Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
Zakładaj włoszczyznę, jak będziesz unikał szarpania na skręconych kołach powinny wytrzymać. Zresztą jest na to gwarancja, powinnochodzić. O używanych zapomnij.....\
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Wg OPEL EPC i TecDoc'a w x10xe jest inna półoś niż w pozostałych silnikach. Wg strony Opel-Infos.de: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.ht... W tym silniku jest zastosowana skrzynia F13, więc pewnie dałoby się zastosować całą półoś z innych silników
Wstępna u innego mechanika wskazuje na przegub od strony skrzyni biegów i teraz takie pytanie, na stronie intercars jest przegub spidan który kosztuje ponad 400 zł wiadomo na warsztacie jakiś tam rabat się dostanie, natomiast na stronie iparts jest http://www.iparts.pl/czesc/przegub-naped...
Co prawda u mnie bardziej to brzmiało jak terkotanie przegubu napędowego, ale miałem auto w benzynie które wyżej się kręci. Ty masz diesla i inny układ wydechowy, może brzmieć inaczej. Prawdopodobieństwo że to akurat jest to, nie jest zbyt wysokie, ale sprawdzenie tego jest łatwe oraz nic nie kosztuje, więc warto się pochylić :) .
moim zdaniem to winne są tarcze hamulcowe ( mogą być przegrzane) i przegub napędowy jak skręcasz a grzechot to poduszka amorka
Jedź do warsztatu i Ci zrobią. Nawet nie masz porządnego klucza żeby odkręcić przegub napędowy a zwykłą treszczotką to Ci się raczej nie uda. Ale jak inni doradzają żebyś robił sam to jak chcesz, ja odradzam.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Witam Jestem producentem opasek matalowych samozaciskowych .Produkujemy na zamówienie wszystkie wymiary od 10mm co 0,5 mm praktycznie bez ograniczeń.Wytrzymują obciążenie cisnieniowe 8 bar.
prawda jest taka, że przegub zewnętrzny stuka przy skręcaniu i zazwyczaj jest tak, że jeśli skręcamy w lewo to stuka przegub zewnętrzny prawy i odwrotnie, przegub wewnętrzny stuka podczas jazdy na wprost ale w tym przypadku to nie będzie wina przegubów, wewnętrzny przegub napędowy nie stuka podczas jazdy na luzie tylko na biegu więc pozostaje kwestia...
Po 2001 r. 20 Nm,65Nm i 60°.
Wymieniłem przeguby napędowe i problem zniknął, faktycznie pierścień przedniego prawego koła był pęknięty. Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Łożyska lub opony? Ewentualnie przeguby napędowe.
Tak jest rozbieralny. W katalogu online intercars masz dostępne same przeguby. http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
[url=http://e-autoparts.pl/zestaw-przegu... SKF- VKJA5350
Bombę atomową zbudowali całkowicie swoim siłami w 1964 - wtedy w Polsce szczytem możliwości krajowego przemysłu był 2-taktowy silnik do motoroweru, który bez remontu wytrzymywał może 5 tys. km, oraz 2-cylidrowy silnik do Syreny, ale wykonanie nieawaryjnego przegubu napędowego na przednie koło Syreny było już nie do przeskoczenia. :D Dobre :spoko: :lol:
Pascal miał jakiś defekt, miał 23 mm długości wieloklina. Metelli 15-1761 ma 21 mm, pasuje i zatrzaskuje się.
mam proble z fordem eskortem 1990 1,6mam wyciek oleju ze skrzyni biegow od strony przegubu ,
I co było powodem tych drgań?Też mam taki problem. jeśli drga podczas przyspieszania to przeważnie zużyte przeguby napędowe wewnętrzne..
Przeguby elastyczne wału napędowego sprawdzone ?
Przeguby nie te przy skrzyni tylko przy kołach. Niejeden użytkownik woził zapas ze sobą. Były dość proste do wymiany ale mydło zalecane po skończeniu wymiany. https://allegro.pl/oferta/przegub-polosi...
Albo przeguby napędowe wewnętrzne do sprawdzenia ..
uklad napedowy, przeguby, dwumasa, ugieta poloska itp
Zostają przeguby napędowe
Opisane objawy są bliźniaczo podobne do tych, z którymi wiele lat temu się spotkałem. Takie szarpnięcia powodował przegub połosi napędowej przy kole. Sytuacja skrajnie niebezpieczna. Ja wtedy nie byłem w stanie wytracić prędkości, każde puszczenie gazu powodowało bardzo silne rytmiczne szarpnięcia, a że było ślisko, to samochód wpadał w poślizg, z około...
Zabierak w maluchu to element który łączy półoś i przegub napędowy. Jest przykręcony 4 śrubami M8. Biedra to dyskont Biedronka.
mateusz2920 przegub napędowy nie należy do żadnego z tych elementów
Jeśli faktycznie dasz sobie rękę odciąć że geometria jest dobrze zrobiona koła są proste i dobrze wyważone to stawialbym na przeguby napędowe wewnątrz. Nie mniej znajdź dobrego fachowca bo z opisu nie wiele wywnioskować.
Skupiłbym się na przegubach napędowych, lub wyważeniu półośki.
Dam Tobie i Twojemu wujkowi dobrą radę, posłuchaj to będziesz miał z niej pożytek. Nawet nie próbuj rozpinac tego przegłubu bo ponowne jego złożenie graniczy z cudem. Aby wymienić osłonę trzeba rozebrać przegub od strony skrzyni biegów i przeciągnąć przez cały pręt napedowy nowa osłonę. Lub zastosować tzw. osłone uniwersalna zakładaną za pomocą takiego...
Szukasz wróżki ? To ja wróżę : przegub napędowy zewnętrzny+łożysko
Jak wkładać kulki, to bardzo proste, ustawiasz tak wewnętrzną część i koszyk, żeby móc włożyć kulkę, potem następną i tak 6 razy. Po złożeniu trzeba sprawdzić czy przegub pracuje, wewnętrzna część musi się przesuwać w obie strony ok 6cm. Wbrew pozorom da się źle złożyć przegub, wtedy wewnętrznej części nie da się ruszyć, miałem ostatnio taki przypadek...
Przeguby napędowe od strony skrzyni. Można w mak rozebrać, umyć i sprawdzić czy bieżnie w porządku.
bo słychać w niej szumy i jakieś inne odgłosy jak jest sprawdzana z autem na podnośniku. jak koła zwisają w powietrzu to raczej będą szumy Podobno są luzy na wejściu przegubów napędowych do skrzyni biegów i wiąże się to jakoś z prawdopodobnie Przeguby wewnętrzne Dodano po 4 (at)piotrek164 ja bym zmienił mechanika jeśli chcą ci wpakować nową skrzynię...
Może obluzowane są śruby na którymś przegubie napędowym na półośkach tylnych i sprawdź czy są wszystkie 4 śruby.
Od kilkunastu lat jestem mechanikiem i doskonale wiem, że szarpak nie diagnozuje wszystkich uszkodzeń zawieszenia, nie czyni tego również łomik na podniesionym, czy opuszczonym aucie. Do tego dochodzi jeszcze czynnik ludzki, jeśli ktoś wie gdzie zaglądać, to bez absolutnie żadnych przyrządów pomocniczych usterkę wypatrzy. Co do tego pełna zgoda, ba...
wprowadzają ludzi starszych w błąd. Nikt nikogo nie wprowadza w błąd, tylko CCC, czyli cena czyni cuda. zawsze zastanawiałem się kto się na to nabiera. CCC i niewiedza. Ludzie, którzy mają większe doświadczenie, znajomych z doświadczeniem, znają swoje auto, nie robią doświadczeń w czasie zakupów. W sklepach słyszy się od sprzedawców: "Mechanicy to...
Sorry za być może elementarne pytania, ale nie znam się specjalnie na samochodach. (at)k-sierra masz na myśli przegub napędowy? Kołpak czyli gumowa osłona przegubu? (at)tomekmazepa tak, mam alu, jakie szpilki masz na myśli? (at)kanarek79 rozumiem, że masz na myśli przegub dolnego wahacza?
Sprawdź przeguby półosi napędowych.
przed ingerencją w elektrykę sprawdź czy nie zacierają się trzpienie ramion i przeguby mechanizmu napędowego
Zdejmij osłony z przegubów napędowych (wewnętrznych), i sie dowiesz. I skończ z próbą diagnozowania usterek mechanicznych kompem !!!!
redukcja biegów,luz,wyje z tą samą częstotliwością ,,,w takt obracania się kół.....może to przegub napędowy wewnętrzny na prawej półosi ???
Rury,przeguby walów napędowych?
W moim VW passacie FL 2001 rok 2,0 benzyna w gazie po wymianie przegubów na takie z firmy JPN zaczęły wyskakiwać błędy: Nieciągłe 18256, 18265, 17978, 18047, 17831, 16726, 16555 i jeden stały 16804. Po kilkugodzinnym postoju, nawet podczas postoju zapalają się kontrolki ABS i ESP oraz czasami silnika. Pewien mechanik powiedział, że po wymianie przegubów...
Prawdopodobnie uszkodzony przegub. Tylko nie wiadomo czy zewnętrzny czy wewnętrzny. Awarii nie widać z zewnątrz. Byłam w pn u mechanika, żeby sprawdzić, co jest przyczyną, muszą rozkręcić pół auta. Dodano po 12 Prawdopodobnie uszkodzony przegub. Dziękuję. Chyba masz rację. Na stronie autokult.pl znalazłam ciekawy tekst i to co tam napisano zgadza się...
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy?? jeśli bicie występuje cały czas to jego przyczyną nie są hamulce sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni
Bez urazy ale "przegłup"?? no dobra nie dokończę. Robokop pisze o przegubie zwrotnicy a to nie jest przegub napędowy i jak najbardziej sprawdzisz go na szarpakach. Kulisty przegub zwrotnicy to potocznie sworzeń (kłania się czytanie ze zrozumieniem) pozdr
Ciężko radzić na odległość, ale ja bym postawił na wymianę łożyska i przegubu napędowego od strony tego feralnego koła. Warto też sprawdzić wyważenie kół oraz stan zawieszenia silnika i skrzyni biegów, może ono mieć wpływ na drgania układu napędowego.
Drgania są na kierownicy ? Czy cały samochód drga ? Z filmiku, który załączyłeś ciężko się cokolwiek wyznać.... Jeżeli dzieje się to tylko podczas jazdy możliwe, że usterka jest związana z układem napędowym warto byłoby sprawdzić przeguby napędowe zwłaszcza te wewnętrzne. Gdy lekko hamujesz czujesz drgania na pedale hamulca ? (pedał hamulca lekko pulsuje?)
A klocki i zaciski z przodu ok?Nacisnij lekko hamulec jak stuka podczas jazdy.
Witam, Plymouth Voyager 3.0 V6 111kW 1996r. W samochodzie z przodu występują całe piasty, tak że przy wymianie łożyska jest dość sprawa prosta. Czy tam się reguluję siłę dokręcenia ich (chodzi mi o centralną nakrętkę skręcającą przegub napędowy) czy dokręca się do oporu ?
Przy podwójnych łożyskach stożkowych z regulowanym luzem były stosowane gwinty lewoskrętne w prawych kołach (maluch , 125, polonez). Na przegubach napędowych stosowane są gwinty prawoskrętne ( odkręca się w lewo ). Musisz nabyć porządny sprzęt aby odkręcić tą nakrętkę tak jak ci napisał Jackall.
Zasadnicze 2 przyczyny - 1)uszkodzenie przegubów napędowych - sprawdzić na mocno skręconych kołach raz w jedną stronę raz w drugą - energicznie dodać gazu i jak będzie stukało to wiadomo już co. 2) możliwe jest też wypadnięcie gumowej tulejki od stabilizatora - drążka łączącego prawe i tylnie koło - trzeba obejrzeć, gumki to koszt kilkunastozłotowy
Witam ! Prawdopodobnie czeka mnie wymiana przegubu napędowego ( przód lewa strona ). Pojazd to Citroen C3 1.4 54 kW. Jest tego tyle w sieci i wole się spytać by czasem nie kupić jakiegoś badziewia typu no name. Skąd kupić ? jaki sklep polecacie a jakiego się wystrzegać ? Czy Allegro brać pod uwagę ? Andrzej
Przeguby półosi napędowych prawdopodobnie do wymiany.
tak na marginesie, auto kosztowało mnie 2000zł; wymieniłem już dwa przeguby napędowe [w autoryzowanym Oplu] rachunek 465zl; teraz czeka mnie sprzęgło: LUK 335zł + 390zł robocizna [w aut. Oplu]. Ta uszczelka chyba dopełni czary goryczy. A jeszcze z majem przyjdzie wymiana oleju i przeglądy gazu/pb... Nie wiem czy opłaca się inwestować bo i tak pojeżdże...
Przemuś jako dobry chrześcijanin możesz koledze podnieść :D , dostało koło(felga) łozysko, przegub zew, przegub wew, zawieszenie zespołu napedowego , rama pomocnicza, zmieniła się geometria prowadzenia koła i poprzez włączony ułkad przeniesienia napędu sprzęgło ,koło dwumasy ,jak coś pominąłem to koledzy dopiszćie, Przemuś podał co zrobić bo to dobry...
No to skoro masz po anagielsku to w czym problem przetłumaczyć go w jakimkolwiek translatorze , wejdź sobie na forum nissana tam ci być może ktoś prześle skan instrukcji obsługi do TERRANO II , tam jest wszystko opisane, opcja "N""to nic innego jak rozlączenie napędów {możesz sobie wrzucać biegi na postoju i zmieniać je a samochód i tak nie pojedzie...
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Na podniesionym kolo nie stawia oporów a na opuszczonym tak , więc zerwany przegub półosi napędowej będzie rwał i przeskakiwał . Zwróć uwagę na osłony przegubów . :|
Witam. W przypadku Mercedesa podajesz VIN i część powinna pasować.
Jeździć, oglądać, a nie zaszkodzi po drodze oglądając inne marki jeszcze jakąś B5 podpatrzeć, przejechać się, ocenić, mniej to ma kłopotów z rdzą po latach niż konkurenci, jeszcze dorzucił bym audi80 b4 z silnikiem ABT też wół roboczy części tanie i łatwość napraw. Popieram zdanie przedmówców. Pozbierałem oferty z okolicy do 100 km i w 3 dni zrobiłem...
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
Czy podczas zmiany 2 poduszek wyregulowano położenie silnika, które podczas eksploatacji auta z uszkodzoną 1 z poduszek mogło się przestawić. Sprawdź stan pozostawionej "starej" poduszki skrzyni biegów. Czy jesteś pewien, że układ wydechowy np. oberwane wieszaki lub niewłaściwe ich zamienniki, nie są sprawcą drgań nadwozia. Czy silnik jest w dobrej...
Nie jestem trollem. Teraz pracuje w Niemczech i niestety musiałem rovera zostawić zaparkowanego pod blokiem, bo ma słabe hamulce. Po pierwszej wypłacie oczywiście nie zrobię wszystkiego, ale jak trochę zaoszczędze to wymienię w roverze silnik + skrzynie. Teraz dbam o niego i tak najlepiej jak mogę i przykro mi sie czyta jak ktoś pisze mi, abym zezłomował...
Taki objaw może być spowodowany przez luzy występujące na przegubach półosi napędowych. Warto dokładnie je sprawdzić, gdyż często zdarza się, że prócz poszarpywania nadwozia podczas puszczania gazu, nie wydają żadnych innych objawów w postaci stuków.
Dyfer można tanio i prosto zaadaptować z malucha ;) Wystarczy wyjąć go obudowy skrzyni, dopasować zamiast koła zębatego oryginalnej przekładni jakąś swoją zębatkę/koło pasowe wedle uznania, a do "srodka", czyli tam gdzie pracują "satelity" nałożyć smaru do przegubów napędowych. Obudowę kosza z satelitami zrobić z kawałka węża gumowego o dużej średnicy...
Luz kasujemy nakrętkami (lub podkładkami)na przekładni głównej kątowej ,a tu jest jest walcowa.Można tylko wymienić podkładki w mechanizmie różnicowym .Proszę sprawdzić luz w przegubach półosi napędowej .
Odkrec nakretke przegubu bez zdejmowania kola(klucz 30-jesli dobrze pamietam),zdejmij kolo,rozdziel wachacz od goleni z amortyzatorem,wyjmij wieloklin przegubu,odetnij resztki starej manszety.W srodku przegubu na polosi napedowej znajdziesz pierscien sprezysty,trzeba go rozciagnac i zdjac przegub.
Więc trzeba szukać w układzie napędowym Przeguby wewnętrzne, skrzynia, sprzęgło
Lichy ten mechanik, a wahacze na darmo wymienione. Problem masz taki, że nie są po równo wkręcone drążki w końcówki po obydwu stronach, stąd auto bardziej skręca w lewo i szarpie przegub napędowy gdyż przy tym wychyle nie pracuje już równobieżnie. Podzielić po równo obroty kierownicy, przestawić kierownicę na wprost na frezie, doregulować koła zbieżnością...
tam nie ma zadnego dodatkowego lozyska, jak rozbierales kiedys skrzynie od malucha to wiesz o co chodzi, zamiast polosiek napedowych, i tych malych zebatek storzkowych jest jeden walek zdawczo zbiorczy, jest on osadzony w korpusie dyferencjalu, i zablokowany fabrycznym sworzniem (walek jest rozwiercony na wylot w poprzek) a na koncu tego walka jest...
Ed jest dla mnie mistrzem, znajdzie zawsze rozwiązanie by coś naprawić. Co do auta widać jakie jest i było archaiczne, sztywna kolumna kierownicza przy zderzeniu czołowym losy kierowcy są już raczej przesądzone, mechanizm zmiany przełożeń totalna prowizorka projektowane chyba na kolanie, rozumiem że ten "mechanizm" nie jest niczym osłonięty i woda,...
Witam . Jeśli nie" wyszły" żadne luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym, to pozostają przeguby w ośkach napędowych.
A nie można zrobić dziury w ścianie ? Bo to byłby najtańszy sposób. Chcesz to wykonać praktycznie żeby miało działać ? Zaprojektować ? Czy tylko poteoretyzować ? Czy jest możliwość aby zrobić tak: Na górnym przegubie napędowym mierzymy obroty i w zależności jakie są obroty taką częstotliwość będzie generował falownik? Z wykorzystaniem falownika tak...
O geometrze kół zapomniałem całkowicie że się zmieni o ile się zmieni bo wiem że zmieni się troszkę kąt pracy przegubów napędowych. Ze zmianą pracy amortyzatorów to się zgodzę Ale nie będzie aż tak wysilony bo często jeżdżę z paroma osobami i dlatego poza zimą i śniegiem po nierównościach zawieszenie pracuje na maksa czyli na odbojach i nie znaczy to...
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
sprawdz przeguby może wał napędowy bije sprawdz bicie i wyważenie
A marka/model auta do "wóz drabiniasty"? Jak pamiętam, mniej więcej podobnie wygląda podkładka mostkowa i śruba od przegubu półosi napędowej od strony skrzyni np. w starym Golfie. Przykład- https://obrazki.elektroda.pl/4166335500_... V.
z czego wyjąłeś przeguby kardana ? te które masz na wale napędowym?
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
Piasty niech sprawdzi czujnikiem zegarowym , pozniej założy tarczę i tez zmierzy od tego czeba zacząć jak to nie pomoże to auto do góry tak żeby stał na wahaczach z kolami w górze i próbujemy Patrzymy na uklad napedowy przeguby półosie tylko tam moze być przyczyna
Drgania powoduje wał napędowy przeguby wewnetrzne lub sprzęgło hydrokinetyczne o ile to automat wybacz ale nie doczytałem czy quattro czy nie ale mialem w c6 to samo i winne były przeguby i podpora wału
Skrzynie biegów możemy podzielić na stary typ (Borewicz) do 84/87 r. z tzw. krótką piątką, które można poznać po przegubie wału napędowego starego typu z 125 p, nowy typ (Akwarium) po 84/87 r. z tzw. długą piątką, niestety przy okazji zmieniono przełożenia 1, 2, 3 biegu, które są fatalnie zestopniowane, oraz skrzynie Caro Plus, które oprócz zmiany modułu...
Witam wszystkich. Całkiem niedawno miałem u klienta w Punto II 1,2 00' problem ze wspomaganiem elektrycznym. Mianowicie przyjechał ze stukami w przednim zawieszeniu. Z początku myśleliśmy, że chodzi o przegub napędowy zewnętrzny, ale okazało się, że to nie ten problem. Podczas prób nagle oświeciły się czerwone stringi i zabrakło wspomagania. Znalazłem...
Trochę dzisiaj pogrzebałem przy kolebie. Zdemontowałem płytę podłogową i skrzynie biegów mam dostępne. Zastanawiam się, jak to jest, że ta druga skrzynia jakby nie miała biegu wstecznego. Wszystkie pozycje lewarka obracają wał w tym samym kierunku. Zapytałem jednego z "operatorów" tej koleby i powiedział mi, że pierwsza skrzynia to tylko przód-tył....
Witam. Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto. Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach. 500 km temu wymieniłem tuleje wahacza...
...pali 13l/100km okropnie duzo Od jak dawna tyle pali? To na pusto, czy pod obciążeniem? Ile palił wcześniej? Czy wzrost spalania nastąpił nagle? cos bije, pod obciazeniem czyli na biegu nie bije mocno. A na luzie bardzo i to przy 70km/h a przy 100 to juz wali konkret .... Opis może wskazywać na układ napędowy, przeguby, itp. Te elementy decydują...
Fiat seicento wały, przeguby, przekładnia główna, mechanizmy różnicowy. Ile przegubów posiada wał napędowy tego pojazdu? Coś na temat przekładni głównej, mechanizmu różnicowego oraz półosi oraz schemat kinematyczny układu napędowego. Potrzebuję to do porównania w sprawozdaniu z innym dowolnym pojazdem ciężarowym, a ciężko znaleźć mi informację na ten...
Pisząc o aucie za 13-15 tys mam na mysli diesla z przebiegiem realnym 250-400 tys km lub i wiecej i dobrze wiesz, ze w tym przedziale cenowym diesel bedzie sie sypać, albo bedzie wymagał znacznego wkładu na start, co pomimo tańszej pozornie eksploatacji (w stosunku do benzyny)z reguły wychodzi drozej. 10 letni samochód z silnikiem benzynowym można kupić...
To chyba już spory wydatek? Średnio: Przeguby od 60zł/szt w górę, wałek półosi koło 100zł (różnie, może mniej, może więcej). Ale po tych objawach i wymianie wylistowanych elementów stawiał bym na przegub wewnętrzny, zamiast wymieniać całą półoś i oba przeguby (w tym napędowy raz jeszcze).
Wał napędowy, dyferencjał, przeguby. Jednym zdaniem napęd :D Sprężyny lub resory piórowe, drążki, amortyzatory. Drugim zdaniem zawieszenie ;)
Jak będę chciał żeby szybko jechał to 4s mogę dać. Raczej nie bo w modelu strada przy takim ciężarze własnym ukręci się aluminiowy wał napędowy i polecą przeguby. Już w modelarni mieliśmy taki przypadek zniszczenia napędów.
To jest część układu napędowego tylnej osi łączącą półoś z przegubem
A ja się zastanawiam skąd ta kwota 200 zł? Jak się robi przegląd państwowy do dowodu to 99 pln dodatkowy przegląd hamulców - 14 zł, kontrola świateł 20 zł itd...to skąd to 200? Jak ja mam wątpliwości u siebie co do luzów to jadę do skp, koleś 25 min przegląda auto - szarpaki, trzepaki i czasem daje mu 5-10 zł na flaszkę a czasami Bóg zapłać i tak siedzi...
Jakoś nie chcesz zdradzić o jakie przeguby chodzi. A tymczasem tyle zdań ile porad. Ja też mam wątpliwość czy chcesz konserwować kosiarkę czy też samochód. Chociażby z powodu owej odporności na zalewanie. Jakoś mie wyobrażam sobie zalewania przegubu półosi napędowej samochodu (osłona). W każdym razie pomysł zastosowania smaru grafitowego nie jest zły....
Diagnosta miał rację, nie reguluje się kątów w tym samochodzie, jak są poza zakresem, a luzów brak to coś jest skrzywione w podwoziu od uderzenia, często amortyzator. Drgania nie są skutkiem geometrii, tylko ruchomych elementów. Skoro koła ok. to przyczyną przy tej prędkości mogą być przeguby wewn. układu napędowego.
pasek napedowy uklad napedowy układ napedowy
triak wentylator schneider chassis pilot schemat elektryczny suszarki
Fiat Panda II 1.1 2004 – parametry felg 5.00Bx13 4x98 ET35 CB58,1 – czy pasują? Lodówka pokazuje 60°C zamiast 4°C, agregat pracuje ciągle