nie ma zwarcia. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/4754496100_...
Każda pralka zasilana przez filtr przeciwzakłuceniowy i nie uziemiona daje napięcie na obudowę. Te napięcie nie zabije, ale postraszyć może. Inna sprawa kiedy nastąpi konkretne w takiej sytuacji przebicie.
Podłączyłem ja do sieci, ale włącznikiem nie uruchomiłem silnika. Na obudowie czuć przebicie, przewody zaizolowane. Czy to jest normalne??? Skoro masz napięcie na obudowie i nie uruchomiłeś silnika, to jakim cudem moze być to normalne? Sprawdź podłączenia.
Transformator separacyjny.
Witam, Masz prawdopodobnie przebicie na obudowę silnika i dlatego wybija bezpieczniki. Zrób test jak proponuje kolega w poście #9.
Drzwi zamknięte, nic nie inicjujemy - silnik lekko się kręci, otwieramy - błąd door, mało tego - grill grzeje! Długo szukałem ale znalazłem, przebicie na silniku do obudowy. Po wymianie jak nowa :-) Logiki skutków uszkodzenia nie pojmuję, może mikrokontroler głupiał.
Serio sprawdzasz działające silniki. Tzn przekladasz silnik z jednego urządzenia w drugie i robisz pełną diagnostykę? Sprawdzasz rezystancję? sprawdzasz przebicie na obudowę? Sprawdzasz przejścia przewodów?
Można sprawdzić czy jest "przebicie" do obudowy zakładając że przewód ochronny jest podłączony do korpusu silnika. Wpinając miernik ( amperomierz ) w obwód faz sprawdzić wartość prądu na poszczególnych fazach.
a co sie stanie jak podepne tą mase uszkodze silnik, bo dzisiaj podpiołem silnik o mocy 0,8KW i działa i to 8 godzin ciągłej pracy Witam Nic się nie stanie ponieważ w sprawnym silniku w środku gwiazdy jest potencjał zero. Ważniejsza jest ochrona ludzi i dlatego przewód N dołancza się do obudowy. Pomyśl co by było gdy zostanie N podłączone pod zero...
Może uzwojenia silnika mają przebicie na obudowę.
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
A więc czy te kondensatory są dobre czy coś jest nie tak? Bo jak podłącze je do obudowy to w ten sposób jest przebicie do obudowy silnika.
Pewnie gdzieś jest zbyt mała rezystancja między L lub N a ziemią na drodze Różnicówka - silnik albo przebicie do obudowy w samym silniku. Upływność, jak napisał kolega powyżej.
Jeden zwojów pokazuje przebicie na obudowę silnika. Jestem w trakcie rozkręcania obudowy, ale nie mogę jej zdjąć ani odczepić od motoreduktora. Obudowa z kołnierzem jest połączona gwintem, samo odkręcenie śrub nie wystarczyło, ale udało mi się jakoś te gwinty powykręcać. Pomimo tego nie mogę jej ściągnąć, tak jakby blokował wiatrak. Zdjąłem pierścień...
Kondensator można zmierzyć na pojemność, w silnikach mierzy się oporność uzwojeń (ale dobrze jest mieć z czym porównać - dane katalogowe) i przebicie do obudowy. Inna opcja to upewniasz się że wałek chodzi luźno mechanicznie, że wszystkie połączenia są ok, zasilasz, mierzysz prąd. Jak bierze więcej niż napisane (albo pali bezpiecznik) - zepsuty. Ogólnie...
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Jeśli nie ma innej możliwości to może, a nawet powinno być, już wcześniej o tym pisano: Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową.
Rozumiem że wyrzuca bezp. różnicówkę? Jeżeli tak, to ewidentnie silnik ma przebicie na obudowę. Tak jak już sugerował schnauzerman.
(at)krzysztofkamienski (at)trojan12 niestety wymiana kondensatora nie pomogła, reakcja taka sama. Po podłączeniu do prądy silnik zabuczy sekundę i przygasa światło. Gdy przykładam miernik do obudowy a drugi do masy na wtyczce 230V to jest przejście. Czyżby przebicie na obudowę?
Wygląda na to że nastapilo przebicie uzwojen do obudowy.
Pomiar rezystancji niewiele mówi. Niestety jak napisał kolega powyżej spalone uzwojenie - zwarcia międzyzwojowe i być może przebicie do obudowy.
Raczej zamieniony przewód ochronny z fazą. Jak będzie zamieniony, to raczej trudno będzie ruszyć silnik, nie zastartuje. Do sprawdzenia ciągłość przewodu podłaczonego do obudowy oraz rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami a obudową.
Nie spotkałem szlifierki kątowej z przewodem trzy żyłowym bo to narzędzia w 2 klasie izolacji. Efekt jaki obserwujesz to z pewnością prądy pojemnościowe. Zjawisko częste i geste w niewłaściwym podłączaniu urządzenia do nie sprawnego gniazda lub złego. Brak bolca ochronnego lub bolec nie podłączony. Sam jak zauważyłeś gniazdo musi mieć bolec ochronny...
Witam, miernik wskazuje napięcie wynikające z istnienia pojemności pomiędzy uzwojeniem a stojanem silnika, zjawisko normalne nie ma powodu do obaw, co innego gdyby to było pełne napięcie sieci które świadczyć by mogło o przebiciu izolacji.
Rezystor sprawdzałeś po kątem upływu/przebicia do obudowy? Silnik, przewód- jak sprawdzony? Czym? Gdzie silnik i falownik pracuje? Temperatura/wilgotność? V.
Okazało się że silnik miał przebicie na obudowie, a na wirowaniu także wywalal roznicowke tylko że kilka chwil później. Już wszystko jest zrobione. Dzięki wszystkim za wskazówki, temat do zamknięcia
Witam . Jeżeli kondensator sprawny to ; -zasilanie 230V pod lewy i środkowy zacisk ,czyli V/Z i U -kondensator pod zacisk lewy skrajny V/Z i do zacisku W. Sprawdź czy multimetrem poszczególne zaciski względem obudowy silnika czy nie ma przebicia(jaka rezystancja).
Sprawdź czy na silniku nie masz przycisku resetu termika. Spotkałem się z takim w innym kompresorze. Sam silnik, jeżeli nie ma przebicia do obudowy lub przerwy w uzwojeniach, możesz na krótko zasilić pomijając presostat. Jeżeli ruszy będziesz miał pewność że to presostat jest uszkodzony. Tylko nie użytkuj go w taki sposób, bo zrobisz bombkę ;).
Pomierzyłem styki na kostce, a kostka ma 6 styków. Na 1-szym i na 4-tym styku (licząc od dołu) jest przebicie do obudowy silnika 29K. Na pozostałych stykach bez przebicia. I co dalej? Wymieniać silnik czy gdzieś przezwajać ten stary? Czy można prać z odpiętym od silnika przewodem ochronnym? Dwa prania się jakoś udały.
Skoro wyrzuca różnicówkę to wymiana szczotek nic nie da. Silnik ma przebicie na obudowę i tu trzeba szukać uszkodzenia.
Panowie hilfe. Jak mam pomierzyć ten silnik kompresora. Wiem że napewno każdy kabel z obudową czy nie ma przebicia. A rezystancji uzwojeń,to które cyferki z którymi bo o ile trochę dłubię w elektronice i elektryce amatorsko HOBBYSTYCZNIE, to silników nigdy nie miałem potrzeby sprawdzać a teraz mam klops. Mam tylko miernik uniwersalny i jestem świadomy...
Uszkodzony przewód ale bardziej prawdopodobne silnika pompy. Taka konstrukcja to do wymiany pompa.
Okazało się, iż silnik ma przebicie ze stojana na obudowę (bardzo małe, ale jednak wpływało to na zakłócenia w elektronice).
Bez kondensatora jest ta sama sytuacja, czyli wybija bezpiecznik. Jaki bezpiecznik? czy RCD Podłączone PE do silnika? Jeżeli wyłącza bez C to albo zwarte uzwojenie robocze,przebicie do obudowy lub źle podlączone
Silnik ma przebicie do masy (obudowę) , sprawdzić omomierzem lub induktorem. Jeżeli tak , to odkręcić mostki i sprawdzić co(praca, rozruch lub wyłącznik odśrodkowy).
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
N-PE jest ok 300 omów, L-PE około 500 omów To znaczy, że silnik ma przebicie do obudowy. Rezystancja powinna być przynajmniej kilka Megaomów. wyzwala też gdy tylko mam podpięte L i N bez PE. Przy takiej rezystancji, jest to prawidłowe zjawisko.
Skoro zabezpieczenia przeciwzwarciowe nie działają to silnik nie ma przebicia na obudowę a może mieć na ten termistor czy co tam siedzi zalakierowane. WIęc co zrobić pisałem wyżej.
Mam pytanie.Dlaczego silnik jednofazowy podłączony wraz z kondensatorem wykazuje jakby miał przebicie na obudowę(sprawdzałem próbnikiem napięcia czyli "neonówką").Sprawdzałem też uzwojenie induktorem 1000V ale nie wykazuje przebicia.
Najprawdopodobniej przebicie uzwojenia silnika do obudowy. Ale p. Krzysztofie przecież są tam bezpieczniki. I to raczej niezawodne - topikowe? To przed zwarciem. Termik przed przeciążeniem. Czy ten termik ma styk rozwierny wpięty w obwód sterowania? Dodano po 2 No chyba, że w bezpiecznikach są gwoździe?
Większość mierników uniwersalnych ma pomiar pojemności. Można też zastosować metodę techniczną. Wcześniej napisałem prawdopodobnie bo może to nie być wina kondensatora tylko silnika. Uzwojenie silnika może mieć przebicie do obudowy.
Silnik może dostawać przebicie do obudowy przy wyższym wysterowaniu.Wtedy pali mostek. Próbowałeś z zamienionym zasilaniem na wtyczce?
Znalazłem w końcu przyczynę tej usterki, a mianowicie w silniku jest przebicie w uzwojeniu stojana na obudowę. I dlatego silnik chodził na maksymalnych obrotach. Temat zamykam.
No właśnie po co tam PE jak tam jest 24V, W normalnych warunkach po nic. Ale jak na skutek awarii wystąpi przebicie na trafie zasilającym lub zasilaczu impulsowym i do tego (bo nieszczęścia chodzą parami) od 230V zhajcuje się silnik siłownika i zrobi przebicie 230V na obudowę - to już się przyda... O strzale piorunem nie wspomnę.
Rozumiem, że chodzi przebicie, któregoś z uzwojeń na obudowę?
Sprawdzenie silnika: Wypinasz złączkę silnika z płyty - tą z dwoma białymi kablami (kondensator) i czerwonym-zielonym-czerwonym. Białe we wtyczce mostkujesz z czerwonymi (jeden biały do jednego czerwonego - kolejność obojętna). Podłączasz zielony bezpośrednio do kabla neutralnego (zera) sieci 230V, fazę (L sieci) dotykasz raz jednego czerwonego, raz...
Niestety odpięcie ochronnego od obudowy nie pomogło zweryfikować silnika, ale przyszło mi do głowy przy tej okazji, jutro sprawdzić grzałkę pod tym kątem. Choć napięcie na grzałkę powinno iść już w czasie prania, ale dzięki za sugestię. PS. Jeszcze jedna myśl, gdyby dostawał silnik przebicie na obudowę, to (zakładając poprawność instalacji, która notabene...
Czy mogę przykręcić do obudowy silnika przewód neutralny jako zabezpieczenie w razie gdyby z jakiegoś powodu było przebicie na obudowę? Nie bo przewody czynne to: fazowe L, neutralny N natomiast do ochrony jest przewód ochronny PE.
Każdy Falownik ma zabezpieczenia, wszelakiego rodzaju, nawet takie które wykrywa doziemienie, czyli przebicie uzwojenia do obudowy silnika. W parametrach falownika ustawia się moc silnika i nominalny prąd, oraz maksymalne przeciążenie w procentach nominlanego prądu i jak długo one może trwać w sekundach...
Jeżeli działa zabezpieczenie różnicowo-prądowe to oznacza zły stan izolacji jakiegoś elementu pralki. Zwykle grzałki, ale niekoniecznie. Uszkodzna izolacja jest w tym co przyłączone jest wyjmowaną przez Ciebie kostką. Dodano po 3 Sterownik nie. To coś co może mieć "przebicie" do obudowy, masy - grzałka, silnik, czujnik, itp
Czyli nie sprawdzone są te elementy. Upływności prądu nie ma? Nie ma przebicia silnik, grzałka - na obudowę?
Czy po wymianie grzałki nic się nie zmieniło? Masz te same objawy? Sprawdź jeszcze silnik czy nie dostał przebicia na obudowę. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie obejdzie się bez weryfikacji modułu sterującego.
Sprawdzić omomierzem czy silnik nie ma przebicia do obudowy.
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
A sprawdzałes szczotkotrzymacz czy nie dostał przebicia do obudowy silnika ?
Co to za silnik 3f z przewodem N :?: W tamtych czasach nie było PE, i połączenie obudowy silnika do N to była norma. Przecież nie zostawisz nie podłączonej obudowy, przebicie z uzwojenia na stojan i nieszczęście gotowe.
sokole przewód PE jest pociągnięty i przebicia na obudowę silnika nie ma. Jeżeli o to ci chodzi.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Silnik w ubiegłym roku był przezwajany (nie kopał), teraz go coś boli. Silnik z lat 70/80 Wiem powinno być 3 ale ja w to nie ingerowałem, po prostu tyle było od kiedy pamiętam i nie było problemów że silnik "kopie". Gdzie podłączony jest silnik ( gniazdko, puszka czy też bezpośrednio do rozdzielnicy) , czy instalacja jest wykonana jako dwużyłowa czy...
Jeśli maszpopalone ścieżki tosprawdź, czy tacho nie ma przebicia na obudowę silnika oraz kostkę silnika na obecność zawęgleń
Po jakim czasie następowało u Ciebie wyzwalanie różnicówki, też po około 10-15 minutach? Ja nie próbowałem odłączać pompy, jedynie sprawdziłem jaki ma opór, był w normie więc założyłem że jest sprawna. W moim przypadku próbując dojść do tego co może powodować przebicie, to dopiero odłączenie przewodu ochronnego PE od obudowy silnika (tego od wiązki...
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
Czasami może wystarczyć odpalenie bez przyłączonego zacisku prądowego żeby wystąpiło przebicie.
Cześć czy znasz może dane tego obrotnika mam możliwość kupienia takiego tylko na silniku jest przebicie no i całe sterowanie do zrobienia (at)baca1181 Dobry wieczór, pokaż silnik. Czy ten silnik czasem nie ma na stałe jednego zacisku podłączonego do obudowy ?
Jeśli wszystko będzie ok to nie nastąpi, ale chodzi o sytuacje gdy np.trafo lub silnik dostanie przebicia na obudowę?
Mierzyłem DC miernikiem M890C+. Ewidentnie silnik ma przebicie na masę, bo na innych urządzeniach wszystko jest ok.
na 1000000% silnik - sprawdzilem uzwojenia i wszystko co sie dalo. Poprostu stanal w pewnym momencie i nie chcial ruszyc i poszlo uzwojenie. Poza tym ma przebicie pomiedzy uzwojeniami i obudowa.
Kondensatory są w obudowach metalowych czy bakelitowych ? Wyklucz przebicie kondensatorów,
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma przebicia od jednej z końcówek do obudowy silnika. Jeśli omomierz wykaże jakąkolwiek rezystancję różną od nieskończoności to jest przebicie.
Zawsze bezpieczniej jest rozłączać fazowy i neutralny. Wówczas po wyłączeniu mamy pewność, że urządzenie nie jest pod napięciem i nawet gdyby wystąpiło przebicie do obudowy, to nikomu nic nie grozi.
a tego silnika nie mogę uruchomić bo od razu wybija różnicówka To może sugerować że izolacja uzwojeń silnika jest bardzo słaba / ma przebicie do obudowy.
Podstawa to sprawdź, czy uzwojenie nie ma przebicia na obudowę.
Witam. Jeżeli jest przebicie miedzy zaciskami z puszki a obudową, to silnik jest uszkodzony. Podłącz omomierz i podaj wartości.
O. Myślałem, że temat jest już martwy. To tak, nie jestem jakimś ekspertem od łożysk, ale łożysko silnika wydaje mi się w dobrym stanie - nie ma luzów. Komutator przeczyściłem papierem ściernym. Łożysko bębna też obraca się lekko i nie ma luzu, chociaż zaczęła jeść go rdza troszeczkę. Wymontowałem pompę wodną i ona też była po chałupniczej naprawie....
Witam, Dzisiaj wymontowałem silnik z pralki położyłem obok na izolowanej powierzchni okazało się że to silnik ma gdzieś przebicie bo po włączeniu pralki pojawia się pełne napięcie na obudowie silnika, wiec znalazłem przyczynę wyzwalania zabezpieczenia. Co może być powodem przebicia w takim silniku ?? Pozdrawiam..
Sprawdz czy silnik nie ma przebicia do obudowy, odłącz konektor zółto-zielony
Rozkręć i wysusz silnik, po wysuszeniu sprawdź czy nie ma przebicia pomiędzy obudową a przewodami. (po wysuszeniu)
(at)Krzysztof Reszka O, dobrze ze wpadłeś ,,Imienniku" :D Natomiast Twoja tabliczka niestety nie podaje nic o kondensatorze - wartość pojemności. Co do reszty......Aha, co sądzisz o rezystancji uzwojeń ? Dla mnie jest trochę niska...ale ? A co mamy zmierzyć omomierzem? Skrót myślowy - na zakresie pomiaru rezystancji multimetru. Przepraszam. Z praktyki...
Najpierw to odłącz przewody pozdejmuj zwory i zrób pomiary. Z tych pomiarów co zrobiłeś teraz to jest przebicie na obudowę, ale nie wiadomo co może mieć to przebicie.
Pewnie zaraz znajdziesz inne zdania, ale ja bym nie łączył - w skrajnie rzadkim, ale możliwym przypadku - gdy jednocześnie silnik będzie miał przebicie na obudowę a ulegnie uszkodzeniu żyła N przewodu zasilającego - obudowa siłownika jak i cała brama będzie pod napięciem... Również do pomyślenia jest scenariusz, gdy omyłkowo zostaną zamienione żyły...
Zacząłbym od sprawdzenia grzałki czy nie ma przebicia do obudowy,potem silnik.
Miło, że jeszcze żyjesz. W kwestii bezpieczeństwa: na Twoim najnowszym schemacie nadal nie widać podłączenia PE do silnika. Jeśli silnik będzie miał przebicie do obudowy to jeśli ktoś dotknie tej obudowy i uziemienia to ulegnie porażeniu. Jeśli silnik byłby prawidłowo podłączony do PE to w przypadku przebicia powinno zadziałać zabezpieczenie (wyłącznik...
Pralka nie ma przebicia do obudowy . Silnik nie mógł być zalany , gdyż tylko sączyło z pod grzałki.Silnik jest głębiej. Czy możliwe ,że silnik nie chodzi (słychać trzaski) tylko w momencie podgrzewania?
Witam . Jak w temacie uszkodzeniu uległ silnik zasilany poprzez falownik . Silnik o mocy 132kW po zmierzeniu miernikiem ma ewidentnie przebicie do PE(obudowy). Falownik zgłasza błąd E .OC (Over Current) wiadomo. Mierząc nawet zwykłym miernikiem omomierzem ,czy też "na przejście" jest przebicie. Pytanie moje czy jeśli silnik ma takie uszkodzenie to czy...
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
przebicie silnika electrolux przebicie silnika przebicie silnika pompa
klimatyzacja grzeje regulacja głośności głośnika bluetooth napięcia baterii telefonu huawei
schema podlaczenia zamka centralnego
Silnik DC z oznaczeniem 230V 50Hz - wyjaśnienie Czyszczenie filtra fazy lotnej LPG BRC - aluminiowy filtr