Stary nie wiem czy ci to pomoże ale 50% błędów z sądy lambda jest związanych z zapchanym katalizatorem tzn. konkretnie to masz śmieci na wlocie , rośnie temperatura spalin i dławi mieszankę czyli uszczupla ilośc paliwa auto szarpie bo ma za dużo powietrza radze wyjąc tłumik konkretnie katalizator i go przedmuchać w drugą stronę.
Witam, czy ktoś z obecnych forumowiczów czyścił katalizator, jest sens np. przelać wodą, przedmuchać powietrzem czy kupić zamiennik. Może jakaś chemia. Interesują mnie domowe metody. Mam wycięty bo był zapchany a chce go z powrotem wspawać. I zastanawiam się czy warto.
Skąd pomysł że zalewa? Pewnie faktycznie jest ubogo bo np pompa paliwa kończy żywot. Pompa paliwa to był mój pierwszy kierunek ale wykluczyłem ją ponieważ: -Po hamowaniu silnikiem silnika nie da się uruchomić, dzisiaj po 10s zjazdu z górki żeby odpalić musiałem wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa i kręcić żeby przedmuchać cylindry. Potem odpalił idealnie....
"nie było kotowane" - i to był twój błąd, teraz płac i płacz:P Zamuliłeś turbinę, przepałuj(masowanie prawą stopą pedał gazu:) auto puki jeszcze komp nie przechodzi w tryb awaryjny. Chodzi żeby przedmuchać turbinę z sadzy które powodują przycinanie się kierownic. Przy 2000obr jest zadławienie czy do 2000obr jest muł? Jak do 2000obr muł to katalizator...
Tak, wiem gdzie one są. Dojsćie do nich jest bardzo utrudnione. Należy "tylko" opuściś silnik ze skrzynią biegów :( Dlatego moje pytanie o sposób sprawdzenia jak już będzie do nich dojście. Mimo to dzięki z odpowiedź. Poniżej podaje procedurę wymiany, ktorą otrzymałem od kolegi na innym forum a może komuś bedzie przydatna: Wymontowanie i zamontowanie...
No to wymieniłem cały wydech. Auto dostało nowe oba tłumiki i ledwie użyty katalizator wyjęty z Pandy (nie zrobił 15tys km). Po zmontowaniu wszystkiego, pierwsze co się dało odczuć to nieco głośniejsza praca wydechu, no ale auto miało założony tylko jeden tłumik (końcowy) i to od Pandy 900/750 (średnica rur o 15mm mniejsza !!!) w miejsce dwóch a na...
czasami pomaga, u mnie to się sprawdziło jakiś czas jeździłem na niskich biegach czasami było nawet 4500 obrotów, i po 3 dniach takiej jazdy udało się mi przedmuchąc katalizator.
corsa zrobiona wymieniłem filtr paliwa świeczki op podłączeniu do kompa okazało się , że wtrysk jeden zatkany przedmuchałem katalizator przedmuchałem i jest OK. Autko ma kopa i śmiga,,, zamykam temat.
A jest taka opcja żeby przeczyścić te katalizatory , przedmuchać , zdemontować wydech i jakoś je poprostu przeczyścić żeby była pewność jaki jest ich stan . Chciałem mieć pewność że nie są całkiem zalepione że jest dobry wylot spalin i nie duszą silnika ??
Po wymianie uszczelki pod głowicą został zalany płynem chłodniczym czujnik położenia wału działy się cuda wianki nie wkręcał się do końca katalizator się stopił, obroty świrowały. Pomogło przedmuchanie sprężarką złączki.
Koledzy prośba o potwierdzenie bądź wyprowadzenie mknie z tej myśli. Pacjent to Espace IV 3.5V6 z 2004r 223kkm. Przy ruszaniu przyspiesza całkiem OK, choć wydaje mi sie,że już nie tak dynamicznie jak kiedyś. Problem jest gdy jedę 90km/h i mocno dodaję gazu- rozbujanie go do 120km/h trwa długo. Nawet jak zrobi kick down to nie czuć tego ciągnięcia. Tak...
Ostatnio byłem u mechanika. Wkład od katalizatora wysypał się przy demontażu. Wina więc była katalizatora, który się przedmuchał. Po wymianie jest już w porządku. Temat zamykam
jest to katalizator pewnie pomoże demontaż i przedmuchanie nie próbowałem ale widziałem bez i auta były sprawne
Katalizator oczywiście że ma wpływ na pracę silnika - sprawny obniża moć około 7 do 10 koni (to dużo ale tak jest -ekologia - ) zatkany szkoda gadać. co do dziur w zapłonie to jest silnik wysoko obrotowy i bezwzględnie od czasu do czasu musi dostać w d..... na 3Biegiu parę kilometrów z pręd 90km/h .przy okazji przedmuchasz katalizator. Nie Piszesz czy...
Z tego wynika,że nie jest to raczej problem elektryczny, może katalizator przytkany. Ja kiedyś podobnie miałem w Golfie, dopiero pojechałem w trasę i ,,przedmuchałem go" i to nieświadomie się oczyścił środkowy tłumik . Gulf orzył😉.
POSIADAM XSARĘ PICASSO 2000 HDI 2003 R. MIAŁEM TAKĄ SYTUACJĘ ŻE AUTKO TRACIŁO MOC GAZ DO DECH A AUTO JECHAŁO NIE WIĘCEJ JAK 30 KM/H POJECHAŁEM DO MECHANIKA DOBREGO ZAZNACZAM DOBREGO I NIE ŻADEN CZUJNIK ANI ŻADNA POMPA CZY FILTR PO PROSTU OKAZAŁO SIĘ ŻE ZAPCHANY KATALIZATOR WYCZYŚCIŁ GO PRZEDMUCHAŁ I AUTO OD TYGODNIA CHODZI JAK BURZA.OD TEGO TRZEBA ZACZĄĆ
OK. wracam do tematu.Jeżdżę już kilka miesięcy po tym jak kontrolka zgasła że tak powiem sama.Być może był to przytkany katalizator.Jedna dłuższa trasa,większe obroty i być może go przedmuchało....pozdrawiam.
Pany teraz mam pytanie czy bez tej pompy można jeździć czy można ją odłączyć i nie uszkodzi np katalizatora?? Posprawdzane przewody kostka trochę skorodowana była,przewód gumowy przedmuchałem :P ale wątpię ze by było to. Wiem ,wiem ze wymień i już.... ale czy ktoś to jakoś ominął ?:)
a wiec tak jeśli rozebrałeś moduł eas-u to jedna grzałka ma oporność 24.6 ohma a dwie pozostałe mają po 16.7 ohma moim zdaniem nie powinieneś wtryskiwać płynu do katalizatora bo załatwisz bo na amen! sprawdź jakie temp. otoczenia i płynu widzi system następnie sprawdź czarny przewód przy module eas-u najlepiej przez przedmuchanie go sprężarką a to eas1...
Dysza nie może być zatkana cyną , przecież za dyszą masz katalizator. Zatkana zapewne kiespkiej jakosći gazem z zanieczyszczeniami , najlepiej by było przepłukać w jakimś środku myjącym np IPA i przedmuchać sprężonym powietrzem. Pozatym w tym modelu czasem uszkadza się zawór .
Daj spokój-wypluje i przedmucha. Chyba że strasznie się boisz o katalizator. Zresztą już go odpalałeś więc jakby coś miało łomotnąć to już by strzeliło. Przeczyść świeczki i heya. Do Kolegi opisującego przypadek astry-tam zamiast przepływki masz czujnik ciśnienia w kolektorze i jak nieszczelność powstanie w jego obwodzie to będzie silnik paliwem zalewało....
Panowie tak sobie czytałem, analizowałem i po 1 miesiącu męki doszedłem z autkiem do ładu i stwierdzam że dostał 2 swój żywot i podzielę się z wami co zrobiłem może komuś się przyda. Doprowadziłem do tego, że pali gazu 8,2 - 8,5 l cykl mieszany, benzyny ok 8 l pomiary do pełnego tankowania. natomiast komputer pokazuje od odpalenia 50 l po przejechaniu...
Mam problem z nierówną pracą silnika. Problem objawia się w ten sposób że przede wszystkim to auto traci zdrowo na mocy ledwo idzie. Coś jakby nie paliło na wszystkie gary. Kolejne to gigantyczne nagrzewanie się katalizatora aż do czerwoności ogólnie straszna głośna praca wydechu i ogólnie całe auto tak jakby się trzęsło. czasem zdarza się że tak jakby...
Witam, Dzięki za info. Turbo już hula w silniku, i jest bardzo dobrze;);) Więc narazie odpuszczę sobie rozkręcanie i sprawdzanie oznaczenia, puki jest dobrze to trzeba jeździć. W sobote wyleciał katalizator i jest jeszcze lepiej. Pozdrawiam ----------------------------------------... Witam Ponownie.... Niestety zmuszony jestem odgrzać kotleta.......
Typowy objaw przedmuchanej uszczelki pod głowicą, ale mój tak przez 5 lat dymił i płynu nie ubywało... te Punta chyba po prostu tak mają, zwłaszcza jak mają LPG lub są jeżdżone głównie po mieście (choć mój nie miał, jeździł wyłącznie trasy, a i tak po przejechaniu 70km jak się przegazowało to dymił na biało, przeszło mu po wymianie wydechu). Jak obejrzałem...
Mały upgrade do mojego wątku, byłem wczoraj u tłumikowca, wyciął on kata i przedmuchał sprężonym powietrzem, nie był on zbytnio zatkany, raczej drożny. Poza tym przejechałem się autem z wyciętym katalizatorem i nie było żadnej poprawy, auto chodzi tak samo, więc katalizator możemy wykluczyć. Tak jeszcze dwie rzeczy mi nie dają spokoju: 1 uszczelka\podkładka...
Podczas mierzenia rezystancji cewki w N75 trzeba mocno przykładać miernik (te styki są zabrudzone i czasem nie "łapie") i najlepiej zrobić to przyzwoitym miernikiem ustawionym na odpowiedni zakres. Podejrzewam, że coś źle mierzysz po prostu. Katalizator bym raczej zostawił. Kolego mizu - na 90% stawiam na zapieczone łopatki turbosprężarki. Jeżeli N75...
tzok: "ale nie tak, żeby szły kłęby czarnego dymu z wydechu, czyli nie z niskich obrotów i nie gwałtownie" typowy PSJ czyli piz***aty styl jazdy. Można poszukać w internecie pod tym hasłem, tudzież zajrzeć choćby tutaj: http://www.racingforum.pl/lofiversion/in... Master/s: "Ci co jeżdzą dynamicznie zawsze przedmuchają wydech i nic tam...
Witam Problem z samochodem zaczął się w kwietniu tego roku. Podczas normalnej jazdy zaczęło szarpać samochodem oraz wyskoczył check engine (kontrolka świeciła się ciagle). Po kilkukrotnym podpięciu kostki OBD II odczytałem następujące błędy: P0352, U1602, U1600. Błąd z komunikacją z magistrala CAN wyskoczył prawdopodobnie przez podpięcie OBD II ponieważ...
Możesz wymienić tłumiki, będzie szybciej... Raczej głównie katalizator który znajduje się od razu za turbiną, jednak to koszt znowu 600zł, a w to auto włożone jest już naprawdę sporo(dodać tylko że gdy olej dostaw się do silnika i auto podnosiło obroty właściel ''dusił'' go sprzęgłem, w wyniku czego przegrzała się bierznia na tarczy dociskowej i po...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
Witam wszystkich. Posiadam Mercedesa W203 2,2cdi, 2005r. Pomimo, że auto powinno mieć 150KM, na pewno nie posiada takiej mocy. Auto fabrycznie nie posiadało filtra cząstek stałych. Spala dosyć spore ilości paliwa. Było diagnozowanie nie przez jednego mechanika. Niestety nikt nie postawił poprawnej diagnozy. Większość wymieniłaby wtryskiwacze. Nie jestem...
Witam Mam Almere 1.8 2002 po lifcie i mam również problem z olejem za 2 miesiące będzie u mechanika a póki co podzielę się moimi spostrzeżeniami i proszę o sugestie: 1. Wadliwe pierścienie - tu nawet NISSAN prowadził akcje serwisową i tu właśnie zaczyna się złożony proces awarii - pierścienie były wykonane z kiepskiego jakościowo materiału więc w wielu...
silniku na biegu jałowym pokazuje 7 kPA, to duzo jak na DPF po czyszczeniu. mimo iż rurki są drożne jakie rurki drozne ?? DPFa?? Czy katalizatora ?? Pod maska znajduję się czujnik różnicy ciśnień ( chyba tak to sie fachowo nazywa dodaje zdjęcie podglądowe na końcu postu ) z niego dwa przewody idę w układ wydechowy: pierwszy - do łącznika rury przed...
Witam, Przedstawię sytuację od początku - Auto mam od Grudnia i myślę, że ten problem miałem od początku, ale w niczym nie przeszkadzał jeśli chodziło o jazdę i pracę silnika, mianowicie: Gdy auto po odpaleniu chodzi normalnie i dodaje mu gazu to zanim usłyszę normalny głos obrotów silnika to jest dźwięk zaciąganego powietrza (Ssss - wruuum). Drażnią...
Witam.Problem podobny jak z wcześniejszego postu o Stihlu 023 po wymianie cylindra.Dotarła do mnie (znów) piła Solo 636,po zatarciu.Klient zdobył kpl.cylinder,ja dołożyłem do niej dwie kompletne piasty z łożyskami i uszczelniaczami.Nowe.Założyłem nową uszczelkę cylindra.Całość złożona na pastę Dirko,poprzednio ktoś zastosował czerwony silikon.Całość...
ciąg dalszy moich doświadczeńz audicą:) Oczywiście problem przyspieszania mam już z głowy- przyśpieszyłem zapłon, wyrzuciłęm katalizator i samochód ma kopa że gumska pali przy każdym ruszaniu. Jednak problem z szarpaniem silnika pozostał dalej. I dziej sie to w przedziale od 1500-2000obr. a nie jak wcześnie wspomniałem powyżej 2000. Zauwążyłem jeszcze...
Witam Przewertowałem forum zastosowałem wszystkie pasujące porady i problem nie zniknął wiec otwieram nowy temat. Mam problem tak jak w temacie z Passatem B4 1,9 TDI (motor 1Z) 90KM, 94r. Problem zaczął się miesiąc temu. Początkowo raz na jakiś czas, teraz prawie codziennie silnik jest strasznie zamulony (bardzo wolno wchodzi na obroty, nie ma mocy,...
Pacjent to zafira A z silnikiem Z18XE z LPG Przywiózł mi ją kumpel, bo męczą się z nią w pewnym warsztacie od ponad roku. Jak w tytule tematu. Na zimnym silniku do ok. 50-60*C silnik kuleje. Po pierwszym odpaleniu jest ok i chwilę pracuje równo. Po chwili bądź po ruszeniu zaczynają się problemy. Jedyny błąd jaki się pojawia to P302 - wypadanie zapłonu...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Nie, woda nie uszkodzi systemu AdBlue, ale wygeneruje błąd mówiący o wysokim stężeniu NOX w spalinach.To po krótce działa tak: System dostrzegł warunki pracy silnika, przy których ma zacząć dozować AdBlue do układu wydechowego (temperatura spalin za i przed katalizatorem, prędkość obrotowa silnika w odpowiednim zakresie, położenie pedału gazu w odpowiednim...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
ciekawostka: szukam dalej za i przeciw... art: Z wody wprost na gielde AUTA UZYWANE. Czy zatopiony samochod moze byc sprawny? Tylko w ub. wtorek na os. Widok w Krakowie na skutek oberwania chmury woda zalala kilka samochodow. Najwieksze ilosci zatopionych pojazdow znajduja sie jednak na terenach, ktore najbardziej ucierpialy od powodzi - w woj. katowickim,...
Witam I jeszcze jedno - przy "przedmuchiwaniu" wydechu (pojeździłem trochę na wysokich obrotach) wydobył się z niego biały, dziwnie śmierdzący dym (zapchany wydech?). Im dłużej tak jechałem, tym mniej go było, ale nie jeździłem tyle, żeby całkiem przestał lecieć (może się nie da?). Co mu dolega? Ten dym i zapach świadczą o tym, że Twój dziadek jeździł...
A więc mam już wieści z linii frontu :) Nabyłem auto, które było chyba jednym z ostatnich na mojej liście, a mianowicie Renault Clio I z 1992 roku w wersji 3 drzwiowej. Pojemność 1.2 . Wyposażenie - Centralny zamek, elektryczne szyby, szyberdach, radio JVC z CD, światła przeciwmgielne (przód + tył), ogrzewana tylna szyba. Bajery jak podświetlana zapalniczka,...
Proponuję jeszcze jak będziesz miał wyjęty wkład dpf zdjąć rurę wlotową do tłumika i przedmuchnąć sprężarką pierwszy wkład (katalizator utleniający).
Przedmuchiwałem katalizator, a z drugiej strony przytrzymałem ręką i było czuć normalnie powietrze
Jeżeli będziesz stosował polski gaz, to długo nie popracujesz. Ja stosuję Ronsona ( żółte opakowanie) już kilka ładnych lat, i nie ma żadnego problemu. Co do dysz- w razie zapchania- palnik trzeba rozłożyć na czynniki pierwsze. Dyszy sie nie przepycha, tylko przedmuchuje powietrzem- ale robi się to niezwykle rzadko. Bardzo ważną sprawą są uszczelki-...
To nie jest brednia tylko fakt, bo nawet Citroeny w PB w przypadku problemów z katalizatorem awaryjnie uruchamia wentylator chłodnicy. Jeśli nigdy nie wypalałeś fapa lub dpf to możesz tego nie wiedzieć. Np. Audi.,Opel na postoju uruchamia wszystkie obciążniki do wypalania. Zgadza się. Silnik wprowadzany jest w taki reżim pracy, który powoduje maksymalne...
Sprawdzałem dziś co nieco i wychodzi mi, że ewidentnie jest problem z ciśnieniem doładowania. Sprawdzałem gruszkę turbiny, jest szczelna, dźwignia geometrii w sprężarce pracuje bez zacięć i w pełnym zakresie. Napięcie w bloku 120 jest nieco inne niż podane wyżej. Wynosi odpowiednio 0,68V dla zaciągniętej dźwigni i 3,88 dla opuszczonej. EGR zaślepiałem,...
Witam, Mam problem ze swoją Ibizą z silnikiem AFN + program. Robiąc logi dynamiczne grupy 011 zauważyłem że turbo budzi się dopiero od około 2200obr/min. auto wtedy dostaje takiego kopa i później ładnie ciągnie już do samego końca. Tutaj jest log tej oto grupy: http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_124482.ht... Wykonałem dodatkowo logi statyczne: BS grupa 003...
przedmuchać kable przedmuchać laptop przedmuchać czynnik
naprawa uszkodzonej taśmy telefon livebox alpine kostki
robienie pakietów 18650 robienie pakietów 18650
Wymiana bębna wizyjnego w magnetowidzie - krok po kroku Lokalizacja bezpiecznika w Kymco Grand Dink 250