witam sprawdź kolego węże dolotowe od 'turbiny do kolektora'. mogły się przetrzeć jak miałem przypadek w AFN-e w passacie b5- przetarł się wąż na kolanku i były przedmuchy, turbo pompowało i pompuje do dziś. objawy identyczne
Uszkodzony wtryskiwacz potrafi nadtopić tłok, który potem uszkadza gładź cylindra. Inna opcja to palenie samostartem po zapowietrzeniu silnika, efekty takiego palenia mogą wyjść dużo później. Dym też może powodować turbo. Sprawdź przedmuchy z silnika.
Na pierwszym zdjęciu nie jest to czasem przedmuch na przewodzie turbo :?: - zdjęcie jakoś dziwnie zrobione :| Drugi wyciek czy aby na pewno powstajem tam gdzie kapie czy wyżej :?:
Znasz temat lepiej niż ja :) Co do nagarowania zaworów , to czy tak czy tak będą się nagarować. Jest to nieuniknione niestety, ale fakt faktem można ograniczyć to do minimum. A i jeszcze odnośnie ciśnienia turbo i nieszczelnego zaworu odmy, nieduży nawet przedmuch do skrzyni korbowej powoduje wycieki oleju z korka, bagnetu etc. Więc jak niema tych objawów...
Olej z odmy to nic innego jak przedmuch w silniku. Ciężko spotkać turbo diesla, który ma idealnie sucho w dolocie. Co do ciężkiego odpalania to nie koniecznie przy lekkim zużyciu pierścieni. Przyczyną może być źle dobrany olej lub złej jakości pomimo odpowiednich parametrów. Pomiar sprężania warto zrobić jak i również zweryfikować czy olej napewno leci...
Odma, a jak nagminne to może juz silnik ma przedmuchy.
Mogą być pierscienie a może głowica .zależy gdzie powstaje ciśnienie góra czy dół? Możesz to wyjaśnić? Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy.
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Witam. Posiadam Opla Combo D, 2013r z silnikiem 1.3CDTI 90KM (A13FD). Silnik uszkodzony, przedmuchy. Cały osprzęt silnika jest sprawy (wtryski, pompa cr, turbo po regeneracji i przejechaniu niewielu km). Potrzebuję informacji czy istnieje możliwość montażu słupka z innego oznaczenia i przełożenia całości osprzętu? Jeśli tak, to jakie oznaczenia mogą...
Myślę , że z tymi mydlinami mogło nic nie wykazać ponieważ te gwizdy i przedmuchy dopiero słychać kiedy załącza się turbo i kiedy silnik pracuje pod obciążeniem tzn kiedy jedzie, ze tak kolokwialnie powiem.
Tzn że olej przez uszczelnienie turbo pompuje.
Więc cudów nie będzie. Dlatego pisałem że nie masz już pierścieni i do tego przedmuchy do skrzyni korbowej. Za chwilę będziesz robił turbo i tak w kółko. Niestety nasz zużyty silnik.
Wymiana głowicy , a do tego przedmuchy na cylindrach co przez odmę daje olej na Turbo. Silnik do remontu lub wymiany .
W piątek diagnozowałem Cmaxa po rozbieganiu, chodził cztery minuty, wywaliło płyn chłodzący, i po tych czterech minutach zwaliło wąż z intercollera co zgasiło silnik. Udało mi się odpalić silnik, w miarę pracuje ale kopci, turbo żyje, ale przedmuchy silnik ma takie że pluje olejem z bagnetu.
To jest proste, jak auto jest w notlaufie to ma ograniczoną moc, czyli przedmuchy z garnka do układu chłodzenia spadają..
Posprawdzaj węże z turbiny. chlodnice z turbo, czy nie ma gdzieś przedmuchów, daj pare razy gazu na postoju i posłuchaj czy coś nie gwiżdze
Kwestia psującego się połączenia jest oczywista. Pytanie czy jak rozepnie się to połączenie może lecieć olej? On nie spływa grawitacyjnie do miski, zaworów? Nie rozbierałem tego silnika, dlatego pytam. Nie wiem czy to problem zużycia silnika - przedmuchy z dołu / góry- czy z tego silnlnika leje sie tym króćcem od nowości. Jak leje turbo to leci w stronę...
A przepływomierz był podmieniany lub przynajmniej czyszczony? Nic nie było o tym napisane Ciężko, aby przepływomierz na dolocie pokazywał więcej niż w teorii silnik potrafi zassać. Nieszczelności, braki kompresji, przedmuchy itp. będą dawać niższy odczyt. Poza przeładowującym turbo (którego tu brak) albo zaciętym EGR w pozycji zamkniętej nie jestem...
Zatem chyba jedyna odpowiedź to padła turbina. Dodatkowo zauważyłem, że jak teraz dodawałem gazu na maxa, auto wkręcało się do około 3 tys obrotów to od razu czuć spalony olej... Jednej informacji jeszcze nie znajduję, po przegazowaniu czułeś smród oleju , w spalinach czy przedmuchy. Drugie sprawdzałeś intercooler czy nie zalany olejem
Jeżeli autko odpala bez większych problemów to silnik nie powinien być całkiem kaput. Sugerowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności stan turbo. Jeżeli w przewodzie dolotowym jest olej już przed turbiną to znaczy, że dostaje się z odmy a więc przedmuchy do skrzyni korbowej. Jeżeli olej jest za odmą to padające turbo. Na tym etapie można jeszcze próbować...
Trzeba było najpierw to inaczej opisać bo to coś nie gra z tą uszczelką,tak jak koledzy piszą turbo się rozleciało,lub ma duży przedmuch i to wszystko się kumuluje.A jakaś detonacja to czysta b......a.
Hej, jeśli chodzi o szczelność to na 99% dolot i odma są szczelne, sprawdzalem przy ciśnieniu 1b i nic nie ucieka. Wg sprawzalem,uchyla się ale przy dość dużym ciśnieniu 0,8 0,9b. Nie wiem jak z uszczelka pod koektorem, ale była ona wymieniana wrazz turbina rok temu,więc nie sądzę, że rozwlilaby się już, ale kto wie. Mam lekki przedmuch przy mocowaniu...
A na jakim dystansie sprawdzałeś ubytek oleju ? w wężu od turbo sprężarki do silnika był jakiś olej czy na czuja żeś wymienił tą sprężarkę ? Żeby sprężarka była szczelna musi ona osiągać określoną ilość obrotów, ponadto przedmuchy w skrzyni korbowej uniemożliwiają swobodny spływ oleju do misy. Warto też sprawdzić odpływ z turbo czy jest drożny i czy...
Nie ma żadnego przedmuchu, samochod przeszedł przegląd na spalinach, 0,53 na 2,50 max w turbo.
Witam wszystkich na forum. Odrazu przechodz3 do rzeczy . Mam lagune 1.9 dCI z 2001r. Czytałem już chyba wszystkie możliwe fora o lagunach od przestawionych rozrzadach po kable od czujników. Mój problem wygląda następująco gdy odpale lale kiedy jest zimna niby jest ok . Silnik pracuje równo i cicho. A gdy już wsiade i dam lekko gazu ..z wydechu zaczyna...
turbo po regeneracji jakieś dwa tygodnie nowy rozrząd ustawiany trzy razy w serwisie po pierwszym razie pękły dwa koniki w głowicy potem ustawiali pompe turbo działa o niebo lepiej przed regeneracją silnik kręcił max 4000 tera kręci 5500 obr nowy przeplywomierz przeczyszczone kolektory nowe filtry nowy olej w silniku jak kopci są przedmuchy
Może warto poczytać te tematy na innym forum: http://renaultlaguna.pl/forum/Czyszczeni... a na początek przynajmniej odłacz i sprawdź czy nadal szarpie i drugi temat : http://renaultlaguna.pl/forum/Czyszczeni... Co do oleju to większość jest z odmy i zużucie silnika(przedmuchy) tak...
Mapę robiłem sam. Maf nie blokuje dostaje dawkę 51mg, która ma podniesione napięcia nastawnika. Turbo trzyma. Dolot czysty. Wydech czysty, kat wyciety. Jakby ktoś dał grubszą podkładkę, to pracowałby chyba ciszej? Tak właśnie planuję sprawdzić kompresję, ale mała raczej nie jest. Przy -5 pali na dotyk mimo, że aku słabo kręci, bo napięcia spada do 9V...
Witam Chciał bym się dowiedzieć jaka powinna być wartość sprężania dla silnika w JD (chodzi mi o ciśnienie na tłoku) dla 6 - cyl. silniku turbo. Czy normalnie jak w każdym czy są jakieś inne wartości. Silnik ma przedmuchy z odmy i chciałem zrobić "probe olejową" Pozdrawiam
Stukanie z przedmuchem pod wtryskiem mylisz? To się nie dziw, że durne porady dostajesz. Wszystko "kompem" sprawdzone a o turbo pytasz. Teraz to poczekaj aż po tych kombinacjach alpejskich cały ten syf wywali z wydechu.
Witam, Mam pytanie odnośnie montażu OCT w silniku AAM. Jak to zrobić i czy w przypadku tego silnika jest to zabieg usprawniający? 1.8 AAM to silnik o zawrotnej mocy 75KM który niespeclanie "pluje" olejem do odmy. Nie jest to bowiem ani silnik turbo ani wysookoobrotowy, ani wysilony. Jego przepustnica nie jest w ogóle wrażliwa na zabrudzenie (np olejem)...
A swoją drogą ,to rzeczywiście padło turbo i podawało olej. Przedmuchy też ustąpiły? .Jeżeli na prawdę chce Pan pomóc to proszę mi doradzić jak wyciągnąć intercooler. Mycie układu ze środkami myjącymi to 150 , na szrotach wołają trochę więcej w razie uszkodzenia, a obok chłodnica silnika i klimatyzacji , na poważnie , nie proponuję samodzielnej zabawy
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
Witam. Wygląda to na nieszczelność na dolocie. Może jakaś rura się wyczepiła lub pękła. Posłuchaj czy nie ma przedmuchów przy dodawaniu gazu.
Egr chodzi ładnie. Otwiera się bez żadnego zacinania. Przewód podciśnieniowy od turbo sprawdzony-jest ok. Dolot turbo bez uszkodzeń. Rura od turbiny do silnika cała, nigdzie nie jest pęknięta, nigdzie nie ma przedmuchów.
Druga sprawa, nie pamiętam czy napisałem o tym wcześniej, na postoju temp potrafi podskoczyć do prawie 120 stopni, A co robi w tym czasie wentylator na chłodnicy? Co do przedmuchu, ja to sprawdzam przy pomocy butelki, ale tu zaproponuję inny sposób, którego nie sprawdzałem, ale powinien się sprawdzić. Sprowadza się do pokrycia korka na zbiorniku wyrównawczym...
Kompresji nie sprawdzałem , jest moc nie dymi ,korekcje wtrysków -0,2 do +02 , pali na dotyk , przed naprawą turbo nie było też wycieków oleju z turbiny . Zauważalnie jest więcej mocy i z tym więcej przedmuchów do skrzyni korbowej i oleju w odmie .
auto jeździ normalnie potem traci moc zgasisz auto odpalisz na nowo i znowu parę min dobrze chodzi. Nie parę minut, tylko do kolejnego przeładowania turbiny. pisior1987 , masz na 100% zapieczone kierownice spalin! Turbo do przeczyszczenia, lub jak ma już spore przedmuchy oleju to do regeneracji. Pozdro.
kiedyś chodziły plotki, ze jeżeli zmieni się z mineralnego na syntetyczny to dostanie przedmuchów i inne cuda będą się działy. oczywiście to totalna bzdura. problem leży po stronie turbo. Olej będzie brać do stanu minimalnego i przestanie pozdrawiam
Witam. Miałem takiego paska i u mnie też było sporo oleju pod silnikiem. Węże od intercolera łączone są na szybkozłączki i tam były niewielkie przedmuchy, olej w tych wężach pochodził z turbiny która już miała swoje kilometry a jak wiadomo turbo smarowane jest ojejem. Możliwe że u ciebie jest to samo. Pozdrawiam.
Masz zapewne na myśli rozszczelnienie komory spalania.... Taki objaw jest spowodowany przedmuchem spalin do kanału zasysającego powietrze. Wówczas płomień dusi się z powodu braku tlenu i wyskakuje komunikat E1.
To normalne, jeśli wyrzuca niewielkie kropelki oleju, turbina zasysa również przedmuchy z odmy (skrzyni korbowej). Zamontuj przewód miedzy turbo a kolektorem- ściśnij go , poproś kogoś aby na ciepłym silniku dodał gwałtownie gazu,gdy silnik wejdzie na obroty to przewód powinien się "napompować"..Normalnie powinno się podłączyć manometr i dokonać jazdy...
Teoretycznie racja jednak z praktyki 99% przypadków kończy sie złapaniem osiągów silnika odrzutowego :D Pojawia sie efekt lawinowy. odrobina oleju w dolocie powoduje nadmierny wzrost obrotów, pojawia sie dosć duży przedmuch do skrzyni korbowej, odma nie wyrabia separacji a rozpędzone turbo zaczyna podsysać olej z odmy i tak kolejny wzrost obrotów. Ciśnienie...
Witam. Mam BMW 320D na VP44. Problem polega na tym, że auto zaczyna ciągnąc około 1800 rpm, przestaje około 2200 rpm. Ma dziurę w ciągnięciu którą wyraźnie czuć i zaczyna znów przy około 2800 - 2900 rpm. Najgorzej czuć na 1-3 biegu, bo najpierw wbije w fotel a potem "przyhamuje", że na kierownicę człowiek leci. Sprawdziłem niektóre rzeczy, oto one:...
Tak nr te same sprawdzałem kilka razy katalogi . Podciśnienia są ok ssa , założone dobrze weżyki , zbiornik ciśnienia też wygląda ok, a waz do turbo dalem Nowke, sztanga turbo chodzi ok, odpinalem weżyki sprawdzałem. Sprawa wczoraj myślałem że załatwiona bo skręceniu tej śrubki egr, a dziś jak uszczelniłem wszystko na kierunku od zaworu egr do kolektora...
Żab trochę szkoda - pożyteczne stworzenia. Mechanika rozjechać za dziwne ceny - jak najbardziej. Tylko co on mógł spieprzyć przy zakładaniu głowicy to nie potrafię sobie wyobrazić - chyba musiałby się mocno postarać. Prędzej problem pojawił się po uderzeniu tłoków o zawory. Wykręć świece, porównaj te na "pukniętych" cylindrach z tymi, na których nie...
tutaj jednak przyczyną praktycznie bezpośrednią było ponad 200 tyś na gazie. Mogę isć o zakład że nie. Jak dla mnie to tenc cylinder pił wodę - silnik po przegrzaniu. Rozbierałem silniki z popękanymi półkami tłoka - bez LPG, nawet nie wysilone. Pierwszy objaw, to nadmierna konsumpcja oleju i przedmuch do skrzyni korbowej. A tego ktos pałował bez litosci,...
Przy okazji zmiany wysprzęglika sprawdziłem wszystko. Nie mam przedmuchów ani na kolektorze ani na tłumikach. Katalizator cały, łącznik też. Nie widzę jakichkolwiek wycieków z silnika. Turbo czyste i suche. Próbowałem zlokalizować to gwizdanie i wychodzi że dźwięk wydobywa się z turbiny. Samochód odzyskał moc po wymianie wysprzęglika. Sprzęgło nie trze,...
Witam!! Może ktoś miał podobny przypadek że z okolicy turbiny dochodzą jakieś dziwne dźwięki jak by gdzieś miał przedmuchy jak by coś delikatnie stukało najgłośniej słychać na zimnym silniku. Dziwne odgłosy słychać już tak od 1300obr/min turbina jest w porządku dzisiaj ją wymontowałem kolejne podejrzenie było na katalizator ale okazało się że pozostała...
Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować. Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał? Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony? Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
W AGU seryjnie siedzi turbo K03-011 czyli K03 K03s czyli K03-052/53 to są inne turbiny (silniki AUM, AUQ...) z innym wirnikiem i podłączenie tipa też jest inne, może po prostu gdzieś coś źle jest podpięte, nieszczelne? Niby da się podłączyć ale to nie jest takie że zamiast starego wchodzi nowe i tyle, troszkę tam jest inaczej. Generalnie K03s to nie...
Masz przedmuchy na uszczelce pokrywy zaworów. Ciśnienie idzie w skrzynie korbową a co za tym idzie, odmą wywala opary oleju a te zasysa turbina...kupa dymu brak doładowania brak mocy.
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Szukając jakiś dodatkowych informacji w tym temacie trafiłem na całkiem ciekawy post na temat "puszczania" oleju przez turbo, ale nie związanymi z uszkodzeniem samej turbiny. A w nim między innymi: Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria. Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze...
Dopiero w następnym miesiącu mogę sobie pozwolić na nowy kolektor, kilka tys poszło w silnik turbo i pierdoly, chciał bym dać nowy ale po prostu póki co nie mogę, pomyślałem o takim kleju ale jeśli nie zda egzaminu zostawię tak jak jest :( chciałem mieć pewność szczelności na każdym elemencie Na razie przedmuchu nie widzę więc miesiąc wytrzyma a na...
Witam speców. Chciałem zapytać jak sprawdzić odmę ewentualnie czy można wypiąć węża który idzie z odmy do rury przed turbo, zaślepić dziurę, a węża z odmy włożyć do jakiejś puszki. pytam bo nie mogę dostać odmy w żadnym sklepie a oryginał z serwisu trochę kosztuje a nie jestem pewny czy to jest to. objawy są takie iż po postoju przy odpalaniu kopci...
Prawie wszystkie 3 litrowe BMW jakie widziałem były w mniejszym lub większym stopniu zarzygane olejem. Można wymieniać rury, turba, wstawiać filtry zamiast odmy, ale powód jest jeden - to 20-letnie diesle z przedmuchami do komory korbowej. W środku rośnie ciśnienie i wydmuchuje olej różnymi drogami. Część przez odmę trafia do kanału dolotowego i stamtąd...
Witam, jakiś czas temu walczyłem z przycięciami podczas przyspieszania. Była pęknięta rura między Intercoolerem a turbo. Wymieniona - brak poprawy. Pojechałem dziś na hamownię. Przebieg wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2506860900_1... Wyczuwalne podczas przyspieszania są te dwa wahnięcia widoczne na wykresie - przy 2300 RPM i...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Temperaturę mierzę na kolanku wyjścia rury spalinowej z kotła (tuż za kotłem). Masz w tym kolanku zrobioną dziurę i wkładasz termometr do środka? Czy tylko ten termometr dotykasz tego kolanka? A może mierzysz pirometrem? Temperatura CO 60-70 °C (tak taktuje kocioł czeka aż czynnik wystygnie do 60 i podgrzewa do osiągnięcia 70 st.). Czyli jest to temperatura...
W kotłach kondensacyjnych i z zamknięta komorą spalania(turbo), system odprowadzania spalin ,najczęściej wykonywany jest jako koncentryczny.Czyli rura w rurze .Wewnętrzną rurą wydostają się spaliny ,a zewnętrzną zasysane jest powietrze. Rury spalinowe muszą mieć uszczelki na łączeniach ,żeby nie powstawały przedmuchy spalin do zasysanego powietrza.
Z odmy normalny przedmuch (mam drugą lage na warsztacie w tamtej z odmy większe ciśnienie było niż z turbo silnik już rozebrany) jak sciągnę wąż plastikowy przy kolektorze to odgłos jakby bez tłumika chodził. Też nie lubie mechaniki ale elektrycznie już mam wszystko sprawdzone, już zainwestowałem 1200 złoty i muszę to doprowadzic do końca. Dodano po...
Według mnie te silniki nie dostają "luzu" po 200 000km. Olej na połączeniach turbo to normalna sprawa, dociśnięcie połączeń i wymiana uszczelek na szybkozłączkach przewodów zazwyczaj pomaga. Podstawowe pytanie jak dużo tego oleju ubywa. Obsługuję te silniki mające po 300 000 km i wielkich tragedii tam nie ma, jakby te przedmuchy były na prawdę duże...
Zauważyłem że,rury idące do culera są mokre od oleju, ale po sciagnieciu ich przedmuch był normalny więc raczej zapchane nic nie będzie. Dodano po 59 Zauważyłem również, że gdy dodaje gazu słychać wyrazne syczenie i rura, która idzie do zaworu egr ma dziwne luzy.
posiadam golfa IV tdi 90km jest w nim drugi silnik w poprzednim obróciło panewkę. Nie mam do niego już siły jak nie miał buta tak nie ma nadal. Zaraz po wymianie silnika okazało się że za głśno chodzi wręcz jak traktor. Mechanik wyregulował kąt wtrysku na pompie i ustawił rozrząd od początku jak fabryka dała T są jego słowa:). Potem zregenerowałem turbo...
Sprawdź dokładnie układ przewietrzania, z tego co pamiętam to silniki turbo mają zaworek zwrotny na odpowietrzaniu skrzyni korbowej i jak on jest zatkany to ciśnienie doładowania z kolektora dostaje się do przewietrzania i wtedy może tak wyrzucać olej. Nie spotkałem się z takim zużyciem silnika by tak rosło ciśnienie na przewietrzaniu komory bo wszystkie...
Witam,zamontowałem nowy n18 i nadal problem z podciśnieniem, jednak zauważyłem że zaworek zwrotny (czarno-biały) po zdemontowaniu przepuszcza powietrze w dwie strony dmuchając z jednej jak i drugiej strony czuć przedmuch https://obrazki.elektroda.pl/5485816800_... ,czy to może też być przyczyną mojego problemu ?
Po chipie przedmuchy z odmy też się nasilają, więc ilość oleju rośnie. Przebieg auta pewnie 180tys. km. ;) 180 tys. miał jak go kupowałem ;) Dodano po 6 Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania...
Więc turbina No nie wiem czy 100% turbo.Jeszcze ktoś mi podpowiedział żeby wąż odmy co idzie do turbiny to wpuścić do bańki(taki patent i zobaczyć czy coś tam ukapie),a wejście do turbo zaślepić i tak trochę pojeździć ale nic z tego nie wyszło,bo jak tak zrobiłem to zaczęło olej wywalać miarką oleju podczas jazdyPo złożeniu jak fabryka zrobiła nic...
Witam, Sprawa dotyczy pacjenta MAN TGX 18.480 euro 5 z 2011r, AStronic+retarder, Przebieg 700tys A więc, Przy przebiegu 620tys km zregenerowałem wtryski bo maniek palił w okolicach 40 litrów bez znaczenia czy ciężko czy lekko i był trochę słaby. Po regeneracji spalanie spadło i to diametralnie, więc ok, powiodła się regeneracja. No i teraz się coś zaczęło...
Dobra a powiedzccie mi co z zywotnościa spodu silnika? nikt o tym nie mowi.Dlatego są takie rozbieznosci cenowe tak mi sie przynajmniej wydaje ze jeden zaklad mowi ze tego sie nie da zrobic lub bedzie to drogie a inni mowia takia cene ze czlowiek sie cieszy a potem moze zalowac. To punto z 60 na 130KM ponad 100% przyrostu mocy a tloki fabryczne?korbowody?łożyska...
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Witam, zakupiłem taka Toyote z silnikiem D4D 116KM, teoretycznie turbo jest świeżo po regeneracji. Zauważylem że odma która wychodzi z dekla silnika i powinna byc podpięta pod rure (która jest miedzy filtrem powietrza a turbina), jest wyprowadzona pod samochod. Druga sprawa, gdy autko zimne i zaczyna sie rozgrzewac to kopci strasznie na bialo po kilku...
Z logów jak byk widać dziurę na drodze Turbo, intercooler, silnik. Syczy Ci powietrze, gdzieś ucieka, gdzieś jest dziura, gdzieś wąż wypadł albo pękł lub rozerwało intercooler. Jeden gazuje żeby syczało a drugi patrzy skąd. Sprawdzałem wcześniej w ten sposób, ale na postoju bez obciążenia nie było słychać przedmuch. Natomiast masz w 100% rację dziś...
Witam Wszystkich.Chciałem opisać Wam mój problem z którym się borykam od końca października.Zauważyłem wtedy,że ze zbiorniczka wyrzuca mi płyn nawet po otwarciu korka pienił się.Więc musiałem warunkowo do domu zjechać, odkręciłem korek od tego zbiorniczka i na dystans 700 km dolałem w ratach ok pół bańki 5 l wody po drodze nie było żadnego zagotowania.Auto...
Witam wszystkich obserwatorów tematu. Turbina w samochodzie nie została wymieniona na nową ponieważ się rozchodziła :D. Klient odebrał samochód z odłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania bo ( bo wtedy to jakoś jeździło) i zrobił w ten sposób około 1500 km. Zajechał z tym jeszcze do innego warsztatu że nie ma mocy itd . i tam podłączyli mu z powrotem...
Auto mam od maja i nie było już wtedy ciche...katalizator jest na swoim miejscu i nie wygląda na wypatroszony...pukałem w niego i wydaje głuchy dźwięk. Wygląda na pełny. Środkowy tłumik chyba był zakładany razem w komplecie z tym moim wypatroszonym. Brak rdzy i przedmuchów. Gdzieś czytałem że z jednej rury w dwie to się robi 2x 0.55 albo 0.6 rury wejściowej?...
Trzeba tu coś ustalić, żebyśmy nie rozpisali się w pomocy naprawy jedego - tego samego silnika? Podstawowe pytanie czy to twoja kolekcja tlokow czy silnik otwarty teraz - bo piszesz ze ustawicznie pęka tłok na drugim cylindrze? Napisz z czym naprawdę się borykasz - kto to składa i co wymienia /wymieniacie. Pokaż zdjęcie dołu głowicy. Rzadko kiedy wtryski...
Niestety została Pani kilkakrotnie oszukana. Po pierwsze na regenerowane turbosprężarki większość firm daje gwarancje, jak turbo padnie po 40 km niech oddają pieniądze(chociaż z tym różnie bywa). Po drugie takie sprężarki to loteria i zazwyczaj taniej jest kupić nową lub ewentualnie używaną bez większych luzów (mechanik sprawdzi to w 3s jeśli turbo...
Nie musi być już zamontowanej instalacji gazowej. Podając cenę 12tys nie miałem zbyt wielkich nadziei na gaz w cenie. Saab'a po namyśle nie wezmę. Jak mi przyjdzie go naprawiać co prędzej czy później się stanie, to mój portfel może tego nie wytrzymać. Bardzo poważnie zastanawiam się nad a4. Silnik turbo chciałbym nie dlatego żeby palić gumę ze świateł....
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Witam, piszę post ponieważ nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną moim problemów a informację które są w necie, ich nie rozwiązują. Mianowicie mam Seat Leon 1.9 TDI 110km 2002r. Od roku borykam się brakiem mocy lub błędami ECU. Aktualnie do około 2tys mam mało mocy. Rzeczy które zrobiłem: - Wymieniłem przepływomierz (dwa razy w ciągu roku)...
Dolot ma malutki przedmuch zaraz za sprężarką, ale nie jest to na tyle duży ubytek, żeby robił takie spustoszenie. Nie prawda , mogą być dwie przyczyny takiego stanu rzeczy No i tu jest też problem, bo mam do kogo pojechać na kompa (nie za darmo) ale ta osoba chyba nie do końca jest oblatana w temacie, bo np. wcale nie sprawdził wydatku turbo. A chyba...
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Siema, 1.9 DCI padnięte było turbo, rozleciał się wirnik, zdiagnozowałem, złożyłem zgodnie ze sztuką, po tygodniu zaświeciły się kontrolki od świec żarowych, świece są do wymiany tak czy siak, ale samochód dymi na czarno przy obrotach 2-2500, oprocz tego polowe "kuni" padło na zawał, jako iż nie mam kompa, udałem się do mechanika i wyszły błędy mianowicie:...
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
witam ponownie vin AX35668 Co do tej pompy wody to nie zaobserwowałem ubytków płynu chłodniczego. Ogrzewanie też pracuje prawidłowo. Wracając do problemu z układem chłodzenia. Czasami po dłuższej jeździe w korkach przewody są jakby nabrzmiałe no i ciepłe. Słyszałem że pęcznienie przewodów może wynikać z przedmuchów z pod głowicy. Szczerze mówiąc kiedy...
Witam, mam problem z moja astra 2.0 DTI 101 KM 2002 1. Podczas jazdy zapaliła się zolta kontrolka symbol chłodnicy z wentylatorem ( słyszalny dziek jakby coś sie rozprężyło, wyrzuciło olej przez korek ok 2l. - korek prawdopodobnie byl nie dokręcony ) temperatura silnika byla w normie=) 2. Auto kompletnie straciło moc ale nie do "0" zjechałem na stacje...
1100pln bo miałeś duuuużo szczęścia. Ja niedawno to robiłem kolesiowi i: nie dało sie odkręcić ani jednej świecy żarowej. wszystkie zostały rozwiercone po 100pln sztuka x4 =400 trzy dni wyciągałem wtryskiwacze (specjalnym profesjonalnym przyrządem) niestety z pierwszego cylindra był tak zapieczony, ze musiałem go potraktować ostrzej 400 używka ze sprawdzeniem...
Dalej uważaj bardzo na chłodniczkę klimy, a właściwie delikatne przewody doprowadzające. Przy demontażu starej turbiny odkręć przewód doprowadzający olej, wcześniej popuść drugą stronę w bloku silnika. Śruby mocujące dobrze potraktuj jakimś penetrującym odrdzewiaczem i młotkiem 0,5kg. (WD-40 jest słabszy niż odpowiednik Bosh'a moim zdaniem) Do nowozakładanej...
Witam karta z referencyjnym chłodzeniem raczej zawsze chodzi głośno na początek wymień pastę pod radiatorem. Zdejmij osłonne radiatora i dołóż ze3 wentylatory równolegle wymontowując stary wentylator. W oryginalnym chłodzeniu są dwa problemy wentylator i strumień powietrza przepływający przez radiator ukierunkowany na wylot do zewnątrz . Przepływające...
Witam. Korzystając z gościnności na tym forum chciałem zasięgnąć rady, a nawet szukać pomocy. Od pół roku jestem posiadaczem Opla zafiry B z silnikiem 1,9 120km Mam duży problem z moją zafirą, obroty lekko falują ale też z tłumika słychać takie falujące buczenie. Może inaczej jak buczy to spaliny jak by miały lekko i nie buczy to leci mniej spalin....
Teraz skoncentrować się na możliwościach zmniejszenia uciekania ciepła z mieszkania. Jak zupełnie odpada taka możliwość, to dać sobie spokój i niestety płacić te wyższe rachunki. Kolego nie chce mi się prowadzić z Tobą dyskusji i to jeszcze na tak niskim poziomie. Montuję kotły i instalacje CO i to co piszę nie są to tylko i wyłącznie wywody czysto...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
W nastawniku jest indukcyjny czujnik położenia, zanieczyszczenia zakłócają jego pracę, wystarczy brake cleaner (ipa) i przedmuchanie kompresorem
Posiadam piec Termet gco-dp-23-47 inwest term ( bez opcji turbo). Przy piecu było już kilku fachowców Termeta jak i kilku gazowników bez autoryzacji , wszyscy tylko cmokali , snuli wydumane teorie o uszkodzeniu komputera, kiepskim gazie, kominie itd,itd , ale uszkodzenie na złość nie pojawiało się ,więc pukali się w głowę że wymyślam sobie problem i...
Kup sprężone powietrze w butelce,odłącz zasilanie wentylatora od karty i przedmuchaj.
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
przedmuchy uszczelki duże przedmuchy przedmuchy cylindrach
sinus kondensator potencjometr glosnika generator obrotomierza
czego służą układy scalone rozlutowane gniadzo zasilajace
Junkers HYDRO4200 - Jak usunąć błąd F0? Ciemny panel sterowania w lodówce LG - przyczyny i rozwiązania