To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Cieszy mnie, że ruszyłeś z wiedzą o tym silniku, bo nawet taka wyrocznia jak HENIG z moich czasów nauki nie pisał o tej nietypowej maszynie ani późniejszy LATEK :) No i niejeden może dostać kręćka widząc takie rysunki wyrwane z kontekstu z n/w linków tutaj na elektrodzie, gdzie opisami zacisków także się różnią, no ale kolejność chyba nie ma znaczenia,...
Jeżeli przełącznik jest na 100 to wiadomo że na zegarach będzie więcej. Chyba, że ktoś woli jak tu sugerowano w tym układzie ciśnieniowym mierzyć temperaturę płynu w zbiorniku wyrównawczym po zdjęciu korka. To jakaś paranoja normalnie. Mamy tu nawet fachowca, który twierdzi że takie pomiary są odpowiednie, bo różnią się o kilka stopni. Wobec czego ja...
z boku jest taka pokrywa wzdłuż cylindrów i głowic zwężająca się ku końcowi silnika . ona dobrze spasowana ? prawidłowo przylega ? nie ma gdzieś lewego powietrza co na zewnątrz ucieka i nie jest wdmuchiwane na silnik?
Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie...
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Wymontuj i umyj chłodnicę oleju.
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Czytając ten temat od początku i mając na uwadze ostatni post i zdjęcia, skłaniam się do porady abyś dalsze czynności związane z podłączeniem zlecił elektrykowi. Tak będzie lepiej dla Twojego dobra oraz dla silnika, chociaż mam wątpliwości czy silnik to przeżył.
Rozbierz i złóż poprawnie, jak nie przegrzałeś wymienionego silnika to powinno być OK... Spalony silnik wymieniłeś na nowy czy na używany?
Na flanszy szerokiej bliżej środka montaż bez znaczenia bo on jest pionowo to nie rozwiąże problemów w zamiennikach 1 na 20 potrafi tylko dobrze działać.
W dolnej partii chłodnicy powinien być wkręcony wyłącznik termostatyczny który steruje pracą wentylatora.Może być uszkodzony i wymaga wymiany.
Jeżeli ktoś z kolegów/koleżanek mógłby mi przybliżyć proces odpowietrzania chłodnicy Z góry dziękuje :D
Prądu mu nie brakuje (bateria w miarę nowa naładowana na full). Wózki jeżdżą od 30 lat po otwartym terenie również w zimę. Zdarza się ze włączają się do ruchu (więc wszystkie świecidełka potrzebne). Silnik się spalił więc wymieniłem na nowy, ale się grzeje. Widzę, że nikt nie odpisuje, czyżby temat was przerósł? Witam :) mam do czynienia z takim wózkiem...
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
Witam, tu masz schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... nawet za zero pkt. a co do samego silnika proszę bardzo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... pozdrawiam.
Siadla albo uszczelka pod glowica albo jest jakies pekniecie np w glowicy. W niektorych markach sa np rozdzielacze wodne przykrecane do glowicy jednoczesnie uszczelniajace np tyl waleka rozrzadu i jest to na jednej uszczelce - trzeba wpierw to posprawdzac a potem pchac sie w glowice. Czasami sa zastosowne chlodniczki oleju chlodzone niby woda wiec i...
Witam ! Twój silnik jest silnikiem trój fazowym z możliwością łączenia w trójkąt, lub w gwiazdę, ale nie wolno go łącząc w trójkąt podłączać do naszej, Polskiej sieci elektrycznej, ponieważ mamy tu sieć 3x400V, w innym rejonie świata gdzie sieć trójfazowa ma 3x230V tam go można przełączyć w gwiazdę i zasilić. Ten silnik możesz przełączyć w trójkąt i...
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Można
Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
termostat
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Olej, to dolewa się do benzyny. Mam nadzieję że, nie wlałeś do zbiornika czystej benzyny. Widzę że, raczej masz nikłe pojęcie o działaniu takiego silnika i wszystko jest możliwe. W każdym razie, czarno to widzę. :D Sprawdzałeś czy, jest wtedy iskra, czy paliwo dochodzi?
Sprawdź kolego czy wentylator działa bo jak pisałeś nawet się nie włączył, podłącz go na krótko. Wiadomo do sprawdzenia poziom płynu ale to na pewno zrobiłeś.
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
samo >>>> ale jak chcesz to możesz dać silikon
Czytam i czytam i widzę że wszystko jest wymieniane, a co zostało sprawdzone?? 1. Termostat otwiera się po nagrzaniu silnika? 2. załącza się wentylator? W takiej sytuacji to są podstawy, po odpowiedzi pomyślimy dalej. Proszę nie twierdzić że nowe (inne) znaczy sprawne.
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
właśnie tak
Wyczyść ją też z wierzchu, między "listki" nawłaziło też pewnie sporo brudu i to też powoduje gorszy odbiór ciepła.
Wyciągnij termostat, wrzuć do garnka z wodą a garnek na kuchenkę ;) i patrz, zmierz temperaturę przy jakiej się otwiera i czy jak kolega wyżej napisał prawidłowo domyka się
wymontuj pompę wodną często koroduje frez napędzający od pompy wspomagania i nie przenosi napędu na pompę wodną dlatego nie ma obiegu i nagrzewnica jest zimna
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
podejrzewam że od nowości nie było takiej linki to dlaczego przed zatarciem było wszystko ok jeździłem po 120km w trasę i nic się nie działo a prędkość stała 60 -65 km/h czy może to wina tego pseudo- sportowego tłumika Była. Do czasu, 13 tyś to bardzo mało dla tego silnika, z czegoś się musiał zatrzeć. A dlaczego się wcześniej nie zatarł, to proste....
Na tabliczce silnika masz dane potrzebne do poprawnej pracy. Silnik ma pracować z minimalną częstotliwością 84 Hz a nie 50 Hz i połączenie w gwiazdę. Potrzebny jest falownik. Pozdrawiam
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Przy dłuższej pracy te silniki miały tendencję do nagrzewania się, taki ich urok. Na 8 µF też pracowały te silniki bez problemu.
Rozepnij go z bramą i zobacz jak sam chodzi czy też się tak grzeje, może brama stawia za duży opór albo siłownik wewnątrz ma jakieś opory, dobrze by było zmierzyć prądy jakie pobiera i porównać do drugiego.
Robiłeś test CO w płynie chłodniczym?
Na zimnym silniku temperatura wynosi 60C czy to jest normalne? Witam, na twoim miejscu sprawdził bym najpierw wskaźnik, jeśli silnik przegrzewał by się bez obciążenia to przy obciążeniu płyn (woda) by się zagotował. Może wskaźnik się przestawił na skutek uderzenia itp.
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
I bardzo dobrze że nie chodzi. Jak przy 100 stopniach nie będzie się włączał, to dopiero będziesz miał powód do zmartwienia.
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
Te są dostępne w sklepach wysyłkowych: 1. IRLML0030TRPBF 30V/5,3A/1,3W 2. IRLML6244TRPBF 20V/6,3A/1,3W 3. IRLML6344TRPBF 30V/5,0A/1,3W Wszystkie w obudowach SOT23.
Masz tam wpięty kondensator?
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Wymontowałem go sobie ze starego telewizora no i tam nie było takiego zastosowania. Bardzo zabawne wytłumaczenie - skoro nie było radiatora w telewizorze to czy musi być przy silniku? W telewizorze maksymalna moc tracona na tym tranzystorze mogła nie przekraczać 1W a w przypadku silnika może przekraczać 6W.
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Witam, Czasem normalne a czasem nienormalne, siłownik tego typu zdecydowanie powinien mieć ograniczniki ruchu zarówno na zamykaniu jak i otwieraniu. Otarta obudowa to z reguły skutek niedokładnego jej założenia lub kolizji z jakimś elementem bramy. Podłączenie elektryczne jest prawidłowe w takim wypadku powodem nadmiernego grzania się silników może...
Zapewne dokurzacz posiada wyłącznik termiczny.. Gdy silnik się przegrzewa wyłacza go.. Radziłbym sprawdzić drozność.. Np filtry..
Skoro sprawdzałeś to ok. Zakorkowany "wiechciem" silikonu z poprzednich napraw dolot pompy? Nie wiem dokładnie jak tam jest to rozwiązane, w każdym razie w podobnych silnikach wylot pompy wodnej, ten nad wylotem termostatu idzie metalowym przewodem na "tył" silnika - z niego rozprowadzone jest ogrzewanie i dolot wody ze zbiorniczka wyrównawczego, powrót...
jednak stawiałbym na łożysko
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
Najpierw wypadałoby potwierdzić że silnik się przegrzewa faktycznie i który czujnik zapala ci kontrolka bo mogą być dwa.
Powietrze w układzie i lub problem z WP.
Wystarczy w początkowym okresie, następnie zwiększyć odległości i nie przegrzewać silnika...
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
Tak,będzie chodził po zdjęciu tej wtyczki,bo tam jest tylko czujnik rozpoznania pierwszego cylindra. Służy on do tego abyś miał wtrysk paliwa sekwencyjny (stąd to SFI na deklu)
Witam. czy kolega jest pewien, że to olej? najprawdopodobniej to smar z przekładni kątowej, jeśli użyje się go za dużo gdy się rozgrzeje wędruje wzdłuż wału aż do silnika i efekt jest taki jak opisałeś. pozdrawiam
Masz tam instalację LPG. W tym silniku (zakładam, że 1.2 60KM) w zasadzie jest normalne, że po 1-2 min postoju na pracującym silniku załącza się wentylator.
Silnik do przezwojenia.
Z napędem bezszczotkowym silnik nie przegrzewa się jak silniki szczotkowe. Bezszczotkowy pozwala na częste dłuższe loty oczywiście w granicach pojemności pakietu zasilającego. Przykład https://www.gimmik.net/WASP_X3V_24GHz_6C...
Witam sugerowałbym sprawdzenie pompy wodnej ,na mój gust tu jest problem .Odnosnie wentylatora nalezałoby sprawdzic chłodnice ,jak sie nagrzewa czy cała ciepła czy np góra ciepła dół zimny.Skłaniam sie jednak ku sprawdzeniu pompy wg tu cały problem siedzi.
To może ja cuś źle zrozumiałem? Grzeje się silnik, czy przewód / kabel zasilający? Oznaczenia trybu pracy będą na samym silniku. Jeżeli producent przewiduje pracę przerywaną np. przez 10 minut i przerwa, a silnik pracuje godzinę, to nie ma się co dziwić, że się ugrzeje. Cud nawet, że się nie spali... Jakie jest napięcie podczas pracy przy pełnym obciążeniu...
Jeżeli silnik Ci się przegrzewa, to czy przypadkiem nie ubywa płynu w chłodnicy? Lub czy się nie pieni?
Bo pasek musi ściągnąć z koła wałka rozrządu i później go ustawić, ale nie koniecznie wymieniać.
Witam w tym okresie czyli w zimie to raczej się nie włączy .Druga sprawa zależy na jaką temperaturę masz czujnik bo na zegarze masz powiadasz 90 a czujnik może masz na 95-100 czyli załączy przy 100 wychłodzi do 95 i wyłączy wiatrak na czujniku małymi cyferkami podane są parametry tam gdzie zakładasz klucz aby go wykręcić .Jest wiele typów czujników...
Zapchana chłodnica,bądź padnięty termostat (facet niemal na moich oczach zabił silnik w Pandzie przez termostat właśnie).
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Mam problem. Silnik w Suzuki Grand Vitara , Silnik po zatrzymaniu się na wolnych obrotach zaczyna wzrastać temperatura. Włącza się wiskoza.
Należy sprawdzić jaki prąd pobiera maszyna w czasie pracy.
Witam,czy ktoś miał podobną sytuację i rozwiązał problem?
Dodaj kondensatory 100nF i elektrolityczne na zasilaniu blisko IRF. Chyba w takich układach nie dodaje się kondensatorów do silnika, najwyżej jakiś gasik RC.
Też mam problem z przegrzewaniem silnika w Felicji Wymiana głowicy niewiele pomogła gdyż Felicja ma bardzo słaby obieg płynu chłodniczego. Wykonałem u siebie dwie modyfikacje 1/ W termostacie wywierciłem dziurkę około 2-3 mm 2/ Włączenie wentylatora wykonałem ręcznie z kabiny kierowcy W ten sposób jak staję w korku włączam wentylator i silnik się nie...
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
Podłącz i sprawdź. Moim zdaniem zadziała. Zwróć tylko uwagę, czy twoje silniki mogą być zasilane z 5 V, bo coś mi mignęło, że nie - znalazłem w sieci SANYO DENKI 103H6701-1142 i ma napięcie 3,7V. W zasadzie powinno to być załatwione przez napięcie nasycenia ULNa, ale miej baczenie, czy silnik się nie przegrzewa. Kiedyś męczyłem silnik krokowy z drukarki...
Zabita brudem chłodnica klimy,silnika. Ew. wewnątrz zamulona.
Jeżeli się znowu zapowietrzy to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Witam napisz czy stało się to nagle najpierw napraw wentylator i po kolei znajdziemy przyczyne Pzdr
Prawdopodobnie silnik. Dowiedz się u lokalnego przewijacza ile kosztuje sprawdzenie zakładając że go osobiście wydłubiesz i dostarczysz. Tak będzie najprościej.
Ale to za mało trochę chłodzi od strony komutatora. Otwory wylotowe przeważnie przysłonięte przez płytę mocującą silnik. Co innego bezszczotkowy silnik praktycznie się nie przegrzewają, przy właściwym doborze koła zębatego atakującego.
Dziwna sprawa. Ib wynosi coś około 100mA więc tranzystor powinien być wysterowany. Chyba że jest to egzemplarz o słabym wzmocnieniu prądowym. Poza tym pod obciążeniem pewnie dodatkowo spada to napięcie oznaczone jako 4V. Spróbuj może użyć MOSFETa o niskim napięciu załączania. EDIT> Szybki wgląd do noty katalogowej wyjaśnia wszystko: http://obrazki.elektroda.pl/7641194000_1...
Jeśli w tej kwestii jest wszystko dobrze, to wydaje Ci się że stuka w silniku.
A ja bym podszedl do tematu inaczej. Co trzeba zrobic by zagotowac plyn w silniku zimą? Chyba z godzine stac z włączonym silnikiem. Przy normalnej jeździe nie ma możliwości, żeby tak temp poszła w górę by uruchomiła wentylator. Niesprawna/uszkodzona pompa - możliwe. Wina kolektora - bzdura.
czujnik na ciepłym silniku miał około 90 Ω Za mało, chyba że silnik się przegrzewa (przy 100°C powinien mieć około 200Ω)
Witam Jest duża szansa uszkodzenia silnika, będzie się przegrzewał, ale to zależy od konstrukcji silnika. Jeśli posiada kondensator, to lepiej nie podłączać pod niego napięcia prostokątnego.
To jeszcze tu: http://www.st.com/stonline/products/lite... Poza tym że płytka jest przerażająca są tam cztery sterowniki. Wszystkie działają źle? Na początek zmienić kondensatory elektrolityczne- na jakieś low esr. Poza tym nie widać przy elektrolitach kondensatorów ceramicznych- a są konieczne.
przegrzewa silnik silnik pralka przegrzewa silnik indukcyjny przegrzewa
radio kondensator trzeszcz pamięć piekarnik wartość kondensator rozruchowy
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Niedziałające światła awaryjne - diagnostyka i naprawa Jak uszczelnić palnik w kuchence elektrycznej?