Była nadzieja, że chrupnął przegub (dlatego pytałem, w którym miejscu), ale skoro biegi wchodzą bez wciśnięcia sprzęgła, to jest ono zerwane.
Wrzuć VIN, albo podaj na PW, to Ci podeślę nr-y ośki i przegubu. VSA63807413109742 Jeszcze jedno. Nawalił co prawda przegub zewnętrzny prawy, ale czy gdybym wymienił całą półośkę (łatwiej może dostać), to średnica przegubów wewnętrznego i zewnętrznego będą miały na pewno znaczenie? Ilość zębów na zewnętrznym przegubie (do koła) była by też 27.Tylko...
Jak wymienić przegub stabilizatora, tak zwany "cukierek" w Mercedesie Actros MP3? [youtube][/youtube]
Półoś mam już wyjętą tylko ten przegub sprawił mi problem Jutro spróbuję podważyć go breszką. Widzę że stosujesz hardkorowe metody. Ja normalnie wyciągam całą półoś z przegubami.
Witam. Niedawno pisałem do was o moim przypadku.... W końcu, a nawet szybko poszło bo zacierał się przegub na wale. To raczej na pewno wykluczałem bo wal miał trzy lata, a jednak. Pozdrawiam i powodzenia!
Objawy były dziwne bo jak wpadło koło w dołki to zaczynało skakać i uciekał do rowu tak jakby wywalony był amortyzator ale jak zajrzałem to przegub strasznie latał w skrzyni więc stwierdziłem że to skrzynia właśnie rozebrałem i muszę jeszcze zdjąć łożyska a to nie będzie łatwe bo nie mam takiego sciągacza pozdro
Oczywiście że może . może również hałasować przegub na co wskazywały by strzały przy skręcie.
Drążyłem temat dalej i mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Dostałem (at) od producenta, że zestaw nr SPS 06.02 który Ty potrzebujesz kosztuje 700zł netto.
Rezeczywiście, wygląda na przegub wału. Dziwne, że dojechał.
Zakładasz zabezpieczenie na półoś i dużymi kombinerkami dociskasz te zabezpieczenie wokół jej osi, a potem pozostaje użyć gumowym młotkiem i wbijać za przegub, o ile masz założony przegub , co powinno spokojnie wejść do skrzyni.
zaczeło sie ze stukało cos jak przyspieszałem pod obciązeniem odpuszczajac gaz znikało tak jak strzela przegub myslalem ze to przeguby wymienilem i nic polosie wymienilem i nadal stuki mialem wade skrzyni biegow wiec zmienilem skrzynie ktora czekala w garazu i nadal identyczne stuki wiec zaczelem szukac w silniku znalazlem ze napinacz rozrzadu ten gorny...
Szukam przyczyny stuknięcia z tyłu podczas ruszania albo zmianie biegu. Nagrałem film gdy byłem pod autem podczas gdy ktoś ruszał przód - tył. Stuknie przy dodaniu gwałtownie gazu albo przy ujęciu gwałtownie gazu. Stuknie przy zmianie biegu albo gdy szybciej puszczę sprzęgło. Zawsze puknie tylko pojedynczo, tak jakby ktoś lekko kopnął w tył :D To taki...
Tutaj masz większy problem. Napęd do pompy jest pionowo i bezpośrednio z wałka nie napędzisz. Poszukaj przekładni kątowej np z mostu (sam łeb )z półosiami na przegubach- Mercedes, BMW, czy jakiejś terenówki i to będzie chyba najtańsze rozwiązanie. Obroty i tak trzeba dobrać na kołach pasowych.
Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
Przeguby elastyczne wału napędowego sprawdzone ?
To simeringi a oslony na przegubach to tzw. manszeta czy jakos tak ? Tak. Zapytasz w hurtowni/sklepie i dadzą.
Mercerdes W203, uszkodzona osłona gumowa przegubu zewnętrznego. Półoś można wsuwać i wysuwać z przegubu, pewnie to było przyczyną rozerwania osłony. Po zdjęciu przegubu, w rowku w półosi brak zabezpieczenia. Czy ktoś zna wymiar zabezbieczenia? Średnicę pierścienia i średnicę drutu? Gdzie to kupić?
Witam. W przypadku Mercedesa podajesz VIN i część powinna pasować.
Kolego wnioskuje z twojego pytania że jeszcze nie miałeś "do czynienia" z wymianą przegubu w jakimkolwiek samochodzie! Młotkiem to nic "nie pukaj" ,ponieważ on się sam nie zsunie z półosi. Musisz podważyć i ściągnąć metalową osłone (metalowa blacha) osłaniająca przegub a następnie za pomocą szczypiec (do pierscieni zabezpieczających) rozszerzyć pierścień...
No to albo coś z hamulcami, albo te przeguby...
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
ja gdzies slyszalem ze "homokinetyczne" to sa przeguby
Opuściłem silnik , tylko z tyłu i jakoś dokręciłem , ale było ciężko. Na przyszłość , trzeba będzie sobie przygotować klucz z przegubem i długą w miarę giętką ,przedłużką.
Na dzień dobry proponowałbym wejsć pod auto i sprawdzić podporę wału i wszystkie przeguby tarczowe(lub kto woli przeguby elastyczne wału)
Mercedes W203 Coupe, automat 2,2 CDI. Nie mogłem znaleźć zabezpieczenia przegubu zewnętrznego, zakupiłem więc wysyłkowo używaną półoś. Po otrzymaniu okazało się że półoś ma większą średnicę niż moja, poza tym wszystko pasuje. Czy bedą jakiekolwiek negatywne skutki zamontowania jednej cieńszej (lżejszej) a drugiej grubszej (cięższej) półosi? Niby banalne...
Wystarczy podnieść kabinę i przesmarować teleskop wałka kierowniczego, oraz zdjąć osłonę pod kierownicą i na górnym przegubie uzupełnić smar. Tam jest grafitowy, po niewielkim wysuszeniu już zaczyna stukać.
Rzeczywiście - najlepiej wrzucić VIN lub przykładową fotkę. Prawdopodobnie chodzi o "prehistoryczny" model (zanim ciężarowe Mercedesy dostały nazwy) określany przez producenta "LK" (Leichte Klasse) Ten sam ogranicznik prędkości był stosowany również w pełnotonażowych autach "SK" (Schwerre Klasse) Będziesz miał kolego duży problem z dokumentacją - chyba...
Witam, mam problem z demontażem tego przegubu. Odkręciłem już go od skrzyni ale nie wiem jak dalej z tym ruszyć, żeby czegoś nie zbroić. Bardzo proszę o instrukcje. Z góry dziękuję.
Tak jak przy przednim napędzie nic nie słychać a jak się zauważy to śruty chcą wypaść. U mojego Transportera zjadło frezy na półosi. Mechanik zamiast wymienić całość z nowymi przegubami zostawił starą. Żeby było ciekawiej kompletna półoś z przegubami była tańsza jak same przeguby według jego ceny. Jakoś już u niego nic więcej nie naprawiam. Może chcecie...
Przegub na którym waha się łapa może mieć regulowaną długość i można wyregulować zakres wychylania.
Koledzy najczęstszą przyczyną są pękające przewody w przegubach drzwiowych, można je lutować lub kupić nową wiązkę około 280 zł Po zakupie wiązki zostanie jeszcze kilka przewodów proponuje je odświeżyć korzystając z wiązki wyrzuconej na odcinkach gdzie nie pracowały w przegubie. Wiązka w lewych drzwiach jest bardzo skomplikowana i wieloprzewodowa.
Powiem ci szczerze, że daruj sobie Vito bo nie zarobisz na niego. To badziewie było składane w Polsce w zakładach Jelcza. Jakość tego auta jest fatalna, ładowność malutka 800kg i miejsca też nie za bogato w porównaniu z T4. Części okrutnie drogie, a awaryjność ponadprzeciętna. Bierz T4 i nie oglądaj się na Vito. Jak już jesteś napalony to radzę sprawdzić...
no nie mogę powiedzieć bo reduktorek fajny jak go na złomie znalazłeś to gdzie jest ten złom?? Łącznik będzie gdzieś na forum jest ciągniczek to gościu dał przegub elastyczny od mercedesa chyba w124 i 7 lat śmiga bezawaryjnie, chociaż krzyżaki są wytrzymalsze i jakbyś miał miejsce to radził bym jakiś krotki wałek założyć.
sprawdz czy nie popekane pierscienie na przegubach, ale z tym przygazoaniem to nie rozumiem o co chodzi i dlaczego tak moze byc. Możesz jeszcze miec cos nie tak z włącznikiem przy pedale hamulca
witam mam vitka 2,3 d jadąc i didając gazu słyszę pod maską ciche cykanie , myślę że to nie wtryski, bo nasila się to skręcaąc w lewo, a ustae kiedy kęcę w prawo, to na pewno nie przeguby bo założyłem nowe czy ma ktoś akis pomysł co to moze byc pozdrawiam
To musi być auto z napędem na tył ale z silnikiem z przodu, bo wtedy napęd na skrzynie wchodzi jedną stroną a wychodzi drugą. Każde auto z napędem na przód (nie licząc kilku wyjątków jak np CC700) ma silnik poprzeczny, zblokowany z dyfrem. Tak samo odpadają auta z silnikiem z tyłu, typu stare maluchy, takież skody, zaporożce itp. Kupujesz dwie głowki...
Witam, pojawił się na desce rozdzielczej kluczyk z numerem 171. Auto świeżo kupione robiło krótkie trasy do 30 km teraz jego pierwsza dłuższa trasa ponad 500 km. Do tego słychać skrzypienie chrupanie podobne do uszkodzonego przegubu, ale cichsze, jakby z kierownicy. Z góry dzięki za jakieś informacje.
Silnik ładnie pracuje, mooooże troszkę głośno pomimo tego co pomymieniałem, skrzynia pieknie pracuje... Silnik nie dymi, nie kopci a jednak coś słyszę dziwnego. Przeguby już sprawdzałem, wszystko ok. Już nie wiem co może być...
Jest ktoś w stanie dać wskazówkę ? Wymieniłem podporę wału , posprawdzalem zawieszenie. Luzy mam na przegubach wewnętrznych z przodu auta - to może być wina ? Przed wymianą czujnika położenia wału wibracje na nadwoziu przy przyspieszaniu i kierownicy były małe nie przeszkadzały , po wymianie auto zwariowało i wibruje przy przyspieszaniu mocniej... Na...
Mam Vito 113 638 1997 r. Miałem awarię sprzęgła (zmieliło wieloklin tarczy), wymienili mi na nowe komplet: koło dwumasowe, tarczę, docisk, łożysko oporowe docisku, siłownik. Było dobrze, samochód dobrze jeździł, przejechałem ok. 3000 km przez ok. 1,5 miesiąca. Dziś awaria – nie ma przeniesienia napędu, w czasie jazdy szarpnęło samochodem, jakbym na...
W 124 sworzeń jest ''rozciągany'' , a w w210 ''ściskany''. Proponuję podłożyć lewarek pod dolny wahacz , jak najbliżej koła i przy uniesionym aucie sprawdzić luz na wszystkich przegubach kulowych. Może krzyżak na drążku kolumny kierowniczej. Kiedyś pękła mi felga w trzech miejscach i też był podobny dżwięk. Może jakimś cudem są wciśnięte felgi od 124...
Chłodnica nie pasuje, nietypowa, występuje tylko w w201 2.6 Przedni pas nie pasuje - jest odkręcany, chowa się pod nim chłodnica 2.0 było na sztywnym kole, 2.6 mogło już być na dwumasie - nie pasuje skrzynia Nie pasują łapy silnika Nie pasuje stabilizator od 2.0 Nie pasuje układ wydechowy od początku do samego końca, nietypowy, pasuje tylko od w201...
Może za mocno dokręcony trzpień przegubu siłownika do dźwigni wyboru ścieżki. Po to jest tam nakrętka samokontrująca by nie dociągać na siłę. Podobnie z siłownikiem biegów. Ma być minimalny luz by na przegubie bez oporów zmieniał się kąt dźwigni w stosunku do siłowników. Siłowniki masz dwa a nie trzy, trzecia to pompa. :) Zakładając, że jest tak jak...
Byłem dziś na przeglądzie, diagnosta wszedl do kanału i nie dość że zobaczył dość duży wyciek oleju silnikowego (prawdopodobnie z uszczelniacza na wale od strony sprzęgła), to jeszcze zauważył że część lewej półosi-ta z przegubem wewnętrznym, która wchodzi do skrzyni biegów, wysuwa się i wsuwa (ma jakies 5 mm ruchu do skrzyni i z powrotem). Prawa półoś...
Nio nie wiem czy nas do innego działu gelo555 nie przezucą ale może pospekulujemy. Moja mazdka ma 793 tyś km, do 700 nie było poważnych awari poza elementami które się zużywają el.zawieszenia tak co 200-300tyś cos do wymiany, przeguby, tarcze, bębny 300-600 tyś, przy 700 szlif góry silnika bo go zonka zagotowała i zezdzi dalej - kto ma wiecej????
Witam. Zacznę od początku w moim passacie mechanik wymienił około 2 miesiące temu wszystkie przednie wahacze, amortyzatory oraz przegub prawy zewnętrzny. Około tydzień temu przy maksymalnym skręcie kół coś zaczęło stukać w prawym przegubie. Po kilku takich skrętach przegub się rozłączył, mechanik wytłumaczył to słabym zabezpieczeniem. Po kilku dniach...
Słabo działa wspomaganie kierownicy,wymieniłem pompę do wspomagania zakupiłem na allegro używaną i po wymianie jest prawie tak samo . Sprawdziłem przeguby kulowe OK i drążki też OK ,lekko pracują . Zastanawiam się czy w maglownicy jakiś zawór nie działa poprawnie, bo nie ma powrotu kierownicy do prosta. Jeśli ktoś miał podobny problem - proszę o pomoc
Ty budujesz jamnika czy limuzynę do przewozu vipów... :D Połączenie tego wszystkiego razem będzie wymagało, dorobienia podparcia dla wałka sprzęgłowego drugiej skrzyni, wału wyposażonego w przeguby i dodatkowych mocowań, następnie drugi wał z przegubami i dopiero most... Około 2,5m długości bez przedniego zawieszenia... To o trwałości skrzyni biegów...
dołączę się do tematu ponieważ mam odrobinę podobne objawy tzn. w zakresie obrotów 1700-2500 na każdym biegu silnik wpada w wibracje przy znacznym dodaniu gazu. Drgania są o tej samej częstotliwości w tym zakresie obrotów na każdym biegu więc odpada problem kół, półosi, przegubów i innych elementów ponieważ wraz ze wzrostem prędkości częstotliwość by...
Samemu metodą prób i błędów w zależności od bogactwa pomysłów jak sobie poradzić. :) Ale w tym autku radzę sprawdzić wszystkie przeguby zawieszenia osi i drążki reakcyjne. Jak wybite były końcówki drążków to sworznie wahaczy już pewnie latają w każdą stronę. Wtedy żadne ustawianie nic Ci nie da, po ruszeniu wszystko się przestawi.
przegub toyota przegub stuki renault przegub
flash b3410 focus opinie philips świeci zielono
programator amica kabel brake radio
Podłączenie sterowania z kierownicy do radia Vordon HT76023060170 w Fordzie C-Max MK1 2010 Lexus IS 220d – brak ogrzewania po stronie kierowcy, serwomotor klapy air-mix, naprawa HVAC