Dobrze podejrzewasz, raczej to jest przegub.
prawda jest taka, że przegub zewnętrzny stuka przy skręcaniu i zazwyczaj jest tak, że jeśli skręcamy w lewo to stuka przegub zewnętrzny prawy i odwrotnie, przegub wewnętrzny stuka podczas jazdy na wprost ale w tym przypadku to nie będzie wina przegubów, wewnętrzny przegub napędowy nie stuka podczas jazdy na luzie tylko na biegu więc pozostaje kwestia...
Witam. Zużyty przegub, a łożysko w piaście to dwa różne objawy. Przegub stuka a łożysko szumi (grzechocze). W tym przypadku to początek zużycia łożyska w piaście.
trojan 12 wiem, że inteligencja nie każdemu jest dana. Ten film to przykład, jak to stuka. To nie moje auto! Nie mam problemów ze zdjęciem przegubu – jeden szybki ruch młotkiem i przegub zszedł.
Najprawdopodobniej uszkodzony przegub osi koła.
Może któryś przegub stuka. Miałem tak w przypadku swojego auta. Jak stuka wciśnij sprzęgło. Jak ustanie momentalnie, to raczej przegub.
To może być łożysko [górne mocowanie] amortyzatora albo przegub.
Nic się nie stało - system widział sygnał ruchu na jednym kole a na innych nie, co interpretował jako usterkę.
Lewy przegub zewnętrzny.
Zwykle przy pełnym skręcie to przegub stuka. Kto wie, czy się nie zużył. Ja w ciągu 10.000 wymieniałem 2 przeguby, inne auto ale przegub brałem najtańszy.
Szukanie przy skręcie, to raczej przegub, co do spalania, może masz ciężką nogę?
Większej filozofii tam nie ma. Wkładasz kulki do koszyka i montujesz. Ale żeby przegub stukał musiała by wypaść jedna kulka. Może to co innego zostało poruszone przy montażu?
Może po prostu przegub stuka ale powinien być to metaliczny dźwięk, a przy okazji sprawdź sobie zawieszenie przednie i również zawieszenie silnika.
Wygląda na problem ze skrzynią biegów, skoro klekocze tylko jak dodajesz gazu. Przegub stukał by cały czas.
Luźne poduszki, niedokręcone przeguby etc. Trzeba wejść pod auto i oblookać.
Przez internet raczej będzie problem ze zdiagnozowaniem usterki. Może stukać przegub, coś w skrzyni, może być jakiś element wydechu, trzeba auto postawić na kanale lub podnośnik i sprawdzić.
Dolny przegub (lozysko) zwrotnicy.
Sprawdz przegub :idea::idea:
Raczej przegub, bez obciążenia, na luzie nie będzie słyszalny [url=https://www.youtube.com/watch?v=2c1...
PRZEGUB do wymiany
przegub do wymiany
Przegub Ci stuka, w miarę nagrzewania się smar robi się rzadszy i hałasuje.
Witam mam problem pacjent vectra c 1.9cdti 150koni 6 biegów, problem tkwi w tym że podczas jazdy gdy wrzucę na luz stuka w lewym kole coś, wymieniłem przegub wewnętrzny i dalej to samo. Ma ktoś pomyśl co może być przyczyną?
Nim kupiłes nowy, trzeba było porozbierac stare (powyjmowac kulki i koszyczek). Przegub ktory stuka ma przeważnie wyżerki na bieżniach.
Wymieniony został prawy przegub zewnętrzny.
Wewnętrzny przegub rzadko kiedy terkocze podczas jazdy bo nie pracuje w zakresie takich wychyłów jak zewnętrzny.
Witam, często przyczyną takiego stukania jest ostre najechanie na krąwężnik lub coś podobnego i pech że w tym momencie trafi w kulke prostopadle i ta wyciśnie sobie dołek , i stuka tylko w ustawieniu trafienia, :D pare takich przegubów już spotkałem i wymieniłem a ten stukający rozebrałem i dopiero pod szkłem było to widać, a mycie i czyszczenie przegubu...
Jak nie ma mikrometru to mozna przy podniesionym "kole" ,jak na rysunku ,przy ZACIAGNIETYM HAMULCU RECZNYM, przy zachowaniu szczegolnej ostroznosci , przy przykreconej tarczy ( bez kola ) , wrzucic bieg i przy obracajacej sie tarczy ocenic czy rowno sie "toczy". ( np. przylozyc suwmiarke na nieruchoma czesc zacisku hamulca i wysunac suwmiarke w strone...
Witam, Przychodzę z problemem z którym borykam się już z 3 miesiące, zaczął mi stukać lewy przegub wewnętrzny, ze starości (400tyś km) i z mojego niedopatrzenia że pękła osłona, wymieniłem go na nowy GSP który zaczął stukać tylko przez pierwsze 2-3 minuty jazdy na zimnym silniku ale ostatecznie podczas skrętu w prawo wysypał się. Zmieniłem w poniedziałek...
Dzisiaj wymieniona maglownica i dalej to samo.jakieś sugestie?A może to przeguby?
Oryginalny przegub nie jest jakaś tandetna, pofrunął i stukanie ustało.
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
jeżeli te stuki słychać z lewej strony kola to lewy przegub, jak s prawej to prawy przegub
Ale stuka, puka :D Na postoju, czy podczas jazdy? Bo jeśli podczas jazdy (najbardziej przy wolnej jeździe, na przykład na parkingu podczas manewrowania) to trzeba by sprawdzić przeguby.
Pojedż na inna stację, może być przegub albo przekładnia kierownicza.Obstawiam przegub.
Sprawdzałem mazepa jest cała i nie chrupie przy ruszaniu tylko podczas jazdy przy skręcie w lewo. Przegub powinien stukać przy ruszaniu charakterystycznym pyk,pyk pyk. Chyba że dopiero zaczyn szwankować
przegub może stukać też na luzie. tak, do wymiany łożyska z przodu przydałaby się prasa. piszę przydałaby się bo widziałem jak radzą sobie bez :D
spektra koledze stuka przy gwałtowny hamowaniu, a nie delikatnym. Teoretycznie przegub nie będzie stukał na prostej, a jednak (miałem taki przypadek). A jak to nie to posprawdzaj poduszki pod silnikiem i skrzynią.
Panowie! Po co te złości, po co te nerwy? Objaw wygląda mi na przegub. Zrób test, koła maksymalnie skręcone w prawo wtedy lewe koło ciągnie, próbuj jechać (potrzeba trochę miejsca), jeśli stuka to lewy przegub. Drugą stronę sprawdzisz analogicznie.
Prawdopodobnie przegub zewnętrzny.Sprawdzić czy stuka przy skręcie w obu kierunkach(prawo lewo) można podnieść przód i sprawdzić wielkość luzów.
witam sprawdż czy nie stuka o coś wydech lub czy nie stukają przeguby
Witam wszystkich. Mam następujący problem a mianowicie słychać głośniejsze stukanie, terkotanie ale tylko podczas skrętu w prawo podczas ruszania. Jak skręcam w lewo to stukanie nie występuje. Wymieniony został przegub zewnętrzny prawy, jednak po wymianie stuka dalej, więc jednak to nie była przyczyna tego stukania. Może ktoś coś podpowie, nie chce...
Oby to był przegub bo to nie jest aż tak duży koszt :) A czy przegub może powodować stukanie przy jeździe na wprost na 3,4 biegu? Przy ruszaniu na skręconych kołach na 1 biegu lub przy wchodzeniu w zakręty na 2 biegu nie słychać tego stukania.
Tak na ucho przegub na półosi woła o wymianę.
Moim zdaniem to po prostu przegub, może półoś, ale uważam że nic nie wskazuje na skrzynię. Zwłaszcza, że jak piszesz znika przy skręcaniu. Może jeszcze puduszka być winna, ale to do kontroli. Osobiście pojechałbym do niezależnego warsztatu na kontrolę mówiąc o co mi chodzi, ale bez sugestii że może skrzynia, suche informacje dlaczego przyjechałem i...
Miałem podobny przypadek co prawda w oplu ale objawy identyczne. Winny był przegub drążka kierowniczego.
Czy możliwe jest żeby przegub wewnętrzny się tak wyrobił ?
Złap za półoś i poruszaj w różnych kierunkach.Jak wyczujesz spore luzy i stukanie to przegub
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Nie napisałeś czy był to nowy przegub,może w tym tkwi błąd.
Przegub wewnetrzny
Na skrzynię to nie wygląda. Zakładając, że przeguby na pewno dobre (?) pozostaje np. łożysko MC Pherson-a.. Może być swożeń zwrotnicy, który się zaciera i potrafi go przeciąć. Zdarza się we francuzach (nie tylko). Jeśli to jest wyraźne związane z obrotem koła, tzn. stuka rytmicznie to ja obstawiam nadal przegub. Miałem podobną sytuację po wymianie....
Po wymianie lozyska przegub dokręcamy siłą 220 Nm jak stoi pojazd na kolach .Raz, nie luzujemy i ponownie dokrecamy . Nakretka ma hamulec zabezpieczenie .Ponowne uzycie tej nakretki nie zapewnia bezpiecznego zabezpiczenia przed ewentualnym poluzowaniem .
Może przegub skoro na zakrętach sie odzywa. Sprawdz czy stuka przy maksymalnym skręcie jadać do przodu. Jeśli nie przegub to najlepiej było by wjechać na szarpaki wtedy było by łatwiej ocenic co stuka.
Prędzej wyrobi się łożysko podpory albo dostanie luzu w aluminiowej obudowie niż wewnętrzny przegub półosi. Jak wygląda podpora - jest dużo zdjęć necie - tu przykładowe:
witam ;) ostatnio w mojej A4 slychać stukanie przy skręcaniu jakby uszkodzony przegub. Zastanawia mnie tylko dlaczego gdy podczas skręcania wcisnę sprzegło to nic nie słychać. nie wiecie co może być tego powodem? może jednak to nie przegub? z góry dziękuję za pomoc. ;)
Szukasz wróżki ? To ja wróżę : przegub napędowy zewnętrzny+łożysko
Bez nerwów panowie. Niestety takie problemy mają nawet serwisanci u autoryzowanych dilerów. [taki poziom szkolenia] .Miałem podobny przypadek. Na stacji diagnostycznej omal mi ,,zawieszenia nie urwali'' i...nic. Sam przypadkowo znalazłem luźnego plastikowego ,,rapsa'' który stukał z rurką wodną o podłużnicę a wewnątrz był chałas jakby przegub.[/code]
Skoro takich stuków przed wizytą u mechanika nie było ,to istotnie może to być przegub :idea::idea:tylko że podczas wymiany wszystkich podzespołów w/w mechanik mógł coś nie chcący uszkodzić w tym przegubie :idea::idea:,sprawdzić to może Pan sam jadąc na jedynce i powoli kręcąc kierownicą na max w lewo i w prawo i jezdzić w kółeczko ,jeżeli nie będzie...
Tak to przegub do wymiany.
:D aby jedno :P Musze pojechać sprawdzić do kogoś
Witam. Sporo poszukiwałem samochodu na naszych serwisach internetowych. Każde w idealnym stanie i bez najmniejszej ryski. Wymienione oleje i rozrządy itp no i licznik, żaden nie ma 200.000 km. Patrząc na niemieckie serwisy samochody mają po 250.000 albo i lepiej (mowa o rocznikach 2004 - 2006). No i w tamtych to przegub stuka, to gdzieś zarysowany pod...
witam,mam forda connect 1.8 diesel,stuka mi przegub zewnetrzny lewy i musze go wymienic,moze ktos wie jak sie go wymienia,zbija tak jak np w volkswagenach czy jest tam jakies zabezpiecznie?i jak jest przegub wewnetrzny mocowna do skrzyni?bardzo prosze o porade
Witam. Od jakiegoś czasu mam następujący problem, podczas jazdy w różnych momentach raz częściej, raz rzadziej włącza się kontrolka ABS i hamulca ręcznego, po czym po chwili gaśnie. Dodam, iż mam do wymiany prawy przegub, uszkodzona jest guma i sam przegub już stuka,(może przy tym jest problem?) płyn hamulcowy jest na max. Po za tym przy włączeniu zapłonu...
W dodatku zauważyłem dzisiaj, że przy maksymalnym obrocie kół w prawo stukanie mocno się nasila. Może to będzie jakiś pomocny trop? Takie objawy wskazują na przegub zewnętrzny.
Najlepiej byłoby, jakbyś siedział w kanale, a ktoś ruszałby przód tył, z naciśniętym hamulcem, wtedy sam zobaczysz gdzie stuka, bo możliwości jest kilka. Spróbuj ruszyć na max skręconych kołach, jak stuka to przegub zewnętrzny do wymiany. Jeżeli nie, to podnieś samochód z tej strony, z której stuka, wrzuć bieg (silnik wyłączony) i kręć kołem w lewo...
Jak sprawdzić przegub?! już to praktycznie zrobiłeś, pojeździj sobie na jakimś placyku,to w prawo to w lewo, do tylu do przodu, i weź z sobą kogoś kto się na tym zna, jak na skręconych kołach strzela lub chrupie, to masz pewność na 99% że to przegub.
Nie wiem co powiedzieć, generalnie jakbyś wyciągnął przegub wewnętrzny to by się coś zaraz urwało jakby poszło nie ta. Śrut z przegubu zewnętrznego tak samo zaraz by zrobił spustoszenie. Ciężko stwierdzić czy to coś w zawieszeniu czy może blacha osłaniająca wahacze od przegubów tak "dzwoni" czy co innego ale wprawne ucho mechanika to wykryje.
Witam. Mam następujący problem. W mojej Corsie wyraźnie stukał przegub z lewej strony więc go wymieniłem (nie pamiętam nazwy ale kosztował ok 150 zł) no i tu pojawia się problem. Wymiana na nowy nie pomogła. Czy przyczyną stuków może być przegub wewnętrzny? Dodano po 2 Przyszedł do mnie znajomy i polecił podnieść jedną stronę auta na lewarku, odpalić,...
Podlewaruj auto ( prawy przód) i poruszaj kołem przy włączonym biegu (góra dól, lewo prawo i obrót). Sprawdź luz. To samo zrób z drugiej strony, niewykluczone, że przegub też jest na wykończeniu
Trochę mało precyzyjny opis. Według mnie przegub zużyty nie "strzela" lecz stuka i to najchętniej przy skręcaniu. To co nazywasz strzelaniem może pochodzić od sprężyny lub kolumny. Ale znów nie znajduję szczegółowego opisu sytuacji.
Dwumasa? W Twoim silniku był stosowany ten poroniony wynalazek. Taaaa, dwumasa w 90-konnym Golfie 3. Poleciał kolega z fantastyką. Poduszka, bądź przegub tłucze.
Najprawdopodobniej jest to przegub. Bez wizyty u mechanika się nie obędzie. Koszt przegubu około 150zł.
Przeguby raczej nie stukają przy jeździe na wprost tym bardziej ,że nie stukają na pełnych skrętach. Sprawdź czy stuka jadąc szybciej na 1biegu ? Tak samo czy stukanie pojawia się na 4biegu jadąc wolno? Czy pojawia się nawet na luzie gdy zwalnia ?
Przyznaję, nie doczytałem - moja wina. Proszę usunąć ten post.
. Przegub ciągle się uszkadza, W jaki spsób się uszkadza ?stuka ,puka ,czy się rozsypuje?
Witam problem mam taki że jak wczoraj jechałem moją audi 1996r. to nie mogłem w pewnym momencie utrzymać kierownicy. Myślałem że to przeguby bo mi stukają przy skręcie oba, ale to chyba maglownica bo cieknie spod niej jakiś płyn czy olej. Najgorzej właśnie jest przy skręcaniu i to w prawą stronę. Pomóżcie z góry dzięki.
Witam. Jak w temacie jak zdjąć przegub, żeby zmienić gumę na tylnej półośce? Szukałem na forum ale nic nie znalazłem. Próbowałem stukać młotkiem ale to nic nie dało.
jak ruszasz normalnie(czyli spokojnie)tez stuka?cos mi sie wydaje ze to sa albo przeguby na polosiach(wyciely sie zabki na flanszach)albo poduszki pod skrzynia biegow. stawiam jednak na przeguby
Łożysko koła sprawdziłeś? Ale objaw wskazuje na przegub zewnętrzny. Gumy były całe na przegubie? Spróbuj zamienić prawy z lewym.
przegub został zdjęty i ma minimalny luz ale moze być to spowodowane długim eksplatowaniem ale nie stuka ani nie wprowadza w wibracje podczas jazdy.
A może po prostu zaczęły klękać przeguby zewnętrzne, skręt w prawo->lewy przegub wysunięty, zniszczony wieloklin powoduje stukanie/drżenie, jako tako trzyma się kupy. można sprawdzić.
Witam , posiadam audi a4 B5 99rok. Miałem stukający przegub od strony kierowcy, przy skręcie. Mechanik wymienił oba , wewnętrzny i zewnętrzny. Stukanie na zakręcie zniknęło ale gdy jadę to czuję wibracje i hałas z koła gdzie były wymieniane przeguby. Gdy odejmuje gazu hałas cichnie. Przed naprawą takich objawów nie było. Przeguby są firmy Ruville. Ewidentnie...
Jaka może być przyczyną stukania w lewym przednim kole w renault thalia1. Wymieniona półoś a wcześniej wachacz piasta łożysko stabilizatory tarcze hamulcowe klocki amortyzatory zaciski można powiedzieć że wszystko oprócz sprężyny która jest cała. Po wymianie całego zawieszenia było wszystko ok po jakimś czasie zaczęło stukać i postanowiłem wymienić...
Coś nie pasuje w opisie uszkodzenia. Przegub wewnętrzny raczej nie będzie stukał i strzelał. Także niemożliwe jest rozłączenie napędu z jego powodu. Nie mogę sobie przypomnieć, ale chyba w Maździe występuje połączenie półosi z przegubem wewnętrznym przy pomocy kołnierza. Czyli, że być może nastąpiło rozłączenie tego kołnierza. Proponuję jednak dobrze...
Trudno wyrokować na niewidzianego ale poza wymienionymi pierwsza myśl po "stuka na skręcie" to przeguby zewnętrzne. Objaw tak charakterystyczny, że jestem przekonany, że majster wykluczył... Zobacz https://www.youtube.com/watch?v=qEKqyYSg...
przekładnia kierownicza wyjęta? EPS jest na kolumnie kierowniczej,więc zablokuj przegub na dole i sprawdź czy stuka nadal.
Sprawdź przeguby. Tak jak pisał kolega. Takie objawy są spowodowane wyrobionymi przegubami.Trzeba sprawdzić mieszki gumowe na przegubach.
Jeżdżę na trasie Kielce-Gdynia, więc od Piotrkowa do Gdańska jadę autostradą. Jeżdżę 120-130km/h. Opony jakie miałem to 8letnie Fulda monterro 3, później zmieniłem na 3 letnie nexen winguard sport. Jeśli była by to wina opon, to po zmianie byłaby różnica. Jadąc całą drogę do max100km/h nic się nie dzieje. Auto było u dwóch mechaników. Pierwszy raz na...
Usterka opisana przez Ciebie wskazuje na przegub. Może mechanik zmienił tylko osłonę, a może zmienił na nowy przegub, ale zapomniał dać smar do przegubu - sprawdź. Czy wykluczasz awarię przegubu w drugim kole.
Buczenie, hałas, stukanie na skręconych kołach, to zazwyczaj uszkodzony przegub zewnętrzny. Natomiast buczenie, stukot podczas przyśpieszania, to przegub wewnętrzny, lub ewentualnie mechanizm różnicowy. Może też być uszkodzona półoś z przegubami.
Skoro stuka w prawym kole przy skręcie w lewo, to albo łącznik stabilizatora, albo tzw. przegub kulisty zwrotnicy. Jedź na pierwszą lepszą SKP i na szarpakach wszystko wyjdzie.
Klocek możesz zedrzeć do zera a luzu nadmiernego nie będzie. Zdejmij koło i obejrzyj dokładnie co tam się dzieje. Albo na podniesionym samochodzie rozpędzić koło i zahamować, a drugi niech obserwuje. A może to przegub? Kiedyś się spotkałem z ciekawą sytuacją w Hondzie. Koleś był w dwóch warsztatach i nie mogli dojść co mu stuka przy powolnej jeździe,...
to raczej nie test ABS , sprawdź co będzie się działo na pełnym skręcie i ruszaniu , jak stuki będą głośniejsze do wymiany jest przegub przy kole , /oczywiście do sprawdzenia , cena jest różna , w cenie zewnętrznego ; kupiłem zewnętrzny , wewnętrzny i półoś i to nie najgorszego producenta
Witam Panowie, mam pytanie posiadam Audi A4 1,8T AJL 180 koni 99r., - to chyba już poniekąd klasyka obok BEX czy BAM ale to są nowsze wersje. We wrześniu zeszłego roku byłem na przeglądzie w specjalistycznym warsztacie Skoda, Seat, Audi, VW, podnieśli go, sprawdzili, przejechali się itd. Stwierdzili że bardzo dobry stan, ja zacząłem coś się dopytywać,...
I teraz zastanawiam się czy: - to faktycznie tapicerka, ale dlaczego trzeszczy tylko prawy przedni róg samochodu? - czy to końcówka drążka stabilizatora się wyrobiła i chociaż śruba nie jest ukręcona to stuka, - czy to środkowe gumowe obejmy stabilizatora, - czy to sprężyna amortyzatora, - czy to amortyzator, - czy to odboje, - czy to nie przegub (?)...
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
Przewiozłem się tym samochodem i niby coś słyszałem ale na kilka skrętów pojawiło się może raz lub dwa bardzo ciche grzechotanie i chyba przy skręcie w lewą stronę. Niestety podczas ruszania w lewo lub prawo cisza. słyszałem kiedyś jak stuka uszkodzony przegub i podczas ruszania czy jazdy mocni chrobocze ale nigdy nie słyszałem przy uszkodzonym przegubie...
Na początek powiem, że to skąd dochodzi odgłos w samochodzie jest zwykle mylne. Sam nie raz tego doświadczyłem. Wydawało się, że puka z tyłu, a z przodu było coś luźne. Najpierw sprawdź dokręcenie wszystkich śrub od kół. Potem możesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz luźnych zacisków kół itd. Ponadto sprawdź czy przy skręconych kołach one o nic nie...
Witam Mam pytanie do kolegi czy problem został rozwiązany, bo mam podobne objawy i również podejrzewam przegub wewnętrzny na długiej półosi , gdyż ma lekki luz. Pozdrawiam
przegub prawy stuka mercedes przegub przegub toyota
schemat wycieraczki szyby tylnej mozilla instalka bester regulacja prądu
Krüger & Matz KM 1908 programowanie stacji FM – instrukcja krok po kroku De’Longhi Magnifica S – blok zaparzania zablokowany, nie można wyjąć, procedura resetu