Problem rozwiązany. Łożysko na krzyżaku ,które wchodzi w przegub wewnętrzny wyspane.
kolego udało się już usprawnić auto ? ja miałem taki sam objaw tylko rozsypało mi się łożysko na krzyżaku . koszt częsci 35zł i oczywiście w/z półosi . jeśli masz dalej problem to mam jeszcze dwa łożyska .
Problem rozwiązany. Krzyżak półosi (obu). Koszt sztuki 120zł. Nazywają to PRZEGUBEM WEWNĘTRZNYM.
Ale co zamienić? Przegubów się nie da.
Przegub wewnętrzny. Na kanale możesz sprawdzić który i wymienić półoś z tymże przegubem.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli "obudowę półosi". Ze zdjęcia wynika że do wymiany masz przegub wewnątrzny. A już widzę że w skrzyni też wieloklin............. Skrzynia do wyjęcia.
Masz rację jak się sypnie przegub wewnętrzny to tak wygląda jak w twoim opisie.
Standard w Dw10. Można się pokusić o wymianę samego kielicha przegubu wewnętrznego ale nie wiadomo jak wygląda tripod więc osobiście wymienił bym cała kpl. półoś.
Jeśli przegub jest "z rowkiem w elemencie wewnętrznym" to znaczy że do tego rowka ma wejść pierścień? Bo wtedy tylko 10, może 15 mm wieloklina przenosi obciążenie.
Jeśli wibracje są przy przyśpieszeniu, to przeguby wewnętrzne są do wymiany. Lub jest coś źle zamontowane na półosi.
Śruba trzyma.tylko przegub żeby się nie wysunął. Nie no proszę cię. To nie jest łożysko wewnętrznie zaprasowane razem z piastą. Gdzie tak ma np ford . Wtedy tak jest ale nie tutaj. Dokręca się bez żadnych klejów . I to zależy od śruby tak. Np 200 nm + 180 stopni.
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Stawiałbym zatem na póloś (raczej długą więc prawą). Może mieć bicie na wewnętrznym przegubie. Pracowałem kiedyś w ASO Ford i 2 takie przypadki kojarzę. Rozumiem, że nie bylo ostatnio jakiś przygód blach-lak i objaw pojawił się nagle sam z siebie.
Najlepiej byłoby, jakbyś siedział w kanale, a ktoś ruszałby przód tył, z naciśniętym hamulcem, wtedy sam zobaczysz gdzie stuka, bo możliwości jest kilka. Spróbuj ruszyć na max skręconych kołach, jak stuka to przegub zewnętrzny do wymiany. Jeżeli nie, to podnieś samochód z tej strony, z której stuka, wrzuć bieg (silnik wyłączony) i kręć kołem w lewo...
Witam Problem dotyczy Volvo V50 1.5 D2 114KM z 2011r. skrzynia biegów B6 (6 biegowa). również fordy focusy 1.6 TDCI MK3 mają ten sam napęd. Po zagrzaniu słychać wyraźnie jakby w układzie napędowym był luz, szczególnie jest to słyszalne podczas ruszania, przy zmianie biegów z 1 na 2 na 3 późnej już szum opon nieco zagłusza to stukanie. Było wymienione...
Witam Auto Ford Courier 1.8D, 44KW, 98 rok, bez ABS-u. ( to Fiesta z budą z tyłu ) Chcę wymienić przeguby zewnętrzne, oryginalne to GLO 3354K - średnica zewnętrzna 81mm, znajomy mechanik twierdzi jednak że można założyć zamiennie wersję o średnicy 84mm czyli GLO 3257K bo w piastę spokojnie wchodzi 84mm, przynajmniej tak to wygląda... Pozostałe parametry...
witam! Moim problemem jest dosyć głośne stukanie przy lewym kole z przodu samochodu, dzieje się tak kiedy jadę po nierównej drodze z wybojami. Początkowo myślałem że trzeba wymienić łącznik stabilizatora ale zauważyłem rozerwaną osłonę i wydobywający się tam smar przy przegubie od strony wewnętrznej przy skrzyni a sama półoś ma dosyć duży luz. Chciałem...
94BB-9E731-DA Ja mam w MTX taki czujnik, dostęp od góry skrzyni pod akumulatorem. Jeśli taki 98AB9E731AC - skrzynia ib5 to też dostęp od góry tuż koło wewnętrznego przegubu. Demontaż dość skomplikowany /ryzyko urwania !! opisy są w necie.
witam,mam forda connect 1.8 diesel,stuka mi przegub zewnetrzny lewy i musze go wymienic,moze ktos wie jak sie go wymienia,zbija tak jak np w volkswagenach czy jest tam jakies zabezpiecznie?i jak jest przegub wewnetrzny mocowna do skrzyni?bardzo prosze o porade
Witam. Mam bardzo niecodzienny problem. Byłem już u mechaników, na stacji kontroli pojazdów na szarpakach - nie wykazali niczego. Otóż coś zaczyna stukać z przodu, z prawej strony, po dłuższej jeździe (pewnie ma to jakiś związek z temperaturą, albo rozruszaniem się zawieszenia). Załóżmy, że samochód stoi przez noc, rano odpalam i przez pierwszych 15...
Witam, kupiłem 2 tyg. temu Forda Pume 1.7 z potencjalnym uszkodzeniem układu przeniesienia napędu. Objawy są takie, że podczas rozpędzania słychać z lewej strony takie chrobotanie, trochę metaliczny dźwięk, ciężko to opisać. Występuje to na 1, 2 i 3 biegu, do mniej więcej 2500-2800 obrotów przy łagodnym rozpędzaniu, jak mocniej wcisnę pedał gazu to...
Na przegubach wewnętrznych jak mam auto podniesione i ruszam piastami w przód i tył nie w prawo i lewo to słychać stukanie na skrzyni a luz jest około 2 mm. A na przekładni to można wyczuć dopiero jak stoi na kołach prosto ze 2 minimetry luzu jak ruszam kierownicą w prawo i lewo i słychać takie pyknięcie. Dodam jeszcze że 2 miesiące temu ustawiałem...
Witam. Jest taka sprawa:wysiadły mi przeguby zewnętrzne-klekoczą przy skręcaniu. Musze je wymienić,lecz nie znam ilości zębów zewnętrznych i wewnętrznych. Bez rozbiórki przegubu nie sprawdzę, bo brak czasu i auto ciągle w ruchu. Chce na 100 procent mieć pewność,że nowe pasują i w wolnej chwili wymienić. Będe wdzięczny za pomoc.
nad peugotem 406 też się zastanawiam ale pewnie dostane z silnikiem diesla ale 90 km , jak on sie sprawuje wystarcza na tą budę ??? , a co myślicie jeszcze na temat forda Mondeo MK II w dieslu , kuzyn ma takie ma przeszło 400 tyś a nie narzeka na niego Witaj, Nie znam obecnych Fordów oraz 90 konnej jednostki z 406 lecz mogę wypowiedzieć się na temat...
Otóż mam następujący problem w Galaxy 2001r 1.9TDI 115 km automat : jadąc około 60-80 km/h auto zaczynało dostawać wibracji okazało się że to przeguby wewnętrzne wymieniłem .Wibracje są dużo mniejsze ale jeszcze odczuwalne i przy prędkości 20-40 km/h co może być jeszcze przyczyną .
Miałem podobny problem z Peugotem 405, identyczne objawy nawet prędkości podobne , długo szukałem aż wymieniłem wszystkie przeguby zewnętrzne i wewnętrzne po wymianie drgania i wibracje zniknęły , a co do samodzielnej wymiany może lepiej jedź do mechanika.
A wystarczyło by zastosować śruby krótsze i z łbem sześciokątnym (miejsca tam, że tańczyć można) :D ... Zauważ że od typowych 6-kątów się odchodzi. Nawet silniki są już od dłuższego czasu skręcane torxami. Zobacz, ile możesz mieć standardów w jednym tylko samochodzie - zawieszenie standardowy 6-cio kąt (ale za to rozmiary kluczy 16, 18, 20, 21) , hamulce/osprzęt...
Witam. Właśnie zamierzam wymienić świece i filtr paliwa , przewody zapłonowe już wymieniłem. Niedawno wymieniłem lewa osłonę przegubu , po jej wymianie z wewnętrznej osłony bryzga smarem trochę i muszę to sprawdzić co się tam dzieje , ale nie zauważyłem żeby była pęknięta. Dziękuje za odpowiedź po wymianie świec i filtra napisze jakie są skutki czy...
Witam Dużo rzeczy sprawdzonych a problem pozostał.. Wymienione zostały: -tarcze klocki przód i tył -piasty z łożyskami przód L i P -zamienione koła z innego mondeo gdzie nie ma wibracji -tripod przegubu wewnętrznego prawego (kielich bez znaku zużycia) Niestety nadal kierownicą lekko buja przy 80-90 później wibracje zanikają. Nie ma znaczenia czy zwalniamy...
passat przegub wewnętrzny wymiana przegub wewnętrzny zmiana przegub wewnętrzny
wymiana czujnika świateł stopu chrysler diagnostyka iveco daily problemy klimatyzacja
mikrofalówka przestała grzać traker sloneczny
Brak działania zapalniczek w samochodzie - diagnostyka i naprawa Różnice między sterownikami LOA24 a LOA22