Możesz. Lutuje się dość łatwo. Nie grzej blaszek zbyt długo żeby ni przegrzać akumulatora.
Żeby uzyskać większą moc, to rozładuj akumulatory i na dodatek podłącz jakieś obciążenie. Teraz nie dają większej mocy, bo gdzie ta energia ma pójść? Na przegrzanie akumulatora?
Na pewno je przeładowałeś.Mogła wylecieć masa czynna z płyt.Nie piszesz jaką mają pojemność i jaki to typ. Dodano po 1 A tak piszesz 12ah.Poszedł zbyt duży prąd na akumulatory.
Może być ciężko bo: 1) ups ma ograniczony prąd ładowania 2) te mniejsze, bez wiatraka są doliczone tak, żeby zanim się przegrzeją - akumulator się rozładował ps. one są zdaje się na 24V, więc potrzebujesz 2 takie. Ile amper bierze twój odbiornik?
Jest to wyłącznik termiczny. Przy przegrzaniu akumulatorów w czasie ładowania lub zwarciu powinien dostać przerwy.
Tak się składa że posiadam identyczną ładowarkę i zmierzyłem ten rezystor to jest 5,6 Ohm. A napięcie jest w granicach 21-24 Volt pływa nie jest stabilne a przy obciążeniu 120 Ohm spada do 18-21 Volt. Prąd płynący przez rezystor wtedy wynosi 140 -150 miliamper . Pomiaru dokonałem multimetr uniwersalny PROTEK 506.
Większego znaczenia nie ma w tym przypadku, czy 3,6V czy 3,7V. Jak przedmówca będę się upierał przy ogniwach z blaszkami. Bo jak przegrzejesz akumulatorek Ni-Cd czy Ni-MH to go najwyżej uszkodzisz. Przegrzanie litowego może się skończyć dla Ciebie dużo gorzej. To tak jak piłowanie granatu. Zrobić się da, ale dla kogoś bez doświadczenie nie będzie to...
Obciążenie nie musi być kilkaset watów, Odniosłem się do jednej z twoich uwag, że przyczyną może być mokry lub przegrzany przewód łączący akumulator z alternatorem Zdaję się, że ostatnio pisał o całkowitym odłączeniu kabla do akumulatora. Zdaje się czy tak pisał? Sprawdź.
Siarkowodór wydziela się z akumulatora przegrzanego/przeładowanego. W normalnych warunkach nie powinien powstawać w akumulatorze
Trochę problem bo skąd przypuszczenie że telefon z użytą ładowarką 65W będzie się ładował szybciej w porównaniu z użytą ładowarki 15W. Przykładowo mój telefon ładuje się 12W (12V 1A) i jak się przegrzeje akumulator to się odłącza od ładowarki i czeka aż ostygnie. Myślę że realnie do telefonów ful wypas wystarczą ładowarka 24W. To i tak telefon ustala...
Pytanie czy w tym konkretnym przypadku to normalne że po jednym użyciu akumulator nie da się od razu naładować bo jest przegrzany. Akumulator 4Ah, przyjmijmy 3Ah, rozładowywał się około 15min, czyli 4x3=12A - prąd pobierany przez szlifierke. Akumulator 4Ah ma ogniwa w konfiguracji 5s2p, czyli przez jeden łańcuch ogniw przepływa 6A. Tam są chyba ogniwa...
Akumulatory litowe są niebezpieczne z trzech powodów. Pierwszy jest taki że mają bardzo dobre parametry elektryczne, małą rezystancję i dużą gęstość energii. Jeśli w obwodzie elektrycznym zdarzy się zwarcie a zabezpieczeń brak to w krótkim czasie uwolnią zgromadzoną energię powodując pożar instalacji i/lub przegrzanie akumulatorów, co prowadzi do ich...
Witam. Ostatnio podczas jazdy poczułem dziwny zapach i myśląc, że dochodzi on z zewnątrz zbagatelizowałem to. Niestety okazało się że to był zapach przegrzanego akumulatora a przekonałem się o tym gdy auto wyłączył mi się podczas jazdy. Z akumulatora leciał nawet dym. Tak więc kupiłem nowy myśląc że po założeniu pojadę dalej. I to moje rozczarowanie...
Na akumulatorach jest napisane żeby ładować poniżej 3,8A. Tak jak Kolega (at)cysiekw już zaznaczył ładowanie do 3A. To dobra zasada- ładujemy 1/10 pojemności wyrażonej w Ah. Osobiście bym ustawił ładowanie na poziomie 1.6-2A aby zbytnio nie przegrzać akumulatora/akumulatorów. Z czasem akumulatory będą się różnić swoimi parametrami szczególnie mi chodzi...
To nie tylko zimny lut ale i uszkodzona termicznie izolacja... akumulator prawdopodobnie ma zwarcie. To jest montaż THT, lutowanie powinno się odbywać po przeciwnej stronie płytki. Te blaszki są tak powyginane, żeby nie przegrzać akumulatora podczas lutowania, ale widać że osoba która to lutowała nie ma wprawy w posługiwaniu się lutownicą i/lub nie...
Pomiar napięcia baterii plus prądu podczas pracy da Ci odpowiedź co do baterii a jeśli chodzi o trzeci styk to masz rację, jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem baterii
Podłącz ją za mostkiem. Podłączenie przed mostkiem poskutkuje spadkiem napięcia na 2 diodach i ich ciągłym grzaniem. Szkoda prądu, szkoda diod, bo one mogą się przegrzać. Niech czekają na napięcie przemienne.
No to ładuj prądem 250mA przez 15 godzin. Taką masz ładowarkę i tak musisz ładować. Możesz zmienić ładowarkę i prąd ładowania. Akumulatorom szkodzi przeładowanie, rozładowanie poniżej 0,9V i przegrzanie oraz zamrożnie.
To się skończy źle. Używanie baterii akumulatorów litowo jonowych bez zabezpieczeń i to w elektronarzędziu, to prośba o kłopoty. Bez zrozumienia zasad użytkowania i ładowania akumulatorów litowo jonowych lepiej nie brać się za takie przeróbki. Gdzie zabezpieczenie przed zbyt głębokim rozładowaniem lub przeładowaniem? Nie ma. Fikołki z zewnętrzną ładowarką...
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Jak dla mnie tranzystor ubity (najpewniej przegrzany).
Posiadam ładowarkę Makita DC1414T 7.2 - 14.4V Chciałbym jej użyć do naładowania akumulatorów: NiCd 7,2V 2500 mAh NiMH 8,4V 1600 mAh Niestety w momencie podłączenia zacisków "+" i "-" akumulatora do ładowarki, dioda zaczyna migac na czerwono, co sygnalizuje przegrzanie akumulatora, a ładowarka nie rozpoczyna ładowania. Akumulatorki posiadaja tylko zaciski...
Warunki możliwości naładowania baterii: 1. Maksymalne napięcie dopasowane do baterii. 2. Prąd ładowania dopasowany do baterii. 3. Identyczne czujniki temperatury, jeśli są. Zagrożenia: Przeładowanie (za wysokie napięcie) i odcięcie baterii przez jej układ zabezpieczający. Ładowanie zbyt dużym prądem i przegrzanie akumulatorów. Jak możesz, to zajrzyj...
Było już nie raz o tym napisane. Wady fabryczne, tzn zwarcie celi w nowym akumulatorze, oberwanie mostka, lub rozszczelnienie obudowy. Wszystko to bez oznak działania siły zewnętrznej, uderzenia, zagniecenia, lodu. Zasiarczenie, rozładowanie, przegrzanie i gen zajechanie akumulatora, nie jest przypadkiem gwarancyjnym.
Te ładowarki to totalny bubel, niszczą akumulatory, ich procesor DV jest bardzo niskiej jakości i odcina ładowanie dopiero gdy strasznie przegrzeje akumulator, poza tym sama ładowarka grzeje się na pograniczu zniszczenia a przy tym śmierdzi 'paloną' elektroniką, sprzet jest najgorszej możliwej jakości bo sam umiera i zabija akumulatory. Mi jeszcze nie...
Ten styk T, to będzie najprawdopodobniej styk czujnika temperatury (np. termistora). I jeśli masz go nie podłączony, to elektronika pilarki sygnalizuje awarię, np. przegrzanie (ciągłe świecenie czerwonego, według instrukcji to przegrzanie akumulatora). 99% urządzeń nie ma fizycznego styku z tymi wyjściami T C1 C2. W sumie to ja ani jednego nie widziałem,...
Czas jest ograniczany piecyka nie ze względu na akumulator, ale przegrzanie piecyka. Nie służy on do pracy ciagłej
Nie. W środku jest akumulator niklowo kadmowy lub niklowo metalowo wodorkowy, które nie stanowią zagrożenia. Jeśli się koledze chce, to można rozebrać golarkę i sprawdzić czy akumulator ma duży prąd samorozładowania, co kwalifikuje go do wymiany, czy też golarka stanowi obciążenie i ona rozładowuje akumulator. Zagrożenie pożarowe stanowią akumulatory...
Gdy akumulator jest gorący, to ładowarka lub zabezpieczenie odcina akumulator od obciążenia. Jeśli masz tam 3 akumulatory połączone szeregowo, to już to jest bateria i zabezpieczenie odcina całą baterię gdy jeden z akumulatorów przegrzeje się, napięcie wyjdzie poza próg bezpieczny lub gdy prąd rozładowania jest zbyt duży. Często zabezpieczenie zawiesza...
Przy ładowaniu prądem stałym należy ograniczyć prąd ładowania by nie przegrzać akumulatora. 650mAh oznacza bezpieczne ładowanie prądem (zwykle 1/10) 65mA, przy 100mA też nie powinno być problemu z przegrzewaniem się akumulatora przy ładowaniu. Zmierz za pomocą miernika uniwersalnego jakie jest faktycznie napięcie na zasilaczu. Zależnie od niego, ustalonego...
Niebezpiecznie by było, gdybyś włożył akumulator o mniejszej pojemności. Zwiększenie pojemności spowoduje, że akumulator będzie się ładował mniejszym prądem niżby mógł i nie będzie ryzyka jego przegrzania. Włożenie mniej pojemnego akumulatora poskutkuje przekroczeniem maksymalnego możliwego prądu ładowania i uszkodzeniem akumulatora. Przy tym zakładam,...
Trafiłeś w sedno, firmy zajmujące się wytwarzaniem pakietów np. WAM-technik pilnie strzegą tajemnicy zgrzewania pakietów. Można kupić urządzenia fabryczne do zgrzewania, ale cena jest bardzo wysoka. Z tego co wiem sprawa polega na odpowiednich elektrodach, właściwym materiale do łączenia ogniw między sobą, doborze prądu i czasu zgrzewania, żeby nie...
Może być problem z nagrzewaniem się UPS-a, jeśli pracuje pełną (albo prawie pełną) mocą, a dodatkowe akumulatory przedłużą mu czas pracy. Chociaż... 6 akumulatorów 12 V/5,2 Ah może magazynować energię do 390 Wh; przy rozładowaniu przez 35 minut uzyska się pewnie ze 200 Wh, a więc moc 360 W (przyjmując energię 210 Wh) to jest około połowy mocy tego UPS-a...
Jak poznać przeładowanie? Na chłopski rozum, jak ładowarka nie ma kontroli naładowania, lub ta kontrola wysiadła, to po 8 godzinach i dalej akumulatory są ciepłe (nastąpiło przeładowanie) a to je wykańcza! Możesz posłużyć się miernikiem! Gdy ładowarka posiada kontrolę naładowania i działa ta kontrola właściwie, to po 8 godzinach akumulatory przebywające...
Jak używasz ładowarki wbudowanej w telefon, to nie ma problemu z oryginalnym akumulatorem, bo do niego ta ładowarka była przeznaczona. Równoległe połączenie ogniw jest mniej wymagające niż szeregowe. Podstawowy problem w tym układzie to prąd ładowania. Nie powinien być zbyt duży, najlepiej żeby był taki jak dla jednego akumulatora, wtedy nie ma zagrożenia,...
Użyj topnika, kalafonii i staraj się nie przegrzać ani nie zwierać blaszek.
W przypadku tak starego akumulatora zasadnym jest zmniejszenie prądu ładowania wspominanego powyżej modułu opartego o układ TP4056 poprzez zmianę rezystora konfiguracyjnego, a do tego należy kontrolować temperaturę i nie dopuszczać do przegrzania akumulatora.
Jest jeszcze istotne, na ile to ma być trwałe - zbyt głębokie rozładowanie znacznie obniża trwałość akumulatorów i trzeba wybrać: robić zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem, żeby akumulatory dłużej wytrzymały, czy nie robić, żeby koszt lampki był mniejszy. Można LED-a zasilać z akumulatora poprzez opornik (najtaniej, w miarę spadku napięcia...
mialem kilka przypadkow wyswietlacz i radio pobieraly prąd, instalacja od alternatora przegrzana
Nie mam zgrzewarki i nie zamierzam mieć. Jeśli kupisz akumulatory z demontażu, to będzie możliwość ich polutowania. Zgrzewanie mniej naraża akumulator na przegrzanie. PCM i tak trzeba dolutować kablami do akumulatorów.
Bezskutecznie poszukiwałem dokumentacji tej ładowarki. Do tej pory udało mi się ustalić kilka faktów. Ładowanie odbywa się prądem 1A. Koniec ładowania zostaje wykryty za pomocą dV. Ładowarka sygnalizuje 3 stany za pomocą kontrolki LED. - ciągły - akumulator naładowany, lub brak podłączonego akumulatora - przerywany - akumulator w trakcie ładowania -...
Masz oryginalną baterię/akumulator? Te przewody wyglądają na przegrzane i mają uszkodzoną izolację.
Od dawna mam taką zasilaną z baterii 3 akumulatorów NiCd, później NiMH. Groty nie do kupienia. Kupiłem zamienny na 2, 4 V i trzeba pilnować by go nie przegrzać. Do drobnych napraw się nada.
Nie wszystkie ale też, na pewno kontrolka przegrzania silnika, ładowania akumulatora to do masy, migaczy do plusa i światła drogowe. Nie kojarzę tylko jak było kontrolka ciśnienia oleju bo chyba 2 miała już dynamiczną kontrolę ciśnienia i nie wiem czy to był osobny moduł czy było w liczniku. Jak osobny moduł to tylko jeden pin odpowiada kontrolce oleju...
Ja wiem, że istnieje teoria o ładowaniu prądem 1/10 pojemności ale to tylko teoria. W praktyce najprościej ładować stałym napięciem, akumulator sam dobierze prąd tak jak ma to miejsce w samochodzie. To nie tylko teoria, to praktyczne zalecenie aby nie przegrzać akumulatora w trakcie ładowania - dotyczy ładowania prostownikiem mocno rozładowanego akumulatora....
Np uszkodzone przynajmniej jedno ogniwo. Ma ono dużą rezystancję wewnątrzną bo np straciło wodę od przegrzania.
Nie ma znaczenia. Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Tyle że uzwojenie nieciekawie wygląda, ślady przegrzania, prawdopodobnie jest uszkodzone.
Normalne że stator pływa w oleju silnikowym. Standardowo do sprawdzenia regulator napięcia, stator (elektrycznie i wizualnie na przegrzania), jeżeli akumulator jest wadliwy to napięcie ładowania będzie zaniżone albo spadać na wysokich obrotach.
Tutaj raczej szukał bym przyczyny wcześniejszego uszkodzenia płyty i akumulatorów. Prawdopodobnie masz uszkodzony lub przegrzany silnik i dlatego szarpie duży prąd, więc automatycznie rozładowuje akumulatory. Najpierw trzeba by było pomierzyć prądy bez i z obciążeniem.
Ze środkowych schodzisz na silnik, a na pozostałe musisz podać zasilanie na krzyż. Przy czym pamiętaj że przy prostym rozwiązaniu siłownik zawsze będzie pod napięciem. Nie wiem czy Ci się coś nie przegrzeje lub nie zeżre akumulatora - zależy od konstrukcji siłownika.
A z czego wynika, że na jałowo może być 30V? To byłby transformator 21V; średnie napięcie 19V, przy mocy 150W i obciążeniu 15A średnie napięcie by zmalało do 16V. A mnie ciekawi, jak działa taka wkrętarka przy zasilaniu pulsującym napięciem, bo przecież 4700uF nie wygładzi 15A... Parametry żelowych deklaruje się dla różnych prądów wyładowania, w nocie...
Ja nie znam się za bardzo na akumulatorach NiMH, dlatego pytam, czy silne przeładowanie i przegrzanie mogło uszkodzić akumulator, czy raczej jeszcze będzie działał, nigdy nie miałem podobnej sytuacji, więc nie wiem.
że kosiarka uparcie nie chce startować. Wyszło na to (a przynajmniej tak się domyślam po układzie styków gniazda baterii), że styk prądowy, przez który który w baterii 18V idzie plus ładowania (różnie oznaczany - BT, TH itp - i być może tenże styk ma po podłączeniu do elektronarzędzia inne funkcje) oryginalnym module silnika kosiarki Makity, gdyż nie...
Mi się przytrafiło to raz. Na płytce licznika był gdzieś zimny lut, przegrzałem ją i zaczął działać.
Silnik i sporo większy akumulator = inwestycja w chłodzenia silnika, chociaż radiator, bo przegrzejesz. Nowy akumulator + nowy silnik + chłodzenie = większy ciężar = mniejszy czas lotu i mniejszy udźwig. I koło się zamyka. Co prawda uniesie sporo więcej, ale nie licz że brata za majtki podniesiesz do góry :D .
Prąd ładowania 500 mA , to zdecydowanie za dużo dla akumulatorów 800 mAh. Ładując je w ten sposób, skracasz żywotność akumulatorów i narażasz je na uszkodzenie - przegrzanie i wybuch. Zalecany prąd ładowania w ładowarkach mikroprocesorowych dla tych akumulatorów, to maksymalnie 200 - 250 mA.
Wirnik sprawdź czy są przejścia.Szczotki mogły się przegrzać przez słaby akumulator lub długie kręcenie.
A czy jakieś przegrzanie mi grozi kiedy będzie podłączony do takiego akumulatora? Grozi uszkodzeniem tranzystorów wykonawczych. Producent dobrał czas pracy do radiatorów tranzystorów. Układ ma pracować określony z góry czas, gdy podłączysz akumulator 75Ah, jak nic uwalisz układ. Mądrze myślisz o zastosowaniu dodatkowego chłodzenia układu, to konieczne....
Myślę że mostek 25A byłby wystarczający. Myślę że nie, bo mi w podobnym prostowniku już raz padł przy ładowaniu akumulatorów w ciągniku gdzie prąd był w granicach 20 parę amperów (wg. wbudowanego amperomierza) a był 100A. Akumulatory 2x6V/180Ah. Chyba się przegrzał.
Ładujesz tą baterie na stykach + i - ntc to informacja dla ładowarki o przegrzaniu ogniw ( dla ciężkiego sprzętu z 3 stykami też), bateria jeśli ma bms to ustawiasz 22,5v i 2A i ładujesz, jeśli nie ma bms to 21V i 2A, masz bardzo niskie napięcie więc jedna cela padła albo nie ma tam bms-a i bateria rozładowana, ale jest duża szansa że wstanie, musisz...
Jak się w akumulator o standardowej objętości próbuje upchać dodatkowe mAh, to nie ma się co dziwić. Ja telefon przechowuję tam gdzie spadnie po rzuceniu nim na łóżko. Czasem na nim zasnę, czasem tylko leży na ładowarce. Jakoś się wybuchem nie przejmuję. Chociaż już kilka razy dostałem ostrzeżenie żebym wyłączył telefon bo bateria jest przegrzana :)
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
Przed zrobieniem ładowarki może warto poczytać o metodach ładowania akumulatorów LiIon i wiążących się z tym zagrożeniach? Dzięki temu nie będzie miał kolega poligonu dla strażaków i może bateria ręki nie urwie? Kolega chce ładować szybko, więc samo CC/CV to za mało. Trzeba jeszcze pilnować temperaturę ogniw baterii i napięcia na każdej z baterii w...
Czyli na szczęście odpadł problem wody w instalacji. Pozostaje sprawdzenie wtyczki lub wtyczek w module bezpieczników w komorze silnika - z racji wieku mogło się tam zacząć coś dziać niedobrego ( przegrzane styki ,korozja na stykach ). Przy odłączonym akumulatorze spryskać chemią do styków i podobnie sprawdzić stan styków w złączach modułu komfortu...
Ano właśnie - nie każdy wie, że taki akumulator litowo jonowy rozładowany do napięcia poniżej 2,9V bardzo traci pojemność i rzadko kiedy nadaje się jeszcze do użytku. Przegrzany powyżej 50 stopni Celsjusza też jest bardzo niezadowolony i głośno protestuje. Przy ładowaniu prądem 1A dwóch akumulatorów 18650 nie ma dużego ryzyka przegrzania. Chyba, że...
Jakim prądem ładować baterię alkaliczną o pojemności 2Ah? Jak ładować akumulator kwasowo ołowiowy? Nie powinno się ładować baterii alkalicznych, ponieważ są one przeznaczone do jednorazowego użytku i ich ponowne ładowanie może prowadzić do uszkodzenia baterii lub nawet wybuchu. Natomiast akumulatory kwasowo-ołowiowe można ładować prądem o wartości...
Proszę, to jest PCM a nie BMS. PCM zabezepicza akumulator przed przeładowaniem, rozładowaniem do zbyt niskiego napięcia i co lepsze przed przegrzaniem. Jeśli te akumulatory mają wbudowane zabezpieczenia, to nie są potrzebne dodatkowe płytki.
1. Połączenie na styk jest dobre bo za każdym razem jest to samo, sprawdzam miernikiem jest 18,5V, zresztą w pilocie też macie na styk i pilot działa :) zrobiłem na tej samej zasadzie, a producent ich nie lutuje tylko zgrzewa z blaszką, ja nie mam takiej możliwości, a cyna za bardzo nie trzyma więc nie chce przegrzać akumulatorka. 2. Ładowarka, tak,...
Proponuję poczytać co sie dzieje w przypadku przegrzania akumulatora litowego. Lepiej zrób sobie power bank zamiast kombinować z baterią i spalić dłonie.
Co to znaczy "5C" ? Obawiałem sie o przegrzanie akumulatorów przy tak wysokim natężeniu,więc rezygnuje z tych 1000W.Przeczytałem gdzieś w internecie że ktoś kupił akumulatory żelowe i silnik 750W ,a okazało sie że akumulatory dają max 3 ampery i nie dało sie wykorzystać silnika w pełni :D Silnik 500W i napięcie 48V daje 10 amper ,to i tak dużo. Przykładowy...
Wygląda na to, że akumulator nie ładuje się. Problem może leżeć gdzieś w połączeniach kabla USB, portu lub układu ładowania akumulatora. Skupiłbym się na początku na tej części płytki: https://obrazki.elektroda.pl/6763927700_... Układ U3, to najprawdopodobniej ładowarka akumulatora Li-Ion. Sprawdź wszystko w okolicy portu micro USB...
Słaby styk,przegrzane złącze,korozja. Gdzie ten kabel idzie nie widać? Wygląda na coś nie oryginalnego. Zrób lepsze zdjęcie.
AAA nie za bardzo. Czym mniejszy akumulatorek, tym mniejszy szybciej się zużyje, bo prądy chwilowe we wkrętarce dochodzą do ponad 10A. Według mnie się opłaca, bo nie musisz się martwić o rozładowanie akumulatora przed naładowaniem i jak nie potrzebujesz długo używać, to podłączysz do ładowania na kilkanaście minut i działa, a akumulator się nie niszczy...
4. Zalać czystą wodą destylowaną aby płyty były zakryte. 5. Podłączyć prostownik na doładowanie, często kontrolując temperaturę akumulatora aby nie przegrzać powyżej 50 stopni, bo to uszkodzi płyty. Gdy się grzeje zmniejszyć prąd , przerwać doładowanie do ostudzenia. Zasiarczony akumulator łatwiej się nagrzewa z uwagi na swój opór wewnętrzny, dlatego...
Szybciej się przegrzeje a i pewności nie ma czy wytrzyma regulator obotów.
Witam, Witam mam akumulatorek 12V 7 AH ,czym go naładować mam prostownik do akumulatorów samochodowych może ładować prądem 12V,6V(nie wiem możę tym się ustawia jakie akumulatory ma ładować 6V czy 12) i natężeniem 0,5A i 2,5A. Czy mógłbym nim ładować ten akumulator ? zdecydowanie nie. Prostownik do akumulatora samochodowego nie zawiera filtru, więc prąd...
Te różnice wynikają z jakości akumulatorowych ogniw.Jesli stare ogniwa to oporność wewnętrzna duża i pewnie nigdy nie naładują się dobrze. Oporność wewnętrzna wynika z jakości jaką reprezentuje firma- w tym -czystość składników chemicznych -stan elektrolitu akumulatora. N.p.: może być wysuszony trochę akumulator .."przegrzany..."
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
13,5 do 13,8 to tak zwane ładowanie konserwujące, czyli akumulator może stać podpięty do prostownika dającego napięcie w tym przedziale "całe swoje życie" i nic mu się nie stanie. 14,4 do 15,0 to napięcie ładowania cyklicznego, czyli podłączasz prostownik ładujesz i odłączasz. Tak więc ładować możesz do napięcia z tego przedziału (bezpieczniej jest...
Stosując akumulatory o niskim prądzie samorozładowania możesz sobie kupić 2 akumulatory, oba naładować, jeden schować do szuflady, drugi używać w mysiuni. Gdy ten w mysiuni zostanie rozładowany do 0,9V (mysz rapoo tak robi, inne mogą robić inaczej, co trzeba sprawdzić), to do mysiuni wkładasz akumulator z szuflady, a ten rozładowany ładujesz spokojnie...
Nawet dwa czujniki, T to czujnik rezystancyjny, a S to czujnik krytyczny przegrzania ( termostat bimetal samo resetujący)...
Proponuję inne bardzo dobre i proste rozwiązanie. http://obrazki.elektroda.net/8_115421249... Na wejście podajesz napięcie z kolektora słonecznego. Elementy dobrałem tak żeby prąd ładowania (Ich) wynosił 200mA. Akumulatorki łączysz szeregowo. Prąd ładowania zależy od wartości R1. Jak chcesz możesz zmienić wartość R1 - Pomoże ci wzór: R1=1,25/Ich....
Natomiast gdy podłączy się baterię rozładowaną zaczyna migać tylko czerwona dioda. obserwując częstotliwość tego migania wynika zgodnie z rysunkami na obudowie że jest to znaczek klepsydry co to oznacza co zrobić by zaczeła normalnie lądować. Jeśli "klepsydra" to najprawdopodobniej ładowarka myśli, że akumulator jest przegrzany. Sprawdź styki, sprawdź...
Jak kręcisz rozrusznikiem to stacyjka odcina część obwodów aby nie tracić prądu na rozruch, lub ewentualnie masz problem z klemami, lub przegrzane bezpieczniki na akumulatorze te blachy pod plastikiem i brakuje prądu.
Dziękuję za wyjaśnienie. Dzwoniłem do serwisu Philipsa i powiedziani mi tam, że akumulatorów nie posiadają i nie zanosi się, aby mieli w najbliższym czasie je posiadać, dlatego szukam alternatywnych rozwiązań. Wyżej napisałem, że na ebayu są dostępne, ale koszt za sztukę to około 50zł i niestety czas oczekiwania kilka tygodni, więc postanowiłem po prostu...
(at)kaz69 Z jakiegoś powodu nie zatrybiłem że te znaczki nad 12-6-0.5-2.5 oznaczają stany przełączników :) 12V i 2,5A przy wyciśniętych przełącznikach, natomiast 6V i 0,5A przy wciśniętych. Oraz ich kombinacje, warto dodać. Także wyciśnięty lewy i wciśnięty prawy da 12V i 0.5A, przykładowo. Dodano po 31 O, mam schemat: https://obrazki.elektroda.pl/5126551000_...
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Wartość 1.5V na ogniwo jest wartością _bezpieczną_ dla prostej ładowarki bez kontroli temperatury i/lub deltaV. Na wyższe napięciacia można sobie pozwolić wtedy, gdy kontroluje się ogniwo. Eksplozja przegrzanego ogniwa, wypełnionego m.in. KOH może byc naprawdę niebezpieczna. RoMan
Ładowanie zimnego akumulatora (poniżej 5st.C -chyba) jest bezużyteczne, raczej szkodzi. Ładowanie nagrzanego akumulator małym prądem działa odsiarczająco w starszych akumulatorach. Jazda z rozładowanym akumulatorem spowoduje przegrzanie a następnie przeładowanie i uszkodzenie akumulatora, ponieważ stosowane obecnie alternatory dają zbyt duży prąd na...
Jeśli dobrze wszystko przejrzałem to termistor był przytulony do ogniw akumulatora i połączony z zaciskiem - i dodatkowym trzecim Zabezpieczenie akumulatora przed przegrzaniem. Trzeci zacisk natomiast po włożeniu baterii do zasilacza łączył się na układzie z czymś podobnym do przekaźnika (elektromagnes i styk zwierny). Do tego styku zwiernego podłączony...
Witam, mam takową ładowarkę (niesprawdzoną) ale chciałbym ładować nią inne akumulatory niż do Makity, Problem jest taki że po włożeniu akumulatora zaczyna migać czerwona dioda co oznacza przegrzanie. W akumulatorze zwykle znajduje się czujnik temperatury który daje sygnał do przerwania ładowania. Problem w tym że akumulator od np Boscha ma inaczej wyprowadzony...
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
3 przewody to Plus, Minus i Sensor temperatury (NTC) - ważny podczas szybkiego ładowania (aby nie przegrzać baterii). Czy taki Li-Ion można będzie ładować w samym czytniku? Tak, inny aku Li-Ion będzie się ładował w czytniku, bo teraz też masz Li-Ion. Musisz tylko sprawdzić, czy bez NTC (trzeciego przewodu) czytnik będzie działał. Jak dasz pojemniejszą...
Przegrzanie diody laserowej uszkadza jej strukturę - nawet zwykłe LED-y są na to wrażliwe, a diody laserowe bardziej. Może akumulator nie był rozładowany, tylko dał za mocne zasilanie?
Trafo nawijalem sam jakieś 16 lat temu, o R12 czytałem na innych forach że przy lutowaniu potrafiły się przegrzać i nie działać prawidlowo, na pewno akumulator ma padnięta jedna cele nie gazuje w porównaniu do pozostałych pieciu, bardziej zastanawia mnie zatrzymywanie ładowania i nie mówię tu o tym opisywanym w instrukcji, pokrętło regulacji prądu przestaje...
Jak chcecie zrealizować sterownaie tyrystorowe,jeżeli z akumulatora jest prąd stały?Wysterownay tyrystor otworzy się ....i w takim stanie pozostanie,dopópty napięcie na anodzie nie stadnie lub nie zmieni kierunku. Drugie-nie wiem ile czasu zajmuje zwinięcie tej 700 m linki,ale sądzę że rozrusznik pracuje długo.Obawiam się czy się nie przegrzeje,bo akumulator...
Rozumiem że to dział diy ale ekonomicznie patrząc polecam np Makitę 18V ale oryginalną a nie z parkingu pod castoramą. Używam w pracy, z reguły jak im robiłem krzywdę to dlatego że przegrzałem serią otworów 80mm albo trzymałem 10sek spust gdy śruba nie chciała drgnąć i dymek poszedł. Nie kupię Makity. Poważny sprzęt powinien się wyłączyć jeśli akumulatory...
Rozładowane akumulatory litowo-jonowe są bezpieczne do czasu, aż spróbujesz je ładować. Najgroźniejsze są naładowane i wtedy zwarcie, rozerwanie obudowy, przegrzanie, przeładowanie spowodować mogą pożar lub eksplozję. Jeden Rosjanin zbadał reakcję akumulatorów na rozerwanie obudowy. Rozładowane tylko dymią. Naładowane płoną po kontakcie wnętrza z powietrzem.
Nie uszkodzisz silnika większym natężeniem? Nie przegrzejesz go? Jakie mogło być natężenie prądu z akumulatora "12v4ah PB"?
Witam serdecznie. Można je polutować. Trzeba to jednak robić szybko, aby nie przegrzać ogniw. Jednoczesnie wystarczająco długo aby rozgrzać dobrze połączenie. Potrzebna będzie lutownica większej mocy. Około 100W powinno wystarczyć. Trzeba dobrze oczyścić styki i polutować najlepiej na podobne blaszki lub kable. Lutowanie do styku jest o tyle niebezpieczne,...
przegrzać bojler przegrzać wiertarka przegrzać falownik
kabel ethernet przerywa schemat silnika pralki siemens amica piekarnik oprogramowanie
napęd bramy radmor5412 przestrojenie
Zasilanie tylnego światła pozycyjnego Zipp Vapor 50cc Jak znaleźć i oczyścić masy w Oplu Corsa C 2004?