Sprawdz mocowanie zacisku hamulcowego , jak ok sprawdz czy nie rozleciał się któryś przegub, mogło się zdarzyć , przy demontażu mcpersona nie podwielisli półośki i wypadły kulki z przegubu
O matko! Normalnie usiąść i płakać. Bo przecież nie da się napełnić przegubu smarem, którego oczywiście za granicą nie da się kupić, nie da się prowizorycznie zabezpieczyć przegubu łatając jakoś osłonę za pomocą taśmy izolacyjnej, srebrnej, kawałków folii, butelki plastikowej... A już najciężej pomyśleć o tym pomyśleć... Dzwoń po lawetę, niech ściągają...
kup kompletną półoś używaną i zamontuj
Tak o dokręcenie przegubu!
Ojoj, Jerzyk... Śruba centralna kół rozrządu VW, nakrętki przegubów VW/Skoda, śruby docisku sprzęgła VW http://auto-truck3.pl/product.php?id_pro...
Drążyłem temat dalej i mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Dostałem (at) od producenta, że zestaw nr SPS 06.02 który Ty potrzebujesz kosztuje 700zł netto.
Witam Mam problem ze złożeniem przegubu wewnętrznego w VW Polo II rocznik 1994, benzyna 1.0 , 33KW. Musiałem go rozkręcić żeby dostać się do jednej śruby i wykręcić miskę olejową . Miska olejowa wymieniona ale pozostał problem z prawidłowym złożeniem przeguby od strony skrzyni biegów. Przegub wew. rozkręciłem , jest tam sześć śrub i odsunąłem od flanszy...
Jak jedziesz i trzy mieszkasz rękę na lewarku np na jedynce dajesz gaz od ej myjesz i jak ci nie zrywa lewackie to poduszka ok a buczenie czy szarpanie to raczej problem z przegubem
Skrzynia była rozebrana 2 razy, obie diagnozy błędne, ponieważ problem nie ustąpił, jedyny plus to że olej wymieniony. Fachowiec od skrzyni twierdzi że jest dobra. Z mechanikiem sprawdzane kilka razy na podnośniku, ale w powietrzu nic nie słychać, tylko podczas jazdy. Mam juz dośc wydawania kasy na zgadywanie, szczerze nie liczę na to że tu będzie trafna...
Nie raz kolego do zbicia przegubu potrzebna prasa.
M8 do 25Nm Na przykład śruby przegubu wewnętrznego w gr VW M8 45Nm, ale one mają klasę 12,9 i nie radzę używać takiego momentu do innych Jeszcze inaczej jest w samochodach japońskich, tam śruby mają klasę wytrzymałości zakodowaną (na łbie np 4,7, 8), gdzieś mam tabelę, jak znajdę to zeskanuję
Mówię że to nie mój wynalazek i nie wiem jak chodzi, Na wał dają przeguby od auta z przednim napędem i niezniszczalne. Wewnętrzne transporter VW t4 są dość fajne i do tego przerabianego pożyczał takie trochę zużyte (siada zewnętrzny)- półoś z oboma przegubami jest tańsza od samego przegubu zewnętrznego.
Najprawdopodobniej diagnoza się sprawdziła i zdemontowaliśmy półośkę... kwestia teraz czy jak przełożymy nową to wszystko będzie chodzic, czy nie okażę się jeszcze coś do zrobienia, jutro coś bede wiedział to dam znać ;) Pęknięta, posypane frezy, czy tylko wyrwana z przegubu?
Zakładaj włoszczyznę, jak będziesz unikał szarpania na skręconych kołach powinny wytrzymać. Zresztą jest na to gwarancja, powinnochodzić. O używanych zapomnij.....\
Nie mówie że wiem lepiej. Nie rozbierałem przegubu. Zewnętrzny.
Witam Mam taki problem z abs i esp w VW T5. Na KTS-ie wywala błąd "czujnik prędkości koła lewy tył-przerwa". Czujnik miał oporność 8 MOhm więc kupiłem nowy ale ten ma również coś za dużo, bo 1,5 Mega. Oczywiście błędu nie można skasować jak również kontrolki dalej świecą. Może miał ktoś podobny przypadek i pomoże? Czy czujnik czyta prędkość koła z łożyska...
Czy to jest zawsze? Czy trafiają się momenty/dni, że ustępuje? Być może przegub wewnętrzny "umiera"? To bym sprawdził. Wiec na początku było czasem teraz jest zawsze jak przyspieszam na piatce i szóstce,od 80km/h ,jazda rownomierna nic nie czuc..dziekuje tez mam takie podejrzenie,a jaki jest koszt takiego przegubu?
Coś od dupy zacząłeś tą robotę. Po co rozpinałeś zawieszenie, jak nie wyjąłeś przegubu z piasty?
Krótkie pytanie. Czy zamiast smaru do przekładnie kierowniczej o numerze G052168A1 mogę zastosować zwykły smar do przegubów? Chodzi o nasmarowanie drążka kierowniczego.
Kupiłem całą oś z przegubem i problemu nie ma.
Dobrze podejrzewasz, raczej to jest przegub.
E, bo Wy macie większe doświadczenie w "śrubkach". :) Dodano po 1 A tak, na boku, są osłony nawet na przeguby, wrzucasz do wrzątku i naciągasz bez demontażu przegubów. Nie wiem tylko czy już dostępne w PL?
Sprawdź przegub wewnętrzny . Miałem Passata z podobnymi objawami i po wymianie przegubu wróciło do normy .
Może to być również przegub zewnętrzny jak najbardziej.
Znam tylko model GE (1993-97r.), tam zewnętrzny schodzi bez problemu tak jak w VW.
Jeżeli ma trochę pojęcie w jego przypadku najlepszym rozwiązaniem wykręcić śrubę z przegubu i odkręcić śrubę imbulsową mocującą stacyjkę i wyciągnąć kolumnę dostęp do śrubki mocującej wkładkę jest.P
Witam wszystkich, Mam pytanie odnośnie połączenia wału tarczy rębaka z półosią silnika VW, czy połączyć przegubem kardana czy pasami klinowymi? jak będzie lepiej?
Czyżby zwarcie na szynie komunikacji CAN? Czyżby następny "internetowy" specjalista? Zwarcie canu, to brak komunikacji pomiędzy zamkami-CMK-licznikiem-sterownikiem silnika i ABS-em. 18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller 18265 - Load sygnal: Error Mesage from ECU 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer 18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor...
Auto może być po dzwonie. I nie trzyma odległości co może niszczyć przeguby.
To właśnie po adaptacji w VW wszystko się zaczęło chrzanić z tym szarpaniem. A drgania: nie doczytałeś - to nowy problem: przegub.
Jeśli się ślizga to do wymiany sprzęgło (Zużyte o ile nie dolewałeś oleju do wziernika koła zamachowego) odnośnie warczenia to raczej mechanik powinien określić bo może to być wiele rzeczy od przegubu po łożysko koła
Pewnie przegub.
Mało prawdopodobne co do wewnętrznych. Może nieprawidłowo wpuszczony smar do nowych przegubów? Albo chińskie najtańsze przeguby typu maxgir?
Kiedyś wał korbowy był łączony na wieloklinie, po prostu się go rozciągało, ale teraz jest zapewne łączony w inny sposób. Zobacz czy w miejscu tego przegubu, przypadkiem nie jest zabezpieczony pierścieniem Segera.
Witam. Przy tych objawach Masz pękniętą półośkę lub uszkodzony przegub.
Nie wiem czy taka "oszczędność" się opłaca. Przegub zewnętrzny kosztował 196 zł - sam przegub. Komplet- przegub zewnętrzny, przegub wewnętrzny, półoś, gumy, smar, zabezpieczenie (2 szt) 2 zł więcej/ 298 zł. Części ze średniej półki (ta sama firma) Samochód VW T4 2,5 tdi czyli potężne jak na auta osobowe.
Półosie przód, przeguby wewnętrzne.
wyciągnij jak się da czujniki i je przeczyść. Później wciśnij je do końca i cofnij o pół milimetra. Najczęściej na końcu czujnika zbierają się opiłki i często przy zmianie klocków albo przegubów syf tam nalatuje. pozdro
A sprawdzałeś luzy na przegubach
Dlaczego przeguby trzeba wymieniać parami.. :?: Ja mam czasem problem przekonać klienta do wymiany jednego przegubu a co dopiero pary.. Pozdrawiam
Jak dostaniesz ten silnik ze sprzęgłem i skrzynią biegów to nie. Co do półosi i przegubów się nie orientuje życzę powodzenia.
Po wymianie przegubów i opon które ze względu na wielowachaczowe zawieszenie "po schodkowały się"
rozrusznik do wyciągnięcia, osłona od dołu, i poducha, przeguby
Mając odpowiedni zestaw z przegubem da się to odkręcić, ale czy taniej wyjdzie niż uzupełnienie oleju?
Jeśli biegi na zapalonym silniku wchodzą normalnie bez zgrzytów itd. to sprawdź przeguby!
Problem rozwiązany. hehe problem taki był, że śruba mocująca wahacza tam gdzie ta guma w wahaczu była porostu niedokręcona :D i stukało bo się przesuwało. Został mi mały problem jak podniosłem przód auta, jedynka i cały gaz, a następnie hamulec to mi świeci kontrolka od ABS'u co się mogło stać(wtedy tak sprawdzałem te przeguby)?
Nie jestem w 100% pewien, że to czujnik !!! Jest tak, że włącza się kontrolka przy włączeniu zapłonu, następnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu kontrolka nie włącza się i tak można jeździć aż do następnego wyłączenia zapłonu. Po skasowaniu błędów też czasami włącz się kontrolka a czasami nie. A wtyczkę od sterownika chcę odłączyć po to żeby...
W tym modelu auta padają skrzynie biegów, dokładnie mechanizm różnicowy tym bardziej jak ktoś ma ciężką nogę Dodano po 3 Kolego sprawdz jeszcze w pierwszej kolejności przeguby.
Kiedyś miąłem taki sam problem w vw passat b4 okazało się że przegub nie był dobrze dokręcony, po dokręceniu przegubu problem zniknął. Sprawdź przegub czy jest dobrze dokręcony
Osłony na przegubach całe ?
Dziwne to trochę. 4 przeguby nie były jakieś wybitnie tanie bo 1200zl... Lobro kiedyś w VW szło na pierwszy montaż. W opakowaniu były przeguby z zatartym znaczkiem VW... Czesci kupione w jednej z większej sieci w krajum Teraz pytanie co kupić? Te zostaną zdemontowane i oddane na reklamację. Chyba że ktoś ma inne pomysły?
Musiałbyś pokombinowac z jakimś przegubem. Kiedyś w jakiejś książce widziałem tez przekładnie kątową do wiertarki.
W każdym razie skrzynia typu 02K. Nie ma znaczenia czy z Golfa 3 czy IV - ten Twój "zwykły diesel" będzie dobrze jeździł z każdą taką skrzynką, od SDI czy mniejszych silników benzynowych - różnią się one przełożeniami. Flansze przegubów są wymienne. Obydwaj mechanicy do pożegnania.
dodatkowe "odkształcenia" pracy w swojej osi długiej? Możliwe, że przegub zużywa się poprzez ciągłą nadmierną pracę. W ub weekend wchodziłem pod samochód I gdyby pracował na rolkach była by widoczna praca przegubu i możliwa ocena pracy lewego i prawego przegubu. Przeniesienie napędu od mechanizmu różnicowego do półosi jest dość długie (na lewą stronę...
Dzień dobry, Zwracam się z prośbą o pomoc. Posiadam WV Polo 862cf z 1993 roku z silnikiem 1.0 AAU. Z powodu zużycia zmuszony jestem do wymiany obu przegubów wewnętrznych. Samochód ma dwie różne średnice półosi - prawa półoś jest dłuższa i jest mniejszej średnicy, natomiast lewa jest krótsza i ma większą średnicę. Nie wiem, jak jest z częścią półosi,...
Owik Ja nie siedzę 24/7 przed komputerem, tylko czasem pracuję, albo jadę gdzieś na weekend. Jak można źle poskładać przegub ?, to proste, wystarczy przekręcić część wewnętrzną w stosunku do zewnętrznej, kulki da się włożyć, a on nie będzie się ruszał na boki. Nie wierzysz to sprawdź. Co do transita, to w starym 2,4D poza krzyżakiem jest na wale napędowym...
Uchwyt akumulatora kawałek blaszki z miejscem na przekaźnik, (jeden z modeli do VW Polo 99 rocznik) to ok. 60 zł w VW ASO, więc...
Przegub wewnętrzny sprawdź.
Więc pozostaje jakaś dolegliwość w układzie kierowniczym, chociażby luz na maglownicy. Ale tego niestety nie da się stwierdzić na forum. Sprawdź sam lub zleć komuś kumatemu, stan końcówek drążków kierowniczych. I nie chodzi mi tylko o stan przegubu kulowego ale także połączenie końcówki z drążkiem.
Nie rozumiem po co rozbierać tą skrzynię, skoro i tak nie da się naprawić? Żeby się rozeszła, to po odkręceniu wszystkich śrubek, trzeba jeszcze wyrwać flanszę przegubu z kosza satelitów i rozebrać wybierak.
Dziękuję koledzy za podpowiedzi. Na wtorek jestem umówiony ze znajomym mechanikiem (już kolejnym) na wymianę osłony przegubu. Poproszę go o ocenę wszystkich wskazanych przez Was rzeczy. Dam znać po wszystkim.
Chcę wymienić osłonę przegubu wewnętrznego (tego co idzie w skrzynie) w samochodzie Opel corsa C 1.2 po lewej stronie (ta dłuższa półoś) bo mam całą gumę spękana a że samochód nie jest użytkowany przeze mnie to troszkę wiedzy nie mam na jego temat wymieniałem troszkę przegubów zewnętrznych w życiu tych co idą w piastę i to w VW i w Tico raz mi się zdarzyło...
Witam, a jak będzie odwrotnie zamontowane to dzieje się cos?? uszkodzę przegub czy cos??
Witam Pukanie przy skręcie na postoju czy podczas jasdy. Jeśli jest to taki dziwny dzwięk powiedzmy stukania podczas jazdy to może to byc przegub Pozdrawiam
Witam. Samochód VW Passat 2002 rok, urwała się opaska od przegubu i smar uciekł z przegubu. Przy skręcie słychać lekkie cykanie. Czy jest sens napełnić mażete smarem (tu pytanie jakim grafitowym czy może inny?) czy kupić nowy przegub dla świętego spokoju?? Czy pykanie przy skręcie spowodowane jest brakiem smaru czy sie już przegub posypał. Dodam że...
OOO, skąd ja to znam, nie działa centralny szyby ręczny, koła tylne spadają, przegubów brak, chłodnica na sznurki, przyjeżdża gość i mówi ale przecież ten VW bardzo dobrze jeździ bo silnik się kręci i mało pali. Naprawiam tylko swoje auta, kiedyś miałem mały warsztat ale stwierdziłem że nie wyrobie nerwowo i finansowo z mentalnością klientów i dałem...
Tak ma być, wchodzi lekko.
Pod tym blaszydłem jest takie zabezpieczenie jak na przegubie zewnętrznym w vw.
Witam. Czy wymieniłeś olej na zalecany przez producenta? Z drugiej strony to tu już pozostało oddać skrzynię do regeneracji. Sprawdź jeszcze przeguby. Pozdrawiam
Pomyśl, że pierwsze co to zajrzałem pod auto wycieku ze skrzyni nie ma, a dźwięk roznosi się tak jakby od podłogi (nóg) pasażera ale samemu jest mi ciężko określić o co chodzi. Myślałem o wymianie przegubu wewnętrznego bo mam cichą nadzieję że to nie dyfer.
Wejdź na sklep Inter Cars. Dla wielu części mają dokładne dane. Nie musisz u nich kupować, ale odczytać choćby numer katalogowy części, co może dużo pomóc przy zamawianiu. Przykładowy link do katalogu: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekat...
Podnieś jedno koło i pokręć nim na luzie czy nie ma większych oporów. Jak nie to jeszcze przeguby posprawdzaj.
Kolego nie podajesz, czy auto masz od nowości, czy też nabyłeś używane. Silnik masz mocny i auto musi mieć spory przebieg. Z Twego opisu wnioskuję, że chyba jeździsz "tedeikiem" jak emeryt, tj. z obrotami silnika poniżej 2 tysięcy, co jest szkodliwe dla tego silnika. Ponadto taki styl jazdy prowadzi do drgań silnika, niszczy elementy napędowe i wywołuje...
Stabilizatora brak. Hm co do poduszek silnika to nie szukał bym tu ponieważ puka wraz z obrotem koła, co do przegubu to jest delikatny luz ale wydaje mi sie na tyle nie wielki ze to normalne...
Albo sensor albo koronka na przegubów zqrdzewiala albo coś się naczepialo do sensora. Pod kompa i sprawdzić na żywo prędkości poszczególnych kol i sprawdzić czy są przerwy lub roznice
W dodatku zauważyłem dzisiaj, że przy maksymalnym obrocie kół w prawo stukanie mocno się nasila. Może to będzie jakiś pomocny trop? Takie objawy wskazują na przegub zewnętrzny.
Jeden ... . I tak ośki stoją i tak - rdzewieje i stal ulepszanej ośki i korodują tulejki ślizgowe które tam siedzą. Trzy różne metale, każdy o różnej elektroujemności - musi to w końcu stanąć, bez smarowania. Co śmieszniej, w starych trupach, gdzie wygląda to identycznie takie cuda się prawie nie zdarzały, a Golf 4, Octavia itp regularnie. Ważne że...
Tak miałem nie raz.Waliła komprecha o tłok a z przegubu lał się smar jak się wylał to przegub się popsuł.A może się mylę to nie komprecha to turbo waliło i nie miało mocy.Następny diagnosta stuków internetowych.
Czy możliwe jest żeby przegub wewnętrzny się tak wyrobił ?
Czytałem 2 razy i nie widzę wpisu o wymianie przegubów wewnętrznych. Prosisz o pomoc i się ciskasz niepotrzebnie. Passata masz pewnie z przebiegiem 185 tys. Daj komuś kumatemu i zrobi . Może najzwyczajniej nie potrafisz złożyć sprzęgła.
zauważyliśmy pęknięta gume od przegubu wewnętrznego, ma ja wymienic a przegub nasmarować na nowo. Weź zaprowadź to do kogoś kto wie co robi. Wibracje jak najbardziej mogą pochodzić od przegubu wewnętrznego, a mając to na uwadze on i tak musiał go zdemontować aby założyć osłonę. Biorąc pod uwagę ile jest przy tym roboty oraz różnice cen samej osłony...
Od jakiegoś czasu sporadycznie strzela mi zawieszenie. Tzn. skręcając koła w prawo lub w lewo następuje pojedynczy strzał przypominający strzał sprężyny jakby się przestawiała(przesuwała). Objaw przypominał strzelanie przegubu wewnętrznego wymieniłem oba strzela dalej, ustawiłem zbieżność i nic. Tak sobie myślę że może to być przegub zewnętrzny. Macie...
mam nowy i nic Dodano po 38 tylko kasę straciłem na włącznik Kupiłeś nowy bez sprawdzenia :lol: dobre To prosty obwód podobne łączy sie na Pracy Technice Tu masz fragment instalacji to w kółku to oświetlenie tablicy. Na bezpieczniku też jest 4V, czy 4V jest na przewodzie gdzieś przed przegubem gumowym, a na bezpieczniku jest 12V. Sprawdź pod fotelem...
Koronka jest na przegubie obadaj ją i czujnik.
To mogą być luzy wzdłuż przegubów. Najlepiej sprawdzić na dwa sposoby, gdy auto stoi na kołach poruszać przegubami i na podnośniku jak całe zawieszenie jest odciążone. A jak wchodzą inne biegi ???
Więc trzeba szukać w układzie napędowym Przeguby wewnętrzne, skrzynia, sprzęgło
A jak nie masz specjalnego ściągacza, to demontujesz plastiki nad pedalażem, odkręcasz drążek od przegubu i śrubę mocującą obudowę stacyjki. Całość pięknie schodzi. Z montażem jest trochę gimnastyki, ale naprawdę warto. Pozdrawiam.
Kolego szukałem i znalazłem jedną jak gdyby śrubę na imbus duży czyli 17mm znajduje się ona z boku powyżej przegubu wewnętrznego wychodziło by na to ze stan oleju w skrzyni po wyrównaniu zakrywa przegub a drugą taką samą śrubę na samym dole do spuszczenia oleju czy dobrze myślę?? Pozdrawiam.
Witam serdecznie, od tygodnia jestem posiadaczem WV Passat B5 FL 2001 r TDI 130 kM, problem pojawia sie podczas przyspieszania na każdym biegu , auto dostaje wibracji, dziwnych drgawek, Od 2-3 tys obrotów, podczas delikatnego przyspieszania problemu niema. Auto sprowadzone z Niemiec, widać wymianę półosi i przegubów są nowe oryginalne , nie wiem gdzie...
Jak zaprałeś młotkiem to się w cale nie dziwie.Widziałem jak gość w VW T4 wyciągał bez rozpięcia zwrotnicy od wachacza ale zrobił tylko 2500km.
Powinno się udać, tylko dobrze ułożyskować wałek sprzęgłowy i między skrzynią daj przegub elastyczny lub krzyżak (np. taki z wału napędowego). Prędkości do przeliczenia jak wyżej napisałem, przyjmij, że użyteczne prędkości przy takim traktorku to mniej więcej ok. 5 km/.h na 1wszym biegu, na maksymalnym tak do 30-40 ;) Do przemyślenia tylko ten most...
Nic prostszego - wymienione przeguby i jest OK! :D
Uszkodzony przegub wewnętrzny, przy skrzyni biegów.
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
Nie pamiętam już czy lewa strona to długa półoś czy krótka tak czy siak najpewniej problem jest z przegubem zewnętrznym albo łożysko w piaście. Przegub był wymieniany? Zobacz jak wygląda podczas obracania się może jakiś felerny Ci się trafił. A może nie dokręcony?
Witam,wymieniłem olej w skrzyni biegów profilaktycznie , objawy ustąpiły na 1000km teraz znów to samo ,podejrzewam że coś z mechanizmem różnicowym w skrzynce się dzieje ,przeglądnąłem wszystko w zawieszeniu i przegubach jest ok.
przy pełnym skręcie lub zakrętach przegubu nie słychać Zewnętrznego-wewnętrzny może hałasować.Na podnośnik z nim i zlokalizować skąd terkocze inaczej to zgaduj zgadula.:D
Miałem taki problem w Astrze po... wymianie sprzęgła. Była wadliwa nowa tarcza sprzęgła - po pierwsze była krzywa, po drugie miała uszkodzony tłumik drgań skrętnych ("sprężynki"). Główną przyczyną było jednak to, że była krzywa - jak się przypaliło sprzęgło to przez parę dni dało się normalnie ruszać. Generalnie objaw był taki, że im delikatniej się...
witam, może sie myle ,ale swego czasu stosowali toto do zabezpieczania wieloklina na półosi ,spotkałem sie z tym w audi80, chyba że skleroza i cos poplatałem ale jako łodzianinowi z urodzenia to wybacz :D , pozdrawiam Może i to do tego być, z racji tego że w mojej fabii niemożliwe jest wyjęcie przegubu z piasty - nawet po podkręceniu tej nakrętki ze...
Na początku można samemu sprawdzić luzy przegubów, stan opon i ciśnienie w tychże. Samemu można też sprawdzić łożyska piast kół, podnosząc auto i ruszając kołem we wszystkich kierunkach. Zainteresowałbym się prawym łożyskiem, prawą półosią lub zwrotnicą, skoro przy skręcaniu w prawo jest relatywna cisza (ciężar i obciążenie przenosi się na lewą stronę...
krzyżak przegubu osłony przegubu zmiana przegubu
usterka napędu bramy silnik zmywarka bosch podłoga wentylator przestał chodzić
Citroen C3 – wyciek oleju: typowe przyczyny, uszczelki, simmeringi, przewody turbo Napęd do kosiarki Honda GCV190 – dobór przekładni, pasek, koła, modele HRX, HRG