Oj to dość sporo, tam będzie olej czy tego byś chciał czy nie. Olej ucieka tym przewodem bo masz duży przedmuch silnika ale to by trzeba było stwierdzić raczej sobie nie poradzisz.
Czy przebieg jest rzeczywisty. Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wygląda to na silny przedmuch silnika do skrzyni korbowej. Może być też niedrożna odma, której ujście zwykle wyprowadzone jest w deklu klawiatury zaworów i włączone do rur zasilających interkuler. Możesz na własne ryzyko "wyprowadzić" odmę na zewnątrz tj. pod spód auta z tym, że możesz mieć...
Więc tak ciśnienie wygląda tak 1-24.9 2-25 3-25.1 Jeśli to na nowych zestawach składane, to słabo to wygląda. Tłoki dostałeś z kompletem do tulei, czy kupowałeś osobno? Pasowało by dla pewności jeszcze na zimno ciśnienie zmierzyć.
Te ciągniczki z dwucylindrowymi silnikami zapalaja zle .Pierwsze odpalenie wymaga 15 sek.grzania swiec żarowych. Mam L 180 z takim silnikiem tylko rozwierconym na 750ccm.Silnik ma cisnienie podobne do twojego,tez z mniejszym na jednym cylindrze.Po podgrzaniu swiec odpala na strzał.Gorący odpala praktycznie bez grzania. Biały dym u ciebie to raczej problem...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Może mieć, ale nie koniecznie, może to być również nieszczelny reduktor. Żeby go wykluczyś zakręć gaz na butli i pojeździj parę dni tylko na benzynie, jeżeli sytuacja się nie powtórzy, to znaczy że reduktor gazuje układ chłodzenia. Jeżeli się powtórzy to jest przedmuch od strony silnika (uszczelka, blok lub głowica).
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
...przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to... taki objaw to ma raczej wiekszosc uzywanych diesli, poprostu pierscienie troche przepuszczają, jesli pali dobrze, rowno pracuje, oleju nie bierze to bym sie nie przejmowal, kazdy silnik ma jakies tam przedmuchy, jedne wieksze...
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Pompe naprawiali w warsztacie o nazwie, Bosch ...... No to naprawili i usterka znikła, czy tylko udali, że naprawili? (-)jak sprawdzic odme, przy dolocie do turbiny tam gdzie ta odma się łączy jest trochę oleju. Nie znam za bardzo kia ceed 1,6 crdi, ale mam fotkę z silnika hdi, gdzie czerwona strzałka pokazuje rurkę gumową łączącą odmę z rurą dolotową...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Poparzyć już mogła obudowa o temp. 60 stopni, a to nie jest nic niezwykłego (nawet powyżej 100 st.) w przypadku silników bez chłodzenia. W przypadku tego silnika w grę wchodzi tylko przedmuch uzwojeń wewnątrz, co w przypadku "ulicznego" środowiska nie jest proste (kurz, wilgoć) - wentylator musiałby mieć duży spręż i dmuchać filtrowanym powietrzem....
Mogła ci paść uszczelka pod głowicą . Sprawdź po rozgrzaniu silnika czy przewody od chłodnicy są mocna twarde jak tak to masz gdzieś przedmuch na uszczelce .
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
czy podczas pracy w miarę rozgrzewania silnika nie słabnie? jeżeli tak to puchną tłoki i po zgaszeniu nie obróci rozrusznik-tłoki rzemiosło lub brak prawidłowego smarowania od spodu (dysze olejowe jeżeli takowe posiada) czy ma przedmuch z odmy?
Comanh A czy grzejąc olej bezpośrednio przed dyszą nie masz problemu w momencie kiedy olej ma 90c i uruchomi się elektrozawór, zimny olej zaczyna napływać, zanim zareaguje bimetal i zanim grzałka zacznie ponownie dostarczać temperaturę (przecież ma jakąś bezwładność) to w środku trzonka jest już zimny olej i dysza zaczyna chlapać? Być może stąd twoje...
Cześć, u mnie problem rozwiązany, poprosiłem mechanika żeby sprawdził kompresję, i wyszło że problem leży właśnie tutaj. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przedmuch był pomiędzy cylindrami. Auto jeździ jak nowe, zniknęło brzęczenie, problemy z paleniem, brak mocy
Kolego daj zdjęcia tego silnika ;) I w pierwszej kolejności sprawdź ustawienia zaworów jeśli są oraz kompresję.
maly 0084 Star 266 12V .Cholera, jezdzilem kilkoma w JW 1954 ale wszystkie mialy 24V , nie bede sie spieral , wszystko jest mozliwe W temace palenia swiecy : Jesli masz nagrzewnice na 12V to przed jej odpaleniem nie przelaczaj na 24V , bo rozumiem , ze pozniej po uruchomieniu samochodu masz w instalacji 12V / pewnie reczny hebel / dopiero wtedy ja odpalaj...
Witam mam pytanie?? mam citroena C4 1.6 benzyna 2005r w wyposażeniu jest climatronic i co dziwne przestała działać dmuchawa !! pojechałem do mechanika sprawdził dmuchawę podłączył na krótko dmuchawa działa, wymieniliśmy rezystor dmuchawy problem niestety nie znikł dmuchawa nadal raz działa raz nie tylko jest taka różnica ze po odpaleniu silnika robi...
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Koledzy bardzo proszę Was o pomoc. Ja spotykam się z czymś takim pierwszy raz, a dla Was to pewnie chleb powszedni. Mam wyciek z pompy wody, myślę, że powstał on nie bez powodu. Powodem prawdopodobnie jest uszkodzony termostat i wzrost ciśnienia w układzie. Nie wiem jak długo tak jeździłem, owszem czasem było czuć ciepło od silnika i zapach płynu, ale...
Witam, jestem na etapie montażu głowic w silniku DEUTZ BF4L913 nr ser. 8351990, a co za tym idzie muszę dobrać grubość podkładek. Głowice ściągnąłem dlatego, że powstał przedmuch na jednym cylindrze, z tego co sie dowiedziałem poprzedni majster zastosował na wszystkich cylindrach jednakowej grubości podkładki i pod głowice również oczywiście na oko,...
Zdjęcia sugerują, że to dwa różne tłoki po pierwszej i drugiej awarii. Zdj. 1. Zatarcie po stronie dolotowej na pierwszym zdjęciu doprowadziło do zablokowania pierścienia. Na górnej powierzchni tłoka widoczna warstwa nagaru (skorupa) - widać to na zbliżeniu. Dolny pierścień wygląda na uszczerbiony, stąd pionowa rysa na tłoku. Pierścień obrócony bo...
Tak ma być i nic się nie dzieje złego. O stanie silnika więcej powie przedmuch (nadciśnienie) w skrzyni korbowej lub pomiar ciśnienia sprężania ale tego już Panu mechanikowi z ASO nie chciało się zrobić. Lepiej zestresować niepotrzebnie klienta. Naprawiam turbosprężarki i właściwie wszystkie są zaolejone na dolocie powietrza. To wynik działania odpowietrzenia...
Witam serdecznie. Zajmuję się naprawą Dizelków a konkretnie regeneracją wtryskiwaczy i znam temat od podszewki a mianowicie opiszę to po łepkach. z racji braku czasu. Wycieki są bo niektóre miejsca są słabo uszczelnione. tak to prawda ale trzeba jeszcze zadać sobie pytanie dlaczego?! Ktoś dobrze w tym forum opisał że olej jest penetrujący ale dochodzi...
do kolegi maxshar włącznik tepm. jest na podszybiu od strony kierowcy. Dobrze jest wyciągnąć ścianką tak jak byś chciał wymienić filtr kabinowy, a czujnik jest na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli nie jesteś pewien czy czujnik jest sprawny to wypnij go i połącz styki zworką tak jak by czujnik był zwarty we wtyczce. Po włączeniu silnika piec...
W związku z pytaniem o podłączenie i sprawdzenie D5Z-H "na stole" , to mogę podpowiedzieć z tego co pamiętam( Robiłem to kiedyś z powodzeniem). Trzeba zbudować układ grzania wody i zasilania paliwa, wydechowy i sterowania. 1. Obwód grzania zbudowałem z pojemnika po płynie , kawałka węża rurki itp. Zbiornik musi być powyżej ogrzewacza. - Jeżeli chcecie...
Witam, Od zauważyłem, że silnik przy dużym obciążeniu dymi z odmy. Jednocześnie wypluwa też olej. Dziwne, bo ma dopiero kilkaset motogodzin od generalnego remontu silnika. Dymi tylko z odmy, z tłumika jest ok. Ostatnio były wymieniane filtry oleju. Oleju silnikowego było troszkę ponad stan, ale wątpię, żeby to była przyczyna kopcenia. Dodam jeszcze,...
sorry w takim razie najpierw auto na podnosnik i ogladnac wszystkie weze, krucce, termostaty itp czy nie ma cukiereczkow z plynu, potem test naa obecnosc co2 w ukladzie chlodzenia (nie zawsze robi sie bagno w oleju, plyn takze nie musi sie bardzo brudzic) moze byc delikatny przedmuch do plynu ze tylko tester wylapie. I niektorzy sa w bledzie myslac...
Witam jestem specem w silnikach francuskich hdi dti dci tylko tym sie zajmuje 100% uszkodzenie uszczelki ma przedmuch zawsze na 1 lub 3 cilindrze zmiez cisnienie w ciindrach lub kup preparat na sprawdzenie uszczelki
Może mi ktoś powie czy, to normalne ze w czasie pracy silnika tak mocno dmucha do zbiorniczka paliwa. Wygląda to jakby się woda mocno gotowała. Jeżeli to nie jest normalne, to co może być przyczyną.
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
Raczej coś nie tak Ci wyszło z tym odczytywaniem kodu usterki... lepiej będzie użyć komputera. W pewnym momencie tak samo kontrolka i brak mocy . Ściągnąłem jednak osłonę silnika i zauważyłem że na drugim wtrysku jest jakiś delikatny przedmuch czy wyciek . Na zapalonym silniku robiło coś jak bańki. Moze to byc wina tego ? Jak najbardziej...
Manometr musi być około 35 atm. Przedmuch do skrzyni korbowej może być spowodowany przedmuchem przez pierścienie. Z każdego silnika dmucha z odmy czy masz w wlewie siatkę aby skraplała olej.
Standardowa usterka D4D z tamtego okresu-erozja bloku silnika i przedmuch do układu chłodzenia.
siwy dymek to może być przedmuch z silnika przy ciężkiej nodze i przegrzanym silniku nie trudno o ten objaw :D :shocked!:
Moim zdaniem masz zapchany lub załamany wężyk od tzw. odmy (odpowietrzenia) skrzyni korbowej silnika i właśnie przedmuch z cylindra silnika powoduje takie efekty oraz wycieki oleju na zewnątrz, poprzez wszelkie uszczelniacze silnika.
Też stawiam na przedmuch od silnika (bo na gazie nie jeździ). Jak zbiornik wyrównawczy jest przeźroczysty to powinno być widać czy jest bąbelkowanie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku lub przez przez otwór po zdjęciu korka, a w ostateczności pozostaje butelka z wodą. Przy mało intensywnym przedmuchu może nie być wyczuwalnego zapachu - tak jest...
Ciśnienie spalania wywołuje nacisk na tłok oraz pierścienie, kierując ich ruch w dół. Docisk pierścienia do rowka tłoka zapewnia szczelność pomiędzy tłokiem a pierścieniem. Gdy tego nie ma, powstaje przedmuch co jest skutkiem powstawania zjawiska zwanego Ring Flutter (dzwonienia pierścieni) na wysokich obrotach (przyczyną jest jednak zbyt duża masa...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Czarujecie się, wszystkie tanie konstrukcje mają racje bytu z podejściem takim, że robimy sobie sprężarkę warsztatową do napędu szeroko pojętej pneumatyki, wtedy nawet przedmuch do skrzyni korbowej można poniekąd olać. Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo...
Teoretycznie racja jednak z praktyki 99% przypadków kończy sie złapaniem osiągów silnika odrzutowego :D Pojawia sie efekt lawinowy. odrobina oleju w dolocie powoduje nadmierny wzrost obrotów, pojawia sie dosć duży przedmuch do skrzyni korbowej, odma nie wyrabia separacji a rozpędzone turbo zaczyna podsysać olej z odmy i tak kolejny wzrost obrotów. Ciśnienie...
Skoro płyn Ci "kipi" to masz przedmuch kompresji z silnika do kładu chłodzenia. Nieotwierający się stary termostat doprowadził do przegrzania silnika i uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
Jest przedmuch kompresji do chłodzenia w głowicy, pod uszczelką lub przez źle osadzone tuleje.
Witam Miałem podobny problem, przy przyspieszaniu na 3 i 4 biegu potrafił zgasnąć silnik i świeciła się kontrolka EDC. Przyczyną był przedmuch na pierwszym wtrysku od koła pasowego - pomogła wymiana miedzianej podkładki i frezowanie gniazda wtrysku. Pozdrawiam K.Zmitrowicz
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
przedmuch silnika benzynowego przedmuch silnika diesel przedmuch silnika spalinowego
niebieski matryca blaupunkt letnia gwarancja wyczyścić sterownik
5742z sterowniki samsung ue40f6400aw
Deutz-Fahr 5090.4 – podnośnik opada po zgaszeniu, dobija ciśnienie podczas pracy – przyczyny i diagnostyka Deutz G2.2 L3 – moment dokręcania głowicy, procedura czterostopniowa, śruby TTY