Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Odkręć nabiegunniki (widoczny krzyżak), wyjmij uzwojenia i możesz spawać jak zwykłą rurę, Inaczej przypalisz- przegrzejesz uzwojenia. dla czego nie wytoczyć "normalnego" dekla łożyskowego?
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
nie neguję że obniży, ale zapytam: dlaczego? Zwiększysz przekładnię zamiast zmniejszyć, chyba że myślałeś o przeciwsobnym połączeniu uzwojeń ale to wtedy będzie tak jakbyś transformator o napięciu zasilania 201V (230-29) zasilał napięciem 230V, może nie wytrzymać i przegrzać uzwojenia.
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
Tu jeden z możliwych i częstych powodów. Drugim jest uszkodzenie silniczka na wskutek zapieczenia osi ramienia w tulei. Trzeba po prostu zobaczyć, czy do silniczka dopływa prąd, i czy czasem silniczek nie nagrzewa się. Zazwyczaj silniczek nie uszkadza sie całkowicie ( przegrzane uzwojenie wirniczka) i da sie go przywrócić do funkcjonalności.
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Na pierwszym zdjęciu widać chyba przegrzanie uzwojenia. Być może nagrzewa się to dość szybko i magnes osiąga punkt curie i odpada.
Jeden z tranzystorów od sterowania silnikiem może być uszkodzony. Ewentualnie przegrzane uzwojenie silnika.
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Witam http://www.wobit.pl/ - tu jest nieco teorii - na codzień mam doczynienia z kilkoma conajmniej, ale bardzo rzadko padają w nich inne części niż łożyska, czasem ktoś się postara i przegrzeje uzwojenia- dzieje się tak jesli go przeciążamy i łożyska sa zużyte(jedno z drugim idzie w parze) gorzej jest jak mamy doczynienia z silnikiem komutatorowym...
Witam -transformator wygląda na mocno przegrzany , uzwojenie może mieć zwarcie ( żarzenie 4V ,6,3V }.
(at)kortyleski czyli miał za małą moc i prąd musiał wzrosnąć ze względu na to, że moment obrotowy był za niski. Prąd wzrósł i przegrzał uzwojenia. Dobrze rozumiem ?
Podłączenie niewiadomego silnika( jednofazowy, z założenia, czy przezwojony na 3-fazowy) pod jedną fazę nie grozi niczym, najwyżej będzie"buczał", więc wystarczy pozbawić zasilania. Podłączenie pod 3 fazy może skończyć się przegrzaniem uzwojeń, jeśli uzwojenie jest jednak jednofazowe.
Przegrzanie uzwojeń stojana spowodowane, albo tylko "udławieniem", zablokowaniem wiertarki, albo już wcześniej uszkodzonym uzwojeniem wirnika- częsty objaw -nadmierne iskrzenie na szczotkach.Czy sie opłaca naprawa? Raczej nie.
Mam nieodparte wrażenie że kolega nie dbał o ten agregat . Tak tylko pobieżnie patrząc na uzwojenie wygląda jakby się przegrzało.
Coś to uzwojenie przegrzane, przypalone, jak i komutator.
Podłączasz go w szereg w przewód fazowy lub neutralny, obojętne. Jednak obawiam się że 40W statecznik szybko się uszkodzi, na wskutek przegrzania uzwojeń.
Myśle że czarny lakier którym są zamalowane, nie utrudni im pracy Kolego nikt mądry nawet chińczyk nie nawija uzwojenia dwoma uzwojeniami w innych kolorach lakierów . To zwyczajne przegrzanie uzwojenia , kończy się to obniżeniem oporności uzwojenia.
Może po czasie transformator się przegrzał, a jego uzwojenie pierwotne pobiera za duży prąd rozruchowy. Albo nie znam aż tak tego sprzętu, czy jest na wejściu faktycznie jakiś układ soft start, który powinien eliminować taki duży pobór prądu podczas włączania urządzenia. Podobna konstrukcja jak przy falownikach? Daj kawałek schematu od strony wejścia...
jeśli akumulator jest na 100% dobry (np z samochodu podłączasz, a samochód odpala) i te kable rozruchowe są grube, to tylko i wyłącznie wina rozrusznika Dodano po 3 rozebrać możesz i zobaczyć czy wirnik ma przegrzane uzwojenia, nie wiem czy ktoś to regeneruje, te rozruszniki nie są takie drogie (ok 100-200zl)
Uzwojenia stojana nie noszą śladów przegrzana? Bo może być tak ,że uzwojenia dostały zwarcia i się nagrzewają zbyt mocno i przez to obudowa się grzeje. Dodano po 1 Albo może podczas szlifowania za mocno docisnąłeś do powierzchni szlifowanej i to spowodowało nagrzanie się obudowy.
Miernik ustawiony na zakres testu diod i tak pokazuje. Mostków 100 do wyboru nie ma, więc złego nie kupiłem, oczekuję konkretnej odpowiedzi jakie wskazania powinien mieć miernik. Przypuszczam że przy wymianie mostka przegrzałem uzwojenia i mogą mieć zwarcie między sobą.
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
np. pozwoli lutownicy pracować w cyklu 0.5 zamiast 0.25 Z głową można bez radiatorów przekraczać zalecenia ;) Jak obudowa zaczyna się nagrzewać (jeszcze nie topić) i zaczyna robić się niekomfortowo to wiadomo że trzeba jej dać odpocząć :D Radiatory może i obniżą temperaturę całości, ale sam transformator ma swoje granice i przy pracy bez zdrowego rozsądku...
Na spalone uzwojenie cewki, czy nawet spuchnięcie jej karkasu po przegrzaniu uzwojenia, praktycznie żadna (nawet z najwyższej półki) firma nie da gwarancji, ale np. rozklejone, czy niedoklejone zawieszenie, resor, czy np. kopułka już powinna uwzględnić. Tyle, że nie zawsze jest to oczywiste. W tym wypadku, gwarancja pewnie będzie tylko dotyczyła poprawnego...
Zwykle podejrzewane przez początkujących, prawie zawsze mylnie. O ile na pierwszy rzut oka nie widać przypaleń/przegrzań uzwojeń lub mechanicznych uszkodzeń rdzenia (i/lub uzwojeń). Nawet rdzenie ciężko wykorzystać, choć nie jest to niemożliwe (trzeba "trochę" wiedzy i sprzętu aby z grubsza chociaż pomierzyć i oszacować parametry rdzenia).
Uzwojenie zostalo przegrzane a pozniej to juz tylko byl finisz i koniec piesni wymien silnik i problem bedzie rozwiazany.
Skoro jedno uzwojenie jest przegrzane to wygląda na to że na nim było zwarcie, być może robiło się przy składaniu alternatora.
Najczęściej powodem przegrzania uzwojeń stojana jest uszkodzenie uzwojeń wirnika. Może wskazywać na to wypalenie szczotkotrzymacza. Jednak by mieć całkowitą pewność trzeba by sprawdzić wirnik. W domu nie ma takich możliwości. Trzeba by udać się z nim do odpowiedniego warsztatu.Przy niedużym koszcie wiertarki naprawa może nie być opłacalna.
Silnik jest bez szczotkowy co może być uszkodzone? Fotki raczej na 100 % wskazują że ten silnik ma przegrzane uzwojenia stojana. Długo nie popracuje. :cry:
Sprawny transformator w stanie jałowym będzie się grzał mniej niż w stanie pracy, bo przecież prąd biegu jałowego jest mniejszy niż w stanie obciążenia. Zwarcia w transformatorze będą powodowały grzanie się na biegu jałowym i niewłaściwe napięcie po stronie wtórnej. Przy zwarciu po stronie wtórnej napięcie będzie zaniżone. Przy zwarciu po stronie pierwotnej...
buduje pristownik do ładowania akumulatorów oparty na radzieckiej konstrukcji z 2tyrystorami i nie wiem jaka trafo dobrać żeby osiągnąć 10A na wyjściu czy może być trafo z uzwojeniami 2 x 5.88A czy każde uzwojenia musi wcisnąć 10A min Patrz post #44 :idea: Aby nie przegrzać uzwojeń, to z prostownika dwupołówkowego na trafie 2x5,88A możesz wycisnąć...
Zabezpieczenie nadmiarowoprądowe nie jest potrzebne, wystarczy nie przekraczać bezpiecznego czasu pracy. Silnik psuje sie na skutek przegrzania uzwojenia. Silników prądu stałego specjalnie nie polecałem, trudno jest je zasilić po niskich kosztach. A taki od wycieraczek to za dużo siły nie ma.
Już naprawiłem. Nikt się nie pokwapił z pomocą więc straciłem trochę czasu ale dla obserwujących i potomnych: Zapewne wskutek przeciążenia (usilne próby rozkręcenia zablokowanej mokrą trawą kosiarki) spowodowały przegrzanie uzwojenia, roztopienie izolacji i zwarcie. Miejsce wykryłem gdy silnik nie chciał się z jakiegoś powodu uruchomić i zaiskrzyło....
Czy zostaje tylko przezwojenie albo kupno nowego? Raczej tylko to. Nawet jak zlokalizujesz miejsce zwarcia to i tak reszta uzwojenia jest już przegrzana i za chwilę awaria się powtórzy
Kolego widzę, że Twoja wiedza jest co najmniej słaba żeby sobie z tym poradzić. Zdemontuj pokrywę regulatora i obejrzyj go dokładnie czy nie ma śladów przegrzania uzwojeń i wypalenia styków. Wskazane by było przeczyścić styki i wyregulować szczeliny między nimi, ale z tym sobie nie poradzisz. Jeżeli wszystko jest ok, to przy zdjętym pasku klinowym zewrzyj...
Tak przegrzane uzwojenie od poziomej . Jaki sygnał video wchodzi do płyty?
Najpierw rozbierz ten silnik i zobacz w jakim stanie są uzwojenia, może został przegrzany i do niczego się nie nadaje. Żadnego porządnego sterowania tu nie założysz bo nie masz hallotronów w silniku.
Czy możliwe że jest coś źle podłączone ? Zawsze istnieje taka możliwość, ale najbardziej prawdopodobna to przegrzanie uzwojenia spowodowane być może uszkodzonym kondensatorem i założenie w jego miejsce większego, że "będzie lepszy- mocniejszy". W tej sytuacji raczej zakład przezwajający silniki.
Ja tu widzę dwie opcje - przegrzane uzwojenia lub zwarty komutator.
Witam . Wszystko OK,lecz należy pamiętać by po zgaszeniu silnika wyłączyć stacyjkę,gdyż może się przegrzać uzwojenie wirnika (nawet spalić) ,nie mówiąc już o regulatorze napięcia.
skąd pewność, że wszystkie wtórne uzwojenia nie mają obciążalności po 1A? 100+15+16+19 =150 . Pasuje jak ulał do mocy podanej na tabliczce . Dokładnie. Dopóki autor tematu nie zorientuje się jaki maksymalny prąd będzie mógł brać bez obawy przegrzania uzwojenia wtornego, pozostaje otwarte pytanie, 10A, 3A czy 1A? Jeszcze niestety do mnie nie dotarł,...
Tylko jeszcze pytanie czemu się spalił? jeżeli przegrzane uzwojenie to jego czas już policzony :cry:
Ale jeśli ta spawarka kiedyś spawała, a cewki nie są spalone ani przegrzane to końcówki cewek uzwojenia pierwotnego lub wtórnego są źle między sobą połączone. Trzeba sprawdzić połączenie cewek lub czy cewki nie mają przebicia do blach.
jest jeszcze kilka możliwości a mianowicie zapchany odwadniacz to jest takie grube"cygaro" między cienką a grubą rurką to jedno lub jak sugerował kol. przegrzane uzwojenie rozruchowe sprężarki
Ze zdjęcia trudno rozpoznać czy uzwojenie pierwotne zostało przegrzane czy spłonął tylko bezpiecznik termiczny i stąd ta dziurka ;). Czy z obu stron uzwojenie jest nadpalone ? Poczytaj jeszcze o bezpiecznikach termicznych umieszczanych na pierwotnym w transformatorach , one pierwsze powinny dostać przerwy przy przegrzaniu ale uszkadzają się także od...
Jakie U zasilania, przy DC jest tylko rezystancja więc I będzie większy może to spowodować spalenie przegrzanie uzwojenia to tak w skrócie.
Na moje oko, to wirnik ma przegrzane uzwojenie i zrobiło się zwarcie. Możesz przezwoić sam (od groma zachodu) lub kupić nowy. Taka moja opinia. Ale zaczekaj na zdanie innych forumowiczów.
Może to sam rdzeń się nagrzał i jego temperatura spowodowała przegrzanie uzwojenia.
Silnik pracowal do momentu gdy go wykręciłem i otworzyłem... Takie przegrzanie uzwojenie świadczy, że silnik pracował przy braku jednej fazy i jeśli nawet jeszcze pracuje to jego godziny są policzone, a dalsze użytkowanie w tym stanie niezbyt bezpieczne. Jest to jeden z silników SZJe, czterobiegunowy, a więc około 1440 obr/min. Jak podasz średnicę...
Bezpiecznik różnicowoprądowy zadziała gdy stwierdzi że istnieje różnica prądów w przewodzie fazowym a zerowym - z tego co piszesz może być przyczyną sama pąpa a nie przewody połączeniowe. Jeśli następuje nawet nieduże przebicie do obudowy pompy ( wilgoć utrata właściwości izolacyjnych wskutek przegrzania uzwojenia itp.) to zadziała różnicówka taka jej...
Witam . Silnik wygląda że ma przegrzane uzwojenie mimo że rezystancja uzwojeń jest jednakowa.Nie wiem czy sprawdzałeś rezystancję poszczególnych uzwojeń względem masy.Stosując falownik do tego silnika,mimo wszystko by daj ten silnik przezwoić .
Prawdopodobnie przegrzane uzwojenie w wyniku zablokowania pompki , rozejrzyj sie na wszelki wypadek za druga.
Prawdopodobną przyczyną jest zwarcie częściowe uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego którego uzwojenie zostało przegrzane wskutek głuższej pracy rozrusznika gdy auto nie chciało odpalić.Przyczyną długiego kręcenia rozrusznikiem mogą być uszkodzone świece żarowe.Po wymianie wyłącznika elektromagnetycznego usterka z z paleniem bezpiecznika powinna...
Chodzi mi o to czy nie przegrzeją się uzwojenia i czy nie zawyżasz wyników. Jeżeli piszesz prawdziwe dane, to dobrze podałeś moc prądnicy. Ten nadmiar prądu może być zniweczony przez chłodzenie wiatrem, bo 3kW to nie byle co. Wyobrażam sobie jak dużo dałeś magnesów, jak duża to prądnica, i jak dużo w niej miedzi, więc to prawdziwe dane. Gratuluję prądnicy,a...
Sądzę że uzwojenie nie jest przegrzane, bo opaski na uzwojeniu stojana nie są stopione , a tam w tej koszulce może być(choć to tylko sugestia)bezpiecznik termiczny. Różnica koloru wirnika i stojana nie świadczy o niczym, bo lakiery drutów mogą być różnych kolorów...
Wyjmij rozrusznik i zobacz, czy jego oś obraca się swobodnie. Potem zobacz, czy w jego wnętrzu nie ma uszkodzeń, np. w postaci rozsypanej szczotki albo przegrzanego uzwojenia.
to rozumię i widzę ale też widziałem jak wygląda spalony wirnik - przegrzane uzwojenie , wylutowane druty z komutatora -ten wygląda na dobry . dam go sprawdzić na zwarcie .
Stanisławie1954, to zdjęcia z widocznym uszkodzonym uzwojeniem ale nie mojej pompy. Napisałem, że nie wiem jak otworzyć tę pokrywę (górny dekiel) aby dostać się do uzwojeń tak jak ktoś to zrobił na załączonych zdjęciach. Gdybym widział u siebie tak przegrzane uzwojenie, to oddałbym pompę na złom. Póki co nie mam do niego dojścia aby cokolwiek stwierdzić,...
Witam Silnik, który posiadasz był prawdopodobnie zastosowany w starym czytniku taśm perforowanych lub przemysłowej maszynie do pisania i drukowania taśm np. Consul. W silnikach tych stosowano bimetalowe zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem uzwojeń. Czujnik, o którym piszesz, jest tego przykładem. Niestety jest on uszkodzony. Uszkodzenie polega...
Jesteś pewny że wszystkie wtyczki i wentylator są ok ? Może pobór prądu jest za duży i dlatego wyłącza . Podepnij zamiast wentylatora żarówki i sprawdź co się dzieje stawiam że nic się nie wyłączy a wentyl ma wywalone łożyska i stawia za duży opór ,albo ma przegrzane uzwojenie . Na krótko może chodzić bo nie masz ograniczenia prądu .
Miałem już uszkodzony T602 nie raz. Widać było że przegrzane uzwojenie. Czy R522 na pewno był 100k w oryginale? W zależności od wykonania były i 130, i 150k.
Sprawdz transformator modulatora czy nie jest przegrzane uzwojenie, jezeli jest przebarwione to trzeba wymienić lub przewinąć bo z zakupem będzie problem.Przy FM trafo modulatora nie bierze udziału.
Po każdym użyciu przepłucz pompki czystą wodą. Wlej do zbiornika wodę, włącz pomki a wode wylewaj, np. do wanny. Rozmiar dysz jest niewielki i łatwo zatyka je zaschnięty proszek. Przepływająca woda z proszkiem piorącym (podczas pracy) jest także naturalnym chłodziwem uzwojen pompki. Zatkanie dysz i dłuższa praca pomp bez przepływu wody powoduje przegrzanie...
Ja to kiedyś przezwajałem.Drut nawojowy nie może być cieńszy od tego co jest bo inaczej trafko się przegrzeje,uzwojenie pierwotne ma 400zwojów,wtórnego nie pamiętam ale to łatwo policzyć bo jest tego niewiele.Powodzenia
Prawdopodobnie musisz oddać alternator do naprawy, gdyż najprawdopodobniej masz przegrzane uzwojenie. A ile pokazuje V na wyjsciu z alternatora i ile na aku??
Witam.Miałem to samo ostatnio przy Cendy tylko że klientce już przegrzało uzwojenie w silniku, bo z rok tak prała:)przewinąłem silnik i kondensator nowy i hula. Pozdrawiam
W kwestii formalnej: 1. Bardzo trudno wprowadzić w nasycenie rdzeń zwartego transformatora. Łatwiej przegrzać uzwojenia zbyt dużym prądem. 2. W praktyce nikt się nie bawi metodą techniczną pomiaru, tylko używa się mostka/miernika RLC i po prostu mierzy indukcyjność.
Jednak przyczyna tkwi w dławiku L805-1mH,wcześniej nie brałem go wogóle pod uwage,przy bliższym przyjrzeniu widać mocno przegrzane uzwojenie i nadtopiony rdzeń...mam pytanie,w ofertach nie widać go w sprzedaży,może ktoś pamięta czy można wstawić z innego TV np: rosyjskiego i o jakim oznaczeniu.
To nie jest grzejnik żeby dało się tak prosto odpowiedzieć na to pytanie. W stojanie musisz w zasadzie limitować prąd. Tzn możesz podać takie napięcie, by prąd nie przekroczył poziomu gdzie uzwojenie się przegrzeje. Jaki to konkretnie prąd? Nie wiadomo. Po prostu masz nie przegrzać uzwojenia. Im większy prąd, tym silniejsze pole magnetyczne w którym...
Sprawdź te 14.5 V z zasilacza pod obciążeniem rozłącz k503 i na oscyloskop. Ten zaznaczony obszar bo on powiązany ze sobą. Oba napięcia z jednego uzwojenia. https://obrazki.elektroda.pl/3600606500_... Ja ostawiam na tą część 50V ona przegrzane uzwojenia ma na trafie a 14,5V tylko zamyka "obwód uzwojenia". Takie transformatory są w sprzedaży.
Może to mieć znaczenie dla sterowania. Natomiast ciągle nie ma wpływu na trwałość solenoidu. tego innego powodu palenia jednak nie znam. Za mało danych. Na czym polega uszkodzenie? Przerwa, zwarcie? Rozbierałeś taki uszkodzony solenoid? Widać jakieś uszkodzenia? Np. przegrzane uzwojenie?
Spalił mi się transformator głośnikowy TGR/70/R Transformatory nie spalają się ot tak same z siebie. Musiał zaistnieć jakiś powód. Dobrze więc będzie sprawdzić (może i na tym starym) wartość prądu stałego jaki płynie przez przegrzane uzwojenie.
Witam Spalił, przegrzał czy ma przerwę w uzwojeniu pierwotnym? Pytam, bo często w takich transformatorach w zwojach umieszczany jest termik, który rozłącza uzwojenie pierwotne po przegrzaniu transformatora. Trzeba termik odnaleźć, jeśli się da, to wyjąć i zastąpić nowym, jeśli się nie da, to ominąć uszkodzony i wstawić nowy. To powinno pomóc. Pozdrawiam...
Dociągać śruby należy nie po kręgu, a po przekątnej i nie od razu każdą do końca, każdorazowo sprawdzając możliwość obiegu bez przeszkód, owak poruszysz centrowanie .Aż nie otrzymasz lekkiego obiegu nie włączaj do sieci owak jednoznacznie przegrzeje się i spłonie uzwojenie czy otrzymasz zwarcie między zwojew.
Jak chcesz, żeby to było małe, to albo wymyślna mechanika, żeby małą siłą / małym przesunięciem dało się otwierać, albo silniczek i przekładnia, albo układ, który przez chwilę da duży prąd, żeby otworzyć zatrzask, ale nie pozwoli na przegrzanie uzwojenia.
Na 90% kondesator 16uF (rozruchowy silnika) , po 10 latach mógł stracić swoją sprawność i pojemność. Wymień zawczasu bo przegrzeje uzwojenie silnika i będzie wyższy koszt naprawy.
Lutownicy transformatorowej chyba już nie uratujesz. Wyraźnie widać przegrzane uzwojenie pierwotne, w którym pewnie doszło do zwarć miedzyzwojowych. Możesz jeszcze spróbować ja włączyć bez grota, jeżeli będzie nadal się tak rozgrzewać to tylko przezwojenie pierwotnego ją uratuje. Jeżeli chodzi o oporową sprawdź omomierzem czy grzałka ma przejście.
Jóźku da się, i to jest najczęstsza przyczyna że umierają. Albo przegrzejesz uzwojenie tak że aż wytopi podzwojniki albo poleci mostek. Alternator to źródło napięciowe a nie prądowe, zawsze będzie dążył do uzyskania napięcia circa 14V.
I przybijesz go gwożdziem do obudowy czy przykleisz do uzwojeń Widać, ze nigdy z tym nie miałeś do czynienia a zabierasz niepotrzebnie głos i mącisz. Termistory przeznaczone do silników posiadają zaciski śrubowe lub zaciski sprężynowe. A tak dla autora tematu, to ktoś takie zabezpieczenia wymyślił i chyba nie dla jaj, tylko żeby stosować. Są potrzebne...
Prąd nominalny na tabliczce silnika to taka wartość, która pozwala na pracę ciągłą, bez ryzyka przegrzania uzwojeń stojana skutkujących ich przepaleniem i zwarciem. Obciążenie mechaniczne na wałku silnika nie powinno prowadzić do przekroczenia prądu nominalnego. Może być mniejsze. Jest to tylko część prawdy, bowiem w rzeczywistości liczy się moc, więc...
Jeśli podłączysz w trójkąt 3x 230V między fazowo 400V to będziesz miał więcej mocy. Ale wydzielonej w postaci ciepła i dodatkowo może się przegrzać uzwojenie. Najlepiej podłącz silnik w gwiazdę i zasilaj z 3 faz.
Miałem podobny przypadek. Akumulator był na gwarancji (jak też i auto), więc po wielu sprawdzeniach okazało się, że "winnym" był akumulator (coś było nie tak z płytami). W Twoim przypadku (akumulator sprawny) typuję uszkodzenie styków elektromagnesu, bądź uszkodzenie cewki w skutek przegrzanie uzwojenia i utraty "mocy" elektromagnesu.
I tutaj znalazłem wiele sprzecznych danych, bo od 2A do 10A/mm² I to jest generalnie wartość poprawna. Jeżeli chodzi o gęstość prądu, patrzymy tylko na aspekt wydzielanej na drucie mocy. Chodzi o to, by uzwojenie się nie przegrzało, czyli było w stanie oddawać wydzielaną moc do otoczenia przy sensownej temperaturze. Tylko że uzwojenie oddaje też...
Suchobieg to taki stan kiedy nie ma wody przed/w pompie; Z uwagi na to że woda jest "smarem" dla obracających się części pompy - jej brak zaciera pompę (również zwiększa prąd pobierany przez silnik) aż do zupełnego zatarcia (zatrzymania w miejscu i spalenia/przegrzania) uzwojeń. Jedynym chyba rozwiązaniem jest zasyfonowanie pompy na krótkim odcinku...
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
Coś takiego mi wyszło, trochę lutowania ale ostrożnie by nic nie przetopić i czy chodziło o coś podobnego? https://obrazki.elektroda.pl/4630613200_... Słowo lutowanie jest naciągnięte to nasmarkane cyną :cry: Poza tym na 1 zdjęciu chyba widać przegrzanie uzwojenia i nawet po wstawieniu nowego termika zycie tego silnika jest/będzie...
Dzięki za wszystkie porady.Wymieniłem regulator wraz ze szczotkami,wyczyściłem raz jeszcze połączenia,kupiłem nowy akumulator 45Ah.Tak polecił mi mechanik,stary miał 65Ah prąd ładowania to 13,5V i dalej nie idzie.Podobno może być przegrzane uzwojenie? Pozdrawiam
Transformator o mocy ~100VA 12V na wtórnym Nawet w takim transformatorze możesz przegrzać uzwojenie zasilaczem 12W jeśli "kluczujesz" z bardzo małą częstotliwością np. 5Hz albo wręcz stałym napięciem. co do reszty nie wypowiemy się dopóki: Narysuj schemat i załącz zdjęcia wszystkiego to będzie można coś więcej powiedzieć
Jednak zacznę od krytyki - bez regulatora dużo stracisz a efekty będą mizerne. Możesz też uszkodzić prądnicę (przegrzać uzwojenie) przy silnym wietrze. elektrownia ma 24V, myślałem aby zmniejszyć napięcie baterii do 18 V, by ładowanie odbywało się przy słabszym wietrze Jakie napięcie uzyskujesz przy słabym wietrze bez obciążenia a jakie przy obciążeniu...
To zależy gdzie będzie zbiornik. Jeśli przy pompie to czy będzie to 1/2" czy 1" to nie będzie miało znaczenia, jeśli w domu to pompa będzie trochę dławiona ( przy zbiorniku ciśnieniowym), trudno wyrokować z jakim skutkiem. I tu się muszę zgodzić. andzrej napisał: Od studni do domku mam wkopaną rurę niebieską 3/4 lub 1/2 cala czy musiałbym ją wymienić...
To jest sprzęt kolegi,palił parę lat na ori cewce aż padła.Widoczne pęknięcie ,przegrzanie uzwojenia. Wymienił 2 cewki i nic ja kupiłem kolejną i zero iskry.Obadam dokładnie silnik pod filtrem powietrza może coś przeoczyłem. Dziwi mnie że na trzech kolejnych cewkach nic ale posprawdzam dokładnie cudów niema Więc sprawa wygląda następująco,po odwróceniu...
Nie ma znaczenia. Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Tyle że uzwojenie nieciekawie wygląda, ślady przegrzania, prawdopodobnie jest uszkodzone.
Witam! Mam jeszcze taki drugi silnik, spróbuję wykonać takie same pomiary na drugim silniku, żeby móc wykluczyć uszkodzenie czujnika. Wcześniej stojan zagrzałem do temperatury ok. 80 stopni, teraz rozgrzeję go do 90-95 stopni, nie chcę przesadzać, żeby nie przegrzać uzwojenia. Zrobię pomiary i wykres i dam znać. Jeżeli wyjdzie to samo, to będę musiał...
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
Takie trafo ma za duże napięcie wyjściowe. Przegrzejesz uzwojenia trafa i kości tda, do tego będziesz miał spore spadki napięcia. Już lepiej kupić trafo 2x12 niż 2x18V. Tak, TDA7293V też ma zabezpieczenia. Ale do takiej mocy wystarczy ci TDA7294, łatwiej dostępny i z reguły tańszy ;)
właśnie ta firma tak go poskładała że była 1mm szczelina pomiędzy rdzeniami na składaniach To dla takiego transformatora może dać prąd jałowy na poziomie paru amper, i przegrzanie uzwojenia pierwotnego po kilku-kilkunastu minutach. A licząc dokładniej: zakładam, że masz 371 zwojów, dwie szczeliny po 1mm w rdzeniu o przekroju 44x50mm, czyli 22cm2; takie...
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
To nie jest konkretnie gwizdek. Ten głośnik pracuje jako driver w paśmie 800-20,000 Hz. Za dużo dajesz wysokich częstotliwości i albo się przegrzało uzwojenie i odkleił się drucik który ociera o magnes albo przegrzana cewka spuchła i ociera o sworzeń magnesu. Jedyny sposób na jego naprawienie to wymiana cewki na nową lub jej naprawa. Możliwe jest także...
przegrzane uzwojenie alternatora przegrzane uzwojenie wzbudzenia przegrzane przewody
wymiana wirnika bosch renault megane instrukcja obsługi pralka samsung zamek
hulajnoga elektryczna falownik zabezpieczenie róznicówka
Briggs & Stratton 15,5HP odpala, ale nie jedzie Tuner FM gubi fale - przyczyny i rozwiązania