Cieszy mnie, że ruszyłeś z wiedzą o tym silniku, bo nawet taka wyrocznia jak HENIG z moich czasów nauki nie pisał o tej nietypowej maszynie ani późniejszy LATEK :) No i niejeden może dostać kręćka widząc takie rysunki wyrwane z kontekstu z n/w linków tutaj na elektrodzie, gdzie opisami zacisków także się różnią, no ale kolejność chyba nie ma znaczenia,...
Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie...
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Siadla albo uszczelka pod glowica albo jest jakies pekniecie np w glowicy. W niektorych markach sa np rozdzielacze wodne przykrecane do glowicy jednoczesnie uszczelniajace np tyl waleka rozrzadu i jest to na jednej uszczelce - trzeba wpierw to posprawdzac a potem pchac sie w glowice. Czasami sa zastosowne chlodniczki oleju chlodzone niby woda wiec i...
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Olej, to dolewa się do benzyny. Mam nadzieję że, nie wlałeś do zbiornika czystej benzyny. Widzę że, raczej masz nikłe pojęcie o działaniu takiego silnika i wszystko jest możliwe. W każdym razie, czarno to widzę. :D Sprawdzałeś czy, jest wtedy iskra, czy paliwo dochodzi?
samo >>>> ale jak chcesz to możesz dać silikon
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
Można
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Wyciągnij termostat, wrzuć do garnka z wodą a garnek na kuchenkę ;) i patrz, zmierz temperaturę przy jakiej się otwiera i czy jak kolega wyżej napisał prawidłowo domyka się
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
wymontuj pompę wodną często koroduje frez napędzający od pompy wspomagania i nie przenosi napędu na pompę wodną dlatego nie ma obiegu i nagrzewnica jest zimna
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
Na tabliczce silnika masz dane potrzebne do poprawnej pracy. Silnik ma pracować z minimalną częstotliwością 84 Hz a nie 50 Hz i połączenie w gwiazdę. Potrzebny jest falownik. Pozdrawiam
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
termostat
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
właśnie tak
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
Na flanszy szerokiej bliżej środka montaż bez znaczenia bo on jest pionowo to nie rozwiąże problemów w zamiennikach 1 na 20 potrafi tylko dobrze działać.
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Skoro sprawdzałeś to ok. Zakorkowany "wiechciem" silikonu z poprzednich napraw dolot pompy? Nie wiem dokładnie jak tam jest to rozwiązane, w każdym razie w podobnych silnikach wylot pompy wodnej, ten nad wylotem termostatu idzie metalowym przewodem na "tył" silnika - z niego rozprowadzone jest ogrzewanie i dolot wody ze zbiorniczka wyrównawczego, powrót...
Tak,będzie chodził po zdjęciu tej wtyczki,bo tam jest tylko czujnik rozpoznania pierwszego cylindra. Służy on do tego abyś miał wtrysk paliwa sekwencyjny (stąd to SFI na deklu)
Czytam i czytam i widzę że wszystko jest wymieniane, a co zostało sprawdzone?? 1. Termostat otwiera się po nagrzaniu silnika? 2. załącza się wentylator? W takiej sytuacji to są podstawy, po odpowiedzi pomyślimy dalej. Proszę nie twierdzić że nowe (inne) znaczy sprawne.
Witam ! Twój silnik jest silnikiem trój fazowym z możliwością łączenia w trójkąt, lub w gwiazdę, ale nie wolno go łącząc w trójkąt podłączać do naszej, Polskiej sieci elektrycznej, ponieważ mamy tu sieć 3x400V, w innym rejonie świata gdzie sieć trójfazowa ma 3x230V tam go można przełączyć w gwiazdę i zasilić. Ten silnik możesz przełączyć w trójkąt i...
Witam,czy ktoś miał podobną sytuację i rozwiązał problem?
Robiłeś test CO w płynie chłodniczym?
Czytając ten temat od początku i mając na uwadze ostatni post i zdjęcia, skłaniam się do porady abyś dalsze czynności związane z podłączeniem zlecił elektrykowi. Tak będzie lepiej dla Twojego dobra oraz dla silnika, chociaż mam wątpliwości czy silnik to przeżył.
Wystarczy w początkowym okresie, następnie zwiększyć odległości i nie przegrzewać silnika...
Jak masz dokładnie ten sam dokładnie w tej samej koparce dokładnie tym samym silniku to dokładnie przeczytaj to co jest wyżej.
Witam, Czasem normalne a czasem nienormalne, siłownik tego typu zdecydowanie powinien mieć ograniczniki ruchu zarówno na zamykaniu jak i otwieraniu. Otarta obudowa to z reguły skutek niedokładnego jej założenia lub kolizji z jakimś elementem bramy. Podłączenie elektryczne jest prawidłowe w takim wypadku powodem nadmiernego grzania się silników może...
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Powietrze w układzie i lub problem z WP.
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
Rozepnij go z bramą i zobacz jak sam chodzi czy też się tak grzeje, może brama stawia za duży opór albo siłownik wewnątrz ma jakieś opory, dobrze by było zmierzyć prądy jakie pobiera i porównać do drugiego.
Witam sugerowałbym sprawdzenie pompy wodnej ,na mój gust tu jest problem .Odnosnie wentylatora nalezałoby sprawdzic chłodnice ,jak sie nagrzewa czy cała ciepła czy np góra ciepła dół zimny.Skłaniam sie jednak ku sprawdzeniu pompy wg tu cały problem siedzi.
Bo pasek musi ściągnąć z koła wałka rozrządu i później go ustawić, ale nie koniecznie wymieniać.
Sprawdź czy wiskoza działa na wentylatorze chłodnicy.
Przewinięcie silnika rozwiązało problem. Temat zamykam.
Do zrobienia test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Objawy wskazują na UPG.
Sprawdź luzy zaworòw, potem rozrusznik, jego szczotki ,tulejki, komutator. Potem jak powyżej kolega napisał; pozostaje sprawdzić dekompresor,i jego działanie.
To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
Wymontuj i umyj chłodnicę oleju.
Wystarczy przejechać się z komputerem diagnostycznym i jak ma ktoś rozum to wydedukuje co zepsute.
Witam, czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny, gdy Lanos stoi na wolnych obrotach to nie przegrzewa, się a jak jadę w trase to wskazówka temperatury silnika wychyla się na maxa. Wentylator załącza się - sprawdziłem gazujac na postoju. Pozdrawiam 👋
Mozna zasterowac viskozę w EMS na pracującym silniku. Zapodaj na tempomacie np 1800 obrotów, włącz wentylator i po kilkunastu sekundach wentylator powinien tak wyć, że na pewno usłyszysz. A jak będziesz miał podniesioną kabinę to czapkę z głowy powinno zerwać
Teoretycznie ten rozłączy, ponieważ przy dwóch fazach będzie płynął większy prąd, więc dobrze wyregulowany termik wystarczy. Natomiast kontroler faz wogóle nie pozwoli załączyć silnika przy braku fazy, więc nawet nie będziemy przegrzewać silnika i termika.
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
Schemat zakładania paska wielorowkowego focusa 1,6 16V. WP to pompa wody http://obrazki.elektroda.pl/9084491800_1... Dodano po 16 Jest sposób żeby sprawdzić głowicę bez zdejmowania (wstępnie). Ja u siebie w warsztacie mam taki tester do sprawdzania zawartości CO2 w układzie chłodzenia (zasysa się powietrze ze zbiorniczka układu i jeżeli...
Niestety po dwóch dniach wskazówka urosła do 120 stopni. Możesz śmiało wykonać kolejny test. Pompa i obieg wody sprawdzone? Czy do chłodnicy żaden uszczelniacz nie był dosypany? Jak zachowują się rury wchodzące i wychodzące z chłodnicy? Czy nie są twarde jak kamień?
Jeżeli jest to diesel to mógł obrobić się wieloklin na wałku napędowym pompy wody co skutkuje zmniejszonymi obrotami pompy wody i przegrzewaniem silnika, albo świruje czujnik temperatury głowicy. W tym przypadku najlepiej oryginał, zamienniki sprawdzają się słabo.
Dołączam się do tematu. U mnie też woda jest w zbiorniku wyrównawczym ZIMNA. Wczoraj wymieniłem po 2h walki termostat sądząc, że jest uszkodzony (stary oryginalny jest dobry) jednak to nic nie zmieniło. Układ odpowietrzałem zdejmując wąż z otworem odpowietrzającym na dolocie do nagrzewnicy aż zaczął lecieć z niego płyn bez bąbelków. W kabinie gorąco,...
Zabita brudem chłodnica klimy,silnika. Ew. wewnątrz zamulona.
Auto świeżo po wymianie pompy wody i termostatu. W technologii "ja ze szwagrem" czy mechanik ?
Też mam problem z przegrzewaniem silnika w Felicji Wymiana głowicy niewiele pomogła gdyż Felicja ma bardzo słaby obieg płynu chłodniczego. Wykonałem u siebie dwie modyfikacje 1/ W termostacie wywierciłem dziurkę około 2-3 mm 2/ Włączenie wentylatora wykonałem ręcznie z kabiny kierowcy W ten sposób jak staję w korku włączam wentylator i silnik się nie...
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Witam. Od pół roku posiadam Astre J1.4 turbo. Od pewnego czasu mam problem, a mianowicie po przejechaniu ok 100-200 km podczas jazdy jest wszystko ok, natomiast jak się zatrzymam to wąż poniżej na zdjęciu sie rozłącza i cały płyn ze zbiorniczka wycieka, zapalają się kontroli silnik przegrzany. Jaka jest tego przyczyna?
Jaki jest powód, że agregat przegrzewa silnik pompy i czy można to w jakiś sposób wyeliminować? Albo silnie odkształcony od sinusoidy przebieg napięcia albo daleko odbiegająca od 50Hz częstotliwość.
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Weź też poprawkę na zwyczajne zużycie silnika. Takie silniczki 50 cm3 nie zrobią po milion kilometrów. :/ Jak przelecą 50 tys to można się cieszyć. Tym bardziej że to chińczyk. Pamiętaj też, że jakbyś faktycznie zmniejszył jeszcze bardziej dyszę, to prawdopodobnie też spadnie ci po prostu moc. Bo optymalna mieszanka jest jedna. Jak pójdziesz w uboższą,...
z boku jest taka pokrywa wzdłuż cylindrów i głowic zwężająca się ku końcowi silnika . ona dobrze spasowana ? prawidłowo przylega ? nie ma gdzieś lewego powietrza co na zewnątrz ucieka i nie jest wdmuchiwane na silnik?
Tak ale będzie się przegrzewać. Niby jak ma ci się przegrzewać silnik który jest przystosowany do pracy stacjonarnej ?
Jednak wymień termostat...
Magnetofon ma już swoje lata i pewnie nikt nie czyścił i smarował na nowo łożysk silnika. Łożska ślizgowe, a takie są w tym silniku, wypadałoby co jakiś czas potraktować kropelką oleju do tego typu łożysk. Jeśli silnik nadmiernie się grzeje dobrze by było rozebrać silnik, umyć i oczyścić oś i panewki np. benzyną ekstrakcyjną i przesmarować na nowo łożyska.
Sam się nad tym zastanawiam, po ściągnięciu głowicy to widać, ale jak to sprawdzić po kodzie to już nie wiem. BEA to pompa BOSCHA natomiast MEA to pompa Motorpala. Ja już jestem po wymianie, silnik zdrowy, ciśnienie na ciepłym 5 atm, nie puści nawet dymka, dziś holował BMW 3 (1500kg) i kolega mówił że nawet mgiełki.
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
Silnik się grzeje tak jakby przesłona była zamknięta dlatego istotne jest dla mnie czy nie trzeba zrobić jakiejś adaptacji komputerem
Od kilku dni, gdy temperatura utrzymuje się poniżej 0, pod odpaleniu mruga mi kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Silnik dogrzewa się bez problemów, niedawno wymieniłem zbiornik wyrównawczy, płynu też jest odpowiednia ilość. Dodam, że kontrolka mruga bez względu na to czy jadę w mieście czy w trasie, ale gdy zgaszę silnik, a po chwili odpalę, problem...
Temat rozwiązany. Uzwojenie było nawinięte poprawnie. Wymieniłem tranzystory i jeszcze raz wszystko poprawnie polutowałem i silnik ruszył. Temat zamykam.
Witam Przy wymianach takich rzeczy mogło dojść do zapowietrzenia układu(chyba że był odpowietrzany)
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Witam, mam problem z przegrzewającym się silnikiem w MANie TGA 410, próbowałem już różnych sposobów, np. wymiana pompy, wyłączenie retardera i nic, jeśli macie lub mieliście podobny kłopot piszcie o rozwiązaniach. Czekam na odpowiedzi sprawa pilna.
może to być spowodowane przegrzewaniem się silnika ? Tak - wyłącznik termiczny rozłącza.
witam jestem tu nowy .. mam ten sam problem co kolega luk94 -problem z wycieraczkami,, juz drugi raz padły mi wycieraczki.. pewnie problem faktycznie lezyw nasmarowaniu tych czesci (2 razy czułwem spalenizne) oddałem do mechanika, ale peqwnie nie przeczyscil tego mechanizmu...i zakasował 300 zł;;; troche drogo, wiec tu moja prosba... czy mógłbym dostac...
ZMierz temperature innym termometrem , gotuje płyn?
Witam! Poszukuje rady odnośnie sterowania silniczka krokowego ze starej drukarki termotransferowej. Był tam sterownik na L298N i L297. Układ po małej przeróbce pozostawiłem. Mój projekt ma sterować prędkością tego silnika za pomocą zmiany częsotliwości impulsów. Wszystko było by ok gdyby nie fakt, że silnik po ok 15 min pracy(bez obciążęnia) nie da...
Kolego zgłoś się do osoby która przewijala ten silnik. Usłyszysz, że wszystko jest ok, ale aby mieć argumenty to musisz zrobić dokładne pomiary napędu. Ja takich dyskusji w swojej historii miałem kilkadziesiat.
mam problem z chlodnica w nissanie primera p11,1998,2.0 16v, benzyna nie ma obiegu plynu. wymienilam plyn,pompe wody, termostat a nawet chlodnice i zadnego efektu nie ma. prosze podpowiedzcie jaka moze byc przyczyna.
Miałem to samo.Kupiłem focusa 1.6 16v i wracając do domu ok.400km w trasie silnik zaczął się gotować.Temperatura w trybie serwisowym 105-114 a kiedy doszło do 120 zapalały się kontrolki (zembatka i silnik) i auto pracowało na 2 cylindry.Żeby dojechać do domu włączyłem ogrzewanie i tak dojechałem w upalny dzień z ogrzewaniem do domu.Temperatura podczas...
rozrząd jest ustawiony na znakach więc jest napewno ok, a jak dokładnie sprawdzić te kanaliki ?
A o zabezpieczeniu termicznym nie myslałes?
Układ chłodzący odpowietrzony. Auto czasem ma momenty że jest słabsze. Akurat dzisiaj jechałem 100km. i na 70km autko przyspieszało, na 5 biegu docisłem pedał i wyprzedalem fajnie. Nagle nawet podczas redukcji nie mogłem go rozpędzić ponad 70km/h. I tak jak by go coś przytykało. Wcześniej nie wiem jak było, auto mam od 3 miesięcy, w zimie się tak nie...
Na kabelku od cewki obojętnie jaki i daj na nim włącznik potem weż załącz go i włącz franię, powinna ruszyć i a następnie wyłącz wyłącznik co dałeś na kondensator i pozostaw włączony główny, jeżeli silnik smierdzi to masz spalony wirnik, ale raczej tak jest.
wiec musi sie zapowietrzac samoczynnie - bo tak jak pisalem wyzej - przejade 2 km po dluzszym postoju i przy 70 stopniach wybije a czasem zrobie okolo 60 km - temp czasem rosnie do 90 i nic sie nie dzieje... jak odpowietrzyc uklad? czemu sie zapowietrza? jak sprawdzic uszczelke pod glowica?
Objawiło się, że ubyło mi 2 litry wody a przybyło oleju !!!! Olej jest jak szara maź, czyli uszczelka pod głowicą do wymiany. Spróbuje sam się za tą wymianę zabrać, jak myślicie poradzę sobie i jak sprawdzić czy głowica bedzię wymagała szlifu ?
Zaraz się zdenerwuję... http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Może ci wlewa benzynę do oleju
Układ odpowietrzony prawidłowo, więc może to być przyczyna Chłodnicy ? Jak ja najlepiej wyczyścić ? Czym wypłukać aby usunąć wszystkie syfy z chłodnicy ?
Był raz u mechanika.Głowica była wygięta została szlifowana.Przewody były płukane zalany nowy płyn.Mechanik twierdził że na 4000 obrotów idzie ciepłe powietrze.Dodam że przed tym problemem wszystko grzało i normalnie działało.Silnik się nie grzał i leciało ciepłe powietrze.Podczas krótkiego wyjazdu około 50 km wzrosła temperatura silnika od tamtej pory...
Witam wszytkich tu zgromadzonych. Tak siedze i czytam o tej temperaturze i nic nie mogę znależć na temat mojego problemu. Jestem posiadaczem omegi mv6 i od tygodnia zauważyłem wyciek płynu chłodniczego i nagrzewający sie silnik aż do czerwonej lampki ostrzegawczej (jadąc na włączonej klimatyzacji). Ale jak tylko podniose temperature w samochodzie na...
Pomocy mój maluszek się strasznie grzeje. Wymienilem rozrząd, ustawiłem zawory, ustawiłem zapłon (aparat zapłonowy-wymieniłem styki), niewiem co sie dzieje. Mam trochę pozaginaną miske olejową może w tym tkwi przyczyna-brak dobrego chłodzenia oleju. Aha w nowym rozrządzie na małym kółku jest różnica w znaku o pół zombka(w porównaniu ze starym) czy to...
silnik przegrzewa silnik pralka przegrzewa silnik indukcyjny przegrzewa
total commanderze prowadnica piła stołowy sharp migające podświetlenie
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Bosch KGN36A91/15 No Frost – wentylator zatrzymuje się po 1-2 dobach, test w niskiej temperaturze Ariston Clas X CF – błędy 102, 105, 101: ciśnienie, cyrkulacja, przegrzanie, diagnostyka