Oj to dość sporo, tam będzie olej czy tego byś chciał czy nie. Olej ucieka tym przewodem bo masz duży przedmuch silnika ale to by trzeba było stwierdzić raczej sobie nie poradzisz.
Czy przebieg jest rzeczywisty. Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wygląda to na silny przedmuch silnika do skrzyni korbowej. Może być też niedrożna odma, której ujście zwykle wyprowadzone jest w deklu klawiatury zaworów i włączone do rur zasilających interkuler. Możesz na własne ryzyko "wyprowadzić" odmę na zewnątrz tj. pod spód auta z tym, że możesz mieć...
Więc tak ciśnienie wygląda tak 1-24.9 2-25 3-25.1 Jeśli to na nowych zestawach składane, to słabo to wygląda. Tłoki dostałeś z kompletem do tulei, czy kupowałeś osobno? Pasowało by dla pewności jeszcze na zimno ciśnienie zmierzyć.
Te ciągniczki z dwucylindrowymi silnikami zapalaja zle .Pierwsze odpalenie wymaga 15 sek.grzania swiec żarowych. Mam L 180 z takim silnikiem tylko rozwierconym na 750ccm.Silnik ma cisnienie podobne do twojego,tez z mniejszym na jednym cylindrze.Po podgrzaniu swiec odpala na strzał.Gorący odpala praktycznie bez grzania. Biały dym u ciebie to raczej problem...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Może mieć, ale nie koniecznie, może to być również nieszczelny reduktor. Żeby go wykluczyś zakręć gaz na butli i pojeździj parę dni tylko na benzynie, jeżeli sytuacja się nie powtórzy, to znaczy że reduktor gazuje układ chłodzenia. Jeżeli się powtórzy to jest przedmuch od strony silnika (uszczelka, blok lub głowica).
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
...przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to... taki objaw to ma raczej wiekszosc uzywanych diesli, poprostu pierscienie troche przepuszczają, jesli pali dobrze, rowno pracuje, oleju nie bierze to bym sie nie przejmowal, kazdy silnik ma jakies tam przedmuchy, jedne wieksze...
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Pompe naprawiali w warsztacie o nazwie, Bosch ...... No to naprawili i usterka znikła, czy tylko udali, że naprawili? (-)jak sprawdzic odme, przy dolocie do turbiny tam gdzie ta odma się łączy jest trochę oleju. Nie znam za bardzo kia ceed 1,6 crdi, ale mam fotkę z silnika hdi, gdzie czerwona strzałka pokazuje rurkę gumową łączącą odmę z rurą dolotową...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Poparzyć już mogła obudowa o temp. 60 stopni, a to nie jest nic niezwykłego (nawet powyżej 100 st.) w przypadku silników bez chłodzenia. W przypadku tego silnika w grę wchodzi tylko przedmuch uzwojeń wewnątrz, co w przypadku "ulicznego" środowiska nie jest proste (kurz, wilgoć) - wentylator musiałby mieć duży spręż i dmuchać filtrowanym powietrzem....
Mogła ci paść uszczelka pod głowicą . Sprawdź po rozgrzaniu silnika czy przewody od chłodnicy są mocna twarde jak tak to masz gdzieś przedmuch na uszczelce .
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
czy podczas pracy w miarę rozgrzewania silnika nie słabnie? jeżeli tak to puchną tłoki i po zgaszeniu nie obróci rozrusznik-tłoki rzemiosło lub brak prawidłowego smarowania od spodu (dysze olejowe jeżeli takowe posiada) czy ma przedmuch z odmy?
Cześć, u mnie problem rozwiązany, poprosiłem mechanika żeby sprawdził kompresję, i wyszło że problem leży właśnie tutaj. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przedmuch był pomiędzy cylindrami. Auto jeździ jak nowe, zniknęło brzęczenie, problemy z paleniem, brak mocy
Comanh A czy grzejąc olej bezpośrednio przed dyszą nie masz problemu w momencie kiedy olej ma 90c i uruchomi się elektrozawór, zimny olej zaczyna napływać, zanim zareaguje bimetal i zanim grzałka zacznie ponownie dostarczać temperaturę (przecież ma jakąś bezwładność) to w środku trzonka jest już zimny olej i dysza zaczyna chlapać? Być może stąd twoje...
maly 0084 Star 266 12V .Cholera, jezdzilem kilkoma w JW 1954 ale wszystkie mialy 24V , nie bede sie spieral , wszystko jest mozliwe W temace palenia swiecy : Jesli masz nagrzewnice na 12V to przed jej odpaleniem nie przelaczaj na 24V , bo rozumiem , ze pozniej po uruchomieniu samochodu masz w instalacji 12V / pewnie reczny hebel / dopiero wtedy ja odpalaj...
Kolego daj zdjęcia tego silnika ;) I w pierwszej kolejności sprawdź ustawienia zaworów jeśli są oraz kompresję.
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Witam mam pytanie?? mam citroena C4 1.6 benzyna 2005r w wyposażeniu jest climatronic i co dziwne przestała działać dmuchawa !! pojechałem do mechanika sprawdził dmuchawę podłączył na krótko dmuchawa działa, wymieniliśmy rezystor dmuchawy problem niestety nie znikł dmuchawa nadal raz działa raz nie tylko jest taka różnica ze po odpaleniu silnika robi...
Koledzy bardzo proszę Was o pomoc. Ja spotykam się z czymś takim pierwszy raz, a dla Was to pewnie chleb powszedni. Mam wyciek z pompy wody, myślę, że powstał on nie bez powodu. Powodem prawdopodobnie jest uszkodzony termostat i wzrost ciśnienia w układzie. Nie wiem jak długo tak jeździłem, owszem czasem było czuć ciepło od silnika i zapach płynu, ale...
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
Witam, jestem na etapie montażu głowic w silniku DEUTZ BF4L913 nr ser. 8351990, a co za tym idzie muszę dobrać grubość podkładek. Głowice ściągnąłem dlatego, że powstał przedmuch na jednym cylindrze, z tego co sie dowiedziałem poprzedni majster zastosował na wszystkich cylindrach jednakowej grubości podkładki i pod głowice również oczywiście na oko,...
Zdjęcia sugerują, że to dwa różne tłoki po pierwszej i drugiej awarii. Zdj. 1. Zatarcie po stronie dolotowej na pierwszym zdjęciu doprowadziło do zablokowania pierścienia. Na górnej powierzchni tłoka widoczna warstwa nagaru (skorupa) - widać to na zbliżeniu. Dolny pierścień wygląda na uszczerbiony, stąd pionowa rysa na tłoku. Pierścień obrócony bo...
Tak ma być i nic się nie dzieje złego. O stanie silnika więcej powie przedmuch (nadciśnienie) w skrzyni korbowej lub pomiar ciśnienia sprężania ale tego już Panu mechanikowi z ASO nie chciało się zrobić. Lepiej zestresować niepotrzebnie klienta. Naprawiam turbosprężarki i właściwie wszystkie są zaolejone na dolocie powietrza. To wynik działania odpowietrzenia...
Witam serdecznie. Zajmuję się naprawą Dizelków a konkretnie regeneracją wtryskiwaczy i znam temat od podszewki a mianowicie opiszę to po łepkach. z racji braku czasu. Wycieki są bo niektóre miejsca są słabo uszczelnione. tak to prawda ale trzeba jeszcze zadać sobie pytanie dlaczego?! Ktoś dobrze w tym forum opisał że olej jest penetrujący ale dochodzi...
do kolegi maxshar włącznik tepm. jest na podszybiu od strony kierowcy. Dobrze jest wyciągnąć ścianką tak jak byś chciał wymienić filtr kabinowy, a czujnik jest na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli nie jesteś pewien czy czujnik jest sprawny to wypnij go i połącz styki zworką tak jak by czujnik był zwarty we wtyczce. Po włączeniu silnika piec...
W związku z pytaniem o podłączenie i sprawdzenie D5Z-H "na stole" , to mogę podpowiedzieć z tego co pamiętam( Robiłem to kiedyś z powodzeniem). Trzeba zbudować układ grzania wody i zasilania paliwa, wydechowy i sterowania. 1. Obwód grzania zbudowałem z pojemnika po płynie , kawałka węża rurki itp. Zbiornik musi być powyżej ogrzewacza. - Jeżeli chcecie...
Witam, Od zauważyłem, że silnik przy dużym obciążeniu dymi z odmy. Jednocześnie wypluwa też olej. Dziwne, bo ma dopiero kilkaset motogodzin od generalnego remontu silnika. Dymi tylko z odmy, z tłumika jest ok. Ostatnio były wymieniane filtry oleju. Oleju silnikowego było troszkę ponad stan, ale wątpię, żeby to była przyczyna kopcenia. Dodam jeszcze,...
sorry w takim razie najpierw auto na podnosnik i ogladnac wszystkie weze, krucce, termostaty itp czy nie ma cukiereczkow z plynu, potem test naa obecnosc co2 w ukladzie chlodzenia (nie zawsze robi sie bagno w oleju, plyn takze nie musi sie bardzo brudzic) moze byc delikatny przedmuch do plynu ze tylko tester wylapie. I niektorzy sa w bledzie myslac...
Może mi ktoś powie czy, to normalne ze w czasie pracy silnika tak mocno dmucha do zbiorniczka paliwa. Wygląda to jakby się woda mocno gotowała. Jeżeli to nie jest normalne, to co może być przyczyną.
Witam jestem specem w silnikach francuskich hdi dti dci tylko tym sie zajmuje 100% uszkodzenie uszczelki ma przedmuch zawsze na 1 lub 3 cilindrze zmiez cisnienie w ciindrach lub kup preparat na sprawdzenie uszczelki
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
Raczej coś nie tak Ci wyszło z tym odczytywaniem kodu usterki... lepiej będzie użyć komputera. W pewnym momencie tak samo kontrolka i brak mocy . Ściągnąłem jednak osłonę silnika i zauważyłem że na drugim wtrysku jest jakiś delikatny przedmuch czy wyciek . Na zapalonym silniku robiło coś jak bańki. Moze to byc wina tego ? Jak najbardziej...
Manometr musi być około 35 atm. Przedmuch do skrzyni korbowej może być spowodowany przedmuchem przez pierścienie. Z każdego silnika dmucha z odmy czy masz w wlewie siatkę aby skraplała olej.
Standardowa usterka D4D z tamtego okresu-erozja bloku silnika i przedmuch do układu chłodzenia.
Też stawiam na przedmuch od silnika (bo na gazie nie jeździ). Jak zbiornik wyrównawczy jest przeźroczysty to powinno być widać czy jest bąbelkowanie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku lub przez przez otwór po zdjęciu korka, a w ostateczności pozostaje butelka z wodą. Przy mało intensywnym przedmuchu może nie być wyczuwalnego zapachu - tak jest...
siwy dymek to może być przedmuch z silnika przy ciężkiej nodze i przegrzanym silniku nie trudno o ten objaw :D :shocked!:
Moim zdaniem masz zapchany lub załamany wężyk od tzw. odmy (odpowietrzenia) skrzyni korbowej silnika i właśnie przedmuch z cylindra silnika powoduje takie efekty oraz wycieki oleju na zewnątrz, poprzez wszelkie uszczelniacze silnika.
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Ciśnienie spalania wywołuje nacisk na tłok oraz pierścienie, kierując ich ruch w dół. Docisk pierścienia do rowka tłoka zapewnia szczelność pomiędzy tłokiem a pierścieniem. Gdy tego nie ma, powstaje przedmuch co jest skutkiem powstawania zjawiska zwanego Ring Flutter (dzwonienia pierścieni) na wysokich obrotach (przyczyną jest jednak zbyt duża masa...
Czarujecie się, wszystkie tanie konstrukcje mają racje bytu z podejściem takim, że robimy sobie sprężarkę warsztatową do napędu szeroko pojętej pneumatyki, wtedy nawet przedmuch do skrzyni korbowej można poniekąd olać. Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo...
Teoretycznie racja jednak z praktyki 99% przypadków kończy sie złapaniem osiągów silnika odrzutowego :D Pojawia sie efekt lawinowy. odrobina oleju w dolocie powoduje nadmierny wzrost obrotów, pojawia sie dosć duży przedmuch do skrzyni korbowej, odma nie wyrabia separacji a rozpędzone turbo zaczyna podsysać olej z odmy i tak kolejny wzrost obrotów. Ciśnienie...
Jest przedmuch kompresji do chłodzenia w głowicy, pod uszczelką lub przez źle osadzone tuleje.
Skoro płyn Ci "kipi" to masz przedmuch kompresji z silnika do kładu chłodzenia. Nieotwierający się stary termostat doprowadził do przegrzania silnika i uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
Witam Miałem podobny problem, przy przyspieszaniu na 3 i 4 biegu potrafił zgasnąć silnik i świeciła się kontrolka EDC. Przyczyną był przedmuch na pierwszym wtrysku od koła pasowego - pomogła wymiana miedzianej podkładki i frezowanie gniazda wtrysku. Pozdrawiam K.Zmitrowicz
Nie mam żadnych doświadczeń z takimi testerami, ale mam swoje przemyślenia, na ten temat, bo myślałem, że u mnie w megance mam przedmuchy do układu chłodzenia. Z tych przemyśleń i różnych eksperymentów (między innymi testu z butelką), wynika, że jeżeli jest padnięta uszczelka pod głowicą, to po odpaleniu zimnego silnika (termostat zamknięty) z odkręconym...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Tak jak pisałem nie jest to mój cylinder, zdjęcie jest z internetu. Nie widziałem jak wygląda tłok ponieważ tą plamkę zauważyłem po odkręceniu świecy i zaświeceniu latarką do środka. Nie rozbierałem silnika ponieważ kosa jest na gwarancji. Takie plamki są przy oknie wydechowym i pomiędzy oknami wlotowymi. Jeśli byłby to przedmuch to oznacza to że kosa...
Od 1995 roku uszczelniacz jest montowany odwrotnie, tak jak w przedstawionym zdjęciu ze serwisówki. Wracając do tematu, robiłem próby z jednym silnikiem. Zamontowałem nowy uszczelniacz (z wargą przeciwpyłową) do silnika odwrotnie, nie udało mi się dokonać przedmuchu przy nadciśnieniu 2-3 bar w skrzyni korbowej. Bardzo możliwe, że to z powodu wargi przeciwpyłowej...
winą okazał się przedmuch w tłumniku, woda zalewająca tłumnik powodowała przerywanie auta, awarię usunięto.
dzięki za zainteresowanie, ale jak wyżej pisałem to ten sam efekt jest jak mam ominiętą nagrzewnicę i wyjęty termostat (talerzyk od dużego obiegu) czyli mam silnik i chlodnice a temp silnika wtedy jest 70-75C na wyjsciu z chlodnicy 65-70C i jak sie przegrzewa to temp zaczyna rosnac do 120 i wiecej a temp ba wyj z chlodnicy juz ma nawet z 30C i nieraz...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Ma być szczelne,zobacz czy zaczepy zawleczki nie są wytarte. Tak naprawdę ciężko to jednoznacznie stwierdzić, natomiast delikatny przedmuch jest. Używając preparatu do badania szczelności i nakładając go dookoła połączenia sprężarki z rurą idącą do intercoolera widać przedmuch na połączeniu. Nie jest gigantyczny ale jest. Próbowałem wymienić gumowy...
Dolot ma malutki przedmuch zaraz za sprężarką, ale nie jest to na tyle duży ubytek, żeby robił takie spustoszenie. Nie prawda , mogą być dwie przyczyny takiego stanu rzeczy No i tu jest też problem, bo mam do kogo pojechać na kompa (nie za darmo) ale ta osoba chyba nie do końca jest oblatana w temacie, bo np. wcale nie sprawdził wydatku turbo. A chyba...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Samochód jak w temacie. Silnik D4F712. Przeszukałem już mnóstwo wątków na elektrodzie i krc z podobnymi problemami, ale żaden z nich nie opisywał, jak zakończyła się sprawa, np: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... Zanim silnik osiągnie swoją...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Temperaturę w E90 sprawdzasz w menu ukrytym po przytrzymaniu przycisku do kasowania licznika dziennego przebiegu (ten na liczniku) poczytaj jak to zrobić jest tego dużo w necie.
auto przeważnie służy mi do dojechania na studia wiec w jedna stronę robię 140km to chyba nie powinno robić się masło?...nie ukrywam ze jeżdżę tez na krótkie odcinki na zimnym silniku np do sklepu czy coś takiego ale to jest rzecz normalna chyba. wcześniej miałem tez samochód z silnikiem benzynowym opel vectra 1.6 i wszystko było ok miałem auto 7 lat...
Kolego DIZZI jak tam postępy przy traktorku? Jak można to proszę o jakieś zdjęcia. Ja ostatnio musiałem to swojego porszoneza zakupić uszczelkę pod głowice bo był przedmuch i się już nie dał zapalić. Teraz tylko zrobić maskę w stylu deutz-fahra i kompletną instalacje i będzie gotowy na sprzedaż.
dzięki kolego za taką reakcję. Masz rację, ale ja nie piszę rzeczy, które należy bezwzględnie przestrzegać. Równanie głowicy jest obowiązkowe. Jeśli chodzi o nagrzewnicę to przedmuch nie był tak duży i nagrzewnica się nie rozerwała. Została sprawdzona. Dzięki za radę.
w przewodach od turbiny z każdej strony sucho.. Zauważyłem,że jak pojeżdżę i temperatura spadnie poniżej 80 stopni znowu zaczyna się delikatnie podkapcanie.. tzn nie leci ciurkiem ,nie zostawia chmur ,ale widać delikatną mgiełkę wydostającą się z tłumika.. Dzisiaj podstawiliśmy innego Schumachera 1.9 16v - sprawdziliśmy czy przy 90 stopniach po otworzeniu...
Ostatnie pytanie z mojej strony panowie. Czy jak zaleję wodą układ to mógłbym podjechać samodzielnie do warsztatu oddalonego 3 km? Czy po prostu lepiej będzie jeśli go tam jakoś zaholuje? Mam po prostu obawy co do tego czy nie wyrządzę większych szkód jadąc samochodem samodzielnie, a z drugiej strony ciężko mi będzie znaleźć pomoc w zaholowaniu autka...
Reduktor Artic. Dysze 2.5mm. spróbuję zejść ciśnieniem niżej bo mam problem z odpalaniem czyli jakby wtryski miały za duże ciśnienie i jest przedmuch :) ale na wysokich obciążeniach silnika wyskakuje błąd że "... wtryskiwacze gazu otwarte..." czyli jakby za mało gazu dostawał :)
Przedmuch tak,natomiast wydostający się olej z odmy niekoniecznie kolego robokop.Ciągniki czy ładowarki pracujące na skłonach terenu mają bardzo rozbudowane odmy z separatorami oleju,filtrami itp.Ciągnik z normami ekologicznymi 4 i5 ma na odmie filtr/separator mgły olejowej.Olej na dużym skłonie potrafi tak spłynąć że korbowody czy przeciwciężary walą...
Lambda pracuje u mnie w zakresie 0.1V-0.8V przy temp silnika ok 60-70 stopni więc z nią jest ok Szczelność wydechu ok. Rok temu miał przedmuch ale wtedy to było słychać po 2 nie miał wcale mocy wtedy . MAF ?? co to ?? Jak Sprawdzić potencjometr Klapy Spiętrzającej ? Jakie sa najlepsze sposoby na regeneracje i sprawdzenie krokowca? Pomysł z przepustnica...
Uszczelka pod głowicą niekoniecznie musi ulec uszkodzeniu (pęknięciu, przepuszczaniu) w stronę kanałów wodnych... jest wiele różnych innych dróg np przedmuch w w kanał olejowy, przedmuch z cylindra na cylinder lub też pęknięcie w kierunku szpilki mocowania głowicy... Podzielam zdanie Pawla wawa... Jazda na krótkich odcinkach, niedogrzany silnik... często...
MF ma przedmuchy do silnika. Remont silnika był zrobiony około 3 lat temu. Uszkodzona głowica, pierścienie, pęknięty tłok. Na początek sprawdź ciśnienie sprężania, następnie ściągnij głowice i sprawdź tłoki. Jeżeli będzie jeden pęknięty to warto sprawdzić wtryski czy nie leją.
Cały płyn z układu zejdzie jeśli wyjmiesz termostat i zdejmiesz dolny wąż z chłodnicy. Objawy typowe dla wydmuchanej uszczelki. Proponuję sprawdzić głowicę na szczelność, bo w tych silnikach pękały między gniazdami zaworowymi i czasem w tym miejscu był przedmuch do układu chłodzenia.
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Czy na ciepłym silniku, podczas odkręcenia korka od zbiorniczka powinien wylecieć płyn? Czy jest to normalna reakcja czy jest to spowodowane wysokim ciśnieniem w układzie? Jeżeli układ chłodzenia pozbawiony jest całkowicie pęcherzy powietrza (poza tym powietrzem w zbiorniku wyrównawczym), to na ciepłym silniku nie powinno dochodzić do wyrzucenia płynu...
moze masz przedmuch lub w jakis inny sposob lapie lewe powietrze?
autko bez instalacji gazowej, dodam że to automatyczna skrzynia przeklad. i średnie obroty silnika w jezdzie to 1600-2400 /min
Witam, Przedstawię sytuację od początku - Auto mam od Grudnia i myślę, że ten problem miałem od początku, ale w niczym nie przeszkadzał jeśli chodziło o jazdę i pracę silnika, mianowicie: Gdy auto po odpaleniu chodzi normalnie i dodaje mu gazu to zanim usłyszę normalny głos obrotów silnika to jest dźwięk zaciąganego powietrza (Ssss - wruuum). Drażnią...
Napiszę co zrobiłem. Odkręciłem odmę. Dmucham w nią i powietrze przechodzi bez problemu. Po odpaleniu silnika bez odmy nie wyrzuca ani oleju ani bagnetu. Po założeniu odmy i wsadzeniu kolanka dolotowego od spodu bez podpięcia rurki od góry na odmie - efekt jest taki, że po uruchomieniu silnika zaczyna ślinić koło bagnetu, a po wyciągnięciu bagnetu wywala...
Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności...
Rozumie że świece masz dedykowane to tego silnika z gazem, sprawdź cisnienie sprężania może byc przedmuch na przylgniach zaworowych stąd te strzały i duże spalanie, na próbe zdemontuj regulator ilości gazu i zamontuj regulator na zwykłą śróbe jak w instalacjach I generacji
Dziękuję za odpowiedzi. W pierwszym poście opisałem całą sytuację jak jest. Test z płynem reakcyjnym robiłem osobiście przed i po naprawie. Czyli rzeczywiście był przedmuch na kanale wydechowym do układu chłodzenia. Olej w samochodzie wymieniany sumiennie (przynajmniej za mojej kadencji) na oryginał mazdy. Mechanik również dostał ode mnie bańkę oleju,...
Na mój nos przedmuch do układu. Dlaczego tak twierdzę, bo przy zamkniętym termostacie (silnik się rozgrzewa) dół chłodnicy robi się ciepły, bo to "coś" co jest tłoczone do układu chłodzenia (mogą to być spaliny) wypiera płyn z bloku silnika dolnym przewodem do chłodnicy, dalej do zbiornika wyrównawczego i na zewnątrz. Przedmuch musi być na tyle duży,...
Ale wieczorem zatrzymałem się na ok 10 min na parkingu, wracam do samochodu, a pod nim kałuża wody ! Mam pytanie ta kałuża pod samochodem to z powodu przebrania butelki? Trochę to niezgodne z logiką przy przy przedmuchach z cylindrów - obojętne jaką drogą. Jeżeli w czasie jazdy i w czasie pracy silnika było wszystko mniej więcej normalne tzn nie przybywało...
witam, pewnie ktoś pisał prace doktorską " Pomiar ciśnienia spalin w skrzyni korbowej jako wyznacznik stopnia zuzycia pasowania tłok -cylinder" :D , jest tak samo dobre jak w benzynowym silniku wyłączanie poszczególnych cylindrów (iskra na mase przed świecą) i ocena procentowego spadku prędkości obrotowej silnika jako wykładnia stopnia zuzycia łok-cylinder,...
Gimak: ten układ chłodzenia jest prosty w odpowietrzaniu i w większości przypadków nie trzeba nic robić, bo wszystko odpowietrzy się samo, ale od razu po założeniu głowicy, odpowietrzyłem go "ręcznie", czyli zsunąłem trochę wąż wyjściowy od nagrzewnicy i wypuściłem bąbelki, a było ich naprawdę dużo, Nie wiem czy to "wąż wyjściowy" nie jest przejęzyczeniem,...
Cześć Szymon. Sprawdziłem tak jak napisałeś i zmiany nie ma. Jedynie co wykryłem to dziwny zapach w kabinie i pod maską tak jakby gdzieś przedmuch opar olejowych był. Co gorsze nie wiem z którego miejsca bo wycieku spod pokrywy zaworów nie ma i silnik suchy. Odma i filter powietrza czyste bez oleju.
witam serdecznie po kupnie auta pojawiły się problemy 1 pod nogami kierowcy i pasażera czuć zgrzyty 2 silnik delikatnie szarpie i przerywa odczuwalne drgania w środku 3 nawiew przerywa raz szybko i wolno 4 przy szybszej jezdzie drgania za pedale sprzęgła jest chyba przedmuch na kolektorze wydechowym nie wiem czy to może być spowodowane silnikiem ze...
No to jeśli wykluczyłeś te wszystkie przyczyny, no nie chcę cię martwić, ale silnik a dokładniej tuleje mogą być popękane, mogą powodować przedmuch gazów spalinowych z cylindra do chłodnicy. Co pogarsza lub uniemożliwia przepływ wody .Czy nie zaobserwowałeś ,że ubywa ci wody z chłodnicy, czy olej nie miesza się wodą. Nie czekaj ,aż woda się zagotuje,...
Ja to wszystko rozumiem, ale auto chodziło cały czas na ludzie na obrotach 1400, przy jeździe po miescie wariował 1800-2000, pozniej u mechanika stał z ponad połgodziny cały czas na 1400. Nie miałam nigdy problemów z wentylatorem. Dziwne jest to ze wskazowka na zegarze nigdy nie działała- teraz działa ale w dziwny sposób. Auto sie zagotowało gdy temp.wskazywała...
witam, nawet w silnikach po przebiegu 150-200kkm nastepuje skrecenie i skrzywienie korbowodu i nalezy go kątować czyli sprostowac i ustawic równoległość osi sworznia i stopy korbowodu i by lezały w jednej płaszczyżnie, urwanie zaworu i uderzenie to siła rzedu 100ton(zalezy jeszcze od predkosci obrotowej silnika w tym momencie) , suwmiarka to sobie mozna...
Ja na twoim miejscu zalal bym LOTOS nie ustepuje innym oleja , poza tym gdy silnik ma przedmuch to nawet jak zalejesz super olej to wylejesz czarna maz . Jezeli chcesz naprawde dobry olej to polecam PETRO-CANADA . Ja mam Passata 1,9 D poprzednio mialem Audi 1.6 TD oba chodzily na Turdusie 15W40 nikt go nie reklamuje a klase w/g API ma najlepsza na rynku...
Ale jeżeli uszczelka miałaby przedmuch to powinno to być widać koło wtrysku,a tu jest sucho.Dodatkowo z tej rurki dosyć sporo idzie tej ropy,dziwna sprawa bo silnik pracuje dobrze ,przyśpiesza też ok.Także jakby coś z wtryskami by było to powinno to się objawiać inną pracą silnika(tak na mój rozum). W załączniku zdjęcie silnika z zaznaczoną rurką,może...
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Sprawdź odmę silnika, może zapchana i przedmuchy z cylindrów "wypychają" olej.
Witam.Mam pytanie. co może być przyczyną? CC700 z 1996r, LPG gaźnik Aisan zastąpiony klasycznym, silnik częściowy remont (wymiana kasatorów, pierścieni, sworzni, łożysk, panewek, uszczelniaczy, rozrządu i termostatu). Po tym zabiegu praca bardziej równomierna, oleju nie ubywa, lekki przedmuch ze skrzyni korbowej, spalanie ok 8-9 l/100km (jazda miejska,...
Uszkodzony wtryskiwacz potrafi nadtopić tłok, który potem uszkadza gładź cylindra. Inna opcja to palenie samostartem po zapowietrzeniu silnika, efekty takiego palenia mogą wyjść dużo później. Dym też może powodować turbo. Sprawdź przedmuchy z silnika.
to chodzi o nagrzewnice z przodu lecz po testach ominolem dogrzewacz zapiolem pompke przy nagrzewnicy kolo silnika lecz wzrasta cisnienie w zbiorniczku teraz to raczej jestem pewien ze gdzies ma przedmuch pekla glowica lub uszczelka weze strasznie puchna . Po przejechaniu sie pompka elektryczna na krutko chodzi caly czas grzeje podczas szybciejszej...
WItam Nie wiem czy to ma znaczenie dla ciebie, ale miałem podobny problem z silnikiem disla 1.9JTD. Chodzi o zapach spalin (nie wiem czy to to samo co u ciebie spalenizna) w kabinie. Po prostu jeden wtrysk się rozszczelnił i dmuchało spod niego, a spaliny dostawały się do kabiny przez wlot. Co do puszczania np spalin do płynu chłodzącego to odpal samochód...
Tak chodzi o ten zawór. druga sprawa to przedmuchy silnika jeśli są za duże to będzie problem ale do obejścia (VW trochę zepsuł sprawę odmy) W ostateczności można zrobić przeróbkę i podłączyć odmę przed przepływomierzem, ale ja nigdy tego nie robiłem bo z odma nie miałem problemów. Macosmail nie ma trochę racji ze stabilizacją jałowego bo (wprawdzie...
Wydech szczelny. Chyba raczej coś w kierunku awarii siłownika zmiennej geometrii dolotu. tzn jak się zatnie i klap nie otworzy a turbinka dmuchnie, to się robi przedmuch ale gdzieś na dolocie - może w kierunku obiegu recyrkulacji spalin i stąd się biorą błędy z EGR-u i przepływki.
przedmuch silnika benzynowego przedmuch silnika spalinowego przedmuch silnika diesel
mocowanie bębna pralki zasilacza serwerowego ciągły restart komputer
Płyta główna Termet EcoCondens 20 - diagnostyka i naprawa Przeciekanie grzałek Termik - przyczyny i rozwiązania