Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Skoro jedno uzwojenie jest przegrzane to wygląda na to że na nim było zwarcie, być może robiło się przy składaniu alternatora.
Słabe główne diody ewentualnie przegrzana izolacja uzwojenia stojanu.Pozdr.
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Prawdopodobnie musisz oddać alternator do naprawy, gdyż najprawdopodobniej masz przegrzane uzwojenie. A ile pokazuje V na wyjsciu z alternatora i ile na aku??
Elektryka w aucie jest w jak najlepszym porządku, alternator przewinę stosując drut 2x 1mm2 równolegle jak to było zrobione w bodajże boshowskim który pracował wcześniej (uzwojenia 2x1 i nie widać aby gdziekolwiek było przegrzane)
rozkręciłem alternator , jednak usterka tkwiła w nim przegrzane są uzwojenia stojana temat zamykam dziękuję wszystkim
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Załączam zdjęcia opisywanego uzwojenia stojana. Niektóre zwoje są "przegrzane". Raczej montaż ryzykowny. Wygląda to na układ "dwugwiazdowy".
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Zapomnieliście o uzwojeniu wzbudzenia i regulatorze napięcia. Alternator 12V pewnie będzie współpracował z regulatorem 24V. Problemem będzie uzwojenie magneśnicy, które może się przegrzać, gdyż będzie dłużej pracować z pełnym wzbudzeniem. I pracować taki alternator będzie od wyższych obrotów. Diody i uzwojenie stojana wytrzymają wyższe napięcie. Wirnik...
Miernik ustawiony na zakres testu diod i tak pokazuje. Mostków 100 do wyboru nie ma, więc złego nie kupiłem, oczekuję konkretnej odpowiedzi jakie wskazania powinien mieć miernik. Przypuszczam że przy wymianie mostka przegrzałem uzwojenia i mogą mieć zwarcie między sobą.
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
Jóźku da się, i to jest najczęstsza przyczyna że umierają. Albo przegrzejesz uzwojenie tak że aż wytopi podzwojniki albo poleci mostek. Alternator to źródło napięciowe a nie prądowe, zawsze będzie dążył do uzyskania napięcia circa 14V.
CommonRail dzięki za szybką odpowiedź. Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się przy naciskaniu pedału przyśpieszenia a przygasa...
Jeśli faktycznie padnięty jest regulator to do wymiany. Często ulega on awarii z powodu uszkodzenia uzwojeń alternatora, które ulegają przegrzaniu i dostają zwarć międzyzwojowych. Wtedy każdy regulator pali się jak suche siano.
Stojan w alternatorze jest lekko przytarty, tzn część metalowa. Uzwojenie nie ma śladów przegrzania oraz przytarcia. Czy w tym przypadku ma to jakiś wpływ na jego pracę.
Alternator ma wbudowany prostownik (właśnie znalazłem taką info. w sieci) i myślę, że tam spaliliśmy jakąś diodę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że przepaliło się uzwojenie? Gdzie nie zapytam to wszyscy raczej mówią że małe... tym bardziej, że to wszystko chodzi w oleju i chyba nie tak łatwo jest przegrzać uzwojenie 2 sek. zwarciem? Aha. Jakie powinno...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Tak To jest alternator Uzwojenia są OK.Diody także OK.Szczotki dotykają do pierścieni.Lampki nie sprawdzałem.Znalazłem regulator (zauważyłem przegrzany styk na wejściu nr chyba 15 jednak w dalszym ciągu niewiem od czego on jest. Panowie z tymi zakupami to trochę poczekajcie.Stary Ursus na gospodarce chłopa małorolnego i do tego robota raczej z sympatii...
Nie wiem jakiej mocy jest jest ten alternator, ETZ miala ponad 200 W. Twój może mieć więcej. Zasilając wirnik przez H7, czyli prawie na sztywno, z aku możesz spalić 3 żarówki podłączone na wyjściu trzech faz alternatora i gdy będziesz z długo się bawił możesz przegrzać uzwojenie wirnika. To drugie jest mało prawdopodobne ale to pierwsze prawie pewne....
Viper, nie tylko diody, uzwojenia stojana też. Wynika to z ich rezystancji rzeczywistej oraz z odporności na przegrzanie izolacji złobkowej.
wymontuj szczotki i sprawdz czy uzwojenie stojana nie jest przegrzane jesli zobaczysz czarne zwoje t to napewno jest przegrzane i zaczyna robic zwarcie
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
To jeżeli stojan jest przegrzany / w mojej opinii mało prawdopodobne bardzo mocne uzwojenie / to już nie wspomnę że prostownik jest przede wszystkim do wymiany.P
Witam, przyczyn może być wiele, zmierz napięcie na zacisku 30 alternatora, jeśli będzie za niskie to problem tkwi w alternatorze lub regulatorze napięcia, sprawdź diody i szczotki w alternatorze, zwróć uwagę na przewody czy któryś nie jest przegrzany dotyczy to także uzwojeń stojana. Później pomyślimy co dalej. Pozdro. A jeszcze jedno to regulator mechaniczny...
Witam zainteresowanych, wymieniłem tą czarną kostkę na made in rosija zakupioną w Agro-bis, polecam, szybka i konkretna dostawa. I przez chwilę było ok. ładowanie... kontrolka zgasła i pyk brak ładowania , kontrolka świeci.... Odczepiłem traktor od alternatora i ruszyłem w odwiedziny do autoelektryków. Jeden, drugi, trzeci... diagnoza ta sama - coś...
Witam, mam problem z ładowaniem w Leoni 1m 1.6 16V Gdy byłem w trasie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, zjechałem na pobocze i miałem koło 11,8V. Wróciłem do domu, sprawdziłem połączenia, wymontowałem regulator. Niestety nie mam narzędzi więc po sprawdzeniu regulatora miernikiem podpiąłem regulator do akumulatora i sprawdziłem napięcie na szczotkach,...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie. Zgadza się. W niektórych przypadkach jest tak jak mówisz czyli uzwojenie robi się przegrzane (czarne), w jeszcze innych zwarta dioda wybucha lub puchnie a jeszcze w innych przepala się uzwojenie w miejscu lutowania. Wydaje mi się, że nawet w przypadku przerwy na diodzie...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
A chcesz taki altek od vfry? :D Napięcia równe, bo równo pozwierane uzwojenia... Ale to akurat charakterystyczne dla tego modelu. A często w motocyklach z alternatorami w oleju dochodzi do przegrzań i zwarć.
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Witam Problemem jest alternator(BOSCH 0 124 515 013) w tym że autku.Ładowanie jest ale bardzo słabe dochodzi do 5 A ale główny kabel prądowy okropnie sie grzeje i jest ogromny opór alternatora pasek aż piszczy.wypaliło obudowę plastikową od bezpieczników na akumulatorze bezpiecznik sie nie przepalił tylko przegrzał. Uzwojenie OK, wirnik OK, Mostek OK...
Regulator w alternatorze ogranicza napięcie do wartości bezpiecznych dla akumulatora. Jednak jest tu inny problem - przy próbie ładowania mocno rozładowanego, dużego akumulatora alternator może ulec przeciążeniu co może się skończyć przegrzaniem jego uzwojeń lub mostka. Inne skutki takiego ładowania to ograniczenie, wskutek wysokich prądów ładowania,...
Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Alternator przy 12 V osiąga ponad 1kW (12V x 100A) przy 10 x mniejszym pakiecie blach stojana, a prądnica 10 x większa niż alternator przy 20-krotnie większym...
Wirnik raczej ok ma tam kilka om, żadnych przegrzań. wtsawiam alternator w auto najwyżej wyjmę jaszcze raz. Nie wiem może moja metoda sprawdzania i pseudostanowisko na tak duży alternator akazuje się nie zabardzo. Nigdy nie robikłem takiego klamota, co najwyżej jakiegoś 70A.
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie. Śmiem twierdzić, że to bzdura - od dłuższego czasu powielana...
Uszkodzone uzwojenie, rozsypana, przegrzana izolacja na przewodzie miedzianym. Dzwoniłem do kilku punktów we Wrocławiu, w sprawie przezwojenia wirnika, zero chętnych. Rozebrałem wirnik, zdemontowałem pazury i widzę ze to żaden problem, biorę się za licz https://obrazki.elektroda.pl/9896219300_... enie odcinka miedzianego przewodu. https://obrazki.elektroda.pl/6460528900_...
Witajcie udało się rozwiązać problem. Ale po kolei. Rozebrałem alternator, odlutowałem uzwojenia i wymontowałem stojan z aluminiowej obudowy. Zrobiłem tak jak radził kolega kwok czyli mocna żarówka akumulator i uzwojenia po kolei. I znowu szok bo wszystko w porządku. Sprawdziłem miernikiem , żarówka i stojan jest w idealnej kondycji. Zacząłem składać...
Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Błąd, pobór 5A nie robi większego wrażenia na przewodzie 0,5mm^2 a co dopiero na ok 35mm^2 podłączonym do alternatora. Twoim problemem będzie coś co obciąża ten przewód i ma rezystancję trochę powyżej 2Ω, w związku z czym wydziela się na tym ponad...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Myślę, że diod nie da się sprawdzić multimetrem bez rozebrania alternatora na czynniki pierwsze. czy rozbierałeś go? Sprawdzania diod lepiej dokonać dodatkowo żarówką 21W - diody główne i 5W - diody pomocnicze. Zdaje się, że bez większej lutownicy to jest niewykonalne. Dodano po 3 Jeśli diody są OK, to trzeba sprawdzić dokładnie twornik - czy nie ma...
Yyyyyy... słucham? Co jest niejasne? Używasz żarówek o obniżonej trwałości (nie da się uzyskać większej skuteczności świetlnej bez ograniczenia trwałości ) i skarżysz się że za często trzeba je wymieniać. Sugeruję użycie zwykłych żarówek Philips Vision. Lubisz być oślepiany przez innych kierowców? Raczej "Lubisz oślepiać innych kierowców?" - niestety...
Obawiam się, że izolacja innych cewek też jest przegrzana i to w miejscach gdzie tego nie widzisz, czyli w wewnętrznych warstwach uzwojenia blisko rdzenia. Możesz próbować takiej naprawy jak zamierzasz, ale warunki: 1. Ilość zwojów musi być identyczna 2. Kierunek nawinięcia ten sam 3. Średnica drutu taka sama, bo po porostu nie nawiniesz prawidłowej...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe uzwojenie(a) niż naprawiać pojedyncze cewki, ich karkasy...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Tadzikk Jak na majsterkowicza wykazujesz wyjątkową awersję do podpięcia/odpięcia kilku kabelków. Nie ma się co bać. Nie święci garnki lepią... Koledzy pomogą. Ja też. Przychylam sie do propozycji dołożenia trzech małych diod (ok 1 zł) do alternatora i zrobienie z niego samowzbudnego. Nie ma sie co kurczowo trzymać oryginału. Trzeba iść z postępem. Wyrzuć...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Kolego trzeba znaleźć przyczyne palenia regulatorów. Coś w tym jest. W linkowanym temacie było troche na ten temat. Na 100% te tropy trzeba sprawdzić. Dodatkowo stojan i połączenia faz do sprawdzenia. Stojan pasowało by oejrzeć na okoliczność przegrzań. Był ostatnio temat z BMW. Ciekawy! Czekam na pomoc Jack63. A ja czekam na pytania nasuwające sie...
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Chyba przegrałem dwa piwa :wink:. Wielkie dzięki za odpowiedź :)
Rozrusznik mi się zwiesił i przegrał bo prawdopodobnie bendiks sie zaciął i chce wyciągnąć rozrusznik i sam go naprawić, jeżeli oczywiście niedoszło od uszkodzenia uzwojenia silnika wtedy to już koniec, ale może akurat jeszcze da się go uratować i spróbowałbym go później na sucho sprawdzić. I przy okazji chciałem dowiedzieć jak się podpina alternator...
Ale się przegrzewają i palą, Ale czy ktos zadal sobie trud zbadania prawdziwej przyczyny tego spalenia? Nie wierze, ze z powodu czystego obciazenia i przegrzania uzwojen. Prawdopodobnie przyczyna takiego przegrzania jest np. korozja stykow, przebicie diody lub inne czynniki zewnetrzne, jak np. niewlasciwe umieszczenie w komorze silnika. Dodano po 6...
A co powiesz na temat akumulatora? Ile ma lat, jak się zachowuje? Bo on też może mieć wpływ na wysokość tego napięcia. I ma! Jednakże gdyby był ok, to po sprawdzeniu (pomierzeniu) uzwojenia i zespołu prostowniczego, sprawdzeniu długości szczotek możnaby dojść do wniosku, że chodzi tu o regulator. Coś mi się wydaje, że wygrałeś kupując miernik, jednak...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
przegrzane uzwojenie przegrzane uzwojenie wzbudzenia uzwojenie alternatora valeo
bezpiecznik termiczny bateria gramofon technics cicho klapa pralka
aktualizacja chińskiego radia aktualizacja chińskiego radia
Jak ustawić kolejność programów w dekoderze Skymaster STB265? Dwie czerwone diody w ładowarce 54.6V 3A - co oznaczają?