Jedyne co się mogło stać (ale nie musiało) to przegrzanie tłoków, pierścieni, cylindrów - skutek częściowe zatarcie, porysowanie tłoków :D + przegrzanie głowicy. Nie będę komentował picia alkoholu przy naprawie czegokolwiek.
jak wstawiałeś po remoncie mogłeś przegrzać pierścienie. Mogli ci jeszcze rozrząd przestawić i też będzie okrutny muł.
Co do oleju...winne są wadliwe trzyczęściowe pierścienie(zapiekają się) Zawsze gdzie robiłem silnik z takimi pierścieniami to przyczyna było przegrzanie silnika. Żaden wyczyn przegrzać pierścień grubości 1,5mm który później przestaje spełniać swoje zadanie. Później wychodzą takie teorie że to wada fabryczna.
Stary to nie chodzi o prędkosci tylko o nagrzanie cylindra i pierścieni, przegrzałeś, i juz lipa. zbieraj na nowy cylinder i tłok, juz nie ważne czy go docierasz czy nie, i tak bedzie mół, ja swój motor docierałem tak że jak już ręką nie dałem rady dotknąć cylindra bo był gorący to czekałem aż wystygnie, i teraz igiełka taka że żaden taki sam nie da...
Witam dużo jest tego dymu z wlewu oleju? Raczej zatarte pierścienie, Nie przegrzałeś go? Odkręć pokrywę dźwigienek zaworowych wtedy zobacz czy to leci zaworami, jeśli nie to pierścienie
Może przegrzał ją. Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Nie wiem dokładnie ale mógł również pierścień pękł. Bo chyba to ciecie i to przegrzanie prowadnicy było następstwem tych niedomagań. Pozdrawiam.
Cylinder jest z żeliwną tuleją i był nieźle przegrzany. Pierścień olejowy jest trochę przytarty. Spróbuj wymienić komplet pierścieni, jeżeli cylinder nie jest wytarty owalnie to powinno się poprawić bo, jeżeli jest owal to będzie tylko gorzej niż w tej chwili. Można zrobić szlif cylindra, założyć ponadwymiarowy tłok ale, to musi pomierzyć i sprawdzić...
tylko nie THM Czemu? Zestawy wyglądają na dobrej jakości, oferują więcej niż konkurencja. Sam tłok wygląda bardzo podobnie, jakby był produkowany w tej samej fabryce co tłok do jednej ze znanych marek. Tyle że ma zalaną podkładkę nad pierwszy pierścień, taka namiastka wkładki stalowej z silnika turbo. A co oferują najzwyklejsze tłoki z AK-12? Jak się...
Co do kosztów to jakieś cztery lata temu miałem właśnie 1.6 SR i padła mi UPG. Jaranie lacza właśnie powoduje upg i przegrzanie pierścieni do tego stary półsyntetyk i masz trupa a nie samochód. Po drugie w wv nie ma silnika SR.
Słabe zdjęcie tłoka, nie widzę kołka ustalającego, czy nie doszło do obrócenia się pierścienia? Widać że ewidentnie pękł pierścień w miejscu okna wydechowego, przez co pęknięta końcówka pierścienia rozbiła rowek w tłoku, a następnie krawędź okna wydechowego. W ogóle pierścienie wyglądają jak grube na 2 mm, a cylinder nie posiada fazek na krawędziach...
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Witam Uszczelka + planowanie głowicy. A z tego co piszesz to masz do wymiany pierścienie, bo przegrzałeś silnik. Co do reszty to dowiesz się jak rozbierzesz silniki. Pozdrawiam W.B.
Możliwe że została przegrzana, odkręć tłumik i sprawdź tłok, pierścienie i wnętrze cylindra.
w ostateczności skończyło sie na wymianie panewek pierścieni panewki były przegrzane i pierścienie na jednym tłoko a co do skrzyni to olej zgęstniał
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
Jak uszczelka uszkodziła się od przegrzania pierścienie też na śmietnik.
Jak nic nie zrobisz to się nie dowiesz. Jakie ma ciśnienie sprężania, słabe to ile. Sprawdź czy się nie rozkręcił karter, luzy na wale i uszczelniacze, jak jest OK to ściągaj cylinder no i będziesz wiedział czy cylinder uszkodzony albo pierścienie przegrzane albo zapieczone. Czasami wydaje się że sprzęt nie do uratowania a po naprawie chodzi jak nowy....
Jeżeli silnik ulegnie przegrzaniu, to mogą wystąpić problemy z zapłonem. Szczególnie, gdy pierścienie są już zużyte.
Dla mnie wymiana pierścieni ma sens, wtedy gdy pierścienie stare zostaly przegrzane i straciły sprężystość, a cylinder nie ma progu. U siebie wymieniłem pierścienie bo miałem przegrzany silnik i pierścienie olejowe prawie przewracały się w cylindrze. Po wymianie silnik śmigał ponad 20 tyś km i nowy posiadacz śmiga nadal :) Po tej operacji oleju silnik...
pierścieni w żadnym przypadku nie dotykaj. To żart, bo nie łapię? Silnik mocno przegrzany, na panewkach przypalony olej (mineralny), spod głowicy hula wiatr, więc pierścienie raczej stoją. Głowica zwalona, korbowody odkręcone, więc niewielki wysiłek wymagany do pełnej weryfikacji. Wyciągaj bo tłoki też oberwały.
Jak się "rozbiera" blok? Jak sprawdziłeś że 0,2 mm? I 0,2 mm na głowicy? Skąd te dane? Pierścienie "przegrzane"? Jak wyglądają pierścienie przegrzane? Bo jeszcze takich nie widziałem.
Moje pytanie jest proste: - zmatowić powierzchnię cylindra czy nie? - da to coś czy nie? - przedłuży żywotność pierścieni czy nie? Pierścienie muszę wymienić czy mi się to podoba czy nie dlatego że parę dni temu wywaliło mi uszczelkę pod głowicą i przegrzałem silnik także pierścienie na pewno poleciały a poza tym podejrzewam że mógł być wcześniej przegrzany...
panie kolego ...... wymieniłem w silniku pierścienie tłokowe bo silnik u poprzedniego właściciela został przegrzany i nie miał sprężania...... Szanowny panie jeżeli silnik został przegrzany to oprócz wymiany pierścieni i tuleje trzeba wymienić, i uszczelkę pod głowicą. Trzeba przyrządem sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Witam. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Zrobiłem jak Pan radził i luz na zamku na moje oko przekracza 3mm! Tak na oko gdyż nie mam czym zmierzyć. Udałem się do sklepów z częściami zamiennymi. Niestety nie dostałem pierścieni. Kolejnym krokiem był pewien serwis aukcyjny. W sklepie podali mi wymiary tulei(cylindra) i znalazłem takowe. Dokupiłem...
Gumowy przewód został założony raptem na dwie godziny aby sprawdzić czy sprężarka będzie w stanie wybić 8 bar. Tłok nie był porysowany tylko przegrzany, zapieczone były pierścienie i sworzeń ponieważ sprężarka pracowała ciągle w starze. W końcu zdecydowałem się na budowę kompresora ze sprężarki HS 17 filmik z budowy oczywiście do obejrzenia na moim...
Mieszanka 25:1 jest ok wszystkie chińczyki na takiej pracują. Regulacji dokonuje się na uruchomionym silniku, odpalasz , kilkukrotnie wciskasz gaz na full i widzisz czy dobrze wchodzi na obroty, na zgaszonym byłby to praktycznie nie wykonalne. Oraz czy czymś grozi złe lub nie do końca prawidłowe wyregulowanie gaźnika? Na dłuższą metę oczywiście że szkodzi...
Planuję zalać na dzień i noc cylinder naftą. To stary sposób na chwycone pierścienie po przegrzaniu silnika . Ale tą operację należy przeprowadzić zaraz po fakcie , jak przegrzanie miało miejsce . I modlić się że to pomoże bez ingerencji . Po czasie to już za późno a i nie wiadomo czy by pomogło zaraz po przegrzaniu/chwyceniu pierścieni . :D Kiedyś...
kupić wydajniejszy lovato. Mieszanka nie powinna być zbyt uboga bo możesz przegrzać pierścienie, wypalą się zawory a w najgorszym wypadku uszkodzisz katalizator.
Ciśnienie powinno być zbliżone. Czy jakies inne objawy? Możliwa uszczelka pod głowicą. Trzeba sprawdzić luz zaworów ewentualnie wyregulować i sprawdzić ciśnienie jeszcze raz. Możliwe pierścienie. Już teraz możesz w świece wlać trochę oleju silnikowego i zmierzyć ciśnienie. Jeśli się poprawi znaczy że pierścienie pęknięte. Może z przegrzania. Jeśli nie...
Co to wgl za corsa i jaki ma silnik? A co do przegrzania to pierścienie są ok?
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Powinieneś lać 2.5 setki na 5 litrów czyli 1:20 Bardzo możliwe, ja pisałem z pamięci. Jednak tak mocne nagrzewanie kolanka nie było spowodowane małą ilością oleju w mieszance tylko albo zbyt późnym zapłonem, lub co gorsza zbyt ubogą mieszanką która ma wtedy za długi czas spalania co w połączeniu ze zbyt małą ilością oleju może być przyczyną ponownego...
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
I już znasz odpowiedź..Dałeś nowe niemal pół piły..a gdybyś sprawdził na początek sprężanie wszystko byłoby jasne.Brązowy nalot..przegrzałeś piłę lub zbyt przytarty pierścień.
Zrobić planowanie głowicy, Teoretycznie, zakazane. Mozna, ewentualnie zdjac 0.1 mm dla usuniesia wzerow, jesli jest to konieczne dla ratowania silnika. W zadnym wypadku nie planowac glowicy znieksztalconej przez przegrzanie silnika. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy...
Kolego jeśli niemasz pojęcia o remontach to daj spokój bo sobie dołożysz kosztów niepotrzebnie. Przy przegrzaniu silnika trzeba robić wszystko wraz ze szlifem wału korbowego (jeśli chcesz by było dobrze i dla siebie a nie do sprzedania) , niewiesz czy czasem od przegrzania nie szczelił cylinder bo zdarzało się...albo rozpadł się od przegrzania pierścień...
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Najlepszy pomysł to wywalić to na złom. Silnik chodził bez oleju lub został przegrzany, nic nie da wymiana pierścieni, tylko niepotrzebnie wydasz pieniądze.
Olej ja polecam -- 15W40 Najlepiej by było gdyby zakazali produkowania "zwykłego minerała". Nie rozumiem, dlaczego tak bardzo oleje mineralne są opluwane w tym kraju. Bo to śmieć najgorszy. Żadne parametry tych popłuczyn nie są godne uwagi - no może opałowa. Pierwsza niezauważalna wada, to szybkie starzenie, potem jest już tylko gorzej. Właściwości...
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Witam, odswieze trochę temat gdyż mam podobne pytanie. Chodzi o to czy jeśli tuleja jest gładka nie porysowana i nie ma wyrobionego progu, to czy wymiana samych pierścieni ma sens czy robić komplet ? Remont robiony ok 5 lat temu. Zrobione ok 300 mth. Pierścienie prawdopodobnie padły od przegrzania z powodu wycieku z chłodnicy.
NO chyba że dobrze ją przegrzałeś i złapały pierścienie to wtedy już bez remontu się nie obejdzie ale przerabiałem dopiero co taki temat wymieniłem pierścienie uszczelniacze uszczelki wszystkie i co piła nie paliła znaczy zapaliła i gasła wymieniłem ośkę przepustnicy bo była wybita i też nie pomoło wyczyściłem gażnik marna poprawa więc założyłem gażnik...
Widziałem podobny przypadek, wymiana uszczelniaczy nic nie zmieniła a ciśnienie sprężania w benzynowym silniku 13 atm. Znajomy mechanik zasugerował, że mógł być przegrzany silnik i pierścienie uszczelniające trzymają ale olejowe mogły dostać.
kolego seweryn co jest niemożliwe .przy nagrzaniu pierścieni do 500 stopni . ja robiłem silnik po przegrzaniu i pierścienie były aż fioletowe to ile dostały temperatury . jakoś jak się znasz to chyba dużo wiecej co? wszystko zależy jak długo chodził silnik bez chłodzenia i pod jakim obciążeniem .
Gdyby dało się "łączyć" szeregowo pompy ciepła, aż do uzyskania przegrzanej pary?.
Na pierwszym zdjęciu widać chyba przegrzanie uzwojenia. Być może nagrzewa się to dość szybko i magnes osiąga punkt curie i odpada.
Rozhartowane pierścienie - silnik przegrzany. Cała zagadka.
Jeżeli chodzi o silnik, to po takim przebiegu najczęściej do naprawy są zawory, prowadnice i gniazda, oraz przegrzane pierścienie tłokowe, które straciły sprężystość - to typowe w silnikach typu Zipp Vapor. Stawiam jednak na elementy sprzęgła. 2 suw nie ma zaworów :D a ja nie mam chińskiego Zipa tylko Włoski skuter ItalJet. Elementy cierne sprzęgła...
uszczelnił ci góre silnika. a dół sobie został. silnik pewnie był przegrzany i pierścienie sie skończyły. to że dymi na biało to w tych temperaturach standard tym bardziej jak masz gaz. sprawdz jeszcze odme. ale to zapewne pierścienie
jeśli był mocno przegrzany to istnieje prawdopodobieństwo rozhartowania pierścieni a co za tym idzie spadek kompresji i duże zużycie oleju jedź do mechaniora na pomiar ciśn sprężania
Olej był lany z beczki w takim dość dużym punkcie wymiany oleju. Nie wiem czy mi teraz wymiana oleju coś pomoże skoro już silnik nie pali...Ten diagnosta po sprawdzeniu ciśnienia stwierdził ze są przegrzane pierścienie, które straciły swoja sprężystość i nie przylegają dobrze do gładzi cylindrycznej. Tylko czemu przez pierwsze 5 sekund ciśnienie w cylindrze...
Jeśli są przegrzane tuleje to pierścienie albo musiały popękać ,zapiec się lub mogły stracić właściwości sprężyste. A co za tym idzie silnik brałby olej. Jeśli tego nie było to ten mechanik jest bajkoopowiadaczem.
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
A więc tak turbina nie pcha oleju do kolektorów. Co do pierścieni fakt nie wymienialiśmy tulei bo mechanik stwierdził, że są dobre, a pierścionki ustawiliśmy tak żeby każdy miał inną pozycję na tłoku i według schematu " top" - to do góry. Głowica różni się teraz tylko tym, że ma uszczelniacze zaworów a wcześniej nie miała. Nie jest popękana. Silnik...
Może być jeszcze taka możliwość że pierścień się zapiekł w tłoku.
A może zacznij od tłoka i cylindra czy nie są przytarte?(przegrzane).Odkręć tłumik i sprawdź.Jak są rysy lub ślady przegrzania,to wymień przynajmniej pierścień z tłokiem.Jeśli są rysy na cylindrze,to albo je przeszlifuj,albo zmień komplet.
W tym silniku powinien być pierścień 46 x 1,5 mm, jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy. Jeżeli tłok ma wybity rowek na pierścień to, jest do wymiany. Przegrzanie silnika zostawiło by ślady, na ściankach cylindra.
Witam Planuje wymienić tą tubę przegrzanym, jeden z koszy , tarczki oraz wszystkie pierścienie, łożyska oraz tulejki ślizgowe. A skrzynia się uszkodziła była wcześniej naprania pod sprzedaż. Może i się nie znam na skrzyniach ale chyba jak się powymienia to co trzeba to powiano to działać. Co może pójść w takim razie nie tak ?
Ucinasz jakieś 2-3 cm powyżej wyjścia z wtyczki (powyżej odgiętki) i lutujesz nową wtyczkę. Przewody są w emalii, więc musisz chwilę potrzymać końcówkę w kropli cyny na grocie lutownicy (dobrze robi odrobina kalafonii) aż się spali lakier, a wewnętrzna żyła pocynuje. Dopiero takie pocynowane końcówki dolutowujesz do pinów w nowej wtyczce. Dodano po...
Co mają niesprawne wtryskiwacze do zapieczonych pierścieni ???.Tyle co piernik do wiatraka. Przegrzany silnik był i tyle. Zamykam temat.
Pekniety pierścień na tłoku? Przegrzanie, uszkodzenie głowicy, cylindra. Obawiam się, ze to poważna sprawa. A jak kopci? Na siwo, czy raczej wali czarnym dymem? Jak na siwo to prawdopodobnie olej. Jak wali czarnego kopciucha to może tylko końcówka wtrysku leje. Lub się oberwała i ciurkiem paliwo leje się do cylindra. Sprawdź najpierw wtryski. Bo może...
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra choć nie wiem czy opłaca się ta zabawa bo zestaw...
Sprawdź tzw. odmę - musi mieć drożność. Silnik pewnie po dużym przebiegu, albo został przegrzany i "padły" pierścienie tłokowe.
a jeśli silnik kilku krotnie się przegrzał to nie trzeba będzie wymieniać tłoków i pierścieni?
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
diagnoza mechanika: prawdopodobne przegrzanie silnika i zniszczone pierścienie.
Ścięty klin koła zamachowego to przestawiony zapłon a tym samym problemy z zapłonem. Jeżeli pracuje dobrze przez 40 minut i gaśnie, to powodem będzie zużycie cylindra lub pierścieni, lub po prostu nadmierne przegrzanie silnika.
Podejrzewam zakleszczenie pierścieni, dlatego pytam o kompresje...
A jaki przebieg mam to auto?? Jeśli silnik był przegrzany to pierścienie mogą być do wymiany, ale jeśli głowicę źle naprawił przedtem to może też być przyczyną, bądź uszczelka pod głowicą ale w to wątpię. Ale bez demontażu i analizy elementów trudno stwierdzić. Tylko nie daj się naciągnąć na cały remont silnika.
Zmień olej. To chyba mixol a nie olej. Pierścienie przegrzane. Tłok cały w sadzy. Mój cylinder wygląda lepiej, a ma już przejechane 23000 km.
Olej się spala gdzieś, uszczelniacze zaworów wydechowych, pierścienie. Nie przegrzałeś silnika??
Po przegrzaniu prędzej pęknięte niż zastane. Raczej straciły swoją sprężystość przez co nie dociskają się do ścianek tulei cylindra. Panowie, nie dramatyzujcie. Kiedyś w swoim własnym aucie które brało olej, po zagotowaniu go przez żonę (pękł wąż przy chłodnicy - jazda z mrugająca lampką od przegrzania przez jakieś 5 km) wymieniłem pierścienie, uszczelniacze...
Pokaż zdjęcia tych plam. To nie przegrzanie? Źle założone pierścienie uszkodziłyby tłok i cylinder, ale nie wiem, czy od tego tłumik będzie się robić czerwony. Chyba, że cały ten silnik jest tak złożony, że cud że działa.
Sprawdz te zawory a jak nie one to może silnik przegrzałeś i w tłoku pozapiekało pierścienie i dobrze nie przylegają do gładzi cylindra albo są przegrzane i są zbyt miękkie.
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Czasem są zużyte na tyle że można wkładać i wyjmować tłok z założonymi pierścieniami olejowymi. Z doświadczenia pierścień kompresyjny (pierwszy)najczęściej przegrzanie i pęka podobnie drugi trzeci już przeważnie ok choć zdarzało się że i on dostał. Natomiast olejowe ścierają się/odkształcają lub zapiekają/zacierają się w tłoku nie pracują prawidłowo....
Posiadam kompresor dwutłokowy gude. Odkręciłem rurki od cylindrów. Przystawiłem do cylindra rękę i już po 10 sek mam ręku ubrudzone olejem. Pierścienie na oko tak źle nie wyglądają. Nie widać też żadnych rys. Blaszka zaworowa widać że jest trochę przegrzana Czy wymiana pierścieni pomoże aby już nie pluł olejem?
Na środku w tej tulejce (między bolcem na środku a pierścieniem zewnętrznym) jest plastikowy bolczyk, który musi być wciśnięty aby czajnik grzał. Za jego wyłączanie odpowiedzialny jest termik widoczny na pierwszym zdjęciu z prawej strony. Ta okrągła blaszka. Może jest przegrzana.
Pozostaje jeszcze opcja że warsztat dokonujący naprawy coś skopał (pękła głowica przy dokręcaniu, źle złożyli rozrząd i doszło do kolizji lub uruchomili silnik bez uprzedniego zalania go płynem [odpowietrzenia] i doszło do przegrzania lub na pierwszej jeździe testowej po remoncie ktoś dał mu tak ognia że popękały pierścienie olejowe). Różne cuda potrafią...
Tłok nie uszkodził się z powodu zużytych pierścieni tylko w wyniku przegrzania silnika lub nagaru, który mógł wpaść do cylindra na przykład z tłumika.
witam szczotka szczotce nie równa, z innego materiału wykonuje sie szczotki do urządzeń wolnoobrotowych a inne wysokoobrotowych inne do pierścieni a inne do komutatorów -pomijam wielkości ale typ materiału z jakiego jest wykonana. Niedopasowana szczotka do komutatora zniszczy go iskrzeniem i przegrzaniem ,poprzez wypalenie do rozerwania włącznie pozdrawiam...
Kto tu mówi o wyczynach ?? Kosiarka jest 2012 rok, wózkiem już korozja się nieźle zajęła, bo to konstrukcja Al-Ko. Napęd się skończył jakies 2 lata temu. A silnik ma się w najlepsze i to na najzwyklejszym oleju. Jeżeli motor nie przegrzany i pierścienie nie dojechane to dlaczego miałby brać olej?? Spotkałem się natomiast wielokrotnie, że przez niedbałość...
silnik jest całkowicie suchy, parkuje w jednym miejscu, nie ma śladu oleju na chodniku polo z 2002 roku dym jest jak się przygazuje, czarniawy, ale wydawało mi się że przy takiej ilości spalanego oleju powinno być siwo za mną, a jest umiarkowanie, na wysokich obrotach około 5000 dopiero wyraźnie widać Dodano po 1 co do płynu chłodzącego, ja uzupełniam,...
Wymienił bym pierścienie, zwłaszcza jak był przegrzany, pierścionki straciły sprężystość.
Nie opłaca sie naprawiać, kup silnik i przełóż. Nie wiadomo co skopane w silniku najprawdopodobniej zniszczony /przegrzany cylinder .
Prawdopodobnie tak jest jak piszesz, czyli luz na łożyskach. Luz na łożyskach mógł powstać w skutek słabego smarowania lub przegrzania. Ja osobiści bym wymienił wszystkie łożyska, cylinder, tłok, pierścienie, no i simeringi na wale korbowym. Ale to ty wiesz jak długo jeszcze będziesz używał MF 70.
Witaj! Pierścienie służą do ustawiania zbieżności kolorów , a demontaż jest trochę kłopotliwy z powodu kruchości przegrzanego plastiku i ferrytu.
Witam Kosa spalinowa uległa przegrzaniu w wyniku czego pierścień zapieczony, nie chodzi swobodnie, a tłok i cylinder uległ porysowaniu. Czy ostatecznym rozwiązaniem tego problemu jest kupno nowego zestawu, czy też można coś innego kombinować Pozdrawiam
A mógł pierścień pęknąć? np od przegrzania albo przeciążenia?
Witam. Zatarłem silnik w kosiarce po przez przegrzanie. Po rozebraniu widać głębokie rysy na cylindrze po pękniętym pierścieniu. Pytanie do was czy opłaca się naprawiać. Kosiarka ma rok. Ps . Przegrzanie nastąpiło po przez duzy opór jakie stawiało sprzęgło napędu kosiarki, które bylo jednocześnie kołem pasowym z funkcją samonapinania. Pozdrawiam
Czy to możliwe ze pompa wody się zacina albo nie daje odpowiedniego ciśnienia? I przegrzało blok przez co pierścienie teraz jak dostaną temperatury to się rozszerzają i blokują wał dlatego gasnie? Staram się znalezc przyczynę tego ze zatarło kolejny silnik, ten drugi akurat to wiem ze przez brak smarowania ale teraz?
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
Ja właściwie wcale nie docieram. Z miesiąc temu założyłem w motocyklu nowe pierścienie a w tamtym tygodniu już sprawdzałem Vmax ☺ Trzeba chwilę pojeździć by się pierścienie poukładały do cylindra itd. Sprawdź u siebie czy juz jest ok. Wystarczy zdjąć cylinder, pierścienie z tłoka, wkłada się pierścień do cylindra i sprawdza pod światło czy dolega...
Tłok się nie rozkręca. Uszczelnienie Twoje to ślizg, pierścień z tworzywa, uszczelnienie, pierścień, ślizg. Należy to demontować po kolei od zawnątrz. Wszystkie Twoje elementy są przegrzane dlatego kruche.
Husqvarna Mój Stihl MS023 ma już ok. 15 lat, rocznie do ogrzania domu zużywam ok. 30m3 drewna i dopiero po tylu latach nastała potrzeba wymiany pierścieni z przegrzania. Ciekaw jestem, czy nowe piły tyle wytrzymują.
Panowie na temat tego typu alternatora było pisane wiele razy. Akurat w tym typie są słabym punktem prostowniki dlatego że jak dla alternatora 100A i 120A zastosowano te same 50A diody dlatego włączając takie obciążenie jak w podanym przykładzie musi nastąpić przegrzanie po pewnym czasie eksploatacji.Oczywiście pomijam sprawę pierścieni ślizgowych.P
Maluszek służył mi 12 lat, ponad 250 tys. km. i 4 remonty silnika w tym czasie (o reszcie nie wspomnę).Trzy pierwsze to wymiana pierścieni średnio co 40-50 tys. km, niestety ostatni remont wymagał wymiany całego kompletu (cylinder, tłok, pierścienie), bo stopień zużycia cylindrów był zbyt duży. Na początek docierałem silnik na takiej "domowej" hamowni...
Witam, jesli spadla kompresja przy docieraniu silnika - to moze byc niestety objaw 'przytarcia, przegrzania tloka' i zakleszczenia sie pierscieni w kanalikach na tloku... Pozdrawiam.
Wszystko - popękane pierścienie, zatarty/ przegrzany silnik, tak jak wynika z postu maciej123 uszkodzona turbina. Ale skoro jechałeś ze świecącą kontrolką oleju, to dociekanie możesz obie darować - prawidłowa naprawa tego silnika będzie równa cenie samochodu.
Witam Patita lufa palnika powinna wystawać z pieca max 10mm . W przeciwnym wypadku promieniujące ciepło z lufy przegrzewa dyszę. Garnek odbijający płomień jest wykonany z żaroodpornej stali . Na dnie garnka musi być żaroodporny krążek . np z wermikulitu i nie będzie nawet śladu przegrzania blachy :!: Mam podobnego Niemca i w przyszłym sezonie wymienię...
pierścień wału pierścień teflonowy pierścień głosnik
katalizator wydech lodówka turbo automatyczna skrzynia biegów naprawa
philips senseo zgrzewarka transformatorowa
Bosch SMS50E82EU/73 - Specyfikacja i Rozwiązywanie Usterek Rozbudowa RAM: 4x8GB DDR3 1600 MHz na płycie głównej